Harvard Business Review. Zarządzanie wiedzą
- Ocena:
- 4.0/6 Opinie: 3
- Stron:
- 248
- Druk:
- oprawa twarda
Opis książki: Harvard Business Review. Zarządzanie wiedzą
Dowiedz się, jak najlepsi wykorzystują swoje zasoby intelektualne
- Budowanie uczących się organizacji
- Wypracowywanie nowych sposobów rozwiązywania problemów
- Wprowadzanie innowacyjnych pomysłów w życie
Informacja we współczesnym świecie jest najcenniejszym towarem i źródłem przewagi nad konkurencją. Z tego właśnie powodu zarządzanie nią -- sposób, w jaki firmy pozyskują, przekazują i wykorzystują pozostające w ich dyspozycji zasoby intelektualne -- stało się niezwykle istotne. Wykorzystanie dostępnych zasobów informacyjnych w procesie zarządzania może znacząco wpłynąć na jego efektywność. Sprawnie zarządzana organizacja może "uczyć się" sama, wykorzystując doświadczenia pracowników i sygnały z zewnątrz. Prawidłowo sterowany proces twórczy spowoduje szybkie wdrażanie nowych projektów, a odpowiednie kierowanie kreatywnymi ludźmi pozwoli na maksymalne wykorzystanie ich potencjału intelektualnego.
Niniejsza książka jest zbiorem artykułów poświęconych metodom zarządzania wiedzą. Ukazały się one w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Autorami artykułów są uznani fachowcy z dziedziny zarządzania. W swoich artykułach opisują oni zasady rozwiązywania problemów w organizacjach, definiowania nowych sposobów myślenia, wyciągania wniosków z własnych doświadczeń i zarządzania potencjałem intelektualnym pracowników.
- Zarządzanie organizacją opartą na wiedzy
- Wykorzystywanie doświadczenia pracowników
- Zarządzanie procesem twórczym
- Proces uczenia się organizacji
- Wdrażanie innowacji w firmie
- Rozwijanie potencjału intelektualnego
Książki z serii Harvard Business Review powinny stać się lekturą obowiązkową dla ambitnych pracowników każdej organizacji na świecie.
Wybrane bestsellery
-
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Jeśli chcesz coś zmienić, spowodować, by Twoje życie w jakimś obszarze stało się inne, to wkurzenie, złość czy irytacja SĄ NAJLEPSZYMI STARTERAMI. Taka właśnie EMOCJA — związana z tym, że czegoś nie potrafisz, z czymś nie dajesz sobie rady, że inni potrafią, a Ty nie — to świetny pocz...
Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych. Wydanie 3 rozszerzone Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych. Wydanie 3 rozszerzone
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Przewodnik, który trzymasz w ręku, powstał właśnie po to, by zasypać otchłań między działem HR i pozostałymi dywizjami organizacji w procesie transformacji. Kate ma nadzieję, że dzięki książce uda jej się pomóc zarówno osobom przeprowadzającym transformację, jak i działom HR firm i organizacji. W...
Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Współczesny biznes liczbami stoi. Wykresy, tabele, przetwarzanie danych, analizowanie wyników z przeszłości, prognozowanie sprzedaży, zakupów i produkcji… Większość działów w dużych przedsiębiorstwach wspiera się tym, co policzalne. Większość, ale raczej nie dział human resources. Dlaczego?...
Liczby w HR. Matematyczne ramy najbardziej ludzkiej części biznesu Liczby w HR. Matematyczne ramy najbardziej ludzkiej części biznesu
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Twórcą idei zwanej Porozumieniem bez Przemocy (Nonviolent Communication — NVC) jest amerykański psycholog Marshall B. Rosenberg. Zaproponował on sposób komunikacji, w którym odchodzi się od paradygmatu szukania winnego, ustalania za wszelką cenę, kto ma rację, na rzecz budowania relacji i w...
Dogadać się z innymi, czyli Porozumienie bez Przemocy nie tylko w życiu organizacji Dogadać się z innymi, czyli Porozumienie bez Przemocy nie tylko w życiu organizacji
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Ta książka nie jest kolejnym poradnikiem o wyciskaniu z siebie resztek sił, aby osiągnąć mityczny sukces i bezustannie się rozwijać. To rzecz o tym, jak można prowadzić firmę i zarządzać zespołem, aby każdy wykonał dobrą robotę i miał dość czasu dla siebie. Przekonasz się, że spokojna praca, uważ...
Mam kocioł w pracy. Odrzuć chaos i niepokój - osiągnij sukces Mam kocioł w pracy. Odrzuć chaos i niepokój - osiągnij sukces
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
39.90 zł(-70%) -
Chaos, chaos, wszędzie chaos. Fabryka nie nadąża z produkcją, ponieważ zamówienia docierają do niej zbyt późno. Kontrahent otrzymuje nie ten towar, który kupił, albo owszem – ten, tyle że w zbyt małej/zbyt dużej ilości. Faktury kupujący nie dostaje wcale, gdyż zawalona papierami księgowość ...
Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
(24.90 zł najniższa cena z 30 dni)32.45 zł
59.00 zł(-45%) -
Zatrudnianie nowych pracowników to zaledwie czubek góry lodowej wyzwań, przed którymi staje dział HR. Jego najważniejszą rolą jest dbanie o to, by z grupy indywidualności, dla potrzeb zawodowych zgromadzonych w jednym biurze, stworzyć harmonijnie współpracujący ze sobą zespół, który w dodatku będ...
Efektywne zarządzanie rozwojem pracowników w firmie. Rezultaty przede wszystkim Efektywne zarządzanie rozwojem pracowników w firmie. Rezultaty przede wszystkim
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
39.00 zł(-69%) -
Niezależnie od tego, czy jesteś osobą kierującą dużym zespołem, początkującym menedżerem, czy inżynierem czuwającym nad pracą stażysty, znajdziesz w tej książce sporo praktycznych rad, które pomogą Ci w przezwyciężeniu problemów typowych dla zespołów inżynierskich. Znalazły się tu informacje doty...
Od inżyniera do menedżera. Tajniki lidera zespołów technicznych Od inżyniera do menedżera. Tajniki lidera zespołów technicznych
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%)
Harvard Business School Press - pozostałe książki
-
Aby Twoja organizacja ciągle ewoluowała, rozwijała się i odnosiła sukcesy, niezbędne jest podjęcie działań mających na celu korektę ewentualnych niepożądanych efektów. Również dla dobra zarządzanego przez Ciebie zespołu i każdego pracownika indywidualnie wskazane jest usunięcie problemów z bezkon...
Feedback czyli informacja zwrotna. Osobisty mentor - Harvard Business School Press Feedback czyli informacja zwrotna. Osobisty mentor - Harvard Business School Press
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
Żaden człowiek nie rodzi się przywódcą. Ten dar jest wynikiem nauki, pracy i ciągłego doskonalenia. Wspaniały lider to twórczy, odważny wizjoner, potrafiący pociągnąć za sobą rząd dusz. Jest gotowy do dużych poświęceń i nie boi się podejmować ryzyka. Pełen charyzmy, świetnie radzi sobie ze zmianą...
Kierowanie ludźmi. Osobisty mentor - Harvard Business School Press Kierowanie ludźmi. Osobisty mentor - Harvard Business School Press
(20.94 zł najniższa cena z 30 dni)22.68 zł
34.90 zł(-35%)
Ebooka "Harvard Business Review. Zarządzanie wiedzą" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Harvard Business Review. Zarządzanie wiedzą" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Harvard Business Review. Zarządzanie wiedzą" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Harvard Business Review. Zarządzanie wiedzą (2) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Redakcja E-mentor Szkoła Główna Handlowa Beata Mierzejewska; 10/2006Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Pozycja "Harvard Business Review" napisana jest przez klasyków zarządzania wiedzą (jeśli w ogóle możemy już używać takiego określenia w odniesieniu do tej młodej koncepcji w nauce).
Prezentowane treści mają niezwykle inspirujący charakter. Autorzy, tacy jak P. Drucker czy I. Nonaka, nakreślają wizję organizacji przyszłości, wskazując na pewne wyznaczniki nowoczesnych organizacji, jak choćby marginalizacja roli kierownictwa średniego szczebla, odejście od tradycyjnych struktur organizacyjnych. Peter Drucker przekonuje, że aby zachować konkurencyjność - a może nawet utrzymać się na rynku - przedsiębiorstwa będą musiały przekształcić się w organizacje złożone z fachowców.
Poglądy i myśli autorów artykułów mogli poznać czytelnicy "Harvard Business Review", jako że zostały one już wcześniej opublikowane na łamach pisma. Choć książka może być dla przeciętnego odbiorcy nowatorska i inspirująca w swej treści, to wytrawnym czytelnikom, śledzącym na bieżąco literaturę biznesową, najnowsze trendy w niej prezentowane są z pewnością znane (np. idea odwróconej organizacji, o której piszą Quinn, Anderson i Finkelstein w kontekście zarządzania potencjałem intelektualnym).
Zasadniczą różnicą pomiędzy pozycją sygnowaną przez "Harvard Business Review" a podręcznikiem PWE jest sposób prezentowania tematyki zarządzania wiedzą - autorzy HBR w swoich artykułach opisują zasady rozwiązywania problemów w organizacjach, definiując nowe sposoby myślenia, wyciągania wniosków, z uwzględnieniem zmian zachodzących w gospodarce i rozwoju społeczeństwa.
