Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych. Wydanie II
- Autor:
- Steve Krug
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.9/6 Opinie: 53
- Stron:
- 216
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych. Wydanie II
W gąszczu milionów witryn WWW znajdujących się w sieci jest również i Twoja. Co należy zrobić, aby użytkownicy sieci korzystali akurat z niej, a nie z innych? Odpowiednie wypozycjonowanie strony w wyszukiwarkach jest niezwykle ważne, ale nie stanowi jedynego rozwiązania. Równie ważne, jeśli nie ważniejsze, jest takie jej zaprojektowanie i przygotowanie witryny, aby odwiedzające ją osoby nie zostały przytłoczone nadmiarem funkcji nawigacyjnych, dziesiątkami akapitów czy też mnóstwem nie do końca potrzebnych elementów graficznych. Należy zaprojektować witrynę tak, aby korzystanie z niej było intuicyjne i łatwe.
W kolejnym wydaniu doskonałej książki "Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych" znajdziesz wskazówki, dzięki którym projektowane przez Ciebie witryny WWW będą spełniały podstawowe wymaganie większości użytkowników internetu -- będą przejrzyste, czytelne i łatwe w nawigacji. Nauczysz się projektować strukturę witryny, opracowywać logiczny schemat nawigacji i przygotowywać elementy graficzne, które będą uatrakcyjniać stronę, a nie odwracać uwagę użytkownika od jej treści. Dowiesz się także, jak stosować kaskadowe arkusze stylów i radzić sobie z często absurdalnymi zachciankami szefów i klientów.
- Specyfika przedstawiania informacji na stronach WWW
- Dzielenie strony na elementy funkcjonalne
- Projektowanie schematów i mechanizmów nawigacyjnych
- Planowanie odpowiedniego układu strony głównej
- Uwzględnianie grupy docelowej przy projektowaniu witryny
- Testowanie funkcjonalności i działania witryny
- Zastosowanie stylów CSS
Chcesz, aby Twoje witryny zagościły w folderze Ulubione u setek użytkowników sieci? Nic prostszego -- wykorzystaj znajdujące się w tej książce porady.
Wybrane bestsellery
-
Są dwa rodzaje działań w marketingu. Pierwszy ma charakter doraźny, przypadkowy ― jest potrzeba, jest poszukiwanie pomysłu, jak na nią odpowiedzieć, jest kampania, są hasła, reklamy, budżet, mierzenie efektów i uspokojenie. Aż do następnej potrzeby. Drugi rodzaj to działania celowe. Nim roz...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
Tworzysz treści na strony WWW lub teksty do ulotek? Konstruujesz hasła reklamowe? Piszesz scenariusze reklam radiowych i telewizyjnych? Prowadzisz profile marek w mediach społecznościowych? W takim razie śmiało możesz nazywać siebie copywriterem. Wojownikiem słów. Operatorem argumentów. Kreatorem...(25.93 zł najniższa cena z 30 dni)
25.93 zł
39.90 zł(-35%) -
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wi...
Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej) Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej)
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Dziesiątki tysięcy przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty i usługi przez internet. Jednak tylko nieduży odsetek zdobywa w ten sposób wystarczająco licznych klientów, a naprawdę niewielu osiąga satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Nawet próby podglądania najlepszych w tej dziedzinie i kopiowania ...
Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie
(51.35 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Jednak ta książka to nie jedynie próba zmierzenia się z mitami o e-mail marketingu, ale także — a może raczej przede wszystkim — kompendium wiedzy na ten temat. Jeśli tylko chcesz i dysponujesz odpowiednimi zasobami, za sprawą e-mail marketingu przeniesiesz newslettery (i nie tylko) w...
E-mail marketing oswojony. Teoria, praktyka, prawda E-mail marketing oswojony. Teoria, praktyka, prawda
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
39.00 zł(-69%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
Teksty informacyjne i reklamowe rządzą się swoimi prawami. Większość zasad dotyczących stylu, które poznałeś w szkole, nie sprawdza się w komunikatach biznesowych. Dziś piszemy już inaczej, bo czytamy też inaczej. Teksty, które łatwo się pisze, trudno się czyta. I na odwrót. Dlatego ta książka j...
Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting
(29.18 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Chcesz, by Twoja marka była wielka? Chcesz, by konsumenci ją lubili, by chcieli z nią obcować i by - co tu dużo mówić - ją kupowali? W takim razie czas wziąć się do pracy i po prostu to zrobić. Wielu powie, że aby zbudować silną markę, trzeba mieć ogromny budżet. Oczywiście, z grubymi milionami w...
Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie Strategia marki krok po kroku, czyli jak z marek małych zrobić marki wielkie
(38.94 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
W zamyśle LinkedIn powstał jako miejsce nawiązywania kontaktów zawodowo-biznesowych. Nie jest tak popularny jak Facebook, nie ma takiej siły rażenia jak Twitter, a jednak - konta na LinkedInie ma dziś 700 milionów osób, a 40% z nich wędruje po stronach serwisu kilka razy dziennie. Mimo to LinkedI...(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
57.00 zł(-69%) -
Otóż nie — handlowcy zawsze będą potrzebni, wszak handlowanie to najstarsze zajęcie na świecie! Jednak także i ta profesja musi się dostosować do wymogów dnia dzisiejszego współczesności. Jakich zatem kompetencji będzie potrzebował współczesny (i przyszły) handlowiec, aby skutecznie funkcjo...
Szukając klienta. Jak rozpoznać potencjalnego nabywcę i nie wpadać w pułapkę sprzedawania wszystkim Szukając klienta. Jak rozpoznać potencjalnego nabywcę i nie wpadać w pułapkę sprzedawania wszystkim
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
39.00 zł(-69%)
O autorze książki
Steve KrugSteve Krug - spokojnie wykonywał swoją pracę jako szanowany konsultant ds. funkcjonalności, lecz był postacią mało znaną, aż z tego niebytu wyrwała go pierwsza edycja książki Nie każ mi myśleć! . Dziesięć lat później, ponownie zebrał się w sobie i napisał kolejną: podręcznik wykonywania testów funkcjonalności zatytułowany Przetestuj ją sam! Steve Krug o funkcjonalności stron internetowych. Obie książki bazowały na ponad 20 latach doświadczenia przepracowanych jako konsultant funkcjonalności dla wielu znanych firm, takich jak Apple, Bloomberg.com, Lexus.com, NPR, International Monetary Fund i wielu innych.
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych. Wydanie II (6)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
ebiznesy.pl Paweł Krzyworączka, 2010-05-14
Słowem wstępu
Akurat wstępu nie do recenzji, ale do samego wpisu. Obiecałem sobie, że na nowym ebiznesy.pl będę pisał co 2-7 dni. A teraz miałem przerwę 11 dni. Hmm, nie ładnie. Nie chcę się tłumaczyć brakiem czasu. Po prostu wezmę się do roboty i postaram się już tak nie obijać ;-)
Tytuł dzieła
Pełny tytuł tej książki brzmi "Nie każ mi myśleć. O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych". Tak naprawdę, tłumacze Helionu powinni dać termin użyteczność, zamiast funkcjonalność. Po pierwsze, w oryginale użyto zwrotu "web usability". Po drugie, publikacja ta jest faktycznie o użyteczności (z ang. usability). Ale nie czepiajmy się tytułu, nie on jest tu najważniejszy. Nie każ mi myśleć (…)
Te słowa mówią wszystko. Masz tak projektować serwisy internetowe, aby użytkownik poruszający się po nich nie musiał myśleć. Chodzi o projektowanie stron intuicyjnych w obsłudze. Pomyśl, ile do tej pory przez Twoją przeglądarkę przewinęło się serwisów, których eksploracja to droga przez mękę? Trafiasz z wyszukiwarki na podstronę serwisu i… nie możesz się połapać: gdzie ja jestem? czy to podstrona, czy strona główna? gdzie jest wyszukiwarka? jak znaleźć…? itd. Jeśli chcesz, aby Twoje serwisy były skuteczne, muszą być intuicyjne w obsłudze.
