ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Opinie czytelników - Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera (27)

5

2012-09-14
bez podpisu
Tak powinny być budowane książki biznesowe w dzisiejszym świecie. Jestem osobą działającą w zarządach czterech firm i ta książka pokazała mi jak patrzeć na biznes w dzisiejszych czasach. Konstrukcja książki pozwala zapoznać się z jej treścią jakby uczestniczyło się w warsztacie szkoleniowym. Polecam i jeszcze raz polecam. Dziś każda firma powinna "narysować" swój model biznesu i być może dzięki temu go przemodelować aby poprawić wyniki.
2013-05-18
Dominik
Świetna!
2013-01-20
Tomasz Jurczyk , doktorant
Rewelacyjna książka! Dla tych którzy dopiero myślą o własnym biznesie, jak i doświadczonych przedsiębiorców. Pierwsi, w przystępny sposób dowiedzą się jak planować nowe przedsięwzięcie. Drudzy, usystematyzują wiedzę i inaczej spojrzą na swój biznes. Wszyscy skorzystają z wartościowego narzędzia wspomagającego opracowywanie innowacyjnych modeli biznesowych. Najważniejsze - pozycja wyjątkowo inspirująca! Nie skończycie czytać, a już będziecie mieć nowe pomysły. [KSIĄŻKA ROKU 2012 - nominacja]
2013-01-16
Damian Kyc , Przedsiębiorca
Książka znakomita! Innowacyjna jeśli chodzi o treść, jak i formę.
2012-09-21
bez podpisu
Książka wybitna, swego rodzaju przełom w podejściu do pisania poradników biznesowych, jak i do czytelnika. Porywa formą i treścią. Autorzy wykorzystują rysunek, kolor, obraz, przestrzeń, emocje do łatwiejszego zapamiętania treści. Mógłbym tak długo pisać, ale fakt jest faktem: nawet debil (w sensie człowiek lekko upośledzony) zrozumie i zapamięta do końca życia jak tworzyć modele biznesowe. P O L E C A M !
2013-01-17
Katarzyna Królak-Wyszyńska , doradca
Książka dla każdego menedżera. Chce się ją miec i chce się z niej korzystac.
2016-12-28
bez podpisu
Książka bardzo dobra jedyne zastrzeżenie to jakoś papieru oraz samego druku. Papier jest bardzo cienki przez co litery / obrazki przebijają co utrudnia czytanie.
2013-05-27
Piotr , IT
Klasyk. Wartość merytoryczna książki nie do przecenienia. Czytelnik jest niemal "prowadzony za rękę" w poznawaniu modeli biznesowych. Na uwagę zasługuje także sama forma wydania książki. Z tego względu polecam nie tylko ebook-a ale także wersję drukowaną.
2020-04-22
JUSTYNA
Jeżeli startować w biznesie, to tylko z tą książką pod pachą! Bo co innego prowadzić biznes w głowie, a co innego praca na żywym organizmie. Ale wierzę, że z pomocą rozrysowanych modeli i poszczególnych kroków jest łatwiej. Wierzę, bo nie wiem, jak jest bez - zaczęłam od lektury i to co wchłonęłam się już "nieodchłonie". A ty nie czekaj, #ZaszczepSięNagrodami i chłoń, rysuj, niszcz rysunki, rysuj ponownie i nie bój się - przecież zostałeś zaszczepiony!
2013-01-16
Kamil Mulak , Handlowiec
Genialna książka, dzięki której przedefiniujesz działania swojej firmy. Stwórz nowy genialny innowacyjny model biznesowy. Na prostym szablonie papierowym definiujesz jak Twoja firma tworzy wartość. Na kolejnym etapie uwolnisz się od schematów i otworzysz się na nowe sposoby zaspokajania i tworzenia potrzeb konsumenckich. Zaczniesz projektować od wewnątrz - ujrzysz prawdziwe potrzeby klientów. Znajdziesz swoją strategię jak być najlepszą firmą w swej branży. A to wszystko na jednej kartce papieru ;-) [KSIĄŻKA ROKU 2012 - nominacja]
2018-09-03
bez podpisu
Fantastyczna książka, bardzo ważna lektura dla każdeg stratega biznesowego.
2013-01-20
Łukasz Kwiatek , IT Support / Analityk
Bardzo ciekawe i nowatorskie podejście. Książka ze względu na swoją formę jest łatwiej zrozumiała i pozwala na łatwiejsze przyswajanie wiedzy.
2016-09-27
bez podpisu
Super książka, bardzo fajnie pokazuje przykłady z życia. Pozwala to na przeanalizowanie i zrozumienie przykładów.
2014-05-02
Marcin Zajdel , Pilot liniowy / trener biznesowy
Rewelacyjna pozycja dla laików biznesowych (jak ja). Książka uprościła mi wiele rzeczy, które uważałem za bardzo skomplikowane i rozbudziła kreatywność w stopniu, którego się nie spodziewałem. Serdecznie polecam!
