Fioletowa Krowa. Zmień się i bądź rozpoznawalny
- Autor:
- Seth Godin
- Ocena:
- 4.3/6 Opinie: 4
- Stron:
- 184
- Druk:
- oprawa twarda
Opis książki: Fioletowa Krowa. Zmień się i bądź rozpoznawalny
Zaoferuj zwykły, dobry produkt, a większość ludzi go nie kupi: nie będą go potrzebować albo zabraknie im czasu bądź pieniędzy. Klienci mają wygórowane oczekiwania. Są zbyt zajęci, aby testować nowości. Coraz częściej ignorują przekaz marketingowy i coraz rzadziej polecają produkty i usługi znajomym. Tradycyjna reklama już nie skutkuje, a rynek masowy jest zalany towarami. Stworzyliśmy świat, w którym większość produktów znika w tłumie. Dlatego musisz stworzyć coś niezwykłego. Coś, o czym warto mówić. Coś, czego nie sposób przeoczyć. Coś wyjątkowego. Ciekawego. To właśnie... Fioletowa Krowa.
Dowiedz się, dlaczego firmy takie jak Apple, Nokia, Yahoo!, Bloomberg, IKEA, Amazon.com, Google, HBO czy Ducati rozwijają się w błyskawicznym tempie, pozostawiając w tyle znane i tradycyjnie silne marki? Znajdź w swojej branży jakiś kruczek, którego nikt jeszcze nie odkrył. Skoncentruj marketing na najważniejszych klientach i docieraj do nowych, atrakcyjnych nisz rynkowych. Wraz z autorem tej książki spójrz prawdzie w oczy: lista marketingowych "P", z której korzystano przez dekady, już nie wystarcza. Prawdziwy sukces rynkowy odniosą tylko produkty fenomenalne, przewrotne i fascynujące. I nie chodzi bynajmniej o marketingową broszkę, którą w ostatniej chwili można przypiąć do produktu lub usługi.
Fioletowa Krowa to cecha wrodzona -- albo jest albo jej nie ma. W książce znajdziesz przykłady, wskazówki i informacje, z pomocą których łatwiej będzie Ci wyhodować Fioletową Krowę:
- ABC niezwykłego produktu,
- krzywa rozpowszechniania nowej idei,
- krótka historia reklamy,
- problem nieskutecznej reklamy masowej,
- tajemnice sukcesu niezwykłych firm i produktów.
Ta książka to manifest skierowany do marketerów, którzy chcą kreować produkty i usługi warte wprowadzenia na rynek.
Wybrane bestsellery
-
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie spr...(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł(-40%) -
Growth hacking to jedna z metodyk prowadzenia działań marketingowych, sprzedażowych i rozwoju produktu, w której celem aktywności nie są największe zasięgi, a dotarcie do możliwie najlepiej określonej grupy docelowej. Oczywiście przy zachowaniu jak najniższego kosztu tego procesu. Gdy się nad tym...
Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(46.20 zł najniższa cena z 30 dni)46.20 zł
77.00 zł(-40%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców. Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy...(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Biznes nie istnieje bez twardych danych, założeń, KPI i ich realizacji. Także ta jego część, która jest związana z promocją. Szczególnie online. Dziś nie można być marketerem z prawdziwego zdarzenia i nie znać chociażby narzędzi oferowanych przez Google ― Analytics, Tag Manager, Search Cons...
Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości
(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)34.20 zł
57.00 zł(-40%) -
Są dwa rodzaje działań w marketingu. Pierwszy ma charakter doraźny, przypadkowy ― jest potrzeba, jest poszukiwanie pomysłu, jak na nią odpowiedzieć, jest kampania, są hasła, reklamy, budżet, mierzenie efektów i uspokojenie. Aż do następnej potrzeby. Drugi rodzaj to działania celowe. Nim roz...(30.44 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Na czym należy bazować, by pisać naprawdę skuteczne teksty marketingowe, angażujące, przekonujące i wciągające niczym najlepszy film ― tego nie wie wielu copywriterów. Wbrew pozorom bowiem skuteczny copywriting nie polega jedynie na umiejętnym łączeniu ze sobą odpowiednich słów. Jest on prz...(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)
29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
Marketing afiliacyjny to doskonały sposób generowania przychodu w internecie. Aby było to możliwe, niezbędna jest jednak odpowiednia wiedza, która zebrana została w formie tego podręcznika. Z jego pomocą i poradami specjalistów z MyLead zdobędziesz kluczowe umiejętności, które w połączeniu z wytr...(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
Dziesiątki tysięcy przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty i usługi przez internet. Jednak tylko nieduży odsetek zdobywa w ten sposób wystarczająco licznych klientów, a naprawdę niewielu osiąga satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Nawet próby podglądania najlepszych w tej dziedzinie i kopiowania ...
Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)47.40 zł
79.00 zł(-40%)
Seth Godin - pozostałe książki
-
# 1 Wall Street Journal Bestseller Czas przestać kłamać, spamować i mieć poczucie winy z powodu tego, co robimy. Czas przestać mylić liczbę obserwatorów w mediach społecznościowych z prawdziwymi relacjami. Czas przestać tracić pieniądze na kradzież uwagi, bo w dłuższej perspektywie to się ni...(33.68 zł najniższa cena z 30 dni)
19.90 zł
44.90 zł(-56%) -
Dowiedz się, jak walczyć z konkurencją w interaktywnym wszechświecie stron WWW, telefonicznych centrów obsługi klienta i automatycznych narzędzi wspomagających sprzedaż. Sprawdź, jak skutecznie uniknąć pułapki handlu elektronicznego, którą jest powszechny dostęp do wszystkich rodzajów produktów o...
Marketing za przyzwoleniem. Jak zmienić obcych ludzi w znajomych, a znajomych w klientów Marketing za przyzwoleniem. Jak zmienić obcych ludzi w znajomych, a znajomych w klientów
(19.50 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
39.00 zł(-62%) -
Świat, w którym produkuje się masowo w-jednym-rozmiarze-uniwersalnym-pasującym-wszystkim odchodzi, i to bardzo szybko. Gwałtowny rozwój plemion, mikro-społeczności ludzi pasjonujących się czymś, mających hobby i dziwactwa zmienia politykę, ekonomię, marketing, produkcję i wszystko inne. Możesz wa...
Wszyscy jesteśmy dziwni. O micie masowości i końcu posłuszeństwa Wszyscy jesteśmy dziwni. O micie masowości i końcu posłuszeństwa
(14.95 zł najniższa cena z 30 dni)9.90 zł
29.90 zł(-67%) -
Potrząśnij pudełkiem. Mała książka dla wielkich ludzi to manifest, który mówi o rzeczy rzadko spotykanej, a jednocześnie wyjątkowo cennej. Ta książka zmusza Cię do tego, żebyś przestał czekać na mapę i sam zabrał się za jej kreślenie. Wiesz, jak to się robi, robiłeś to już wcześniej, ale gdzieś p...
Potrząśnij pudełkiem. Mała książka dla wielkich ludzi Potrząśnij pudełkiem. Mała książka dla wielkich ludzi
(16.45 zł najniższa cena z 30 dni)9.90 zł
32.90 zł(-70%)
Zobacz pozostałe książki z serii Exclusive
-
Blockchain. Klucz do świata kryptowalut. Słowo, które brzmi jak obietnica bogactwa. Tylko... Czym tak naprawdę jest ów Blochchain? Niestety, w większości książek, artykułów, dyskusji w mediach tradycyjnych i Internecie mówi się o nim albo niezrozumiale, albo w mocnych uproszczeniach i z niepotrze...
Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Można, jeśli zbuduje się zdrową kulturę zespołową i właśnie o tym jest ta książka. Znajdziesz w niej zbiór prostych praktyk o wysokiej skuteczności, dzięki którym Twój zespół będzie mógł natychmiast wejść na ścieżkę pełnego uczestnictwa w zadaniach, produktywnego konfliktu i stałego postępu. Dowi...
Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole
Stefano Mastrogiacomo, Alexander Osterwalder i in. pełny spis w info
(39.50 zł najniższa cena z 30 dni)34.90 zł
79.00 zł(-56%) -
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i ta...
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(53.40 zł najniższa cena z 30 dni)53.40 zł
89.00 zł(-40%) -
Doktryna jakości Andrzeja J. Bliklego to projekt rozpisany na lata. Autor, profesor matematyki i dyplomowany mistrz cukierniczy, przez dwie dekady kierował firmą, której nazwę zna chyba każdy Polak. Równocześnie pracował nad swoim opus magnum. Wciąż nad nim pracuje. Książka ta bowiem zmienia się ...
Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III
(59.40 zł najniższa cena z 30 dni)59.40 zł
99.00 zł(-40%) -
To kolejny tom z serii Strategyzer przeznaczonej dla wizjonerów biznesu. Skorzystają z niej przedsiębiorcy, kierownictwo dużych organizacji oraz liderzy innowacji. Znalazły się tu opisy kluczowych narzędzi pozwalających budować modele biznesowe odporne na destabilizację, zarządzać portfelem przed...
Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Alan Smith, Frederic Etiemble
(26.90 zł najniższa cena z 30 dni)26.90 zł
89.00 zł(-70%) -
10 lat temu Andrzej Jeznach, polski biznesmen, postawił na dobre życie i zmienił zasady zarządzania. Odszedł od nadzoru i hierarchii i już po kilku latach jego firma pracowała właściwie sama. Kiedy się zdecydował przekazać losy firmy w ręce młodszego pokolenia, jego celem było stworzenie organiza...(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
W tym samym roku, w którym Titanic zderzył się z górą lodową, Dale Carnegie zaczął prowadzić zajęcia z wystąpień publicznych na nowojorskim Harlemie. Obydwa te wydarzenia wywarły wpływ na losy wielu ludzi. Dziś tragiczny rejs Titanica jest zaledwie jedną z wielu historii z przeszłości, a książki ...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Gdy życie stawia Cię wobec PROJEKTU… …albo nawet - projektów, ponieważ właśnie zostałeś menedżerem, który będzie odpowiedzialny za ich realizację. Czy wiesz, jaką najbezpieczniejszą decyzję możesz wtedy podjąć? Odpowiedź jest prosta: nie podejmować wyzwania! Zrezygnować, poddać się, ...
Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
W tej książce przywództwo jest pokazane w niespotykany sposób. Imperatyw wyciskania z ludzi imponującej efektywności zastąpiły fundamenty przywództwa z nieskończonym nastawieniem. Awans, nagroda czy wygrana walka budzą rozkoszny dreszczyk, ale nie należy na tym opierać swojej przyszłości. Jeśli j...(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)
34.20 zł
57.00 zł(-40%)
Ebooka "Fioletowa Krowa. Zmień się i bądź rozpoznawalny" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Fioletowa Krowa. Zmień się i bądź rozpoznawalny" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Fioletowa Krowa. Zmień się i bądź rozpoznawalny" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Fioletowa Krowa. Zmień się i bądź rozpoznawalny (5) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Personel i Zarządzanie Andrzej Budzyk; 12/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
"Fioletową Krowę" kupiłem sobie pod choinkę. Przed Sethem Godinem o unikalnym produkcie mówił i pisał Rosser Reves, potęgę wyróżniania się głosił Jack Trout i wielu innych MISTRZÓW! "Zawołanie" Godina: "Transfor Your Biznes by Being Remarkable" do czasu wymyślenia własnej wersji "Pokaż się" wydawało mi wtórne, nudne i płaskie. Ochota na czytanie "Fioletowej Krowy" dopadła mnie po przeczytaniu "Wielkiego MUUU. Stop perfekcji - bądź nadzwyczajny". Chciałem wiedzieć od czego autor zaczął.