Oceny książki o usability
Ostatnio przeczytałem recenzje książki Kruga w Helionie. Generalnie większość osób wypowiada się bardzo pozytywnie. Choć jest kilka lichych ocen. Jeden koleś napisał:
"Większość książki jest poświęcona temu jak nie powinna wyglądać strona, albo o czym myślą programiści, którzy źle projektują strony www. Jak dla mnie ta książka to strata czasu i pieniędzy."
Zgadzam się z pierwszą częścią tej wypowiedzi. Druga jest dla mnie zaskoczeniem. Ciekawi mnie, jak ten koleś projektuje strony (być może tego nie robi, więc… po co czytał tę książkę?).
Bezcenne rady Kruga
Pamiętam jak dziś moment, gdy po raz pierwszy zagłębiłem się w lekturę "Nie każ mi myśleć". Po przeczytaniu kilkudziesięciu stron zadzwoniłem do przyjaciela mówiąc, że musi przeczytać tę książkę. Po prostu musiałem komuś to wykrzyczeć do ucha! Ta książka może być jedną z najważniejszych lektur, jakie spotkasz na swej drodze w ebiznesie. Steve Krug porusza między innymi następujące kwestie:
* Jak korzystamy z Internetu. Jeden z lepszych rozdziałów. Widać jak na dłoni niezwykłą empatię autora. Kluczem do sukcesu Kruga jest prostota przekazu i umiejętność patrzenia oczami użytkownika, odbiorcy serwisu. Naucz się tego, a ludzie pokochają Twoje strony.
* Usuń zbędna słowa. Krótka, acz doskonała lekcja o zwięzłym wypowiadaniu się. Ileż to razy czytamy w Sieci słowotok, w którym konkretów jest tyle, co kot napłakał. Nie trać czasu Twoich czytelników i nie lej wody, nie smęć, nie wypełniaj stron zbędną treścią. Treść (jej wartość dla użytkownika) jest esencją Internetu. Jeśli jest jej (esencji) odpowiednia ilość, wypijesz doskonałą herbatę. Jeśli nawet do doskonałej esencji dolejesz zbyt wiele wody, powstanie lura nie do wypicia. Wyryj to sobie w pamięci.
* Projektowanie strony głównej. Każdy webmaster powinien ten rozdział znać na pamięć. W zasadzie nikt nigdy nie powinien przyjąć do pracy webmastera, który zapomni lub pomyli choć jedną linijkę z tych 20-kilku stron ;-) Steve skupia się na przekazie strony głównej, jej funkcji. Doskonale przekazał rolę sloganu reklamowego (tzw. tagline)
Testowanie bezkosztowe
Większości osób testowanie (o ile w ogóle o nim słyszeli) kojarzy się z ogromnymi kosztami i zatrudnieniem agencji z wieloletnim doświadczeniem. Oczywiście można zlecić testowanie. Jasne. Ale można też przeprowadzić je samodzielnie niemal bezkosztowo! Wystarczy posadzić znajomego przed komputerem i poprosić, żeby spróbował np. kupić jakiś konkretny produkt w Twoim sklepie internetowym. Lub znaleźć jakąś informację na stronie firmowej. W kilka minut możesz doznać olśnienia: "Rety, jak mogłem tak zaprojektować to menu!!!" - nie raz krzykniesz po testach. A koszty? Dobra kawa dla znajomego ;-)
Najlepsza książka o użyteczności
Nie każ mi myśleć Steve KrugJeśli miałbym polecić Ci tylko jedną książkę o usability, byłaby to na 100% ta właśnie pozycja. "Nie każ mi myśleć" otworzyć Ci oczy na wiele spraw. Tylko proszę Cię: nie zrób typowego błędu, polegającego na przeczytaniu i zapomnieniu. Rady Kruga są bezcenne. I prawdziwe do bólu. Po lekturze tej publikacji zrozumiesz, że większość stron WWW jest do… źle zaprojektowana.
