Podstawy zarządzania procesami w zakładach ubezpieczeń
- Autor:
- Lech Gąsiorkiewicz


- Wydawnictwo:
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 218
-
PDF
Opis książki: Podstawy zarządzania procesami w zakładach ubezpieczeń
Celem monografii jest przedstawienie podstaw koncepcji zarządzania procesami w zakładach ubezpieczeń. Wymaga to zaprezentowania specyfiki i uwarunkowań prawnych działalności ubezpieczeniowej oraz omówienia dekompozycji procesów działalności ubezpieczeniowej, struktury procesów realizowanych w zakładach ubezpieczeń, relacji między procesami realizowanymi w zakładach ubezpieczeń oraz mierników oceny realizacji poszczególnych procesów.
W monografii zaprezentowano przedstawione w jej tytule zagadnienie w sposób wyczerpujący, poprzez zebranie i omówienie wszystkich dostępnych informacji bezpośrednio dotyczących tego tematu. Szczególną uwagę skupiono na regulacjach prawnych, wytycznych i rekomendacjach, które odnoszą się do działalności ubezpieczeniowej. Powstanie monografii było wynikiem zainteresowania autora problematyką zarządzania procesami w instytucjach finansowych (zwłaszcza zakładach ubezpieczeń) i wieloletniego doświadczenia praktycznego w zakresie zarządzania w zakładach ubezpieczeń.
Wybrane bestsellery
-
Autor tej książki był kiedyś osobą niezwykle nieuporządkowaną. Na jego biurku zalegały stosy papierów, jego skrzynkę e-mailową zalewały setki wiadomości, na które nie był w stanie odpowiedzieć (czasem nawet nie wiedział, że je otrzymał!), zaś lista zadań „na dziś” nie mi...
Zen To Done. Proste sposoby na zwiększenie efektywności Zen To Done. Proste sposoby na zwiększenie efektywności
(16.20 zł najniższa cena z 30 dni)17.55 zł
27.00 zł(-35%) -
Odkąd pingwiny sięgały pamięcią, zawsze mieszkały na tej właśnie górze lodowej. „To nasz dom” — powiedziałyby Ci, gdybyś kiedykolwiek odnalazł drogę do ich świata z lodu i śniegu. Powiedziałyby również: „To zawsze będzie nasz dom”. To wydawałoby się całkiem logiczne ...
Gdy góra lodowa topnieje. Wprowadzanie zmian w każdych okolicznościach Gdy góra lodowa topnieje. Wprowadzanie zmian w każdych okolicznościach
John Kotter, Holger Rathgeber, Peter Mueller, Spenser Johnson
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Dlaczego coaching (nie) działa, a biznes ma zazwyczaj awersję do "kołczów"?
Nowa psychologia zarządzania. Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej Nowa psychologia zarządzania. Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów...
Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy
(20.90 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
69.00 zł(-70%) -
W tej książce znajdziesz wszystkie informacje, które są Ci potrzebne do stworzenia środowiska sprzyjającego tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Dowiesz się, jak dostrzegać i wykorzystywać naturalne talenty każdego członka zespołu. Zapoznasz się z szeregiem praktycznych wskazówek, dzięki którym zid...
Decyzyjni. Jak zwykli ludzie kreują niezwykłe produkty Decyzyjni. Jak zwykli ludzie kreują niezwykłe produkty
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Nie ważne czy zaczynasz nową pracę, dostałaś awans, firma wysyła Cię na zagraniczną placówkę, czy może powierzono Ci funkcję dyrektora wykonawczego, bowiem to, jak poradzisz sobie w czasie próby na etapie przystosowania do zmian, zadecyduje o Twoim sukcesie lub porażce. Użyj tej książki jako godn...
