Wielokulturowość, ukierunkowanie na wartości i społeczna odpowiedzialność - nowe wyzwania w zarządzaniu organizacją. Tom 19
- Autor:
- Małgorzata Rozkwitalska
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- CeDeWu
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 245
-
PDF
Opis książki: Wielokulturowość, ukierunkowanie na wartości i społeczna odpowiedzialność - nowe wyzwania w zarządzaniu organizacją. Tom 19
Współczesne organizacje stają przed szeregiem wyzwań wynikających z przemian, jakie zachodzą w gospodarce polskiej, a będących pod wpływem oddziaływania sytuacji na świecie. Do takich wyzwań bez wątpienia zaliczają się tzw. miękkie aspekty zarządzania, czyli m.in. wartości, odzwierciedlone w różnicach kulturowych interesariuszy a przejawiane w kulturze organizacyjnej i zachowaniach ludzkich. Ukierunkowanie na wartości i etykę jest także widoczne w takich koncepcjach zarządzania jak społeczna odpowiedzialność biznesu. Wartościom zatem jest poświęcone to opracowanie a jego celem jest zwrócenie uwagi Czytelnika na różne przejawy ukierunkowania na wartości dzisiejszych organizacji.
Wybrane bestsellery
-
Książka dr hab. Małgorzaty Rozkwitalskiej pt. Uczenie się pracowników a kontekst mono i wielokulturowy organizacji. Perspektywa pozytywna w zarządzaniu to ambitna monografia naukowa, mająca na celu zarówno naświetlenie problematyki uczenia organizacyjnego (zwłaszcza nieformalnego), ...
Uczenie się pracowników a kontekst mono- i wielokulturowy organizacji. Perspektywa pozytywna w zarządzaniu Uczenie się pracowników a kontekst mono- i wielokulturowy organizacji. Perspektywa pozytywna w zarządzaniu
(39.90 zł najniższa cena z 30 dni)47.20 zł
59.00 zł(-20%) -
W odpowiedzi na zapotrzebowania współczesnych organizacji powstają nowe koncepcje zarządzania oraz rodzą się innowacyjne i przedsiębiorcze strategie
Nowe koncepcje w zarządzaniu organizacją wobec wyzwań otoczenia. Tom 22 Nowe koncepcje w zarządzaniu organizacją wobec wyzwań otoczenia. Tom 22
(54.40 zł najniższa cena z 30 dni)54.40 zł
64.00 zł(-15%) -
Ten brakujący element znajdziesz w książce Briana Tracy’ego, światowej sławy eksperta w dziedzinie działań sprzedażowych. Przekonasz się, że domykania sprzedaży można się po prostu nauczyć — trzeba jedynie wiedzieć jak i trochę poćwiczyć. Otrzymasz również pokaźny zbiór przydatnych um...
Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A...
Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Ta książka daje zestaw prostych, łatwych w zrozumieniu narzędzi, z których możesz skorzystać natychmiast, by od razu skierować swoją firmę na ścieżkę zwiększania rentowności. Przekonasz się, że szybkość decyzji odgrywa tu decydującą rolę — miliony przedsiębiorstw działają bez aktualnego pla...
TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(46.20 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Odpowiednia strategia to gwarancja sukcesu. Tę prawdę znali wielcy wodzowie i menedżerowie ― ci, którzy osiągali cele uważane za niedostępne. Dla rozwoju marki i firmy znaczenie strategii jest wręcz kluczowe, zwłaszcza dziś, w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Dlatego nowe wydani...
Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Takich osób jest jednak niewiele. Większość z nas potrzebuje wskazówek i narzędzi, by móc w pełni świadomie zaprojektować pozytywne doświadczenie swoich klientów na każdym etapie ich kontaktu z marką. Nie tylko w fazie wyboru, ale i podczas korzystania z produktu czy usługi. Dobra wiadomość: ta k...
Customer Experience Management. Moc pozytywnych doświadczeń na ścieżce Twojego klienta. Wydanie II Customer Experience Management. Moc pozytywnych doświadczeń na ścieżce Twojego klienta. Wydanie II
(59.40 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
W tej przystępnie napisanej książce znajdziesz sekretną wiedzę, dzięki której spełnisz marzenia o świetnie prosperującej i rozwijającej się firmie. Przekonasz się, że w przyciąganiu klientów nie ma żadnej magii — musisz tylko dobrze zrozumieć, kim są Twoi idealni klienci, dowiedzieć się, gd...
