
Nowa psychologia zarządzania. Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej
- Autor:
- Tomasz Gordon
- Bestseller#31
- Promocja Przejdź
- Bestseller#31
- Promocja Przejdź
- Bestseller#31
- Promocja Przejdź



- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 6.0/6 Opinie: 47
- Stron:
- 200
- Czas nagrania:
- 5 godz. 6 min.
- Czyta:
- Mirosław Haniszewski
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
- Audiobook w mp3
Opis książki: Nowa psychologia zarządzania. Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej
Rozmowa w Radiowej Czwórce z Tomaszem Gordonem >> POSŁUCHAJ
Podcast 51: Kompetencje ważne w kryzysie z Tomaszem Gordonem >> POSŁUCHAJ
Ciekawi Cię - „jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej?" >> ZOBACZ
O złych i dobrych menedżerach-coachach: dlaczego jedni uskrzydlają, a inni są kulą u nogi. Nowa psychologia zarządzania >> POSŁUCHAJ
Cztery książki dla biznesu, które ułatwią Ci prowadzenie i rozwój firmy >> PRZECZYTAJ
Jak błyskawicznie zmotywować tych, których chce się najmniej? >> PRZECZYTAJ
Tomasz Gordon – Odwaga i motywacja. Odc. 59 >> POSŁUCHAJ
Czym jest psychologia zarządzania >> POSŁUCHAJ
Na co zwracają uwagę rekruterzy? Poradnik, jak przygotować się do rozmowy o pracę >> POSŁUCHAJ
Jak wzmacniać swoją odwagę w czasach pandemii? Rozmowa z Tomkiem Gordonem >> POSŁUCHAJ
„Nowa psychologia zarządzania” według Tomasza Gordona >> PRZECZYTAJ
5 pytań do Tomasza Gordona >> POSŁUCHAJ
Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej?
Dlaczego coaching (nie) działa, a biznes ma zazwyczaj awersję do "kołczów"?
Jak wykorzystać dorobek psychologii pozytywnej i analizy transakcyjnej, by skuteczniej zarządzać?
Dlaczego inteligencja emocjonalna stanowi dominujący prognostyk sukcesu zawodowego i spełnienia prywatnego?
Jak dzięki zastosowaniu innowacyjnej metody motywacyjno-korygującej skrócić czas i podnieść efektywność procesów rozwojowych?
Samoświadomość, motywowanie siebie i innych oraz rozwiązywanie konfliktów w zespole - to niektóre z przestrzeni, które mogą być wydatnie wzmocnione dzięki lekturze pracy p. Tomasza Gordona. Fundament książki stanowi kurs rozwoju inteligencji emocjonalnej, komunikacji, zarządzania zmianą oraz przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. Rekomenduję ją jako projekt starannie przygotowany i użyteczny nie tylko dla menedżerów.
Prof. zw. dr hab. Zbigniew Nęcki, Dziekan Wydziału Psychologii i Nauk Humanistycznych Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
Nowa psychologia zarządzania opisuje oparte na nauce i sprawdzone w biznesie patenty najskuteczniejszych szefów. Może okazać się niezmiernie przydatna zarówno dla doświadczonych menedżerów, jak i przyszłych adeptów sztuki skutecznego zarządzania ludźmi. Koncentruje się na użytecznych biznesowo zasadach psychologii pozytywnej i analizy transakcyjnej oraz uwzględnia proces grupowy w pracy menedżera. Autor wyjaśnia przyczyny awersji biznesu do coachingu. Wskazuje również szanse i zagrożenia związane z wchodzeniem menedżera w rolę coacha, mentora i trenera. Serce książki stanowi 7 filarów modelu coachingowego - miękkiego zarządzania dla twardych rezultatów. Jej zwieńczeniem zaś jest autorska metoda motywacyjno-korygująca, która wydatnie skraca i usprawnia pracę menedżera z zespołem w tzw. kryzysie odpowiedzialności.
Wybrane bestsellery
-
Otwórz tę książkę i odnajdź samą kwintesencję inspiracji. Przewróć kilka stron i poznaj prosty wzór, sposób myślenia, działania i komunikowania się, dzięki któremu przywódcy są w stanie skutecznie zainspirować swoje otoczenie. Wczytaj się w historie Martina Luthera Kinga juniora czy Steve’a...
Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania
(31.85 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Chaos, chaos, wszędzie chaos. Fabryka nie nadąża z produkcją, ponieważ zamówienia docierają do niej zbyt późno. Kontrahent otrzymuje nie ten towar, który kupił, albo owszem – ten, tyle że w zbyt małej/zbyt dużej ilości. Faktury kupujący nie dostaje wcale, gdyż zawalona papierami księgowość ...
Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking Firma jako CAŁOŚĆ. Porządkowanie chaosu korporacyjnego/Corporate Global Thinking
(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
Moc oddziaływania na ludzi i sytuacje Poznaj sześć najskuteczniejszych zasad wpływania na ludzi i... włącz je w swój naturalny repertuar zachowań. Naucz się błyskawicznie rozpoznawać, gdy ktoś próbuje Cię oszukać, i... subtelnie demaskuj te nieetyczne zabiegi.
Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego
(25.93 zł najniższa cena z 30 dni)25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. P...
KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej KONFLIKT, SZACUNEK, ZGODA. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej
(29.18 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Tę książkę możesz potraktować jako kontynuację bestsellera Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie. Możesz też czytać jako zupełnie oddzielną pozycję. Ten poradnik został pomyślany i napisany jako swojego rodzaju kolejny krok do sukcesu we wprowadzaniu na ryne...
Nadaj życie marce, czyli jak stworzyć skuteczną komunikację Nadaj życie marce, czyli jak stworzyć skuteczną komunikację
(38.94 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Masz czasem tak, że po prostu nie dajesz rady? Czujesz, że nie spełniasz oczekiwań - współpracowników, szefów, podwładnych, przełożonych, rodziny, znajomych, swoich własnych? Świata? Że jeszcze chwila i oszalejesz albo schowasz się w mysiej dziurze i już nigdy z niej nie wyjdziesz?
Miej wyje**ne, będzie Ci dane. 102 praktyczne zadania z odpuszczania Miej wyje**ne, będzie Ci dane. 102 praktyczne zadania z odpuszczania
(29.18 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Psycholog, mówca, trener i mentor, którego szeroki świat internetu poznał ― i którym się zachwycił ― dziesięć lat temu. We wrześniu 2012 roku Jacek Walkiewicz opowiedział słuchaczom TEDxWSB we Wrocławiu, w czym tkwi pełna moc naszych możliwości. Zarejestrowane dwudziestominutowe wystą...(32.44 zł najniższa cena z 30 dni)
32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i ta...
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(57.85 zł najniższa cena z 30 dni)57.85 zł
89.00 zł(-35%) -
Książka, którą trzymasz w ręku, to zbiór doświadczeń autorki, od coachingu, psychologii i psychoterapii po NLP, hipnozę, reiki, ho’oponopono, thetahealing itp. To siedem kroków odpuszczania, które powstały właśnie po przetestowaniu na sobie przeróżnych sposobów, jak naprawdę sobie samemu od...
Miej wyje**ne, będzie Ci dane. O trudnej sztuce odpuszczania. Wydanie II Miej wyje**ne, będzie Ci dane. O trudnej sztuce odpuszczania. Wydanie II
(31.85 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Nie ważne czy zaczynasz nową pracę, dostałaś awans, firma wysyła Cię na zagraniczną placówkę, czy może powierzono Ci funkcję dyrektora wykonawczego, bowiem to, jak poradzisz sobie w czasie próby na etapie przystosowania do zmian, zadecyduje o Twoim sukcesie lub porażce. Użyj tej książki jako godn...
Pierwsze 90 dni. Sprawdzone strategie ułatwiające liderom wejście na najwyższe obroty szybciej i mądrzej Pierwsze 90 dni. Sprawdzone strategie ułatwiające liderom wejście na najwyższe obroty szybciej i mądrzej
(31.85 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%)
O autorze książki
Tomasz Gordon
Tomasz Gordon jest certyfikowanym trenerem biznesu, mentorem, twórcą i koordynatorem innowacyjnych studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Bankowej w Bydgoszczy, Toruniu i Warszawie, Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego oraz na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Od ponad 17 lat wspiera menedżerów, działy HR i sprzedaży w rozwoju ich kompetencji. Prowadził zaawansowane projekty szkoleniowe między innymi dla Samsung Electronics Polska, Huawei Polska oraz PZU. Od 2007 roku jest ekspertem wielopoziomowego testu kompetencji zawodowych Master Person Analysis. Jego artykuły publikowano w magazynach: Personel i Zarządzanie, Szef Sprzedaży, Nowa Sprzedaż, As Sprzedaży i World Business Class Magazine.
