- Serie wydawnicze:
- Power
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 5.4/6 Opinie: 0
- Stron:
- 304
- Czas nagrania:
- 4 godz. 12 min.
- Czyta:
- Dariusz Bereski
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
- Audiobook w mp3
Opis
książki
:
Rework
Mamy dwudziesty pierwszy wiek, więc w drodze do osiągnięcia biznesowego sukcesu nie oglądaj się na święte krowy, tylko zdaj się na niekonwencjonalną wiedzę i doświadczenie założycieli firmy 37signals. Nie używają oni żargonu charakterystycznego dla biznesowych doradców czy absolwentów studiów MBA. Oferują praktyczne porady, przydatne dla każdego. Wspaniała książka.
Saul Kaplan, pomysłodawca i założyciel Business Innovation Factory
Szukasz lepszej i łatwiejszej drogi do biznesowego sukcesu?
Na początek zapomnij o przestarzałym, klasycznym modelu zakładania firmy. Nie trać czasu na pisanie biznesplanu, poznawanie konkurencji, szukanie inwestorów itd. We współczesnym świecie zmiany zachodzą w takim tempie, że kiedy wykonasz całą tę mrówczą pracę, Twoje cenne dane będą już nieaktualne.
Jedyne, co musisz zrobić, to przestać gadać i wziąć się do roboty! Przeczytaj tę książkę i zacznij swój biznes już dziś, na nowych warunkach. Przekonaj się, jak można efektywnie pracować i ściągnąć na siebie uwagę otoczenia bez konieczności wydawania wielkiej kasy. Już wkrótce będziesz w stanie konkurować z wielkimi przedsiębiorstwami - bez marnowania dużych środków na marketing czy reklamę - i zdołasz odnieść sukces bez przygotowywania finansowych prognoz i pięcioletnich planów.
Dla kogo jest ta książka? Dla Ciebie! Jej wartość docenią szczególnie przedsiębiorcy z krwi i kości, właściciele małych firm, osoby, które nie cierpią swojej etatowej pracy, ofiary restrukturyzacji oraz artyści, którzy nie chcą już więcej głodować. Nie trać czasu, to najlepszy moment na start!
Jason Fried i David Heinemeier Hansson są założycielami pionierskiej firmy 37singals, która działa w branży komputerowej i której produktów używają miliony osób na całym świecie. Informacje o niej ukazały się w takich czasopismach, jak "Time", "Newsweek" czy "Wired". Autorzy wspólnie z pozostałymi pracownikami firmy prowadzą również niezwykle popularny blog Singal vs. Noise. Więcej informacji znajdziesz na stronie www.37signals.com.
"W kilku miejscach umiejętność formułowania myśli i przenikliwość autorów doprawdy mnie poruszyły. Cholernie błyskotliwa książka".
Tom Peters, autor bestsellerowej książki W poszukiwaniu doskonałości w biznesie.
"Gdybym miał wybierać między zatrudnieniem osoby, która przeczytała Nową wersję biznesu, a osobą posiadającą tytuł MBA, zawsze wybrałbym tę pierwszą... Nowa wersja biznesu to lektura obowiązkowa"
Mark Cuban, współzałożyciel kanału HDNet i właściciel drużyny Dallas Mavericks.
W większości poradników biznesowych znajdziesz te same dobre rady: napisz biznes plan, poznaj konkurencję, poszukaj inwestorów, bla, bla. Jeśli szukasz takich wskazówek, odłóż tę książkę na półkę.
Nowa wersja biznesu to książka, która wskaże Ci lepszą i łatwiejszą drogę do osiągnięcia biznesowego sukcesu. Przeczytaj ją, a dowiesz się, dlaczego planowanie tak naprawdę jest szkodliwe, dlaczego nie potrzebujesz zewnętrznych inwestorów i dlaczego świetnie sobie poradzisz, ignorując konkurencję. Prawda jest taka, że potrzebujesz mniej, niż Ci się wydaje, że musisz mieć. Nie musisz być pracoholikiem, nie potrzebujesz zatrudniać tabunu ludzi ani marnować czasu na papierkową robotę. Nie musisz mieć nawet biura. To są jedynie wymówki, usprawiedliwiające Twój brak działania.
Jedyne co musisz zrobić, to przestać gadać i wziąć się do roboty. Z lektury tej książki dowiesz się, jak to zrobić. Przekonasz się, jak można efektywniej pracować, jak ściągnąć na siebie uwagę otoczenia bez konieczności wydawania dużej sumy pieniędzy, a także poznasz mnóstwo zaskakujących i inspirujących pomysłów.
Autorzy Nowej wersji biznesu używają prostego języka i przyjmują podejście "im prościej, tym lepiej", dlatego ta książka będzie doskonałym podręcznikiem dla kogoś, kto marzy o założeniu własnej działalności. Przedsiębiorcy z krwi i kości, właściciele małych firm, osoby niecierpiące swojej etatowej pracy, ofiary restrukturyzacji oraz artyści, którzy nie chcą już więcej głodować, znajdą na jej stronach cenne wskazówki
"Autorzy wystrzegają się biznesowego żargonu i wodolejstwa, za to przedstawiają setki prostych zasad, dzięki którym można osiągnąć sukces".
Chris Anderson, autor bestsellerowych książek Długi ogon oraz Za darmo.
Jason Fried i David Heinemeier Hansson są założycielami pionierskiej firmy 37singals, która działa w branży komputerowej i której produkty używane są przez miliony osób na całym świecie. Informacje o niej ukazały się w takich czasopismach, jak "Time", "Newsweek" czy "Wired". Autorzy wspólnie z pozostałymi pracownikami firmy prowadzą również niezwykle popularny blog Singal vs. Noise. Więcej informacji na temat Nowej wersji biznesu i firmy 37signals najdziesz na stronie 37singals.com.
"Jak najszybciej" jest jak trucizna
Rób mniej niż konkurencja
Spotkania są toksyczne
Pozbądź się pracoholików/Naśladuj dilerów narkotykowych
Wywołaj kłótnię
Planowanie polega na snuciu domysłów
Natchnienie jest ulotne
Wybrane bestsellery
-
Promocja
Ta książka nie jest kolejnym poradnikiem o wyciskaniu z siebie resztek sił, aby osiągnąć mityczny sukces i bezustannie się rozwijać. To rzecz o tym, jak można prowadzić firmę i zarządzać zespołem, aby każdy wykonał dobrą robotę i miał dość czasu dla siebie. Przekonasz się, że spokojna praca, uważność, dużo wolnego czasu, sporo niezależności i konsekwentne ograniczanie niepotrzebnego stresu mogą w znakomity sposób przyczynić się do ciągłego i zrównoważonego rozwoju firmy. Dowiesz się, że powiedzenie stanowczego „nie” bezcelowej krzątaninie, wygórowanym celom, usilnym próbom wyprzedzenia konkurencji może w efekcie przynieść godziwy zysk i zadowolenie z życia. Poznasz techniki i strategie zarządzania, które pomogą Ci w osiągnięciu tego celu, i raz na zawsze pożegnasz się z bezcelowym szaleństwem i stresem!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(11,90 zł najniższa cena z 30 dni)
11.90 zł
39.90 zł (-70%) -
Trzymasz w rękach inspirujący zbiór porad praktyków w dziedzinie telepracy. Dzięki tej książce przekonasz się, jak łatwo dziś można współpracować z ludźmi znajdującymi się w różnych zakątkach świata. Poznasz korzyści z wdrożenia pracy zdalnej, takie jak uwolnienie się od uciążliwych dojazdów czy zwiększona wydajność i kreatywność pracowników. Dowiesz się, jakie narzędzia i techniki ułatwią maksymalne korzystanie z możliwości telepracy. Co istotne, w publikacji wskazano również wady takiego modelu działania, co pozwoli na w pełni świadome podjęcie decyzji. W końcu idea pracy zdalnej ma być nie tyle sposobem na cięcie kosztów zatrudnienia, ile na poprawę jakości pracy i zwiększenie satysfakcji z jej wykonywania!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Niedostępna
-
Bestseller Nowość Promocja
Spędź 2025 rok z kalendarzem dra Mateusza Grzesiaka, psychologa i wykładowcy akademickiego, który miesiąc po miesiącu będzie Cię wspierał w procesie przemiany najważniejszych obszarów Twojego życia! Pracuj nad nimi przez 365 dni, inspirując się cytatami, ucząc się teorii i wykonując praktyczne ćwiczenia przygotowane dla Ciebie przez autora tego rozwojowego kalendarza-planera.- Druk pkt
(42,88 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Dzięki tej książce zrozumiesz, dlaczego zalecane dziś rozwiązania i tak zwane dobre praktyki skutkują pogłębieniem frustracji marginalizowanych osób i sprawiają, że intencje liderów są odbierane jako nieszczere. Dowiesz się również, jak przygotować konkretny plan działania, który uwzględni postulaty DEI i będzie skuteczny również w trudnych realiach funkcjonującego przedsiębiorstwa. Przewodnik prezentuje pragmatyczne podejście do DEI, oparte na wynikach badań nad przeprowadzaniem zmian w organizacji, a także na wnikliwych spostrzeżeniach płynących z doświadczeń w pracy oddolnej i odgórnej. Poprzez kompleksowe omówienie sprawdzonych technik wytyczy rozsądną drogę postępowania dla każdego, kto chce się stać skutecznym praktykiem, rzecznikiem i liderem DEI. Niczego więcej nie trzeba, aby przemienić jednostkowe i oderwane od siebie inicjatywy w prawdziwą, systemową zmianę!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej książce poznasz szereg technik, które pozwolą Ci szybko i skutecznie poradzić sobie z każdą trudnością i nagłym kryzysem. Dowiesz się, jak zachować spokój i przejąć kontrolę nad problemem. Nauczysz się odpowiedniej metody komunikowania, a ta umiejętność doda Ci pewności siebie. Opanujesz własne wewnętrzne rezerwy energii i siły, co przy koncentracji na kluczowych obszarach problemu pozwoli Ci wyeliminować przeszkody i odnieść błyskotliwe zwycięstwo. To rzecz napisana w swobodnym, bezpośrednim stylu, a każdy rozdział zawiera mnóstwo konkretnych wskazówek i porad ― znakomita pomoc w nauce skutecznego reagowania i inspiracja, by się rozwijać, a w efekcie zwiększyć poziom swojej sprawczości i dojrzałości. I któregoś dnia zatriumfować!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.18 zł