Seth Godin piętnuje i obśmiewa "marketingową nowomowę - slang marketingowy". Do formuły P - mix marketing dodaje Purple Cow (Purpurowa Krowa) bo słowo NIEZWYKłY lub NADZWYCZAJNY w wersji anglojęzycznej nie rozpoczyna się od "P"! Zdaniem autora kupujemy lub chcemy mieć to o czym się mówi. Pozornie myśl nie jest nowa i przypomina między innymi bestseller Jacka Trouta i Steve Rivkina: "Wyróżniaj się lub zgiń". Ta książka (2000.) jest o pięć lat młodsza od "Fioletowej Krowy", ale dobrze czyta się je razem.
Dla wnikliwego czytelnika ciekawa jest informacja, że Godin odwołuje się do publikacji: Toma Petersa, Dona Pepersa i Marthy Rogers, Geoffa Morego, Malcollma Gladwella, a Jacka Trouta nie dostrzega.
W książce podobają mi się "prowokacje Godina". Autor pisze OSZUŚCI?:
[...] JetBlue Airwaus oszukuje, Starbucks oszukuje, Vanguard oszukuje, Amazon.com oszukuje, Google oszukuje, Wendys oszukuje, Ducati oszukuje, HBO oszukuje... Może warto pójść w ich ślady?Seth Godzin i "Fioletowa Krowa" OSZUKUJĄ - warto o tym czytać, uczyć się i naśladować!
-
Recenzja: CEO 04/2006Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Trzeba być oryginalnym, aby zaciekawić. Seth Godin pozostaje sobie wierny w poszukiwaniu oryginalności, więc własne wyobrażenia o marketingu opisał kontrowersyjnie.
Jakie to amerykańskie: gdy Godin i jego rodzina podróżowali po Francji, byli zachwyceni widokiem setek krów przy autostradzie, do czego nie przywykli. Zachwytu starczyło na dwadzieścia minut, bo kolejne krowy okazały się do siebie podobne. Stąd pomysł, że aby się wyróżniać, krowa powinna być fioletowa.
Umarł dobrze znany nam marketing, ten z kompleksu telewizyjno-przemysłowego, gdy trzeba było znaleźć rynkową niszę, zbudować zakład przemysłowy i wykupić mnóstwo reklam telewizyjnych. Reklama zwiększała sprzedaż i zyski, które trzeba było przeznaczać na nowe reklamy. Wszystko wedle zasady: stwórz tradycyjne, bezpieczne produkty i połącz je z doskonałymi działaniami marketingowymi. Nowa zasada to: stwórz niezwykłe produkty, poszukiwane przez odpowiednich ludzi. W erze telewizyjno-przemysłowej reklamy kierowano do wszystkich. Dla ery posttelewizyjnej odpowiedni ludzie, do których powinni zwracać się marketerzy, to wcześni naśladowcy, oni wywierają wpływ na otoczenie, a dotąd zwykle byli ignorowani przez reklamę.
Godina irytuje The Wall Street Journal. Jest dla niego symbolem marketingowego zacofania, gdyż na jego łamach codziennie ukazują się reklamy o wartości ponad miliona USD, utwierdzając konserwatywnych marketerów w przekonaniu, że stare metody wciąż jeszcze mają sens.
Lalka Barbie, McDonald's, Marlboro są produktami z przeszłości. Produkty spod znaku fioletowej krowy to: Linux, MP3, Prozac. To także windy firmy Schindler Elevator, telewizja HBO i Google, a dlaczego -- o tym w licznych studiach przypadku. I niech żyje nowy marketing -- krzyczy niemal z każdej strony S.Godin.
"Ponieważ umiejętność zaprezentowania czegoś niezwykłego nabiera niezwykłej wartości, potęgują się korzyści z hodowli fioletowej krowy".