Strona autora: http://www.tomaszgordon.pl/
Ebooka "Nowa psychologia zarządzania. Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Nowa psychologia zarządzania. Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Nowa psychologia zarządzania. Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Nowa psychologia zarządzania. Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej (5)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Akademia Sprzedaży Patryk Jasiński Patryk JasińskiRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Witajcie, każdy manager od czasu, do czasu musi zasięgnąć inspiracji, co w motywacji nowego piszczy. Dzisiaj recenzuję dla was książkę Tomasza Gordona- “Nowa psychologia zarządzania- jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej” zapraszam do recenzji. Plusy: – Za każdym razem, gdy książka pisana jest przez praktyka, wspominam o tym. Tutaj autor ewidentnie dowiódł, że zna się na robocie. – Bardzo szanuję to, że autor wspomina grzechy główne coachingu ostatnich lat i w metody przedstawione w tej książce nie są w stylu “możesz wszystko” itd. – Przedstawiony w książce schemat coachingowego zarządzania jest bardzo ciekawy i warto się nad nim pochylić. – Uwielbiam pracować z moimi współpracownikami w poszukiwaniu rozwiązań- nie problemów. Dużą wagę przywiązuję do takiego podejścia i bardzo dobrze, że autor poruszył to w tej książce. – Zgadzam się, że współczesny manager często musi być coachem i trenerem. – W książce spora część poświęcona została analizie transakcyjnej, która dobrze wprowadza do prawidłowego modelu zarządzania i prowadzenia rozmów z podwładnymi. – Znajdziesz tutaj całą masę historii z życia wziętych. Za te historie (bardzo prawdziwe) ogromny plus dla autora. – Bardzo przyjemnie czyta się tę książkę, ma bardzo przyjemny styl i język. Minusy: – Nie znalazłem w tej książce odpowiedzi na podtytuł, czyli, jak zmotywowować tych, którym chce się najmniej. Podane przykłady nie pokazywały, że komuś chce się najmniej np. spadek sprzedaży może mieć wiele przyczyn, nie koniecznie zaraz komuś chce się najmniej. – Trochę zbyt często użyty został clickbajtowy tytuł “innowacyjne studia”. Reasumując Bez wątpienia jest to książka, którą warto mieć w swoim arsenale. Jedyne czego mi zabrakło to, że nie znalazłem w niej odpowiedzi, na motywowanie tych, którym chce się najmniej. Nie zmienia to faktu, że ja nie znalazłem tylko odpowiedzi, ale książkę uważam za bardzo wartościową. W szczególności modele coachingowe, rozmowy i przykłady rozmów sprawiają, że jeśli zarządzasz zespołem, pracujesz w dziale HR, lub zwyczajnie chcesz poszerzać swoją wiedzę z zakresu zarządzania, warto ją przeczytać 🙂
-
Recenzja: Obserwatorium RozwojuRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Wakacje, czas wolny, spowolnienie. Chcemy odpoczywać, czerpać przyjemność z otaczającej nas rzeczywistości. Nawet takiej pełnej ograniczeń jak obecnie. Ja również postanowiłam zrobić sobie mała przerwę od poważnych tematów i swoją energię skierowałam na biblioteczkę pełną oczekujących na przeczytanie pozycji. Jeżeli myślicie, że chwyciłam po powieść obyczajową to się mylicie. Owszem czytam kilka książek na raz, więc i w tym przypadku jestem w trakcie cudownej rozmowy zarejestrowanej przez Jerzego Sosnowskiego z prof. Jerzym Bralczykiem, prof. Janem Miodkiem i prof. Andrzejem Markowskim pt. "Wszystko zależy od przyimka" (to powinna być lektura szkolna!). Smakuję również pełną humoru książkę David'a Ross'a "Przewodnik ksenofoba. Szkocja". Ale nie te pozycje sprawiły, że chcę dzisiaj o nich napisać. Trzecim tomem, z którym miałam okazję się zapoznać to "Nowa psychologia zarządzania" Tomasza Gordona. Zapytacie: "I to ma nie być nic poważnego?". Otóż tak. Temat jest bardzo poważny, ale potraktowany ... ale o tym za chwilę. Zainteresowałam się tą pozycją ze względu na sporą promocję na łamach FB i LinkedIn. Słowa jakie zwróciły moją uwagę to "samoświadomość", "inteligencja emocjonalna". Dla tych, którzy śledzą moje artykuły z uważnością, nie będzie zaskoczeniem, że tak skonstruowane wyrażenia w kontekście zarządzania wzbudziły moje nie małe zainteresowanie. Przeczytałam kilka darmowych fragmentów i pod wpływem impulsu zakupiłam książkę. Nie zawiodłam się, ale doznałam również niewielkiego rozczarowania. O czym jest książka? Ano o tym jak wiedza z