Mining the Social Web. Data Mining Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, GitHub, and More. 3rd Edition
- Autorzy:
- Matthew A. Russell, Mikhail Klassen
- Promocja Przejdź
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 428
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
Opis książki: Mining the Social Web. Data Mining Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, GitHub, and More. 3rd Edition
Mine the rich data tucked away in popular social websites such as Twitter, Facebook, LinkedIn, and Instagram. With the third edition of this popular guide, data scientists, analysts, and programmers will learn how to glean insights from social media—including who’s connecting with whom, what they’re talking about, and where they’re located—using Python code examples, Jupyter notebooks, or Docker containers.
In part one, each standalone chapter focuses on one aspect of the social landscape, including each of the major social sites, as well as web pages, blogs and feeds, mailboxes, GitHub, and a newly added chapter covering Instagram. Part two provides a cookbook with two dozen bite-size recipes for solving particular issues with Twitter.
- Get a straightforward synopsis of the social web landscape
- Use Docker to easily run each chapter’s example code, packaged as a Jupyter notebook
- Adapt and contribute to the code’s open source GitHub repository
- Learn how to employ best-in-class Python 3 tools to slice and dice the data you collect
- Apply advanced mining techniques such as TFIDF, cosine similarity, collocation analysis, clique detection, and image recognition
- Build beautiful data visualizations with Python and JavaScript toolkits
Wybrane bestsellery
-
Dowiesz się, jak dzięki danym z mediów społecznościowych określić sieć powiązań użytkowników, zorientować się, kto o czym mówi i gdzie się znajduje. Treść bogato zilustrowano przykładami kodu w Pythonie, a także plikami Jupyter Notebook lub kontenerów Dockera. Ciekawym elementem książki jest zbió...
Data Mining. Eksploracja danych w sieciach społecznościowych. Wydanie III Data Mining. Eksploracja danych w sieciach społecznościowych. Wydanie III
(34.50 zł najniższa cena z 30 dni)29.90 zł
69.00 zł(-57%) -
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A...
Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
W social mediach autentyczność to potęga ― ludzie ją doceniają i nagradzają. Przybywa obserwujących, siła marki rośnie. A czy jest ktoś bardziej prawdziwy niż człowiek, który w mediach społecznościowych występuje osobiście, korzystając przy tym ze swojego potencjału wyrażonego ciepłym głose...(37.52 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
Instagram. Medium społecznościowe, które jest z nami już od kilkunastu lat, właśnie przeżywa boom. W rytmie, w jakim zamiera Facebook, Instagram rośnie, docierając do coraz większej liczby osób. Prosty, fotograficzny lub filmowy przekaz okraszony kilkoma słowami komentarza, oczywiście hashtagami ...
Magia Instagrama. Jak zdobyć milionowe zasięgi w 90 dni Magia Instagrama. Jak zdobyć milionowe zasięgi w 90 dni
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
…jeśli naprawdę chcesz nakłonić je do pracy na Twoją rzecz! Social media okazały się być nową areną wymiany luźnych myśli, koncepcji ideologicznych i wiedzy z różnych, często całkiem praktycznych dziedzin życia. Dla firm stały się idealnym kanałem komunikacji z klientami. Wiele marek robi t...
Strategiczne podejście do działania w social mediach Strategiczne podejście do działania w social mediach
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
Nasze życie w dużym stopniu toczy się w internecie. Także interesy załatwiamy w sieci ― tu poszukujemy produktów i usług, opinii o nich i miejsc, w których możemy zaspokoić daną potrzebę. E-zakupy stają się codziennością. Przedsiębiorcy, świadomi preferencji zakupowych Polaków, dostosowują ...
Internet możliwości. O tym, jak wypromować firmę i zarabiać więcej, pracując mniej Internet możliwości. O tym, jak wypromować firmę i zarabiać więcej, pracując mniej
(24.50 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
W roku 2011 znakomitabiografiazałożyciela firmy Apple, Stevea Jobsa, stała się międzynarodowym bestsellerem i zarazem jedną z najlepiej sprzedających się biografii wszech czasów. Jej autor,Walter Isaacson, w swojej najnowszej książce pisze o ludziach, którym zawdzięczamy nadejście i rozkwit ery i...
Innowatorzy. O tym, jak grupa hakerów, geniuszy i geeków wywołała cyfrową rewolucję Innowatorzy. O tym, jak grupa hakerów, geniuszy i geeków wywołała cyfrową rewolucję
-
To nie jest zwykła książka, to pełne kompendium wiedzy, które przekształci Cię w eksperta od TikToka. Jeśli marzysz o osiągnięciu sukcesu na tej platformie, to jest Twoja szansa. Rozpocznij podróż ku swoim pierwszym milionom na TikToku już dziś i sięgnij po to nieocenione źródło wiedzy! Zobacz co...
