Sposób na listę to-do. Twórz listy zadań, które nie stresują a pomagają!
- Autor:
- Damon Zahariades



- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 4.3/6 Opinie: 3
- Stron:
- 176
- Czas nagrania:
- 4 godz. 11 min.
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
- Audiobook w mp3
Opis książki: Sposób na listę to-do. Twórz listy zadań, które nie stresują a pomagają!
Listy zadań są jednym z najpopularniejszych systemów zarządzania czasem, wykorzystywanym zarówno przez zabiegane mamy, jak i korporacyjnych wyjadaczy. Jednak mimo swojej prostoty nadzwyczaj często stają się źródłem frustracji. Czas przecieka przez palce, a poziom stresu rośnie: priorytetowych prac nie można ukończyć w terminie, a do listy trzeba regularnie dopisywać nowe zadania, które od razu domagają się uwagi. Listy zadań niespostrzeżenie robią się absurdalnie długie. Sytuacja zaczyna wymykać się spod kontroli i nikt rozsądny nie wierzy, że zadania umieszczone na liście kiedykolwiek zostaną zrealizowane...
Dzięki tej niewielkiej książeczce dowiesz się, jak uniknąć tego czarnego scenariusza. Została napisana w taki sposób, aby bez tracenia cennej energii ułatwić Ci jak najszybsze przejście do działania i odzyskanie kontroli nad własnym czasem i obowiązkami. Zapoznasz się z kilkoma różnymi systemami prowadzenia list zadań, a następnie zbudujesz taki, który najlepiej będzie pasować do Twojego indywidualnego stylu pracy. Szybko zaczniesz pisać skuteczne listy. Poznasz cały ten proces krok po kroku i doprowadzisz do tego, by listy zadań stały się przydatnym, wspierającym Cię narzędziem, które po prostu działa bez zarzutu każdego dnia. Spośród zawartych w książce propozycji wybierzesz najlepsze dla Ciebie taktyki, dzięki którym zawsze zdążysz na czas, przestaniesz się stresować i poczujesz większą radość z życia!
W tej książce znajdziesz informacje o:
- błędach popełnianych podczas tworzenia listy zadań oraz ich konsekwencjach
- najpopularniejszych strategiach pisania list
- najdoskonalszym systemie list zadań
- technikach i zasadach prowadzenia list rzeczy do zrobienia
- przyczynach, dla których warto tworzyć również listy zadań zrealizowanych
Lista zadań? Ma wspierać, nie stresować!
Wybrane bestsellery
-
Czy często cierpisz z powodu prokrastynacji? Czy zdarza Ci się, że z trudem przekonujesz się do rozpoczęcia pracy nad ważnymi projektami? Czy pozwalasz na to, by lista zadań do wykonania rozrastała się do takich rozmiarów, że masz wrażenie przytłoczenia i dopada Cię stres?
Recepta na prokrastynację. 21 sprawdzonych taktyk budowania dobrych nawyków Recepta na prokrastynację. 21 sprawdzonych taktyk budowania dobrych nawyków
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
Czy masz już dość ludzi, którzy biorą Cię za chłopca na posyłki? Męczy Cię już stawianie priorytetów innych przed swoimi własnymi? Dowiedz się jak odmawiać z przekonaniem, odzyskać kontrolę nad czasem i tworzyć zdrowe, zrównoważone relacje przekładające się na lepsze życie.
Sztuka mówienia "NIE". Broń swoich racji, odzyskaj kontrolę i czas, odmawiaj bez poczucia winy Sztuka mówienia "NIE". Broń swoich racji, odzyskaj kontrolę i czas, odmawiaj bez poczucia winy
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
Oto zwięzły i praktyczny poradnik, dzięki któremu nauczysz się trenować własną uwagę. Zdziwisz się, jak szybko doprowadzisz swoją koncentrację do perfekcji i jak imponująco zwiększysz własną produktywność! Dowiesz się, czym jest prawdziwe skupienie i w jaki sposób stworzyć sobie środowisko sprzyj...
Sztuka błyskawicznej koncentracji. Mistrzostwo w zarządzaniu uwagą Sztuka błyskawicznej koncentracji. Mistrzostwo w zarządzaniu uwagą
(25.93 zł najniższa cena z 30 dni)25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
Od początku swojego życia funkcjonujemy wśród słów. To one nas stwarzają i kształtują, kiedy jesteśmy małymi i większymi dziećmi — istotami najbardziej wrażliwymi i bezbronnymi wobec przekazu ze strony rodziców, dziadków, opiekunów w przedszkolu i szkole. Słowa nadają nam tożsamość, słowami...
Uwięzieni w słowach rodziców. Jak uwolnić się od zaklęć, które rzucono na nas w dzieciństwie Uwięzieni w słowach rodziców. Jak uwolnić się od zaklęć, które rzucono na nas w dzieciństwie
(35.69 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Błękitny umysł przynosi odpowiedzi na pytania, dlaczego nam nie wychodzi to, co planujemy, i jak inaczej podejść do swoich celów, planów oraz samych siebie. Znajdziesz tu rozdziały „strategiczne”, dotyczące na przykład tego, jak przyspieszyć swoją karierę lub jak osiągnąć stan koncent...
Błękitny umysł. Myśl na odwrót, działaj na opak, poznaj nieznane! Błękitny umysł. Myśl na odwrót, działaj na opak, poznaj nieznane!
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Oto książka, dzięki której nauczysz się maksymalnie wykorzystywać potencjał swojego umysłu. Dowiesz się, jak myślą i reagują na rzeczywistość ludzie sukcesu, i przekonasz się, że możesz z łatwością zastosować w praktyce ich metody. Opisano tu sprawdzone sposoby odnajdywania i rozwijania naturalny...