44.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Termin „płynna nowoczesność”, który przypisuje się socjologowi i filozofowi Zygmuntowi Baumanowi, dobrze oddaje czasy, w jakich żyjemy ― z ich fragmentarycznością, epizodycznością i poczuciem niejednoznaczności. Biznesowym odpowiednikiem tego określenia jest świat VUCA. W nim nic nie jest pewne, żadna posada ani ścieżka kariery. Pracownicy powinni się nastawić na rzeczywistość ciągłej zmiany: zadań wykonywanych na danym stanowisku, stanowisk samych w sobie, a także branż, w których przyjdzie im zawodowo funkcjonować.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? Marketerem, który poszukuje skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców formułowanych przez siebie przekazów? Handlowcem, którego premia zależy od jego relacji z partnerami biznesowymi? A może osobą, której na sercu leży zapewnienie obsługi klienta na najwyższym poziomie? Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiadasz twierdząco ― ta książka jest dla Ciebie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Promocja
Po pierwsze: gratulacje! Właśnie doceniono Twoją ciężką pracę, dobre pomysły, zaangażowanie i wysoki poziom odpowiedzialności za powierzone zadania. Nagrodzono Cię awansem. To wspaniale, prawda? Nowe stanowisko często wiąże się z wyższą pensją, ciekawszymi zadaniami ― i zarządzaniem ludźmi. Bycie liderem czy liderką oznacza odpowiedzialność za drugiego człowieka. Jak oceniasz swoją gotowość, by się tego podjąć? Czy już czujesz się dobrze w nowej roli? A może równocześnie i odczuwasz radość, i trochę się obawiasz? Jeśli tak, to ta książka jest dla Ciebie!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Nie jesteśmy ekspertami od emocji. Mamy problem z odczytywaniem ich u innych ludzi, nierzadko nie potrafimy nawet określić tego, co nam samym w duszy gra. To efekt tego, jak nas wychowano, spadku kulturowego, jaki odziedziczyliśmy. Także w pracy. W rezultacie zamiast partnerskich w wielu relacjach zawodowych panują niezdrowe układy podległości i dominacji. A my, choć podskórnie czujemy, że coś tu jest nie w porządku, i tak się na to godzimy, i znosimy atmosferę, która psuje nam krew i obrzydza życie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.18 zł
44.90 zł (-35%) -
Promocja
Książka stanowi wprowadzenie w świat notestormingu. Metoda ta opiera się na użyciu karteczek samoprzylepnych w procesie poszukiwania pomysłów i podejmowania decyzji podczas warsztatów, sesji rozwojowych i spotkań biznesowych, co czyni je wysoce bardziej efektywnymi niż tradycyjna rozmowa lub dyskusja. Istotą notestormingu jest „zobaczenie” problemu i znalezienie jego rozwiązania na drodze od myślowego rozważania do konkretnej pisemnej formy.- Druk
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Promocja
Zastanawiasz się czasem, dlaczego niektórzy są nieprzyzwoicie bogaci? Niezwykłe jest to, że w większości nie wyróżniają się niczym szczególnym. Najczęściej są to uczciwi, ciężko pracujący ludzie, którzy podjęli ryzyko, rozwinęli specjalistyczną wiedzę w swoich dziedzinach i nie poddali się, gdy natrafili na trudności. Sukces finansowy nie jest więc żadnym cudem ani nie zależy od szczęścia. Przychodzi zgodnie z prawem przyczyny i skutku. Jeśli zainicjujesz przyczyny, otrzymasz skutki.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja
Ta książka zawiera odpowiedzi na kluczowe pytania o kontrolę nad swoim życiem, o sukcesy i o równowagę w związku i w życiu osobistym. Znajdziesz tu syntezę najlepszych pomysłów i strategii zarządzania czasem, zaprezentowanych w postaci łatwego do wdrożenia planu działania. Dowiesz się, jak zorganizować swoje życie w jego siedmiu podstawowych obszarach, które mają zasadnicze znaczenie dla osiągnięcia pełnej równowagi i spokoju umysłu. Nauczysz się ustalać jasne priorytety i efektywnie zarządzać czasem. Posiądziesz również sztukę skupiania się na jednej, wybranej rzeczy, którą możesz zrobić w danym momencie, aby osiągać jak najlepsze wyniki w określonej dziedzinie. Innymi słowy, zaczniesz realizować swój prawdziwy potencjał — minuta po minucie i godzina po godzinie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%)
O autorach książki
Jason Fried jest założycielem firmy 37signals, która zajmuje się tworzeniem oprogramowania charakteryzującego się prostotą i pomysłowymi rozwiązaniami. Jest wizjonerem, często zabiera głos na tematy związane z przedsiębiorczością, zarządzaniem, projektowaniem i programowaniem.
David Heinemeier Hansson jest programistą, twórcą frameworku Ruby on Rails. Aktywnie działa w 37signals. W 2005 roku został nagrodzony przez Google tytułem Best Hacker of The Year. Od kilku lat startuje w wyścigach samochodowych, również w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Zobacz pozostałe książki z serii Power
-
Promocja
To zbiór esejów uczniów i współpracowników Napoleona Hilla. Ujęte w ich tekstach spostrzeżenia, wskazówki i cytaty to cenne źródło wiedzy i inspiracji, które pomoże Ci w rozwoju osobistym, realizacji planów i celów, wreszcie osiągnięciu sukcesu finansowego i zawodowego. To uniwersalna pozycja, do której możesz wracać zawsze, gdy poczujesz taką potrzebę - gwarantujemy, że za każdym razem wyniesiesz z lektury cenną wiedzę i nowe wartości!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Wydaje Ci się, że masz znikomy wpływ na to, co Cię w życiu spotyka? Masz rację: wydaje Ci się! W rzeczywistości Twoja przyszłość zależy od Ciebie, od Twoich wyborów i Twoich decyzji. To, co osiągniesz w życiu, będzie wynikiem tego, co zrobisz, albo tego, czego nie zrobisz — codziennie, dzień po dniu, rok po roku. Jeśli więc wiesz, jakiej przyszłości dla siebie pragniesz, zacznij ją budować już dziś!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja
W przypadku wielu produktów czy usług wykształcenie nawyków u konsumentów staje się warunkiem przetrwania na rynku. Dzięki tej książce będziesz mógł wygrać walkę o uwagę użytkownika swojego produktu. Zyskasz głęboką wiedzę, zebraną na podstawie prac psychologów. Na tej podstawie łatwo wypracujesz taktykę utrzymania władzy nad umysłami klientów. Dowiesz się, jakie cechy musisz nadać swojej ofercie, aby na dłużej zaskarbić lojalność użytkowników i stworzyć produkt, który jest nieustannie potrzebny, od którego nie będzie można się oderwać.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(32,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.69 zł
54.90 zł (-35%) -
Promocja
Kreatywność ma ogromny wpływ na efektywność i rezultaty pracy. Dodatkowo jest uważana za podstawę sukcesu biznesowego. Czy kreatywności można się nauczyć? Zdecydowanie tak. Kto myśli o niej we właściwy sposób i poznaje nowe metody rozwiązywania problemów, zapewnia sobie realny i stały wzrost jej poziomu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja
Oto niezbędnik każdego lidera, który chce zainspirować swoich podwładnych do osiągania maksymalnej efektywności. W książce wykorzystano wyniki badań z wielu dekad ― stanowi więc ona wyczerpujące, z zarazem zwięzłe kompendium praktycznej wiedzy. Dowiesz się, jak tworzyć środowisko pracy oparte na zaufaniu, jak rozwiewać obawy i uwalniać potencjał pracowników. Przekonasz się, że poprawne wyznaczanie celów i zadań rządzi się kilkoma jasnymi zasadami, a odpowiednie dostrzeganie i nagradzanie wysiłku podwładnych dodaje energii każdemu członkowi zespołu. Nauczysz się także uaktywniać maksymalizujący produktywność tajemniczy „czynnik X” ― dzięki niemu Twoi ludzie będą działać na najwyższych obrotach i realizować cele, które dziś wydają się nieosiągalne!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Promocja
Brak pewności siebie odpowiada za poczucie bezradności i bezcelowości, za brak samokontroli, prokrastynację i rozpacz. Musisz oduczyć się autokrytycyzmu i wątpienia w swoje możliwości! Napoleon Hill usłyszał od Andrew Carnegiego: Pewność siebie jest stanem umysłu, który jest konieczny, by odnieść sukces, a punktem wyjścia do zbudowania pewności siebie jest określenie celu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(25,74 zł najniższa cena z 30 dni)
21.45 zł
42.90 zł (-50%) -
Promocja
Ten brakujący element znajdziesz w książce Briana Tracy’ego, światowej sławy eksperta w dziedzinie działań sprzedażowych. Przekonasz się, że domykania sprzedaży można się po prostu nauczyć — trzeba jedynie wiedzieć jak i trochę poćwiczyć. Otrzymasz również pokaźny zbiór przydatnych umiejętności wraz z podpowiedzią, w jaki sposób możesz je najszybciej opanować. Docenisz je, jeśli tylko zależy Ci na przekształceniu procesów sprzedażowych w ciąg konsekwentnie odnoszonych zwycięstw przynoszących satysfakcję i wymierne pieniądze. Zaczniesz rozwijać cechy osobowości skutecznego sprzedawcy, zastosujesz osiągnięcia psychologii finalizowania transakcji, przećwiczysz najefektywniejsze techniki w tym zakresie, a dzięki nabytej wiedzy i umiejętnościom już wkrótce zwielokrotnisz swoje dochody!- Druk
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja
Ta książka daje zestaw prostych, łatwych w zrozumieniu narzędzi, z których możesz skorzystać natychmiast, by od razu skierować swoją firmę na ścieżkę zwiększania rentowności. Przekonasz się, że szybkość decyzji odgrywa tu decydującą rolę — miliony przedsiębiorstw działają bez aktualnego planu strategicznego i słabo uwzględniają najnowsze trendy gospodarcze. Dowiesz się w szczegółach, jak doprowadzić firmę do poziomu, na którym dzięki lepszemu planowaniu i skuteczniejszym działaniom marketingowym i sprzedażowym będzie osiągać znacznie wyższe zyski.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Promocja
