Podstawy zarządzania procesami w zakładach ubezpieczeń
- Autor:
- Lech Gąsiorkiewicz
- Wydawnictwo:
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 218
-
PDF
Opis książki: Podstawy zarządzania procesami w zakładach ubezpieczeń
Celem monografii jest przedstawienie podstaw koncepcji zarządzania procesami w zakładach ubezpieczeń. Wymaga to zaprezentowania specyfiki i uwarunkowań prawnych działalności ubezpieczeniowej oraz omówienia dekompozycji procesów działalności ubezpieczeniowej, struktury procesów realizowanych w zakładach ubezpieczeń, relacji między procesami realizowanymi w zakładach ubezpieczeń oraz mierników oceny realizacji poszczególnych procesów.
W monografii zaprezentowano przedstawione w jej tytule zagadnienie w sposób wyczerpujący, poprzez zebranie i omówienie wszystkich dostępnych informacji bezpośrednio dotyczących tego tematu. Szczególną uwagę skupiono na regulacjach prawnych, wytycznych i rekomendacjach, które odnoszą się do działalności ubezpieczeniowej. Powstanie monografii było wynikiem zainteresowania autora problematyką zarządzania procesami w instytucjach finansowych (zwłaszcza zakładach ubezpieczeń) i wieloletniego doświadczenia praktycznego w zakresie zarządzania w zakładach ubezpieczeń.
Wybrane bestsellery
-
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji ...
10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych 10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zesp...
Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
W tej książce zaprezentowano 75 KPI, które są uznawane za najbardziej istotne. Znajdziesz tu ich definicje wraz ze zwięzłym opisem, techniki obliczania, wreszcie ― co najważniejsze ― sposoby korzystania z tych narzędzi. Dzięki praktycznym przykładom niepostrzeżenie zaczniesz rozumieć ...
KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. 75 mierników ważnych dla każdego menedżera
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Zakładasz firmę. Zakładasz ją, ponieważ to chcesz w życiu robić. Prowadzić własny biznes. Masz na niego pomysł, masz zdolności, cele, zapał, ręce i głowę do pracy. Jesteś gotów na poświęcenia, nadgodziny, od czasu do czasu nawet zarwane weekendy. I masz to: nie śpisz po nocach, pracujesz po 18 go...
Mindf*ck szefa. Żeby w końcu wyszło tak, jak wyjść nie chce Mindf*ck szefa. Żeby w końcu wyszło tak, jak wyjść nie chce
(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów...
Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy
(20.90 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
69.00 zł(-70%) -
Dzięki tej książce je odzyskasz. Odzyskasz też równowagę, złapiesz oddech, pojedziesz na wakacje. Ale najpierw musisz sprawić, aby firma zaczęła działać jak dobrze naoliwiony mechanizm. Jak automat. To w sumie absurdalnie proste zadanie. W tym poradniku znajdziesz dokładne wyjaśnienie zasad dział...
Samograj. Zaprojektuj firmę, aby działała samodzielnie Samograj. Zaprojektuj firmę, aby działała samodzielnie
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
49.90 zł(-70%)
Lech Gąsiorkiewicz - pozostałe książki
-
Celem, jaki postawili sobie autorzy podręcznika, było zaprezentowanie szerokiego zestawu mierników odnoszących się zarówno do działalności bieżącej, jak i inwestycyjnej przedsiębiorstwa. Zrozumienie oraz nabycie umiejętności posługiwania się nimi w praktyce stanowi niezbędny element...
Mierniki oceny bieżącej i inwestycyjnej działalności przedsiębiorstw Mierniki oceny bieżącej i inwestycyjnej działalności przedsiębiorstw
-
Intuicyjnie zawsze wymienia się ludzi starszych jako przykład wykluczenia cyfrowego. Chcieliśmy poznać głębiej ten problem, a przede wszystkim zweryfikować rozmiary i przyczyny tego zjawiska. Zaprojektowaliśmy wielostronne podejście do problemu, zbadanie rozmaitych czynników mogących mieć w...