Tajniki zwiększania ruchu. Sekretny podręcznik napełniania lejków sprzedażowych najlepszymi klientami Tajniki zwiększania ruchu. Sekretny podręcznik napełniania lejków sprzedażowych najlepszymi klientami
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%)
Ebooka "Wielokulturowość, ukierunkowanie na wartości i społeczna odpowiedzialność - nowe wyzwania w zarządzaniu organizacją. Tom 19" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Wielokulturowość, ukierunkowanie na wartości i społeczna odpowiedzialność - nowe wyzwania w zarządzaniu organizacją. Tom 19" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Wielokulturowość, ukierunkowanie na wartości i społeczna odpowiedzialność - nowe wyzwania w zarządzaniu organizacją. Tom 19" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-794-1575-5, 9788379415755
- Data wydania ebooka:
- 2013-01-01 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Rozmiar pliku Pdf:
- 5.9MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Kategorie:
Sprzedaż
Spis treści książki
Wstęp 9
Część I
Wielokulturowość, kultura organizacyjna
1. Zarządzanie konfliktem międzykulturowym w przedsiębiorstwie - Andrzej Limański, Ireneusz Drabik 15
1.1. Różnorodność kulturowa 16
1.2. Konflikt w organizacji w warunkach różnorodności kulturowej 20
1.3. Kierowanie konfliktem 23
Streszczenie/Summary 29
Bibliografia 30
2. Bariery w zarządzaniu wiedzą w środowisku wielokulturowym - Małgorzata Rozkwitalska 31
2.1. Istota i znaczenie zarządzania wiedzą we współczesnych organizacjach 31
2.2. Pojęcie środowiska wielokulturowego 35
2.3. Źródła barier w zarządzaniu wiedzą w organizacji wielokulturowej 37
Streszczenie/Summary 45
Bibliografia 46
3. Ekspaci w Polsce - silnym czy słabym ogniwem w zarządzaniu polską filią? Wyniki badań empirycznych - Sylwia Przytuła 49
3.1. Korzyści i niekorzyści z zatrudnienia ekspaty lub lokalnego menedżera 50
3.2. Ekspaci w polskich filiach - rezultaty badań empirycznych 53
Streszczenie/Summary 63
Bibliografia 64
4. Wielokulturowość jako fundament międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi - Czesław Zając 65
4.1. Pojęcie, istota i charakter międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi 66
4.2. Charakter wielokulturowego kontekstu międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi 69
4.3. Kulturowe problemy zarządzania zasobami ludzkimi w podmiotach zależnych międzynarodowych korporacji zlokalizowanych w Polsce - wyniki badań 74
Streszczenie/Summary 78
Bibliografia 79
5. Kultura organizacyjna austriackich przedsiębiorstw w ocenie Polaków - Dorota Chmielewska-Muciek 81
5.1. Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa 81
5.2. Wzory kulturowe 83
5.3. Metodologia i wyniki badań 85
Streszczenie/Summary 91
Bibliografia 92
6. Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa międzynarodowego z uwzględnieniem pracowników tymczasowych - raport z badań - Anna Sołtys 93
6.1. Założenia teoretyczne 93
6.2. Metodyka 98
6.3. Struktura kultury organizacyjnej 99
6.4. Funkcjonalność zachowań 105
Streszczenie/Summary 108
Bibliografia 109
7. Kształtowanie kultury organizacyjnej urzędów miast - Marek Siemiński 111
7.1. Zarządzanie w organizacjach publicznych 112
7.2. Kultura organizacyjna 114
7.3. Wyniki badań 117
Streszczenie/Summary 124
Bibliografia 125
Część II
Społeczna odpowiedzialność, etyka w biznesie
8. Wykorzystanie działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w budowaniu wizerunku przedsiębiorstwa jako dobrego pracodawcy - Monika Kampioni-Zawadka 129
8.1. Geneza społecznej odpowiedzialności biznesu 129
8.2. CSR w polskich przedsiębiorstwach 132
8.3. CSR a wizerunek przedsiębiorstwa 134
8.4. CSR jako element strategii wizerunkowej dobrego pracodawcy 135
