Zarządzanie innowacjami i transferem technologii
- Autor:
- Kazimierz Szatkowski
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Naukowe PWN
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 334
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
Opis książki: Zarządzanie innowacjami i transferem technologii
Wybrane bestsellery
-
Podręcznik akademicki przeznaczony dla studentów ekonomii i zarządzania oraz kierunków inżynierskich, w szczególności studiujących na specjalnościach związanych z zarządzaniem produkcją. Grupa autorów pod przewodnictwem Kazimierza Szatkowskiego omawia proces zarządzani...
Nowoczesne zarządzanie produkcją. Ujęcie procesowe Nowoczesne zarządzanie produkcją. Ujęcie procesowe
(56.28 zł najniższa cena z 30 dni)67.20 zł
84.00 zł(-20%) -
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji ...
10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych 10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zesp...
Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
W tej książce zaprezentowano 75 KPI, które są uznawane za najbardziej istotne. Znajdziesz tu ich definicje wraz ze zwięzłym opisem, techniki obliczania, wreszcie ― co najważniejsze ― sposoby korzystania z tych narzędzi. Dzięki praktycznym przykładom niepostrzeżenie zaczniesz rozumieć ...
KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Zakładasz firmę. Zakładasz ją, ponieważ to chcesz w życiu robić. Prowadzić własny biznes. Masz na niego pomysł, masz zdolności, cele, zapał, ręce i głowę do pracy. Jesteś gotów na poświęcenia, nadgodziny, od czasu do czasu nawet zarwane weekendy. I masz to: nie śpisz po nocach, pracujesz po 18 go...
Mindf*ck szefa. Żeby w końcu wyszło tak, jak wyjść nie chce Mindf*ck szefa. Żeby w końcu wyszło tak, jak wyjść nie chce
(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów...
Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy
(20.90 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
69.00 zł(-70%)
Ebooka "Zarządzanie innowacjami i transferem technologii" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Zarządzanie innowacjami i transferem technologii" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Zarządzanie innowacjami i transferem technologii" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-011-8724-8, 9788301187248
- Data wydania ebooka:
- 2016-08-12 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 51663
- Rozmiar pliku ePub:
- 2.2MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 6.0MB
- Pobierz przykładowy rozdział EPUB
- Pobierz przykładowy rozdział MOBI
- Kategorie:
Zarządzanie
Spis treści książki
-
Wstęp
ROZDZIAŁ 1 Istota i rodzaje innowacji
1.1. Interpretacja pojęcia innowacji
1.2. Cele działalności innowacyjnej
1.3. Rodzaje innowacji
RODZIAŁ 2 Modele działalności innowacyjnej
2.1. Analiza procesu innowacyjnego i modele innowacyjne
2.1.1. Liniowe modele procesów innowacyjnych
2.1.2. Złożone modele procesów innowacyjnych
2.2. Źródła innowacji i informacji o nich
2.2.1. Własne badania naukowe i prace rozwojowe
2.2.2. Zakup obcej myśli naukowo-technicznej
2.2.3. Działalność wynalazcza i racjonalizatorska
2.2.4. Informacja naukowo-techniczna i ekonomiczna
2.3. Metoda empathic design
RODZIAŁ 3 Działalność innowacyjna a TPP i B+R
3.1. Techniczne przygotowanie produkcji
3.2. Prace badawczo-rozwojowe (B+R)
3.3. Kaizen
3.4. Działalność innowacyjna a projektowanie techniczne wyrobów
ROZDZIAŁ 4 Badania patentowe i licencyjne
4.1. Cel prowadzenia badań patentowych
4.1.1. Badanie stanu techniki i jej kierunków rozwojowych
4.1.2. Badania zakresu ochrony patentowej rozwiązania technicznego lub określonego wyrobu
4.1.3. Badania czystości patentowej
4.1.4. Badania zdolności patentowej
