Zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowych
- Autor:
- Renata Brajer-Marczak
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 150
-
PDF
Opis książki: Zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowych
Monografia podejmuje ważny i aktualny temat badawczy zarówno w aspekcie poznawczym jak i praktycznym. Podjęto w niej rozważania nad istotą, przejawami oraz czynnikami sprzyjającymi i hamującymi angażowanie się pracowników w doskonalenie procesów biznesowych. Zawiera analizę i syntezę teorii i praktyki. Założono w niej, że współczesne organizacje będące pod wpływem dużej dynamiki otoczenia są zmuszone do systematycznego podnoszenia sprawności realizowanych procesów.
Jednocześnie stwierdzono, że stosunkowo niski wskaźnik skuteczności wprowadzania zmian w procesach skłania do tego, aby poszukiwać uwarunkowań sprawnego przebiegu zmian w procesach i na tej podstawie formułować zalecenia dotyczące zarówno projektowania, jak i wdrażania udoskonaleń. Monografia daje możliwość lepszego zrozumienia znaczenia i możliwości rozwoju zaangażowania pracowników w doskonalenie procesów biznesowych. Publikację można polecić naukowcom, doktorantom i studentom uczelni ekonomicznych, jak również praktykom zarządzania.
Wybrane bestsellery
-
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji ...
10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych 10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zesp...
Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
W tej książce zaprezentowano 75 KPI, które są uznawane za najbardziej istotne. Znajdziesz tu ich definicje wraz ze zwięzłym opisem, techniki obliczania, wreszcie ― co najważniejsze ― sposoby korzystania z tych narzędzi. Dzięki praktycznym przykładom niepostrzeżenie zaczniesz rozumieć ...
KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Zakładasz firmę. Zakładasz ją, ponieważ to chcesz w życiu robić. Prowadzić własny biznes. Masz na niego pomysł, masz zdolności, cele, zapał, ręce i głowę do pracy. Jesteś gotów na poświęcenia, nadgodziny, od czasu do czasu nawet zarwane weekendy. I masz to: nie śpisz po nocach, pracujesz po 18 go...
Mindf*ck szefa. Żeby w końcu wyszło tak, jak wyjść nie chce Mindf*ck szefa. Żeby w końcu wyszło tak, jak wyjść nie chce
(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów...
Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy
(20.90 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
69.00 zł(-70%) -
Dzięki tej książce je odzyskasz. Odzyskasz też równowagę, złapiesz oddech, pojedziesz na wakacje. Ale najpierw musisz sprawić, aby firma zaczęła działać jak dobrze naoliwiony mechanizm. Jak automat. To w sumie absurdalnie proste zadanie. W tym poradniku znajdziesz dokładne wyjaśnienie zasad dział...
Samograj. Zaprojektuj firmę, aby działała samodzielnie Samograj. Zaprojektuj firmę, aby działała samodzielnie
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
49.90 zł(-70%)
Ebooka "Zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowych" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowych" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowych" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-769-5899-6, 9788376958996
- Data wydania ebooka:
- 2022-01-12 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 177968
- Rozmiar pliku Pdf:
- 7.7MB
- Kategorie:
Zarządzanie
Spis treści książki
Wstęp 9
1. Zarządzanie procesowe we współczesnych organizacjach 19
1.1. Zarządzanie zorientowane na procesy biznesowe 19
1.2. Próba uporządkowania terminologicznego pojęć 24
1.3. Związki zarządzania procesowego z wybranymi nurtami zarządzania 35
1.4. Zarządzanie procesowe we współczesnych koncepcjach zarządzania 39
1.5. Podsumowanie 48
2. Doskonalenie procesów biznesowych 49