2013-06-22
bez podpisu
Nie można zasnąć czytając/oglądając ;)
2013-01-29
Piotr Kurek , Analityk biznesowy
Myślę, że to pozycja obowiązkowa dla osób zawodowo lub prywatnie interesujących się tworzeniem modeli biznesowych. Zawiera bardzo dużo wiedzy praktycznej i pełna jest przydatnych wizualizacji. Szkoda tylko, że doskonałej jakości jest tylko 3/4 tej książki. Ostatnie rozdziały wyraźnie odstają jakością przygotowania od całej reszty książki. Mimo to naprawdę ją polecam.
2012-11-16
Bartosz Bilicki
Każda kartka to inspiracja, pomijając (trudną do pominięcia...) treść, projektanci dali z siebie wszystko. Książka warta choćby przejrzenia. Brakuje mi tylko linka do polskiej wersji schematu w pdf, dlatego daję "5". Oryginał 6.
2014-03-11
bez podpisu , Ekonomista
Ciekawa, jasno napisana, rozwijająca
2014-01-27
A.K.
Bardzo dobra książka w ciekawy sposób obrazująca tworzenie modeli biznesowych.
2015-08-16
goslu
Bardzo dobra książka, dużo przykładów. Gorąco polecam
2012-04-25
bez podpisu
Bardzo dobra książka dla tych, którzy poszukują syntetycznej informacji jak krok po kroku zbudować skuteczny model biznesowy. Ciekawa, nietypowa na rynku forma przekazu informacji. W mojej ocenie czytelniejsza niż tradycyjny opis. Z pełnym przekonaniem polecam!
2016-06-05
arkadii
Bardzo dobra ksiazka dla tych, ktorzy chca zrozumiec jak dziala model biznesowy. Dla tych bardziej doswiadczonych wartosciowa sekcja bedzie sekcja opisujaca rozne modele biznesowe znanych firm (np. freemium, dlugi ogon, etc). Po skonczeniu lektury warto uzupelnic wiedze ksiazka dot. budowy value proposition.
2020-01-02
bez podpisu
Zobaczymy
2014-03-24
bez podpisu
Można przeczytać
2014-09-06
bez podpisu , programista
Książka dobra, ale przereklamowana, głównie zwracająca uwagę swoją dosyć niestandardową formą (ikonografiki, format książki itp.). "Wizjoner" czy "innowacja" to hasła trochę na wyrost w jej przypadku, gdyż w zasadzie można ją uznać za systematyzację od dawna znanych pojęć w taktyce marketingowej (4P) i innych, powiązanych spraw. Wyglądają zresztą dość staroświecko, nie widać tu zmian w technologii i internecie (doradzam więc sceptycyzm przy lekturze). Niektóre aspekty biznesu zresztą mogą wydawać się nieco na siłę dorzucone do modelu biznesowego - bo okazuje się (przynajmniej tak sugeruje treść książki), że w zasadzie wszystko, co dotyczy biznesu, jest częścią jej modelu biznesowego. Osobiście, gdybym miał pisać tego typu książkę, czy też zasugerować coś jej autorom, powiedziałbym, że raczej oczekiwałbym skupienia się na KLUCZOWYCH aspektach samego modelu biznesowego, a nie wrzucanie wszystkiego do jednego worka. Mimo wszystko warto przeczytać, choćby na ciekawe ujęcie (aczkolwiek powszechnie znanego) tematu. Dla osób, które naprawdę chcą jednak wprowadzić innowację do swoich strategii biznesowych, polecam za to inną pozycję - która zdaje się przeszła bez większego echa, a zasługuje (moim subiektywnym zdaniem) na większe zainteresowanie, niż "Tworzenie modeli biznesowych" - "Mistrzowie rynku. 40 strategicznych ruchów", również Onepress.
2014-01-25
bez podpisu
Książka ciekawa treściowo. Natomiast samo wydaniue (druk książki) jest bardzo kiepski w porównaniu z angielskim oryginałem - na pewno nie jest to klasa biznes: - gorszy papier (kartki mniej śliskie przez co się łatwiej pobrudzą), - ceńszy papier, - z lakieru uv zrezygnowano, - kolor czarny jest w książce grafitowy (co wygląda - szczególnie fatalnie na stronie, która jest cała czarna) - a przede wszystkim przez papier kartek w środku przebija to co jest na kolejnych stronach(!) szkoda, że kolejny raz mam do wyboru albo po polsku, albo ładne i eleganckie... Polska cena na książce to 69zł, cena w amazonie to 16GBP = 75zł - różnica w cenie niewielka, a w jakości wydania ogromna.
2016-07-23
Tim , Konsultant
Książka przygotowano słabo pod względem porządku merytorycznego i formalnego. Pod względem praktycznej przydatności oceniam ją jako mierną. Przedstawiona metoda tworzenia modeli przegrywa na rzecz klasycznego biznes planu. Największą słabością prezentowanej metody to finanse ograniczone do przychodów i kosztów, perspektywa czasowa dla modelu biznesowego, brak przemyśleń na poziomie planów operacyjnych i brak spójności formalno-merytorycznej na linii finanse-działania. Dla osób, które nie mają wiedzy na temat przedsiębiorczości książka wydaje się atrakcyjna jednak pod względem warsztatu przygotowującego do rzeczywistości (w szczególności rodzimej) jest słaba i robi ludziom w głowie sporo zamieszania w zetknięciu w wymogami biznesowymi.