Ta książka zawiera niepublikowane dotychczas transkrypcje sześciu wykładów wygłoszonych przez Napoleona Hilla w Los Angeles w 1947 roku. Znajdziesz w nich skarbnicę mądrości pozwalającej odmienić swoje życie, a także omówienie pozytywnego wpływu osób, które wspierały i inspirowały Napoleona Hilla na jego osobistej ścieżce do niebywałego triumfu i powodzenia. Każdy wykład dotyczy jednej z sześciu najważniejszych reguł sukcesu i czynników, które ułatwiają nie tylko osiąganie celu, ale również uczynienie świata lepszym miejscem do życia dla wszystkich ludzi!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.18 zł
44.90 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Życie nie jest sprawiedliwe. Talenty nie są rozdzielane jednakowo wszystkim ludziom. Każdy jednak może wykorzystać swoją szansę na życiowy sukces. Wystarczy zapanować nad pragnieniami i emocjami, aby dokonywać słusznych wyborów i radzić sobie z pokusami i trudnościami. Wystarczy odkryć sekret umiaru i równowagi w życiu, poznać różnicę między wolnością a swawolą, a następnie zacząć kultywować w sobie jedną z czterech kardynalnych cnót stoickich: dyscyplinę.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%)
Ebooka "Rework" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Rework" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Rework" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Rework (16) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: www.pb.pl MIROSŁAW KONKELRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Digitalizacja: Gdy za bardzo skupiamy się na technologiach, umyka nam najważniejsze: w cyfrowej transformacji chodzi o biznes Nie mylmy mapy z terytorium, karty dań z posiłkiem i palca z księżycem, na który ten palec wskazuje. Podobnie podejście warto odnieść do cyfrowej transformacji. Wbrew pozorom: istotą tego zjawiska jest nie tyle cyfryzacja, ile transformacja. Dogłębna metamorfoza. Nieodwracalna zmiana, która ma związek z wdrożeniami IT, ale wykracza daleko poza technologie. Sięga biznesu, wszystkich procesów przedsiębiorstwa — od zakupów, produkcji, HR, przez sprzedaż, po marketing i obsługę klientów. TAK TO WIDZĘ: Transformacja cyfrowa to przerzucenie mostu między światem technologii a biznesem. Efekt? Jeśli systemy ERP, CRM czy BI widzi się w perspektywie procesów firmy, można z nich uzyskać maksimum możliwości — mówi Paweł Stapf, dyrektor rozwoju biznesu cyfrowego w spółce Bilot. Takie wnioski można wysnuć z badania „Barometr CDO 2017”, które niedawno przeprowadził Bilot wśród 500 polskich firm. Respondenci zdają sobie sprawę, że sprowadzanie modernizacji przedsiębiorstw tylko do inwestycji w nowe technologie byłoby uproszczeniem. System IT powinien pomagać użytkownikowi w działalności rynkowej — w przeciwnym razie będzie tylko atrakcyjną nowinką, modnym gadżetem. — Informatyzacja nie jest celem samym w sobie. To część strategii. Firma, która zamiast na biznesie skoncentruje się na cyfrowych innowacjach, osiągnie tylko część korzyści, jakie oferuje digitalizacja — mówi Paweł Stapf, dyrektor rozwoju biznesu cyfrowego w spółce Bilot. Aby lepiej wyłożyć swój punkt widzenia, sięga po książkę „Re-work” Jasona Frieda i Davida Hanssona. Amerykańscy eksperci od przedsiębiorczości tłumaczą m.in. na czym polega różnica między Tigerem Woodsem a wieloma osobami, które dopiero rozpoczynają przygodę z golfem. Często kupują one drogie, markowe akcesoria do tej dyscypliny sportu — w przekonaniu, że od tego zależy ich sukces. Sportowiec również nie żałuje pieniędzy na sprzęt. Niemniej wygrałby z przeciwnikami, używając nawet zwyczajnych kijów. Jason Fried i David Hansson uważają, że w biznesie jest podobnie: nie wygrywają firmy, które mają najlepsze narzędzia, ale te, które umieją najlepiej ich użyć. Przekonać nieprzekonanych W podobnym duchu o transformacji cyfrowej na swoim blogu pisze Joanna Stępień, doradca GFMP Management Consultants. Efektywność tego procesu — twierdzi — zależygłównie od tego, czy kadra zarządzająca zdoła przekonać personel do zmiany i jakie będą jej konsekwencje na każdym poziomie — organizacyjnym, menedżerskim i pracowników. Aby zdobyć poparcie ludzi, potrzeba dobrej komunikacji i edukacji. Przedstawicielka GFMP za wzór stawia AT&T, amerykańskiego giganta telekomunikacji, który wydał 250 mln USD na dostarczenie digitalnych umiejętności 140 tys. pracowników. Natomiast dyrektor Paweł Stapf dodaje, że kluczem do sukcesu jest przekonanie ludzi na każdym poziomie firmowego ekosystemu, na czele z kierownictwem. Jeśli zarząd nie zapali IT zielonego światła, zmiany będą następowały opornie. Takie stawianie sprawy rzuca zupełnie inne światło na rolę szefa działu informatycznego przedsiębiorstwa. Zwykle określa się go skrótem CIO — od: chief information officer. Polskim odpowiednikiem jest dyrektor IT. Niemniej eksperci firmy Bilot przekonują, że właściwsza nazwa to chief digital officer (CDO), czyli dyrektor ds. digitalizacji. Różnica tkwi m.in. w uprawnieniach — CDO ma ich więcej niż CIO. Spośród uczestników ankiety Bilota funkcję chief digital officer oficjalnie pełni tylko pięć osób. Kolejne 67 odpowiada za działania właściwe dla CDO, czyli za cyfrową transformację, choć ich stanowiska zostały nazwane inaczej. — Cieszy, że ponad połowa badanych, których można określić jako CDO, należy do zespołów zarządzających i współpracuje z kierownictwem. Ci ludzie współdecydują o kierunku rozwoju firm — podkreśla Paweł Stapf. Formalnie i faktycznie funkcję CDO w spółce Skanska sprawuje Aleksander Szerner. W budowlance jest to bardzo ważne, bo ten sektor, razem z rolnictwem, należy do najgorzej zinformatyzowanych — zwraca uwagę menedżer. Można to zmienić, zwiększając decyzyjność szefów IT. — Dziś 20 proc. czasu zajmują przygotowania do budowy, a 80 proc. — realizacja projektu. Dzięki nowym technologiom — jak sztuczna inteligencja, robotyzacja, pojazdy autonomiczne — nasza branża jest w stanie odwrócić te proporcje, co obniży ceny nieruchomości. Jest tylko jedno „ale” — trzeba dać CDO dużą swobodę — uważa Aleksander Szerner. Wielu szefów IT może mu pozazdrościć. 36 proc. odpowiedzialnych za firmowe IT za główny hamulec transformacji cyfrowej uważa brak budżetu. Każdą decyzję dotyczącą digitalizacji podejmuje się w ich przedsiębiorstwach indywidualnie. Czy znajdą się pieniądze na wdrożenie? Zależy to od zarządu, prezesa lub dyrektora finansowego. Sęk w tym, że kadra menedżerska nie zawsze jest przekonana do takich inwestycji. Szersze spojrzenie Mariusz Papiernik, prezes firmy Bilot w Polsce, opowiada, że klienci często pytają o sens cyfrowej transformacji, jeśli przy dotychczasowych nakładach na IT uzyskują zakładane marże. Jego odpowiedź brzmi: dobrze przemyślana mapa rozwoju przedsiębiorstwa uzupełniona rozwiązaniami technologicznymi może zwiększyć marże i inne wskaźniki biznesowe. Jeśli użytkownik poprzestaje na digitalizacji, ogranicza swoje profity. — Cyfrowa transformacja oferuje szersze spojrzenie na środowisko IT, czyli z perspektywy inwestycji, a nie tylko kosztu — podsumowuje Mariusz Papiernik. Mówimy: cyfrowa transformacja, a myślimy... Właśnie, co? System ERP, big data, internet rzeczy? A także przemysł 4.0, sztuczna inteligencja, chmura obliczeniowa? Digitalizacja jest ważna. Wszystko jednak zależy od tego, kto zostanie postawiony w centrum zmiany — jeśli będzie to mający poparcie w firmie CDO, dysponujący budżetem, cyfrowa transformacja zakończy się sukcesem.
-
Recenzja: THEOWNER&.Co KASIARecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Zawsze gdy siadam do czytania ksiązki, w której pokładam duże nadzieje, obiecuję sobie notować myśli, które wpływają mi do głowy w trakcie lektury. Raz, że nierzadko są to całkiem niezłe pomysły. Dwa, że przydają się potem gdy recenzuję daną pozycje na blogu. Ogólnie idzie mi to całkiem nieźle i na przykład mam w drodze baaardzo pokaźny post odnośnie Getting Things Done (dalej GTD – jeszcze czytam, dam znać jak skończę!). Podobnie miało być z książką, którą opiszę Wam dziś – pojawił się jednak pewien problem… ale od początku!
Książkę Rework otrzymałam dzięki przemiłej Marcie z wydawnictwa OnePress, która raz na jakiś czas rozpieszcza mnie przesyłką. Ot tak, żebym była mądrzejsza. Nie mam obowiązku pisać o otrzymanych książkach, ale szerze mówiąc... chcecie żebym to robiła! Chociaż jeszcze może o tym nie wiecie :) Bo nikt nie lubi wpaść na gniota albo żyć w nieświadomości, że gdzieś tam, na sklepowej półce czeka na niego książka idealna (a on nie wie o jej istnieniu!).
Ale wracając do tematu. Jako, że byłam w trakcie czytania GTD (strasznie wymagająca książka! nie nadaje się do poduszki...) nie zamierzałam zaczynać kolejnej (bo mam już zaczęte 4 i kiedyś chciałabym je skończyć). Wypadł mi jednak spontaniczny wyjazd do Mediolanu, do którego to pięknego miasta jak się okazało, muszę dostać się i wrócić sama. Postanowiłam więc wziąć ze sobą coś ciekawego do poczytania na drogę i zabicia czasu. Zdziwiłabym samą siebie gdybym wybrała coś co mam już rozpoczęte, rzuciłam więc okiem na Rework, przekartkowałam, zobaczyłam, że ma fajne obrazki i uznałam – będzie lekka – na lot (i oderwanie od GTD!) w sam raz.