2.1. Procesy biznesowe jako przedmiot zmian 49
2.2. Perspektywy doskonalenia procesów 55
2.3. Uwarunkowania doskonalenia procesów biznesowych 58
2.4. Metodyki doskonalenia procesów biznesowych 61
2.5. Ciągłe doskonalenie procesów biznesowych 65
2.6. Podsumowanie 69
3. Zaangażowanie w doskonalenie procesów biznesowych 71
3.1. Zaangażowanie pracowników – zakres znaczeniowy pojęcia 71
3.2. Kontekst zaangażowania pracowników w doskonalenie procesów biznesowych 78
3.3. Związek zaangażowania pracowników w doskonalenie procesów ze współczesnymi koncepcjami zarządzania 86
3.3.1. Orientacja na jakość a zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowych 86
3.3.2. Koncepcja Lean Management a zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowych 92
3.3.3. Balanced Scorecards (BSC) a zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowych 93
3.4. Związek zaangażowania pracowników w doskonalenie procesów z wybranymi teoriami ekonomicznymi, socjologicznymi i psychologicznymi 95
3.4.1. Teoria transakcji społecznych a zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowych 96
3.4.2. Teoria agencji a zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowych 98
3.4.3. Teorie pola sił i interesariuszy a zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowych 100
3.5. Podsumowanie 102
4. Metodyka badań 103
4.1. Opis postępowania badawczego 103
4.2. Badania literaturowe 107
4.3. Charakterystyka badań ilościowych 111
4.3.1. Wprowadzenie 111
4.3.2. Przyjęta metoda badawcza 117
4.3.3. Opis przeprowadzonej analizy statystycznej 121
4.4. Charakterystyka przeprowadzonych badań jakościowych 123
4.4.1. Wprowadzenie 123
4.4.2. Wybór przypadków do badania 129
4.4.3. Opis przeprowadzonych badań terenowych 132
4.4.4. Analizowanie danych i wnioskowanie 134
4.5. Podsumowanie 137
5. Zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowychz perspektywy przeprowadzonych badań empirycznych 138
5.1. Wyniki badań ilościowych 138
5.2. Główne wnioski z badań ilościowych 152
5.3. Wyniki badań jakościowych 154
5.3.1. Studium przypadku A – spółka z kapitałem zagranicznym, branża motoryzacyjna 155
5.3.2. Studium przypadku B – spółka z kapitałem skandynawskim, branża motoryzacyjna 161
5.3.3. Studium przypadku C – międzynarodowy operator logistyczny 166
5.3.4. Studium przypadku D – instytucja publiczna o zasięgu ogólnokrajowym 172
5.3.5. Studium przypadku E – przedsiębiorstwo użyteczności publicznej 177
5.3.6. Studium przypadku F – spółka świadcząca usługi outsourcingowe 181
5.4. Analiza i tezy (uogólnienia analityczne) wynikające z przeprowadzonych badań jakościowych 187
5.5. Główne wnioski z badań jakościowych 203
5.6. Podsumowanie 204
Zakończenie 206
Załączniki – narzędzia badawcze 215
Bibliografia 229
Spis rysunków 247
Spis tabel 248
Abstract 250
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - inne książki
-
Monografia składa się z czterech rozdziałów. Stanowi ona studium polskiego systemu finansowego gospodarki w kontekście jego służebnej roli we wspieraniu rozwoju gospodarek regionalnych. Autorzy opracowania odpowiadają na pytania o to, w jaki sposób i dlaczego zmieniały się regionalne systemy fin...
Regionalne systemy finansowe gospodarki - podejście instytucjonalne. Wyzwania dla rozwoju systemu pośrednictwa finansowego w Polsce Regionalne systemy finansowe gospodarki - podejście instytucjonalne. Wyzwania dla rozwoju systemu pośrednictwa finansowego w Polsce
-
Monografia dedykowana prof. dr hab. Krystynie Mazurek-Łopacińskiej składa się z czterech części. Pierwsza dotyczy drogi naukowej Pani Profesor i licznych dokonań o charakterze naukowym, organizacyjnym, dydaktycznym oraz związanych z kształceniem kadr, których wspólnym mianownikiem, niezależnie o...