TikTok - Twój pierwszy milion. Sekretny poradnik jak zdobyć miliony followersów i zarobić miliony zł TikTok - Twój pierwszy milion. Sekretny poradnik jak zdobyć miliony followersów i zarobić miliony zł
-
Wiele materiałów, które znajdziesz w internecie, przekoloryzowało to czym jest marketing i w jaki sposób używać go do tworzenia solidnych fundamentów. To książka dla każdego przedsiębiorcy oraz pracownika branż powiązanych z reklamą i marketingiem. Jednak jest to też pozycja po prostu dla wszystk...
MARK eTHINK - Poznaj jasną i ciemną stronę marketingu MARK eTHINK - Poznaj jasną i ciemną stronę marketingu
O autorach książki
Matthew A. Russell, Mikhail KlassenMatthew Russell jest liderem technicznym. Wychowuje liderów i buduje zespoły, które rozwiązują trudne problemy. Pochodzi ze stanu Tennessee.
Dr Mikhail Klassen jest głównym inżynierem danych w startupie Paladin AI. Pasjonat sztucznej inteligencji i nowych rozwiązań w dziedzinie nauki o danych. Stosuje w praktyce techniki eksploracji danych i uczenia maszynowego.
Kup polskie wydanie:
Data Mining. Eksploracja danych w sieciach społecznościowych. Wydanie III
- Autor:
- Matthew A. Russell, Mikhail Klassen
29,90 zł
69,00 zł
(34.50 zł najniższa cena z 30 dni)
Ebooka "Mining the Social Web. Data Mining Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, GitHub, and More. 3rd Edition" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Mining the Social Web. Data Mining Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, GitHub, and More. 3rd Edition" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Mining the Social Web. Data Mining Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, GitHub, and More. 3rd Edition" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-14-919-7350-9, 9781491973509
- Data wydania ebooka:
- 2018-12-04 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Język publikacji:
- angielski
- Rozmiar pliku ePub:
- 20.1MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 42.5MB
- Kategorie:
Social Media
Spis treści książki
- Preface
- A Note from Matthew Russell
- README.1st
- Managing Your Expectations
- Python-Centric Technology
- Improvements to the Third Edition
- The Ethical Use of Data Mining
- Conventions Used in This Book
- Using Code Examples
- OReilly Safari
- How to Contact Us
- Acknowledgments for the Third Edition
- Acknowledgments for the Second Edition
- Acknowledgments from the First Edition
- I. A Guided Tour of the Social Web
- Prelude
- 1. Mining Twitter: Exploring Trending Topics, Discovering What People Are Talking About, and More
- Overview
- Why Is Twitter All the Rage?
- Exploring Twitters API
- Fundamental Twitter Terminology
- Creating a Twitter API Connection
- Exploring Trending Topics
- Searching for Tweets
- Analyzing the 140 (or More) Characters
- Extracting Tweet Entities
- Analyzing Tweets and Tweet Entities with Frequency Analysis
- Computing the Lexical Diversity of Tweets
- Examining Patterns in Retweets
- Visualizing Frequency Data with Histograms
- Closing Remarks
- Recommended Exercises
- Online Resources
- 2. Mining Facebook: Analyzing Fan Pages, Examining Friendships, and More
- Overview
- Exploring Facebooks Graph API
- Understanding the Graph API
- Understanding the Open Graph Protocol
- Analyzing Social Graph Connections
- Analyzing Facebook Pages
- Analyzing this books Facebook page
- Engaging fans and measuring the strength of a social media brand
- Analyzing Facebook Pages
- Manipulating Data Using pandas
- Visualizing audience engagement using matplotlib
- Calculating mean engagement
- Closing Remarks
- Recommended Exercises
- Online Resources
- 3. Mining Instagram: Computer Vision, Neural Networks, Object Recognition, and Face Detection
- Overview
- Exploring the Instagram API
- Making Instagram API Requests
- Retrieving Your Own Instagram Feed
- Retrieving Media by Hashtag
- Anatomy of an Instagram Post
- Crash Course on Artificial Neural Networks
- Training a Neural Network to Look at Pictures
- Recognizing Handwritten Digits
- Object Recognition Within Photos Using Pretrained Neural Networks
- Applying Neural Networks to Instagram Posts
- Tagging the Contents of an Image
- Detecting Faces in Images
- Closing Remarks
- Recommended Exercises
- Online Resources
- 4. Mining LinkedIn: Faceting Job Titles, Clustering Colleagues, and More
- Overview
- Exploring the LinkedIn API
- Making LinkedIn API Requests
- Downloading LinkedIn Connections as a CSV File
- Crash Course on Clustering Data
- Normalizing Data to Enable Analysis
- Normalizing and counting companies
- Normalizing and counting job titles
- Normalizing and counting locations
- Visualizing locations with cartograms
- Normalizing Data to Enable Analysis
- Measuring Similarity
