ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

IT w firmie

W przypadku Internetu przedmiotem handlu jest sama informacja. Stała się ona normalnym towarem nie tylko kreującym rozwój branży IT, ale także czynnikiem przemian w gospodarce. Główne role w e-biznesie odgrywają twórcy informacji: autorzy nowych form handlu, nowych usług, "zbieracze informacji" czy też twórcy nowego oprogramowania.

E-gospodarka nie jest jednak ziemią obiecaną o nieograniczenie wysokim wzroście gospodarczym. O sukcesie, tak jak zwykle, decydują ludzie. Aby informację móc efektywnie wykorzystać, potrzebna jest jeszcze umiejętność jej tworzenia i wykorzystywania. Bardzo bogatym źródłem tej wiedzy jest książka "IT w firmie" (wyd. HELION). Pan Tomasz Teluk, autor tej publikacji, podaje główny powód napisania tej książki:
Narzędzia informatyczne wyznaczają nowe standardy kierowania organizacją. Korporacje, które dziś przewodzą poszczególnym gałęziom gospodarki, zrozumiały, że we współczesnym biznesie najsilniejszą bronią jest szybkość informacji. Najcenniejsza jest informacja z rynku, pochodząca od dostawcy, klienta, wpisana w bazę danych, przetwarzana i poddawana analizie. Kto szybciej opracuje dane wyjściowe osiąga przewagę.
"IT w firmie" jest unikatową na polskim rynku publikacją adresowaną szczególnie do osób zainteresowanych wykorzystaniem technologii IT w swojej firmie . Nowoczesne korporacje nie bazują już na centralnym planowaniu, skostniałej strategii i wykonywaniu zatwierdzonych scenariuszy. Przedsiębiorstwo działające w czasie rzeczywistym opiera się na najcenniejszym z zasobów rynkowej informacji. Informacji aktualnej, jasnej, zwięzłej, wiarygodnej i kompetentnej. Podstawą wysokiej jakości informacji są dane przetwarzane za pomocą narzędzi i aplikacji IT".

Autor opisuje cechy przedsiębiorstwa działającego w czasie rzeczywistym, jego otoczenie, problematykę telepracy, najnowsze technologie w świecie oraz zapoznaje czytelnika z opinią ekspertów na tematy związane z IT. W książce zawartych jest też wiele opinii oraz wskazówek dla przedsiębiorców, np. rada dla płacących miliony złotych za tworzenie swoich witryn internetowych:
W erze informacji poznawanie firmy odbywa się przez jej strony WWW. Ten truizm trzeba powtarzać do znudzenia. Konsument nie jest już tępym odbiorcą bilbordów i telewizyjnych spotów. Konsument szuka informacji o produkcie, producencie, usługodawcy i często wie więcej o produktach firmy niż niejeden etatowy pracownik. Potrafi analizować oferty z danego segmentu i konsultować swoje oceny z innymi konsumentami. Ignorowanie przesłanek o konieczności budowania swojego wizerunku, poczynając od Internetu, jest działaniem nieracjonalnym. Firma z amatorską witryną WWW przypomina biznesmena z Klewek z wczesnych lat 90., w mokasynach, białych skarpetkach, seledynowym garniturze, ale z wielkim przenośnym telefonem analogowym dyndającym u pasa.

W "IT w firmie" znajdują się także informacje na temat wykorzystania technologii informacyjnej w świecie, w krajach biednych i bogatych oraz jakie jest miejsce Polski:
Polska należy do światowych średniaków i europejskich outsiderów pod względem dostępności narzędzi elektronicznej demokracji. Na szczeblu centralnym zmiany zachodzą topornie, lepiej radzą sobie samorządowy. Na publicznych kontraktach zarabiają firmy związane z urzędniczym establishmentem.

Miesięcznik Opcja na prawo Edward Leszczyński

IT w firmie

ITy wejdź w XXI wiek

RTE, LMS, VPN, RFID, HCI to niektóre pojęcia, o których pisze Tomasz Teluk w książce "IT w firmie" (wydawnictwo Helion). Dzięki znajomości tych pojęć wśród menedżerów, jak zapewnia autor, firma Dell ma 97 proc. zadowolonych klientów, Ford oszczędza 1,2 mld USD rocznie, a w marketach Wall Mart nie zabrakło po 11 września amerykańskich flag. Teluk, autor o dużym dorobku dziennikarskim, potrafi o rzeczach skomplikowanych pisać jasno i ciekawie. Po przeczytaniu jego książki każdy powinien wiedzieć, jak swoją tradycyjną firmę przekształcić w tzw. przedsiębiorstwo działające w czasie rzeczywistym (RTE). Książkę polecamy głównie tym, którzy myślą, że nowoczesne technologie to komputer służący do układania pasjansów w przerwie na kawę.

