Opis książki: Zarządzanie biurem rachunkowym wydanie 2
W dobie obecnych nieustannych zmian przepisów podatkowych oraz nowych obowiązków, jakie ciążą na podatnikach, zarządzanie biurem rachunkowym staje się coraz trudniejsze. Dodatkowo postępująca cyfryzacja usług księgowych sprawia, że przed księgowymi i właścicielami biur stawiane są kolejne wyzwania. Aby zapewnić wysoką jakość usług, niezbędne jest odpowiednie zarządzanie firmą, jak również swoimi obowiązkami. Im lepiej zorganizowana jest praca biura rachunkowego, tym wyższe osiąga ono oceny w oczach klientów i pracowników.
Publikacja w bardzo praktyczny i czytelny sposób opisuje zasady organizacji pracy biura rachunkowego.
Czytelnik dowie się z niej m.in.:
● Czym się kierować przy wyborze oprogramowania księgowego
● Jak budować strategię cenową i ustalać ceny za usługi
● Jak sprawnie przygotować warunki współpracy i negocjować oferty
● Jak efektywnie reagować na potrzeby klienta
● W jaki sposób ustalać wynagrodzenie dla księgowych
● Jak zbudować dobry zespół pracowników
● Jakie stosować procedury i instrukcje
Całość jest poparta przykładami i licznymi instrukcjami.
ATUTY PUBLIKACJI:
Prosty język, kompleksowość, wielość przykładów, praktyczne ujęcie zagadnień
Wybrane bestsellery
-
Człowiek ― jak flaming ― należy do istot stadnych. Chętnie szukamy towarzystwa, lubimy się gromadzić i przeżywać wspólnie wyjątkowe chwile, do których potem będziemy wracać pamięcią. Magnetyczną moc eventów od dawna wykorzystuje marketing. Czas najwyższy, by zaczęły „pracować...
Eventy. Jak organizować niezapomniane wydarzenia firmowe Eventy. Jak organizować niezapomniane wydarzenia firmowe
(48.30 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? Marketerem, który poszukuje skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców formułowanych przez siebie przekazów? Handlowcem, którego premia zależy od jego relacji z partnerami biznesowymi? A...
Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps
(39.92 zł najniższa cena z 30 dni)31.91 zł
49.90 zł(-36%) -
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji ...
10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych 10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zesp...
Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
Odpowiednia strategia to gwarancja sukcesu. Tę prawdę znali wielcy wodzowie i menedżerowie ― ci, którzy osiągali cele uważane za niedostępne. Dla rozwoju marki i firmy znaczenie strategii jest wręcz kluczowe, zwłaszcza dziś, w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Dlatego nowe wydani...
Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Odpowiedzi na to pytanie udzielił Dale Carnegie dziesiątki lat temu. W tej książce, pełnej praktycznych rad i przykładów zaczerpniętych z życia najznakomitszych liderów, znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby stać się efektywnym, inspirującym liderem. Nauczysz się posługiwać narzędziami i t...
Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%)
Ebooka "Zarządzanie biurem rachunkowym wydanie 2" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Zarządzanie biurem rachunkowym wydanie 2" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Zarządzanie biurem rachunkowym wydanie 2" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- Data wydania książki drukowanej:
- 2023-08-29
- ISBN Ebooka:
- 978-83-826-8447-6, 9788382684476
- Data wydania ebooka:
- 2024-02-16 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Rozmiar pliku Pdf:
- 2.9MB
- Kategorie:
Zarządzanie
Spis treści książki
Wstęp ......................................................................................................................................................... 9
1. Prowadzenie biura rachunkowego ........................................................................................ 9
1.1. Biuro rachunkowe w aspekcie biznesowym ........................................................ 9
1.1.1. Przyczyny podejmowania decyzji dotyczących prowadzenia
biura rachunkowego ...................................................................................... 9
1.1.2. Forma prawna biura rachunkowego ....................................................... 10
1.1.3. Wielkość biur rachunkowych ..................................................................... 12
1.1.4. Modele zarządzania biurem rachunkowym ........................................ 14
1.1.4.1. Rodzaje modeli zarządzania możliwe
do wykorzystania w biurze rachunkowym ....................... 15
1.1.4.2. Kolorowe biura rachunkowe ................................................... 16
1.2. Wybór oprogramowania księgowego i kadrowo-płacowego ........................ 18
1.2.1. Programy księgowe dla biur rachunkowych ....................................... 18
1.2.2. Na co zwracać uwagę przy wyborze oprogramowania
dla biura rachunkowego ............................................................................... 19
1.3. Programy usprawniające pracę biura rachunkowego ...................................... 21
1.3.1. Roboty .................................................................................................................. 21
1.3.2. Arkusze kalkulacyjne ..................................................................................... 21
1.3.3. Systemy ................................................................................................................ 21
1.3.4. Wdrożenie oprogramowania ...................................................................... 21
1.4. Siedziba biura rachunkowego ..................................................................................... 22
1.4.1. Biuro rachunkowe w mieszkaniu ............................................................. 22
1.4.2. Lokal biurowy ................................................................................................... 23
1.4.3. Modele pracy biur rachunkowych ........................................................... 25
1.4.4. Mniejsze biuro, większy zysk ..................................................................... 26
1.4.5. Aranżacja biura rachunkowego ................................................................. 27
1.5. Strategie cenowe .............................................................................................................. 29
1.5.1. Ceny w oparciu o poniesione koszty ....................................................... 29
1.5.2. Ceny w relacji do konkurencji .................................................................... 29
1.5.3. Cena na podstawie wartości usługi ......................................................... 30
1.5.4. Cena sugerowana przez producenta ....................................................... 30
1.5.5. Podsumowanie wyboru strategii cenowej ........................................... 30
1.6. Ustalanie wysokości wynagrodzenia za usługi ................................................... 31
1.6.1. Ustalanie wynagrodzenia na podstawie liczby dokumentów ........... 32
1.6.2. Czasochłonność wystawiania faktur ....................................................... 33
1.6.3. Ustalanie wynagrodzenia ryczałtowego ............................................... 35
1.6.4. Aktualizacja wynagrodzenia ryczałtowego ......................................... 35
1.6.5. Stawki wynagrodzenia za usługi dodatkowe ...................................... 36
1.6.6. Kalkulacja stawki godzinowej .................................................................... 36
4
Spis treści
1.6.7. Ustalanie stawki wynagrodzenia w formie prowizji
od przychodów ................................................................................................. 39
1.7. Nieustanna dbałość o wysoki poziom usług ......................................................... 40
1.7.1. Nieustanne podnoszenie kwalifikacji ..................................................... 40
1.7.2. Współpraca z doradcą podatkowym, prawnikiem, biegłym
rewidentem ........................................................................................................ 41
1.7.2.1. Dlaczego warto współpracować z doradcą
podatkowym? ................................................................................ 41
1.7.2.2. Dlaczego warto współpracować z prawnikiem? ............. 42
1.7.2.3. Dlaczego warto współpracować z biegłym
rewidentem? .................................................................................. 42
1.7.3. Rozszerzanie i zawężanie zakresu świadczonych usług ................ 43
2. Zespół biura rachunkowego ..................................................................................................... 45
2.1. Pracownicy biura rachunkowego .............................................................................. 45
