Narysuj swoje myśli. Jak skutecz...

Narysuj swoje myśli. Jak skutecznie prezentować i sprzedawać pomysły na kartce papieru

Autor: 

Ocena:
   5.5/6  Opinie  (2)
Stron: 320
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka)
Wydawca: Onepress

Galeria sprzedanych pomysłów

  • Graficzne przedstawienie idei
  • Wykorzystanie wrodzonych predyspozycji zmysłu wzroku
  • Najważniejsze biologiczne narzędzia myślenia wizualnego
  • Sześć podstawowych modeli rysunków -- kto, co, ile, gdzie, kiedy, jak, dlaczego

Pomysł dobrze rozrysowany to połowa drogi do sukcesu!

Rysujesz od zawsze i przy każdej nadarzającej się okazji -- wszystko zaczęło się od dzieł wykonywanych świecowymi kredkami. Dziś również często tworzysz: szkic mapy dojazdu do dentysty, serce ze strzałą, kreślone palcem na piasku, bazgroły na marginesach notatek szkoleniowych. O ile łatwiej jest przekazać skomplikowaną treść za pomocą zaledwie kilku kresek! A teraz wyobraź sobie, że każdy biznesowy problem można przedstawić jaśniej za pomocą rysunku.

Wszyscy rodzimy się z talentem do myślenia wizualnego -- nie próbuj przekonywać, że nie potrafisz rysować! Już Michał Anioł powiedział: "Umiejętność rysunku jest źródłem i istotą samego malarstwa, rzeźby i architektury, i wszelkiego przedstawienia podpadającego pod zmysły. (...) Rysownik, który stanie się panem tej umiejętności, ma w rękach skarb nieoszacowany". Jednak my nie wymagamy aż takiego mistrzostwa -- wystarczy, że potrafisz narysować kwadrat, strzałkę, ludzika. Zastanawiasz się pewnie, jak to działa? Popatrz na przykład Herba Kellehera. Głowił się on, w jaki sposób pokonać linie lotnicze funkcjonujące według modelu tradycyjnego. W pewnej chwili chwycił za długopis i serwetkę. Narysował trzy kropki, reprezentujące Dallas, Houston i San Antonio. Dodał trzy proste strzałki, symbolizujące bezpośrednie połączenia lotnicze między tymi miastami. Nie tylko rozwiązał w ten sposób swój problem, lecz również zapewnił sobie doskonały sposób przekonania do swojego pomysłu klientów i inwestorów.

Właściwie wykorzystany prosty rysunek na zwykłej serwetce może okazać się potężniejszy niż Excel czy PowerPoint. Może pomóc nam skrystalizować pomysły, myśleć nieszablonowo i przekazywać wyciągnięte wnioski w taki sposób, aby inni ludzie chwycili je w lot.

  • Sprawdź, czy reprezentujesz osobowość czarnego pióra, czy żółtego zakreślacza. A może jesteś czerwonym długopisem?
  • Zdobądź MBA z myślenia wizualnego.
  • Naszkicuj swój sukces!

Część I: Wprowadzenie
Każdy, zawsze, wszędzie: Rozwiązywanie problemów za pomocą rysunków

  • 1. Zupełnie nowy sposób patrzenia na biznes (9)
  • 2. Jakie problemy, jakie rysunki i kim jesteśmy "my"? (21)
  • 3. Ryzyko, które zawsze się opłaca, czyli cztery etapy myślenia wizualnego (45)

Część II: Odkrywanie pomysłów
Lepiej patrzeć, ostrzej widzieć, dalej sięgać wyobraźnią, czyli zasady i narzędzia skutecznego myślenia wizualnego

  • 4. Dziękuję, tylko oglądam (61)
  • 5. Sześć sposobów widzenia (87)
  • 6. SQVID, czyli zajęcia z wyobraźni stosowanej (115)
  • 7. Modele pokazywania (151)

Część III: Rozwijanie pomysłów
MBA z myślenia wizualnego, czyli jak wykorzystać myślenie wizualne w praktyce

  • 8. Pokazywanie i MBA z myślenia wizualnego (171)
  • 9. Kim są nasi klienci, czyli rysunki rozwiązujące problemy typu kto/co (177)
  • 10. Ilu kupuje? Rysunki rozwiązujące problemy typu ile (189)
  • 11. Gdzie szukać klientów? Rysunki rozwiązujące problemy typu gdzie (203)
  • 12. Kiedy możemy wprowadzić usprawnienia? Rysunki rozwiązujące problemy typu kiedy (227)
  • 13. W jaki sposób poprawić nasze wyniki? Rysunki rozwiązujące problemy typu jak (247)
  • 14. Po co w ogóle się w to bawić? Rysunki rozwiązujące problemy typu dlaczego (255)

Część IV: Przekonywanie do pomysłów
Czas pochwalić się naszym dorobkiem

  • 15. Wszystkiego, co wiem o biznesie, nauczyłem się podczas prezentacji (273)
  • 16. Wyciąganie wniosków... za pomocą rysunków (291)

Podziękowania (297)

Dodatek A. Myślenie wizualne w ujęciu naukowym (301)

Dodatek B. Zasobnik dla osób zainteresowanych myśleniem wizualnym (313)

6
(1)
5
(1)
4
(0)
3
(0)
2
(0)
1
(0)

Liczba ocen: 2

Średnia ocena
czytelników

  


okladka
  Ocena : 6 

Jest to pozycja bardzo przydatna ludziom, którzy myślą z ołówkiem w ręku. A ja do takich należę. Wbrew pozorom nie jest to pozycja łatwa do czytania i śledzenia treści, chyba,że ... z ołówkiem w ręku. Nie wiem ilu menedżerom można w ten sposób pomóc, ale pismo obrazkowe towarzyszy ludzkości od jej prapoczątków - vide obrazy w jaskiniach. Przystępny język wykładu i bardzo dobre - z nielicznymi błędami - tłumaczenie czynią tą pozycję przyjemną w lekturze. Chociaż warto uprzedzić Czytelników, że lektura wartościowa musi pochłonąć sporo czasu. No i musi bo tyć lektura wielokrotna. Dwie uwagi krytyczne - wydawnicze: niektóre ryciny mają zbyt małą czcionkę. Trzeba załączyć podręczną lupkę, albo w następnych wydaniach powiększyć czcionkę. Druga - warto zostawić większy margines - czytając, zapisujemy uwagi w postaci piktogramów i komentarzy. Czasami nie ma dosłownie gdzie. Jeżeli są dostępne inne pozycje tego Autora, z pewnością po nie sięgnę!
  Ocena : 5 

książka jest świetna, bardzo szybko można zapamiętać przesłanie i wcielić to w życie, naprawdę działa, a to pomaga tylko w utrwaleniu informacji, 6 etapów które przedstawia książka dla efektywnego przekazywania informacji znacznie systematyzuje wszelkie komunikaty, i te pisemne i obrazkowe. Odbiorcy, nawet jeżeli nie znają tej techniki / metody czuja się komfortowo i obdarzają mówcę zaufaniem, Polecam, Adrian




płatności onepress.pl