Lifehacker. Jak żyć i pracować z głową. Wydanie III
- Autorzy:
- Adam Pash, Gina Trapani
- Niedostępna
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.6/6 Opinie: 74
- Stron:
- 248
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Sprawdź nowe wydanie
Lifehacker. Jak żyć i pracować z głową. Kolejne wskazówki
Adam Pash, Gina Trapani
Opis
książki
:
Lifehacker. Jak żyć i pracować z głową. Wydanie III
Doba może mieć więcej niż 24 godziny!
Co za czasy! Zewsząd słychać, że komputery wspomagają nas we wszelkich dziedzinach życia, na każdym kroku czekają nas ułatwienia, a my mimo wszystko pracujemy coraz więcej. Oczywiście nie należy mylić ilości z wydajnością! Jak sobie z tym poradzić? Jak zapanować nad natłokiem zadań i obowiązków? I - co najważniejsze - jak wykonać więcej (oraz lepiej) zadań w tym samym czasie? Myślisz, że to niemożliwe???
Z tą książką jest to w zasięgu Twoich rąk! Znajdziesz w niej dziesiątki genialnych sposobów, które pozwolą Ci efektywniej wykorzystać czas spędzony przed komputerem. Ile czasu codziennie tracisz na wyszukiwanie danych, plików oraz kontaktów? Prawda, że dużo? Nie musi tak być! Poznaj najlepsze skróty klawiszowe, dobre rady w kwestii korzystania z poczty elektronicznej oraz metody na zabezpieczenie swoich danych. Sięgnij po tę książkę, a odkryjesz, że dzień może być dłuższy!
Dzięki tej książce zoptymalizujesz swoje działania i dowiesz się, jak:
- usprawnić korzystanie z poczty elektronicznej
- zbierać nowe pomysły
- uporządkować folder z dokumentami
- błyskawicznie wyszukiwać informacje
- zablokować na zawsze strony zabierające cenny czas
Sięgnij po sprawdzone triki i sztuczki z komputerem, które ułatwią Ci życie!
Patron medialny:
Wybrane bestsellery
-
Z tą książką poprawa wydajności jest w zasięgu Twoich rąk! Druga część bestsellera Lifehacker. Jak żyć i pracować z głową zawiera niezwykle przydatne informacje na temat automatyzacji często wykonywanych czynności, dostępu do swoich danych z dowolnego urządzenia i miejsca na świecie oraz wydajnego korzystania z możliwości wyszukiwarek internetowych. Znajdziesz tu również dobre rady na temat pracy z urządzeniami mobilnymi oraz zarządzania wieloma komputerami. Jeżeli chcesz zaoszczędzić konkretną ilość czasu w każdym tygodniu, ta książka jest właśnie dla Ciebie!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Bestseller Nowość Promocja
Nie bez powodu naukowcy umieścili manipulatorów w tzw. Mrocznej triadzie, w towarzystwie psychopatów i narcyzów. Uznano bowiem, że ich działalność zajmuje wysokie miejsce na makabrycznym podium najbardziej szkodliwych społecznie. To w wyniku ich manipulacji tracimy poczucie własnej wartości, dajemy się porwać poczuciu winy czy z każdym dniem takich interakcji stajemy się coraz to bardziej uwikłani w układ, z którego tak trudno jest się wyzwolić. To również przez nich tracimy wiarę w siebie, obniża się nasza sprawczość i kreatywność, a po motywacji do czegokolwiek z czasem nie zostaje już ani śladu. A mimo to wciąż dajemy się im omotać — czasem nieświadomie, a czasem celowo odpuszczając przysłowiowe „kopanie się z koniem”. Wtedy to manipulatorzy wygrywają, zamieniając nasze życie — tak zawodowe, jak rodzinne — w koszmar.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,14 zł najniższa cena z 30 dni)
35.69 zł
54.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Autorem poradnika, który trzymasz w ręku, jest człowiek profesjonalnie zajmujący się tematyką uczenia się. Metody skutecznego nauczania to jego pasja i praca - gromadzi je od trzydziestu lat, testuje na sobie i uczy korzystania z nich osoby w różnym wieku. Najskuteczniejsze z nich zebrał w tej książce po to, by i Tobie umożliwić zastosowanie metod, dzięki którym przyswoisz niezbędną wiedzę szybciej, przyjemniej i skuteczniej.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(31,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja
