E-wangeliści. Ucz się od najleps...
Ocena:
   4.3/6  Opinie  (28)
Stron: 232
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka) 3w1 w pakiecie: PdfPDF ePubePub MobiMobi
Wydawca: Onepress
Wydawca: Onepress
Cena:
39,90 zł
Cena promocyjna: Oszczędzasz: 7,98 zł
31,92 zł 39,90 zł
Dodaj do koszyka
Kup terazstrzalka

Druk
Książka drukowana
39,90 zł
eBook
Pdf ePub Mobi
31,92 zł
39,90 zł

Na początku było słowo… słowo INTERNET

Genesis

Za rok zerowy Internetu można uznać rok 1989 naszej ery. W owym czasie, w marcu, Tim Berners-Lee oraz Robert Cailliau złożyli do CERN-u projekt stworzenia sieci dokumentów hipertekstowych, o nazwie World Wide Web. Sieć miała ułatwić pracę w CERN-ie. W grudniu 1990 roku ten sam Tim Berners-Lee stworzył podstawy języka HTML i pierwszą stronę internetową. Dwa lata później powstała pionierska graficzna przeglądarka WWW o nazwie Mosaic. Polska dołączyła do krajów zainteresowanych internetem oficjalnie w 1991 roku, zaś już rok później dostęp do niego uzyskała pierwsza rodzima firma. Potem, niczym biblijne ewangelie, objawiać zaczęły się kolejne polskie portale, serwisy komunikacyjne i aukcyjne oraz sklepy internetowe, bez których nie wyobrażamy sobie krajobrazu internetu Anno Domini 2012.

Świadectwo

Gadu-Gadu, Merlin.pl, Allegro.pl, Wirtualna Polska, Onet.pl, Money.pl — te nazwy weszły już do naszego kodu kulturowego, a reprezentowane przez nie marki codziennie towarzyszą nam w pracy i czasie wolnym. Jak powstawały? Skąd pomysł? Kto je stworzył? Z jakimi trudnościami stykali się krajowi pionierzy internetu? Kim są ewangeliści e-biznesu, którzy w niego wierzą od ponad dwudziestu lat, a wiarę tę przekuli w czyn i pieniądze? Ta książka jest zbiorem piętnastu wywiadów przeprowadzonych ze świadkami powstawania i rozkwitu nowych mediów w naszym kraju.

Seria z AK74 #1 - Tomasz Cisek w wywiadzie Artura Kurasińskiego



Seria z AK74 #2 - Tomasz Cisek w wywiadzie Artura Kurasińskiego


Poznasz między innymi:

  • Arkadiusza Osiaka, ojca portalu Money.pl
  • Arjana Bakkera, który założył Allegro.pl
  • Łukasza Wejcherta, prezesa Onet.pl
  • Piotrka Ejdysa, współtwórcę Gemius SA (badania rodzimego rynku internetowego)

Zajrzyj na stronę E-wangelistów »


To bardzo ważna i pożyteczna książka. Zebrany w niej unikalny materiał stanowi nie tylko źródło historycznej wiedzy na temat tego, jak się rodził polski internet, ale dla wielu może stać się życiową i biznesową inspiracją. E-wangelistów polecam nie tylko adeptom sztuki wirtualnej, ale również szerszemu gronu czytelników funkcjonujących w wirtualnej rzeczywistości, która dziś tak silnie przeplata się ze światem realnym.
Maciej Wielkopolan,
prezes Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego

Trzymacie Państwo w rękach książkę, w której twórcy Allegro, Wirtualnej Polski, Onetu, Merlina, Gadu-Gadu, Money.pl i wielu innych wszystkim nam dobrze znanych projektów internetowych w sposób otwarty — często wręcz zaskakująco szczery — w rozmowach z Tomaszem Ciskiem opowiedzieli o swoich sukcesach i klęskach, w zdystansowany sposób przeanalizowali swoje błędy i wskazali kierunki, w których szli (bądź powinni pójść), aby ich uniknąć. Kim są e-wangeliści e-biznesu, którzy w niego wierzą od ponad dwudziestu lat, a wiarę tę przekuli w czyn i pieniądze? Ta książka jest zbiorem wywiadów ze świadkami powstawania i rozkwitu nowej, wirtualnej rzeczywistości w naszym kraju. Z całym przekonaniem polecam!
Piotr Pokrzywa,
redaktor naczelny magazynu "Media i Marketing Polska"


Patroni medialni:


Wstęp (7)

Jacek Kawalec: Przyszłość to coraz większy wpływ technologii na człowieka (9)

