Zarządzanie biurem rachunkowym wydanie 2
- Autor:
- Elżbieta Krywko
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Infor PL
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 158
- Dostępny format:
-
PDF
Opis
książki
:
Zarządzanie biurem rachunkowym wydanie 2
W dobie obecnych nieustannych zmian przepisów podatkowych oraz nowych obowiązków, jakie ciążą na podatnikach, zarządzanie biurem rachunkowym staje się coraz trudniejsze. Dodatkowo postępująca cyfryzacja usług księgowych sprawia, że przed księgowymi i właścicielami biur stawiane są kolejne wyzwania. Aby zapewnić wysoką jakość usług, niezbędne jest odpowiednie zarządzanie firmą, jak również swoimi obowiązkami. Im lepiej zorganizowana jest praca biura rachunkowego, tym wyższe osiąga ono oceny w oczach klientów i pracowników.
Publikacja w bardzo praktyczny i czytelny sposób opisuje zasady organizacji pracy biura rachunkowego.
Czytelnik dowie się z niej m.in.:
● Czym się kierować przy wyborze oprogramowania księgowego
● Jak budować strategię cenową i ustalać ceny za usługi
● Jak sprawnie przygotować warunki współpracy i negocjować oferty
● Jak efektywnie reagować na potrzeby klienta
● W jaki sposób ustalać wynagrodzenie dla księgowych
● Jak zbudować dobry zespół pracowników
● Jakie stosować procedury i instrukcje
Całość jest poparta przykładami i licznymi instrukcjami.
ATUTY PUBLIKACJI:
Prosty język, kompleksowość, wielość przykładów, praktyczne ujęcie zagadnień
Wybrane bestsellery
-
Nowość Promocja
Termin „płynna nowoczesność”, który przypisuje się socjologowi i filozofowi Zygmuntowi Baumanowi, dobrze oddaje czasy, w jakich żyjemy ― z ich fragmentarycznością, epizodycznością i poczuciem niejednoznaczności. Biznesowym odpowiednikiem tego określenia jest świat VUCA. W nim nic nie jest pewne, żadna posada ani ścieżka kariery. Pracownicy powinni się nastawić na rzeczywistość ciągłej zmiany: zadań wykonywanych na danym stanowisku, stanowisk samych w sobie, a także branż, w których przyjdzie im zawodowo funkcjonować.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Zarządzanie karierą w świecie VUCA. Jak skutecznie pokierować własną karierą w niepewnym środowisku Zarządzanie karierą w świecie VUCA. Jak skutecznie pokierować własną karierą w niepewnym środowisku
(53,60 zł najniższa cena z 30 dni)
45.99 zł
67.00 zł (-31%) -
Bestseller Promocja
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? Marketerem, który poszukuje skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców formułowanych przez siebie przekazów? Handlowcem, którego premia zależy od jego relacji z partnerami biznesowymi? A może osobą, której na sercu leży zapewnienie obsługi klienta na najwyższym poziomie? Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiadasz twierdząco ― ta książka jest dla Ciebie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
34.93 zł
49.90 zł (-30%) -
Bestseller Nowość Promocja
Po pierwsze: gratulacje! Właśnie doceniono Twoją ciężką pracę, dobre pomysły, zaangażowanie i wysoki poziom odpowiedzialności za powierzone zadania. Nagrodzono Cię awansem. To wspaniale, prawda? Nowe stanowisko często wiąże się z wyższą pensją, ciekawszymi zadaniami ― i zarządzaniem ludźmi. Bycie liderem czy liderką oznacza odpowiedzialność za drugiego człowieka. Jak oceniasz swoją gotowość, by się tego podjąć? Czy już czujesz się dobrze w nowej roli? A może równocześnie i odczuwasz radość, i trochę się obawiasz? Jeśli tak, to ta książka jest dla Ciebie!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Awans i co dalej? 99 dni na odnalezienie się w nowej roli Awans i co dalej? 99 dni na odnalezienie się w nowej roli
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.30 zł
59.00 zł (-30%) -
Bestseller Nowość Promocja
Książka stanowi wprowadzenie w świat notestormingu. Metoda ta opiera się na użyciu karteczek samoprzylepnych w procesie poszukiwania pomysłów i podejmowania decyzji podczas warsztatów, sesji rozwojowych i spotkań biznesowych, co czyni je wysoce bardziej efektywnymi niż tradycyjna rozmowa lub dyskusja. Istotą notestormingu jest „zobaczenie” problemu i znalezienie jego rozwiązania na drodze od myślowego rozważania do konkretnej pisemnej formy.- Druk
Notestorming. Atlas narzędzi rozwiązywania problemów w biznesie i rozwoju osobistym Notestorming. Atlas narzędzi rozwiązywania problemów w biznesie i rozwoju osobistym
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
55.30 zł
79.00 zł (-30%) -
Bestseller Promocja