Get Smart! Myśl i postępuj jak najbogatsi ludzie, którzy odnoszą największe sukcesy Get Smart! Myśl i postępuj jak najbogatsi ludzie, którzy odnoszą największe sukcesy
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
Dzięki tej książce łatwiej opanujesz trudną sztukę kończenia rozpoczętych zadań. Dowiesz się, skąd się bierze niechlubna skłonność do niepodejmowania działań i w jaki sposób wzmocnić motywację. Ustanowisz własne reguły, których przestrzeganie zbliży Cię do wyznaczonych celów. Dowiesz się, jakie n...
Skończ to, co zacząłeś. Sztuka samodyscypliny, czyli jak zabrać się do pracy i doprowadzić ją do końca Skończ to, co zacząłeś. Sztuka samodyscypliny, czyli jak zabrać się do pracy i doprowadzić ją do końca
(20.94 zł najniższa cena z 30 dni)22.68 zł
34.90 zł(-35%) -
Każda z nas może diametralnie zmienić podejście do własnego życia, odkryć w sobie zarówno boską moc, jak i diabelski spryt, wykorzystać sto procent swoich możliwości i doświadczyć poczucia spełnienia, czasem zwanego szczęściem. Klaudia Pingot roztacza przed Tobą wizję, która może si...
-
Tak nie wypada, a tak trzeba. Bo tak się przyjęło. Tak należy. Musisz iść w tę stronę, tam czekają pieniądze, a w tamtym kierunku nie idź ― owszem, tam może czekać nagroda, ale najpewniej spotka Cię porażka. Każda kobieta powinna być matką, a każdy mężczyzna musi spłodzić syna i posadzić dr...
Strach ma wielkie oczy, może Ci naskoczyć. O trudnej sztuce poszukiwania w sobie odwagi Strach ma wielkie oczy, może Ci naskoczyć. O trudnej sztuce poszukiwania w sobie odwagi
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Psychokompetencje to inaczej kompetencje miękkie. Należą do nich między innymi umiejętności: budowania relacji, komunikacyjne, negocjacyjne, myślenia kreatywnego i krytycznego, a także adaptacji do zmieniających się warunków czy rozwiązywania konfliktów. Bez ich opanowania trudno osiągnąć sukces ...
PSYCHOkompetencje. 10 psychologicznych supermocy, które warto rozwijać PSYCHOkompetencje. 10 psychologicznych supermocy, które warto rozwijać
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%)
O autorze książki
Damon ZahariadesDamon Zahariades uważa siebie za korporacyjnego uchodźcę. Na bazie osobistych doświadczeń stał się ekspertem w dziedzinie zarządzania czasem i własną wydajnością. W wolnych chwilach wspomaga rozwijające się firmy umiejętnościami z dziedziny copywritingu. Jest autorem lubianych książek, w tym kilku bestsellerów Amazona. Mieszka w południowej Kalifornii.
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Sposób na listę to-do. Twórz listy zadań, które nie stresują a pomagają! (3)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
czytanie_z_przyjemnoscia Gąbka Anna
Jak planować, żeby lista zadań do wykonania nas nie przytłoczyła? Jak stworzyć listę zadań, żeby rzeczywiście usprawnić swoją pracę i co zrobić, by czerpać satysfakcję z tego co udało się nam zrealizować? Na te i wiele innych pytań znajdziemy odpowiedź w książce autorstwa Damona Zahariadesa " Sposób na listę to-do". Tytuł ten zaciekawił mnie, gdyż szukałam czegoś, co pomoże mi zmotywować się do działania. Jak powszechnie wiadomo, to co zapiszemy, jest nam potem łatwiej zrealizować. Dlatego też postanowiłam zgłębić swoją wiedzę na temat tworzenia skutecznych list zadań. Książka podzielona jest na dziesięć rozdziałów, które stopniowo przybliżają wiedzę dotyczącą konstruowania list rzeczy do zrobienia. Książka pozwala zrozumieć, dlaczego nie udaje się nam zrealizować wszystkich naszych planów, poznajemy również najpopularniejsze rodzaje list, by następnie dowiedzieć się jak skonstruować własną i sprawnie ją stosować. Jest tu dużo konkretnych wskazówek, więc każdy może znaleźć coś dla siebie, czy to zwolennicy tradycyjnych list, spisywanych na papierze, czy osoby lubiące podążać za nowinkami technicznymi, korzystające ze spisów zadań do wykonania w wersji online. Lektura dla tych, którzy poszukują sposobu na planowanie i dla tych, którzy pragną usprawnić stosowany system tworzenia list zadań.