Niech Twoje serwisy będą zgodne z radami Kruga. Moja strona firmowa - krzywy.pl - "wysłuchała" rad guru od użyteczności. Sam oceń, czy jest intuicyjna w obsłudze i ma jasny przekaz. -
polishwords.com.pl
Steve Krug nadał swojej książce celowo prowokacyjny tytuł “Nie każ mi myśleć!”, który oddaje jego sposób projektowania stron internetowych. Należy do obozu projektantów, którzy uważają, że strona powinna być tak zaprojektowana, aby każdy bez najmniejszego wysiłku mógł na niej znaleźć wszystkie potrzebne elementy. Idąc tym tropem przedstawia wskazówki jak taki stan rzeczy osiągnąć. Książka ta zainspirowała mnie jakiś czas temu do wypisania 5 najczęściej popełnianych błędów usability na polskich stronach WWW.
Ale wracając do Kruga, można wytknąć mu że za wzór służy nieaktualny interfejs zakładkowy Amazona. Że uwielbiany przez autora mechanizm został zastąpiony przez menu boczne, a w konsekwencji odrzucić tą książkę jako nieaktualną. Jednak nie obrazki są ważne, co objaśnienia do nich dołączone. Jeżeli dobrze się wczyta w tą książkę, nie uznając bez zastanowienia, że to przecież oczywiste, można wiele się z niej nauczyć. Jest to wiedza praktyczna, którą można użyć w swoim projekcie.
Przede wszystkim może ona być świetnym wstępem do poznawania tematyki użyteczności stron. Co bardzo ważne autor wskazuje wprost, że samo czytanie książek nie wystarczy. Trzeba organizować testy użytkowości i angażować w nie ludzi. Trzeba obserwować ich zachowania, notować ich wypowiedzi i na podstawie tego wprowadzać ulepszenia na stronie.
Czy taka drobiazgowość ma w ogóle sens? Czy nie wystarczy to, że udostępnimy użytkownikowi potrzebne mu funkcje? Otóż nie! Udane usługi (nie tylko internetowe) to takie, w których autorzy z całą skrupulatnością obserwują zachowania i problemy użytkowników, aby następnie ułatwić im życie. Na jedną dodaną grubą funkcję można dokonać nawet 1 000 drobnych usprawnień, przesunięć obiektów na stronie itd.
I właśnie te 1 000 drobnych zmian różni udaną stronę internetową od tych setek nijakich, o których codziennie można przeczytać na serwisach o startupach.
Jeżeli jeszcze to Cię nie przekonuje do starannej pielęgnacji swojej strony, spójrz na przykłady firm takich jak Google, które robią testy użytkownika i które osiągnęły przez to spektakularne sukcesy. A przecież Google to tylko jedno pole tekstowe i przycisk, a Twoja strona zapewne będzie bardziej rozbudowana niż standardowa wyszukiwarka giganta!
Podsumowując zatem: Polecam tą książkę. Jeżeli chcesz ją pisać sam od zera, zastanów się, czy będziesz miał czas na robienie testów użytkownika. Ponieważ czasem lepiej wynająć kogoś do pisania kodu strony, albo skorzystać z CMS-a a samemu zająć się usability, czyli pracą, która odróżni Twoją stronę od konkurencji. Wymyślenie strony na zupełnie nowy temat jest już prawie nie możliwe. Tematy zostały w większości wyeksploatowane. Ale mimo to, jeżeli Twoja strona będzie wygodniejsza w używaniu niż 100 stron, które powstały przed Twoją, masz szanse na zawojowanie Internetu. -
Era Lepszej Sieci Bellois; 19-08-2006
W moim odczuciu książka "Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalność stron internetowych" jest lekturą obowiązkową dla osób zainteresowanych użytecznością, które dopiero raczkują w tej dziedzinie. Jej autorem jest Steve Krug. Kupując ją nie spodziewałem się rzeczy, które byłyby dla mnie jakąś wielką nowością. Pomyślałem sobie jednak, że skoro zawodowo zajmuję się użytecznością, to warto znać tak cenioną lekturę.