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji dowiemy się wszystkiego o metodykach, narzędziach i konkretnych obszarach zarządzania projektami. Są specjalnie podręczniki przygotowujące do certyfikacji PMI, Prince2, IPMA i innych…- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych 10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.30 zł
59.00 zł (-30%) -
Promocja
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zespół lepiej zrozumie problemy biznesowe, zaangażuje właściwych uczestników, poprawi komunikację, by wdrożyć najbardziej wartościową funkcjonalność we właściwej kolejności, a później dostosować oprogramowanie do zmian i wzrostu. Dzięki metodom opisanym w tej książce zespół może wypracować wspólne zrozumienie kluczowych koncepcji, terminologii, technik i racjonalnych podstaw, aby efektywniej współpracować nad każdym projektem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
46.90 zł
67.00 zł (-30%) -
Bestseller Promocja
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlatego też wypracowane przez pokolenia przedsiębiorców sposoby osiągania sukcesów dziś niekoniecznie się sprawdzą. Czy należy zatem usiąść i biernie poddać się biegowi zdarzeń? Oczywiście, że nie! Trzeba działać, ale działać mądrze. Dbając między innymi o elastyczność firmy, aby umożliwić tworzenie wartości w różnych warunkach. Jednym z najważniejszych sposobów pozwalających rozwijać elastyczność organizacji jest efektywne zarządzanie jej procesami biznesowymi, do czego wstęp stanowi modelowanie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32,94 zł najniższa cena z 30 dni)
38.43 zł
54.90 zł (-30%) -
Promocja
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efektywność gwałtownie wzrośnie — w każdym aspekcie!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
27.93 zł
39.90 zł (-30%) -
Promocja
Odpowiednia strategia to gwarancja sukcesu. Tę prawdę znali wielcy wodzowie i menedżerowie ― ci, którzy osiągali cele uważane za niedostępne. Dla rozwoju marki i firmy znaczenie strategii jest wręcz kluczowe, zwłaszcza dziś, w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Dlatego nowe wydanie książki Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków zostało wzbogacone o obszerny dodatek poświęcony budowaniu przewagi konkurencyjnej w nowoczesnym, przeładowanym informacjami świecie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
48.30 zł
69.00 zł (-30%) -
Promocja
Ta książka pomoże Ci odkryć jedną z największych tajemnic sukcesu, zawiera bowiem opis strategii umożliwiającej doświadczanie wolności, spełnienia i radości z osiągania najbardziej ambitnych celów. Dowiesz się, że nie musisz samemu zajmować się wszystkim, jeśli tylko znajdziesz odpowiednie osoby i przekonasz je do współdziałania, a także ― że jeśli zrezygnujesz ze ścisłej kontroli wykonywanych przez zespół zadań, Twoi ludzie staną się bardziej kreatywni i samodzielni. Nauczysz się też otaczać się skutecznymi mentorami i kompetentnymi współpracownikami, przez co wzrośnie Twoja pewność siebie i poczujesz, że masz wpływ na przyszłość. Przekonasz się, że możesz stawiać sobie coraz ambitniejsze cele i je osiągać — i nie być przy tym niewolnikiem pracy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Nie JAK, lecz KTO. Osiąganie ambitniejszych celów dzięki pracy zespołowej Nie JAK, lecz KTO. Osiąganie ambitniejszych celów dzięki pracy zespołowej
(14,90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
49.00 zł (-70%)
Ebooka "Zarządzanie biurem rachunkowym wydanie 2" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Zarządzanie biurem rachunkowym wydanie 2" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Zarządzanie biurem rachunkowym wydanie 2" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-826-8447-6, 9788382684476
- Data wydania ebooka :
- 2024-02-16 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 235611
- Rozmiar pliku Pdf:
- 2.9MB
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Zarządzanie
Spis treści książki
Wstęp ......................................................................................................................................................... 9
1. Prowadzenie biura rachunkowego ........................................................................................ 9
1.1. Biuro rachunkowe w aspekcie biznesowym ........................................................ 9
1.1.1. Przyczyny podejmowania decyzji dotyczących prowadzenia
biura rachunkowego ...................................................................................... 9