Pierwsze 90 dni. Sprawdzone strategie ułatwiające liderom wejście na najwyższe obroty szybciej i mądrzej Pierwsze 90 dni. Sprawdzone strategie ułatwiające liderom wejście na najwyższe obroty szybciej i mądrzej
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Opisana w tej książce metodologia 4DX, czyli czterech dyscyplin realizacji, jest zestawem zasad, dzięki którym w samym środku wiru bieżących spraw zapewnisz realizację kluczowych celów strategicznych w swojej organizacji. Cztery dyscypliny wydają się banalne i łatwe do zrozumienia. Ich wdrożenie ...(24.50 zł najniższa cena z 30 dni)
24.50 zł
49.00 zł(-50%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Ta książka jest swoistym przewodnikiem po meandrach natury człowieka. Zawiera zestaw kodów służących do rozszyfrowywania ludzkich zachowań w pełnej gamie ich odcieni — tych zwyczajnych, nietypowych, a nawet destrukcyjnych. Poszczególne rozdziały odnoszą się do konkretnych aspektów lub praw ...(46.20 zł najniższa cena z 30 dni)
50.05 zł
77.00 zł(-35%)
Lech Gąsiorkiewicz - pozostałe książki
-
Publikacja jest częścią serii opracowań poświęconych finansom cyfrowym, powstałych w Zakładzie Finansów Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej. W ich przygotowaniu oprócz pracowników naukowych Zakładu Finansów udział wzięli eksperci zewnętrzni z innych ośrodk&o...
-
Jesteśmy świadkami systemowej transformacji roli finansów, ich struktury i pozycji. Wiąże się to z procesem nazywanym finansjalizacją czy finansjeryzacją. Proces ten nie został należycie dostrzeżony w latach przed globalnym kryzysem finansowym, co miało wielorakie reperkusje. Dopiero dzisi...
-
Problematyka gospodarki cyfrowej, a w szczególności jej specyficzny wycinek jakim są finanse cyfrowe, stanowi istotny obszar aktywności naukowej Katedry Finansów i Systemów Finansowych Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej. W pracach nad tym zagadnieniem biorą udział...
-
Cyfryzacja ubezpieczeń staje się coraz bardziej widocznym procesem zachodzącym w działalności ubezpieczeniowej. Obejmuje ona wszystkie składowe łańcucha wartości tego sektora oraz wszystkie aspekty funkcjonowania przedsiębiorstw ubezpieczeniowych. W jej skład wchodzą zarówno ubezpieczenia na życi...
Ubezpieczenia cyfrowe Ubezpieczenia cyfrowe
Jan Monkiewicz, Lech Gąsiorkiewicz, Paweł Gołąb, Marek Monkiewicz
(59.20 zł najniższa cena z 30 dni)59.20 zł
74.00 zł(-20%) -
Celem, jaki postawili sobie autorzy podręcznika, było zaprezentowanie szerokiego zestawu mierników odnoszących się zarówno do działalności bieżącej, jak i inwestycyjnej przedsiębiorstwa. Zrozumienie oraz nabycie umiejętności posługiwania się nimi w praktyce stanowi niezbędny element...
Mierniki oceny bieżącej i inwestycyjnej działalności przedsiębiorstw Mierniki oceny bieżącej i inwestycyjnej działalności przedsiębiorstw
Ebooka "Podstawy zarządzania procesami w zakładach ubezpieczeń" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Podstawy zarządzania procesami w zakładach ubezpieczeń" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Podstawy zarządzania procesami w zakładach ubezpieczeń" zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnym urządzeniu
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-815-6489-2, 9788381564892
- Data wydania ebooka:
-
2023-01-10
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Rozmiar pliku Pdf:
- 11.8MB
- Kategorie:
Zarządzanie
Spis treści książki
Wstęp 7
1. Specyfika i uwarunkowania prawne działalności ubezpieczeniowej 11
1.1. Specyfika działalności ubezpieczeniowej 12
1.2. Uwarunkowania prawne działalności ubezpieczeniowej 15
1.3. Zarządzanie procesami w działalności ubezpieczeniowej 20
1.3.1. Pojęcie procesu 21
1.3.2. Podejście procesowe w organizacjach 26
1.3.3. Istota zarządzania procesowego 29
1.4. Autorska koncepcja dekompozycji procesów działalności ubezpieczeniowej 32
2. Charakterystyka procesów podstawowych działalności ubezpieczeniowej 42
2.1. Proces tworzenia i sprzedaży produktów ubezpieczeniowych 42
2.1.1. Struktura procesu tworzenia i sprzedaży produktów ubezpieczeniowych 44
2.1.2. Relacje między procesem tworzenia i sprzedaży produktów ubezpieczeniowych a innymi procesami 55
2.1.3. Mierniki oceny realizacji procesu tworzenia i sprzedaży produktów ubezpieczeniowych 57
2.2. Proces obsługi roszczeń ubezpieczeniowych 59