zakresu psychologii pomaga i wpływa na sposób zarządzania. Mamy w niej sporo odwołań do badań naukowych, ale też do narzędzia, którym posługuje się autor tj. test Master Person Analysis. Autor odwołuje się do autorytetów zarządzania i psychologii (Covey, Bennewicz, Erickson, Seligman, Dilts, Freud etc.). Znajdziecie w tej książce wiele ciekawych przykładów choć w mojej ocenie dość infantylnych. Z doświadczenia wiem, że życie kreuje o wiele ciekawsze i trudniejsze sytuacje. To, że przykład ma obrazować zastosowanie jakiejś metody, moim zdaniem nie uzasadnia braku poszanowania poziomu intelektualnego odbiorcy. I tutaj pierwszy "zgrzyt", który powoduje moje mieszane uczucia co do tej pozycji. Otóż język zastosowany w "Nowej psychologii" - trudny, nieadekwatny do realiów menadżerów, bardziej z sali wykładowej niż z biznesu w porównaniu do przykładów tam przedstawionych powoduje lekkie zmieszanie. Przepaść między poziomami jest widoczna i dotkliwa. Mamy też sporo odwołań i prób przedstawienia takich narzędzi jak analiza transakcyjna, idea procesu grupowego, coaching, SMART, model Góry Lodowej, zasady aktywnego słuchania, Kaizen etc. Z jednej strony bardzo dużo jak na ok. 200 stron książki, z drugiej strony mam poczucie, że żaden z tych tematów nie został wyczerpany do końca, bo po prostu nie mógł być. Każdy z nich to temat rzeka i wymaga odrębnych zajęć i lektur, aby je całkowicie zrozumieć. Stąd mój zachwyt zamieniał się z każdą stroną w smutek i poczucie chaosu. Gdyby nie fakt, że żadna z tych rzeczy nie jest dla mnie niczym nowym, miałabym duży problem, aby je zrozumieć. Natomiast w trakcie czytania umknął mi cel książki. Jej podtytuł to "Jak błyskawiczne zmotywować tych, którym się chce najmniej". Niestety muszę stwierdzić, że chyba bardziej adresuje on potrzeby marketingowe niż przesłanie wynikające z treści. Nie neguję faktu, że wszystko co zostało opisane, gdyby było stosowane przez managerów na pewno wpłynęłoby na motywację każdego pracownika. Jednakże czytając rozdział po rozdziale bardzo trudno jest uchwycić logikę i powiązanie, jak jedno narzędzie wpływa na kolejne i w jaki sposób lider ma przejść transformację. Tak więc dla kogo jest to książka? I czy warto ją przeczytać? Warto. Dla liderów, którzy posiadają już jakieś doświadczenie i mają własne przykłady, które mogą zastosować podczas wykonywania ćwiczeń. Dla tych liderów, którzy swoją wiedzę o zarządzaniu chcieliby wzbogacić o elementy psychologii a nie wiedzą od czego zacząć i jak się za to zabrać. Dla tych, którzy mają wątpliwości czy ich metody są skuteczne. Tym osobom gorąco polecam lekturę Tomasz Gordona
-
Recenzja: Pani ManagerRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książka Tomasza Gordona to jedna z najciekawszych obecnie pozycji na rynku. Autor w treściwy sposób przedstawia wpływ coachingowego modelu zarządzania na pracowników i w szerszym ujęciu, na cele firmy. Kim jest autor? Tomasz Gordon to praktyk, który od 17 lat wspiera menedżerów, działy HR i działy sprzedaży w rozwoju ich kompetencji. Jest również twórcą i koordynatorem studiów podyplomowych na czołowych polskich uczelniach. Od wielu lat publikuje w branżowych czasopismach jak ,, Personel i Zarządzanie ‘’ czy ,, Szef Sprzedaży’’. Zaufali mu min. PZU, Huawei Polska czy Samsung Electronics Polska. Dla kogo jest ta książka? Dla managerów i liderów zespołów sprzedaży, pracowników działu HR i coachów. Tomasz Gordon bardzo skutecznie i logicznie tłumaczy zalety coachingowego modelu zarządzania. Na licznych przykładach z polskiego biznesu pokazuje jak umiejętność zadawania coachingowych pytań może pomóc pracownikowi w realizacji celu firmy. Autor używa licznych przykładów, dzieli się swoim szerokim doświadczeniem dzięki czemu książka jest przystępna nawet dla zatwardziałych wrogów coachingu. Co znajdziesz w tej książce? Książka składa się z trzech, sensownie zaplanowanych i wypełnionych ogromną treścią części. Nie ma tu mowy o żadnym laniu wody. W każdym rozdziale znajdziemy sporą dawkę wiedzy, która podana jest w przystępny i zrozumiały sposób. Do tego mnóstwo przykładów a także dodatkowych informacji, które zawarte są w ramkach. Taki układ powoduje, że książkę czyta się dobrze i szybko a powrót do najważniejszych informacji jest niezwykle szybki. Warto solidnie odrobić pierwszą część książki. Zwolennicy działania