Czy pomyliłam się? No właśnie nie :) Wyjechałam w środę, wróciłam z niedzielę – książka została w tym czasie dosłownie przeze mnie wchłonięta! Nie było czasu, ani okoliczności do robienia notatek. Więc oceniam z pamięci.
Co o niej myślę ja?
W przypadku tej książki rozpisywanie się w recenzji nie ma kompletnie sensu. Gdybym to zrobiła udowodniłabym, że nie zrozumiałam z niej niczego i chyba postąpiłabym wbrew woli autora :) Książka ta jest konkretna, mało w niej tekstu (za to dużo wiedzy), jest zabawna, zmuszająca do myślenia, fajnie wydana, wartościowa, lekka, pożyteczna, aktualna.
Poszczególne rozdziały są dość krótkie i bardziej przypominają blogowe posty niż poważne rozprawy. Zabieg ten sprawia, że Rework nie nudzi i czyta się go dynamicznie, co czyni go bardzo dobrą lekturą na „wolne chwile”.
Jednocześnie wiedza w niej zawarta ma głęboki sens. Poważnie. Ogólny przekaz książki moim zdaniem brzmi: „nie komplikuj” – nie utrudniaj sobie życia skoro nie musisz. W dzisiejszych czasach gdy doba jest, prawie dla każdego, za krótka, ta rada może być kluczem do sukcesu!
Dobry obraz zawartości książki daje jej spis treści – rzućcie na niego okiem –> klik!
Recenzja rework
Wad nie stwierdziłam. No może jedną taką małą – nie jestem w stanie określić czy książka ta nada się dla początkujących. Z jednej strony napisana jest prostym językiem i traktuje o tematach „dla początkujących”, z drugiej jednak strony… wiele koncepcji w niej zawartych można określić jako „wywrotowe” w stosunku do klasycznych teorii prowadzenia biznesu. Dobrze jest wiedzieć, że można „zrobić inaczej”, ale jeszcze lepiej móc samemu ocenić czy przedstawiona w Rework koncepcja ma sens i czy w Twoim przypadku lepiej sprawdzi się konserwatywne podejście (i przygotowanie szczegółowego biznesplanu), czy pójście na żywioł i korzystanie z nadarzacej się okazji. A do tego potrzeba jednak wiedzy i wcześniejszego doświadczenia. Poza tym, żeby REwork trzeba w ogóle work – kiedykolwiek cokolwiek. Stąd moja wątpliwość.
Niejmniej jednak, w ogólnym rozrachunku uważam, że to jedna z ciekawszych książek biznesowych jakie kiedykolwiek czytałam. Polecam z czystym sercem! -
Recenzja: MarGib - Świat zza klawiatury Mariusz Gibki, 2014-08-25Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Raz na jakiś czas i często przypadkowo trafia się na taką publikację, którą należy przeczytać. Jedną z nich jest "Rework". Publikacja ta należy do rodziny poradników ale styl w jakim została napisana powoduje, iż jest to poradnik wyjątkowy. Jego wyjątkowość to również fakt, iż przełamuję istniejące reguły i stereotypy. Dobrze się czyta ... daje do myślenia. Zawarte informacje obejmują tematykę prowadzenia firmy, sposób na jej prowadzenie. Omówione są trudności i problemy z tym związane. Najważniejszy jednak jest punkt widzenia autorów. Świerze inne podejście. Książka ta może spowodować , że zastanowisz się ponownie nad tym co chcesz i możesz robić oraz czy to co robisz obecnie nie wymaga może ponownego przemyślenia. Warto przeczytać.
-
Recenzja: zarzadzanieprojektami.org Joanna SadkowskaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książka o frapującym tytule Rework jest jedną z najnowszych, które ukazały się na polskim rynku nakładem wydawnictwa OnePress. Prowokuje sam tytuł, ale nie tylko. W treści autorzy stawiają wiele prowokujących pytań, które wydają się mieć na celu zmianę naszego wypracowanego, często schematycznego sposobu postrzegania rzeczywistości. Ale do rzeczy.
Interesujący jest sam podział na poszczególne rozdziały, które poświęcono między innymi: rozwojowi, efektywności, konkurencji oraz kulturze. Jednak to nie sama klasyfikacja, ale zawartość poszczególnych części jest tym, na co warto zwrócić uwagę. Przykładowe stwierdzenie autorów „Zignoruj rzeczywistość” może na pierwszy rzut oka wydawać się co najmniej zaskakujące, jednak idąc dalej, odnajdujemy kwestie, nad którymi być może warto się głębiej zastanowić. Fried i Hansson nie porażkę, ale sukces postrzegają jako bazę dla podejmowania dalszych działań. Podobnie, większy nacisk kładą na otwarcie się na zmiany zachodzące w otoczeniu niż na odtwórcze kierowanie się planami przygotowanymi ze znaczącym wyprzedzeniem – „Plany bowiem przewidują, że przyszłość jest kształtowana przez przeszłość. Wierząc w plany, nakładasz sobie klapki na oczy”, konkludują Autorzy.
Równie interesujące stwierdzenia można odnaleźć w części poświęconej rozwojowi przedsiębiorstwa. „Dlaczego nie miałbyś rozwinąć firmy tylko do tego stopnia, do jakiego Ci to odpowiada, i na tym poprzestać?”. I trzeba przyznać, iż pytania tego trudno nie uznać za prowokację do głębszego zastanowienia się, szczególnie w świetle dalszych twierdzeń Autorów, iż mała skala działalności nie musi być etapem w rozwoju firmy, ale celem samym w sobie.
Książka wydaje się prowokować poprzez stawianie nierzadko kontrowersyjnych pytań. Być może jednak sami nigdy byśmy sobie tych pytań nie zadali, ponieważ to właśnie przeszłość jest tym, co znamy najlepiej, i od czego wielokrotnie boimy się oderwać. Przyszłość to coś nierozpoznanego i zmiany, które ze sobą niesie, to niewątpliwie coś dużo bardziej wymagającego. Ale być może to właśnie w otwarciu się na nieznane i dopuszczeniu niestosowanych wcześniej koncepcji i rozwiązań leży szansa na sukces. Książka Rework może okazać się pomocna właśnie w dostrzeżeniu nowych ścieżek i wkroczeniu na nie. -
Recenzja: annakolm.pl 2014-08-06Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Po książkę „Rework” sięgnęłam głównie ze względu na jej autorów – założycieli firmy 37signals, która stworzyła internetowe narzędzie do zarządzania projektami Basecamp. Sama z Basecampa nie korzystam na rzecz narzędzi bardziej agile’owych i dostosowanych do projektów IT jak Assembla czy Pivotal Tracker, słyszałam jednak o Basecampie pochlebne opinie, więc byłam ciekawa, co jego twórcy mają do powiedzenia na temat prowadzenia jakby na to nie patrzeć przynoszącego im pokaźne zyski biznesu.
Osobiście nie przepadam za listami rzeczy, które powinnam zrobić, jeśli chcę być szczęśliwa, bogata, czy też osiągnąć sukces w biznesie. Podchodzę do nich nieco sceptycznie, ponieważ nie wierzę w złote reguły, które mają zastosowanie w każdym przypadku. Nie oznacza to jednak, że ich nie czytam, bo czasami faktycznie zawierają one myśli, których nie dostrzegałam, a które uważam za wartościowe. Z takimi listami jest jeszcze jeden problem. Mimo że poszczególna myśl na liście złotych reguł jest najczęściej opatrzona komentarzem i autor prawdopodobnie starał się słowami jak najlepiej oddać to, co w jego przypadku odniosło pozytywny efekt, to jednak nikt nie zrozumie jego myśli w 100% tak, jak on to chciał przekazać z pozycji swojego konkretnego doświadczenia, którego czytelnik nie posiada. W kontekście książki „Rework” jest to o tyle istotne, że niektóre z rad na pierwszy rzut oka mogą się wykluczać, ale w praktyce wcale tak nie musi być, jeśli zastosujemy konkretną radę w konkretnej sytuacji, a nie przyjmiemy jej jako stałą i niezmienną. Nie ma też, co podążać za radami, które nie są w zgodzie z nami, ponieważ jak to sami autorzy książki „Rework” zauważają najlepiej być sobą. Ostatecznie wychodzi na to, że i tak trzeba mieć swój rozum, a nie ślepo podążać za czyimiś radami próbując powielić jego sukces.
Wśród rad autorów książki „Rework” można znaleźć dużo fajnych spostrzeżeń/pomysłów. Mnie najbardziej ujęły trzy.
1. Porażka to nie żaden rytuał przejścia
Dużo się mówi o nauce na błędach, o tym, że warto je popełniać, bo przynajmniej wiemy, jak nie robić. Cóż ostatecznie dalej nie do końca wiemy, jak robić i jak pokazują badania przeprowadzone przez Harvard Business Scholl wcale wnioski wyciągnięte na podstawie popełnionych błędów nie pomagają w osiągnięciu sukcesu, ponieważ ten, co popełnił już błędy w biznesie ma takie samo prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu jak ten, co dopiero zaczyna (23%), a ten, co już raz sukces odniósł ma nieco większe szanse na kolejny sukces (34%), bo już wie co robić. Więcej o badaniu w artykule Leslie Berlin „Try, Try Again, or Maybe Not”, do którego odwołują się autorzy książki „Rework”.
2. Po co rozbudowywać firmę?
Moim marzeniem, które już wkrótce się spełni, jest prowadzenie własnej firmy IT. Z zazdrością spoglądam na właścicieli firm już istniejących i odnoszących sukcesy, ale nie tych ogromnych ze 100 i więcej pracownikami, tylko tych małych, z kameralną, rodzinną atmosferą. Początkowo, chyba jak większość, myślałam, że miarą sukcesu firmy, jest jej rozwój właśnie w zakresie liczby pracowników. Na szczęście ktoś, kto nie czyta tylu książek o biznesie co ja, ale i tak posiada do niego zdrowe i rozsądne podejście, uświadomił mi, że wcale tak nie musi być. Jak się okazało właściciele firmy 37signals myślą podobnie i własnym przykładem udowadniają, że małe firmy też są fajne i bardzo dochodowe.