1.1.2. Forma prawna biura rachunkowego ....................................................... 10
1.1.3. Wielkość biur rachunkowych ..................................................................... 12
1.1.4. Modele zarządzania biurem rachunkowym ........................................ 14
1.1.4.1. Rodzaje modeli zarządzania możliwe
do wykorzystania w biurze rachunkowym ....................... 15
1.1.4.2. Kolorowe biura rachunkowe ................................................... 16
1.2. Wybór oprogramowania księgowego i kadrowo-płacowego ........................ 18
1.2.1. Programy księgowe dla biur rachunkowych ....................................... 18
1.2.2. Na co zwracać uwagę przy wyborze oprogramowania
dla biura rachunkowego ............................................................................... 19
1.3. Programy usprawniające pracę biura rachunkowego ...................................... 21
1.3.1. Roboty .................................................................................................................. 21
1.3.2. Arkusze kalkulacyjne ..................................................................................... 21
1.3.3. Systemy ................................................................................................................ 21
1.3.4. Wdrożenie oprogramowania ...................................................................... 21
1.4. Siedziba biura rachunkowego ..................................................................................... 22
1.4.1. Biuro rachunkowe w mieszkaniu ............................................................. 22
1.4.2. Lokal biurowy ................................................................................................... 23
1.4.3. Modele pracy biur rachunkowych ........................................................... 25
1.4.4. Mniejsze biuro, większy zysk ..................................................................... 26
1.4.5. Aranżacja biura rachunkowego ................................................................. 27
1.5. Strategie cenowe .............................................................................................................. 29
1.5.1. Ceny w oparciu o poniesione koszty ....................................................... 29
1.5.2. Ceny w relacji do konkurencji .................................................................... 29
1.5.3. Cena na podstawie wartości usługi ......................................................... 30
1.5.4. Cena sugerowana przez producenta ....................................................... 30
1.5.5. Podsumowanie wyboru strategii cenowej ........................................... 30
1.6. Ustalanie wysokości wynagrodzenia za usługi ................................................... 31
1.6.1. Ustalanie wynagrodzenia na podstawie liczby dokumentów ........... 32
1.6.2. Czasochłonność wystawiania faktur ....................................................... 33
1.6.3. Ustalanie wynagrodzenia ryczałtowego ............................................... 35
1.6.4. Aktualizacja wynagrodzenia ryczałtowego ......................................... 35
1.6.5. Stawki wynagrodzenia za usługi dodatkowe ...................................... 36
1.6.6. Kalkulacja stawki godzinowej .................................................................... 36
4
Spis treści
1.6.7. Ustalanie stawki wynagrodzenia w formie prowizji
od przychodów ................................................................................................. 39
1.7. Nieustanna dbałość o wysoki poziom usług ......................................................... 40
1.7.1. Nieustanne podnoszenie kwalifikacji ..................................................... 40
1.7.2. Współpraca z doradcą podatkowym, prawnikiem, biegłym
rewidentem ........................................................................................................ 41
1.7.2.1. Dlaczego warto współpracować z doradcą
podatkowym? ................................................................................ 41
1.7.2.2. Dlaczego warto współpracować z prawnikiem? ............. 42
1.7.2.3. Dlaczego warto współpracować z biegłym
rewidentem? .................................................................................. 42
1.7.3. Rozszerzanie i zawężanie zakresu świadczonych usług ................ 43
2. Zespół biura rachunkowego ..................................................................................................... 45
