Sztuczna inteligencja w kreowaniu wartości organizacji
- Autor:
- Andrzej Wodecki
- Wydawnictwo:
- edu-Libri
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 246
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Sztuczna inteligencja w kreowaniu wartości organizacji
Analiza modeli generowania wartości przez firmy wykorzystujące sztuczną inteligencję w swoich produktach, usługach i zasadach prowadzenia biznesu, a także wyzwania i niezbędne kompetencje.
Celem monografii było przedstawienie wpływu sztucznej inteligencji na zarządzanie, generowanie wartości i reguły konkurowania współczesnych organizacji.
Metody i techniki sztucznej inteligencji rozwijają się w zawrotnym tempie, podobnie jak wspierająca je infrastruktura (serwery, karty graficzne, dedykowane procesory itp.). Towarzyszy temu rozwój technologii informatycznych, w szczególności zdecentralizowanych, rozproszonych architektur, które umożliwiają nie tylko zapisywanie danych, ale też śledzenie i zabezpieczanie transakcji oraz uruchamianie różnych aplikacji.
Jest to wyzwanie nie tylko dla menedżerów i inwestorów, ale też badaczy zainteresowanych efektywnym modelowaniem takich zjawisk.
Przedmiot badań prezentowany w opracowaniu jest bardzo szeroki – obejmuje nie tylko wiele obszarów działania organizacji, ale również rynki i rozmaite metody sztucznej inteligencji.
Wybrane bestsellery
-
Inteligentne, autonomiczne i samouczące się systemy są z jednej strony przedmiotem zaawansowanych badań, z drugiej zaczynają znajdować zastosowania w biznesie. Oparte głównie o metody tzw. nauczania ze wzmocnieniem (ang. Reinforcement Learning, RL) są fundamentem nie tylko Przemysłu 4.0, a...
Sztuczna inteligencja we współczesnych organizacjach Sztuczna inteligencja we współczesnych organizacjach
(46.23 zł najniższa cena z 30 dni)55.20 zł
69.00 zł(-20%) -
Otwórz tę książkę i odnajdź samą kwintesencję inspiracji. Przewróć kilka stron i poznaj prosty wzór, sposób myślenia, działania i komunikowania się, dzięki któremu przywódcy są w stanie skutecznie zainspirować swoje otoczenie. Wczytaj się w historie Martina Luthera Kinga juniora czy Steve’a...
Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania
(31.85 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Chaos, chaos, wszędzie chaos. Fabryka nie nadąża z produkcją, ponieważ zamówienia docierają do niej zbyt późno. Kontrahent otrzymuje nie ten towar, który kupił, albo owszem – ten, tyle że w zbyt małej/zbyt dużej ilości. Faktury kupujący nie dostaje wcale, gdyż zawalona papierami księgowość ...
Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
Moc oddziaływania na ludzi i sytuacje Poznaj sześć najskuteczniejszych zasad wpływania na ludzi i... włącz je w swój naturalny repertuar zachowań. Naucz się błyskawicznie rozpoznawać, gdy ktoś próbuje Cię oszukać, i... subtelnie demaskuj te nieetyczne zabiegi.
Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego
(25.93 zł najniższa cena z 30 dni)25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(29.18 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Tę książkę możesz potraktować jako kontynuację bestsellera Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie. Możesz też czytać jako zupełnie oddzielną pozycję. Ten poradnik został pomyślany i napisany jako swojego rodzaju kolejny krok do sukcesu we wprowadzaniu na ryne...
Nadaj życie marce, czyli jak stworzyć skuteczną komunikację Nadaj życie marce, czyli jak stworzyć skuteczną komunikację
(38.94 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Każdemu można wmówić wszystko. Nie, ta książka tego nie uczy. Pokazuje jednak pewne schematy reagowania na różne słowa. Być może zastanawiasz się, jak silny wpływ można wywrzeć na człowieka samymi słowami. Skrajnym przykładem jest znana historia osiemnastoletniego Petera Reilly’ego, któremu...(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)
11.90 zł
39.90 zł(-70%) -
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i ta...
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(57.85 zł najniższa cena z 30 dni)57.85 zł
89.00 zł(-35%) -
Nie ważne czy zaczynasz nową pracę, dostałaś awans, firma wysyła Cię na zagraniczną placówkę, czy może powierzono Ci funkcję dyrektora wykonawczego, bowiem to, jak poradzisz sobie w czasie próby na etapie przystosowania do zmian, zadecyduje o Twoim sukcesie lub porażce. Użyj tej książki jako godn...