  • Do firmy wniosłem komputer (10)
  • Polska jak Dziki Zachód (13)
  • Afera z Tepsą... (16)
  • W poszukiwaniu procy (20)
  • Nie tylko zawodowo (25)

Arkadiusz Osiak: Nie jestem człowiekiem, który łatwo się poddaje (27)

  • Tu Odra, tu Odra... (28)
  • Money, money, money... (31)
  • Ci, którym się udało (34)
  • Mały może nie tak mało (37)
  • Wydatki dobrze zmierzone (39)
  • Walczyć po ludzku (41)
  • Nie tylko zawodowo (44)

Zbigniew Sykulski: Merlin powstał, bo spotykałem dobrych ludzi... (45)

  • Początki: ręczna robota (46)
  • Merlin wpada w ucho (48)
  • Nauka zaciskania pasa (50)
  • Jeszcze nie czas spijać śmietankę (53)
  • Nie tylko zawodowo (54)

Jan Łukasz Wejchert: Zamierzam zmieniać świat (55)

  • Wzloty i upadki w sieci (56)
  • Wojna światów, zgoda światów (58)
  • Młodzieńcza wiara w nadmedium (60)
  • Gonitwa za duchem czasu (62)
  • Wierzę w integrację (64)
  • Nie tylko zawodowo (67)

Artur Gortych: Nie chodzi o to, byśmy osiągnęli nasze najwyższe cele, lecz o to, aby były one naprawdę wysokie (69)

  • Architekt przestrzeni, architekt relacji (70)
  • Czas pionierów (72)
  • No to Frugo! (74)
  • Arte, Filmweb, Kontomierz (76)
  • Nie tylko zawodowo (78)

Krzysztof Golonka: Nie miałem w sobie duszy misjonarza internetu (80)

  • Lekcja 1.: internet to jest... (80)
  • Pierwsza dwudziestka (83)
  • Cudowna droga przez... mękę (85)

o2.pl: Było ich trzech, w każdym z nich inna krew... (90)

  • Magiczne zaklęcie: internet (90)
  • Dobro rzadkie: konto e-mailowe (94)
  • "Sposób" na księgową (96)
  • Dynamiczny Pudelek (99)
  • Pomysły zamiast pieniędzy (102)
  • Nie tylko zawodowo (106)

Arjan Bakker: Lubię słuchać mądrzejszych od siebie (109)

  • Biznes jak przygoda (110)
  • Na początku była jedna dyskietka (111)
  • Jakość, dziecko prowizji (114)
  • Z miłości do transakcji (116)
  • Zawsze wyżej! (118)

Piotr Ejdys: Lepszym nie wolno przeszkadzać (121)

  • W 180 dni do kariery (121)
  • System przyjemny w obsłudze (124)
  • Praca dla frajdy i z wiary w lepszą przyszłość (126)
  • W intelekcie siła (127)
  • Sprzedawać trzeba umieć, trzeba też mieć co sprzedać (130)
  • Wierzyłem, że pieniądze są (131)
  • Lepszej drogi nie było (134)

Piotr Pokrzywa i Krzysztof Szalwa: Przyszłość to jeden wielki proces komunikowania się (138)

  • Tajemna sztuka podłączania monitora (138)
  • Przy dźwiękach Pink Floyd (141)
  • Było ich trzech... (143)
  • Nie rozwijasz się? To się zwijasz (147)
  • Zasada trzech jedności w biznesie (148)
  • Nie tylko zawodowo (153)

Marek Rusiecki: Do internetu ściągnął mnie kolega (155)

  • Pionierzy internetu (156)
  • Mozolna praca, nie rewolucja (158)
  • Nie czekam na pomniki (161)
  • Nie tylko zawodowo (164)

Marcin Woźniak: Moja pasja to tworzenie i rozwój (165)

  • Najpierw garaż, potem inwestor (166)
  • Szampan przy faksie (169)
  • Zadbaj o przyszłość w Polsce (171)
  • Pomału, ale stale do przodu (174)
  • Nie tylko zawodowo (178)

Rafał Agnieszczak: Fotka jest synonimem wyjścia do dyskoteki (179)

  • Bawiliśmy się w biznes (180)
  • Praca to przyjemność (182)
  • Nie potrzebuję urlopu (184)
  • Nie tylko zawodowo (188)

Marcin Pery: Mam bogatą duszę (189)

  • Miałem przeczucie (189)
  • Edukacja rynku (194)
  • Badania od zaplecza (198)
  • Błękitny ocean przetargów (200)
  • Wszystko na jedną kartę (201)
  • Rozrywka - to jest przyszłość! (205)
  • Nie tylko zawodowo (207)