2.1. Pracownicy biura rachunkowego .............................................................................. 45
2.2. Budowanie zespołu pracowników ............................................................................ 45
2.2.1. Pracownik preferujący bliskość ................................................................ 46
2.2.2. Pracownik preferujący dystans ................................................................. 46
2.2.3. Pracownik preferujący wytrwałość ........................................................ 46
2.2.4. Pracownik preferujący zmiany .................................................................. 46
2.2.5. Twój typ osobowości ..................................................................................... 47
2.3. Metody pozyskiwania pracowników i współpracowników ........................... 47
2.3.1. Zgrany zespół może więcej! ........................................................................ 48
2.3.2. Planowanie rekrutacji ................................................................................... 48
2.3.3. Analiza stanowiska i kompetencji poszukiwanej osoby ................. 48
2.3.4. Miejsce na umieszczenie ogłoszenia ....................................................... 52
2.3.5. Analiza i selekcja ofert .................................................................................. 53
2.3.6. Sprawdzanie realnych kompetencji kandydata .................................. 55
2.3.7. Przyjęcie nowego pracownika i wprowadzenie go do pracy ........ 59
2.3.8. Zarządzanie obsługą klienta ....................................................................... 60
2.4. Procedury w biurze rachunkowym .......................................................................... 62
2.4.1. Dział administracji/sekretariat ................................................................. 62
2.4.1.1. Instrukcja nawiązania współpracy z klientem ................ 62
2.4.1.2. Informacja powitalna dla nowego klienta ......................... 64
2.4.1.3. Instrukcja przyjmowania dokumentów
elektronicznych ............................................................................. 65
2.4.1.4. Instrukcja przyjmowania dokumentów papierowych ..... 66
2.4.1.5. Instrukcja przyjmowania zleceń dodatkowych .............. 66
2.4.1.6. Instrukcja zakończenia współpracy z klientem .............. 67
2.4.2. Dział księgowości ............................................................................................ 68
2.4.2.1. Instrukcja przydzielania dokumentów
do wprowadzenia ......................................................................... 68
2.4.2.2. Instrukcja sprawdzania poprawności zapisów
księgowych ..................................................................................... 68
5
Spis treści
2.4.2.3. Instrukcja obiegu dokumentów dostarczanych drogą
elektroniczną ................................................................................. 69
2.4.2.4. Instrukcja obiegu papierowych dokumentów
księgowych ..................................................................................... 70
2.4.2.5. Instrukcja zmiany opiekuna księgowego ........................... 70
2.4.2.6. Instrukcja wdrożenia nowego księgowego ....................... 71
2.4.3. Dział kadrowo-płacowy ................................................................................ 72
2.4.3.1. Instrukcja obiegu informacji do przygotowania
listy płac i innych zadań z zakresu umowy
kadrowo-płacowej ....................................................................... 72
2.4.3.2. Instrukcja przyjmowania zleceń dodatkowych
spoza zakresu umowy ................................................................ 73
2.4.3.3. Instrukcja zmiany opiekuna kadrowego ............................ 73
2.4.3.4. Instrukcja wdrożenia nowego kadrowego ........................ 74
2.4.4. Dział techniczny ............................................................................................... 75
2.4.4.1. Instrukcja kontroli technicznej stanowiska
komputerowego ............................................................................ 75
2.4.4.2. Instrukcja kontroli poprawności działania
tworzenia kopii zapasowych ................................................... 75
2.4.4.3. Instrukcja zakupu nowych sprzętów i urządzeń ............ 76
2.4.5. Dział gospodarczy ........................................................................................... 76
2.4.5.1. Instrukcja utrzymania porządku w biurze ........................ 76