-
Recenzja: e-biznes.pl Renata Grunert & Mariusz Ludwiński; 06/03/06Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
"Fioletowa Krowa" jest najlepszym przykładem tego, jaka powinna być dobra, przykuwająca uwagę książka. Każdy szczegół jest tutaj przemyślany, perfekcyjnie zrealizowany i współgra z ideą przewodnią książki. Na obu zewnętrznych okładkach, przedniej i tylnej, znajduje się wzorek krowy (charakterystyczne plamy) w kolorze oczywiście fioletowym. (...)
Jak wspomnieliśmy, książka jest przykładem tego, jaka powinna być przykuwająca uwagę książka. A przypomnijmy - mówimy o książkach marketingowych, które ze swej natury są grube i ciężkie w czytaniu. Stereotyp taki. "Fioletowa Krowa" również traktuje o marketingu, ale nie o takim, jakiego znajdziesz w Kotlerze lub Michalskim. Marketing wg Godina to nie jest standardowe 4P (produkt, cena, promocja, dystrybucja), nie jest to nawet 5P lub 7P. Marketing wg Godina to dodatkowy wymiar każdej innej koncepcji -- wymiar zwany właśnie Fioletową Krową (z angielska Purple Cow).
Sam autor wyjaśnia w książce o co chodzi z Fioletową Krową. Opowiada, jak jechał kiedyś pociągiem i widział duże stada zwierzaków pasące się na pastwiskach przy trakcji kolejowej. Krowy były dobrze utrzymane, eleganckie, miło było na nie patrzeć... przez 15 minut. Potem wszystkie krowy zaczęły wydawać mu się takie same, przestał zauważać różnice, aż w końcu przestał patrzeć na nie przez okno. A gdyby tylko wśród ślicznych, ale nudnych czarno-białych krów pojawiła się jedna jedyna w kolorze fioletowym, momentalnie przyciągnęłaby jego uwagę i ponownie przykuła do szyby.
Godin z tej analogii wyprowadza całą teorię Fioletowej Krowy. Chodzi o to, aby się wyróżniać. Obojętnie pod jakim względem, ważne, żeby być innym. Bo to niecodzienne produkty przykuwają uwagę w powodzi kopii. Aby sprawnie funkcjonować w warunkach dzisiejszej gospodarki, nie wystarczy być poprawnym, dobrym, a nawet bardzo dobrym. Trzeba być unikalnym -- najlepszym, najgorszym, najwyższym, najniższym, najchudszym, najgrubszym lub fioletowym wśród czarno-białych krów. Chodzi o ten jedną szczególną cechę, która spowoduje, że o Tobie, Twoim produkcie i Twojej firmie nie będzie można nie mówić. Tak jak o książce o marketingu ubranej w fioletowe krowie plamy.
Przedstawiliśmy tutaj pokrótce teorię Fioletowej Krowy. W książce Godin szczegółowo tłumaczy, dlaczego trzeba się wyróżniać, co to daje i w jaki sposób się do tego zabrać. Podaje również bezcenne przykłady "krowiego" podejścia firm, które odniosły sukces dlatego, że były niecodzienne, nowatorskie, inne niż wszystkie dotychczas. Ze swej strony gorąco polecamy tę książkę każdemu, kto sądzi, że nie da się już zrobić nic ciekawego i jest skazany na przeciętność i syzyfową walkę na rynku. "Fioletowa Krowa" daje nowe spojrzenie na otaczający świat. Spojrzenie, które przyda się dosłownie każdemu -- nauczycielom, studentom, politykom, lekarzom, kierowcom autobusów i piekarzom. Przede wszystkim oczywiście, przyda się wszelkiej maści marketingowcom.
Książkę "Fioletowa Krowa" Setha Godina wydało wydawnictwo OnePress. Możesz ją nabyć w księgarni internetowej Wydawnictwa, www.onepress.pl. Gorąco polecamy, bo to stuprocentowa klasyka.
