Potęga kultowej marki. W jaki sposób dziewięć wyjątkowych marek zmieniło swoich klientów w wiernych fanów
- Autorzy:
- Matthew W. Ragas, Bolivar J. Bueno
- Ocena:
- 6.0/6 Opinie: 1
- Stron:
- 216
- Druk:
- oprawa twarda
Opis książki: Potęga kultowej marki. W jaki sposób dziewięć wyjątkowych marek zmieniło swoich klientów w wiernych fanów
Niech klienci będą wyznawcami!
- Komunikacja z klientami na najwyższych szczeblach piramidy Maslowa
- Budowanie społeczności fanów promujących markę
- Ucieleśnianie emocji w produktach i symbolach
Wszyscy jesteśmy uzależnieni od marek. To one kształtują naszą tożsamość i są naszymi punktami oparcia. Oceniamy ludzi według tego, czym jeżdżą i co mają na sobie. Za markowe produkty często przepłacamy -- i to słono. Czasami sądzimy, że jesteśmy zbyt racjonalni i inteligentni, by dać się nabrać. Nic bardziej złudnego. Co ciekawe, markami najsilniejszymi nie zawsze są te największe. To dlatego, że kultową markę buduje się inaczej niż przez natarczywą reklamę... czyli jak? Odpowiedź na to pytanie -- popartą wieloletnimi badaniami autorów -- znajdziesz właśnie w tej książce.
Autorzy udowadniają, że w naszych czasach marki zastępują ludziom wartości utracone wskutek rozwoju cywilizacji. Przybliżają historie rozwoju wybranych firm i produktów, a także omawiają metody, które doprowadziły do zbudowania dziewięciu najsilniejszych marek świata. Oto one:
- Star Trek
- Harley-Davidson
- Klub Książki Oprah Winfrey
- World Wrestling Entertainment (wcześniej WWF)
- Apple Computer
- Volkswagen "Garbus"
- Jimmy Buffett
- Buty Vans
- Linux
Poznaj 7 niezawodnych zasad budowania kultowej marki!
"Od dawna nie natknąłem się na tak dużo odkrywczych myśli zebranych w jednym miejscu. Ta lektura jest dla mnie wielką przygodą."Jay Conrad Levinson
autor bestsellerowej serii Marketing partyzancki
Wybrane bestsellery
-
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie spr...(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)
49.77 zł
79.00 zł(-37%) -
Growth hacking to jedna z metodyk prowadzenia działań marketingowych, sprzedażowych i rozwoju produktu, w której celem aktywności nie są największe zasięgi, a dotarcie do możliwie najlepiej określonej grupy docelowej. Oczywiście przy zachowaniu jak najniższego kosztu tego procesu. Gdy się nad tym...
Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(46.20 zł najniższa cena z 30 dni)46.20 zł
77.00 zł(-40%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców. Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy...(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Biznes nie istnieje bez twardych danych, założeń, KPI i ich realizacji. Także ta jego część, która jest związana z promocją. Szczególnie online. Dziś nie można być marketerem z prawdziwego zdarzenia i nie znać chociażby narzędzi oferowanych przez Google ― Analytics, Tag Manager, Search Cons...
Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości
(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)37.05 zł
57.00 zł(-35%) -
Są dwa rodzaje działań w marketingu. Pierwszy ma charakter doraźny, przypadkowy ― jest potrzeba, jest poszukiwanie pomysłu, jak na nią odpowiedzieć, jest kampania, są hasła, reklamy, budżet, mierzenie efektów i uspokojenie. Aż do następnej potrzeby. Drugi rodzaj to działania celowe. Nim roz...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Na czym należy bazować, by pisać naprawdę skuteczne teksty marketingowe, angażujące, przekonujące i wciągające niczym najlepszy film ― tego nie wie wielu copywriterów. Wbrew pozorom bowiem skuteczny copywriting nie polega jedynie na umiejętnym łączeniu ze sobą odpowiednich słów. Jest on prz...(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)
29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
Marketing afiliacyjny to doskonały sposób generowania przychodu w internecie. Aby było to możliwe, niezbędna jest jednak odpowiednia wiedza, która zebrana została w formie tego podręcznika. Z jego pomocą i poradami specjalistów z MyLead zdobędziesz kluczowe umiejętności, które w połączeniu z wytr...(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Dziesiątki tysięcy przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty i usługi przez internet. Jednak tylko nieduży odsetek zdobywa w ten sposób wystarczająco licznych klientów, a naprawdę niewielu osiąga satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Nawet próby podglądania najlepszych w tej dziedzinie i kopiowania ...
Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%)
Zobacz pozostałe książki z serii Exclusive
-
Blockchain. Klucz do świata kryptowalut. Słowo, które brzmi jak obietnica bogactwa. Tylko... Czym tak naprawdę jest ów Blochchain? Niestety, w większości książek, artykułów, dyskusji w mediach tradycyjnych i Internecie mówi się o nim albo niezrozumiale, albo w mocnych uproszczeniach i z niepotrze...
Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Można, jeśli zbuduje się zdrową kulturę zespołową i właśnie o tym jest ta książka. Znajdziesz w niej zbiór prostych praktyk o wysokiej skuteczności, dzięki którym Twój zespół będzie mógł natychmiast wejść na ścieżkę pełnego uczestnictwa w zadaniach, produktywnego konfliktu i stałego postępu. Dowi...
Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole
Stefano Mastrogiacomo, Alexander Osterwalder i in. pełny spis w info
(34.90 zł najniższa cena z 30 dni)43.45 zł
79.00 zł(-45%) -
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i ta...
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(53.40 zł najniższa cena z 30 dni)57.84 zł
89.00 zł(-35%) -
Doktryna jakości Andrzeja J. Bliklego to projekt rozpisany na lata. Autor, profesor matematyki i dyplomowany mistrz cukierniczy, przez dwie dekady kierował firmą, której nazwę zna chyba każdy Polak. Równocześnie pracował nad swoim opus magnum. Wciąż nad nim pracuje. Książka ta bowiem zmienia się ...
Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III
(59.40 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
To kolejny tom z serii Strategyzer przeznaczonej dla wizjonerów biznesu. Skorzystają z niej przedsiębiorcy, kierownictwo dużych organizacji oraz liderzy innowacji. Znalazły się tu opisy kluczowych narzędzi pozwalających budować modele biznesowe odporne na destabilizację, zarządzać portfelem przed...
Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Alan Smith, Frederic Etiemble
(26.90 zł najniższa cena z 30 dni)26.90 zł
89.00 zł(-70%) -
10 lat temu Andrzej Jeznach, polski biznesmen, postawił na dobre życie i zmienił zasady zarządzania. Odszedł od nadzoru i hierarchii i już po kilku latach jego firma pracowała właściwie sama. Kiedy się zdecydował przekazać losy firmy w ręce młodszego pokolenia, jego celem było stworzenie organiza...(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
W tym samym roku, w którym Titanic zderzył się z górą lodową, Dale Carnegie zaczął prowadzić zajęcia z wystąpień publicznych na nowojorskim Harlemie. Obydwa te wydarzenia wywarły wpływ na losy wielu ludzi. Dziś tragiczny rejs Titanica jest zaledwie jedną z wielu historii z przeszłości, a książki ...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Gdy życie stawia Cię wobec PROJEKTU… …albo nawet - projektów, ponieważ właśnie zostałeś menedżerem, który będzie odpowiedzialny za ich realizację. Czy wiesz, jaką najbezpieczniejszą decyzję możesz wtedy podjąć? Odpowiedź jest prosta: nie podejmować wyzwania! Zrezygnować, poddać się, ...
Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
W tej książce przywództwo jest pokazane w niespotykany sposób. Imperatyw wyciskania z ludzi imponującej efektywności zastąpiły fundamenty przywództwa z nieskończonym nastawieniem. Awans, nagroda czy wygrana walka budzą rozkoszny dreszczyk, ale nie należy na tym opierać swojej przyszłości. Jeśli j...(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)
34.20 zł
57.00 zł(-40%)
Ebooka "Potęga kultowej marki. W jaki sposób dziewięć wyjątkowych marek zmieniło swoich klientów w wiernych fanów" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Potęga kultowej marki. W jaki sposób dziewięć wyjątkowych marek zmieniło swoich klientów w wiernych fanów" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Potęga kultowej marki. W jaki sposób dziewięć wyjątkowych marek zmieniło swoich klientów w wiernych fanów" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Potęga kultowej marki. W jaki sposób dziewięć wyjątkowych marek zmieniło swoich klientów w wiernych fanów (2) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Marketing w Praktyce 08/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
"Wszyscy jesteśmy gadułami! Nie znosimy izolacji zarówno w sensie fizycznym, jak i psychicznym. Samotność nas niszczy i rujnuje nasze marzenia" -- według autorów książki "Potęga kultowej marki" to jest przyczyna, dla której marki są tak ważne w naszym życiu. Z marką chcemy się identyfikować i tworzyć wokół niej społeczność, dzięki czemu przejmujemy jej tożsamość, a w konsekwencji nie jesteśmy już samotni... Kim są więc marketerzy? Coraz bardziej aktualne jest twierdzenie, że to deweloperzy "społeczności klientów", tym bardziej w kontekście rozwoju społeczności internetowych.
Przykłady, na których opiera się książka pochodzą głównie z rynku amerykańskiego, stąd też mocne twierdzenia, jak np. że marki są substytutem rodziny, mogą wydawać się nieadekwatne do polskiego, czy europejskiego rynku. Książka pozwala na twórcze spojrzenie na zagadnienie budowania marki. Dzięki zawartej w niej kontrowersji czyta się ją dobrze, choć troszkę może nużyć ilość odwołań i przykładów. Napisana jest bowiem w stylu amerykańskim, poradnikowym i polski czytelnik musi pogodzić się z tym, że autorzy nie szczędzą mu zaleceń na amerykańską modłę, typu: "Moja marka jest nadzwyczajna! Moja marka jest nadzwyczajna! -- powtarzaj sobie tak długo, dopóki sam w to nie uwierzysz." Mimo wszystko warto zapoznać się z tą pozycją, choćby po to, by zweryfikować stawiane w niej odważne tezy i zastanowić się nad własnymi markami.
Autorzy "Potęgi kultowej marki" to praktycy marketingu i przedsiębiorcy. Matthew W. Ragas założył i prowadzi serwis finansowy RagingBull.com. Zarządza firmą konsultingową Matthew Ragas & Associates. Bolivar J. Bueno jest niezależnym konsultantem do spraw marketingu i ekspertem w dziedzinie brandingu. Specjalizuje się w psychologii kultu, którą na polu zawodowym umiejętnie łączy z wiedzą i praktyką z zakresu brandingu.
-
Recenzja: Display Poland 06/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Wszyscy jesteśmy uzależnieni od marek. To o Ne kształtują naszą tożsamość i są naszymi punktami oparcia. Oceniamy ludzi wg tego, czym jeżdżą i co mają na sobie. Za markowe produkty często przepłacamy -- i to słono. Czasem sądzimy, że jesteśmy zbyt racjonalni i inteligentni, by dać się nabrać. Nic bardziej złudnego. Co ciekawe, najsilniejszymi nie zawsze są te największe. To dlatego, że kultową markę buduje się inaczej niż przez natarczywą reklamę… czyli jak? Odpowiedź na to pytanie -- popartą wieloletnimi badaniami autorów -- znajdziesz właśnie w tej książce.