2.4.5.2. Instrukcja zakupu środków czystości ................................. 77
2.4.5.3. Instrukcja uzupełniania niezbędnika
higieniczno-kosmetycznego .................................................... 77
2.4.6. Procedury organizacyjne dla wszystkich pracowników biura .... 78
2.4.6.1. Struktura organizacyjna biura ................................................ 78
2.4.6.2. Zasady naliczania wynagrodzenia ........................................ 79
2.4.6.3. Instrukcja planowania urlopów ............................................. 79
2.4.6.4. Lista dobrych nawyków ............................................................ 80
2.4.6.5. Złote zasady obsługi klientów ................................................ 81
2.4.6.6. Sztuka rozmawiania przez telefon ........................................ 81
2.4.6.7. Sztuka aktywnego słuchania klienta ................................... 86
2.4.6.8. Ogólne zasady dobrego współdziałania ............................. 88
2.4.6.9. Instrukcja prowadzenia spotkań pracowników
i kierownictwa ............................................................................... 89
2.4.6.10. Zasady etykiety biurowej .......................................................... 89
2.4.6.11. Instrukcja podnoszenia kwalifikacji zawodowych ........ 90
2.4.6.12. Instrukcja zgłaszania awarii sprzętów, urządzeń
i programów ................................................................................... 90
2.4.6.13. Zasady postępowania w związku z zakończeniem
pracy/współpracy ....................................................................... 91
6
Spis treści
2.4.7. Procedury organizacyjne dla klientów biura rachunkowego ...... 91
2.4.7.1. Jak pracujemy? .............................................................................. 91
2.4.7.2. Instrukcja obiegu dokumentów księgowych ................... 92
2.4.7.3. Instrukcja przyjmowania zleceń dodatkowych .............. 93
2.4.7.4. Instrukcja zakończenia współpracy z klientem .............. 93
2.5. Motywowanie pracowników ....................................................................................... 94
2.6. Specjalizacja wiedzy, zakresy czynności ................................................................ 98
2.6.1. Asystent księgowego ..................................................................................... 98
2.6.2. Asystent kadrowego ....................................................................................... 101
2.6.3. Księgowy ............................................................................................................. 101
2.6.4. Kadrowy .............................................................................................................. 101
2.6.5. Sekretariat .......................................................................................................... 102
2.6.6. Kierownik ........................................................................................................... 102
2.7. Odpowiedzialność i zastępowalność pracowników .......................................... 102
2.7.1. Wzajemne wprowadzanie dokumentów ............................................... 103
2.7.2. Wymiana klientów .......................................................................................... 104
2.7.3. Audyt wewnętrzny i zewnętrzny .............................................................. 105
2.8. Wynagradzanie pracowników .................................................................................... 105
2.9. Sztuka delegowania zadań ........................................................................................... 107
2.9.1. Szybkie delegowanie zadań ........................................................................ 108
2.9.2. Przedstawienie jasnego celu delegowanego zadania ...................... 108
2.9.3. Dbanie o odpowiedni przekaz delegowanych zadań ....................... 108
2.9.4. Modyfikowanie ram czasowych zadania ............................................... 109
2.9.5. Delegowanie zadań stosownie do możliwości pracownika .......... 110
2.9.6. Zwiększanie motywacji i zaangażowania ............................................. 110
2.10. Wypalenie zawodowe ..................................................................................................... 110
2.10.1. Postawy osób zagrożonych wypaleniem zawodowym ................... 111
2.10.2. Osoby zagrożone wypaleniem zawodowym ....................................... 111