Pierwsze 90 dni. Sprawdzone strategie ułatwiające liderom wejście na najwyższe obroty szybciej i mądrzej Pierwsze 90 dni. Sprawdzone strategie ułatwiające liderom wejście na najwyższe obroty szybciej i mądrzej
(31.85 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wi...
Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej) Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej)
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%)
Ebooka "Sztuczna inteligencja w kreowaniu wartości organizacji" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Sztuczna inteligencja w kreowaniu wartości organizacji" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Sztuczna inteligencja w kreowaniu wartości organizacji" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-656-4894-5, 9788365648945
- Data wydania ebooka:
-
2019-07-11
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 95542
- Rozmiar pliku Pdf:
- 2.1MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 3.2MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 8.0MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Pobierz przykładowy rozdział EPUB
- Pobierz przykładowy rozdział MOBI
- Kategorie:
E-biznes
Zarządzanie
Spis treści książki
Wprowadzenie............................................................................................................. 9
1. Modele kreowania wartości i zarządzania przewagą konkurencyjną................. 13
1.1. Logiki kreowania wartości i osiągania przewag konkurencyjnych..................... 13
1.1.1. Wprowadzenie....................................................................................... 13
1.1.2. Wpływ technologii na logiki tworzenia wartości.................................... 14
1.1.3. Łańcuchy wartości................................................................................. 16
1.1.4. Motywacja do rozszerzenia koncepcji łańcuchów wartości.................... 20
1.1.5. Konstelacje wartości............................................................................... 21
1.1.6. Sklepy wartości...................................................................................... 22
1.1.7. Sieci wartości......................................................................................... 25
1.1.8. Siatki wartości....................................................................................... 32
1.1.9. Struktury wartości w logikach zdominowanych przez usługi................. 35
1.1.10. Podsumowanie..................................................................................... 37
1.2. Rola danych, informacji i wiedzy w generowaniu wartości............................... 39
1.2.1. Wiedza jako kluczowy zasób organizacji................................................ 39
1.2.2. Dane, informacje, wiedza i mądrość w zarządzaniu wiedzą.................. 40
1.2.3. Pojęcie łańcucha wartości wiedzy.......................................................... 42
1.2.4. Procesy transformacyjne w łańcuchu wiedzy......................................... 44
1.3. Wpływ technologii informacyjnych na konfiguracje wartości i reguły
konkurowania................................................................................................. 45
1.3.1. Upłynniona informacja w łańcuchu wartości......................................... 45
1.3.2. Wpływ technologii informacyjnych na łańcuch wartości........................ 46
1.3.3. Wpływ systemów informacyjnych na konkurencyjność i struktury
wartości................................................................................................. 47
1.4. Sieci wartości w branżach telekomunikacyjnych i informatycznych.................. 49
1.4.1. Motywacja do opracowania nowych metod oceny potencjału
biznesowego w branżach informatycznych i telekomunikacyjnych........ 49
1.4.2. Model punktów kontrolnych jako podstawa metody analizy
potencjału biznesowego......................................................................... 50
1.4.3. Modele sieci wartości w branży telekomunikacyjnej i mediów
cyfrowych.............................................................................................. 52
1.5. Kompetencje niezbędne do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej..................... 54
1.6. Podsumowanie.................................................................................................. 56
Spis treści 6
2. Metody i technologie sztucznej inteligencji.......................................................... 57
2.1. Dane, informacje i wiedza we współczesnych systemach informacyjnych......... 57
2.1.1. Inteligentne, połączone produkty........................................................... 58
2.1.2. Źródła danych ....................................................................................... 59
2.1.3. Złożoność danych.................................................................................. 62
2.1.4. Metody przetwarzania danych............................................................... 63
2.1.5. Podsumowanie....................................................................................... 66
2.2. Pojęcie i podstawowe metody sztucznej inteligencji.......................................... 68
2.2.1. Definicje sztucznej inteligencji............................................................... 68
2.2.2. Klasyfikacja środowisk........................................................................... 72
2.2.3. Rozwiązywanie problemów przez wyszukiwanie................................... 73
2.2.4. Wiedza i planowanie w sytuacjach pewnych.......................................... 77
2.2.5. Wiedza i planowanie w stanie niepewności........................................... 80
2.2.6. Uczenie się............................................................................................. 81
2.2.7. Percepcja, komunikacja i działanie......................................................... 84
2.2.8. Możliwości twórcze i prognostyczne...................................................... 85
2.2.9. Podsumowanie....................................................................................... 86
2.3. Najważniejsze technologie AI............................................................................ 87
2.4. Systemy klasy Cognitive Computing.................................................................. 90
2.4.1. Cechy systemów klasy Cognitive Computing......................................... 91
2.4.2. Komponenty i zasady projektowania systemów klasy Cognitive