2.2. Budowanie zespołu pracowników ............................................................................ 45
2.2.1. Pracownik preferujący bliskość ................................................................ 46
2.2.2. Pracownik preferujący dystans ................................................................. 46
2.2.3. Pracownik preferujący wytrwałość ........................................................ 46
2.2.4. Pracownik preferujący zmiany .................................................................. 46
2.2.5. Twój typ osobowości ..................................................................................... 47
2.3. Metody pozyskiwania pracowników i współpracowników ........................... 47
2.3.1. Zgrany zespół może więcej! ........................................................................ 48
2.3.2. Planowanie rekrutacji ................................................................................... 48
2.3.3. Analiza stanowiska i kompetencji poszukiwanej osoby ................. 48
2.3.4. Miejsce na umieszczenie ogłoszenia ....................................................... 52
2.3.5. Analiza i selekcja ofert .................................................................................. 53
2.3.6. Sprawdzanie realnych kompetencji kandydata .................................. 55
2.3.7. Przyjęcie nowego pracownika i wprowadzenie go do pracy ........ 59
2.3.8. Zarządzanie obsługą klienta ....................................................................... 60
2.4. Procedury w biurze rachunkowym .......................................................................... 62
2.4.1. Dział administracji/sekretariat ................................................................. 62
2.4.1.1. Instrukcja nawiązania współpracy z klientem ................ 62
2.4.1.2. Informacja powitalna dla nowego klienta ......................... 64
2.4.1.3. Instrukcja przyjmowania dokumentów
elektronicznych ............................................................................. 65
2.4.1.4. Instrukcja przyjmowania dokumentów papierowych ..... 66
2.4.1.5. Instrukcja przyjmowania zleceń dodatkowych .............. 66
2.4.1.6. Instrukcja zakończenia współpracy z klientem .............. 67
2.4.2. Dział księgowości ............................................................................................ 68
2.4.2.1. Instrukcja przydzielania dokumentów
do wprowadzenia ......................................................................... 68
2.4.2.2. Instrukcja sprawdzania poprawności zapisów
księgowych ..................................................................................... 68
5
Spis treści
2.4.2.3. Instrukcja obiegu dokumentów dostarczanych drogą
elektroniczną ................................................................................. 69
2.4.2.4. Instrukcja obiegu papierowych dokumentów
księgowych ..................................................................................... 70
2.4.2.5. Instrukcja zmiany opiekuna księgowego ........................... 70
2.4.2.6. Instrukcja wdrożenia nowego księgowego ....................... 71
2.4.3. Dział kadrowo-płacowy ................................................................................ 72
2.4.3.1. Instrukcja obiegu informacji do przygotowania
listy płac i innych zadań z zakresu umowy
kadrowo-płacowej ....................................................................... 72
2.4.3.2. Instrukcja przyjmowania zleceń dodatkowych
spoza zakresu umowy ................................................................ 73
2.4.3.3. Instrukcja zmiany opiekuna kadrowego ............................ 73
2.4.3.4. Instrukcja wdrożenia nowego kadrowego ........................ 74
2.4.4. Dział techniczny ............................................................................................... 75
2.4.4.1. Instrukcja kontroli technicznej stanowiska
komputerowego ............................................................................ 75
2.4.4.2. Instrukcja kontroli poprawności działania
tworzenia kopii zapasowych ................................................... 75
2.4.4.3. Instrukcja zakupu nowych sprzętów i urządzeń ............ 76
2.4.5. Dział gospodarczy ........................................................................................... 76
2.4.5.1. Instrukcja utrzymania porządku w biurze ........................ 76
2.4.5.2. Instrukcja zakupu środków czystości ................................. 77
2.4.5.3. Instrukcja uzupełniania niezbędnika
higieniczno-kosmetycznego .................................................... 77
2.4.6. Procedury organizacyjne dla wszystkich pracowników biura .... 78
2.4.6.1. Struktura organizacyjna biura ................................................ 78
2.4.6.2. Zasady naliczania wynagrodzenia ........................................ 79
2.4.6.3. Instrukcja planowania urlopów ............................................. 79
2.4.6.4. Lista dobrych nawyków ............................................................ 80
2.4.6.5. Złote zasady obsługi klientów ................................................ 81
2.4.6.6. Sztuka rozmawiania przez telefon ........................................ 81
2.4.6.7. Sztuka aktywnego słuchania klienta ................................... 86
2.4.6.8. Ogólne zasady dobrego współdziałania ............................. 88
2.4.6.9. Instrukcja prowadzenia spotkań pracowników
i kierownictwa ............................................................................... 89
2.4.6.10. Zasady etykiety biurowej .......................................................... 89
2.4.6.11. Instrukcja podnoszenia kwalifikacji zawodowych ........ 90
2.4.6.12. Instrukcja zgłaszania awarii sprzętów, urządzeń
i programów ................................................................................... 90
2.4.6.13. Zasady postępowania w związku z zakończeniem