Jacek Walkiewicz to psycholog, który swoją życiową misję upatruje w edukowaniu dorosłych. Tworzy programy szkoleniowe i wykłady, jest autorem cenionych książek. Ma przemyślenia - "rozmyślenia" - na tematy, które nurtują wielu z nas. Co czyni życie tak fascynującą przygodą? Czym jest mądrość i czy bycia mądrym można się nauczyć? Czy i dlaczego w życiu warto się kierować wartościami? Na te i inne pytania autor poszukuje odpowiedzi na kartach Rozmyślnika. Bazując na własnych doświadczeniach, odsłania przed Czytelnikiem swoją interpretację, wnioski na dany temat, a potem zaprasza do wyruszenia w samodzielną podróż ku zrozumieniu i działaniu, bo co prawda Rozmyślnik służy do rozmyślania, ale efektem rozmyślania powinno być działanie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(31,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? Marketerem, który poszukuje skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców formułowanych przez siebie przekazów? Handlowcem, którego premia zależy od jego relacji z partnerami biznesowymi? A może osobą, której na sercu leży zapewnienie obsługi klienta na najwyższym poziomie? Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiadasz twierdząco ― ta książka jest dla Ciebie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(31,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Promocja
Po pierwsze: gratulacje! Właśnie doceniono Twoją ciężką pracę, dobre pomysły, zaangażowanie i wysoki poziom odpowiedzialności za powierzone zadania. Nagrodzono Cię awansem. To wspaniale, prawda? Nowe stanowisko często wiąże się z wyższą pensją, ciekawszymi zadaniami ― i zarządzaniem ludźmi. Bycie liderem czy liderką oznacza odpowiedzialność za drugiego człowieka. Jak oceniasz swoją gotowość, by się tego podjąć? Czy już czujesz się dobrze w nowej roli? A może równocześnie i odczuwasz radość, i trochę się obawiasz? Jeśli tak, to ta książka jest dla Ciebie!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(37,76 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Nie jesteśmy ekspertami od emocji. Mamy problem z odczytywaniem ich u innych ludzi, nierzadko nie potrafimy nawet określić tego, co nam samym w duszy gra. To efekt tego, jak nas wychowano, spadku kulturowego, jaki odziedziczyliśmy. Także w pracy. W rezultacie zamiast partnerskich w wielu relacjach zawodowych panują niezdrowe układy podległości i dominacji. A my, choć podskórnie czujemy, że coś tu jest nie w porządku, i tak się na to godzimy, i znosimy atmosferę, która psuje nam krew i obrzydza życie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(28,74 zł najniższa cena z 30 dni)
29.18 zł
44.90 zł (-35%) -
Promocja
Ta książka zawiera odpowiedzi na kluczowe pytania o kontrolę nad swoim życiem, o sukcesy i o równowagę w związku i w życiu osobistym. Znajdziesz tu syntezę najlepszych pomysłów i strategii zarządzania czasem, zaprezentowanych w postaci łatwego do wdrożenia planu działania. Dowiesz się, jak zorganizować swoje życie w jego siedmiu podstawowych obszarach, które mają zasadnicze znaczenie dla osiągnięcia pełnej równowagi i spokoju umysłu. Nauczysz się ustalać jasne priorytety i efektywnie zarządzać czasem. Posiądziesz również sztukę skupiania się na jednej, wybranej rzeczy, którą możesz zrobić w danym momencie, aby osiągać jak najlepsze wyniki w określonej dziedzinie. Innymi słowy, zaczniesz realizować swój prawdziwy potencjał — minuta po minucie i godzina po godzinie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(31,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Promocja
Storytelling oparty na danych to idealne narzędzie dla tych zespołów w firmie, których praca polega między innymi na wspieraniu procesów decyzyjnych (takich jak dział finansowy czy dział analiz). Jego celem jest skuteczne korzystanie ze skomplikowanych analiz lub z rozbudowanych danych do podejmowania szybkich i trafnych decyzji. Używa się w tym celu zarówno charakterystycznej dla storytellingu narracji, jak i wizualizacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,16 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Brak pewności siebie odpowiada za poczucie bezradności i bezcelowości, za brak samokontroli, prokrastynację i rozpacz. Musisz oduczyć się autokrytycyzmu i wątpienia w swoje możliwości! Napoleon Hill usłyszał od Andrew Carnegiego: Pewność siebie jest stanem umysłu, który jest konieczny, by odnieść sukces, a punktem wyjścia do zbudowania pewności siebie jest określenie celu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(21,45 zł najniższa cena z 30 dni)