2.2.1. Struktura procesu obsługi roszczeń ubezpieczeniowych 62
2.2.2. Relacje między procesem obsługi roszczeń ubezpieczeniowych a innymi procesami 68
2.2.3. Mierniki oceny realizacji procesu obsługi roszczeń ubezpieczeniowych 70
3. Charakterystyka procesów pomocniczych działalności ubezpieczeniowej 72
3.1. Proces zarządzania marketingiem 72
3.1.1. Struktura procesu zarządzania marketingiem 74
3.1.2. Relacje między procesem zarządzania marketingiem a innymi procesami 81
3.1.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania marketingiem 82
3.2. Proces zarządzania ryzykiem 83
3.2.1. Struktura procesu zarządzania ryzykiem 88
3.2.2. Relacje między procesem zarządzania ryzykiem a innymi procesami 95
3.2.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania ryzykiem 96
3.3. Proces zarządzanie reasekuracją 96
3.3.1. Struktura procesu zarządzania reasekuracją 107
3.3.2. Relacje między procesem zarządzania reasekuracją a innymi procesami 112
3.3.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania reasekuracją 114
3.4. Proces zarządzania finansami 115
3.4.1. Struktura procesu zarządzania finansami 131
3.4.2. Relacje między procesem zarządzania finansami a innymi procesami 135
3.4.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania finansami 136
3.5. Proces zarządzania rezerwami techniczno-ubezpieczeniowymi 138
3.5.1. Struktura procesu zarządzania rezerwami techniczno-ubezpieczeniowymi 144
3.5.2. Relacje między procesem zarządzania rezerwami techniczno-ubezpieczeniowymi a innymi procesami 149
3.5.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania rezerwami techniczno-ubezpieczeniowymi 151
3.6. Proces zarządzania działalnością inwestycyjną 152
3.6.1. Struktura procesu zarządzania działalnością inwestycyjną 156
3.6.2. Relacje między procesem zarządzania działalnością inwestycyjną a innymi procesami 160
3.6.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania działalnością inwestycyjną 161
3.7. Proces zarządzania zbiorami statystyki ubezpieczeniowej 163
3.7.1. Struktura procesu zarządzania zbiorami statystyki ubezpieczeniowej 168
3.7.2. Relacje między procesem zarządzania zbiorami statystyki ubezpieczeniowej a innymi procesami 170
3.7.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania zbiorami statystyki ubezpieczeniowej 171
3.8. Proces zarządzania obsługą prawną i windykacyjną 172
3.8.1. Struktura procesu zarządzania obsługą prawną i windykacyjną 173
3.8.2. Relacje między procesem zarządzania obsługą prawną i windykacyjną a innymi procesami 175
3.8.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania obsługą prawną i windykacyjną 176
3.9. Proces zarządzania kontrolą wewnętrzną 177
3.9.1. Struktura procesu zarządzania kontrolą wewnętrzną 178
3.9.2. Relacje między procesem zarządzania kontrolą wewnętrzną a innymi procesami 180
3.9.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania kontrolą wewnętrzną 181
3.10. Proces zarządzania audytem 182
3.10.1. Struktura procesu zarządzania audytem 183
3.10.2. Relacje między procesem zarządzania audytem a innymi procesami 185
3.10.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania audytem 186
3.11. Proces zarządzania zasobami ludzkimi 186
3.11.1. Struktura procesu zarządzania zasobami ludzkimi 188
3.11.2. Relacje między procesem zarządzania zasobami ludzkimi a innymi procesami 191
3.11.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania zasobami ludzkimi 192
3.12. Proces zarządzania obsługą administracyjną 192
3.12.1. Struktura procesu zarządzania obsługą administracyjną 193
3.12.2. Relacje między procesem zarządzania obsługą administracyjną a innymi procesami 195
3.12.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania obsługą administracyjną 196
3.13. Proces zarządzania obsługą informatyczną 196
3.13.1. Struktura procesu zarządzania obsługą informatyczną 198
3.13.2. Relacje między procesem zarządzania obsługą informatyczną a innymi procesami 202
3.13.3. Mierniki oceny realizacji procesu zarządzania obsługą informatyczną 203
Zakończenie 205
Bibliografia 208
Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej - inne książki
-
Praca składa się z czterech rozdziałów. Przeprowadzona w dwóch pierwszych rozdziałach analiza piśmiennictwa stanowiła podstawę opracowania teoretycznego modelu sukcesu w rozdziale trzecim i weryfikacji założeń modelowych w rozdziale czwartym. W rozdziale pierwszym omówiono i...