- Clustering Algorithms
- Greedy clustering
- Runtime analysis
- Greedy clustering
- Hierarchical clustering
- k-means clustering
- Visualizing geographic clusters with Google Earth
- Closing Remarks
- Recommended Exercises
- Online Resources
- 5. Mining Text Files: Computing Document Similarity, Extracting Collocations, and More
- Overview
- Text Files
- A Whiz-Bang Introduction to TF-IDF
- Term Frequency
- Inverse Document Frequency
- TF-IDF
- Querying Human Language Data with TF-IDF
- Introducing the Natural Language Toolkit
- Applying TF-IDF to Human Language
- Finding Similar Documents
- The theory behind vector space models and cosine similarity
- Clustering posts with cosine similarity
- Visualizing document similarity with a matrix diagram
- Analyzing Bigrams in Human Language
- Contingency tables and scoring functions
- Reflections on Analyzing Human Language Data
- Closing Remarks
- Recommended Exercises
- Online Resources
- 6. Mining Web Pages: Using Natural Language Processing to Understand Human Language, Summarize Blog Posts, and More
- Overview
- Scraping, Parsing, and Crawling the Web
- Breadth-First Search in Web Crawling
- Discovering Semantics by Decoding Syntax
- Natural Language Processing Illustrated Step-by-Step
- Sentence Detection in Human Language Data
- Document Summarization
- Analysis of Luhns summarization algorithm
- Entity-Centric Analysis: A Paradigm Shift
- Gisting Human Language Data
- Quality of Analytics for Processing Human Language Data
- Closing Remarks
- Recommended Exercises
- Online Resources
- 7. Mining Mailboxes: Analyzing Whos Talking to Whom About What, How Often, and More
- Overview
- Obtaining and Processing a Mail Corpus
- A Primer on Unix Mailboxes
- Getting the Enron Data
- Converting a Mail Corpus to a Unix Mailbox
- Converting Unix Mailboxes to pandas DataFrames
- Analyzing the Enron Corpus
- Querying by Date/Time Range
- Analyzing Patterns in Sender/Recipient Communications
- Searching Emails by Keywords
- Analyzing Your Own Mail Data
- Accessing Your Gmail with OAuth
- Fetching and Parsing Email Messages
- Visualizing Patterns in Email with Immersion
- Closing Remarks
- Recommended Exercises
- Online Resources
- 8. Mining GitHub: Inspecting Software Collaboration Habits, Building Interest Graphs, and More
- Overview
- Exploring GitHubs API
- Creating a GitHub API Connection
- Making GitHub API Requests
- Modeling Data with Property Graphs
- Analyzing GitHub Interest Graphs
- Seeding an Interest Graph
- Computing Graph Centrality Measures
- Extending the Interest Graph with Follows Edges for Users
- Application of centrality measures
- Adding more repositories to the interest graph
- Computational considerations
- Using Nodes as Pivots for More Efficient Queries
- Visualizing Interest Graphs
- Closing Remarks
- Recommended Exercises
- Online Resources
- II. Twitter Cookbook
- 9. Twitter Cookbook
- Accessing Twitters API for Development Purposes
- Problem
- Solution
- Discussion
- Accessing Twitters API for Development Purposes
- Doing the OAuth Dance to Access Twitters API for Production Purposes
- Problem
- Solution
- Discussion
- Discovering the Trending Topics
- Problem
- Solution
- Discussion
- Searching for Tweets
- Problem
- Solution
- Discussion
- Constructing Convenient Function Calls
- Problem
- Solution
- Discussion
- Saving and Restoring JSON Data with Text Files
- Problem
- Solution
- Discussion
- Saving and Accessing JSON Data with MongoDB
- Problem
- Solution
- Discussion
- Sampling the Twitter Firehose with the Streaming API
- Problem
- Solution
- Discussion
- Collecting Time-Series Data
- Problem
- Solution
- Discussion
- Extracting Tweet Entities
- Problem
- Solution
- Discussion
- Finding the Most Popular Tweets in a Collection of Tweets
- Problem
- Solution
- Discussion
- Finding the Most Popular Tweet Entities in a Collection of Tweets
- Problem
- Solution
- Discussion
- Tabulating Frequency Analysis
- Problem
- Solution
- Discussion
- Finding Users Who Have Retweeted a Status
- Problem
- Solution
- Discussion
- Extracting a Retweets Attribution
- Problem
- Solution
- Discussion
- Making Robust Twitter Requests
- Problem
- Solution
- Discussion
- Resolving User Profile Information
- Problem
- Solution
- Discussion
- Extracting Tweet Entities from Arbitrary Text
- Problem
- Solution
- Discussion
- Getting All Friends or Followers for a User
- Problem
- Solution
- Discussion
- Analyzing a Users Friends and Followers
- Problem
- Solution
- Discussion
- Harvesting a Users Tweets
- Problem
- Solution
- Discussion
- Crawling a Friendship Graph
- Problem
- Solution
- Discussion
- Analyzing Tweet Content
- Problem
- Solution
- Discussion
- Summarizing Link Targets
- Problem
- Solution
- Discussion
