Oprogramowanie szyte na miarę. J...

Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone

Autor: 

Ocena:
   5.2/6  Opinie  (18)
Stron: 280
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Helion
Wydawca: Helion
Cena:
49,00 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 9,80 zł
39,20 zł 49,00 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
49,00 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
39,20 zł
49,00 zł
Przy tworzeniu projektów informatycznych ludzie muszą umieć się dogadać. Brak wspólnej wizji, świadomości istnienia innych perspektyw czy zrozumienia potrzeb pomiędzy współpracującymi stronami zawsze prowadzi do porażki. Tym bardziej w środowisku Agile, gdzie ludzie ze świata biznesu i developerzy pracują razem, zdolność do skutecznej komunikacji staje się niezwykle ważna. Można nawet powiedzieć, że umiejętności miękkie mają tam większe znaczenie niż umiejętności techniczne, które łatwiej zdobyć.

Skuteczna komunikacja to taka sama umiejętność jak jazda samochodem czy programowanie. Michał Bartyzel doskonale to pokazuje, rozkładając cały proces rozmowy na proste elementy. Dzięki temu czytelnik może nauczyć się rozpoznawać wzorce i dopasowywać odpowiednie techniki do kontekstu rozmowy. Autor posługuje się prostym i zrozumiałym językiem, uważnie wybiera najważniejsze aspekty tematów z pogranicza psychologii i coachingu. Narzędzia, które czytelnik dostaje do ręki, można od razu wykorzystać w pracy.

Oprogramowanie szyte na miarę wyróżnia się spośród pozycji o podobnej tematyce skupieniem na ludzkiej stronie tematu — w miejsce proponowania kolejnych szablonów i metod. Nie jest to kolejne tłumaczenie z języka angielskiego, ani próba zastosowania amerykańskich technik w polskich realiach. Liczne przykłady zaczerpnięte prosto z życia pokazują, jakie błędy popełniamy w codziennych rozmowach i jak można ich uniknąć. Gwarantuję, że niejeden raz uśmiechniesz się podczas czytania zapisów rozmów.

Jest to książka promująca pierwszy punkt Manifestu Agile: ludzie i ich interakcje ponad procesy i narzędzia. Polecam ją gorąco wszystkim osobom zaangażowanym w pracę nad projektami informatycznymi wytwarzanymi w relacji klient-dostawca albo na wewnętrzne potrzeby organizacji.

Krystian Kaczor, Agile Coach, trener, autor książki Scrum i nie tylko

Wstęp do wydania drugiego (9)

Wstęp do wydania pierwszego (11)

Rozdział 1. Między biznesem a IT (13)

  • Dla kogo jest ta książka? (14)
  • Ile zarządzania jest w zarządzaniu wymaganiami? (17)
  • Klient, który wie, czego chce (19)
  • Podsumowanie (22)

Rozdział 2. Co to znaczy "myśleć biznesowo"? (23)

  • Nonszalancja programistów (23)
  • Podsumowanie (29)

Rozdział 3. Wspólna wizja (31)

  • Czym jest wizja? (32)
  • Wizja a zakres systemu (33)
  • Formułowanie wizji (35)
  • Nazwa jest ważna (36)
  • Wizja jest współdzielona albo nie ma jej wcale (39)
  • Kiedy wizja bywa niebezpieczna? (42)
  • Podsumowanie (43)

Rozdział 4. Rozpoznanie procesu biznesowego (45)

  • Proces biznesowy, czyli co się dzieje u klienta (47)
  • Podsumowanie (51)

Rozdział 5. Sztuka zadawania pytań (53)

  • Kto prowadzi konwersację? (53)
  • Co to znaczy patrzeć z perspektywy klienta? (54)
  • Świadomość słownictwa w trakcie konwersacji (58)
  • Podsumowanie (61)

Rozdział 6. Odkrywanie potrzeb (63)

  • Czym jest potrzeba? (64)
  • Podsumowanie (89)

Rozdział 7. Sztuka konwersacji z klientem (91)

  • Podstawowa struktura konwersacji (92)
  • Konkretyzowanie wymagań (97)
  • Uogólnianie wymagań (132)
  • Radzenie sobie z impasem w trakcie konwersacji (144)
  • Proponowanie alternatywnych rozwiązań (149)
  • Podsumowanie (152)

Rozdział 8. Pytania trafiające w samo sedno (153)