z pewnością będą chcieli płynnie przejść do trzeciej części, która jest sporą narzędziówką, ale polecam zatrzymać się dłużej właśnie na pierwszej części. Tomasz Gordon solidnie tłumaczy takie pojęcia jak inteligencja emocjonalna i to w jakim stopniu odpowiada ona za szeroko rozumiany sukces. Osobne rozdziały poświęcone są takim zagadnieniom jak analiza transakcyjna czy proces grupowy. Zwłaszcza uważna lektura ostatnich dwóch rozdziałów ułatwia zrozumienie, dlaczego czasami szefowie zachowują się tak a nie inaczej a także dlaczego świetnie działający zespół po 2 – 3 latach może popaść w marazm. Za to min. odpowiedzialne są procesy grupowe i dokładnie zrozumienie ich specyfiki pozwala wdrożyć odpowiednie działania zaradcze. Bardzo ważny jest też rozdział dotyczący samoświadomości managera. Jego uważna lektura pozwala zrozumieć swój styl pracy, swoje emocje a także to co nakręca nas do działania. Co ważne, autor wielokrotnie podkreśla znaczenie zarządzania swoimi emocjami. Jest to niezwykle ważne i zdecydowanie posiadanie tej umiejętności procentuje w dalszej karierze zawodowej. Dlaczego ta książka jest inna od innych? Autor z łatwością łączy dwa światy – świat biznesu i coachingu. Konkretne wskazówki, liczne proste przykłady powodują, że coaching staje się logiczny w użyciu. Można go używać w oparciu o proste i świetne przykłady. Dla wielu managerów umiejętność udzielenia pozytywnej informacji zwrotnej, korygującego feedbacku czy sponsorowania w sposób znaczący może pomóc w uzyskaniu odpowiednich rezultatów. Jest to również jedna z nielicznych polskich publikacji, w której tak logiczny i przejrzysty sposób autor tłumaczy jak indywidualne cele pracownika powiązać z celami firmy i jak pytanie o te cele zadane podczas rozmowy rekrutacyjnej mogą pomóc nam wybrać lepszego kandydata. Podsumowując … Książka Tomasza Gordona to solidna kopalnia informacji. Na 180 stronach znajdziesz wiele informacji podatnych w sposób logiczny i uporządkowany. Liczne przykłady z polskiego biznesu ułatwiają szybkie wdrożenie tej wiedzy w Twoim zespole lub firmie. Coaching nie jest dzięki książce Tomka jakimś bliżej nieokreślonym szamaniem a zespołem konkretnych narzędzi, które ułatwiają realizację biznesowych celów i pomagają budować efektywne zespoły.
-
Recenzja: Upcoaching.pl Coaching i rozwój osobistyRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
#HRcoachpoleca „Nowa psychologia zarządzania” Tomasz Gordon Nie będę owijać w bawełnę. Gdy rozpakowałam książkę Pana Tomasza Gordona, to moje pierwsze wrażenie było takie „Co to za książeczka? Mało stron. Mały format. 1-2h i przeczytane. Koniec.”. Nie miałam też dobrej intencji, aby napisać o tej książce w ogóle, bo każde słowa: „Dlaczego coaching nie działa/działa?”- wywołują u mnie boleśnie kłujące uczucia. Bo coaching to nie jest lekarstwo. Nie ma choroby, na którą zadziała lub nie. Nie zaleczy wrzodów braku intencji, raka niechęci, kaszlu nieeleganckiej komunikacji, bólu niekompetencji i innych „chorób” firmowych i prywatnych. Jeśli weźmiesz tabletkę na żołądek, a boli cię wątroba – najlepsza tabletka nie pomoże. Coaching – działa pod pewnymi warunkami. Działa nie na wszystkich. Jedno jest pewne w coachingu. Coaching daje świadomość. Również taką, że może ci nie pomóc. Bo ty potrzebujesz psychologa, psychoterapeuty, trenera, innego coacha. I to jest jego wartość. Coaching otwiera też serca, bo chcąc nie chcąc musisz pochylić się nad drugim człowiekiem, usłyszeć go, poznać. Chyba to jest najgorsze w coachingu dla tych, którzy chcą go wykorzystać. W coachingu trzeba mieć trochę dobroci w sobie. Dlatego ci, którzy idą z intencją „To ja cię teraz skołczuję” – nic nie osiągną. A może osiągną to, że ktoś będzie miał awersję do coachingu. Dlatego, żeby praktykować coaching, trzeba popracować nad sobą. Poważnie. I autentycznie. Wykrzesać z siebie. Wiele. To niełatwa praca, a coching to nie jest jakieś tam narzędzie. Powtarzam to wszędzie i tutaj też to napiszę, że jestem idealistą i wierzę, że coaching został wymyślony po to, aby zmieniać świat. I zmienia. Nie ma nic złego w coachingu. Coaching wspiera organizacje, które chcą budować angażujące środowisko pracy, jest oparty na zaufaniu, partnerstwie, wierze w drugiego człowieka, dobrej intencji. Umiejętności coachingowe są ważne w firmach, które stawiają na istotne wartości, na szacunek dla drugiego człowieka. No i po co ja to wszystko piszę? Żebyście poczuli, z czym rozpoczęłam czytanie, a z czym skończyłam. Zerknijcie poniżej. Dlaczego polecam „Nową psychologię zarządzania”? Moi klienci potwierdzą, że nie ma sesji, której nie zaczynam zdaniem „Co dobrego u Ciebie?”