ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Strategiczna logika firm rodzinnych

(ebook) (audiobook) (audiobook)
Autor:
Adrianna Lewandowska
Strategiczna logika firm rodzinnych Adrianna Lewandowska - okładka książki

Strategiczna logika firm rodzinnych Adrianna Lewandowska - okładka książki

Strategiczna logika firm rodzinnych Adrianna Lewandowska - okładka audiobooka MP3

Strategiczna logika firm rodzinnych Adrianna Lewandowska - okładka audiobooks CD

Ocena:
Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
Stron:
468
Dostępne formaty:
     ePub
     Mobi

Ebook (71,20 zł najniższa cena z 30 dni)

89,00 zł (-33%)
59,63 zł

Dodaj do koszyka lub Kup na prezent Kup 1-kliknięciem

(71,20 zł najniższa cena z 30 dni)

Przenieś na półkę

Do przechowalni

Istota firmy rodzinnej polega na połączeniu dwóch systemów rodziny i biznesu. Spoiwem tych elementów jest nie tylko kapitał, lecz wiez osób należących do jednej rodziny w układzie pokoleniowym. Wyznacza to sposób funkcjonowania podmiotu gospodarczego, determinuje cele, wpływa na kulturę organizacyjna i strategie działania Równocześnie nakładanie się systemów rodzinnego i firmowego prowadzi do wzajemnego nasilania relacji pomiędzy tymi systemami. Badania potwierdzają, że efektywność firmy rodzinnej nie może być analizowana i oceniana bez analizy systemu rodzinnego. Firmy rodzinne są skłonne do wielkich ofiar, nawet do przetrwania długookresowego załamania, aby tylko oszczędzić firmę i społeczność wokół niej. Potwierdza to istnienie innej logiki niż tylko w wymiarze ekonomicznym. Firma rodzinna stała się modelem dla wszystkich firm. Powodem tego zainteresowania jest fakt, że dzisiejsza firma, bardziej niż kiedykolwiek (), zbudowana jest w oparciu o budulec, z którego zbudowane są również same rodziny. Podejście to uwypukliło się w obliczu kryzysu gospodarczego ostatnich lat, który pokazał, że przedsiębiorstwa rodzinne mają wysokie kompetencje do przetrwania w trudnych warunkach gospodarczych i radzą sobie lepiej niż firmy nierodzinne. Ze wstępu Teza główna publikacji dotyczy potrzeby, możliwości i konsekwencji wynikających z harmonizacji kodów wartości, które autorka przedstawia w modelu BELIEFS, będącym syntezą wartości wywodzących się z systemu rodzinnego i firmowego. Im większa harmonizacja, tym większa szansa na sukces. Główne wnioski, które autorka na podstawie tych badań wyprowadza są takie, że decyzje, jakie zapadają w firmach rodzinnych na różnych etapach tego procesu, nie mają swojego uzasadnienia w analizie strategicznej, ani też częstokroć - jak pokazują strategie funkcjonalne - w racjonalności ekonomicznej. Za decyzjami strategicznych firm rodzinnych stoją również inne zmienne niż logika biznesowa. Różnice te najwyraźniejsze są w obszarze analizy zasobów, stawiania celów, funkcjonalnych strategii HR, oraz strategii finansowych. Zestawione w ramach procesu strategicznego dały pierwszy obraz na proces porównawczy: zarządzania strategicznego w firmach rodzinnych i nierodzinnych. Z recenzji dra hab. Jana Klimka, prof. SGH

Wybrane bestsellery

Adrianna Lewandowska

Wydawnictwo Naukowe PWN - inne książki

Zamknij

Wybierz metodę płatności