4.1.5. Badania w celu ustalenia przydatności wynalazku
4.1.6. Badania w celu ustalenia naruszeń własnych praw ochronnych
4.2. Studia nad zastosowaniem licencji
4.2.1. Pojęcie i rodzaje licencji
4.2.2. Udzielanie licencji – umowa licencyjna
4.2.3. Przygotowanie do zakupu licencji
ROZDZIAŁ 5 Ocena i selekcja projektów innowacyjnych
5.1. Metody oceny opłacalności
5.2. Metody wielokryterialne
5.3. Metody matematyczne
5.4. Metody oceny subiektywne
ROZDZIAŁ 6 Organizacja prac B+R
6.1. Charakterystyka bazy B+R
6.2. Organizacja prac B+R w przedsiębiorstwie
6.3. Charakterystyka prac B+R w gospodarce cywilnej
6.4. Przedsięwzięcia typu spin-off i spin-out
6.5. Działalność B+R w przemyśle zbrojeniowym
6.6. Uwarunkowania działalności B+R w przedsiębiorstwach przemysłowych
6.7. Bariery w rozwoju działalności innowacyjnej
ROZDZIAŁ 7 Organizacja działalności wynalazczo-racjonalizatorskiej w przedsiębiorstwie
7.1. Organizacja tradycyjnego systemu wynalazczo-racjonalizatorskiego
7.2. System wynalazczo-racjonalizatorski wykorzystujący pocztę elektroniczną
7.3. Organizacja systemu wynalazczo-racjonalizatorskiego wzorowanego na rozwiązaniach japońskich - system sugestii
7.3.1. Organizacja systemu sugestii w firmie
7.3.2. Sposoby premiowania i wynagradzania pracowników
7.3.3. Przebieg procesu wdrażania systemu sugestii w firmie
7.3.4. Ograniczenia w systemie
7.4. Obliczanie efektów wymiernych w projektach innowacyjnych
7.5. Problematyka obliczania efektów niewymiernych w projektach innowacyjnych
ROZDZIAŁ 8 Ekonomiczne uwarunkowania działalności innowacyjnej
8.1. Wpływ postępu technicznego na wzrost gospodarczy
8.2. Finansowanie działalności innowacyjnej
8.2.1. Rola państwa w zakresie finansowania działalności innowacyjnej
8.2.2. Udział przemysłu w finansowaniu i stymulowaniu działalności innowacyjnej
8.3. Źródła finansowania innowacji w przemyśle
8.4. Venture capital jako forma współczesnego finansowania innowacji
8.4.1. Istota venture capital
8.4.2. Specyfika finansowania przedsięwzięć innowacyjnych za pośrednictwem VC
8.4.3. Dobór właściwego portfela projektów innowacyjnych
ROZDZIAŁ 9 Instytucjonalne formy finansowego i organizacyjnego wspierania innowacyjności
9.1. Instytucje rządowe
9.2. Regionalne inicjatywy finansowego wspierania działalności innowacyjnej
9.3. Nowa organizacja przemysłu - klastry
9.3.1. Klasyfikacja klastrów
9.3.2. Charakterystyka klastrów
9.3.3. Wpływ klastrów na gospodarkę
9.3.4. Instrumenty oddziaływania władz samorządowych na klastry
ROZDZIAŁ 10 Kryteria oceny innowacyjności
10.1. Kryteria oceny innowacyjności przedsiębiorstw
10.2. Kryteria oceny innowacyjności gospodarki krajowej
10.3. Kryteria oceny innowacyjności państw zgodnie ze standardami UE
ROZDZIAŁ 11 Strategie innowacyjne przedsiębiorstw
11.1. Typy strategii rozwojowych
11.2. Problem wyboru właściwej strategii rozwoju
11.3. Uwarunkowania i klasyfikacja strategii innowacyjnych
ROZDZIAŁ 12 Informacyjno-decyzyjne uwarunkowania działalności innowacyjnej
12.1. Istota i cechy decyzji innowacyjnych
12.2. Uwarunkowania działalności decyzyjnej
12.3. Klasyfikacja decyzji
12.4. Metody i techniki rozwiązywania problemów decyzyjnych
12.5. Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności i ryzyka
12.6. Rola analityków w rozwiązywaniu problemów decyzyjnych
12.7. Informatyczne systemy zarządzania i ich wpływ na działalność decyzyjną przedsiębiorstw
12.7.1. Znaczenie informacji w procesie zmian
12.7.2. System informacyjny i informatyczny przedsiębiorstwa
12.7.3. Zintegrowane informatyczne systemy zarządzania typu MRP/ERP
12.7.4. Zintegrowany system zarządzania produkcją
12.7.5. Systemy wspomagania decyzji
12.7.6. Systemy eksperckie
12.7.7. Hurtownie danych
ROZDZIAŁ 13 Zarządzanie ryzykiem innowacyjnym
