Księgarnia Onepress - literatura biznesowa, książki klasy business

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Cz. IV. Prognozowanie na podstawie modeli trendu

Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Cz. IV. Prognozowanie na podstawie modeli trendu Ewa Chodakowska, Katarzyna Halicka, Arkadiusz Jurczuk, Joanicjusz Nazarko - okladka książki

Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Cz. IV. Prognozowanie na podstawie modeli trendu Ewa Chodakowska, Katarzyna Halicka, Arkadiusz Jurczuk, Joanicjusz Nazarko - okladka książki

Ocena:
Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
Stron:
182
Dostępny format:
     PDF

Ebook

darmowy

Dodaj do koszyka lub Kup na prezent Kup 1-kliknięciem

Przenieś na półkę

Do przechowalni

Tematem czwartej części podręcznika Prognozowane w zarządzaniu przedsiębiorstwem jest prognozowanie z zastosowaniem klasycznych modeli składowych szeregów czasowych (tendencji rozwojowej, wahań periodycznych oraz wahań przypadkowych). Autorzy wybrali do zaprezentowania w podręczniku modele najczęściej wykorzystywane w prognozowaniu zjawisk gospodarczych: analityczne, wskaźników sezonowości oraz analizy harmonicznej. W opracowaniu omówiono także zagadnienie dopuszczalności prognoz.

Intencją autorów było, aby zagadnienia podjęte w podręczniku opisane zostały w sposób możliwie przystępny i zrozumiały zarówno dla studentów podstawowego kursu prognozowania, jak i dla szerszego grona odbiorców pragnących poznać zasadnicze zagadnienia i metody prognozowania. Autorzy starali się zachować niezbędną ścisłość i przejrzystość wywodów, unikając jednocześnie zawiłego dyskursu naukowego i subtelności teoretycznych. Wiele uwagi poświęcili sposobowi prezentacji materiału dydaktycznego. Zamieścili wiele przykładów obliczeniowych szczegółowo objaśniających sposób sporządzania prognoz z zastosowaniem omawianych metod i wskazujących na możliwości ich wykorzystania w procesach podejmowania decyzji menadżerskich. Akcentowali te zagadnienia, które – ich zdaniem – są szczególnie istotne w praktyce przedsiębiorstw. Intensywnie wykorzystali schematy graficzne ilustrujące przedstawiane kwestie. Każdy rozdział kończy wykaz kluczowych zagadnień oraz spis literatury podstawowej i uzupełniającej, przydatnej do samodzielnego studiowania i poszerzania wiedzy z zakresu omawianych zagadnień. Podręcznik zamyka rozdział zawierający problemy do samodzielnego rozwiązania, które mogą pomóc czytelnikowi ugruntować zdobytą wiedzę.

Wybrane bestsellery

Zamknij

Przenieś na półkę
Dodano produkt na półkę
Usunięto produkt z półki
Przeniesiono produkt do archiwum
Przeniesiono produkt do biblioteki

Zamknij

Wybierz metodę płatności