Co do tego zawodowego zajmowania się - niedługo zapewne poinformuję o nowej usłudze audytów użyteczności i dostępności, ale teraz skupmy się raczej na recenzji książki :-)
Dzieło Kruga jest relatywnie krótkie. Liczy sobie około 200 stron. Czyta się je bardzo szybko i lekko. Cecha ta czyni je idealnym dla początkujących, ale osobiście czułem po jego lekturze duży niedosyt. Steve umie pisać, więc powinien pisać zdecydowanie więcej.
Podejrzewam, że wiele, naprawdę wiele stron internetowych wyglądałoby zupełnie inaczej (na pewno lepiej), gdyby początkujący webmasterzy czytali tę książkę. Są to niby kwestie elementarne, jednak ich samodzielne odkrycie wymaga czasu.
Krug mówi przede wszystkim o podstawach użyteczności. O tym, jak naprawdę internauci korzystają ze stron internetowych, o sile konwencji, odpowiedniej hierarchii. Nieźle rozpisuje się na temat elementów nawigacji i konstrukcji strony głównej. Wszystko zostało okraszone przykładami prawdziwych stron. Nie zabrakło również rozdziału o testowaniu użyteczności, choć niestety Krug porusza w nim tylko kwestię testów z użytkownikami.
W książce znajdziesz także kluczowe zasady według których Krug testuje użyteczność. Najważniejsza z nich to oczywiście ta zawarta w samym tytule książki, czyli "nie każ mi myśleć".
Momentami o pomstę do nieba woła jej tłumaczenie. Szczególnie przeszkadza mi tytuł, bowiem znów "web usability" przetłumaczono na "funkcjonalność". W środku też możemy znaleźć parę ładnych kwiatków. Na szczęście w tego typu książce jest to tylko kwestia poboczna.
Czy więc warto ją kupić? Jeśli jesteś początkującym adeptem sztuki użyteczności, to z pewnością tak. Jeśli zaś jesteś zaawansowany, to również warto, ale nie jest to konieczne. W takiej sytuacji nie spodziewaj się wielkich rewelacji.
-
NetWorld Piotr Kociatkiewicz; 7-8/2006
Książka jest poświęcona zagadnieniu funkcjonalności stron internetowych. Mówimy, że strona jest funkcjonalna, jeśli spełnia swoją rolę, tak że człowiek "z ulicy" potrafi ją obsłużyć zgodnie z zamierzeniem twórcy. Autor ujmuje tematykę z punktu widzenia specjalisty od funkcjonalności, projektanta i płacącego za witrynę oraz, co silnie podkreśla, użytkownika Internetu. Projektant znajdzie rady jak bronić się przed źle sformułowanymi wymaganiami zamawiającego; zamawiający jak testować witrynę z udziałem użytkownika. Przeczytanie tej zwięźle napisanej książki pomoże zbudować witrynę lepszą, bo nie zmuszającą użytkownika do myślenia jak poruszać się po stronie w poszukiwaniu informacji, którą chce przekazać właściciel strony. Dzięki wskazówkom autora zaprojektowana witryna będzie przejrzystsza, czytelniejsza i łatwiejsza w nawigacji.
-
PC Format 04/2006
Książka dla tych, którzy chcą utworzyć funkcjonalny serwis internetowy, ale znają już narzędzia i umieją się nimi posługiwać. Przewrotny tytuł - "Nie każ mi myśleć" - nie namawia do bezmyślności. Po prostu zachęca do projektowania stron, których obsługa wyda się odwiedzającemu intuicyjna, dzięki czemu będzie mógł się skupić na zawartości witryny. Jeśli już wiesz, jak zbudować witrynę WWW - książka będzie przydatna. Nie pomoże natomiast początkującym zbudować własnego serwisu.