8.5. Wyniki badań ankietowych 138
Streszczenie/Summary 142
Bibliografia 143
9. Fundacja korporacyjna - narzędzie PR czy wyraz społecznego zaangażowania przedsiębiorstwa? - Monika Kwiecińska 145
9.1. Społeczne zaangażowanie przedsiębiorstw - perspektywa teoretyczna i praktyczna 146
9.2. Public relations i jego rola w społecznym zaangażowaniu przedsiębiorstw 149
9.3. Fundacje korporacyjne i ich rola w działaniach PR przedsiębiorstwa 151
9.4. Fundacja korporacyjna - narzędzie PR czy wyraz społecznego zaangażowania przedsiębiorstwa - wybrane wyniki badań własnych 153
9.4.1. Perspektywa przedsiębiorstw założycielskich 153
9.4.2. Perspektywa fundacji korporacyjnych 156
9.4.3. Podsumowanie wyników badań 158
Streszczenie/Summary 160
Bibliografia 161
10. Odpowiedzialny biznes - modna koncepcja czy odrodzenie wartości? - Magdalena Popowska, Jan Wyrwiński 163
10.1. Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu i jej ewolucja w czasie 163
10.2. Postawy przedsiębiorców wobec CSR 166
10.3. CSR dla małych i dużych? 169
10.4. CSR w polskich MŚP - między ideałem i rzeczywistością 170
10.5. Połączenie wątków - w MŚP nowej generacji "odrodzenie wartości" 174
10.6. Aiton Caldwell SA jako przykład małej firmy, w której CSR jest efektem "odrodzenia wartości" 175
Streszczenie/Summary 178
Bibliografia 178
11. Kodeks zawodowej etyki w rachunkowości w praktyce zarządzania - wyniki badań - Paweł Żuraw, Ewa Kaśków 181
11.1. Opracowanie ankiety 182
11.2. Wyniki ankiety 183
11.3. Wpływ Kodeksu Etyki Zawodowej w Rachunkowości na pracowników w dziedzinie rachunkowości - ogólne wnioski z ankiety 189
Streszczenie/Summary 192
Bibliografia 193
12. Wpływ RESPECT Indexu na etyczne zarządzanie firmą - Ewa Gołębiowska 195
12.1. Etyka a wartość organizacji 196
12.1.1. Etyka w wartościach niematerialnych organizacji 196
12.1.2. Wartości niematerialne organizacji a społeczna odpowiedzialność 198
12.1.3. Korzyści z wyceny firmy z uwzględnieniem etycznych aspektów 200
12.2. Etyczne działanie podmiotów gospodarczych a praktyka rynkowa 201
12.3. Indeksy CSR jako miara wartości organizacji 203
12.3.1. Historia tworzenia indeksów CSR na świecie 203
12.3.2. RESPECT Index - polski indeks odpowiedzialnych organizacji 205
Streszczenie/Summary 210
Bibliografia 211
13. Inwestowanie w akcje spółek społecznie odpowiedzialnych - Magdalena Mikołajek-Gocejna 213
13.1. Krótka historia inwestycji społecznie odpowiedzialnych 213
13.2. Indeksy społecznej odpowiedzialności (CSR) 214
13.3. Rynek SRI 217
13.4. Efektywność inwestycji społecznie odpowiedzialnych 220
13.4.1. Indeksy SRI a indeksy rynkowe 221
13.4.2. Porównania wyników funduszy SRI z wynikami funduszy tradycyjnych 223
13.4.3. Tworzenie hipotetycznych portfeli spółek wysoko ocenianych ze względu na czynniki ESG oraz porównywanie ich z benchmarkami 225
Streszczenie/Summary 227
Bibliografia 227
14. Adaptacja do praktyki organizacyjnej zachowań odpowiedzialnych społecznie, zgodnych z koncepcją CSV w wybranych spółkach komunalnych w Polsce. Próba oceny - Zbigniew Malara, Janusz Kroik 229
14.1. Motywy ekonomiczno-społeczne w kreowaniu strategii przedsiębiorstwa 230
14.1.1. Formułowanie motywów strategicznych - ujęcie teoretyczne 231
14.1.2. Istota wartości ekonomiczno-społecznej CSV 233
14.2. Motywy społeczno-ekonomiczne w strategiach badanych spółek 236
14.2.1. Diagnoza odniesiona do czterech motywów Granta 236
14.2.1. Ocena motywów strategicznych według CSV 238
Streszczenie/Summary 243
Bibliografia 244
CeDeWu - inne książki
-
Książka jest dziełem znanej na rynku księgarskim spółki autorskiej, której ambicją jest przybliżanie dziejów gospodarczych Polski w sposób budzący zainteresowanie nie tylko wąskiej grupy specjalistów, ale także szerszego grona czytelników...