-
Paweł Polejowski - Trener Języka Angielskiego Polejowski Paweł
Według Umberto Eco listy zadań do wykonania jest początkiem kultury, ponieważ gdzie by nie spojrzeć na historie jakiejkolwiek kultury, znajdzie się tam takie właśnie listy. Lista zadań do wykonania były chętnie stosowane między innymi przez mojego idola i jednego z pierwszych self-made man, czyli Benjamina Franklina. Zasłynął on ze stosowania list, jak i bardzo ściśle określonego planu dnia, którego starał się trzymać. Według autora książki „Sposób na listę to-do”, Damona Zahariadesa, „prowadzenie listy rzeczy do zrobienia to jeden z najprostszych stosowanych dzisiaj systemów zarządzania czasem.” Skoro historia list sięga niepamiętnych czasów i jest to system stosowany powszechnie nawet dzisiaj, to przecież nie można tego robić źle. Okazuje się jednak, że lista zadań może bardziej nam przeszkadzać niż pomagać. Listy zadań to jedna z tych rzeczy, które wkradły się do mojego życia niepostrzeżenie i zostały w nim na dłużej. W momencie, kiedy postanowiłem zostać panem swojego czasu i przestać marnotrawić czas, tylko w końcu wziąć się do pracy i dokańczać raz rozpoczęte projekty, listy zadań stały się pierwszym narzędziem, po które sięgnąłem. Wydaje mi się, że argument Umberto Eco o tym, że takie listy są mocno zakorzenione w naszej kulturze, może mieć sens. Tak właśnie stałem się użytkownikiem i twórcą własnych list zadań do wykonania. Z książki "Sposób na listę to-do" dowiedziałem się jednak, że tworze je kompletnie źle. Może nie źle, ale dowiedziałem się, że można tworzyć je lepiej. O wiele lepiej. "Sposób na listę to-do" to zbiór cennych rad dotyczących tego, jak wykrzesać z list zadań tyle ile się da i tworzyć takie listy, które rzeczywiście będą nam pomagać w osiąganiu celów, a nie w nich przeszkadzać. Muszę przyznać, że wykorzystanie w praktyce kilku rad, które znalazłem w tej książce, rzeczywiście przełożyło się na poprawę mojej efektywności. Czy warto więc sięgnąć po tę pozycję? Jak najbardziej! Dzięki niej staniesz się mistrzem produktywności.
-
rosnijwsile.pl
Masz milion rzeczy do zrobienia? Nie jesteś w stanie ich wszystkich spamiętać? Gonią Cię terminy, stres się potęguje i przestajesz się wyrabiać z tym co musisz zrobić. Rozwiązaniem jest lista rzeczy do zrobienia. Lista rzeczy do zrobienia to jeden z najprostszych i najbardziej popularnych systemów do lepszego zarządzania czasem. To sprawdzona metoda planowania i organizowania zadań, które mamy do wykonania. Jednak mimo swojej prostoty listy rzeczy do zrobienia u wielu z nas też stają się źródłem frustracji. Być może jesteś jedną z takich osób, które próbowały korzystać z listy „To Do”, ale stwierdziły, że to nie działa. Nie Ty jeden. Bez odpowiedniej strategii zarządzania zadaniami łatwo jest utracić kontrolę nad swoim dniem. Zamiast być efektywnym i produktywnym czas, który mamy codziennie do wykorzystania przepływa nam przez palce. Często nie jesteśmy w stanie skończyć priorytetowych prac w wyznaczonym terminie, przez co czujemy coraz większy stres. Jednocześnie na naszej liście „do zrobienia” pojawiają się wciąż nowe zadania, które też domagają się naszej uwagi. Paradoks wydajności: Tworzymy listy rzeczy do zrobienia, żeby lepiej zorganizować sobie pracę, a także skuteczniej zarządzać swoim czasem i wywiązywać się z obowiązków. Ale ponieważ polegamy na nieprzemyślanych, niedopracowanych systemach zarządzania czasem, tworzymy listy, które ostatecznie sabotują nasze wysiłki. – Damon Zahariades Idealnie byłoby, gdybyś mógł do końca każdego dnia ukończyć i skreślić wszystkie zadania, które są na Twojej liście rzeczy do zrobienia. Jeśli masz z tym problem być może popełniasz, jeden z ośmiu najczęstszych błędów o których pisze Damon Zahariades w swojej książce „Sposób na listę to-do„, które powodują, że ludzie nie realizują swoich list rzeczy do zrobienia. Każdy z nich może zrujnować Twoją produktywność i uniemożliwić Ci załatwienie wszystkich spraw na czas. Lista rzeczy do zrobienia: 8 powodów dlaczego nie realizujesz wszystkich zadań, ze swojej listy „To Do”? #01 Nie rozumiesz celu tworzenia tych list Dlaczego tworzysz listy rzeczy do zrobienia? Co chcesz dzięki nim osiągnąć? Większość ludzi odpowiada „aby zrobić to, co mam do zrobienia”, „aby załatwić sprawy”. Jednak to nie jest dobry powód, aby dobrze zaprojektować skuteczną listę rzeczy do zrobienia. Głównym celem listy rzeczy do zrobienia jest pomóc Ci zorganizować Twoje zadania i projekty, w ten sposób aby wyróżnić te, które są najważniejsze. Lista rzeczy do zrobienia pomaga Ci odciążyć umysł od pamiętania o różnych sprawach, które mogłyby Ci gdzieś umknąć. Dzięki liście nie musisz ciągle o wszystkim pamiętać i nie boisz się, że przegapisz coś ważnego. Poprzez wyciągnięcie wszystkich spraw do załatwienia ze swoje głowy i wypisanie ich, zbierasz wszystko w jednym miejscu. Dzięki temu nie musisz obciążać swojej pamięci. Od razu zyskujesz lepszą perspektywę i widzisz czym powinieneś się zająć. Możesz łatwiej organizować zadania w zależności od tego, kiedy muszą być ukończone i odpowiednio zaplanować swój dzień. Już samo to pomoże Ci skupić się na najważniejszej pracy do wykonania. Twoja lista zadań nie jest narzędziem, które służy do tego abyś zrobił wszystko co przychodzi Ci do głowy. Jest to raczej narzędzie, które ma zagwarantować, że robisz to, co jest rzeczywiście