3. Mit błyskawicznego sukcesu
Autorzy podkreślają, że nie osiągnęli swojego sukcesu z dnia na dzień. Często patrząc na znane firmy odnosi się wrażenie, że tak właśnie było, że w szybkim tempie doszły do tego, co mają. I faktycznie niektóre startupy dostają duże dofinansowanie na wczesnym etapie, ale jest to rzadki scenariusz i raczej krótkotrwały, bo wydaje mi się, że jeśli chce się na rynku pozostać nie 2 a 20 lat i jeśli zakłada się firmę w celu jej prowadzenia, a nie odsprzedania, to wcale nie trzeba, a może nawet lepiej nie mieć na początku zewnętrznego inwestora. -
Recenzja: Poprostuksiazki.eu Mariusz StrzeleckiRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
"Rework" Jason Fried, David Heinemeier Hansson, czyli sprytne podejście do pracy
Nie musisz w swoje cele i marzenia "ładować" z... grubej rury. Są inne sposoby. Sprytne. Kombinatorskie. Zgodne z naturą Polaków. Dziwne tylko, że nie-polacy muszą nas o tym uczyć. Ale uczą doskonale.
Wszystko oczywiście zaczęło się od czytania. Kolega z pracy kilka lat temu podesłał mi ebooka po angielsku o dziwacznym tytule "Rework". Książka wyglądała zachęcająco. Była niezbyt długa. Rozdziały również były dość zwięzłe i każdy z ich otwierał pobudzający wyobraźnię obrazek. Genialnie przyciągająca prostota. Ale... zawsze coś odciągało mnie od tej książki i nie mogłem jej dokończyć. A może lepiej to nazwę pisząc, że nie mogłem przebrnąć początku. Dziś myślę, że zniechęcało mnie czytanie jej po angielsku.
I strasznie dużo straciłem. Wiele miesięcy bez wspaniałej wiedzy. Bez uporządkowanego, zdrowego myślenia zgodnego z moimi przekonaniami.
Kilka dni temu wpadliśmy z Domi w trans zakupów książek. Mamy tak od czasu do czasu, że w ciagu dnia lub dwóch kupujemy kilka książek do których dojrzewaliśmy tygodniami lub miesiącami. Czasem w takim amoku dobierają się inne przypadkowe pozycje.
I tak się stało kilka dni temu. Stwierdziłem, że "Rework" leży na moim tablecie od tak dawna, że wypadałoby ją w końcu przeczytać. Stwierdziłem, że może po polsku pójdzie mi łatwiej. I tak właśnie się stało. Kilka godzin. Książka połknięta, a ja mam masę pomysłów i "projektów" do wdrożenia w życiu i w pracy.
Ale o czym ona właściwie jest? Jest o innym, zdroworozsądkowym podejściu do pracy, do zakładania i prowadzenia firm, do zarządzania ludźmi. Za rękę prowadzi czytelnika przez labirynt "mitów" o przeszkodach w drodze do wyznaczonego celu.
Wszystko jest przedstawione w lekkostrawnej formie. Oprócz niewielkiej objętości książki na uwage zasługują rozdziały. Każdy omawia jeden ściśle zamknięty temat. Ja czytając poszczególne rozdziały miałem wrażenie, że czytam zwięzłe artykuły na blogu. I możliwe, że takie jest źródło tekstów bo autorzy od lat prowadzą własnego i bardzo popularnego bloga.
Dobra nie będę się dalej rozwodził. Po prostu musicie przeczytać "Rework" Jasona Frieda i Davida Heinemeiera Hanssona.
Książka jest genialna.
-
Recenzja: Web Audit - Robert Drózd Robert DrózdRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
W krótkich rozdziałach założyciel 37signals (m.in. twórców Basecampa) pokazał, jak zmienia się prowadzenie firmy w dzisiejszych czasach i jak w tym wszystkim zachować zdrowy rozsądek. Trudno mi sobie wyobrazić przedsiębiorcę, którego ta książka nie zainspiruje.
-
Recenzja: Dziennik Internautów Adrian Nowak, 2014-06-23Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Rework to jedna z pozycji, którą powinien przeczytać każdy internetowy przedsiębiorca. Lektura dostarcza informacji na temat prowadzenia biznesu, które nie są radami powielonymi w dziesiątkach innych książek.
Książka została napisana przez Jasona Frieda i Heinemeiera Hanssona - twórców firmy 37signals. Spółka rozwija tak znane narzędzia, jak Basecamp, Highrise czy Backpack, ułatwiające organizację i prowadzenie biznesu. Tworząc swoją firmę, przedsiębiorcy kierowali się nietypowymi zasadami, opisanymi szczegółowo w Rework.
Prosto i na temat
Książkę wyróżnia przystępna forma, bez ton opisów i teorii. Każdy krótki rozdział rozpoczyna się od przykuwającej oko grafiki oraz odważnej tezy, udowadnianej w oparciu o lata doświadczenia. Rork tłumaczy na przykład, czemu firma nie musi zwiększać zatrudnienia, dlaczego szukanie inwestora powinno być raczej ostatecznością, a także wychwala osoby, które robią mniej, a za to skupiają się na jakości.
Nie rób startupów!
Założyciele 37signals radzą również, by budować nowe firmy, a nie startupy - projekty, które dopiero w późniejszej fazie poszukują źródeł finansowania umożliwiających przetrwanie. Jak zauważają, rozwijanie biznesu bez inwestora jest co prawda trudniejsze, jednak w dłuższej perspektywie niesie ze sobą również większą nagrodę.
Bądź mądrzejszy
Jednym z najbardziej kontrowersyjnych fragmentów jest zachęta, by robić mniej niż konkurencja, ale za to mądrzej. Przeciwnicy Rework zauważają, że nawet najwięksi przedsiębiorcy mieli okresy, gdy sen był tylko przerywnikiem między kilkunastoma godzinami pracy. Założyciele 37signals kontrargumentują: próbując pracować więcej niż konkurenci, nie masz szans w starciu z gigantami dysponującymi wielokrotnie większymi zasobami. -
Recenzja: Rzeczpospolita Anita Błaszczak, 2014-06-16Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Polska tłumaczka poradnika Jasona Frieda i Davida Heinemeiera Hanssona zostawiła oryginalny tytuł książki. Faktycznie znalezienie dobrego odpowiednika słowa, które oznacza przemyślenie, przepracowanie czegoś od nowa albo stworzenie nowej wersji czegoś, nie byłoby łatwe.
A właśnie do tego – do ponownego przemyślenia powszechnie przyjętych reguł zakładania i prowadzenia firmy – zachęcają autorzy: dwaj przedsiębiorcy z branży IT. Nie tylko zachęcają, ale też dają kilkadziesiąt bardzo konkretnych praktycznych rad wynikających z ich własnych doświadczeń. Autorzy „ReWork" nie są popularnymi guru zarządzania, sprzedaży czy innych biznesowych specjalności. Ich firma 37signals, choć dochodowa, też nie jest tak powszechnie rozpoznawalną marką jak Google czy Facebook, choć w świecie IT jest dobrze znana. Jeśli nawet nie z nazwy, to ze swych produktów: popularnej platformy do rozwoju aplikacji internetowych Ruby on Rails czy narzędzia Backpack. Założyciele 37signals mają więc podstawy, by dzielić się swymi doświadczeniami. A te często łamią ogólnie przyjęte reguły, według których przed założeniem firmy trzeba opracować profesjonalny biznesplan i zbadać rynek, w tym potencjalnych klientów i konkurentów. A potem starać się rozwinąć firmę, powiększając skalę jej działalności i zatrudnienie, tak by trafić na Listę 500. Co innego radzą i robią autorzy „ReWork" – zwolennicy poprzestawania na mniejszym, ale za to bardzo rentownym biznesie. Nie dość, że kwestionują popularną potrzebę powiększania firmy, to jeszcze radzą, by na starcie, zamiast tracić czas na skomplikowane, a co gorsza długoterminowe biznesplany, zacząć działać i jak najszybciej sprawdzić swe pomysły w praktyce. Tyle że bez zbędnego rozmachu i niepotrzebnych wydatków, lecz na małą skalę i jak najmniejszym kosztem. Nie w każdej branży tę zasadę tak łatwo można wprowadzić w życie jak w świecie internetu, gdzie nie brakuje biznesów uruchomionych za kilkaset złotych. Jednak ogólna reguła, by ograniczyć się do naprawdę niezbędnych wydatków, przyda się w każdej branży, i to nie tylko początkującym przedsiębiorcom. Choć „ReWork" nie radzi, jak krok po kroku rozpocząć biznes, to może być bardzo pomocny na starcie, a nawet na etapie myślenia o własnej firmie. Sporo inspiracji znajdą tu także przedsiębiorcy z dłuższą praktyką. Także ci bardzo zajęci – bo autorzy radzą krótko, treściwie i bez przegadania. Są gorliwymi wyznawcami zasady, że lepiej krócej i mniej niż dłużej i więcej. Przyznają zresztą, że o ponad połowę skrócili pierwotną wersję poradnika – z korzyścią dla książki, jak twierdzą. -
Recenzja: Interia360.pl Lech Galicki, 2014-05-05Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jedna z podstawowych zasad ekonomicznych mówi: „przy posiadanych minimalnych środkach – osiągnąć zamierzony efekt". Można także wspomnieć o drugiej kardynalnej zasadzie: dysponując określonymi środkami – tak działać w sferze ekonomicznej łączącej się z efektywną organizacją i zarządzaniem, aby uzyskać w swym biznesowym przedsięwzięciu maksymalny wynik. Te dwie zasady (minimum/maksimum) są komplementarne, uzupełniają się, idzie tylko czy w „rozkręcenie” firmy zaangażujemy kierując się ostrożnością i swego rodzaju zachowawczością, środki minimalne, czy też „ idąc na całość” zaangażujemy w naszą przygodę w bycie właścicielem określonego rodzaju biznesu wszystkie posiadane przez nas aktywa, zasoby finansowe, środki trwale, transport etc. Nikt za nas nie podejmie takiej decyzji. Tylko my możemy to uczynić, ale także nikt poza nami nie będzie odpowiedzialny za wybór. Te prawdy ekonomiczne pamiętam jeszcze ze studiów i znakomicie korespondują one ze stylem i poetyką przekazywanych przez Jasona Frieda i Davida Heinemeiera Janssona, autorów bestsellerowej książki Rework rad dla osób pragnących stworzyć własne firmy, obojętne czy są nimi rasowi przedsiębiorcy, ludzie pragnący uciec „ na swoje od etatowej pracy”, albo nie mogący już znieść swej upokarzającej sytuacji bezrobotni, a także niedoceniani przez zwierzchników aktywni, zdolni, ambitni, a przez to dla decydentów – niepotrzebni i namolni. Pozostaje pytanie, na które wiele osób nie znajduje odpowiedzi: ” kiedy i jak określić moment najlepszy na założenie własnej i upragnionej np. fabryczki, bądź firmy, która przynosić będzie solidne dochody. Autorzy książki odpowiadają krótko:” właściwego momentu na „rozkręcenie” biznesu nie ma. Po prostu trzeba się wziąć do realizacji planów bez względu na mnożące się w wyobraźni potencjalnego przedsiębiorcy przeszkody. Książka Rework jest znakomitym, niezwykle oryginalnym i przekazującym twórcze rady poradnikiem dla osób chcących stworzyć własne firmy. Nie ma potrzeby podawania w recenzji szczegółów. Warto na początek podać zainteresowanym, że według autorów „podręcznika”: „ pracoholizm, w naszej kulturze wynoszony na piedestał jest nie tylko nie potrzebny, ale również głupi”. Warto także pamiętać o higienie życia i przykładowo dbać o to, aby się dobrze wyspać. Resztę podanych w sposób szczegółowy,inteligentny, krótki, ciekawy i nowatorski rad, kandydaci na biznesmenów powinni przeczytać i przeanalizować sami, bo to doprawdy ogromna przyjemność. Polecam tę książkę uznając zawarte w niej prawdy rewolucyjnie interesujące i zgodne z …kodeksem twórczej pracy.