Wprost SS 8/2004

Excel w biurze i nie tylko

Przyznam szczerze, że po przeczytaniu tej książki mam mieszane uczucia. Z jednej strony to chwalebne, że autor pokusił się o zaprezentowanie stosunkowo sporej ilości przykładów zastosowań Excela, które w dużej mierze mogłyby zredukować ilość papierowej, buchalteryjnej i organizacyjnej roboty (zwłaszcza w małej firmie). Ale z drugiej strony zdaję sobie sprawę, w jaki sposób, tak naprawdę, można byłoby z tego skorzystać. I jedyna odpowiedź, która przychodzi mi do głowy, to możliwość wykorzystania opisanych przykładów (zresztą zamieszczonych na dołączonym CD-ROM-ie) bez żadnych zmian, gdyż większość czytelników po prostu nie będzie potrafiła dokonać żadnych modyfikacji. Nie znajdziemy tu wskazówek, co i jak można ulepszyć, tudzież dostosować do własnych potrzeb. Nie jest to też podręcznik opisujący właściwości Excela, więc nie dowiadujemy się zeń (z wyjątkiem dodatku opisującego najczęściej stosowane funkcje), do czego służą poszczególne elementy aplikacji. Oczywiście można domniemywać, że w wielu przypadkach żadne zmiany nie będą potrzebne (np. w arkuszach ewidencji czasu pracy). Ale trudno mi sobie wyobrazić, że wszyscy stosują standardowe zamówienia czy wystawiają identyczne rachunki, a takie przykłady w książce też znajdziemy.
Notes Wydawniczy gz, 10/2003

CRM. Relacje z klientami

Książka pod tytułem "CRM Relacje z klientami" autorstwa Amerykanki Jill Dyché jest pozycją, która pozwala na gruntowne zaznajomienie się z tematyką systemów zarządzania relacjami z klientami -- CRM. Te systemy są ostatnio dość popularne, gdyż wiele firm zwraca coraz większą uwagę na swoich klientów i metody lepszej z nimi komunikacji. Ten proces wymusza znajomość tych zagadnień od pracowników związanych z marketingiem, projektantów i analityków systemów informatycznych, jak również od samej kadry zarządzającej. I właśnie z myślą o tych wszystkich osobach napisana jest ta książka. Aby ułatwić zrozumienie poszczególnych tematów każdej grupie czytelników, na wstępie umieszczone są informacje, dla kogo dany temat może być interesujący.

Książka jest podzielona na dwie zasadnicze części: pierwsza z nich definiuje oraz przedstawia, na czym polega idea systemu CRM. Możemy dowiedzieć się, jak wykorzystać system w poszczególnych sferach działania firmy, takich jak: obsługa klientów, automatyzacja pracy personelu sprzedaży oraz w handlu elektronicznym, który jest coraz bardziej powszechny w wielu dziedzinach. W tej części możemy się również zapoznać ze sposobami wykorzystania systemu do uzyskania lepszych informacji o kliencie, przy pomocy analitycznego systemu CRM, dzięki któremu firma, może poznać swego klienta, jego preferencje, a nawet przewidzieć jego potrzeby i dzięki temu wyjść im naprzeciw. Te wiadomości szczególnie przeznaczone dla menedżerów, osób zajmujących się marketingiem i e-marketingiem mogą właściwie zainteresować każdego, kto chce zrozumieć i poznać nowe metody poznania klienta i dzięki temu, budowania z nim trwałych relacji.

Druga część książki zatytułowana "Wdrożenie CRM" bardziej szczegółowo wnika w zasady planowania wdrożenia systemu, wyboru właściwych narzędzi, zarządzania wdrożeniem, eksploatacją, jak również jego dalszą rozbudową. Ta część może bardziej zainteresować informatyków zajmujących się pierwszymi etapami życia systemu, czyli analityków i projektantów. Kwestie te zainteresują również udziałowców w zakresie wyboru wariantu i związanych z tym planowanych kosztów oraz wszystkie osoby bezpośrednio korzystające później z tego systemu.

W książce można również znaleźć krótki słownik podstawowych pojęć dotyczących systemów CRM, jak również spis publikacji książkowych, czasopism oraz publikacji elektronicznych na ten temat. Każdy rozdział zakończony jest krótkim podsumowaniem, które pokazuje metody osiągnięcia celów zawartych w poszczególnych rozdziałach, dzięki czemu książka może stanowić swoisty przewodnik przez cały proces: od pomysłu, przez wdrożenie, aż po eksploatację systemu CRM.