. To zdanie jest bardzo ważnym elementem sesji. To zdanie może dużo dobrego. Ileż wiedzy o nas samych płynie z odpowiedzi. Czy jesteś w zasobnym stanie, czy nie. Czy masz dziś dobry dzień, czy nie. Czy jesteś pozytywnie nastawiony do życia, czy nie. Czy chcesz coś osiągnąć, czy nie. Czy masz poczucie mocy, czy tylko narzekasz. Czy chcesz pracować w swojej strefie wpływu, czy nie. Jedno małe zdanie. Co powiesz, gdy ci je teraz zadam? „Nic dobrego”, a może: „A wiele dobrych rzeczy…”. Co dobrego u Ciebie – drogi czytelniku mojego bloga? No i otwieram „Nową psychologię zarządzania”… I pierwszy rozdział zaczyna się tak: „Ciekawi mnie, co dobrego u Ciebie słychać?” „Dzień dobry Panie Tomaszu. Wiele dobrych rzeczy. ” – odpowiadam w swojej głowie. „Właśnie mnie Pan kupił. Tym jednym zdaniem.” W tym miejscu już wiem, że będzie to książka również o świadomym coachingu. I włączam ciekawość. Przechodzę przez serię logicznie ułożonych w jedną całość rozdziałów. Trochę jak sesja w modelu RESOLVE. Ale to nie to. Tu całość oparta jest na schemacie coachingowego zarządzania. Autor prowadzi czytelnika przez każdy rozdział w bardzo przyjemny sposób, korzysta z opowieści, metafor, zachęca do refleksji, angażuje zadaniami. Jest przyjemnie. Chce się czytać dalej. Na swojej drodze spotkałam wielu ludzi, którzy po szkoleniach czy konsultacjach pytali mnie o książki, które mogą polecić. Mam całą listę polecanych pozycji. O tej książce mogę powiedzieć: „Tu znajdziesz to, z czym warto dalej iść w zawodową drogę”. Więc dziś mówię. To książka, która wyposaży cię w niezbędną narzędziówkę, z którą poradzisz sobie dobrze w swojej roli. Nie czytaj jej tak jak inne książki, potraktuj ją jak pigułkę wiedzy praktycznej i naucz się. A potem….uzupełnij to, czego potrzebujesz. Zastosuj w życiu. Idź na szkolenie. Zrób kurs. Praktykuj. Trenuj. Pogłęb. Jestem zwolennikiem prostych rozwiązań. Wierzę, że wielkie teorie nie są dla wszystkich. Odstraszają stopniem skomplikowania, przedawkowaniem wiedzy, szczegółowością, nadmiarem. W tej książce nie znajdziesz skrupulatnych opisów teoretycznych. Uff. Z korzyścią dla wszystkich spieszących się menedżerów/HRowców/ludzi. Dobrze jest mieć wybór. Tu się go ma. Bo autor nie jest natarczywy. Daje przestrzeń do zainteresowania się danym tematem, wypełnia go treścią, pokazuje jak wdrożyć w życie. Tyle. I aż tyle. Dobrze jest też wiedzieć „dlaczego”, ale nie wszyscy to „dlaczego” potrafią przekuć w działanie. Poczułam, że ta książka zmienia „dlaczego” w „jak”. W tak prosty sposób uzupełniona przykładami, potrafi to zrobić. Stanowi bardzo dobrą narzędziówkę dla osób, które chcą nauczyć się przeprowadzać skuteczne, efektywne rozmowy rozwojowe, feedback czy interwencje menedżerskie. Znajdziesz w niej najbardziej użyteczną wiedzę z obszaru psychologii, coachingu, analizy transakcyjnej, przefiltrowaną i połączoną w taki sposób, żebyś jak najszybciej mógł uzyskać najlepszy efekt. Pracuję na tych narzędziach, więc mogę potwierdzić ich skuteczność. Bardzo jest mi bliska idea tej książki „miękkie zarządzanie dla twardych rezultatów”, model zarządzania coachingowego, działanie w ramach rozwiązania, a przede wszystkim mądre połączenie dobrych narzędzi z różnych obszarów i pokazanie, w jaki sposób można je zintegrować w jeden sprawnie działający model. Komu polecam? To książka, która powinna być takim must have. A kto powinien przeczytać tę pozycję i ją wdrożyć: 1. Menedżerowie/kierownicy – wszystkie osoby, które zarządzają ludźmi bezpośrednio lub pośrednio. Dla was ta książka to pigułka wiedzy. Jak mądrze przeprowadzić rozmowę motywacyjno – korygującą, aby nie zniszczyć motywacji, tylko dać energię do zmiany. Tu znajdziecie 10 kroków, które pięknie przeprowadzą was przez takie rozmowy. Dowiecie się jak zarządzać w modelu coachingowym. A jako pozytywny bonus dostaniecie od autora skrypty gotowych rozmów z wyjaśnieniami. 