Konsument i rynek - Badania marketingowe - Strategie i działania marketingowe. Księga jubileuszowa z okazji 50-lecia pracy twórczej prof. zw. dr hab. Krystyny Mazurek-Łopacińskiej Konsument i rynek - Badania marketingowe - Strategie i działania marketingowe. Księga jubileuszowa z okazji 50-lecia pracy twórczej prof. zw. dr hab. Krystyny Mazurek-Łopacińskiej
-
Książka wpisuje się w nurt publikacji poświęconych przeciwdziałaniu zmianom klimatu, degradacji środowiska i możliwościom wdrażania zrównoważonego rozwoju. Punkt wyjścia rozważań stanowią dwa dokumenty: Agenda 2030 i Europejski Zielony Ład, a także warunki i możliwości ich operacjonalizacji na sz...
Zielona transformacja gospodarki i finansów samorządowych Zielona transformacja gospodarki i finansów samorządowych
(24.30 zł najniższa cena z 30 dni)24.00 zł
30.00 zł(-20%) -
Niniejszy numer "Debiutów Studenckich" poświęcony gospodarce nieruchomościami rozpatruje je w trzech obszarach tematycznych, które stanowią: nieruchomości jako przedmiot podatku, kosztów ponoszonych na utrzymanie nieruchomości oraz finansowanie ich. W zeszycie omówiono takie zagadnienia, jak: ko...
Gospodarka nieruchomościami 2023 [DEBIUTY STUDENCKIE] Gospodarka nieruchomościami 2023 [DEBIUTY STUDENCKIE]
-
Opracowanie dostarcza spójnego spojrzenia na ocenę użyteczności informacji zawartych w sprawozdaniu finansowym spółek z branży rolno-spożywczej. Szczególną uwagę skierowano na potencjalne kierunki zmian w prezentacji informacji sprawozdawczej z uwzględnieniem zarówno dynamicznych zmian w otoczeni...
Użyteczność informacji w sprawozdaniu spółek z branży rolno-spożywczej Użyteczność informacji w sprawozdaniu spółek z branży rolno-spożywczej
-
Niniejszy numer "Debiutów Studenckich" zawiera siedem artykułów dotyczących zróżnicowanych obszarów koncentrujących się na jakości życia oraz dylematach społeczno-ekonomicznych. Serię prezentowanych prac otwiera tekst wskazujący na znaczące funkcje statystyki publicznej i możliwości wykorzystania...
Współczesne problemy społeczno-ekonomiczne w ujęciu analitycznym 2023 [DEBIUTY STUDENCKIE] Współczesne problemy społeczno-ekonomiczne w ujęciu analitycznym 2023 [DEBIUTY STUDENCKIE]
-
Zawarte w zeszycie artykuły poruszają zaledwie część zagadnień dotyczących zmian podatku dochodowego od osób fizycznych i podatku od osób prawnych. Opracowanie zawiera 13 artykułów naukowych przygotowanych przez studentów i studentki naszego Uniwersytetu, Uniwersytetu Łódzkiego oraz Politec...
-
Problematyka zrównoważonego rozwoju staje się obecnie jednym z najważniejszych tematów podejmowanych w dyskursie naukowym, społecznym, medialnym i politycznym. Cele monografii stanowiły ocena wyzwań, jakie niesie implementacja zasad zrównoważonego rozwoju dla branży ubezpieczeniowej, oraz weryfik...
-
W prezentowanej monografii skupiono się na przedstawieniu możliwości doskonalenia jakości pracy przewodnickiej (pilockiej). Książka ma na celu przedstawienie wieloaspektowego podejścia do doskonalenia kompetencji przewodnickich (pilockich) i jego roli w promowaniu turystyki przyjazdowej i wyjazdo...
Doskonalenie jakości usług przewodnickich w dobie pandemii Doskonalenie jakości usług przewodnickich w dobie pandemii
-
Wielopłaszczyznowy charakter publikacji składającej się z 10 artykułów odzwierciedla różne kierunki zainteresowań autorów, którzy szczegółowo omówili następujące zagadnienia: oczekiwania pokolenia Z wobec rynku pracy w zakresie warunków zatrudnienia; praca zdalna jako nowa forma zatrudnienia w Po...
Problemy gospodarki i rynku pracy 2023 [DEBIUTY STUDENCKIE] Problemy gospodarki i rynku pracy 2023 [DEBIUTY STUDENCKIE]
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Zaangażowanie pracowników w doskonalenie procesów biznesowych Renata Brajer-Marczak (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.