Model sukcesu innowacji w przedsiębiorstwie. Przypadek sektora biopaliw Model sukcesu innowacji w przedsiębiorstwie. Przypadek sektora biopaliw
-
Książka jest II tomem serii „Zarządzanie strategiczne” W drugim tomie podręcznika zaprezentowano wybrane metody służące do sprawdzenia, jakie zasoby i sposoby budowania potencjału strategicznego organizacji są najbardziej skuteczne. Wybrano nie tylko sprawdzone i skuteczne narzędz...
Zarządzanie strategiczne. Ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa Zarządzanie strategiczne. Ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
-
Książka jest I tomem serii „Zarządzanie strategiczne” Zarządzanie strategiczne jest dyscypliną dojrzałą. Nie jest jednak metodą doskonałą i wymaga uczenia się. Szacunek dla badaczy i praktyków budzi fakt, że poszukują oni nowych form diagnozowania i projektowania długookreso...
Zarządzanie strategiczne. Analiza strategiczna otoczenia przedsiębiorstwa Zarządzanie strategiczne. Analiza strategiczna otoczenia przedsiębiorstwa
-
Celem opracowania jest prezentacja pogłębionej analizy możliwości wykorzystania podejścia procesowego do zarządzania kosztami w zakładach ubezpieczeń. W rozdziale pierwszym omówiono istotę zarządzania procesowego, przedstawiono klasyfikację procesów i dokonano rozróżnienia mi...
Procesowe zarządzanie kosztami w zakładach ubezpieczeń Procesowe zarządzanie kosztami w zakładach ubezpieczeń
-
Książka przedstawia teoretyczne podstawy zarządzania jakością w ujęciu zarządzania operacyjnego. Przedstawia zagadnienia teorii jakości, systemów jakości, ekonomiki jakości oraz metod wspomagających zarządzanie jakością i jego doskonalenie. Odbiorcami książki są nie tylko studenci uczelni ...
-
Przedmiotem monografii są zmiany na rynku pracy występujące w okresie pandemii COVID-19. Szczególna uwaga poświęcona jest zmianom trzech podstawowych wielkości ekonomicznych dotyczących tego rynku, a mianowicie zatrudnienia, bezrobocia i płac. Bazę empiryczną stanowią rynki pracy w 4 kraja...
Pandemia Covid-19 a zmiany na rynku pracy. Polska na tle innych krajów Grupy Wyszehradzkiej Pandemia Covid-19 a zmiany na rynku pracy. Polska na tle innych krajów Grupy Wyszehradzkiej
-
Autorami artykułów są: M. Kisilowski, G. Kunikowski, W. Skomra, M. Wiśniewski, J. Zawiła-Niedźwiecki Treści podręcznika odnoszą się do zagadnień, które należą do zakresu (w kolejności hierarchicznego przypisania): zarządzania publicznego – logistyki społecznej – publi...
Wprowadzenie do publicznego zarządzania kryzysowego Wprowadzenie do publicznego zarządzania kryzysowego
-
Autorami artykułów są: A. Kosieradzka, U. Kąkol, G. Kunikowski, W. Skomra, J. Smagowicz, J. Zawiła-Niedźwiecki Celem tego podręcznika, który jest drugim w serii, jest wieloaspektowe przedstawienie problematyki planowania cywilnego, w tym metodyk tworzenia planów publ...
Planowanie cywilne. Budowa planów zarządzania kryzysowego i planów ratowniczych Planowanie cywilne. Budowa planów zarządzania kryzysowego i planów ratowniczych
-
Podręcznik jest częścią serii wydawniczej podsumowującej projekt badawczo-rozwojowy finansowany ze środków NCBiR pt. „Wysokospecjalistyczna platforma wspomagająca planowanie cywilne i ratownictwo w administracji publicznej Rzeczypospolitej Polskiej oraz w jednostkach organizacyjnych ...
Publiczne zarządzanie kryzysowe. Budowa repozytorium metod i technik Publiczne zarządzanie kryzysowe. Budowa repozytorium metod i technik
-
Celem monografii jest wykazanie konieczności innego niż dotychczas spojrzenia na rolę kosztów pracy w kształtowaniu konkurencyjności polskiej gospodarki oraz podziału korzyści wynikających ze współpracy międzynarodowej. Niskie koszty pracy były traktowane jako ważny czynnik wpływają...
Koszty pracy a konkurencyjność polskiej gospodarki Koszty pracy a konkurencyjność polskiej gospodarki
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana


Oceny i opinie klientów: Podstawy zarządzania procesami w zakładach ubezpieczeń Lech Gąsiorkiewicz (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.