27.89 zł
42.90 zł (-35%) -
Promocja
Jesteś specjalistą IT. I jesteś dobry w tym, co robisz. Masz wiedzę, doświadczenie, chcesz się nimi podzielić z innymi, pomóc im radzić sobie z problemami, które sam już dawno rozwiązałeś, może także zaprezentować się od tej strony przyszłym pracodawcom i zleceniodawcom, tylko... kto - poza Tobą - wie o tym, co potrafisz, w czym jesteś biegły? Koledzy z pracy? Klienci? Dziś, w dobie powszechnego dostępu do sieci, urządzeń i narzędzi pozwalających łatwo i szybko się zareklamować, dotarcie do osób, do których chcesz dotrzeć jako specjalista w danym obszarze IT, powinno być proste. Jednak nie każdy potrafi to zrobić ot tak. Naturalnie i bez znacznego nakładu pracy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(31,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%)
Ebooka "Lifehacker. Jak żyć i pracować z głową. Wydanie III" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Lifehacker. Jak żyć i pracować z głową. Wydanie III" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Lifehacker. Jak żyć i pracować z głową. Wydanie III" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Lifehacker. Jak żyć i pracować z głową. Wydanie III (11) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: DobreRecenzje.pl Tomek; 2016-02-27Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Lifehacker.com to serwis, którego celem jest ułatwienie nam życia w świecie coraz bardziej scyfryzowanym. Książka wydana pod ich patronatem zawiera wiele wskazówek jak zoptymalizować swoją pracę, czas wolny i wszystko co wiąże się ze współpracą z komputerem, smartfonem, oraz innymi nowinkami technicznymi. W drugiej części dowiemy się między innymi jak zautomatyzować procesy, jak najłatwiej przechowywać, mieć dostęp i wysyłać dane, jak lepiej wykorzystywać możliwości, które dają nam przeglądarki i wiele innych.
Każda z porad (w książce nazywane sztuczkami) zawiera wstęp w którym zawiera się:
Poziom trudności - od łatwego, dla ludzi zupełnie początkujących, przez średni, do zaawansowanego, który przeznaczony jest dla mocno doświadczonych ludzi,
Platforma na którą jest przewidziana wskazówka,
Koszt- zazwyczaj autorzy przedstawiają darmowe rozwiązania,
oraz krótki opis do czego można wykorzystać daną sztuczkę.
Dzięki takim wstępom można szybko stwierdzić czy dana porada nam się przyda czy nie i po przeczytaniu około pół strony odrzucić lub zgłębić temat przedstawiony przez autorów. W mojej ocenie jest to przyjazne i oszczędzające czas czytelnikowi, przez co dobrze komponuje się w tematykę książki. Tytuł sam w sobie jest ciekawy, jednak nie radzę czytać od deski do deski. Według mnie czytelnik powinien na początek przejrzeć całą książkę, żeby zapoznać się z przedstawionymi poradami, a potem wracać do niej w razie potrzeby ich implementacji w prawdziwym życiu. W książce zawarte są zrzuty z ekranu przedstawiające poszczególne kroki, ewentualnie wygląd danej aplikacji, dzięki czemu każdy będzie w stanie sam poradzić sobie z wprowadzeniem sztuczek w życie.
Książka ta ma około 300 stron, jednak tak jak pisałem wyżej, nie wydaje mi się żeby ktokolwiek miał potrzebę czytania jej od deski do deski. Lepiej ją potraktować jak encyklopedię, czy poradnik, po który sięgamy, gdy chcemy usprawnić nasze działania przy pracy z komputerami. Jeśli chodzi o czcionkę jaka jest użyta, to nie należy ona do moich ulubionych. Kojarzy mi się z encyklopedycznymi, nudnymi tekstami, lecz jest to jedynie moja subiektywna opinia.
Dzięki określeniu poziomu trudności przy każdej sztuczce tekst ten jest przeznaczony dla wszystkich we współczesnym społeczeństwie. Jestem pewien że każdy znajdzie w niej coś dla siebie.
Znalazłem w niej kilka rzeczy które mnie zainteresowały, ale jak na 300 stron tekstu nie było tego dużo. Poza tym większość świadomych użytkowników opracowało własne sposoby na zaoszczędzenie czasu, lub w poszukiwaniu optymalizacji, woli sięgnąć do internetu, niż do papierowej książki.