Computing............................................................................................. 92
2.4.3. Systemy klasy CC jako nowa jakość w zarządzaniu............................... 95
2.5. Podsumowanie.................................................................................................. 97
3. Wpływ sztucznej inteligencji na aktywności i konkurencyjność organizacji...... 98
3.1. Cele, przedmiot, metody i ilościowa analiza wyników badań............................ 98
3.1.1. Cele i przedmiot badań.......................................................................... 98
3.1.2. Metoda badań........................................................................................ 99
3.1.3. Analiza ilościowa wyników badań......................................................... 101
3.2. Wdrożenia systemów sztucznej inteligencji we współczesnych organizacjach... 105
3.2.1. Inwestycje w AI i wdrożenia tej klasy rozwiązań................................... 105
3.2.2. Kluczowe czynniki sukcesu.................................................................... 108
3.2.3. Bariery i czynniki ryzyka........................................................................ 113
3.2.4. Podsumowanie....................................................................................... 114
3.3. Wpływ systemów AI na aktywności w łańcuchu wartości.................................. 115
3.3.1. Nowe wymagania wobec produktów..................................................... 115
3.3.2. Metody projektowania........................................................................... 121
3.3.3. Nowe metody testowania produktów.................................................... 125
3.3.4. Nowe metody modyfikacji i aktualizacji produktów............................... 125
3.3.5. Nowe metody planowania..................................................................... 126
3.3.6. Wyzwania.............................................................................................. 127
3.3.7. Nowe kompetencje................................................................................ 128
3.3.8. Produkcja i logistyka.............................................................................. 128
3.3.9. Marketing i sprzedaż.............................................................................. 137
3.3.10. Personalizacja, serwis i obsługa posprzedażowa.................................. 149
3.3.11. Zarządzanie zasobami ludzkimi........................................................... 155
3.3.12. Zarządzanie informacjami i wiedzą..................................................... 158
3.4. Wpływ AI na konkurencyjność i rynki............................................................... 164
3.4.1. Producenci............................................................................................. 164
3.4.2. Klienci.................................................................................................... 169
Spis treści
3.4.3. Dostawcy............................................................................................... 170
3.4.4. Nowi gracze........................................................................................... 170
3.4.5. Rynki...................................................................................................... 171
3.4.6. Źródła przewagi konkurencyjnej............................................................ 172
3.5. Wpływ sztucznej inteligencji na rolę i kompetencje człowieka............................ 176
3.5.1. Nowe kompetencje................................................................................ 176
3.5.2. Nowe role w organizacjach.................................................................... 178
3.5.3. Podsumowanie....................................................................................... 179
4. Model generowania wartości w firmach i sieciach poznawczych........................ 180
4.1. Klasyfikacja technologii AI w kontekście generowania wartości........................ 180
4.1.1. Łańcuchy wartości wiedzy a procesy transformacji danych
w systemach informacyjnych................................................................. 180
4.1.2. Klasyfikacja systemów AI wg miejsca w łańcuchu wartości wiedzy........ 185
4.1.3. Klasyfikacja systemów AI wg funkcji poznawczych................................ 189
4.2. Model generowania wartości – poziom organizacji........................................... 191
4.2.1. Proces generowania wartości................................................................. 191
4.2.2. Model generowania wartości................................................................. 198
4.3. Sieci poznawcze................................................................................................ 200
4.3.1. Klasyczne konstelacje wartości a systemy wartości oparte na AI............ 202
4.3.2. Koncepcja sieci poznawczych................................................................. 211
4.3.3. Kluczowe kompetencje organizacji działających w sieciach
poznawczych......................................................................................... 215
4.4. Podsumowanie.................................................................................................. 216
5. Podsumowanie i rekomendacje przyszłych badań............................................... 218
Załącznik 1. Podsumowanie kompetencji pożądanych w organizacjach
wdrażających rozwiązania AI..................................................................................... 221
Załącznik 2. Wyzwania związane z wdrożeniem systemów sztucznej
inteligencji................................................................................................................... 225
Załącznik 3. Lista przeanalizowanych w badaniach projektów i firm
wykorzystujących AI lub wspierających ich projektowanie...................................... 228
Spis rysunków............................................................................................................. 232
Bibliografia.................................................................................................................. 233
edu-Libri - inne książki
-
Przewodnik ma być przydatny wszystkim kandydatom przygotowującym rozprawy doktorskie w dyscyplinie nauk o zarządzaniu oraz początkującym promotorom rozpraw. W Polsce wszystkie doktoraty mają taką samą naturę naukową, stawiane im są te same oczekiwania, zróżnicowanie polega tylko na dwóch różnych ...