13.1. Planowanie procesu zarządzania ryzykiem innowacyjnym
13.2. Identyfikacja ryzyka
13.2.1. Wyniki oceny i selekcji projektów technicznych
13.2.2. Założenia techniczno-ekonomiczne przyszłego wyrobu
13.2.3. Wyniki analiz ekonomicznych
13.2.4. Dokumentacja konstrukcyjna i technologiczna
13.2.5. Ocena niezależnych ekspertów
13.2.6. Analiza SWOT
13.2.7. Graficzne sposoby planowania przedsięwzięć innowacyjnych
13.3. Klasyfikacja ryzyka projektowego
13.4. Pomiar (kwantyfikacja) ryzyka
13.5. Planowanie sposobów reagowania na ryzyko
13.6. Nadzorowanie i kontrola ryzyka
ROZDZIAŁ 14 Transfer technologii (TT)
14.1. Wprowadzenie do transferu technologii
14.2. Definicje transferu technologii
14.3. Rodzaje transferu technologii i jego uczestnicy
14.4. Proces transferu technologii i jego fazy
14.5. Zakres transferu technologii
14.6. Transfer technologii a komercjalizacja technologii
14.7. Zarządzanie transferem technologii w przedsiębiorstwie
14.8. Baza technologiczna przedsiębiorstwa
14.9. Kanały i mechanizmy pozyskiwania technologii
14.10. Powody i skutki TT do przedsiębiorstw
14.11. Społeczno-gospodarcze skutki TT
ROZDZIAŁ 15 Rynek technologii
15.1. Definicja technologii
15.2. Rodzaje technologii
15.3. Cykl życia technologii
15.4. Rynek technologii i jego cechy
15.4.1. Niekomercyjny przepływ technologii
15.4.2. Komercyjny przepływ technologii
15.5. Metody i strategie sprzedaży technologii
15.6. Zarządzanie technologią w przedsiębiorstwie
15.7. Problematyka wyboru właściwej technologii
15.8. Transakcje związane z zakupem technologii
ROZDZIAŁ 16 Ocena technologii
16.1. Metody i techniki oceny technologii
16.2. Metoda analizy portfelowej technologii
16.3. Analiza efektywności procesu technologicznego
16.4. Wykorzystanie krzywej Pareto do oceny efektywności technologii
16.5. Ocena zgodności wyników badań
16.6. Wpływ wyboru technologii na koszty produkcji
ROZDZIAŁ 17 Znaczenie kapitału intelektualnego w kreowaniu wiedzy technologicznej
17.1. Wpływ postępu technologicznego na poziom innowacyjności produktu
17.2. Tworzenie nowej technologii
17.3. Intelekt i kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
17.4. Wiedza techniczna
17.5. Doświadczenie
17.6. Motywacja
17.7. Kreowanie wiedzy technologicznej w warunkach ograniczeń
ROZDZIAŁ 18 Wpływ działalności innowacyjnej na zachowania uczestników rynku
18.1. Skutki nadmiernego wzrostu mocy produkcyjnych przedsiębiorstw
18.2. Wpływ postępu technicznego na proces projektowania nowych wyrobów
18.3. Skutki ciągłego obniżania kosztów produkcji
18.4. Konsolidacja kapitałowa producentów a wybory rynkowe
18.5. Jakość produkcji a jakość życia człowieka
18.6. Etyka i moralność w biznesie
Literatura
Wydawnictwo Naukowe PWN - inne książki
-
Nowe, zaktualizowane i rozszerzone wydanie cieszącego się od lat niesłabnącym zainteresowaniem podręcznika zawierającego prezentację podstawowych zagadnień współczesnej ekonomii, zarówno w skali makro, jak i mikro. Obok ujęć teoretycznych, odnoszących się do dorobku głównych ...(69.68 zł najniższa cena z 30 dni)
83.20 zł
104.00 zł(-20%) -
Publikacja zatytułowana Elektrownie jądrowe w nowoczesnej gospodarce. Technologie. Ekonomika. Bezpieczeństwo dotyczy zagadnień z zakresu energetyki jądrowej w tym technologii, ekonomiki i bezpieczeństwa elektrowni jądrowych w nowoczesnej gospodarce. Książka prezentuje następujące zagadnienia: te...(55.20 zł najniższa cena z 30 dni)
55.20 zł
69.00 zł(-20%) -
Publikacja poświęcona jest problematyce zarządzania zespołami ludzkimi z różnych perspektyw. Stwarza to możliwość przedstawienia różnorodnych koncepcji, metod i technik zarządzania z uwzględnieniem potrzeb organizacji publicznych. Mocną stroną książki jest oparcie badań na systematycznym przegląd...