Finanse cyfrowe: wykluczenie finansowe seniorów na rynku finansowym Finanse cyfrowe: wykluczenie finansowe seniorów na rynku finansowym
-
Publikacja jest częścią serii opracowań poświęconych finansom cyfrowym, powstałych w Zakładzie Finansów Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej. W ich przygotowaniu oprócz pracowników naukowych Zakładu Finansów udział wzięli eksperci zewnętrzni z innych ośrodk&o...
-
Jesteśmy świadkami systemowej transformacji roli finansów, ich struktury i pozycji. Wiąże się to z procesem nazywanym finansjalizacją czy finansjeryzacją. Proces ten nie został należycie dostrzeżony w latach przed globalnym kryzysem finansowym, co miało wielorakie reperkusje. Dopiero dzisi...
-
Problematyka gospodarki cyfrowej, a w szczególności jej specyficzny wycinek jakim są finanse cyfrowe, stanowi istotny obszar aktywności naukowej Katedry Finansów i Systemów Finansowych Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej. W pracach nad tym zagadnieniem biorą udział...
-
Cyfryzacja ubezpieczeń staje się coraz bardziej widocznym procesem zachodzącym w działalności ubezpieczeniowej. Obejmuje ona wszystkie składowe łańcucha wartości tego sektora oraz wszystkie aspekty funkcjonowania przedsiębiorstw ubezpieczeniowych. W jej skład wchodzą zarówno ubezpieczenia na życi...
Ubezpieczenia cyfrowe Ubezpieczenia cyfrowe
Jan Monkiewicz, Lech Gąsiorkiewicz, Paweł Gołąb, Marek Monkiewicz
(49.58 zł najniższa cena z 30 dni)59.20 zł
74.00 zł(-20%)
Ebooka "Podstawy zarządzania procesami w zakładach ubezpieczeń" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Podstawy zarządzania procesami w zakładach ubezpieczeń" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Podstawy zarządzania procesami w zakładach ubezpieczeń" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-815-6489-2, 9788381564892
- Data wydania ebooka:
- 2023-01-10 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Rozmiar pliku Pdf:
- 11.8MB
- Kategorie:
Zarządzanie
Spis treści książki
Wstęp 7
1. Specyfika i uwarunkowania prawne działalności ubezpieczeniowej 11
1.1. Specyfika działalności ubezpieczeniowej 12
1.2. Uwarunkowania prawne działalności ubezpieczeniowej 15
1.3. Zarządzanie procesami w działalności ubezpieczeniowej 20
1.3.1. Pojęcie procesu 21
1.3.2. Podejście procesowe w organizacjach 26
1.3.3. Istota zarządzania procesowego 29
1.4. Autorska koncepcja dekompozycji procesów działalności ubezpieczeniowej 32
2. Charakterystyka procesów podstawowych działalności ubezpieczeniowej 42
2.1. Proces tworzenia i sprzedaży produktów ubezpieczeniowych 42
2.1.1. Struktura procesu tworzenia i sprzedaży produktów ubezpieczeniowych 44
2.1.2. Relacje między procesem tworzenia i sprzedaży produktów ubezpieczeniowych a innymi procesami 55
2.1.3. Mierniki oceny realizacji procesu tworzenia i sprzedaży produktów ubezpieczeniowych 57
2.2. Proces obsługi roszczeń ubezpieczeniowych 59
2.2.1. Struktura procesu obsługi roszczeń ubezpieczeniowych 62
2.2.2. Relacje między procesem obsługi roszczeń ubezpieczeniowych a innymi procesami 68
2.2.3. Mierniki oceny realizacji procesu obsługi roszczeń ubezpieczeniowych 70
3. Charakterystyka procesów pomocniczych działalności ubezpieczeniowej 72
3.1. Proces zarządzania marketingiem 72
3.1.1. Struktura procesu zarządzania marketingiem 74
3.1.2. Relacje między procesem zarządzania marketingiem a innymi procesami 81
3.1.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania marketingiem 82
3.2. Proces zarządzania ryzykiem 83
3.2.1. Struktura procesu zarządzania ryzykiem 88
3.2.2. Relacje między procesem zarządzania ryzykiem a innymi procesami 95
3.2.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania ryzykiem 96