2.10.3. Wypalenie zawodowe a przyczyny zawodowe ................................... 112
2.10.4. Objawy wypalenia zawodowego .............................................................. 112
2.10.5. Wypalenie zawodowe a stres i zmęczenie ............................................ 113
2.10.6. Wypalenie zawodowe – kiedy zacząć coś z tym robić? ................... 113
2.10.7. Wypalenie zawodowe w biurze rachunkowym ................................. 114
2.10.8. Leczenie wypalenia zawodowego ............................................................ 114
2.10.9. Wypalenie zawodowe a zwolnienie lekarskie .................................... 114
2.10.10. Wypalenie zawodowe a odczucia właścicieli biur
rachunkowych .................................................................................................. 115
3. Współpraca biznesowa z przedsiębiorcami ...................................................................... 116
3.1. Reguły dobrych relacji z klientem biura rachunkowego ................................. 116
3.1.1. Komunikacja wewnętrzna ........................................................................... 116
3.1.2. Poczucie bezpieczeństwa ............................................................................. 117
3.1.3. Wartość dodana, czyli daj coś więcej ...................................................... 117
3.1.4. Sztuka konwersacji ......................................................................................... 118
7
Spis treści
3.1.5. Pochwała i uznanie nic nie kosztują ........................................................ 118
3.1.6. Relacje to ludzie ............................................................................................... 119
3.1.7. Gdy współpraca się nie układa .................................................................. 119
3.2. Metody pozyskiwania klientów .................................................................................. 120
3.2.1. Wybór formy reklamy ................................................................................... 120
3.2.1.1. Budżet reklamy ............................................................................. 121
3.2.1.2. Szybkość działania reklamy ..................................................... 121
3.2.1.3. Mierzenie skuteczności reklamy ........................................... 121
3.2.1.4. Grupa odbiorców .......................................................................... 122
3.2.2. Wybór osoby odpowiedzialnej za marketing ...................................... 122
3.2.2.1. Właściciel/ka biura ..................................................................... 122
3.2.2.2. Pracownik ........................................................................................ 122
3.2.2.3. Firma zewnętrzna (outsourcing) .......................................... 122
3.2.3. Wybór zewnętrznej firmy pozyskującej klientów ............................. 123
3.2.3.1. Sprawdzanie opinii ...................................................................... 123
3.2.3.2. Czy wykonawca pracuje dla podobnych
podmiotów? .................................................................................... 123
3.2.3.3. Czy wykonawca skoncentrowany jest na działaniu
czy jego efekcie dla nas? ............................................................ 123
3.2.3.4. Jaki model wynagradzania oferuje wykonawca? ........... 123
3.2.4. Lejek sprzedaży ............................................................................................... 124
3.2.5. Audyt działań marketingowych ................................................................ 125
3.2.6. Zdobywanie klientów z polecenia ............................................................ 125
3.3. Standardy dobrego biura rachunkowego .............................................................. 126
3.3.1. Podstawowe elementy dobrego biura rachunkowego .................... 126
3.3.2. Przestrzeganie przyjętych zasad współpracy z klientem .............. 126
3.3.3. Nietypowe standardy pracy biurowej .................................................... 127
3.3.4. Dress code .......................................................................................................... 128
3.3.5. Elementy dobrej współpracy biznesowej – warunki umowy ...... 128
3.3.6. Klient partnerem biznesowym .................................................................. 134
3.4. Współpraca z trudnym klientem ............................................................................... 135