Moja ocena: 8/10 -
Recenzja: granice.pl Justyna GulRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Żyj mądrze, pracuj efektywnie
Zazwyczaj nie zastanawiamy się nad jakością czasu poświęconego na realizację danego zadania. O upływających godzinach myślimy tylko wówczas, kiedy nie zdołaliśmy zrealizować wszystkich obowiązków, kiedy jesteśmy zmuszeni pozostać w firmie po godzinach, by dokończyć to, na co nie wystarczyło nam osiem godzin. Pozostaje tylko zadać sobie pytanie, czy rzeczywiście obowiązków służbowych mamy nadmiar, czy może jest jakaś inna przyczyna tego, że nie jesteśmy w stanie się z nich wywiązać. Przeprowadzone badania dowodzą, że z trzynastu lat spędzanych średnio w pracy w ciągu naszego życia, zaledwie pięć jest związane bezpośrednio z wykonywanymi zadaniami. Cała reszta to mało istotne dla naszego rozwoju czy efektywności czynności, takie jak picie kawy, pogawędki ze współpracownikami czy surfowanie po Internecie.
Czy istnieje zatem metoda, by wspomnianych trzynaście lat wypełnić efektywną pracą, która rzeczywiście będzie przynosiła pożytek w kontekście naszej kariery, zarobków czy poszerzania swoich kompetencji? A może istnieje sposób, by ograniczyć te lata do dziecięciu, aby trzy kolejne można było w pełni poświęcić realizacji własnych pasji, czy też rodzinie? Czy możemy nauczyć się zarządzać sobą w czasie, pracować wydajniej, lepiej, krócej? Okazuje się, że tak naprawdę efektywność naszej pracy można znacznie podnieść, ucząc się właściwego gospodarowania swoim dniem pracy. O tym, co zrobić, aby rzeczywiście coś zmienić w swoim życiu (nie tylko zawodowym), przeczytamy w książce Lifehacker. Jak żyć i pracować z głową, opublikowanej nakładem wydawnictwa Helion. Adam Pash i Gina Trapani postawili sobie za cel propagowanie sztuczek ułatwiających życie oraz pracę. Okazuje się bowiem, że w czasach istnienia zaawansowanych technologii, która powinna wspierać nas w wykonywanych czynnościach, zostajemy przez tę samą technologię schwytani w pułapkę.
O tym, że wcale nie musimy przyjmować roli ofiary, uzależnionej od telefonów komórkowych, tabletów, stron internetowych, aplikacji i innych gadżetów, że możemy nauczyć się mądrze z nich korzystać, autorzy przekonują na swojej stronie internetowej Lifehacker.com. Książka stanowi podsumowanie zawartych na stronie treści, prezentuje także wyniki przeprowadzonych przez autorów badań. Otrzymujemy również pięćdziesiąt dziewięć sztuczek, które pomogą uporządkować nasze skrzynki pocztowe, uporać się z zaległymi rachunkami, raportami, zadaniami do wykonania, zapanować nad plikami tekstowymi, nie zapominając przy tym o ważnych datach, spotkaniach, imprezach czy szkoleniach. Te sztuczki, to właściwie konkretne rozwiązania, które nie wymagają od nas ani dodatkowych skomplikowanych czynności, ani – w większości – nakładów finansowych. Z racji tego, iż część aktywności wymaga od nas znajomości obsługi komputera, każda z porad została opatrzona informacją o poziomie trudności: łatwy, średni lub zaawansowany.
Lifehackerem, czyli człowiekiem czerpiącym z nowych technologii w celu ułatwienia sobie życia, możemy zostać ucząc się pokonywania trudności napotykanych w codziennym życiu oraz pracy. Autorzy podpowiadają, jak zapanować nad pocztą elektroniczną … opróżniając skrzynkę, skracając czas odpowiedzi czy konsolidując kilka kont pocztowych. Nauczymy się również zarządzania danymi zawartymi w e-mailach i docierającymi z innych źródeł, a ponadto zmotywujemy się do działania, stosując takie rozwiązania, jak korekta listy zadań do wykonania i jej urealnienie, prowadzenie dziennika zajęć i zamianę zadania w grę. Efektywna praca będzie możliwa tylko wówczas, kiedy skupimy swój umysł na konkretnej rzeczy, czynności. Poznamy zatem mechanizmy ułatwiające przeniesienie przypadkowych myśli, spraw zaprzątających uwagę oraz list spraw do załatwienia do pamięci komputera, gdzie można łatwo nimi zarządzać. Dowiemy się ponadto, jak ułatwiać sobie codzienne czynności, oszczędzając czas na nie dotychczas poświęcany.