konieczne do zrobienia. Dobrze napisana lista przyciąga Twoją uwagę do odpowiednich zadań i nie dopuszcza do tego, żeby rozproszyły Cię mniej istotne prace. Sprawia, że że wykonasz wszystkie „właściwe” zadania. #02 Nie określasz terminów wykonania poszczególnych prac Lista rzeczy do zrobienia bez terminów jest listą życzeń. Niczym więcej. Bez terminów, zmierzamy w kierunku bezczynności. Gdy nie goni nas termin, nie czujemy się zmuszeni do działania. Terminy to coś więcej niż tylko narzucenie poczucia pilności. Pomagają nam one ustalić priorytety zadań i projektów w zależności od tego, ile czasu mamy na ich wykonanie. Dodatkowo, gdy zbliża się termin, mobilizują nas do pracy i działania. Bez terminów, nie ma odpowiedniego bodźca. Bez bodźca brakuje impetu do działania, nic nie zostaje zrobione. To jest powód, dla którego tak wiele list rzeczy do zrobienia wymyka się spod kontroli. Z dnia na dzień lista spraw do załatwienia staje się coraz dłuższa i dłuższa, a zadania pozostają wciąż niedokończone. Jest to poważny problem, ponieważ większość ludzi zmaga się z odkładaniem pracy na później. Terminy są wrogiem prokrastynacji – odwlekania spraw na potem. Motywują nas do podejmowania działań i kończenia zadań na czas. Pomagają nam również ocenić skuteczność naszych wysiłków w obszarze zarządzania czasem. Jeżeli regularnie wykonujemy wszystkie ważne zadania w terminie, to znaczy, że nasz system i organizacja dobrze działa i jest skuteczny. Terminy pomagają nam również zdecydować, na co powinniśmy przeznaczyć nasz ograniczony czas i uwagę. Zawsze będzie więcej zadań do wykonania niż czasu potrzebnego do ich ukończenia. Terminy pomagają nam wybrać pomiędzy konkurującymi ze sobą zadaniami w oparciu o cele, które mamy nadzieję osiągnąć. #03 Listy są za długie Wiesz, o czym mowa. Chodzi o codzienne listy zadań, które wydają się nie mieć końca. Są bardzo długie i zawierają nawet kilkadziesiąt punktów. Takie listy na wiele sposobów przynoszą efekt przeciwny do zamierzonego. Po pierwsze rozpraszają uwagę. Zawierają one zbyt wiele opcji, z których każda odciąga Twoją uwagę od najważniejszej pracy. Po drugie, są nierealistyczne. Listy, które są zbyt długie, w końcu osiągają punkt, w którym stają się nie do opanowania. Nie jesteś w stanie „skreślić” wszystkich punktów z listy, bo jest ich po prostu za dużo. Po trzecie są zniechęcające. Kończysz każdy dzień, ze świadomością, że nie udało ci się zrealizować wszystkich zadań, które miałeś w planie. Jeżeli tak się dzieje codziennie, możesz stracić całą motywację do działania. Po czwarte, zachęcają do odkładania pracy na później. Nie wykonując swoich zadań z listy, dzień po dniu, uczysz swój umysł, aby zaakceptował ten kiepski wynik. Z czasem, stracisz impet potrzebny, by wykonać wszystkie zadania na czas. Wiele osób popełnia błąd i zapisuje wszystko, co musi albo chce zrobić na jednej liście. Nie dzieli zadań na kategorie, co pozwoliłoby na stworzenie mniejszych, odrębnych list pogrupowanych według kontekstu, priorytetu i pilności. Skutkuje to jedną bardzo długą listą, która wciąż się wydłuża, bo każdego dnia dodawane są do niej nowe zadania. Jest to bardzo nieefektywne podejście do zarządzania czasem i zadaniami do zrobienia. Masz ograniczony czas na to, żeby zrobić wszystko, co masz do zrobienia w danym dniu. Twoja lista powinna więc to ograniczenie uwzględniać. Jeśli masz tylko np. trzy godziny do swojej dyspozycji, zadbaj o to, aby zadania z Twojej listy do zrobienia były możliwe do wykonania w tym czasie. #04 Twoje listy są zbyt zróżnicowane Jeśli bez większego przemyślenia wpisujesz kolejne zadania na swoją listę rzeczy do zrobienia, to z czasem może się ona zmienić w spis prac wszelakich, które mają bardzo szeroko zakres. Zadania, których wykonanie zajmie trzy minuty, znajdują się na liście obok zadań, których realizacja zajmie trzy tygodnie. Zadania o wysokim priorytecie znajdują się na liście obok zadań o niskim priorytecie, które spokojnie bez większych konsekwencji można odłożyć na później. Na tej samej liście znajdują się zadania dotyczące różnych, niezwiązanych ze sobą projektów. Takie podejście ma poważne konsekwencje. Po pierwsze kiedy widzisz długą listę opcji, jej ogrom Cię przytłacza i w rezultacie nie robisz nic albo wybierasz aktywność o niewielkiej wartości taką jak przeglądanie mediów społecznościowych albo oglądanie kolejnego odcinka swojego ulubionego serialu. To tzw. „paradoks wyboru”: „Im więcej mamy opcji, tym trudniej jest nam wybrać najlepszą z nich i tym większy niepokój odczuwamy”. Drugą konsekwencją zbyt dużej różnorodności zadań jest to, że ich wykonanie zajmuje Ci więcej czasu. Albo trwasz w bezczynności albo starasz się dokonać „właściwego wyboru”, tak czy inaczej tracisz cenny czas i cierpi na tym Twoja produktywność. Po trzecie, zbyt duże zróżnicowanie zadań na Twojej liście zwiększa poziom stresu. Tracisz koncentrację, bo masz bardziej rozproszoną uwagę. A to oznacza, że będziesz pracował mniej efektywnie. Nie jesteś w stanie zdecydować, nad którym zadaniem powinieneś pracować, co negatywnie wpływa na Twoją zdolność do efektywnego zarządzania czasem. W konsekwencji masz mniej czasu na realizację ważnych projektów, co zmusza Cię do cięższej pracy, aby nadrobić zaległości i wykonać zadania na czas. Kiedy masz do dyspozycji mniej czasu jest większe prawdopodobieństwo, że nie dotrzymasz