Artur Zawadzki: Miłość mojego życia - internet (209)

  • Godziny jak minuty (210)
  • Nie stać was na niewiedzę (212)
  • Atomowe katalizatory (214)
  • Nie tylko zawodowo (218)

Kalendarium wydarzeń internetowych (219)

Najczęściej kupowane razem:

E-wangeliści. Ucz się od najlepszych twórców polskiego internetu plus Jak zarabiać na blogu i pozostać sobą plus Lepiej i szybciej. Sprawdzona ścieżka do najlepszych pomysłów
Cena zestawu: 97,48 zł 114,70 zł
Oszczędzasz: 17,22 zł(15%)
Do koszyka
zestaw0 E-wangeliści. Ucz się od najlepszych twórców polskiego internetu

Najczęściej kupowane razem ebooki:

E-wangeliści. Ucz się od najlepszych twórców polskiego internetu plus Jak zarabiać na blogu i pozostać sobą plus Lepiej i szybciej. Sprawdzona ścieżka do najlepszych pomysłów
Cena zestawu: 97,48 zł 114,70 zł
Oszczędzasz: 17,22 zł(15%)
Do koszyka
zestaw0 E-wangeliści. Ucz się od najlepszych twórców polskiego internetu
6
(1)
5
(12)
4
(11)
3
(3)
2
(1)
1
(0)

Liczba ocen: 28

Średnia ocena
czytelników

  


okladka
  Ocena : 6 

Niezwykla ksiazka dla wszystkich tych którzy chcą poznać historie Polskiego internetu oraz otrzymać porady do przyszłej dzialalnosci od "najlepszych"
  Ocena : 5 

Polecam
  Ocena : 5 

Bardzo ciekawa pozycja opisująca ważniejsze startupy z naszej rodzimej ojczyzny.
  Ocena : 5 

  Ocena : 5 

Ciekawie napisana książka na temat przełomu i kształtowania się polskiego internetu w obecnej formie. Lekko, ale bardzo konkretnie napisana, pozycja obowiązkowa dla pasjonatów nowych technologii, startupowców, etc. Pokazuje zakamarki tworzenia potęg polskiej sieci. Jedyny mankament to dezaktualizacja książki. O ile historia jest ciekawie opisana, to większość rozmów pochodzi z 2008 roku przez co niektóre pytania o rozwój internetu są oderwane od rzeczywistości w kontekście obecnej dookoła mobilności sieci. Tak czy inaczej, zdecydowanie polecam ;-)
  Ocena : 5 

Kilka bardzo dobrych wywiadów przeprowadzonych z właściwymi ludźmi. Czyta się bardzo szybko, nie nuży. Warto przeczytać choćby po to, aby mieć świadomość, jak kształtował się rynek internetowy w Polsce.
  Ocena : 5 

Polecam książkę. Warto poczytać wieczorami lub w wolnych chwilach. Ciekawie jest się dowiedzieć jak 'dinozaury' ;-) tworzyły polski internet.
  Ocena : 5 

Bardzo fajna publikacja. W moim odczuciu obowiązkowa pozycja dla ludzi działających w e-biznesie. Obrazuje od czego się zaczęło i jak cała branża się zmieniała.
  Ocena : 5 

Bardzo interesująca książka o początkach działalności polskiego internetu i jak to się później rozwijało. Na podstawie przytoczonych historii po raz kolejny potwierdza się zasada, że nigdy nie jest się gotowym na wystartowanie własnej firmy, więc trzeba zaczynać od razu. Polecam książkę!
  Ocena : 5 

Bardzo ciekawa, inspirująca, warta przeczytania.
  Ocena : 5 

Krótko mówiąc: pouczające historie, szczere - nawet największym po drodze podwijała się noga. Warto przeczytać aby nie powtarzać błędów które już ktoś popełnił :) Po lekturze łaskawszym okiem można spojrzeć na swoje dokonania i wierzyć, że też może się udać ....
  Ocena : 5 

Książka bardzo ciekawa, można dowiedzieć się wielu faktów z rozwoju Polskiego internetu.
  Ocena : 5 

Sądzę, że o tej książce można napisać wiele. Skoncentruje się na kilku rzeczach. Po pierwsze, jest pierwszą taką publikacją w Polsce, która pokazuje nasz rodzimy rynek. Dla wielu młodych ludzi może być ona przewodnikiem po osobach i biznesie, w którego cieniu dorastali, mowa oczywiście o Internecie. Można z tej publikacji dowiedzieć się i przekonać, że tak naprawdę duże biznesy rodzą się z marzeń.
  Ocena : 4 