-
Recenzja: trendbiz.pl Marcin Pietraszek, 2014-04-11Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jason Fried i David Heinemeier Hansson w książce „Rework” wywracają do góry nogami obowiązujące powszechnie przekonania na temat zasad prowadzenia firmy.
Autorzy są założycielami firmy 37 signals, która sprzedaje dostęp do aplikacji ułatwiających organizację pracy w małych przedsiębiorstwach. To właśnie oni stoją za sukcesem programu Basecamp, używanego na całym świecie do zarządzania projektami, współpracy z zespołem i klientami. Dlatego warto sprawdzić, co mają do powiedzenia ludzie, którzy z sukcesem stworzyli nowoczesny biznes.
Jestem pewien, że podczas lektury ich książki niektórym tzw. ekspertom włos jeży się na głowie. To dlatego, że autorzy idą pod prąd wielu popularnym „prawdom”. Nie opierają się przy tym na jakichkolwiek badaniach lub naukowych analizach, ale wyłącznie na własnych doświadczeniach, zdobytych podczas zakładania i prowadzenia własnej firmy. Dlatego podczas lektury warto wziąć małą poprawkę na to, co czytamy – możliwe, że coś, co świetnie sprawdziło się w przypadku 37 signals, może nie zadziałać lub zadziałać inaczej w firmie działającej np. w innej branży.
Biorąc sobie do serca to małe zastrzeżenie, lektura książki podzielonej na 13 rozdziałów i aż 92 króciusieńkich podrozdziałów będzie czystą przyjemnością i inspirującym przeżyciem.
Według autorów w dzisiejszych, szybkich czasach szkoda czasu na przygotowywanie strategii, czy też misji firmy. Napisanie czegoś takiego zajmuje mnóstwo czasu, a i tak życie szybko zweryfikuje plany opisane za pomocą wygładzonych, optymistycznych zdań. Szkoda na to Twojego wysiłku. Dlatego zamiast planować – działaj. Plany i tak nigdy się nie sprawdzają, a tylko testując swoje pomysły możesz sprawdzić, ile naprawdę są warte.
Budując swój biznes, unikaj brania lub pożyczania pieniędzy, szczególnie od zewnętrznych inwestorów. Tworzenie startupu, rozumianego jako założenie spółki, na rozkręcenie której otrzymuje się od kogoś pieniądze, to niszczenie szans na założenie prawdziwej firmy. Jeśli nie trzeba się martwić o to, jak przeżyć kolejny miesiąc, jeśli od spływających zamówień nie zależy los firmy, spada motywacja do działania, a pieniądze są marnotrawione. W takich warunkach trudno zbudować naprawdę konkurencyjną firmę.
Dlatego jeśli tylko to możliwe, najlepiej weź sprawy we własne ręce, nawet jeśli będzie to oznaczało konieczność rozpoczęcia działalności na mniejszą skalę i z mocno ograniczonym budżetem. Pracuj intensywnie, biorąc sobie do pomocy osoby, które będą gotowe naprawdę się zaangażować. Pracując, wykorzystuj maksymalnie czas i unikaj niepotrzebnych rozpraszaczy. Do tej kategorii autorzy zaliczają także niepotrzebne zebrania. Godzinne spotkanie w gronie 10 osób, to bardzo często 10 zmarnowanych roboczogodzin. Dlatego spotkania organizuj tylko wtedy, gdy jest to absolutnie konieczne.
Nie wierz tym, którzy pracowitość utożsamiają z pracą po godzinach, czy tym bardziej z zarywaniem nocy. Jeśli ktoś tak robi, to raczej jest źle zorganizowany niż pracowity. Przejawy pracoholizmu nigdy nie prowadzą do niczego dobrego i prędzej czy później zemszczą się w postaci zmęczenia i spadku kreatywności.
Tworząc produkty, myśl raczej o tym jak je uprościć niż jak je skomplikować. Starając się znaleźć dla firmy miejsce na rynku, nie bój się krytycznych wypowiedzi i haseł pod adresem bardziej doświadczonej konkurencji – wbrew pozorom taka bezczelność może pomóc wypromować małą firmę. Dobierając pracowników, nie traktuj zbyt poważnie tego, co kandydaci piszą w CV – zamiast tego sprawdź, co potrafią naprawdę.
I nie zapominaj, że biznes to sztuka – najlepsze pomysły rodzą się w nim pod wpływem… natchnienia. -
Recenzja: http://ekonomiaprzetrwania.pl 2014-04-24Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
1. Główna idea zawarta w tej publikacji:
Poradniki biznesowe, zwłaszcza te amerykańskie, są albo wątpliwe merytorycznie, albo pełne schematów i uproszczeń, albo nijak się mają do polskiej rzeczywistości. Szansa, że znajdziemy w takiej literaturze naprawdę wartościowe porady, jest mikroskopijnie mała. Na szczęście co jakiś czas zdarza się wyjątek od tej reguły. REWORK Jasona Frieda i Davida Heinemeiera Hanssona jest właśnie taką osobliwą książką. Mamy tu co prawda setki porad, mniej lub bardziej praktycznych, jednak to, co najważniejsze, to filozofia, jaka przyświecała autorom. A tę można streścić krótko i dosadnie: sensowych porad biznesowych może tylko udzielać zaprawiony w bojach przedsiębiorca, a nie teoretyk, nauczyciel akademicki czy publicysta bez biznesowego przetarcia. Jako przedsiębiorca z ponad 15-letnim stażem podpisuję się pod takim stwierdzeniem obiema rękoma.
2. Co warto wiedzieć o autorach książki?
Autorzy to biznesmeni, którzy odnieśli spory sukces. Ze stworzonych przez nich aplikacji i serwisów, by wymienić tylko Basecamp, Highrise, Backpack, Campfire czy Writeboard, korzysta ponad 3 miliony użytkowników, a ich firma (obecnie Basecamp, poprzednia nazwa to 37 signals.com) przynosi miliony dolarów zysku. Fried i Hansson mają więc pełne prawo do formułowania, czasem nawet mocno kontrowersyjnych, tez biznesowych.
3. Cytaty warte przytoczenia:
“Mała skala działalności nie musi być tylko szczeblem w rozwoju firmy, ale może być celem samym w sobie”
“Plany to tak naprawdę domysły. Gdy niepewne informacje zamieniasz w plan, wkraczasz na niebezpieczny teren. Plany przewidują bowiem, że przyszłość jest kształtowana przez przeszłość.”
“Powinieneś zbudować swój biznes wokół tego, co niezmienne – wokół tego, czego ludzie chcą dzisiaj i będą potrzebować jeszcze za dziesięć lat.”
4. Strategia biznesowa warta uwagi:
Jeśli miałbym wybrać tylko trzy najcenniejsze porady z tej książki, to nie musiałbym długo się zastanawiać. Oto one:
- Wykorzystaj to, co masz, a biznes możesz zacząć w każdym momencie.
Niby to takie oczywiste, ale większość młodych przedsiębiorców wynajduje tysiące problemów, które ich powstrzymują przed rozpoczęciem biznesu. A nawet jeśli zaczną wdrażać w życie pomysły, to nadmiernie komplikują sobie życie, wchodząc w trudne zazwyczaj relacje z inwestorami, i jednocześnie generując zbyt wiele niepotrzebnych kosztów (które pojawiają się zwykle tylko dlatego, że inwestor zasilił gotówką młodą firmę). Tym samym książka jest pochwałą bootstrappingu, czyli rozwijania własnego biznesu bez zewnętrznego finansowania tak długo, jak to jest tylko możliwe.
- Skup się na epicentrum i doprowadź je do doskonałości.
Innym słowy, nie zajmuj się szczegółami, zanim nie ogarniesz podstaw. Nie ma przecież sensu zastanawiać się na wystrojem kawiarni, jaką planujesz otworzyć, jeśli nie będziesz miał stuprocentowej pewności, że wybrałeś odpowiednią lokalizację, od której w dużej mierze zależy powodzenie w branży gastronomicznej.
- Znajdź w swoim biznesie produkty uboczne, ze sprzedaży których możesz uzyskać dodatkowe profity.