3.4.1. Klient egocentryczny ..................................................................................... 135
3.4.2. Klient leniwy ..................................................................................................... 136
3.4.3. Klient drobiazgowy ........................................................................................ 136
3.4.4. Klient agresywny ............................................................................................. 136
3.4.5. Zasady współpracy z trudnym klientem ............................................... 136
3.4.6. Jak sobie radzić z trudnym klientem? ..................................................... 137
3.5. Efektywna komunikacja z klientami ........................................................................ 138
3.5.1. Komunikacja czytelna i jednoznaczna .................................................... 139
3.5.2. Komunikacja skutecznie dostarczona .................................................... 139
3.5.3. Komunikacja weryfikowalna ...................................................................... 139
3.5.4. Poczta elektroniczna jako główna metoda komunikacji ................ 140
3.5.5. Organizacja poczty elektronicznej ........................................................... 140
8
Spis treści
3.5.5.1. Konta imienne ............................................................................... 140
3.5.5.2. Wspólne konto ............................................................................... 141
3.5.5.3. Systemy łączone ........................................................................... 141
3.5.5.4. Moje wybory i aktualne rozwiązanie ................................... 141
3.5.6. CRM dla biura rachunkowego .................................................................... 142
3.5.7. Wymiana plików jako część komunikacji z klientem ....................... 142
4. Kierunki rozwoju biur rachunkowych ................................................................................. 143
4.1. Automatyzacja procesów księgowych .................................................................... 143
4.1.1. Nowe technologie w biurze rachunkowym .......................................... 143
4.1.1.1. RPA (Robotic Proces Automation) ........................................ 143
4.1.1.2. AI (Artificial Intelligence) ......................................................... 143
4.1.1.3. ML (Machine Learning), czyli uczenie maszynowe ....... 143
4.1.1.4. NLP (Natural language processing) ..................................... 143
4.1.2. Automatyzacja procesów w biurze rachunkowym ........................... 144
4.2. Zmiana kompetencji pracowników biura rachunkowego .............................. 144
4.2.1. Wykorzystanie wiedzy merytorycznej ................................................... 144
4.2.2. Wykorzystanie zdolności technicznych i organizacyjnych ............ 145
4.3. Współpraca biur rachunkowych ................................................................................ 146
4.3.1. Ogólnopolskie spotkania integracyjne właścicieli
i kierowników ................................................................................................... 146
4.3.2. Współpraca lokalna ........................................................................................ 147
4.3.2.1. Lokalne grupy właścicieli biur rachunkowych
– cele, misja ..................................................................................... 147
4.3.3. Fuzja biur rachunkowych ............................................................................ 148
4.3.4. Przejęcie biura rachunkowego .................................................................. 149
4.3.5. Likwidacja czy sprzedaż biura rachunkowego ................................... 150
4.3.6. Organizacje wspierające pracę biur rachunkowych.......................... 152
Infor PL - inne książki
-
Nowość Promocja
Faktury to kluczowe dokumenty dla każdego podatnika VAT. Nie tylko pełnią one funkcję dokumentacyjną, lecz także umożliwiają nabywcom towarów i usług korzystanie z prawa do odliczenia podatku. Ponadto faktury mogą wpływać na moment powstania obowiązku podatkowego u sprzedawców, co czyni je nieodzownym elementem w obiegu gospodarczym. Poradnik "Fakt(66,75 zł najniższa cena z 30 dni)
68.72 zł
89.00 zł (-23%) -
Promocja
