- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Naukowe Silva RERUM
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 201
-
PDF
Opis książki: WIELKOPOLSKIE SZKICE REGIONALISTYCZNE t. 4
Seria Wielkopolskich Szkiców Regionalistycznych składa się z siedmiu tomów. Pierwszy tom tego opracowania zawiera rozważania nad Wielkopolską jako regionem historyczno-kulturowym. Drugi tom skupiony jest zarówno na regionalizmie wielkopolskim jako idei, jak i jej praktycznych przejawach społeczno-organizacyjnych oraz prekursorach regionalizmu wielkopolskiego. Tom trzeci natomiast stanowi kontynuację rozważań o regionalizmie wielkopolskim, widzianym jednak z innej perspektywy, a mianowicie z punktu widzenia jego przejawów społeczno-kulturalnych, politycznych i gospodarczych wraz z ich luminarzami. Na zawartość tomu czwartego składają się refleksje o etosie regionalnym Wielkopolan i towarzyszących jej ideach, a także o znaczeniu prasy w życiu regionu oraz charakterystycznych postawach i zachowaniu jego mieszkańców. Przedmiotem zainteresowania tomu piątego są wielkopolskie tradycje czasopiśmiennictwa regionalistycznego do 1939 roku. Rozwój tej kategorii prasowo-wydawniczej w Wielkopolsce po drugiej wojnie światowej scharakteryzowano w tomie szóstym. Tom siódmy zawiera próbę zdefiniowania pojęcia czasopisma regionalistycznego poprzez wprowadzenie formuły określającej pod nazwą 'cecha' - rozważania te oparte są głównie na źródłach i tradycji wielkopolskiego czasopiśmiennictwa regionalistycznego XIX/XX wieku.
Wybrane bestsellery
-
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A...
Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Era sztucznej inteligencji, która potrafi przeszukać, skompilować i (niemal) twórczo przekształcić nieskończone zasoby internetu w spójny, mający sens artykuł, właśnie nadeszła. ChatGPT jest powszechnie przedstawiany jako bat na copywriterów. W kilka sekund, szybko i sprawnie robi to, co człowiek...
Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Ta książka daje zestaw prostych, łatwych w zrozumieniu narzędzi, z których możesz skorzystać natychmiast, by od razu skierować swoją firmę na ścieżkę zwiększania rentowności. Przekonasz się, że szybkość decyzji odgrywa tu decydującą rolę — miliony przedsiębiorstw działają bez aktualnego pla...
TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie spr...(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(46.20 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Odpowiednia strategia to gwarancja sukcesu. Tę prawdę znali wielcy wodzowie i menedżerowie ― ci, którzy osiągali cele uważane za niedostępne. Dla rozwoju marki i firmy znaczenie strategii jest wręcz kluczowe, zwłaszcza dziś, w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Dlatego nowe wydani...
Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Takich osób jest jednak niewiele. Większość z nas potrzebuje wskazówek i narzędzi, by móc w pełni świadomie zaprojektować pozytywne doświadczenie swoich klientów na każdym etapie ich kontaktu z marką. Nie tylko w fazie wyboru, ale i podczas korzystania z produktu czy usługi. Dobra wiadomość: ta k...
Customer Experience Management. Moc pozytywnych doświadczeń na ścieżce Twojego klienta. Wydanie II Customer Experience Management. Moc pozytywnych doświadczeń na ścieżce Twojego klienta. Wydanie II
(59.40 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Są dwa rodzaje działań w marketingu. Pierwszy ma charakter doraźny, przypadkowy ― jest potrzeba, jest poszukiwanie pomysłu, jak na nią odpowiedzieć, jest kampania, są hasła, reklamy, budżet, mierzenie efektów i uspokojenie. Aż do następnej potrzeby. Drugi rodzaj to działania celowe. Nim roz...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wi...
Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej) Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej)
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%)
Ryszard Kowalczyk - pozostałe książki
-
Praca organiczna i etos regionalny Wielkopolan stanowią zasadniczy przedmiot niniejszych rozważań. Zagadnienia te są rozpatrywane z perspektywy politologicznej i regionalistycznej. Dlatego akcentuje się tutaj z jednej strony polityczne cechy pracy organicznej i etosu regionalnego Wielkopolan, z d...
