Podstawy zarządzania projektami
- Wydawnictwo:
- Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 238
-
PDF
Opis książki: Podstawy zarządzania projektami
Wybrane bestsellery
-
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zesp...
Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Książka obejmuje tematykę inżynierii wymagań według programu certyfikacji IREB® CPRE® Foundation Level na poziomie podstawowym. Omawia zagadnienia wyszczególnione w planie nauczania IREB® CPRE® z naciskiem na aspekt praktyczny, a także przygotowuje do egzaminu certyfikacyjnego...
Certyfikowany inżynier wymagań. Opracowanie na podstawie planu nauczania IREB® CPRE®. Przykładowe pytania egzaminacyjne z odpowiedziami Certyfikowany inżynier wymagań. Opracowanie na podstawie planu nauczania IREB® CPRE®. Przykładowe pytania egzaminacyjne z odpowiedziami
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Przewodnik, który trzymasz w ręku, powstał właśnie po to, by zasypać otchłań między działem HR i pozostałymi dywizjami organizacji w procesie transformacji. Kate ma nadzieję, że dzięki książce uda jej się pomóc zarówno osobom przeprowadzającym transformację, jak i działom HR firm i organizacji. W...
Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych Kompetentny Scrum Master. Przewodnik po rozwoju Scrum Masterów i Agile Coachów dla HR, zarządzających oraz samych zainteresowanych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
W tej książce zaprezentowano 75 KPI, które są uznawane za najbardziej istotne. Znajdziesz tu ich definicje wraz ze zwięzłym opisem, techniki obliczania, wreszcie ― co najważniejsze ― sposoby korzystania z tych narzędzi. Dzięki praktycznym przykładom niepostrzeżenie zaczniesz rozumieć ...
KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Dzięki tej książce nauczysz się postrzegać przywództwo jako zdolność systemu do współwyczuwania i współkształtowania przyszłości, a następnie uświadomisz sobie, że wszelkie przywództwo ma charakter rozproszony — jeśli ma być skuteczne, musi obejmować wszystkich. Jest to związane z przywróce...
Teoria U dla świadomych liderów. Jak wzmocnić potencjał organizacji i kształtować jej przyszłość Teoria U dla świadomych liderów. Jak wzmocnić potencjał organizacji i kształtować jej przyszłość
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
49.90 zł(-70%)
Ebooka "Podstawy zarządzania projektami" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Podstawy zarządzania projektami" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Podstawy zarządzania projektami" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-631-0367-5, 9788363103675
- Data wydania ebooka:
- 2017-12-06 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 71046
- Rozmiar pliku Pdf:
- 4.4MB
- Kategorie:
Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Spis treści książki
Spis treści
1 Wprowadzenie do zarządzania projektem
(Włodzimierz Dąbrowski, współpraca: Karol Domagała) . . . . . . 1
1.1 Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1
1.2 Podstawowe pojęcia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2
1.3 Cechy projektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
1.4 Historia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
1.5 Złożoność projektów IT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
1.5.1 Przyczyny niepowodzeń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
1.5.2 Sukcesy projektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10
1.6 Metodyczne zarządzanie projektem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
1.6.1 Podejście klasyczne (PRINCE 2) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12
1.6.2 Podejście zwinne (Agile) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
1.6.3 Podejście adaptacyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
1.7 Planowanie zadań i konstruowanie harmonogramu . . . . . . . . . . . 18
1.7.1 Definiowanie projektu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
1.7.2 Karta projektu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
1.8 Planowanie projektu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
1.9 Struktura podziału prac . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
1.9.1 Konstruowanie diagramu WBS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22
1.9.2 Metody opracowywania WBS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23
1.10 Planowanie sieci zadań - diagramy precedensji . . . . . . . . . . . . . . . 23
1.11 Ścieżka krytyczna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
1.12 Szacowanie pracochłonności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27
Literatura . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
VI
2 Komunikacja w projekcie
(Małgorzata Rzeźnik) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
2.1 Planowanie komunikacji w projekcie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
2.1.1 Zasady planowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
2.1.2 Analiza interesariuszy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
2.1.3 Formy i techniki komunikacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
2.1.4 Przykładowe formy planu komunikacji . . . . . . . . . . . . . . . 35
2.2 Organizacja, prowadzenie i protokołowanie zebrań . . . . . . . . . . . 38
2.3 Przygotowanie i wygłaszanie prezentacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