"Praktyczny leksykon VAT 2024" jest unikatową publikacją kompleksowo omawiającą zagadnienia dotyczące rozliczeń VAT. Przystępnie i na przykładach wyjaśniono w niej, jak prawidłowo: ● odliczać VAT, ● wystawiać faktury, w tym faktury ustrukturyzowane w KSeF, ● ustalać datę powstania obowiązku podatkowego, ● określać wysokość podstawy opodatkowania, ●(119,25 zł najniższa cena z 30 dni)
122.70 zł
159.00 zł (-23%) -
Promocja
W publikacji znajdują się informacje: - Jakie są rodzaje korekt rocznych - Kiedy jest wyłączony obowiązek dokonywania korekty - Jakie dane są uwzględniane przy przeprowadzaniu korekt rocznych - Jakie grupy towarów są objęte korektą - Jakie wzory należy stosować do obliczenia kwot korekty - Jak wykazać łączną kwotę korekty w JPK_VAT - Jak uwzględnićJak dokonać korekty rocznej odliczonego VAT - po zmianach Jak dokonać korekty rocznej odliczonego VAT - po zmianach
(11,18 zł najniższa cena z 30 dni)
11.38 zł
14.90 zł (-24%) -
Promocja
Poradnik "Błędy w rozliczeniach VAT" został przygotowany w celu zidentyfikowania i omówienia najczęstszych błędów, jakie podatnicy popełniają w zakresie VAT. Jest to usystematyzowany przewodnik po zagadnieniach związanych z podatkiem VAT. Autorzy publikacji są ekspertami mającymi wieloletnie doświadczenie w dziedzinie doradztwa podatkowego. DziękiBłędy w rozliczeniach VAT. Na czym polegają i jak ich uniknąć Błędy w rozliczeniach VAT. Na czym polegają i jak ich uniknąć
(59,25 zł najniższa cena z 30 dni)
62.06 zł
79.00 zł (-21%) -
Promocja
Od 1 stycznia 2024 r. część sprzedawców ma obowiązek pobierać opłaty za produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych. W opracowaniu omawiane są zagadnienia związane z: - prowadzeniem ewidencji liczby nabytych i wydanych użytkownikom końcowym podlegających opłacie produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych - składaniem rocznych sprawoOpłaty za produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych - zakres obowiązków oraz skutki w podatkach i rachunkowości Opłaty za produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych - zakres obowiązków oraz skutki w podatkach i rachunkowości
(11,18 zł najniższa cena z 30 dni)
11.31 zł
14.90 zł (-24%) -
Promocja
W poradniku kompleksowo wyjaśniono, jak rozliczać transakcje zagraniczne - takie jak WDT, WNT, eksport, import, transakcje łańcuchowe, WSTO oraz wykonywane i nabyte usługi. Znajdziemy w nim także aktualne informacje o zasadach korekty i ustalania kursów walut. Szczegółowo są też przedstawione zasady dokumentowania tych transakcji. W książce Czyteln(29,93 zł najniższa cena z 30 dni)
30.92 zł
39.90 zł (-23%) -
Promocja
Rozliczanie dochodów zagranicznych za 2023 rok to praktyczna publikacja, w której kompleksowo omówiono zasady rozliczenia podatników uzyskujących dochody za granicą, a także cudzoziemców pracujących w Polsce. Główną zaletą opracowania są liczne przykłady i tabelaryczne zestawienia, dzięki czemu jest ono przydatne dla każdego praktyka, który zajmuje(59,25 zł najniższa cena z 30 dni)
62.46 zł
79.00 zł (-21%) -
Promocja
Sposób rozliczenia VAT od nieruchomości zależy przede wszystkim od sposobu jej nabycia, a następnie użytkowania. Pierwszym krokiem powinno być zawsze ustalenie, czy taka czynność podlega w ogóle VAT. Następnie ustalamy stawkę VAT. Często przy sprzedaży ma zastosowanie zwolnienie z VAT, ale w niektórych przypadkach możemy z niego zrezygnować. W publNieruchomości w firmie - sprzedaż, aport, wycofanie z działalności Nieruchomości w firmie - sprzedaż, aport, wycofanie z działalności
(11,18 zł najniższa cena z 30 dni)
11.37 zł
14.90 zł (-24%) -
Praktyczny poradnik dla osób osiągających przychody z najmu - zarówno prywatnego, jak i w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Szczegółowo i przystępnie omówiono w nim zasady opodatkowania z uwzględnieniem zmian, z którymi zarówno wynajmujący, jak i najemcy mierzą się od 2023 r. Praktyczne przykłady pomogą podjąć trafną decyzję dotyczącą w
-
Promocja
Estoński CIT to forma opodatkowania CIT, która w założeniu miała być przyjazna podatnikom, elastyczna i łatwa do stosowania. Został stworzony jako rozwiązanie proinwestycyjne adresowane do mikro-, małych i średnich przedsiębiorców. Niestety, zmiany przepisów zostały uchwalone w pośpiechu i w praktyce nie były ani czytelne, ani łatwe w zastosowaniu.(66,75 zł najniższa cena z 30 dni)
70.30 zł
89.00 zł (-21%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@onepress.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Zarządzanie biurem rachunkowym wydanie 2 Elżbieta Krywko (0) Weryfikacja opinii następuje na podstawie historii zamowień na koncie Użytkownika umiejszczającego opinię.