PRACA ORGANICZNA I ETOS REGIONALNY WIELKOPOLAN Szkice politologiczno-regionalistyczne PRACA ORGANICZNA I ETOS REGIONALNY WIELKOPOLAN Szkice politologiczno-regionalistyczne
-
Seria „Wielkopolskich Szkiców Regionalistycznych” składa się z siedmiu tomów. Pierwszy tom tego opracowania zawiera rozważania nad Wielkopolską jako regionem historyczno-kulturowym. Drugi tom skupiony jest zarówno na regionalizmie wielkopolskim jako idei, jak i je...
-
Seria „Wielkopolskich Szkiców Regionalistycznych” składa się z siedmiu tomów. Pierwszy tom tego opracowania zawiera rozważania nad Wielkopolską jako regionem historyczno-kulturowym. Drugi tom skupiony jest zarówno na regionalizmie wielkopolskim jako idei, jak i je...
-
Seria „Wielkopolskich Szkiców Regionalistycznych” składa się z siedmiu tomów. Pierwszy tom tego opracowania zawiera rozważania nad Wielkopolską jako regionem historyczno-kulturowym. Drugi tom skupiony jest zarówno na regionalizmie wielkopolskim jako idei, jak i je...
-
Zamierzeniem autora niniejszej publikacji, pierwszej z serii „Wielkopolskich Szkiców Regionalistycznych”, jest próba przedstawienia Wielkopolski jako regionu historycznego i kulturowego jednocześnie. Splatanie się w dziejach regionu elementów jego kultury – ...
-
Celem niniejszej publikacji, drugiej z serii „Wielkopolskich Szkiców Regionalistycznych”, jest próba scharakteryzowania kilku ważnych aspektów regionalizmu wielkopolskiego. Chodzi tutaj zarówno o jego zasadnicze idee i przejawy społeczno-organizacyjne, jak ...
-
Niniejsza publikacja, trzecia z serii „Wielkopolskich Szkiców Regionalistycznych”, jest próbą scharakteryzowania niektórych ideowych i praktycznych przejawów społeczno-kulturalnych, politycznych i gospodarczych regionalizmu wielkopolskiego, a także ich lumi...
Ebooka "WIELKOPOLSKIE SZKICE REGIONALISTYCZNE t. 4" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "WIELKOPOLSKIE SZKICE REGIONALISTYCZNE t. 4" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "WIELKOPOLSKIE SZKICE REGIONALISTYCZNE t. 4" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-656-9719-6, 9788365697196
- Data wydania ebooka:
- 2017-12-14 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Rozmiar pliku Pdf:
- 5.2MB
- Kategorie:
Marketing
Spis treści książki
Spis treści
WSTĘP.........................................................................................................................11
ROZDZIAŁ I.....................................................................................................13
REGIONALIŚCI WIELKOPOLSCY – ICH ETOS I IDEE NA TLE WARUNKÓW ZABORU PRUSKIEGO I PÓŹNIEJ....................................................13
1.1. Inteligencja, twórcy, literaci, księża, nauczyciele, dziennikarze i opinia publiczna a XIX-wieczny regionalizm wielkopolski..............................................13
1.2. Idea Polski Ludowej............................................................................................16
1.3. Rola opinii publicznej.........................................................................................18
1.4. Odwaga cywilna i poświęcenie się sprawie narodowej..................................20
ROZDZIAŁ II.............................................................................................................24
REGIONALIZM A ROLA I ZADANIA CZASOPIŚMIENNICTWA REGIONALISTYCZNEGO............................................................................................24
2.1. Tło ideowo-polityczne czasopiśmiennictwa regionalistycznego XIX/XX wieku.....................................................................................................................24
2.2. Pielęgnowanie języka polskiego i oświata ludu – zasadnicze zadania czasopiśmiennictwa regionalistycznego XIX/XX wieku.......................................34
2.3. Podtrzymanie ducha narodowego oraz idei jednej Polski i solidarności narodowej – ważnym zadaniem czasopiśmiennictwa regionalistycznego XIX/XX wieku............................................................................................................38
2.4. Regionalizm i czasopisma regionalistyczne szkołą narodową......................41
ROZDZIAŁ III............................................................................................................43
REGIONALIZM WIELKOPOLSKI A DOBRO PUBLICZNE, KWESTIA WŁOŚCIAŃSKA I WOLNOŚĆ NARODU............................................................43
3.1. Zróżnicowanie źródeł ideowych i praktyki regionalizmu wielkopolskiego .43
3.2. Regionalizm wielkopolski a dobro publiczne..................................................45
3.2.1. Niematerialne czynniki rozwoju regionu jako dobro publiczne................45
3.2.2. Dobro publiczne i jego obrońcy.....................................................................48
3.3. Regionalizm wielkopolski a kwestia włościańska...........................................51
3.3.1. Kwestia włościańska sprawą publiczną.........................................................51
3.3.2. Wielkopolskie próby rozwiązania kwestii włościańskiej............................55
3.3.3. Między uwłaszczeniem a uobywatelnieniem chłopstwa.............................57
3.3.4. Upadek państwa polskiego na tle kwestii włościańskiej.............................59
3.3.5. Reminiscencje upadku państwa polskiego a duch narodowy....................61
3.4. Regionalizm wielkopolski a wolność narodu..................................................66