Świetnym przykładem jest jeden z tradycyjnych biznesów, czyli tartak. To biznes, gdzie nie tylko sprzedaje się główny produkt, ale też wszystkie odpadki powstały w procesie obróbki drewna. Ścinki i wióry są przecież sprzedawane firmom produkującym brykiet kominkowy. Przy okazji, mało kto wie, że pionierem tego rozwiązania był Henry Ford, który jako pierwszy zaczął sprzedawać odpadki, jakie powstawały podczas produkcji słynnych Fordów T.
Autorzy zresztą otwarcie przyznają, że REWORK, tak samo jak ich poprzednia książka “Getting real”, to typowe przykłady produktów ubocznych, na których zarobili ponad milion dolarów. Najpierw założyli firmę, rozwinęli biznes, tworząc aplikacje niezwykle przydatne innym przedsiębiorcom, a dopiero później zaczęli o tym pisać książki.
5. Czy autorzy przekonali mnie do swojej koncepcji?
Zdecydowanie tak, bo wyznaję te same zasady. Co więcej, książka jest wielkim apelem do młodego pokolenia, by myślało i działało odważniej, jednocześnie racjonalnie podchodząc do biznesu, czego jestem gorącym zwolennikiem.
Mam tylko jedno zastrzeżenie do tego poradnika. Nie dotyczy jednak autorów, bo ci wykonali kawał świetnej roboty. Mam na myśli czytelnika, który chciałby skorzystać z tych rad w najlepszy możliwy sposób. Bo przyszły przedsiębiorca, nawet jeśli zapozna się z takimi książkami jak ta, jest zawsze sam, zawsze sam podejmuje decyzje. Nawet jeśli zakłada biznes ze wspólnikiem, problem jest ten sam: brakuje mu coacha lub mentora, zarazem doświadczonego przedsiębiorcy, który od samego początku mógłby wspierać młodych przedsiębiorców swoim doświadczeniem. Profesja coacha jest w Polsce jeszcze młoda, rynek dopiero dojrzewa, a do tego wielu coachów nie ma biznesowej przeszłości, tylko wykształcenie uniwersyteckie, najczęściej psychologiczne. A to najczęściej zbyt mało, by wsparcie coacha mogło się przełożyć na konkretne, wymierne rezultaty biznesowe.
Można oczywiście dać kontrę i powiedzieć; każdy biznes jest inny, nikt nie zna mojego pomysłu lepiej ode mnie, pomysłodawcy, a wiedza biznesowa ma krótki okres użyteczności, bo świat pędzi do przodu i dziś klient ma inne wymagania niż 5 czy 10 lat temu, więc wiedza przedsiębiorcy z większym stażem niekoniecznie będzie użyteczna w moim przypadku. Zgoda, ale trzon każdego biznesu jest identyczny. To twarde stąpanie po ziemi, to działanie etyczne i zgodne z przepisami, to uwzględnianie ryzyka na wczesnym etapie planowania, to wreszcie skupianie się na wąskiej niszy i specjalizacja. A tych kwestii niewielu początkujących przedsiębiorców bierze pod uwagę, popełniając wszelkie możliwe błędy już na samym starcie, marnując czas i potencjał swojego projektu.
6. Styl:
Książka napisana prostym, poradnikowym stylem, bez językowych fanaberii i bez programistycznego żargonu.
7. Do kogo jest skierowana ta książka?
REWORK to moim zdaniem najlepszy poradnik, jaki kiedykolwiek napisano dla początkującego przedsiębiorcy, i to zarówno w branży internetowej, jak i w tradycyjnym biznesie.
Zresztą, zdaje się, że nie tylko ja jestem tego zdania – książka jest obecnie (kwiecień 2014) najlepiej sprzedającą się pozycją wydawnictwa OnePress.
8. Moja ocena książki:
- Styl: 10/10
- Treść: 10/10
- Jakość edytorska: 10/10
- Ocena łączna: 10/10 -
Recenzja: mamstartup.pl Adam Łopusiewicz, 2014-03-20Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Wśród uznanych polskich przedsiębiorców najczęściej wymienianą książką wartą polecenia jest “Rework” Jasona Frieda. Wg. Startup School Setup ta książka przypadła do gustu m.in. Pawłowi Nowaki. Czy warto przeczytać tę książkę? - Samo przeczytanie nic nie da. Dopiero spróbowanie w praktyce pokazuje, jak doskonała jest ta książka - mówi Paweł Nowak, PressPad i TurboTłumaczenia.
-
Recenzja: eKomercyjnie.pl Krzysztof Bartnik, 2014-04-14Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Niezależnie od tego czy prowadzisz sklep internetowy czy rozwijasz serwis z treścią czy tworzysz online’owe aplikacje (albo robisz wszystko naraz), rekomenduje Ci zapoznanie się z bardzo niestandardową książką biznesową – Rework. Po lekturze (powtórzonej chyba kilkanaście razy w ciągu ostatnich 3 lat) czuję się zobowiązany do polecenia tej pozycji wszystkim osobom, które mają cokolwiek wspólnego z prowadzeniem własnej firmy. Zwłaszcza, że wreszcie jest dostępna w polskiej wersji.
Rework to książka napisana przez Jasona Frieda i Davida Heinemeiera Hanssona – założycieli firmy Basecamp (dawniej 37signals), która zajmuje się tworzeniem internetowych aplikacji do zarządzania projektami (Basecamp), kontaktami (Highrise), organizowania biznesu (Backpack) czy komunikacji (Campfire), przy czym najbardziej zajmują się tym pierwszym. Oprócz tego chłopaki robią tonę innych rzeczy, od prowadzenia fajnych prezentacji na różnych konferencjach do pisania firmowego bloga (ponad 150 tys. czytelników w RSS!), chociaż ostatnio trzeba przyznać, że publikują rzadziej.
W założeniach Rework opisuje filozofię działania, która sprawiła, że od 1999 roku systematycznie rozwijają swój biznes i osiągają sukces w tym, czym się zajmują. Wiedzy teoretycznej w Rework praktycznie nie ma – książka powstała dzięki praktycznym doświadczeniom właścicieli firmy.
O tym, że całość podoba się Czytelnikom świadczy to, w przez dłuższy czas była bestsellerem w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Wreszcie trafiła do Polski i też zajmuje pierwsze miejsca na liście najczęściej kupowanych książek w księgarni Onepress.
Co sprawia, że Rework jest książką, którą musi przeczytać każdy właściciel biznesu?
Popatrzcie na kilka konkretnych wskazówek, które wyciągniecie z tej lektury:
- Zamiast uczyć się na błędach i wyciągać doświadczenia z porażek, skup się na wygrywaniu. Sukces to prawdziwa amunicja do działania.
- Twoja firma wcale nie musi rosnąć i rozwijać się w sensie liczby pracowników. Dobierz dla niej idealny rozmiar.
- Wystartuj ze swoim projektem, zacznij coś robić. Brak czasu to żadna wymówka.
- Szukanie inwestora do Twojego projektu powinno być planem ostatecznym. Wydawanie nieswoich pieniędzy jest proste i uzależniające. Zarabianie na swoim trudniejsze, ale niesie za sobą większą nagrodę.
- Uruchamiaj biznesy, a nie startupy – niech od początku generują przychody i – najlepiej – zyski.
- Rób mniej niż Twoja konkurencja i rób to mądrzej.
- Spróbuj sprzedawać projekty tworzone dla potrzeb swojego biznesu (np. 37signals oprócz tworzenia oprogramowania piszą książki, itd.).
- Spotkania są toksyczne i zabierają mnóstwo czasu.
- Wysypiaj się (brak snu to brak kreatywności i niestandardowego myślenia – nikt nie ma na to siły).
- Pozwól swoim klientom, aby byli więksi niż Twoja firma.
- Nie bój się zdradzać swoich sekretów – bądź jak najlepszy szef kuchni pokazujący innym, jak gotować.
- Informacje prasowe to SPAM.
Powyższe przykłady to oczywiście tylko część zawartości i przesłania książki. Każdy punkt jest oczywiście poparty praktycznym przykładem, a cała pozycja pokazuje, że bez skomplikowanego biznesplanu też da się prowadzić biznes. Dla osób, które znały 37signals czy Basecampa przed wydaniem książki większość z opisanych rzeczy może wydawać się powtarzaniem tego, co David i Jason często opowiadali wcześniej. Mimo wszystko warto przeczytać ten poradnik dla zebrania wszystkich myśli w jedno miejsce.
Dlaczego polecam Rework? Ponieważ w sporym stopniu wyznawałem tę filozofię, zanim jeszcze ją poznałem:) Ponieważ (pomimo tego, że mieszkam w kraju nad Wisłą), mam podobne, a wielu miejscach wręcz identyczne podejście do prowadzenia swojej firmy i jej rozwijania.
Miłośnicy długich spotkań i pisania skomplikowanych biznesplanów mogą liczyć na szok po lekturze. I o to w tej książce chodzi. W dzisiejszych czasach firmę można prowadzić zupełnie inaczej, niż jeszcze kilkanaście lat temu. Warto przestawić myślenie. Książka daje solidnego, motywacyjnego kopniaka w nowym kierunku. -
Recenzja: ksiazka-online.pl 2014-03-15Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jason Fried i David Heinemeier Hansson w “Rework” pokazują, w jaki sposób osiągnąć biznesowy cel bez patrzenia na utarte schematy. Gotowi na jazdę bez trzymanki?
“Rework” to książka, która inspiruje. Autorzy podrzucają tu ciekawe pomysły, które czytelnik powinien rozwijać we własnej działalności. Przede wszystkim każą skończyć z magicznym słowem – startup – i rzucić się na głębokie wody biznesu. Trzeba podejmować odważne decyzje i nie bać się brać za nie odpowiedzialności. Koniec z byciem wiecznym dzieckiem – czas na stanie się mężczyzną.
Książka ta może być również traktowana jako intulicyjny przewodnik po życiu. Ile razy tłumaczysz się brakiem czasu? A może po prostu masz źle zorganizowany terminarz? Chcesz realizować wszystkie pomysły pobieżnie? A może weź 30 procent z nich i wykonaj je w 300 procentach?
Pytania, które rodzą się podczas lektury pokazują, jak wiele zależy od człowieka. Zamiast ciągle narzekać warto – wraz z autorami “Rework” – dokonać pozytywnej rewolucji w swoim życiu opierając się na realności. Przecież projektanci z wyższej półki w większości najpierw tworzą coś w rzeczywistości, by potem przelać całkowity projekt na szkice.