  • Bufor bezużytecznych odpowiedzi (153)
  • Pytania zamknięte i otwarte (160)
  • Wyrażanie oczekiwań poprzez zaprzeczenie (162)
  • Ramy odniesienia i zmiana ram (166)
  • Podsumowanie (176)

Rozdział 9. Czy między nami jest chemia? (177)

  • Mechanika a chemia konwersacji (177)
  • Parafrazowanie (178)
  • Technika pozytywnej intencji (184)
  • Przejmowanie kierunku konwersacji (189)
  • Chemia konwersacji w duchu Nonviolent Communication (193)
  • Podsumowanie (208)

Rozdział 10. Ustalanie priorytetów wymagań (209)

  • Pytanie i eliminowanie (210)
  • Ważność a pilność (215)
  • Excelowe czary-mary (222)
  • Podsumowanie (225)

Rozdział 11. Spotkania (227)

  • Spotkania efektywne i te, podczas których tylko tracisz czas (229)
  • Przygotowanie spotkania (231)
  • Prowadzenie spotkania (241)
  • Zamykanie spotkania (247)
  • Formuły spotkań na różne okazje (248)
  • Podsumowanie (256)

Rozdział 12. Techniki zbierania wymagań w pigułce (257)

  • Wizja (258)
  • Odkrywanie potrzeb (259)
  • Konkretyzowanie (260)
  • Technika skrzynki (262)
  • Ekrany użytkownika (263)
  • Uogólnianie (263)
  • Powiększanie przestrzeni możliwych rozwiązań (265)
  • Proponowanie alternatywnych rozwiązań (265)
  • Pytania trafiające w samo sedno (266)
  • Zmiana ram odniesienia (267)
  • Parafrazowanie (268)
  • Technika pozytywnej intencji (269)
  • Przejmowanie kierunku rozmowy (270)
  • Komunikacja według modelu NVC (271)
  • Ustalanie priorytetów za pomocą pytań (272)
  • Spotkania (274)

Rozdział 13. Kiedy techniki przedstawione w tej książce NIE zadziałają? (277)

Lektura uzupełniająca (279)

Najczęściej kupowane razem ebooki:

Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone plus Getting Things Programmed. Droga do efektywności plus Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce
Cena zestawu: 105,22 zł 123,80 zł
Oszczędzasz: 18,58 zł(15%)
Do koszyka
zestaw0 Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone
6
(7)
5
(9)
4
(1)
3
(1)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 18

Średnia ocena
czytelników

  


    okladka
      Ocena : 6 

    Nie zdarza mi sie czytac dwa razy tej samej ksiazki. Lecz ta jest inna. Takich przydatnych technik nikt do tej pory nie publikowal. Bardzo podoba mi sie forma tej ksiazki. Rzeczowe informacje poprate przykladami. Obecnie pracuje za granica i moi koledzy maja ogromne poroblmy w precyzowaniem pytan a taksiazka mogla by byc dedkowana dla nich. Moze autor rozwazyl by napisanie wersji angielskiej?
      Ocena : 6 

    Omawia jedną z najtrudniejszych części tworzenia oprogramowania dla klienta - kontakt z klientem.
      Ocena : 6 

    Bardzo dobra książka, przedstawiająca jak rozmawiać z klientem, tak aby klient i wykonawca wiedzieli jakie zadania do wykonania zawarte są w umowie. Przedstawiono kilka fajnych technik rozmów z klientem. Po przeczytaniu tej książki, uważam że to fajna pozycja dla początkujących ( i nie tylko analityków). Polecam.
      Ocena : 6 

    Praktycznie, bez lania wody.
      Ocena : 6 

    Jak dla mnie rewelacyjna książka. W przyjemny sposób (bardzo szybko się czyta) systematyzuje sposoby oraz zagadnienia związane ze zbieraniem wymagań biznesowych. Wszystkie techniki opisane są w czytelny sposób, uzupełnione rysunkami, które wspomagają ich zapamiętywanie. Mnie, jako osobie doświadczonej w pracy z klientem książka pomogła na usystematyzowanie posiadanej wiedzy oraz spojrzenie na cały proces zbierania wymagań z wyższej perspektywy, dzięki czemu łatwiej będzie mi się dalej rozwijać w tej dziedzinie. Szczerze polecam :).
      Ocena : 6 