terminu, co może wywołać przykre konsekwencje, poczucie winy, wstydu i frustracji. W takich okolicznościach poziom stresu może znacząco wzrosnąć, a wtedy trudniej Ci będzie dobrze wykonywać swoją pracę #05 Masz zbyt wiele możliwości do wyboru Ten problem jest ściśle związany ze zbyt dużym zróżnicowaniem zadań na liście rzeczy do zrobienia. Jednak zasługuje na dodatkowe wyróżnienie, dlatego że wpływa na to, jak mózg podejmuje decyzje. Budzimy się rano z określonym zapasem zasobów poznawczych. Szybko je zużywamy podejmując różne decyzje w ciągu dnia. Wszystkie nasze decyzje, zarówno proste jak i bardziej skomplikowane, „pobierają opłatę” i zużywają zasoby poznawcze. Jest to tzw. „zmęczenie decyzyjne”. To stan, w którym trudniej jest Ci podejmować dobre decyzje, bo jesteś zmęczony po całym dniu dokonywania wyborów. To dlatego większości z nas wczesnym rankiem łatwiej jest wybierać spośród różnych opcji. A na koniec dnia natomiast nawet proste decyzje potrafią sprawić trudność. Twoja zdolność do podejmowania racjonalnych decyzji maleje w czasie. Twoje zasoby poznawcze są…wyczerpywane. Warto mieć świadomość tego zjawiska, bo ma ono istotny wpływ na naszą umiejętność decydowania o tym, jak dysponować czasem, gdy mamy kilka opcji do wyboru. Stajemy się mniej racjonalni, mniej skoncentrowani i mniej zdolni do kontrolowania naszych zachowań. To powoduje, że jesteśmy bardziej skłonni do wybierania działań, które dają natychmiastową gratyfikację, w stosunku do tych, które są prawdopodobnie lepsze dla nas, ale wymagają więcej wysiłku. Listy rzeczy do zrobienia, które zawierają zbyt wiele opcji, pogłębiają ten problem. Zmuszają bowiem, do podejmowania niepotrzebnych decyzji dotyczących tego, nad którymi zadaniami należy pracować. Każda decyzja czerpie z Twoich zasobów poznawczych i nasila zmęczenie decydowaniem. To w końcu prowadzi do unikania podejmowania jakichkolwiek decyzji. W obliczu zbyt wielu opcji, unikasz wybierania spośród nich, ponieważ wymaga to od Ciebie zbyt dużego wysiłku umysłowego. Zamiast tego, poświęcasz cenny czas np. na sprawdzanie poczty elektronicznej, przeglądanie Facebooka albo zabawę swoim smarftonem, a wszystko po to, żeby uniknąć konieczności decydowania, które zadanie teraz wykonać. Konsekwencje takiego postępowania są dość łatwe do przewidzenia. Twoja wydajność spada, a rzeczy do zrobienia, włączając te ważne, pozostają niedokończone. #06 Nie określasz kontekstu poszczególnych zadań Jednym z największych niedociągnięć wielu list rzeczy do zrobienia jest brak kontekstu dla poszczególnych spraw. Dodajemy do listy zadania bez określenia czasu jaki potrzebujemy na ich ukończenie, nie określamy priorytetu ani roli, jaką te zadania odgrywają w realizacji naszych celów. Bez takiego kontekstu trudno jest określić, które zadania zasługują na Twoją natychmiastową uwagę. Tak naprawdę, trudno nawet stwierdzić, czy czy jesteś w stanie wykonać określoną pracę w danych okolicznościach. Trudno jest ocenić, czy dane zadanie wymaga od Ciebie natychmiastowej uwagi, gdy nie znasz szczegółów dotyczących jego kontekstu. Jeśli nie wiesz, ile czasu zajmie Ci ukończenie czegoś, jak ważne to jest oraz jak to zadanie przyczynia się do osiągnięcia Twoich celów, to skąd możesz wiedzieć, czy powinieneś pracować nad tym zadaniem? Jeśli nie wiesz, czy potrzebujesz określonych zasobów, aby wykonać to zadanie, to skąd możesz wiedzieć, czy w ogóle będziesz w stanie je wykonać w danym momencie? Jest wielce prawdopodobne, że nie będziesz mógł tego stwierdzić. To jest powód, dla którego listy rzeczy do zrobienia, które nie informują o kontekście poszczególnych zadań, są nieskuteczne. W rzeczywistości wyrządzają one więcej szkody niż pożytku. Zamiast motywować Cię do pracy nad najważniejszymi zadaniami, powodują, że marnujesz czas na rzeczy źle dopasowane do Twojej obecnej sytuacji. Angażujesz się i tracisz czas na na zadania, które wcale nie są ważne ani pilne. Kiedy zadania na Twojej liście nie zawierają informacji o kontekście, trudno jest Ci wybrać te najważniejsze i najpilniejsze. #07 Zadania są zdefiniowane zbyt szeroko Problem z szeroko zdefiniowanymi zadaniami polega na tym, że mają one zbyt duży zakres. Wielu z nich brakuje jasno określonego początku i końca. Powoduje to, że trudno jest jednoznacznie zmierzyć sukces i stwierdzić czy zostały dobrze wykonane, czy też nie. Na przykład, załóżmy, że jednym z elementów Twojej listy rzeczy do zrobienia jest zadanie: „zbudować stronę internetową”. To zadanie jest zbyt szeroko zdefiniowane. Stworzenie strony internetowej obejmuje kilka kroków, z których wiele nie może być wykonanych, dopóki inne nie zostaną ukończone. Trzeba zarezerwować domenę, znaleźć i skonfigurować serwer, opracować szatę graficzną strony i wykonać wiele innych czynność, aby „zbudować stronę internetową”. Tak szeroko zdefiniowane zadanie jest tak naprawdę rozbudowanym projektem, który składa się z wielu mniejszych prac. Kiedy projekty nie są podzielone na mniejsze elementy, możemy je błędnie wziąć za zadania. A jeśli te elementy nie zostaną zdefiniowane, trudno będzie Ci stwierdzić, czy dany projekt został ukończony. Zbyt szerokie definiowanie zadań znacząco utrudnia ich wykonanie. Niejasny opis sprawia, że odkładamy je na później. Duże zadanie sprawia, że często nie wiemy od czego powinniśmy zacząć. Zupełnie inaczej jest w przypadku wąsko