-
Recenzja: Wprost maz; nr 49 (2005)Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Fani gier fabularnych potrafią miesiącami się przygotowywać do rozgrywki i tworzyć atmosferę. Grają, rzucając zwykłymi kostkami. Firma Q-workshop postanowiła stworzyć dla nich kostki dopasowane do tematu gry. I odniosła sukces. Dla niektórych wymyślanie kostek w XXI wieku to jak odkrywanie koła od nowa; dla Setha Godina, autora książki "Fioletowa krowa. Zmień się i bądź rozpoznawalny", to niemal wzorcowy przykład jego teorii. Według Godina, w dzisiejszym świecie tradycyjna reklama już nie skutkuje, a ludzie są zbyt zajęci, by testować nowości. Żeby odnieść prawdziwy sukces rynkowy, produkt musi być fenomenalny, przewrotny i fascynujący. W ten sposób odniosły sukces Apple, Bloomberg czy IKEA, które obecnie rozwijają się w błyskawicznym tempie, pozostawiając w tyle inne marki.
-
Recenzja: Manager Magazin Czesław Apiecionek; 10/2005Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Seth Godin - specjalista od marketingu, biznesmen, wykładowca, współwłaściciel pisma Company i autor kilku światowych bestsellerów - najnowszą książkę rozpoczyna od anegdoty. W czasie wakacyjnej podróży po Francji, jego początkowe zauroczenie setkami krów, pasących się przy autostradzie, nadzwyczaj szybko wygasło.
Kolejne stada wyglądały tak samo jak poprzednie i to, co wcześniej tak zachwycało, nagle stało się pospolite, nawet gorzej - stało się wręcz nudne - zauważył.Potem przyszła kolej na pytania. Jak zdobyć klienta w uporządkowanym, ale i monotonnym przez to świecie poprawnie przygotowanych produktów ("nudnych krów")? Jak w czasach, w których stary przekaz marketingowy nie jest już skuteczny, dotrzeć do konsumenta? Jak wyhodować "fioletową krowę", produkt odmienny, oryginalny i zarazem fenomenalny, wyróżniający się spośród innych towarów, na które i tak już nikt nie ma czasu, ochoty albo pieniędzy?
Najbardziej atrakcyjne w książce Godlina są przykłady. Dowiadujemy się, dlaczego najlepszy chleb na świecie wypieka Francuz Lionel Poilane, w jaki przemyślany sposób firma Dutch Boy wstrząsnęła branżą farb i skąd się biorą problemy producentów telefonów komórkowych. Imponująco wygląda lista firm potrafiących kreować "fioletowe krowy": JetBlue, Starbucks, Hasbro, Poland Spring to tylko początek. Przewaga tych przedsiębiorstw nad konkurencją bierze się ze stosowanej przez nie odmiennej koncepcji marketingu.
Nowatorzy traktują swoje zadanie jako proces - z różną uwagą biorą udział w opracowaniu produktu, jego projektowaniu oraz późniejszej sztuce tworzenia; kształtują politykę cenową, a także wybierają technikę sprzedaży, słowem - zachowują się jak doświadczeni hodowcy.Niektóre tezy Setha Godina czytelnikowi w Polsce wydadzą się kontrowersyjne. Czy aby na pewno żyjemy już w erze postkonsumpcyjnej, mamy wszystko, czego potrzebujemy, a jedynie brak czasu nie pozwala nam na korzystanie z obfitej oferty towarów? Czy reklama telewizyjna rzeczywiście przestała być skuteczna? Różnice w postrzeganiu otaczającego nas świata nie zmieniają faktu, że lekturę "Fioletowej krowy" z całą odpowiedzialnością można polecić każdemu. Łącznie z tymi, którzy dadzą się pokroić w obronie opinii, że najlepszy chleb i tak pochodzi z Nałęczowa, o czym jednak autor amerykańskich bestsellerów nie musi przecież wiedzieć (najlepszy chleb pieką Garbolewscy w Radzyminie - przyp. red. naczelnego).