-
Dziennik Łódzki pio; 19-04-06
Z witrynami internetowymi jest podobnie jak z jedzeniem. Nawet najlepsze i najbardziej wyszukane w smaku znajdzie niewielu entuzjastów, gdy zostanie nieapetycznie podane. Nie mówiąc o tym, że nikt go nie spróbuje, jeśli nie będzie wiedział... jak trafić do restauracji. Dlatego wszystkim, którzy pragną, by ich witryna była z przyjemnością "degustowana" przez sieciowych "smakoszy", przyda się drugie wydanie książki Heliona "Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych". Autor Steve Krug przygotował zbiór porad, które powinien sobie przyswoić i stosować każdy twórca stron internetowych. Dzięki nim strona internetowa będzie przejrzysta, czytelna i łatwa w nawigacji.
Autorowi udało się stworzyć bardzo ciekawą kompilację z zakresu socjologii, kompozycji wizualnej oraz technologii internetowej, która w przystępny sposób wyjaśniałaby fenomen korzystania ze stron WWW. Szczególnie ciekawe są obserwacje, dotyczące korzystania z witryn czy sposoby na radzenie sobie z absurdalnymi życzeniami zleceniodawców na strony WWW. Obowiązkowa lektura dla wszystkich internetowych projektantów!
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Don't Make Me Think: A Common Sense Approach to Web Usability, 2nd Edition
- Tłumaczenie:
- Krzysztof Jurczyk
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-0283-6, 8324602836
- Data wydania książki drukowanej:
- 2006-02-13
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-5585-4, 9788324655854
- Data wydania ebooka:
-
2012-06-12
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 3061
- Rozmiar pliku Pdf:
- 15.9MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 11.4MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 21.2MB
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Marketing
Spis treści książki
Przedmowa do drugiego wydania (6)
Wstęp (12)
Wprowadzenie (14)
Kilka uwag na początek
Rozdział 1. Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych (22)
Pierwsze prawo funkcjonalności Kruga
Rozdział 2. Jak naprawdę korzystamy z internetu? (32)
Przeglądanie stron, zadowalanie się znalezionymi witrynami i dawanie sobie jakoś rady z witrynami
Rozdział 3. Wstęp do projektowania billboardu (42)
Projektowanie stron do przeglądania, a nie czytania
Rozdział 4. Zwierzę, roślina czy rzecz? (52)
Dlaczego użytkownicy lubią podejmować wybory niewymagające myślenia?
Rozdział 5. Usuń zbędne słowa (56)
Sztuka pisania tekstów w internecie
Rozdział 6. Znaki drogowe i ścieżki powrotu (62)
Projektowanie nawigacji
Rozdział 7. Co robić, gdy strona główna wymyka się spod kontroli (106)
Projektowanie strony głównej
Rozdział 8. "Farmer i pastuch powinni być przyjaciółmi" (134)
Dlaczego większość argumentów osób projektujących strony internetowe na temat ich funkcjonalności jest nieprawdziwa i jak samemu uniknąć wyrażania takich opinii
Rozdział 9. Testowanie funkcjonalności za 50 groszy dziennie (142)
Upraszczanie testów - po to, aby zrobić ich odpowiednio wiele
Rozdział 10. Funkcjonalność jako wzajemne zaufanie (172)
Dlaczego Twoja witryna powinna być spolegliwa
Rozdział 11. Dostępność witryny, kaskadowe arkusze stylów i Ty (180)
Gdy tylko pomyślisz, że skończyłeś, oto pojawia się uniesiony w powietrzu kot z przywiązanym do grzbietu tostem
Rozdział 12. Pomocy! Mój szef chce, abym... (192)
Gdy dobrzy ludzie podejmują złe decyzje
Podziękowania (198)
...i wszystko, co dostałem, to ten okropnie brzydki podkoszulek...