zdefiniowanych zadań, które są konkretne i mają wyraźnie określony początek i koniec. Rozpisując duże projekty na mniejsze zadania, łatwiej jest Ci je „ogarnąć” i nie będziesz też mieć większych problemów z określeniem, czy zostały wykonane. #08 Twoje zadania nie są powiązane z konkretnymi celami Wszystko, co robisz, ma swój cel. Na przykład, zmieniasz olej w swoim samochodzie aby utrzymać silnik w dobrej kondycji. Płacisz podatki na czas, aby uniknąć kary i grzywny. Zdrowo się odżywiasz i ćwiczysz, aby być lepszej kondycji fizycznej i psychicznej. Rezerwujesz stolik w swojej ulubionej restauracji, aby mieć zapewnione miejsce i uniknąć czekania na wolny stolik. Każde nasze działania ma jakiś określony cel i rezultat, który dzięki niemu chcemy osiągnąć. Nasze cele pobudzają nas do działania. Jesteśmy mniej skłonni do odkładania spraw na potem, kiedy jesteśmy w stanie przewidzieć pozytywny rezultat wykonania konkretnego zadania. Im bardziej jesteśmy pewni wyniku, tym większe jest prawdopodobieństwo, że zaczniemy działać. Niestety wiele osób zapomina o tej zasadzie tworząc swoje listy rzeczy do zrobienia. Zapisują każde zadanie, które przychodzi im do głowy. Ale nie udaje im się powiązać tych zadań z konkretnymi celami. W konsekwencji przeznaczają swoje ograniczone zasoby czasu na zadania, które na dłuższą metę niewiele się liczą. Musisz określić konkretny cel dla każdego zadania z listy. Znać powód, dla którego każde z zadań musi zostać ukończone. Jeśli zaniedbasz ten krok, będziesz miał mniejszą motywację, aby wykonać i skreślić dany punkt ze swojej listy „do zrobienia”. Jak stworzyć doskonałą listę rzeczy do zrobienia? Wiesz już jakich błędów nie popełniać i jakie są główne powody, że nie realizujemy zdań z naszych list rzeczy do zrobienia. Ale jak więc zbudować dobrą listę rzeczy do zrobienia? Oto 10 wskazówek, o których powinieneś pamiętać, aby stworzyć listę rzeczy do zrobienia, która będzie skuteczna: #01 Oddziel obecne zadania od przyszłych #02 Zdefiniuj zadania oparte na pożądanych rezultatach #03 Podziel większe projekty na pojedyncze zadania #04 Określ termin każdego zadania #05 Ogranicz liczbę bieżących zadań do max. 7 #06 Uporządkuj zadania według projektów, rodzaju albo miejsca #07 Usuń z listy niepotrzebne zadania #08 Oszacuj, ile czasu zajmie Ci wykonanie każdego z zadań #09 Opisując zadanie, używaj czasownika mówiącego o działaniu #10 Zidentyfikuj zadania, które wymagają zaangażowania innych osób Pamiętaj, że produktywność nie bierze się z tego, że jesteś wciąż zajęty, lecz z robienia właściwych rzeczy, które są powiązane z Twoimi krótkoterminowymi i długofalowymi celami. Odważ się eksperymentować i wypróbuj różne podejścia. Stwórz taki system, który najlepiej będzie pasować do Twoich potrzeb, metod działania i stylu życia. Uwagi końcowe Twoja lista rzeczy do zrobienia ma kluczowy wpływ na to, jak przebiega Twój dzień. Skuteczny system zarządzania tym co masz do zrobienia, nie tylko pomoże Ci być ze wszystkim na bieżąco, ale też ułatwi radzenie sobie z codziennymi obowiązkami. Odzyskasz kontrolę nad swoim dniem, zmniejszysz stres i będziesz lepiej korzystał z czasu, który masz do dyspozycji. Jeśli chcesz tworzyć listy rzeczy do zrobienia, które zachęcają do działania, pomagają skuteczniej wykonać daną pracę i zwiększają Twoją produktywność to koniecznie sięgnij po książkę „Sposób na listę to-do. Twórz listy zadań, które nie stresują a pomagają!„, którą napisał Damon Zahariades. Książka dzięki wydawnictwu OnePress jest dostępna po polsku w tłumaczeniu Joanny Sugiero. To objętościowo niewielka lektura, ale jest w niej zawarta sama esencja i masa konkretnych rad, które są praktyczne a przede wszystkim działają. Nauczysz się z niej jak zarządzać zadaniami i tworzyć takie listy „Do zrobienia”, które pomogą Ci być bardziej produktywnym i wykonać wszystkie ważne prace na czas. Jest tylko jeden warunek, po przeczytaniu tej książki, musisz zacząć stosować zdobytą wiedzę w praktyce, bo bez tego nic się nie zmieni. Znajdziesz w niej więcej informacji na temat często popełnianych błędów i przyczyn dlaczego nie realizujesz wszystkich zadań z list rzeczy do zrobienia. Dowiesz się o różnych popularnych systemach zarządzania czasem i różnych sposobach na tworzenie list rzeczy do zrobienia. Poznasz zalety i wady każdego z tych systemów oraz wskazówki jak możesz z nich skorzystać, aby były skuteczne. Damon Zahariades przeprowadzi Cię też krok po kroku przez cały proces tworzenia skutecznych list „Do zrobienia”, które faktycznie działają. Dzięki czemu Twoje listy naprawdę będą Ci pomagać w realizowaniu kolejnych zadań. Podkręć swoją produktywność Świetnym dodatkiem do tej książki jest blisko 50-stronicowy poradnik „Podkręć swoją produktywność„. Znajdziesz w nim opis dobrych nawyków, które powinieneś w sobie wykształcić, żeby działać bardziej efektywnie i skutecznie. Dzięki nim będziesz mógł czerpać więcej radości z życia i mieć więcej czasu na robienie, rzeczy które są dla Ciebie na prawdę ważne. Te nawyki są jak fundament dla Twojej produktywności, w połączeniu z dobrze skonstruowaną listą „To Do”, sprawią, że będziesz praktycznie nie do zatrzymania. Każdy cel jaki sobie postawisz, prędzej czy później stanie się Twoim udziałem i sięgniesz po niego. Zbuduj doskonałą listę rzeczy do zrobienia. Osiągnij wyższy poziom produktywności. Zrób to co masz zrobić!