pracy/współpracy ....................................................................... 91
6
Spis treści
2.4.7. Procedury organizacyjne dla klientów biura rachunkowego ...... 91
2.4.7.1. Jak pracujemy? .............................................................................. 91
2.4.7.2. Instrukcja obiegu dokumentów księgowych ................... 92
2.4.7.3. Instrukcja przyjmowania zleceń dodatkowych .............. 93
2.4.7.4. Instrukcja zakończenia współpracy z klientem .............. 93
2.5. Motywowanie pracowników ....................................................................................... 94
2.6. Specjalizacja wiedzy, zakresy czynności ................................................................ 98
2.6.1. Asystent księgowego ..................................................................................... 98
2.6.2. Asystent kadrowego ....................................................................................... 101
2.6.3. Księgowy ............................................................................................................. 101
2.6.4. Kadrowy .............................................................................................................. 101
2.6.5. Sekretariat .......................................................................................................... 102
2.6.6. Kierownik ........................................................................................................... 102
2.7. Odpowiedzialność i zastępowalność pracowników .......................................... 102
2.7.1. Wzajemne wprowadzanie dokumentów ............................................... 103
2.7.2. Wymiana klientów .......................................................................................... 104
2.7.3. Audyt wewnętrzny i zewnętrzny .............................................................. 105
2.8. Wynagradzanie pracowników .................................................................................... 105
2.9. Sztuka delegowania zadań ........................................................................................... 107
2.9.1. Szybkie delegowanie zadań ........................................................................ 108
2.9.2. Przedstawienie jasnego celu delegowanego zadania ...................... 108
2.9.3. Dbanie o odpowiedni przekaz delegowanych zadań ....................... 108
2.9.4. Modyfikowanie ram czasowych zadania ............................................... 109
2.9.5. Delegowanie zadań stosownie do możliwości pracownika .......... 110
2.9.6. Zwiększanie motywacji i zaangażowania ............................................. 110
2.10. Wypalenie zawodowe ..................................................................................................... 110
2.10.1. Postawy osób zagrożonych wypaleniem zawodowym ................... 111
2.10.2. Osoby zagrożone wypaleniem zawodowym ....................................... 111
2.10.3. Wypalenie zawodowe a przyczyny zawodowe ................................... 112
2.10.4. Objawy wypalenia zawodowego .............................................................. 112
2.10.5. Wypalenie zawodowe a stres i zmęczenie ............................................ 113
2.10.6. Wypalenie zawodowe – kiedy zacząć coś z tym robić? ................... 113
2.10.7. Wypalenie zawodowe w biurze rachunkowym ................................. 114
2.10.8. Leczenie wypalenia zawodowego ............................................................ 114
2.10.9. Wypalenie zawodowe a zwolnienie lekarskie .................................... 114
2.10.10. Wypalenie zawodowe a odczucia właścicieli biur
rachunkowych .................................................................................................. 115
3. Współpraca biznesowa z przedsiębiorcami ...................................................................... 116
3.1. Reguły dobrych relacji z klientem biura rachunkowego ................................. 116
3.1.1. Komunikacja wewnętrzna ........................................................................... 116
3.1.2. Poczucie bezpieczeństwa ............................................................................. 117
3.1.3. Wartość dodana, czyli daj coś więcej ...................................................... 117
3.1.4. Sztuka konwersacji ......................................................................................... 118
7
Spis treści
3.1.5. Pochwała i uznanie nic nie kosztują ........................................................ 118
3.1.6. Relacje to ludzie ............................................................................................... 119
3.1.7. Gdy współpraca się nie układa .................................................................. 119
3.2. Metody pozyskiwania klientów .................................................................................. 120
3.2.1. Wybór formy reklamy ................................................................................... 120
3.2.1.1. Budżet reklamy ............................................................................. 121
3.2.1.2. Szybkość działania reklamy ..................................................... 121
3.2.1.3. Mierzenie skuteczności reklamy ........................................... 121
3.2.1.4. Grupa odbiorców .......................................................................... 122
3.2.2. Wybór osoby odpowiedzialnej za marketing ...................................... 122
3.2.2.1. Właściciel/ka biura ..................................................................... 122
3.2.2.2. Pracownik ........................................................................................ 122
3.2.2.3. Firma zewnętrzna (outsourcing) .......................................... 122