Skorowidz (204)
Helion - inne książki
-
Ta książka jest przeznaczona dla osób, które chcą zrozumieć działanie Lightning Network i wykorzystać możliwości tej technologii we własnych aplikacjach. Z lektury tej pozycji skorzystają programiści, architekci systemowi i inżynierowie. Omówiono w niej podstawy funkcjonowania sieci LN i sposoby ...
Lightning Network dla praktyków. Protokół drugiej warstwy i jego wykorzystanie do obsługi płatności bitcoinami Lightning Network dla praktyków. Protokół drugiej warstwy i jego wykorzystanie do obsługi płatności bitcoinami
(77.35 zł najniższa cena z 30 dni)77.35 zł
119.00 zł(-35%) -
Znalezienie odpowiedzi na zaprzątające umysł pytania z zakresu automatyzacji zwykle wiąże się ze spędzeniem długich godzin na wertowaniu niespójnej dokumentacji lub przeszukiwaniu forum Atlassian Community, gdzie swoimi problemami (a także autorskimi pomysłami na ich rozwiązanie) dzielą się inni ...
Atlassian Jira Server & Data Center. Programowanie rozwiązań w projektach biznesowych Atlassian Jira Server & Data Center. Programowanie rozwiązań w projektach biznesowych
(48.30 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Niniejsza książka jest przeznaczona dla kadry kierowniczej najwyższego szczebla oraz dla osób sterujących rozwojem oprogramowania w firmie. Ma pomóc w zrozumieniu problemów strategicznych, z jakimi te osoby się mierzą, a także ułatwić wybór najlepszego rozwiązania architektonicznego. W książce op...
Strategiczne monolity i mikrousługi. Jak napędzać innowacyjność za pomocą przemyślanej architektury Strategiczne monolity i mikrousługi. Jak napędzać innowacyjność za pomocą przemyślanej architektury
(48.30 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Niezależnie od tego, czy zarządzanie projektami znajduje się w nazwie Twojego stanowiska, czy też jest po prostu jednym z wielu Twoich obowiązków, Microsoft Project 2019 to sekretna broń, której poszukujesz. Nawet jeśli już wiesz co nieco na temat zarządzania projektami, ta książka pokaże Ci, jak...(48.30 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
To książka przeznaczona dla osób, które chcą rozpocząć karierę inżyniera oprogramowania. Znajdziesz w niej wiele cennych informacji, które zazwyczaj nie są uwzględniane w programach nauczania informatyki na poziomie studiów inżynierskich czy licencjackich, dowiesz się też, czego możesz się spodzi...
Brakujący plik README. Przewodnik dla początkujących inżynierów oprogramowania Brakujący plik README. Przewodnik dla początkujących inżynierów oprogramowania
(41.30 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Ta książka jest przeznaczona dla osób chcących zrozumieć działanie łańcucha bloków i rozważających praktyczne zastosowanie tej technologii. Skorzystają z niej i menedżerowie, i specjaliści IT. Omówiono tu ewolucję blockchaina i najróżniejsze sposoby jego użycia — przy czym to wyjaśnienie wy...
Blockchain. Przewodnik po technologii łańcucha bloków. Kryptowaluty, inteligentne kontrakty i aplikacje rozproszone Blockchain. Przewodnik po technologii łańcucha bloków. Kryptowaluty, inteligentne kontrakty i aplikacje rozproszone
(48.30 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Trzecia książka duetu Agnieszka Ciborowska i Jarosław Lipiński (po WordPress dla początkujących i WordPress 5 dla początkujących) wydana przez Helion dotyczy pozycjonowania stron internetowych. Dwie pierwsze powstały z myślą o tych, którzy chcą samodzielnie nauczyć się tworzyć strony internetowe ...(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
E-commerce wspierany przez potężną moc sztucznej inteligencji ― to dla wielu właścicieli rodzimych firm internetowych wciąż brzmi jak odległa przyszłość. Może gdzieś tam, w Kalifornii, może u technologicznych gigantów, może Apple, Amazon, a bliżej nas, powiedzmy, Allegro korzysta lub będzie...(69.30 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Rozwój technologii i dostęp do danych finansowych stały się ogromnym ułatwieniem w korzystaniu z globalnych rynków finansowych. Jeśli zechcesz, możesz szybko zacząć przygodę na przykład z handlem algorytmicznym. Wystarczy, że masz niewielkie pojęcie o matematyce, programowaniu i ekonomii. Niestet...