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- To-Do List Formula: A Stress-Free Guide To Creating To-Do Lists That Work!
- Tłumaczenie:
- Joanna Sugiero
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-6201-7, 9788328362017
- Data wydania książki drukowanej:
- 2020-06-03
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-6202-4, 9788328362024
- Data wydania ebooka:
-
2020-06-02
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- ISBN Audiobooka:
- 978-83-283-6546-9, 9788328365469
- Data wydania audiobooka:
-
2020-06-23
Data wydania audiobooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 140x208
- Numer z katalogu:
- 109228
- Rozmiar pliku Pdf:
- 1.6MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 3.3MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 7.1MB
- Rozmiar pliku mp3:
- 199.0MB
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Kompetencje osobiste
Motywacja
Rozwój osobisty
Spis treści książki
- Powód 1. Nie rozumiesz celu tworzenia tych list 21
- Powód 2. Nie określasz terminów wykonania poszczególnych prac 23
- Powód 3. Listy są za długie 24
- Powód 4. Twoje listy są zbyt zróżnicowane 25
- Powód 5. Masz zbyt wiele możliwości do wyboru 27
- Powód 6. Nie określasz kontekstu poszczególnych zadań 29
- Powód 7. Zadania są zdefiniowane zbyt szeroko 30
- Powód 8. Twoje zadania nie są powiązane z konkretnymi celami 32
- Samoocena: jak skuteczne są Twoje listy rzeczy do zrobienia? 34
- Jak negatywne emocje obniżają Twoją produktywność? 36
- 1. Rozbudowana lista all inclusive 39
- 2. System "zadanie + data rozpoczęcia + termin wykonania" 41
- 3. Dwie listy: główna i codzienna 42
- 4. Strategia "3+2" 44
- 5. Reguła "1 - 3 - 5" 47
- 6. System oparty na projekcie 48
- 7. Metoda 3NZ 50
- 8. Metoda kanban 52
- 9. System matrycy 55
- 10. Getting Things Done (GTD) 57
- Getting Things Done - czy to działa? 60
- Krok 1. Oddziel obecne zadania od przyszłych 64
- Krok 2. Zdefiniuj zadania oparte na pożądanych rezultatach 65
- Krok 3. Podziel projekty na pojedyncze zadania 67
- Krok 4. Określ termin każdego zadania 69
- Krok 5. Ogranicz liczbę bieżących zadań do siedmiu 71
- Krok 6. Uporządkuj zadania według projektów, rodzaju albo miejsca 73
- Krok 7. Usuń z listy niepotrzebne zadania 76
- Krok 8. Oszacuj, ile czasu zajmie Ci wykonanie każdego z zadań 79
- Krok 9. Opisując zadanie, używaj czasownika mówiącego o działaniu 81
- Krok 10. Zidentyfikuj zadania, które wymagają zaangażowania innych osób 83
- Wskazówka 1. Prowadź listę "małych zadań" 88
- Wskazówka 2. Nie pozwól, żeby lista Cię przerosła 90
- Wskazówka 3. Zdefiniuj swoje listy według kontekstu 91
- Wskazówka 4. Przeprowadzaj cotygodniowe przeglądy 92
- Wskazówka 5. Aktualizuj swoją listę celów 95
- Wskazówka 6. Nie ugrzęźnij w metodologii 97
- Wskazówka 7. Zbuduj system, który działa u CIEBIE, i stosuj go 99
- Wskazówka 8. Bądź konsekwentny 100
- Co zrobić, gdy noga Ci się powinie? 102
- Argumenty za metodą kartki i długopisu 105
- Argumenty za prowadzeniem list zadań w internecie 107
- Jak stworzyć listę rzeczy zrobionych? 116
Prezent dla Ciebie 7
Przedmowa 9
Rozdział 1. Jaki jest cel Twojej listy rzeczy do zrobienia? 13
Rozdział 2. Paradoks wydajności, czyli dlaczego Twoje listy blokują Ci drogę do sukcesu 17
Rozdział 3. Dlaczego nie skreślasz wszystkich punktów z listy? 21
Rozdział 4. Dziesięć najpopularniejszych systemów tworzenia list 39
Rozdział 5. Jak stworzyć doskonałą listę rzeczy do zrobienia? 63
Rozdział 6. Jak stosować sprawnie funkcjonujący system list rzeczy do zrobienia? 87
Rozdział 7. Offline czy online - gdzie prowadzić listy rzeczy do zrobienia? 105
Rozdział 8. Jak zsynchronizować kalendarz z listami rzeczy do zrobienia? 111
Rozdział 9. Czym jest lista rzeczy zrobionych (i czy warto ją prowadzić)? 115
Rozdział 10. Uwagi końcowe na temat tworzenia skutecznych list rzeczy do zrobienia 119
Czy mogę Cię prosić o małą przysługę? 121
O autorze 123
Podkręć swoją produktywność 125
Onepress - inne książki
-
Książka Sklep online w 30 dni to taka instrukcja dla osób, które chcą samodzielnie założyć sklep internetowy. Autorka prowadzi czytelnika krok po kroku przez wszystkie etapy tego procesu, od planowania i weryfikowania pomysłu na biznes, przez wybór asortymentu i platformy, aż po zdobywanie pierws...