Autorzy udowadniają, że w naszych czasach marki zastępują ludziom wartości utracone wskutek rozwoju cywilizacji. Przybliżają historię rozwoju wybranych firm i produktów, a także omawiają metody, które doprowadziły do zbudowania dziewięciu najsilniejszy marek świata. Oto one: Star Trek, Harley-Davidson, Klub Książki Oprah Winfrey, Word Wrestling Entertainment, Apple Computer, Volkswagen "Garbus", Jimmy Buffett, Buty Vans, Linux.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- The Power of Cult Branding: How 9 Magnetic Brands Turned Customers Into Loyal Followers
- Tłumaczenie:
- Agnieszka Czardybon
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-0354-9, 8324603549
- Data wydania książki drukowanej:
- 2007-02-22
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 3489
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Marketing
- Serie wydawnicze: Exclusive
Spis treści książki
- Nasze poszukiwania sekretów
wierności klienta wobec marki (17)
- Różnica pomiędzy destrukcyjnymi i dobroczynnymi formami kultu (19)
- Kultowy branding nie działa na moich klientów (21)
- Poznajcie Abrahama Maslowa
- ojca kultowego brandingu (24)
- Siedem zasad budowania świadomości
kultowej marki (27)
- Jak wybraliśmy dziewięć kultowych marek? (30)
- Klient nie chce czuć się wyobcowany
jak rozbitek na bezludnej wyspie (45)
- Kultowe marki są substytutem rodziny (46)
- Wygląd, przekaz i właściwości - trzej najlepsi przyjaciele każdej kultowej marki (50)
- Mała rzecz może mieć wielkie znaczenie (57)
- Nie chodzi o to, by kwestionować powszechną świadomość, lecz by ją przełamywać (66)
- Zwykli ludzie podejmują niezwykłe ryzyko (71)
- Właściciele kultowych marek
nigdy się nie poddają (78)
- Co nie zabija, to hartuje (82)
- Sekret "Króla rozrywki" (86)
- Zrozumieć, na czym polega
spełnienie samego siebie (89)
- Stwórz "punkty styczne" z Twoją marką (98)
- Kultowe marki tworzą "żywe pomniki" (100)
- Przestań agitować "pogan"
i zwróć się w stronę chóru (105)
- Ewangeliści pomogą naprawić stosunki
z klientami (111)
- Znajdź drogę do serca swojego klienta (113)
- Potrzebujesz ewangelistów swojej marki tak samo, jak oni potrzebują Ciebie (116)
- Dla swoich ewangelistów warto zdziałać cuda (117)
- Nawet jeśli twórcom kultowej marki zdarzy się zgrzeszyć, chór powróci na łono swojego kościoła (120)
- Społeczność klientów "Star Treka" (127)
- Wykorzystaj marketing do stymulowania społeczności swoich klientów (128)
- Klienci kultowych marek mają od 8 do 80 lat (145)
- Kultowe marki są uniwersalne (147)
- Kultowe marki mają we krwi dzielenie się i współpracę (150)
- Kultowe marki przeciwstawiają się
podejściu typu "nakazuj i kontroluj" (153)
- Użyj reklamy do przekazywania komunikatu
o otwartości i powszechności Twojej marki (157)
- Kultowe marki sprzedają "gotowe niedokończone produkty" (159)
- Kultowe marki pozostawiają trwałe wspomnienia (167)
- Nie zapominaj, ile może zdziałać nostalgia (170)
- Duch współzawodnictwa (172)
- Jak wykorzystać siedem złotych
zasad w praktyce? (183)
- Podsumowanie siedmiu złotych zasad budowania świadomości kultowej marki (184)
- Wywiad z ekspertami w sprawach kultu - Rickiem Rossem i Jerrym Whitfieldem (195)
Przedmowa (11)
Podziękowania (15)
Wprowadzenie (17)
Zasada 1. Klient chce należeć do grupy,
która jest inna od wszystkich (43)
Zasada 2. Twórców kultowych marek cechuje odwaga
i determinacja (65)
Zasada 3. Kultowe marki sprzedają styl życia (85)
Zasada 4. Słuchaj chóru i stwórz
ewangelistów kultowej marki (103)
Zasada 5. Kultowe marki tworzą społeczności
swoich klientów (123)
Zasada 6. Kultowe marki są powszechne (143)
Zasada 7. Kultowe marki promują wolność
i czerpią siłę od swoich wrogów (163)
Podsumowanie (183)
Dodatek (195)
Skorowidz (205)
Oceny i opinie klientów: Potęga kultowej marki. W jaki sposób dziewięć wyjątkowych marek zmieniło swoich klientów w wiernych fanów Matthew W. Ragas, Bolivar J. Bueno (1) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)