Finanse i Python. Łagodne wprowadzenie do teorii finansów Finanse i Python. Łagodne wprowadzenie do teorii finansów
(34.93 zł najniższa cena z 30 dni)32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
Dr Yves Hilpisch szczegółowo opisuje zarówno podstawy teoretyczne, jak i praktyczne aspekty używania algorytmów sztucznej inteligencji w ramach usług i produktów finansowych. Opierając się na przykładach z języka Python, pokazuje metodyki, modele, założenia i techniki wdrażania AI, a także analiz...
Sztuczna inteligencja w finansach. Używaj języka Python do projektowania i wdrażania algorytmów AI Sztuczna inteligencja w finansach. Używaj języka Python do projektowania i wdrażania algorytmów AI
(69.30 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych. Wydanie II Steve Krug (53)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(18)
(22)
(5)
(5)
(3)
(0)
Tomasz, Web Developer
Data dodania: 2015-07-07 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Maciej, Bloger
Data dodania: 2015-02-18 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2014-03-29 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2012-09-06 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2009-08-11 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Błażej,
Data dodania: 2009-07-02 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Jarosław,
Data dodania: 2009-01-12 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Grzegorz,
Data dodania: 2015-10-26 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2015-01-31 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Joanna Jachuła,
Data dodania: 2014-11-01 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2014-05-07 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2014-04-26 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2013-11-04 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2013-05-31 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2008-10-10 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Tomasz Szkodzinski,
Data dodania: 2006-11-27 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Piotr Makal,
Data dodania: 2006-09-04 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2006-07-25 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Bartosz Rychlicki,
Data dodania: 2006-04-24 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
msa,
Data dodania: 2009-09-04 Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Krzysztof Leśniak,
Data dodania: 2006-03-15 Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Mikołaj, informatyk programista
Data dodania: 2014-04-19 Ocena: 3 Opinia potwierdzona zakupem
SK,
Data dodania: 2012-09-27 Ocena: 3 Opinia potwierdzona zakupem
Aleksander,
Data dodania: 2009-03-31 Ocena: 2 Opinia niepotwierdzona zakupem
Oceny i opinie poprzednich wydań
Data dodania: 2020-08-01 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Marek,
Data dodania: 2020-06-10 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Kamil Marczyński,
Data dodania: 2019-12-28 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Bartłomiej,
Data dodania: 2019-06-17 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2016-04-12 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Marta Siedlecka, Front-End Dev
Data dodania: 2015-07-01 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2015-05-15 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2006-04-10 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Dorota Bugla,
Data dodania: 2005-06-14 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2005-03-21 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2005-03-04 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2022-05-03 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2020-01-08 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2017-01-19 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Dawid Konieczny, informatyk
Data dodania: 2015-04-10 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Przemek,
Data dodania: 2015-01-02 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Dariusz Rybi,
Data dodania: 2005-10-12 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Kamil W,
Data dodania: 2005-08-08 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Krzysztof Kozerski,
Data dodania: 2005-03-25 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
wietes,
Data dodania: 2005-03-16 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
YaaL,
Data dodania: 2005-03-03 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2022-04-04 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2015-10-31 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
Marek Teluk,
Data dodania: 2005-07-18 Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2014-11-25 Ocena: 3 Opinia niepotwierdzona zakupem
Dominik,
Data dodania: 2005-05-06 Ocena: 3 Opinia niepotwierdzona zakupem
Krzysztof Żylawy,
Data dodania: 2005-03-17 Ocena: 3 Opinia potwierdzona zakupem
Paweł,
Data dodania: 2020-11-14 Ocena: 2 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2005-02-28 Ocena: 2 Opinia potwierdzona zakupem
więcej opinii