Lektura ta jest bardzo ważną pozycją na polskim rynku wydawniczym opisującym tematykę CRM ze względu na bardzo małą ilość dostępnych materiałów na ten temat, a jednocześnie zawiera ona dużo podstawowych informacji na ten temat. Jest napisana prostym językiem i posiada wiele przykładów z dotychczasowych wdrożeń, dobrze ilustrujących opisywane zagadnienia teoretyczne. Ze względu na wagę zagadnienia poruszanego w książce, jakim są relacje z klientami, którzy są obecnie bardzo ważnym elementem biznesu, książka powinna zainteresować prawie każda osobę mającą jakikolwiek kontakt z klientem.

Gazeta IT Iwona Fiedorowicz

CRM. Relacje z klientami

Książka pod tytułem "CRM Relacje z klientami" autorstwa Amerykanki Jill Dyché jest pozycją, która pozwala na gruntowne zaznajomienie się z tematyką systemów zarządzania relacjami z klientami -- CRM. Te systemy są ostatnio dość popularne, gdyż wiele firm zwraca coraz większą uwagę na swoich klientów i metody lepszej z nimi komunikacji. Ten proces wymusza znajomość tych zagadnień od pracowników związanych z marketingiem, projektantów i analityków systemów informatycznych, jak również od samej kadry zarządzającej. I właśnie z myślą o tych wszystkich osobach napisana jest ta książka. Aby ułatwić zrozumienie poszczególnych tematów każdej grupie czytelników, na wstępie umieszczone są informacje, dla kogo dany temat może być interesujący.

Książka jest podzielona na dwie zasadnicze części: pierwsza z nich definiuje oraz przedstawia, na czym polega idea systemu CRM. Możemy dowiedzieć się, jak wykorzystać system w poszczególnych sferach działania firmy, takich jak: obsługa klientów, automatyzacja pracy personelu sprzedaży oraz w handlu elektronicznym, który jest coraz bardziej powszechny w wielu dziedzinach. W tej części możemy się również zapoznać ze sposobami wykorzystania systemu do uzyskania lepszych informacji o kliencie, przy pomocy analitycznego systemu CRM, dzięki któremu firma, może poznać swego klienta, jego preferencje, a nawet przewidzieć jego potrzeby i dzięki temu wyjść im naprzeciw. Te wiadomości szczególnie przeznaczone dla menedżerów, osób zajmujących się marketingiem i e-marketingiem mogą właściwie zainteresować każdego, kto chce zrozumieć i poznać nowe metody poznania klienta i dzięki temu, budowania z nim trwałych relacji.

Druga część książki zatytułowana "Wdrożenie CRM" bardziej szczegółowo wnika w zasady planowania wdrożenia systemu, wyboru właściwych narzędzi, zarządzania wdrożeniem, eksploatacją, jak również jego dalszą rozbudową. Ta część może bardziej zainteresować informatyków zajmujących się pierwszymi etapami życia systemu, czyli analityków i projektantów. Kwestie te zainteresują również udziałowców w zakresie wyboru wariantu i związanych z tym planowanych kosztów oraz wszystkie osoby bezpośrednio korzystające później z tego systemu.

W książce można również znaleźć krótki słownik podstawowych pojęć dotyczących systemów CRM, jak również spis publikacji książkowych, czasopism oraz publikacji elektronicznych na ten temat. Każdy rozdział zakończony jest krótkim podsumowaniem, które pokazuje metody osiągnięcia celów zawartych w poszczególnych rozdziałach, dzięki czemu książka może stanowić swoisty przewodnik przez cały proces: od pomysłu, przez wdrożenie, aż po eksploatację systemu CRM.

Lektura ta jest bardzo ważną pozycją na polskim rynku wydawniczym opisującym tematykę CRM ze względu na bardzo małą ilość dostępnych materiałów na ten temat, a jednocześnie zawiera ona dużo podstawowych informacji na ten temat. Jest napisana prostym językiem i posiada wiele przykładów z dotychczasowych wdrożeń, dobrze ilustrujących opisywane zagadnienia teoretyczne. Ze względu na wagę zagadnienia poruszanego w książce, jakim są relacje z klientami, którzy są obecnie bardzo ważnym elementem biznesu, książka powinna zainteresować prawie każda osobę mającą jakikolwiek kontakt z klientem.

Gazeta IT Iwona Fiedorowicz,