Rozwijaj, buduj, twórz, rządź i dziel – mądrze i w duchu “rework”! -
Recenzja: Pawelwojciechowski.com Paweł WojciechowskiRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Rework autorstwa Jasona Frieda i Davida Heinemeier Hannsonna to pierwsza książka jaką przeczytałem w 2014 roku. Nie mogłem lepiej zacząć roku. Jest to książka biznesowa, ale czyta się ją jak beletrystykę. Wartość z niej wyniosą zarówno osoby prowadzące coś na własny rachunek jak i pracujące u kogoś. Hasło promujące tę książkę mówiące, że nigdy już nie będziesz pracował tak samo jest bardzo prawdziwe.
Pisząc o tej książce nie sposób wspomnieć o sposobie i otoczeniu w jakim powstała. Autorzy tej publikacji to założyciele firmy 37signals. Jest to firma, która stworzyła najpopularniejsze w tej chwili oprogramowanie do zarządzania projektami. Jej przychody osiągają miliony dolarów, ale firma nadal zatrudnia tylko 16 osób. Programiści mogą znać również tę firmę jako twórców najpopularniejszego frameworka do tworzenia aplikacji webowych w Ruby – Ruby on Rails.
Książka ta powstała jako efekt uboczny ich działalności. Jest to firma, która lubi dzielić się wiedzą. Prowadzi bloga Signal vs Noise, który jest kopalnią wiedzy dotyczącej efektywnej pracy i zarządzania organizacją. Rozdziały tej książki mają formę niemal artykułów na bloga, co powoduje, że są bardzo dobrze przyswajalne. Brak jest jakichkolwiek wypełniaczy, a to co dostajemy to czysta wiedza w bardzo przystępnej formie. Sami autorzy piszą, że w pierwszej wersji książka ta była wielokrotnie dłuższa i trzeba przyznać, że decyzja o jej skróceniu była bardzo trafna.
Publikacja ta przedstawia bardzo realistyczne i pragmatyczne podejście do prowadzenia projektów w organizacji. Obala wiele mitów, które powstały przy okazji wykształcania się kultury startupowej. Nie trzeba cały czas zatrudniać ludzi i szukać najlepszych talentów. Dlaczego? Tego dowiecie się po lekturze.
W zależności od tego w jakiej strukturze pracowaliście, jakie macie doświadczenie z prowadzeniem i uczestnictwem w projektach, to odbiór tej książki będzie bardzo różny. Część rzeczy może wydać się Wam oczywista, ale w części na pewno znajdziecie coś dla siebie. Ludzie pracujący w korporacji pewnie zobaczą dlaczego kultura w ich organizacji jest chora, a przez to bardzo mało efektywna.
Książkę przeczytałem bardzo szybko. Wiele rzeczy zostanie mi w pamięci na dłużej i wiele będę starał się zastosować w pracy. Wskazówki, jakie są przedstawione w tej książce wydają się bardzo proste, ale wcielenie ich w życie pewnie takie nie będzie. Polecam tę książkę każdemu. Według mnie to pozycja obowiązkowa.
Moja ocena ✭✭✭✭✭
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Rework
- Tłumaczenie:
- Anna Kanclerz
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-289-0183-4, 9788328901834
- Data wydania książki drukowanej :
- 2014-02-14
- ISBN Ebooka:
- 978-83-289-0184-1, 9788328901841
- Data wydania ebooka :
- 2017-12-31 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- ISBN Audiobooka:
- 978-83-289-0185-8, 9788328901858
- Data wydania audiobooka :
- 2018-01-03 Data wydania audiobooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 140x208
- Numer z katalogu:
- 199351
- Rozmiar pliku Pdf:
- 4.3MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 6.4MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 13.1MB
- Rozmiar pliku mp3:
- 192MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF »
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Twoja kariera
Zarządzanie
- Serie wydawnicze: Power
Onepress - inne książki
-
Bestseller Nowość Promocja
Szukasz słów, które sprzedają? Takich słów nie ma. To znaczy: nie ma słów, które sprzedają na autopilocie i które działają w każdej sytuacji. Ale każde słowo, właściwie dobrane, może się stać częścią komunikatu, który zmieni czyjeś myślenie albo decyzję.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(46,90 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej książce przekonasz się, że sukces, spełnienie marzeń i szczęśliwe życie jest dla każdego. By osiągnąć te cele, nie musisz czekać na przypadek, tajemniczą i ulotną inspirację ― możesz działać już teraz. Wystarczy wsłuchać się w siebie, zrozumieć swoją wewnętrzną moc i przejąć kontrolę nad własnym życiem!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(32,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.69 zł
54.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Nie bez powodu naukowcy umieścili manipulatorów w tzw. Mrocznej triadzie, w towarzystwie psychopatów i narcyzów. Uznano bowiem, że ich działalność zajmuje wysokie miejsce na makabrycznym podium najbardziej szkodliwych społecznie. To w wyniku ich manipulacji tracimy poczucie własnej wartości, dajemy się porwać poczuciu winy czy z każdym dniem takich interakcji stajemy się coraz to bardziej uwikłani w układ, z którego tak trudno jest się wyzwolić. To również przez nich tracimy wiarę w siebie, obniża się nasza sprawczość i kreatywność, a po motywacji do czegokolwiek z czasem nie zostaje już ani śladu. A mimo to wciąż dajemy się im omotać — czasem nieświadomie, a czasem celowo odpuszczając przysłowiowe „kopanie się z koniem”. Wtedy to manipulatorzy wygrywają, zamieniając nasze życie — tak zawodowe, jak rodzinne — w koszmar.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,14 zł najniższa cena z 30 dni)
35.69 zł
54.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Pochodzący z języka angielskiego termin brand purpose na polski tłumaczy się czasem niedosłownie tak: słuszna sprawa. Autorka książki definiuje to pojęcie jako pozamaterialny cel istnienia marki. Co poza oczywistą chęcią zarobkowania kryje się za działalnością danej firmy? W jaki sposób poprawia ona jakość życia? Świat przesuwa się w stronę brandów zaangażowanych, funkcjonujących w duchu odpowiedzialności. Właściciele firm, twórcy marek muszą to zrozumieć i zastanowić się, co poza towarami lub usługami wnoszą do społeczeństwa. Warto to zrobić, tym bardziej że odnalezienie swojego brand purpose może pozytywnie wpłynąć na rozwój przedsiębiorstwa.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(37,76 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
W tej książce znajdziesz podpowiedź, co zrobić, aby prawa szczęścia działały na Twoją korzyść. Zrozumiesz, że warto korzystać z ponadczasowej zasady przyczyny i skutku, wyznaczać właściwe cele i pogłębiać potrzebną wiedzę. Nauczysz się kształtować i ukierunkowywać nawyki, aby niemal bez wysiłku podążać w odpowiednim kierunku. Dowiesz się też, jak zwiększać swój osobisty magnetyzm i zaprzyjaźniać się z ludźmi, którzy pomogą Ci w osiąganiu zamierzonych celów. Szybko się przekonasz, jak niewiarygodnie wzrośnie Twoja efektywność. I jak to jest, kiedy inni ludzie nazywają Cię prawdziwym szczęściarzem!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(31,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Prawo w IT. Praktycznie i po ludzku to prawdziwe kompendium wiedzy nie tylko dla prawników, ale także konsultantów IT, menedżerów do spraw bezpieczeństwa informacji, wreszcie wszystkich tych, którym zależy na zrozumieniu i stosowaniu prawa w obszarze technologii informatycznych. Lektura niezbędna dla osób chcących się efektywnie poruszać w cyfrowej rzeczywistości i skutecznie chronić swoje interesy w świecie internetu i nowych mediów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(56,96 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Storytelling to metoda wywoływania emocji u odbiorcy, co pozwala efektywniej na niego oddziaływać. Poprzez opowieści łatwiej jest przekonywać, inspirować i sprzedawać.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(42,88 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
To książka przeznaczona dla przedsiębiorców, dyrektorów, managerów i specjalistów, którzy chcą poznać fundamentalną filozofię, jaka leży u podstaw skutecznych działań marketingowych na rynku B2B. Prowadzisz tego typu firmę i chcesz zacząć inwestować w marketing, by Twoja marka stała się rozpoznawalna i pomagała Ci pozyskać klientów? A może pierwszy raz w karierze zatrudniasz się w firmie B2B i zastanawiasz się, od czego zacząć swoje działania?- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Jacek Walkiewicz to psycholog, który swoją życiową misję upatruje w edukowaniu dorosłych. Tworzy programy szkoleniowe i wykłady, jest autorem cenionych książek. Ma przemyślenia - "rozmyślenia" - na tematy, które nurtują wielu z nas. Co czyni życie tak fascynującą przygodą? Czym jest mądrość i czy bycia mądrym można się nauczyć? Czy i dlaczego w życiu warto się kierować wartościami? Na te i inne pytania autor poszukuje odpowiedzi na kartach Rozmyślnika. Bazując na własnych doświadczeniach, odsłania przed Czytelnikiem swoją interpretację, wnioski na dany temat, a potem zaprasza do wyruszenia w samodzielną podróż ku zrozumieniu i działaniu, bo co prawda Rozmyślnik służy do rozmyślania, ale efektem rozmyślania powinno być działanie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Seks, władza i pieniądze - oto trzy popędy, z którymi żyjemy na co dzień. Nawet jeśli nie kierują naszym życiem, to pewnie prędzej czy później zetkniemy się z ludźmi, dla których jeden z nich (albo wszystkie trzy) będzie czymś najważniejszym. Nie do przeskoczenia. Dla seksu, władzy i pieniędzy człowiek zrobi naprawdę wiele. I możesz mówić „mnie nie zależy”, możesz nawet tak myśleć, w pewnym momencie jednak zderzysz się z własną lub cudzą żądzą - tak silną, że nie będziesz w stanie w jej obliczu ustać na nogach. I co wtedy?- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,40 zł najniższa cena z 30 dni)
31.85 zł
49.00 zł (-35%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@onepress.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Rework Jason Fried, David Heinemeier Hansson (0) Weryfikacja opinii następuje na podstawie historii zamowień na koncie Użytkownika umiejszczającego opinię.