3.2.3. Wybór zewnętrznej firmy pozyskującej klientów ............................. 123
3.2.3.1. Sprawdzanie opinii ...................................................................... 123
3.2.3.2. Czy wykonawca pracuje dla podobnych
podmiotów? .................................................................................... 123
3.2.3.3. Czy wykonawca skoncentrowany jest na działaniu
czy jego efekcie dla nas? ............................................................ 123
3.2.3.4. Jaki model wynagradzania oferuje wykonawca? ........... 123
3.2.4. Lejek sprzedaży ............................................................................................... 124
3.2.5. Audyt działań marketingowych ................................................................ 125
3.2.6. Zdobywanie klientów z polecenia ............................................................ 125
3.3. Standardy dobrego biura rachunkowego .............................................................. 126
3.3.1. Podstawowe elementy dobrego biura rachunkowego .................... 126
3.3.2. Przestrzeganie przyjętych zasad współpracy z klientem .............. 126
3.3.3. Nietypowe standardy pracy biurowej .................................................... 127
3.3.4. Dress code .......................................................................................................... 128
3.3.5. Elementy dobrej współpracy biznesowej – warunki umowy ...... 128
3.3.6. Klient partnerem biznesowym .................................................................. 134
3.4. Współpraca z trudnym klientem ............................................................................... 135
3.4.1. Klient egocentryczny ..................................................................................... 135
3.4.2. Klient leniwy ..................................................................................................... 136
3.4.3. Klient drobiazgowy ........................................................................................ 136
3.4.4. Klient agresywny ............................................................................................. 136
3.4.5. Zasady współpracy z trudnym klientem ............................................... 136
3.4.6. Jak sobie radzić z trudnym klientem? ..................................................... 137
3.5. Efektywna komunikacja z klientami ........................................................................ 138
3.5.1. Komunikacja czytelna i jednoznaczna .................................................... 139
3.5.2. Komunikacja skutecznie dostarczona .................................................... 139
3.5.3. Komunikacja weryfikowalna ...................................................................... 139
3.5.4. Poczta elektroniczna jako główna metoda komunikacji ................ 140
3.5.5. Organizacja poczty elektronicznej ........................................................... 140
8
Spis treści
3.5.5.1. Konta imienne ............................................................................... 140
3.5.5.2. Wspólne konto ............................................................................... 141
3.5.5.3. Systemy łączone ........................................................................... 141
3.5.5.4. Moje wybory i aktualne rozwiązanie ................................... 141
3.5.6. CRM dla biura rachunkowego .................................................................... 142
3.5.7. Wymiana plików jako część komunikacji z klientem ....................... 142
4. Kierunki rozwoju biur rachunkowych ................................................................................. 143
4.1. Automatyzacja procesów księgowych .................................................................... 143
4.1.1. Nowe technologie w biurze rachunkowym .......................................... 143
4.1.1.1. RPA (Robotic Proces Automation) ........................................ 143
4.1.1.2. AI (Artificial Intelligence) ......................................................... 143
4.1.1.3. ML (Machine Learning), czyli uczenie maszynowe ....... 143
4.1.1.4. NLP (Natural language processing) ..................................... 143
4.1.2. Automatyzacja procesów w biurze rachunkowym ........................... 144
4.2. Zmiana kompetencji pracowników biura rachunkowego .............................. 144
4.2.1. Wykorzystanie wiedzy merytorycznej ................................................... 144
4.2.2. Wykorzystanie zdolności technicznych i organizacyjnych ............ 145
4.3. Współpraca biur rachunkowych ................................................................................ 146
4.3.1. Ogólnopolskie spotkania integracyjne właścicieli
i kierowników ................................................................................................... 146
4.3.2. Współpraca lokalna ........................................................................................ 147
4.3.2.1. Lokalne grupy właścicieli biur rachunkowych
– cele, misja ..................................................................................... 147
4.3.3. Fuzja biur rachunkowych ............................................................................ 148
4.3.4. Przejęcie biura rachunkowego .................................................................. 149
4.3.5. Likwidacja czy sprzedaż biura rachunkowego ................................... 150
4.3.6. Organizacje wspierające pracę biur rachunkowych.......................... 152
Infor PL - inne książki
-
Rozliczanie dochodów zagranicznych za 2023 rok to praktyczna publikacja, w której kompleksowo omówiono zasady rozliczenia podatników uzyskujących dochody za granicą, a także cudzoziemców pracujących w Polsce. Główną zaletą opracowania są liczne przykłady i tabelaryczne zestawienia, dzięki czemu j...