Dlaczego nie jesteśmy bogaci? Dystans gospodarki polskiej do zchodnioeuropejskiej. Wydanie II Dlaczego nie jesteśmy bogaci? Dystans gospodarki polskiej do zchodnioeuropejskiej. Wydanie II
(39.95 zł najniższa cena z 30 dni)39.95 zł
47.00 zł(-15%) -
Publikacja to zbiór opracowań na temat aktualnych, ważnych problemów prawnych występujących na rynku energii.(46.75 zł najniższa cena z 30 dni)
46.75 zł
55.00 zł(-15%) -
Przedstawione w nim rozważania mają na celu podjęcie dyskusji na temat aktualnych problemów z zakresu rachunkowości i bankowości.
Rachunkowość i bankowość XXI wieku. Zainteresowania młodego pokolenia. Tom 6 Rachunkowość i bankowość XXI wieku. Zainteresowania młodego pokolenia. Tom 6
(45.05 zł najniższa cena z 30 dni)45.05 zł
53.00 zł(-15%) -
During its entire history, the world has never changed as quickly as it is today. Customers' expectations, as well as widely understood conditions of doing business, are changing continuously.
The Concept of a Comprehensive Approach to Knowledge Management in the Organization The Concept of a Comprehensive Approach to Knowledge Management in the Organization
(65.45 zł najniższa cena z 30 dni)65.45 zł
77.00 zł(-15%) -
Koniec roku to czas, w którym porządkujemy i podsumowujemy cały rok. Bank Spółdzielczy należy do instytucji finansowych, które zgodnie z ustawą o rachunkowości sporządzają roczne sprawozdanie finansowe.(84.15 zł najniższa cena z 30 dni)
84.15 zł
99.00 zł(-15%) -
Zarówno w teorii, jak i w praktyce funkcjonuje przekonanie, iż marketing jest tą dziedziną działalności, której efekty najtrudniej jest zmierzyć, a co za tym idzie, niezwykle trudno udowodnić jest zyskowność działań podejmowanych w tym zakresie.(43.35 zł najniższa cena z 30 dni)
43.35 zł
51.00 zł(-15%) -
In this research work, Author focus on the analysis of the trade relationships between European Union and People Republic China.
European Union - China. Trade Relationships. In the 70 years of born anniversary and 47 years of scientific work European Union - China. Trade Relationships. In the 70 years of born anniversary and 47 years of scientific work
(91.80 zł najniższa cena z 30 dni)91.80 zł
108.00 zł(-15%) -
Niniejsza publikacja omawia zasady prawidłowego gospodarowania składnikami majątku w jednostce budżetowej wraz z kompletną dokumentacją.
Gospodarka majątkiem jednostki budżetowej. Wydanie II Gospodarka majątkiem jednostki budżetowej. Wydanie II
(83.30 zł najniższa cena z 30 dni)83.30 zł
98.00 zł(-15%) -
otrzeba sprawowania nadzoru nad przedsiębiorstwem wynika z konfliktu interesów między uczestnikami struktury korporacyjnej, mającego swoje korzenie w oddzieleniu własności spółki od zarządzania nią.
Kompendium wiedzy o nadzorze i kontroli nad przedsiębiorstwem (wyd. II) Kompendium wiedzy o nadzorze i kontroli nad przedsiębiorstwem (wyd. II)
(72.25 zł najniższa cena z 30 dni)72.25 zł
85.00 zł(-15%) -
W książce w sposób syntetyczny zaprezentowano istotę mikrofinansów oraz współczesne problemy stojące przed instytucjami mikrofinansowymi na świecie, w Europie oraz w Polsce.
Mikrofinanse w ograniczaniu niedoskonałości rynków kredytowych. Wydanie II Mikrofinanse w ograniczaniu niedoskonałości rynków kredytowych. Wydanie II
(64.60 zł najniższa cena z 30 dni)64.60 zł
76.00 zł(-15%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Wielokulturowość, ukierunkowanie na wartości i społeczna odpowiedzialność - nowe wyzwania w zarządzaniu organizacją. Tom 19 Małgorzata Rozkwitalska (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.