- Analyzing a Users Favorite Tweets
- Problem
- Solution
- Discussion
- Closing Remarks
- Recommended Exercises
- Online Resources
- III. Appendixes
- A. Information About This Books Virtual Machine Experience
- B. OAuth Primer
- Overview
- OAuth 1.0a
- OAuth 2.0
- Overview
- C. Python and Jupyter Notebook Tips and Tricks
- Index
O'Reilly Media - inne książki
-
Decentralized finance (DeFi) is a rapidly growing field in fintech, having grown from $700 million to $100 billion over the past three years alone. But the lack of reliable information makes this area both risky and murky. In this practical book, experienced securities attorney Alexandra Damsker ...(203.15 zł najniższa cena z 30 dni)
211.65 zł
249.00 zł(-15%) -
Analytics projects are frequently long, drawn-out affairs, requiring multiple teams and skills to clean, join, and eventually turn data into analysis for timely decision-making. Alteryx Designer changes all of that. With this low-code, self-service, drag-and-drop workflow platform, new and experi...(245.65 zł najniższa cena z 30 dni)
245.65 zł
289.00 zł(-15%) -
Effective, repeatable, and insightful analytics are key to ROI in customer relationship management systems. Many organizations, however, lack the automated reporting tools they need to run their businesses and instead choose to massage the data in Excel. But there's a better way. Salesforce's sta...(203.15 zł najniższa cena z 30 dni)
211.65 zł
249.00 zł(-15%) -
Slow systems are frustrating. They waste time and money. But making consistently great decisions about performance can be easy, if you understand what's going on. This book explains in a clear and thoughtful voice why systems perform the way they do. It's for anybody who's curious about how compu...(169.14 zł najniższa cena z 30 dni)
177.65 zł
209.00 zł(-15%) -
If you're planning, building, or implementing a cloud strategy that supports digitalization for your financial services business, this invaluable guide clearly sets out the crucial factors and questions to consider first. With it, you'll learn how to avoid the costly and time-consuming pitfalls a...
Digitalization of Financial Services in the Age of Cloud Digitalization of Financial Services in the Age of Cloud
(143.65 zł najniższa cena z 30 dni)143.65 zł
169.00 zł(-15%) -
Digital transformation has accelerated nearly tenfold in recent years as both a business and technology journey. Yet, most white papers and how-to guides still focus solely on the business side, rather than include methods for optimizing the technology behind it. This handbook shows CIOs, IT dire...(126.65 zł najniższa cena z 30 dni)
126.65 zł
149.00 zł(-15%) -
Product management has become a critical function for modern organizations, from small startups to corporate enterprises. And yet, the day-to-day work of product management remains largely misunderstood. In theory, product managers are high-flying visionaries who build products that people love. ...(126.65 zł najniższa cena z 30 dni)
126.65 zł
149.00 zł(-15%) -
NLP has exploded in popularity over the last few years. But while Google, Facebook, OpenAI, and others continue to release larger language models, many teams still struggle with building NLP applications that live up to the hype. This hands-on guide helps you get up to speed on the latest and mos...
Applied Natural Language Processing in the Enterprise Applied Natural Language Processing in the Enterprise
(228.65 zł najniższa cena z 30 dni)237.15 zł
279.00 zł(-15%) -
Most of the high-profile cases of real or perceived unethical activity in data science aren’t matters of bad intent. Rather, they occur because the ethics simply aren’t thought through well enough. Being ethical takes constant diligence, and in many situations identifying the right ch...
97 Things About Ethics Everyone in Data Science Should Know 97 Things About Ethics Everyone in Data Science Should Know
(143.65 zł najniższa cena z 30 dni)143.65 zł
169.00 zł(-15%) -
If you want to build an enterprise-quality application that uses natural language text but aren’t sure where to begin or what tools to use, this practical guide will help get you started. Alex Thomas, principal data scientist at Wisecube, shows software engineers and data scientists how to ...
Natural Language Processing with Spark NLP. Learning to Understand Text at Scale Natural Language Processing with Spark NLP. Learning to Understand Text at Scale
(211.65 zł najniższa cena z 30 dni)220.15 zł
259.00 zł(-15%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Mining the Social Web. Data Mining Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, GitHub, and More. 3rd Edition Matthew A. Russell, Mikhail Klassen (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.