Lifehacker... to spora dawka przydatnych wskazówek, pomagających nam lepiej zarządzać sobą i swoją pracą. Priorytetyzacja wiadomości i zadań, tworzenie planów pracy, dzielenie projektów na etapy, archiwizowanie korespondencji i innych dokumentów, szybkie wybieranie i odszukiwanie interesujących nas treści – wszystko to pozwoli nam zaoszczędzić czas i stać się bardziej efektywnym pracownikiem, a - co za tym idzie - zadbać o swoją karierę. Dzięki realizacji wszystkich zadań w krótszym czasie zyskany ponadto czas dla siebie oraz dla swoich bliskich. Sam układ książki odzwierciedla tezy w niej zawarte – kolejne rozdziały zostały poświęcone innym aspektom pracy, zaś porady są ponumerowane i opatrzone informacjami odnośnie do poziomu trudności ich zastosowania oraz kosztów. To wszystko sprawia, że łatwo dotrzemy do interesujących nas kwestii, adaptując pomysły autorów i wdrażając je w swoim życiu. A wówczas możemy z dumą stwierdzić, że jesteśmy lifehackerami! -
Recenzja: Web Audit - Robert Drózd Robert Drózd, 2014-03-28Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Lifehacker. Jak żyć i pracować z głową. Wydanie III oraz Lifehacker. Jak żyć i pracować z głową. Kolejne wskazówki - książki twórców serwisu Lifehacker.com przepełnione są wiarą, że technologia ma nam rzeczywiście pomagać być produktywnymi, a nie dodawać tylko kolejnych obowiązków.
Dziesiątki sztuczek dla różnych systemów (Windows, Mac, Linux), ew. wykonywanych online. Jeśli uważnie czytamy te wszystkie serwisy, niewiele będzie dla nas nowości, ale kto ma na to wszystko czas. :-) Premierze drugiej części Lifehackera poświęciłem kiedyś artykuł. Sam zastosowałem np. kilka porad z pierwszej części poświęconych poczcie elektronicznej. -
Recenzja: 3telnik.pl Przemek, 2014-02-04Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Czujesz, że jesteś mało produktywny? Że tracisz czas – a właściwie nie tyle tracisz, co źle organizujesz, a on Ci ucieka przez palce? Masz dłuuugą listę to-do, ale nie ma kiedy jej wykonywać? Marzysz o inbox-zero i całkowicie czystej skrzynce odbiorczej swojego maila? Pewnie tak. Ale… jak wygodnie i sprawnie ułatwić sobie funkcjonowanie?
Za pomocą lifehacków. Innymi słowy – prostych „sztuczek”, działań, które pomogą usprawnić różne czynności, przyspieszyć ich wykonywanie bądź pomogą nam się zorganizować. Począwszy od ogarnięcia stert papierów na biurku w porządny system korespondencji i materiałów, poprzez zrobienie małymi kroczkami porządku na mailu (zwłaszcza z niechcianym spamem), nie zapominając o zblokowaniu sobie witryn będących pożeraczami czasu (Kwejki, Demotywatory i inne tego typu, na które zaglądamy, choć właściwie nie mamy konkretnego powodu).
„Lifehacker. Jak żyć i pracować z głową. Wydanie III” to książka, której nie trzeba czytać od deski do deski. Można otworzyć ją w dowolnym, interesującym nas miejscu i zaznajomić się tylko i wyłącznie z lekturą tematu, który nas dotyczy – jak np. porządek na mailu. Dzięki temu każdy, nawet już uznający swoje życie za poukładane, może czerpać z tej publikacji pełnymi garściami, jeszcze bardziej udoskonalając i „hakując” własne życie.
Napisana w przystępny sposób pozwala dotrzeć do każdego. Do mnie, do Ciebie, do Ciebie też! ;) Polecam :) -
Recenzja: karierapodkontrola.pl Beata Rzepka, 2013-06-29Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
To druga część recenzowanego już i uwielbianego przeze mnie poradnika „Lifehacker”. Trzyma poziom. Jest bardzo praktyczna, jest książką, do której można i trzeba wracać wielokrotnie, gdy zachodzi taka potrzeba.