Przewodnik opracowywania rozprawy doktorskiej w naukach o zarządzaniu Przewodnik opracowywania rozprawy doktorskiej w naukach o zarządzaniu
-
Książka składa się z dwóch części zawierających osiem rozdziałów. Część pierwsza zatytułowana „Kierunki zmian w polityce podatkowej państwa” odnosi się do analizy rozwiązań z zakresu wybranych podatków w Polsce – stanowiących zarówno dochó...
Zarządzanie finansami państwa i zarządzanie przedsiębiorstwami a wyzwania społeczno-gospodarcze Zarządzanie finansami państwa i zarządzanie przedsiębiorstwami a wyzwania społeczno-gospodarcze
Katarzyna Maj-Waśniowska, Katarzyna Stabryła-Chudzio, Bartłomiej Siwek, Jakub Koczar
-
Monografia przybliża Czytelnikom problematykę związaną z inteligentnymi miastami. Zawarto w niej szerokie spektrum zagadnień teoretycznych dotyczących samych miast i rozwoju miast inteligentnych, co powinno przyczynić się do lepszego zrozumienia przez Czytelnika istoty tworzenia i wspierania nowo...
Smart City - modele, generacje, pomiar i kierunki rozwoju Smart City - modele, generacje, pomiar i kierunki rozwoju
-
The authors of the monograph apply their competences in the field of risk management in the financial system in order to organise what is currently known about the COVID-19 pandemic. They recognise that by nature it is both endogenous as a result of health habits and exogenous in relation to loc...
-
Ciągle postępująca degradacja tkanki miejskiej, permanentny brak środków pieniężnych będących w dyspozycji samorządu terytorialnego powoduje, że jednostki samorządowe coraz częściej poszukują alternatywnych form finansowania przedsięwzięć rewitalizacyjnych, sięgając po dotychczas niewykorz...
Rewitalizacja miast we współpracy z podmiotem prywatnym w formule partnerstwa publiczno-prywatnego Rewitalizacja miast we współpracy z podmiotem prywatnym w formule partnerstwa publiczno-prywatnego
-
Trwają poszukiwania analogii dla COVID-19. W języku zarządzania ryzykiem używa się analogii do Białego Łabędzia, rozkładu normalnego, Czarnego Łabędzia epidemii, która pojawia się raz na sto lat, Zielonego Łabędzia wydarzenia, które pociąga za sobą ogromne straty i jest nieuniknione...
Całościowe zarządzanie ryzykiem systemowym. Pandemia COVID-19 Całościowe zarządzanie ryzykiem systemowym. Pandemia COVID-19
-
Książka stanowi studium teoretyczno-empiryczne promocji jako narzędzia stosowanego przez duże polskie miasta. Na podstawie publikacji z zakresu rozwoju regionalnego, marketingu terytorialnego, a także obowiązujących aktów prawnych w publikacji pokazano, że promocja jest głównym obsz...
-
Autorka, podejmując pioniersko na gruncie naukowym problematykę triady: startupy – zarządzanie – edukacja z pozycji poznawczych, badawczych i aplikacyjnych, odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na naukowe podejście do zjawiska startupów, które są emanacją rewolucji cyfro...
Startupy. Wyzwanie dla zarządzania i edukacji przedsiębiorczości Startupy. Wyzwanie dla zarządzania i edukacji przedsiębiorczości
-
Opracowanie wpisuje się w nurt badań nad możliwościami dalszego rozwoju na szczeblu regionalnym i niższym lokalnym. Celem, jaki postawiły sobie Autorki opracowania, było dokonanie wszechstronnej analizy warunków finansowych, które mogą sprzyjać lub osłabiać rozwój na poziomie...
Finansowe determinanty rozwoju lokalnego i regionalnego Finansowe determinanty rozwoju lokalnego i regionalnego
Krystyna Brzozowska, Małgorzata Gorzałczyńska-Koczkodaj, Magdalena Kogut-Jaworska, Marta Szaja
-
Opracowanie składa się z pięciu rozdziałów. W części pierwszej zaprezentowano podstawowe definicje oraz ewolucję zmian w obszarze logistyki w kierunku inteligentnych rozwiązań. Przedmiotem rozważań w rozdziale drugim są implikacje organizacyjne rozwoju inteligentnej logistyki i inteligentn...
Smart logistics Smart logistics
Izabela Dembińska, Blanka Tundys, Marzena Frankowska, Magdalena Malinowska
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana


Oceny i opinie klientów: Sztuczna inteligencja w kreowaniu wartości organizacji Andrzej Wodecki (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.