2.4 W trakcie prezentacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
2.5 Negocjacje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47
Literatura . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51
3 Zarządzanie zespołem projektowym
(Małgorzata Rzeźnik) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
3.1 Rekrutacja i selekcja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
3.2 Cykl życia zespołu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56
3.3 Role w zespole . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
3.4 Motywacja – główne teorie i ich praktyczne implikacje . . . . . . . . 59
3.4.1 Piramida potrzeb Maslowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
3.4.2 Czynniki higieny i czynniki motywujące według
Herzberga . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
3.5 Model witaminowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
3.5.1 Zarządzanie zespołem wirtualnym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62
3.6 Zarządzanie zespołem projektowym okiem praktyka . . . . . . . . . . 64
Literatura . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
4 Zarządzanie finansami w projekcie
(RafałMuniak) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69
4.1 Źródła finansowania projektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69
4.2 Środki wewnętrzne - kapitałwłasny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70
4.3 Środki zewnętrzne - kapitałwłasny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70
4.4 Aniołowie biznesu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72
4.5 Środki zewnętrzne – kapitałobcy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73
4.6 Środki bezzwrotne lub częściowo umarzalne . . . . . . . . . . . . . . . . . 77
4.7 Środki zewnętrzne – kapitałmieszany . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
4.8 Ocena ekonomiczno-finansowa projektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
VII
4.8.1 Analiza pionowa, pozioma i wskaźnikowa sprawozdań
finansowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
4.8.2 Próg rentowności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86
4.8.3 Metody oceny projektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87
4.8.4 Wewnętrzna stopa zwrotu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91
4.9 Ryzyko w ocenie projektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93
4.10 Ryzyko w ocenie projektu (case study) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
4.11 CASE – STUDY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
5 Metodyki zarządzania projektami
(Piotr Habela) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109
5.1 Pojęcie metodyki zarządzania projektami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109
5.2 Metodyka PRINCE2 a biznesowe uzasadnienie prac . . . . . . . . . . 113
5.3 Główne wymiary określające przedsięwzięcie. PMBOK jako
rama dla metodyk projektowych. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126
5.4 Metoda Wartości Zarobionej (EVM) jako metodyka zarządcza . 135
5.5 Zarządzanie projektami metodą Łańcucha Krytycznego . . . . . . . 144
5.6 Metodyki “zwinne” i adaptacyjne. Metodyka Scrum . . . . . . . . . . 154
5.7 Metodyka TenStep. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 165
5.8 Metodyka Method123 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174
Literatura . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 183
6 Komputerowe Systemy Wspomagania Zarządzania
(Tomasz Pieciukiewicz) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 185
6.1 Systemy Enterprise Project Management . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 185
6.2 Systemy zarządzania procesami pracy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 188
6.2.1 Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 188
6.2.2 Modelowanie procesów pracy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 190
6.2.3 Business Process Modeling Notation . . . . . . . . . . . . . . . . . 192
6.2.4 Symulowanie procesów pracy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 197
6.2.5 Tworzenie aplikacji obsługujących procesy pracy. . . . . . . 198
6.3 Zarządzanie dokumentami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 201
6.4 Zarządzanie zgłoszeniami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 203
6.5 Zarządzanie wiedzą . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 207
6.5.1 Pozyskiwanie, kodyfikowanie i reprezentacja wiedzy . . . . 208
6.5.2 Dystrybucja wiedzy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 211
6.6 Zarządzanie kontaktami z klientami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 213
6.6.1 Analityczne CRM . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 213
6.6.2 Operacyjne CRM. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 214
VIII
6.7 Zarządzanie wymaganiami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 217
6.8 Systemy Business Intelligence . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 221
6.9 Zarządzanie komunikacją . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 228
Literatura . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 235
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Podstawy zarządzania projektami Pod redakcja Włodzimierza Dabrowskiego (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.