3.3. Proces zarządzanie reasekuracją 96
3.3.1. Struktura procesu zarządzania reasekuracją 107
3.3.2. Relacje między procesem zarządzania reasekuracją a innymi procesami 112
3.3.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania reasekuracją 114
3.4. Proces zarządzania finansami 115
3.4.1. Struktura procesu zarządzania finansami 131
3.4.2. Relacje między procesem zarządzania finansami a innymi procesami 135
3.4.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania finansami 136
3.5. Proces zarządzania rezerwami techniczno-ubezpieczeniowymi 138
3.5.1. Struktura procesu zarządzania rezerwami techniczno-ubezpieczeniowymi 144
3.5.2. Relacje między procesem zarządzania rezerwami techniczno-ubezpieczeniowymi a innymi procesami 149
3.5.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania rezerwami techniczno-ubezpieczeniowymi 151
3.6. Proces zarządzania działalnością inwestycyjną 152
3.6.1. Struktura procesu zarządzania działalnością inwestycyjną 156
3.6.2. Relacje między procesem zarządzania działalnością inwestycyjną a innymi procesami 160
3.6.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania działalnością inwestycyjną 161
3.7. Proces zarządzania zbiorami statystyki ubezpieczeniowej 163
3.7.1. Struktura procesu zarządzania zbiorami statystyki ubezpieczeniowej 168
3.7.2. Relacje między procesem zarządzania zbiorami statystyki ubezpieczeniowej a innymi procesami 170
3.7.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania zbiorami statystyki ubezpieczeniowej 171
3.8. Proces zarządzania obsługą prawną i windykacyjną 172
3.8.1. Struktura procesu zarządzania obsługą prawną i windykacyjną 173
3.8.2. Relacje między procesem zarządzania obsługą prawną i windykacyjną a innymi procesami 175
3.8.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania obsługą prawną i windykacyjną 176
3.9. Proces zarządzania kontrolą wewnętrzną 177
3.9.1. Struktura procesu zarządzania kontrolą wewnętrzną 178
3.9.2. Relacje między procesem zarządzania kontrolą wewnętrzną a innymi procesami 180
3.9.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania kontrolą wewnętrzną 181
3.10. Proces zarządzania audytem 182
3.10.1. Struktura procesu zarządzania audytem 183
3.10.2. Relacje między procesem zarządzania audytem a innymi procesami 185
3.10.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania audytem 186
3.11. Proces zarządzania zasobami ludzkimi 186
3.11.1. Struktura procesu zarządzania zasobami ludzkimi 188
3.11.2. Relacje między procesem zarządzania zasobami ludzkimi a innymi procesami 191
3.11.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania zasobami ludzkimi 192
3.12. Proces zarządzania obsługą administracyjną 192
3.12.1. Struktura procesu zarządzania obsługą administracyjną 193
3.12.2. Relacje między procesem zarządzania obsługą administracyjną a innymi procesami 195
3.12.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania obsługą administracyjną 196
3.13. Proces zarządzania obsługą informatyczną 196
3.13.1. Struktura procesu zarządzania obsługą informatyczną 198
3.13.2. Relacje między procesem zarządzania obsługą informatyczną a innymi procesami 202
3.13.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania obsługą informatyczną 203
Zakończenie 205
Bibliografia 208
Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej - inne książki
-
Prezentowane opracowanie jest pierwszym tomem podręcznika z serii wydawniczej Miękkie zarządzanie w organizacji, poświęconego wybranym aspektom miękkiego zarządzania ludźmi. Poszczególne rozdziały koncentrują się wokół wybranych zagadnień z obszaru rekrutacji i selekcji ludzi do organizacji, ich ...