Sklep online w 30 dni. Zaplanuj, uruchom i zacznij zarabiać Sklep online w 30 dni. Zaplanuj, uruchom i zacznij zarabiać
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)45.43 zł
59.00 zł(-23%) -
Dzięki tej książce zrozumiesz, że jeśli zechcesz, możesz wieść niezwykłe życie. Dowiesz się także, w jaki sposób to osiągnąć. Znajdziesz tu mnóstwo bezcennych informacji, podanych w formie zrozumiałych przypowieści. Przekonasz się, jak niesamowite są Twoje zdolności twórcze, i nauczysz się z nich...(27.93 zł najniższa cena z 30 dni)
25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
Nowoczesny mówca MÓWI do ludzi, a NIE WYGŁASZA przemówienia. Jest otwarty, życzliwy i autentyczny. Jego celem jest podzielenie się wiedzą, zainspirowanie innych, a nie zdobycie uznania i wzbudzenie podziwu ― niezależnie od tego, czy zwraca się do audytorium bezpośrednio, czy za pośrednictwe...
Porywający mówca. Jak brzmieć pewnie i przekonująco Porywający mówca. Jak brzmieć pewnie i przekonująco
(32.44 zł najniższa cena z 30 dni)38.42 zł
49.90 zł(-23%) -
Otóż największe finansowe kłamstwo brzmi tak: pieniądze szczęścia nie dają. To zdanie, choć powtarzane do znudzenia, nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Liczne badania, prowadzone w różnych częściach świata, pokazują coś zupełnie przeciwnego: poziom życiowego szczęścia wiąże się bezpośrednio ...
Finansowa Podróż. Wyrusz w drogę do spokoju, szczęścia i wolności osobistej Finansowa Podróż. Wyrusz w drogę do spokoju, szczęścia i wolności osobistej
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)45.43 zł
59.00 zł(-23%) -
Książka składa się z krótkich, luźno powiązanych ze sobą esejów na temat najważniejszych aspektów osiągania sukcesów w różnych wymiarach i dziedzinach ludzkiego życia. Dzięki niej dowiesz się, jakie postawy i działania sprzyjają realizacji celów, nauczysz się podejmować prawidłowe decyzje i pozna...
Sztuka rozwoju osobistego. Poznaj zasady najlepszego nauczyciela dobrobytu w Ameryce Sztuka rozwoju osobistego. Poznaj zasady najlepszego nauczyciela dobrobytu w Ameryce
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
Przewodnik, który trzymasz w ręku, powstał właśnie po to, by zasypać otchłań między działem HR i pozostałymi dywizjami organizacji w procesie transformacji. Kate ma nadzieję, że dzięki książce uda jej się pomóc zarówno osobom przeprowadzającym transformację, jak i działom HR firm i organizacji. W...
Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
Psycholog, mówca, trener i mentor, którego szeroki świat internetu poznał ― i którym się zachwycił ― dziesięć lat temu. We wrześniu 2012 roku Jacek Walkiewicz opowiedział słuchaczom TEDxWSB we Wrocławiu, w czym tkwi pełna moc naszych możliwości. Zarejestrowane dwudziestominutowe wystą...(32.44 zł najniższa cena z 30 dni)
32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
Machiavelli został surowo oceniony przez potomnych. Jego Księcia okrzyknięto podręcznikiem dla amoralnych tyranów, ale przecież opisane w nim doktryny nie zostały odkryte przez Machiavellego. On jedynie miał odwagę opisać to, co praktykowali inni, aby rządzić skutecznie i zapewnić przetrwanie pań...
Historie florenckie. Od czasów najdawniejszych do śmierci Wawrzyńca Wspaniałego Historie florenckie. Od czasów najdawniejszych do śmierci Wawrzyńca Wspaniałego
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Są dwa rodzaje działań w marketingu. Pierwszy ma charakter doraźny, przypadkowy ― jest potrzeba, jest poszukiwanie pomysłu, jak na nią odpowiedzieć, jest kampania, są hasła, reklamy, budżet, mierzenie efektów i uspokojenie. Aż do następnej potrzeby. Drugi rodzaj to działania celowe. Nim roz...(24.95 zł najniższa cena z 30 dni)
32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
Dziesiątki tysięcy przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty i usługi przez internet. Jednak tylko nieduży odsetek zdobywa w ten sposób wystarczająco licznych klientów, a naprawdę niewielu osiąga satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Nawet próby podglądania najlepszych w tej dziedzinie i kopiowania ...
Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie
(51.35 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Sposób na listę to-do. Twórz listy zadań, które nie stresują a pomagają! Damon Zahariades (3)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(1)
(0)
(0)
(1)
(0)
Radosław,
Data dodania: 2020-07-30 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Andrzej,
Data dodania: 2020-06-09 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2020-07-18 Ocena: 2 Opinia potwierdzona zakupem
więcej opinii