2. HR – każda osoba z działu HR, która zabiera się za interwencje pracownicze, rozmowy rozwojowe, aby to robić w dobry, nieszkodzący sposób powinna zdobyć minimum wiedzy, którą znajdzie w tej książce. Osobiście uważam, że dziś znajomość narzędzi coachingowych i ich praktyczne wykorzystanie powinno być wymagane w każdym dziale personalnym. Chcesz zacząć prawdziwą pracę w HR, to naucz się rozmawiać z ludźmi tak, aby z rozmowy z tobą mieli wartość. 3. Specjaliści – osoby, które chcą zainwestować w rozwój kompetencji miękkich. Jeśli jesteś wybitnym specjalistą, a nie możesz znaleźć pracy to tu i teraz mogę powiedzieć ci, że powód najprawdopodobniej jest prosty – brakuje ci kompetencji miękkich na odpowiednim poziomie. Mogłeś je długo ignorować. Uważać, że tobie są niepotrzebne. Ale firmy zauważyły, że dobry poziom tych kompetencji daje lepsze efekty. Nie przechodzisz weryfikacji. Jesteś komunikacyjnym drapieżnikiem, niszczycielem, bucem. Może czas najwyższy zainwestować w zmianę? Weź do ręki tę książkę i pomyśl, co zrobić inaczej. 4. Osoby profesjonalnie wspierające innych (konsultant, coach) – jeśli nie poznały tych narzędzi wcześniej – czas nadrobić zaległości. Uporządkować. Bardzo cieszyłabym się, gdyby nie byli grupą docelową tej książki. Bo to by oznaczało, że są profesjonalnie przygotowani do tego, co robią. Skonfrontujcie swoją wiedzę. Zainspirujcie się. Podyskutujcie. Ze sobą, Z zadaniami. Z wyzwaniami. Ze mną. Z autorem. Z własnym przygotowaniem. Taki rachunek sumienia z własnej wiedzy.
-
Recenzja: https://www.facebook.com/manager.z.glowaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
„Skuteczny menedżer chce przyłapać swojego pracownika na zrobieniu czegoś dobrze, ponieważ wie, że progres buduje się na zasobach”, a z drugiej strony „Polscy pracownicy deklarują, że chcieliby usłyszeć informację zwrotną od swojego przełożonego raz w tygodniu, a otrzymują ją zazwyczaj dwa razy w roku.” Jednego i drugiego mamy za mało, dlatego polecam Wam na ten kwarantannowy czas książkę ze skutecznymi metodami pracy nad sobą i zespołem. Autor Tomasz Gordon w bardzo obrazowy sposób opisuje zasady i działania niezbędne dla efektywnego zarządzania. Znajdziesz tu ciekawe ćwiczenia i zadania zmuszające czytelnika do myślenia i szukania rozwiązań - polecam jako doświadczony manager, coach i konsultant biznesu!
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-832-2505-0, 9788383225050
- Data wydania książki drukowanej:
- 2020-03-10
- ISBN Ebooka:
- 978-83-832-2602-6, 9788383226026
- Data wydania ebooka:
-
2020-03-10
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- ISBN Audiobooka:
- 978-83-832-2604-0, 9788383226040
- Data wydania audiobooka:
-
2020-05-25
Data wydania audiobooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 140x208
- Numer z katalogu:
- 190009
- Rozmiar pliku Pdf:
- 2.9MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 4.7MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 10.2MB
- Rozmiar pliku mp3:
- 245.9MB
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Zarządzanie
Coaching
Spis treści książki
- 1.1. Menedżer - czyli kto? 17
- 1.2. Triada biznesowej efektywności 21
- 1.3. Samoświadomość menedżerska 25
- 1.4. Inteligencja emocjonalna 44
- 1.5. Analiza transakcyjna 54
- 1.6. Proces grupowy 68
- 2.1. Dlaczego coaching (nie) działa? 79
- 2.2. 7 filarów coachingowego modelu zarządzania 84
- 2.2.1. Cel indywidualny 84
- 2.2.2. Koncentracja na zasobach 90
- 2.2.3. Wzmacniająca informacja zwrotna 93
- 2.2.4. Działanie w ramie rozwiązania 98
- 2.2.5. Pozytywna intencja 107
- 2.2.6. Autonomia 112
- 2.2.7. Wewnętrzna motywacja 118
- 3.1. Menedżer w roli coacha, mentora i trenera 127
- 3.2. 10 kroków w rozmowie motywacyjno-korygującej 140
- 3.2.1. SMART+ 144
- 3.2.2. Metoda błyskawicznej motywacji 151
- 3.2.3. Przykładowa rozmowa motywacyjno-korygująca 162
Wstęp 5
O autorze 9
Ciekawi mnie, co dobrego u Ciebie? 11
Akt I. Fundament
Akt II. Model
Akt III. Implementacja
Jaki będzie Twój pierwszy krok, jeżeli go w ogóle zrobisz? 175
Dodatek A. Słownik terminów merytorycznych 179
Dodatek B. Coachingowy model zarządzania - opis schematu 189
Rekomendowana literatura 193
Onepress - inne książki
-
Dzięki tej książce przekonasz się, że nic, co dotyczy zarabiania, inwestowania i rozsądnego wydawania pieniędzy, już od dawna nie jest tajemnicą. Dowiesz się, jakie mity o pieniądzach wciąż funkcjonują w społeczeństwie, i zajmiesz się prawami dotyczącymi finansów. Pozwoli Ci to na zakończenie w o...
Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej
(34.85 zł najniższa cena z 30 dni)33.69 zł
49.90 zł(-32%) -
Niektórzy lekarze w obliczu zagrożenia nie poddają się terapiom, które ordynują pacjentom. Podobnie jest z doradcami finansowymi — najczęściej nie korzystają z produktów, które polecają klientom. Sytuację komplikuje prosty, choć przemilczany fakt, że nie istnieje jedyny właściwy sposób inwe...
Jak inwestować swoje pieniądze. Eksperci finansowi ujawniają skuteczne sposoby lokowania i wydawania pieniędzy Jak inwestować swoje pieniądze. Eksperci finansowi ujawniają skuteczne sposoby lokowania i wydawania pieniędzy
(46.90 zł najniższa cena z 30 dni)47.47 zł
67.00 zł(-29%) -
Napoleon Hill zdobył sławę i bogactwo, gdyż dzięki swojej pracowitości i determinacji odkrył prawa sukcesu i podzielił się tą bezcenną wiedzą z ludźmi. Mistrz jednak wiedział, że prawdziwy sukces w życiu ma inny wymiar i osiąga się go poprzez pomaganie drugiemu człowiekowi. W efekcie swojej wnikl...(31.43 zł najniższa cena z 30 dni)
29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Jeśli interesuje Cię świat freelancingu lub stoisz na rozdrożu, zastanawiając się nad swoją przyszłością zawodową, ta książka jest właśnie dla Ciebie. Zamiast magicznych recept, jak pracować mniej i zarabiać więcej, prezentuję w niej prawdziwe historie obecnych i byłych freelancerów, a także prz...(34.93 zł najniższa cena z 30 dni)
32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
Kreatywność, zdolność do nieszablonowego spojrzenia na powierzone zadania i twórcza pomysłowość ― oto, czego wielu pracodawców wymaga od swoich pracowników. Niestety, ani szkoły, ani wyższe uczelnie nie stawiają tych umiejętności na pierwszym, drugim czy nawet dziesiątym miejscu na liście s...
Kreatywność na 33 sposoby. Odkryj swój twórczy potencjał Kreatywność na 33 sposoby. Odkryj swój twórczy potencjał
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(50.05 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Mijają dziesięciolecia, a filozofia Napoleona Hilla wciąż nie ma sobie równych. Głębia, prostota i elegancja, która bije z jego dzieł, nieodmiennie inspirują i zachwycają rzesze czytelników. Autor poświęcił wiele lat życia na drobiazgowe badania, dzięki którym dowiódł, że istota powodzenia i szcz...
Filozofia sukcesu Napoleona Hilla. 17 niezwykłych lekcji Filozofia sukcesu Napoleona Hilla. 17 niezwykłych lekcji
(32.44 zł najniższa cena z 30 dni)32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
Giełda kojarzy się powszechnie z miejscem dostarczającym emocji. Popkultura uwielbia pokazywać handel na rynkach jako szczególny rodzaj hazardu, który w założeniu ma podnosić adrenalinę, wywoływać ekscytację i ― w efekcie ― przynieść duże pieniądze. Prasę, internet i telewizję interes...
Strategia popytu i podaży w tradingu. Wprowadzenie do smart money concept Strategia popytu i podaży w tradingu. Wprowadzenie do smart money concept
(43.43 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Kto stoi na czele organizacji i stara się skutecznie nią kierować, doskonale wie, że wiąże się to z koniecznością pokonywania różnego rodzaju wyzwań. Szefowanie nigdy nie było łatwe, jednak szczególnie ostatnie lata, w których doświadczyliśmy pandemii, wojny, kryzysu energetycznego, masowych zmia...
Taktyki sił zbrojnych w życiu i biznesie. Skuteczność - reputacja - wpływ Taktyki sił zbrojnych w życiu i biznesie. Skuteczność - reputacja - wpływ
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Kalendarz Create Yourself przygotował dla Ciebie psycholog, wykładowca i konsultant, dr Mateusz Grzesiak. Na każdy dzień roboczy zaplanował konkretne zadanie ― dawkę wiedzy teoretycznej i ćwiczenie, którego wykonanie przybliży Cię do zmiany w nową, jeszcze lepszą wersję siebie.(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana


Oceny i opinie klientów: Nowa psychologia zarządzania. Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej Tomasz Gordon (47)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(45)
(2)
(0)
(0)
(0)
(0)
więcej opinii