    Kupiłem tą książkę po otrzymaniu "kompletnej" dokumentacji projektu i żałuję... że nie zrobiłem tego wcześniej ;) zdecydowanie polecam
      Ocena : 6 

    Kupiłem książkę zachęcony bardzo pochlebnymi recenzjami i się nie zawiodłem – moje oczekiwania podczas lektury tej pozycji zostały spełnione. Moim zdaniem grupą docelową książki są programiści i projektanci którzy mają kontakt z Klientem, a także początkujący analitycy. Książka "Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce" jest kierowana raczej do osób technicznych, które chcą podnieść swoje kompetencje w zakresie komunikacji z Klientem. Dzięki przyswojeniu materiału z tej książki spojrzałem na proces zbierania wymagań z szerzej perspektywy, nauczyłem się technik efektywnej rozmowy z Klientem, ale przede wszystkim poczułem się pewniej na spotkaniach analitycznych podczas których zbierane są wymagania. W trakcie czytania tej książki widać, że autor ma dużą wiedzę praktyczną w pracy z wieloma typami Klientów i co najważniejsze potrafi się tą wiedzą efektywnie dzielić. Książkę warto kupić i przeczytać jest bardzo dobrze napisana i zawiera wartościowe informacje, które można wykorzystać w codziennej pracy.
      Ocena : 5 

    Cenna pozycja, wiedza pozwalająca uniknąć wielu kłopotów, nerwów i ciągnących się w nieskończoność projektów.
      Ocena : 5 

    Krótka. Zwięzła. Na temat. Polecam.
      Ocena : 5 

    Książka bardzo dobra. Mi brakuje tylko praktycznych wskazówek jak sobie radzić w sytuacji, gdy buduje się rozwiązanie dla biznesu, który ma bardzo silną pozycje w firmie alby gdy w projekcie od strony biznesu uczestniczą osoby o bardzo silnej osobowości, które mają tendencje do "gnojenia ludzi". Może to tematyka na inną pozycję, ale w praktyce zdarza się zadziwiająco często i prowadzi do budowania "dziwnych" rozwiązań.
      Ocena : 5 

    Książka nie jest bardzo dobra, porusza trudny temat pracy analityka z klientem, czyli czegoś co często jest pomijane jako zagadnienie "nie techniczne". Pomaga usystematyzować i uzupełnić wiedzę, czasami spojrzeć na niektóre aspekty zbierania wymagań z innej strony. Podoba mi się że klient nie jest traktowany jak idiota, któremu trzeba coś wcisnąć, a jak osoba która wie co jest jej potrzebne tylko trzeba w odpowiedni sposób z niej te wszystkie wymagania wydobyć.
      Ocena : 5 

    Bardzo dobre omówienie na prawdę trudnego tematu. POLECAM !!!
      Ocena : 5 

    Bardzo dobra książka wskazująca na co zwrócić uwagę w czasie zbierania wymagań, jak prowadzić rozmowę z Klientem, aby była efektywna. Krótko, konkretnie i na temat.
      Ocena : 5 

    polecam, szczególnie klientom :)
      Ocena : 5 

    Świetna książka, która krok po kroku prowadzi przez proces zbierania wymagań. Dosłownie mamy pokazany algorytm tej czynności.
      Ocena : 5 

    Przyjemnie się czyta i zawiera jedno bardzo ważne stwierdzenie. Klient to nie idiota, który nie wie czego chce, to osoba, która wie czego chce ale nie wie czego potrzebuje - małe zdanie a tak naprawdę wyjaśnia wszystko. Książkę warto przeczytać choćby po to aby lepiej zrozumieć swoją rolę w łańcuchu wytwórczym. Spodziewałem się znów jakiś sztywnych metody, a dostałem jedną bardzo ważną wskazówkę i powtórkę z lekcji języka polskiego. I jestem tym pozytywnie zaskoczony.
      Ocena : 4 

    Dobra lektura, warto przeczytać.
      Ocena : 3 

    Książka zawiera jedno bardzo ważne stwierdzenie. Klient zawsze wie czego chce, nie zawsze wie czego potrzebuje. Ciekawe też są sformułowania, po których możemy poznać w jakim kierunku zmierza klient - uogólnianie, konkretyzowanie i kiedy to przerwać. Ale poza tym nie stanowi dla mnie - jako dla handlowca - źródła informacji, o których bym nie wiedział. Handlowiec Krzysztof
    płatności onepress.pl