ROZDZIAŁ IV............................................................................................................69
POSTAWY I ZACHOWANIE LUDZI A REGIONALIZM WIELKOPOLSKI XIX WIEKU........................................................................................................69
4.1. Przywary polskie.................................................................................................70
4.2. Wielkopolanie a kwestia szlachecka.................................................................80
4.3. Wielkopolanie a krytyka publiczna oraz jej zadania, cele i ograniczenia....84
ROZDZIAŁ V...................................................................................................89
IDEA XIX-WIECZNEGO MESJANIZMU NARODOWEGO A REGIONALIZM WIELKOPOLSKI......................................................................................89
5.1. Idea i zasady mesjanizmu narodowego............................................................89
5.2. Przedstawiciele mesjanizmu narodowego.......................................................94
5.2.1. Józef Maria Hoene-Wroński (1776-1853).....................................................94
5.2.2. Andrzej Towiański (1799-1878).....................................................................98
5.2.3. Bronisław Ferdynand Trentowski (1808-1869)..........................................101
5.2.4. August Cieszkowski (1814-1894).................................................................106
5.3. Nowe oblicze mesjanizmu narodowego w warunkach niepodległej
Polski..........................................................................................................................110
ROZDZIAŁ VI..........................................................................................................112
REGIONALIZM WIELKOPOLSKI W ODRODZONEJ POLSCE I PÓŹNIEJ.112
6.1. Etos regionalny Wielkopolan w II Rzeczypospolitej i później....................112
6.1.1. Uwagi wstępne................................................................................................112
6.1.2. Etos Wielkopolan na tle idei dzielnicowości Polski i separatyzmu dzielnicowego............................................................................................................113
6.1.2.1. Historyczne źródła dzielnicowości...........................................................113
6.1.2.2. Etos regionalny a idea dzielnicowości......................................................115
6.1.2.3. Etos regionalny a powstanie wielkopolskie 1918/1919..........................121
6.1.2.4. Polityczne i ekonomiczne aspekty dzielnicowości.................................127
6.1.2.5. Etos regionalny a zmaganie się z naporem germańskim.......................132
6.1.2.6. Dzielnicowość a praktyka administracji państwowej............................134
6.1.2.7. Dzielnicowość a idea regionalizmu..........................................................138
6.1.3. Cechy charakterystyczne etosu Wielkopolanina.......................................141
6.2. Regionalizm wielkopolski i regionaliści w warunkach II Rzeczypospolitej..............................................................................................................................144
6.3. Współcześni regionaliści wielkopolscy..........................................................150
WYKAZ ŹRÓDEŁ I LITERATURY......................................................................158
A. ŹRÓDŁA..............................................................................................................158
A1. Prawo..................................................................................................................158
A2. Albumy, analizy, dokumenty, druki i wystąpienia okolicznościowe, ekspertyzy, materiały, opracowania, prace doktorskie i magisterskie, raporty, rękopisy i maszynopisy, skorowidze, sprawozdania, starodruki, statuty, strategie......................................................................................................................158
A3. Atlasy, archiwalia, badania opinii publicznej, bibliografie, encyklopedie, informatory, katalogi, leksykony, podręczniki, poradniki, prasa, regulaminy, roczniki statystyczne, słowniki, spisy treści............................................159
A4. Internet...............................................................................................................160
A5. Artykuły w czasopiśmiennictwie naukowym, popularnonaukowym i popularnym...............................................................................................................160
B. LITERATURA......................................................................................................174
INDEKS MIEJSCOWOŚCI ....................................................................................196
Wydawnictwo Naukowe Silva RERUM - inne książki
-
Wywiad rzeka, poświęcony problematyce senioralnej
Czy starość może być atrakcyjna? Rozważania na temat blasków i cieni życia seniora Czy starość może być atrakcyjna? Rozważania na temat blasków i cieni życia seniora
-
RECENZJA NAUKOWA dr hab. Łukasz Guzek, prof. ASP dr hab. Aneta Pawłowska, prof. UŁ PROJEKT OKŁADKI I ILUSTRACJE Dorota Sobota SOCIAL NET ART Pomnażające się obrazy stały się nieodłączną częścią wartkiego strumienia społecznej dyskusji, a tym samym trzonem masowej kultury wiz...