-
Sposób rozliczenia VAT od nieruchomości zależy przede wszystkim od sposobu jej nabycia, a następnie użytkowania. Pierwszym krokiem powinno być zawsze ustalenie, czy taka czynność podlega w ogóle VAT. Następnie ustalamy stawkę VAT. Często przy sprzedaży ma zastosowanie zwolnienie z VAT, ale w niek...
Nieruchomości w firmie - sprzedaż, aport, wycofanie z działalności Nieruchomości w firmie - sprzedaż, aport, wycofanie z działalności
-
Publikacja obejmuje wszystkie zmiany wprowadzone w rozporządzeniu Ministra Finansów z 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych. W związku z licznymi zmianami przepisów oraz wprowadzanymi refor...
-
Praktyczny poradnik dla osób osiągających przychody z najmu - zarówno prywatnego, jak i w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Szczegółowo i przystępnie omówiono w nim zasady opodatkowania z uwzględnieniem zmian, z którymi zarówno wynajmujący, jak i najemcy mierzą się od 2023 r. Praktycz...
-
Estoński CIT to forma opodatkowania CIT, która w założeniu miała być przyjazna podatnikom, elastyczna i łatwa do stosowania. Został stworzony jako rozwiązanie proinwestycyjne adresowane do mikro-, małych i średnich przedsiębiorców. Niestety, zmiany przepisów zostały uchwalone w pośpiechu i w prak...
-
PIT-y i ulgi podatkowe 2023" to wyjątkowa publikacja na rynku wydawniczym. Zawarte w niej informacje i wskazówki pomogą prawidłowo sporządzić zeznanie roczne za 2023 r. oraz skorzystać z ulg podatkowych po zmianach przepisów. Główną zaletą poradnika jest praktyczny komentarz wzbogacony o konkretn...
-
Z poradnika "Samochód w firmie" dowiesz się, jak zgodnie z prawem używać samochodu w swojej firmie i zaoszczędzić pieniądze. Przedsiębiorcy w prowadzonej działalności gospodarczej wykorzystują różne środki transportu, które są dla nich niezbędnym narzędziem pracy. Wydatki związane z ich nabyciem...
-
Jesteś doradcą podatkowym, pracownikiem biura rachunkowego, organów administracji skarbowych bądź działów finansowo-księgowych przedsiębiorstwa? Z tej uznanej na rynku wydawniczym publikacji dowiesz się m.in.: - jak zmieniają się przepisy od początku i w trakcie roku 2024, - kto odpowiada za r...
-
Publikacja zawiera ujednolicony tekst ustawy o VAT, uwzględniający zmiany wchodzące w życie w 2024 r., oraz wybór najważniejszych rozporządzeń dotyczących VAT. Główną zaletą naszej publikacji jest wzbogacenie przepisów o "Przewodnik po zmianach w VAT 2024" w unikatowej formule. Na początku publik...
-
To uznana na rynku wydawniczym książka, z której dowiesz się m.in.: - jak zmieniają się przepisy od początku i w trakcie roku 2024, - co zmieniło się w zasadach pobierania zaliczek od funduszy kapitałów, - jakie są nowe obowiązki płatników, - jakie są zasady ustalania dochodów osiąganych z ob...
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Zarządzanie biurem rachunkowym wydanie 2 Elżbieta Krywko (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.