W książce „Lifehacker. Jak żyć i pracować z głową – kolejne wskazówki” poznamy sztuczki dotyczące automatyzacji różnych czynności, lepszego wykorzystywania smartfona, lepszego Googlowania, naprawy komputera, itp. Z mojej perspektywy przeważająca większość porad jest skierowana do osób bardziej zaawansowanych komputerowo niż ja. A zupełną inwalidką w tym zakresie nie jestem, chociaż do zaawansowanego użytkownika mi daleko. Nie mam też zbyt wiele takich potrzeb, na które odpowiedzią byłyby opisane w książce sztuczki. Np. raczej nie będę tworzyć VPN, ani zakładać domowego serwera www, nie pracuję też z dwoma monitorami, więc nie potrzebuję optymalizować pracy z nimi.
Z chęcią skorzystam z bardziej efektywnego Googlowania, z lepszego wykorzystywania zasobów sieci, z efektywniejszego wykorzystywania smartfona (tym bardziej, że nie dalej jak dwa dni temu dopiero zamówiłam mojego pierwszego smartfona – tak, wiem, straszna wieś nie mieć go do tej pory ;) ).
Osoby o zacięciu informatycznym skorzystają znacznie bardziej, niż ja. Jest tam wiele porad, których ja nie tyle nie rozumiem samych w sobie, co nie rozumiem ich potrzeby. Ale na pewno są tacy, którzy całowaliby po rękach za taką wiedzę :)
Warto tę książkę mieć, by w razie potrzeby sięgnąć i dowiedzieć się jak sobie ułatwić (lub uratować!) życie i pracę. -
Recenzja: Dziennik Internautów Katarzyna Ryfka-Cygan, 2012-06-29Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Czy doba może mieć więcej niż 24 godziny? Zdaniem Adama Pasha i Giny Trapani tak właśnie się stanie po zastosowaniu proponowanych przez nich optymalizacji wydajności życia i pracy. Najnowsza książka "Lifehacker. Jak żyć i pracować z głową" zawiera aż 59 wskazówek z różnych dziedzin - od obsługi komputera i programu pocztowego po motywację i upraszczanie codziennych zajęć.
Autorzy książki przedstawiają wiele różnorakich trików, które mają na celu usprawnienie i uproszczenie życia w naszym dość zabieganym i roztargnionym świecie. Już na samym początku uderzają w jeden z potencjalnie najsłabszych punktów większości z nas – zapełnioną skrzynkę odbiorczą. Dziesiątki, setki, a czasem nawet tysiące nieprzeczytanych wiadomości to często niestety nie teoria, a przykra rzeczywistość, z którą ciężko się uporać. Są jednak sposoby na poradzenie sobie z tym problemem bez ogłaszania mailowej upadłości, o których całkiem sporo jest napisane już na pierwszych stronach publikacji. Nawet jeśli należysz do osób, które panują nad przychodzącymi mailami, to nie znaczy, że nie znajdziesz tutaj dla siebie nic ciekawego. Oprócz oczywistych porad, jak bezboleśnie opróżnić skrzynkę odbiorczą, książka zawiera również wskazówki, jak przy użyciu dostępnych na rynku bezpłatnych narzędzi zoptymalizować komunikację e-mailową.
Coś dla siebie znajdą tutaj także miłośnicy porządkowania danych na komputerze i bezpiecznego korzystania z internetu. Wśród sztuczek proponowanych przez Adama i Ginę na szczególną uwagę zasługuje moim zdaniem pewien dość prosty sposób tworzenia bezpiecznych haseł do logowania na stronach, na których zakładamy konta. Przedstawiona została tam także alternatywa dla popularnej, aczkolwiek niezbyt bezpiecznej funkcji zapamiętywania haseł przez przeglądarkę. Jeśli kumulujesz w niej różne zakładki do ciekawych stron, których jednak nie masz czasu w danej chwili przeczytać, to być może zainteresuje Cię opisane w jednym z trików narzędzie, zbierające je w jedno miejsce z różnych przeglądarek i pozwalające na zarządzanie i archiwizowanie tych już przeczytanych.