Metody i techniki rozwiązywania problemów zarządzania Metody i techniki rozwiązywania problemów zarządzania
(63.20 zł najniższa cena z 30 dni)63.20 zł
79.00 zł(-20%) -
Bezpieczeństwo informacyjne to jeden z kluczowych wymiarów czasów współczesnych. Książka wprowadza czytelnika w świat propagandy, operacji informacyjnych i wywierania wpływu. Terminy te są odczarowane. Tematy ujęte naukowo, technicznie i prawnie. Wymiary polityczne i wojskowe uwidaczniają, jak ws...(55.20 zł najniższa cena z 30 dni)
55.20 zł
69.00 zł(-20%) -
Książka łączy problematykę ekspatriacji z tematyką zarządzania uczelniami wyższymi i odnosi się do kontekstu polskiego. Publikacja ma charakter teoretyczno-praktyczny. W części teoretycznej przedstawiono wnikliwą analizę dorobku naukowego z ostatnich 40 lat na temat ekspatriantów akademickich. Wa...(55.20 zł najniższa cena z 30 dni)
55.20 zł
69.00 zł(-20%) -
Taką książkę mógł napisać tylko jeden autor! Profesor Grzegorz W. Kołodko światowej sławy uczony, najczęściej na świecie cytowany polski ekonomista, skuteczny polityk gospodarczy, popularyzator wiedzy, globtroter, wielbiciel natury i kultury, maratończyk. Wielowymiarowe podejście do analiz i syn...(24.90 zł najniższa cena z 30 dni)
31.20 zł
39.00 zł(-20%) -
Co wpływa na nasze zachowania konsumenckie? I czy na pewno decydujemy? A może żyjemy tylko iluzją, że decydujemy o sobie? Nowa książka Piotra Buckiego to całościowe spojrzenie na zachowania konsumenta przez pryzmat najnowszych badań, w szczególności z obszaru ekonomii behawioralnej. To książka, ...(59.63 zł najniższa cena z 30 dni)
71.20 zł
89.00 zł(-20%) -
Książka wielopoziomowo i kompleksowo porusza temat informacji zwrotnej z perspektywy indywidualnej, zespołowej i firmowej. Pokazuje bardzo celne modele, schematy, które mogą zostać zastosowane od razu, a jednocześnie nakreśla całe tło feedbacku, czyli to wszystko, co powinniśmy wiedzieć jako ludz...(52.93 zł najniższa cena z 30 dni)
63.20 zł
79.00 zł(-20%) -
Dowiedz się, jak być odpornym na wstrząsy i przygotować firmę do przetrwania oraz prosperowania podczas nawet najbardziej radykalnych zmian. Jonathan Brill jest cenionym ekspertem w dziedzinie wstrząsoodpornego wzrostu i podejmowania decyzji w warunkach niepewności. Podpowiada, jak przygotować f...(66.33 zł najniższa cena z 30 dni)
79.20 zł
99.00 zł(-20%) -
Jacek Kotarbiński swoją nową książką udowadnia, że świat marketingu ma swojego Murphyego i własne prawa, o których można mówić rzeczowo, a przy tym lekko i z humorem. 50 praw marketingu Kotarbińskiego to wyjątkowo praktyczna publikacja dedykowana przedsiębiorcom, właścicielom firm, zarządom, zesp...(46.23 zł najniższa cena z 30 dni)
55.20 zł
69.00 zł(-20%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Zarządzanie innowacjami i transferem technologii Kazimierz Szatkowski (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.