Miękkie zarządzanie w organizacji. Rozwój kariery i zachowania społeczne ludzi w organizacji Miękkie zarządzanie w organizacji. Rozwój kariery i zachowania społeczne ludzi w organizacji
-
Celem prezentowanej publikacji jest przedstawienie problematyki praw konsumenta w świetle podstaw teoretycznych, obowiązujących aktów prawnych i praktyki rynkowej. Cel został sformułowany na podstawie wieloletnich doświadczeń autorki zarówno w doradztwie gospodarczym, jak i znajomości praktyk ryn...
-
W prezentowanej pracy przedstawiono trzy zagadnienia: szkodliwą dla stabilności gospodarczej finansjalizację, działania ekonomiczne rządu oraz wytyczanie kierunków rozwoju układu. Przeciwdziałanie niekorzystnym skutkom finansjalizacji i polityka rozwoju należą do zadań rządu. Dla sukcesu rozwojow...
-
Całość serii wydawniczej adresowana jest do różnych grup zawodowych, a prezentowany drugi tom zwłaszcza do środowisk naukowych, zajmujących się badaniami współczesnych trendów politycznych, społecznych, ekonomicznych i kulturowych oraz popularyzacją wiedzy na ten temat. Głównym zadaniem opracowan...
Architektura i infrastruktura Wielkiego Resetu. Tom II. Symptomy Wielkiego Resetu i składniki strukturalne cywilizacji informacyjnej Architektura i infrastruktura Wielkiego Resetu. Tom II. Symptomy Wielkiego Resetu i składniki strukturalne cywilizacji informacyjnej
-
W prezentowanym wyborze tekstów zagadnienie zaufania podjęto w sposób możliwie aktualny i wszechstronny. Odnosi się to zarówno do kwestii ogólnych, wręcz filozoficznych, związanych z narzuceniem na sposób działania maszyn pewnych norm, które od wieków postulują etycy (np. Arystoteles); jak równie...
-
Praca składa się z czterech rozdziałów. Przeprowadzona w dwóch pierwszych rozdziałach analiza piśmiennictwa stanowiła podstawę opracowania teoretycznego modelu sukcesu w rozdziale trzecim i weryfikacji założeń modelowych w rozdziale czwartym. W rozdziale pierwszym omówiono i...
Model sukcesu innowacji w przedsiębiorstwie. Przypadek sektora biopaliw Model sukcesu innowacji w przedsiębiorstwie. Przypadek sektora biopaliw
-
Książka jest II tomem serii „Zarządzanie strategiczne” W drugim tomie podręcznika zaprezentowano wybrane metody służące do sprawdzenia, jakie zasoby i sposoby budowania potencjału strategicznego organizacji są najbardziej skuteczne. Wybrano nie tylko sprawdzone i skuteczne narzędz...
Zarządzanie strategiczne. Ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa Zarządzanie strategiczne. Ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
-
Książka jest I tomem serii „Zarządzanie strategiczne” Zarządzanie strategiczne jest dyscypliną dojrzałą. Nie jest jednak metodą doskonałą i wymaga uczenia się. Szacunek dla badaczy i praktyków budzi fakt, że poszukują oni nowych form diagnozowania i projektowania długookreso...
Zarządzanie strategiczne. Analiza strategiczna otoczenia przedsiębiorstwa Zarządzanie strategiczne. Analiza strategiczna otoczenia przedsiębiorstwa
-
Celem opracowania jest prezentacja pogłębionej analizy możliwości wykorzystania podejścia procesowego do zarządzania kosztami w zakładach ubezpieczeń. W rozdziale pierwszym omówiono istotę zarządzania procesowego, przedstawiono klasyfikację procesów i dokonano rozróżnienia mi...
Procesowe zarządzanie kosztami w zakładach ubezpieczeń Procesowe zarządzanie kosztami w zakładach ubezpieczeń
-
Książka przedstawia teoretyczne podstawy zarządzania jakością w ujęciu zarządzania operacyjnego. Przedstawia zagadnienia teorii jakości, systemów jakości, ekonomiki jakości oraz metod wspomagających zarządzanie jakością i jego doskonalenie. Odbiorcami książki są nie tylko studenci uczelni ...
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Podstawy zarządzania procesami w zakładach ubezpieczeń Lech Gąsiorkiewicz (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.