Ashok Jashapara z kolei prezentuje w dość szczegółowy sposób różnorakie systemy wspomagające zarządzanie wiedzą czy wręcz opisuje poszczególne narzędzia (głównie technologiczne). Publikacja ta może być przydatna dla studentów czy menedżerów, starających się poznać konkretne narzędzia zarządzania wiedzą. Trudno tu jednak szukać przełomowego podejścia, nowatorskiego spojrzenia czy inspirujących wniosków. Ta książka to raczej odzwierciedlenie dotychczasowego dorobku takich autorów, jak choćby Zack, Nonaka, Senge, Nohira&Hansen, Mintzberg, Polanyi i inni. Wydaje się, iż autor - być może ze względu na swą specjalizację naukową - dużo szerzej i bardziej przystępnie prezentuje aspekty (rozwiązania) technologiczne w zarządzaniu wiedzą. Analizując zaś strukturę książki, czytelnik może odnieść wrażenie, że zarządzanie wiedzą jest tu tylko pretekstem do ogólnego przedstawienia tematyki zarządzania strategicznego, kultury organizacyjnej, zarządzania zmianą, organizacji uczącej się, kapitału intelektualnego czy systemów informacyjnych. I po przeczytaniu całej książki utwierdza się w tym przekonaniu, gdyż problematyka zarządzania wiedzą prezentowana jest tylko w postaci wątków, treści uzupełniających wymienione powyżej tematy.
Drogi Czytelniku, jeśli zatem odczuwasz potrzebę inspiracji bądź poszukujesz wskazówek pomocnych w rozwiązaniu problemów charakterystycznych dla nowoczesnej organizacji, z pełną odpowiedzialnością możemy polecić lekturę książki "Harvard Business Review". Ashok Jashapara z kolei pomoże Tobie lepiej poznać podstawowe technologie wspierające zarządzanie wiedzą.
-
Recenzja: Personel i Zarządzanie Andrzej Budzyk; 07/2006Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Zestaw artykułów "Zarządzanie wiedzą" polski czytelnik otrzymuje osiem lat po opublikowaniu anglojęzycznego oryginału. Niewątpliwa korzyść z tej sytuacji wynika z faktu, że prognozy autorów znacząco zbliżyły się do współczesności.
Jeżeli Peter F. Drucker pisze: [...] Za dwadzieścia lat typowa duża firma będzie miała o połowę mniej szczebli kierowniczych i jedną trzecią menedżerów - to dziś te dwadzieścia lat odległe jest już tylko o dwa lata! Żyć "w czasie rzeczywistym" prognozy i sprawdzać co się spełniło, a co nie ma szans na realizację to przyjemność, której nie mogli doświadczyć menedżerowie "rówieśnicy" publikacji.
Perłą zestawu jest praca Chrisa Argyrisa "Naucz mądrych ludzi jak się uczyć". Artykuł po piętnastoletnim "leżakowaniu" jest jak dobre wino - ciągle pozostaje aktualny i pokazuje wyraźnie jak realna władza w organizacji zniechęca do efektywnej edukacji oraz prowadzi do konfliktu menedżerowie / konsultanci. Pozostałe artykuły są również ciekawe, ale ich autorzy nie przemówili do mnie w sposób tak sugestywny jak Drucker i Argyris.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Harvard Business Review on Knowledge Management (Harvard Business Review Series)
- Tłumaczenie:
- Magda Witkowska
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-736-1931-3, 8373619313
- Data wydania książki drukowanej:
- 2006-06-21
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 3038
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Zasoby ludzkie (HR)
- Serie wydawnicze: Harvard Business Press VIP
Spis treści książki
Nadchodzi nowa organizacja (7)
PETER F. DRUCKER
Organizacja oparta na wiedzy (29)
IKUJIRO NONAKA
Budowanie organizacji uczącej się (57)
DAVID A. GARVIN
Naucz mądrych ludzi, jak się uczyć (95)
CHRIS ARGYRIS
Postaraj się, by w Twojej firmie wykorzystywano obie półkule (127)
DOROTHY LEONARD I SUSAAN STRAUS
Co zrobić, by Twoja firma wyciągała wnioski z własnych doświadczeń? (159)
ART KLEINER I GEORGE ROTH
Badania, które zmieniają organizację (179)
JOHN SEELY BROWN
Zarządzanie potencjałem intelektualnym - co zrobić,
by wykrzesać jak najwięcej z najlepszych ludzi? (209)
JAMES BRIAN QUINN, PHILIP ANDERSON
I SYDNEY FINKELSTEIN
O autorach (239)
Oceny i opinie klientów: Harvard Business Review. Zarządzanie wiedzą Harvard Business School Press (3) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(2)
(0)
(0)
(1)
(0)
więcej opinii