Książka napisana przez osobę związaną z reklamą, marketingiem, ewentualnie zarządzaniem firmą. Nie ma tu prawie nic o technice. Dotyczy raczej zamkniętej grupy osób, do której należy autor.
  Ocena : 4 

Książkę dobrze się czyta i można dowiedzieć się paru ciekawych faktów związanych z początkami internetu w Polsce. Historie tu zawarte inspirują i pokazują, że bez ryzyka nie ma biznesu. Polecam na długie zimowe wieczory ;)
  Ocena : 4 

Dobrze przygotowane wywiady, ciekawi rozmówcy. Nie zabrakło wad typowych dla wywiadów (przegadanie, unikanie jasnych sformułowań), ale autorzy starali się je zminimalizować. Warte lektury.
  Ocena : 4 

Dobrze wiedzieć, że inny osiągają sukcesu i dobrze jest podpatrzyć jak to robią. Generalnie słuchanie mądrzejszych od Ciebie jest w cenie!
  Ocena : 4 

Ciekawa książka, taki powrót do przeszłości polskiego internetu.
  Ocena : 4 

Fajna książka. Daje do myślenia. Pokazuje, ze jednak można. Czasem przypadkiem, czasem nie. Fajne informacje o twórcach Tlenu . Budująca. Każdy marzy żeby się chociaż do nich zbliżyć. Żeby później mieć więcej czasu na ryby, dla dzieci, na podróże. Teraz trzeba pracować ostro i wspierać się takimi książkami.
  Ocena : 4 

Książka fajna, aczkolwiek można ją traktować w kategorii rozrywki startupowej. Na pewno nie jest to "przepis na..." czy metodyka, a raczej zbiór udanych caseów - osób 'polskiego internetu', które są w przystępny sposób opisane. W wolnej chwili na pewno warto po nią sięgnąć.
  Ocena : 4 

Książka dość ciekawa. Warto przeczytać. Powrót do przeszłości - do czasów, gdy internet dopiero startował, mam wrażenie, że wzorowana na amerykańskiej Rozmowy o Startupach - stanowi jej niezłe uzupełnienie w warunkach Polskich.
  Ocena : 4 

Kawał historii polskiego internetu. Dla wszystkich którzy się zastanawiają, dlaczego nasz internet wygląda tak a nie inaczej. Polecam
  Ocena : 4 

Książka jest OK, bardzo inspirująca. Momentami trochę za dużo marketingu robionego przez "founderów" i wymądrzania się, ale nie aż tak skrajnie ;)
  Ocena : 4 

Zdecydowanie warto wiedzieć, ciekawie się czyta, to co z tą wiedzą zrobimy zależy już tylko od nas ;-)
  Ocena : 3 

Książka pokazuje jak wyglądały pierwsze kroki polskiego internetu. Tak właściwie jest to zbiór wywiadów z polskimi twórcami takich serwisów jak onet, wp, gemius. Brakowało mi spójności i zbyt dużo miejsca poświęconego reklamie w internecie. Nie bardzo wiem jaka jest docelowa grupa odbiorców tej książki ponieważ niektórych pojęć nie rozumiałem. Możliwe, że jest to pozycja dla osób powiązanych z działami IT a nie koniecznie dla zwykłych użytkowników sieci.
  Ocena : 3 

Spodziewałem się po niej więcej. Nie można zarzucić jej że jest zła, jednak nie powala.
  Ocena : 3 

Informacje zawarte w książce mają wartość głównie historyczną. Wywiady były zrobione parę lat temu i dotyczą spraw, które działy się 10-13 lat temu. Plusem jest możliwość zapoznania się z etapami rozwoju dzisiejszych liderów "polskiego Internetu", a wtedy jeszcze startup'ów. Minusem jest brak wprowadzenia czytalnika w tamte realia. Poznać możemy je jedynie ze słów przedsiębiorców, a oni wiele kwestii chętnie pomijają ;) Choć w roku 2000 korzystałem już z sieci, to jednak część wątków była dla mnie niejasna.
  Ocena : 2 

Dla mnie książka nic nie wnosi nic nowego. Kupując myślałem że przeżyje chwile powstawania internetu w Polsce - nie przeżyłem. Książka opowiada naprawdę o niczym, rozmowy typu a pamiętasz jak tam było jak się spotkałeś z Heńkiem nie są popisem reporterstwa. Autorom nie udało się nic ciekawego wydusić od rozmówców, nawet ciekawy konflikt w WP został przedstawiony b. pobieżnie




płatności onepress.pl