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Purple Cow: Transform Your Business by Being Remarkable
- Tłumaczenie:
- Ewa Borówka
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-0166-X, 832460166X
- Data wydania książki drukowanej:
- 2005-07-28
- Format:
- 122x194
- Numer z katalogu:
- 2899
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Marketing
- Serie wydawnicze: Exclusive
Spis treści książki
Kilka słów o Autorze (11)
Jeszcze jedno P (13)
Nowe P (14)
Ważne słowa i śmiałe twierdzenia (15)
Krótkie dzieje reklamy (17)
Najlepszy wynalazek od czasu krojonego chleba (18)
Czy dostrzegłeś oznaki rewolucji? (18)
Dlaczego potrzebujesz Fioletowej Krowy (22)
Schyłek kompleksu telewizyjno-przemysłowego (28)
Co się zmieniło? (35)
Przykład Volkswagena Beetle (35)
Co jest skuteczne? (37)
Dlaczego "The Wall Street Journal" tak mnie irytuje (38)
Świadomość to nie wszystko (41)
Dla chcącego nic trudnego (42)
Studium przypadku: do góry? (43)
Studium przypadku: strategia Tide (45)
Jak się przebić (46)
Popularne idee wygrywają (51)
Kosmiczne nieporozumienie (53)
Kto zamienia się w słuch? (55)
Oszuści? (58)
Kogo to obchodzi? (60)
Nie wszyscy klienci są tacy sami (62)
Prawo dużych liczb (63)
Studium przypadku: Chip Conley (66)
Problem Krowy (67)
Podążanie śladem lidera (74)
Studium przypadku: krzesło Aeron (77)
Prognozy, zyski i Fioletowa Krowa (79)
Studium przypadku: najlepsza piekarnia na świecie (83)
Pomiary efektywności (84)
Studium przypadku: Logitech (86)
Kto zwycięża w świecie Fioletowej Krowy (87)
Studium przypadku: nowy gatunek kiwi (88)
Korzyści z "hodowli" Fioletowej Krowy (90)
Studium przypadku: włoski rzeźnik (93)
Wall Street i Krowa (94)
Przeciwieństwo słowa "niezwykły" (95)
Perła w butelce (96)
Paradoks parodii (97)
Osiemdziesiąt albumów Pearl Jam (98)
Studium przypadku: Curad (100)
Nic na siłę (101)
Studium przypadku: poczta amerykańska (103)
W poszukiwaniu otaku (105)
Jak firma Dutch Boy wstrząsnęła branżą farb (107)
Studium przypadku: Krispy Kreme (109)
Proces i plan (111)
Potęga sloganu (113)
Studium przypadku: Häagen-Dazs w Bronxville (114)
Sprzedawaj to, co kupują klienci (i o czym rozmawiają!) (116)
Problem kompromisu (118)
Studium przypadku: Motorola i Nokia (120)
Magiczny cykl Fioletowej Krowy (121)
Na czym polega rola współczesnego marketera? (123)
Już nie marketerzy: teraz jesteśmy projektantami (125)
Na czym zna się Howard? (126)
Czy "niezwykły" oznacza "oburzający"? (131)
Studium przypadku: McDonald's we Francji (132)
A co z zakładem przemysłowym? (133)
Problem niskich cen (135)
Studium przypadku: co powinien zrobić Hallmark.com? (137)
Kiedy Krowa szuka pracy (140)
Studium przypadku: Tracey - specjalistka PR (142)
Studium przypadku: Robyn Waters wie, co robi (143)
Studium przypadku: tak popularny, że nikt go już nie odwiedza (144)
Czy mówimy o pasji? (148)
Czyste fakty (151)
Burza mózgów (153)
Sól nie jest nudna - osiem przykazań hodowcy Fioletowej Krowy (172)
Skorowidz (177)
A co na to Orwell? (181)
Oceny i opinie klientów: Fioletowa Krowa. Zmień się i bądź rozpoznawalny Seth Godin (4) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(1)
(0)
(2)
(0)
(0)
więcej opinii