SOCIAL NET ART Paradygmat sztuki nowych mediów w dobie web 2.0 SOCIAL NET ART Paradygmat sztuki nowych mediów w dobie web 2.0
-
Celem publikacji jest ukazanie mody językowej na zapożyczenia angielskie jako zjawiska wieloaspektowego, na podstawie anglicyzmów wyekscerpowanych z wybranych czasopism należących do prasy kobiecej.
Moda językowa na zapożyczenia angielskie w prasie kobiecej Moda językowa na zapożyczenia angielskie w prasie kobiecej
-
Z recenzji: Książka Mikołaja Jacka Łuczaka posiada szereg zalet, wśród nich niewątpliwie wymienić należy fakt, że Autor książki o komunikacji idzie z duchem modnej obecnie interdyscyplinarności. Pragnę zaakcentować zwłaszcza refleksje Autora nad kategorią bezpieczeństwa informacji, albo...
Komunikacja w społeczeństwie sieci. Technologia, bezpieczeństwo i zmiana społeczna Komunikacja w społeczeństwie sieci. Technologia, bezpieczeństwo i zmiana społeczna
-
W przestrzeni publicznej coraz wyraźniej słychać głosy diagnozujące pęknięcie Polski na dwie części: odłam liberalny i konserwatywny. Wygląda na to, że nadal aktualne pozostaje pytanie zadane w wierszu przez Juliusza Słowackiego: Szli krzycząc „Polska! Polska” (…...
Świeckie czy wyznaniowe? Wizja państwa polskiego w prasie katolickiej w latach 2005-2015 Świeckie czy wyznaniowe? Wizja państwa polskiego w prasie katolickiej w latach 2005-2015
-
Celem niniejszej monografii jest przedstawienie szans, wyzwań i zagrożeń dla bezpieczeństwa regionu Europy Środkowej i Wschodniej w ujęciu przedmiotowym. Przeprowadzone badania przez autorów reprezentujących różne ośrodki akademickie zostały zogniskowane według katalogu bezpieczeńst...
Bezpieczeństwo państw Europy Środkowej i Wschodniej. Kwestie społeczne, ekonomiczne, polityczne i militarne Bezpieczeństwo państw Europy Środkowej i Wschodniej. Kwestie społeczne, ekonomiczne, polityczne i militarne
-
Znakomici prawnicy i medioznawcy: Ksenia Kakareko, Jacek Sobczak, Tadeusz Kononiuk – autorzy książki pt. Fundamenty zawodu dziennikarza nie tylko wskazują w swej pracy na korzenie dziennikarstwa, ale porządkują wiedzę o nim, mówią o jego współczesnej kondycji. Powied...
-
W polskich przedsiębiorstwach idea zarządzania procesowego nabiera coraz większego znaczenia. Doświadczenia tych przedsiębiorstw wskazują, że niezbędnymi warunkami skutecznego wdrożenia koncepcji zarządzania procesowego i towarzyszących im procesowych struktur organizacyjnych jest integracja proc...
Kompetencyjne uwarunkowania wdrażania struktury procesowej Kompetencyjne uwarunkowania wdrażania struktury procesowej
-
Fragment wstępu: Niedostatek badań nad dziejami kwestii zdrowotnych widoczny jest jasno w podręcznikach historii Polski i historii powszechnej, podczas gdy są to zagadnienia znaczące, ale i ciekawe. Podobnie jak w obszarze innej instytucji – szkolnictwa – w biegu epo...
Balwierze, cyrulicy, wyrwizęby. Z dziejów choroby i zdrowia Balwierze, cyrulicy, wyrwizęby. Z dziejów choroby i zdrowia
-
Il volume che presentiamo ai lettori tiene conto della complessità del fenomeno del conflitto e, nonostante le sfumature negative presenti nell’accezione comune del termine, mira a dimostrare la sua utilità come chiave di lettura di fenomeni di varia natura, come strumento per...
Il conflitto nella lingua e nella cultura italiana: analisi, interpretazioni, prospettive Il conflitto nella lingua e nella cultura italiana: analisi, interpretazioni, prospettive
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: WIELKOPOLSKIE SZKICE REGIONALISTYCZNE t. 4 Ryszard Kowalczyk (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.