Jeśli natomiast chodzi o porządkowanie plików na komputerze, to w książce znajdziemy kilka wartych uwagi wskazówek. Nie wszystkie jednak przypadną do gustu zwolennikom odchodzenia od papierowych wersji dokumentów, gdyż są takie, które właśnie w tym kierunku idą.
Kolejne rozdziały to zbiór wskazówek i prawdziwa baza użytecznych narzędzi, jakie mogą usprawnić, usystematyzować czy nawet zmotywować nas do wykonywania codziennych zadań. Nie bez znaczenia jest tutaj np. ich odpowiednie planowanie, któremu została poświęcona jedna z części poradnika. A jeśli zdarza Ci się pod koniec dnia pracy stwierdzić, że gdzieś zgubiłeś po drodze kilka godzin albo nie wykonałeś w zasadzie żadnego z zaplanowanych zadań, autorzy książki opisali dla Ciebie kilka ciekawych i skutecznych rozwiązań. Sam zobacz, jak zlokalizowanie i ograniczenie wszelkich zbędnych rozpraszaczy, a także dobra organizacja miejsca pracy wpłynie na Twoją wydajność i produktywność.
W końcu wisienka na torcie również dla tych czytelników, którzy lubią upraszczać sobie codzienne korzystanie z komputera i internetu. Jeśli do nich należysz, to ostatni rozdział tej książki jest stworzony właśnie dla Ciebie. Automatyczne uzupełnianie formularzy, tworzenie i korzystanie ze skrótów klawiaturowych, pomijanie procesu obowiązkowej rejestracji czy przyśpieszanie wyświetlania stron WWW – to tylko niektóre z propozycji autorów, jakie mogą mieć realny wpływ na czas wykonywania najprostszych czynności podczas użytkowania komputera.
Książka „Lifehacker” nie należy do tych, które trzeba czytać od deski do deski, raczej jest to zbiór niezależnych porad. Dlatego też warto skupić się na tym, co faktycznie może się przydać, choć oczywiście nie zaszkodzi prześledzenie wszystkich propozycji. Tworząc listę proponowanych sztuczek, nie zapomniano o uwzględnieniu różnych systemów operacyjnych, z których najczęściej korzystają użytkownicy komputerów. I tak, niektóre z opisanych trików będą przeznaczone jedynie dla systemu Windows, inne dla systemu Mac OS, a jeszcze inne dla systemu Linux. Oprócz tego każda wskazówka opatrzona jest informacją o ewentualnych kosztach, jakie będą się wiązały z jej zastosowaniem (tych na szczęście jest niewiele – ok. 4-5), a także poziomie trudności, w zależności od stopnia obycia z komputerem i internetem. Można więc powiedzieć, że każdy powinien znaleźć w tej książce coś dla siebie. -
Recenzja: imagazine.pl Dominik Łada, 2012-07-19Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Niedawno w moje ręce trafiła książka „Lifehacker. Jak żyć i pracować z głową„. Zbiegło się to z momentem w moim życiu, gdy zwyczajnie przestałem, jak to się mówi, „wszystko ogarniać”. Dużo projektów wokoło spowodowało, że doba skróciła się do przynajmniej 4 godzin… Zacząłem zastanawiać się nad różnymi rozwiązaniami. Zacząłem używać różnych programów podnoszących produktywność. Zacząłem wdrażać GTD. Zapisałem się na korepetycje do Michała Śliwińskiego, twórcy Nozbe.com;-)
Wszystko fajnie, ale ja nie jestem typem człowieka, który aż tak bardzo potrafi się zorganizować. Nie potrafię narzucić sobie takiego „hardcore’owego” reżimu. Trudno.
„Lifehacker…” pojawił się u mnie w odpowiednim momencie. Myślałem, że będzie to kolejna nudna pozycja pokazująca w ciężki sposób jakąś kolejną teorię i sposób na jej wprowadzenie w życie. Zdziwiłem się gdy zobaczyłem spis treści. Okazało się, że znalazłem rozwiązanie dla siebie. W sposób nienachalny, przystępnie napisany (dobrze przetłumaczony i zlokalizowany do naszych, polskich realiów) można stworzyć poradnik, którego nie musimy czytać od deski do deski, po kolei. Możemy wybierać sobie poszczególne fragmenty i wprowadzać je w życie. Rozwiązania są podane w logiczny i prosty sposób, „na tacy”. Możemy się do nich dostosować lub nie – zależy to od nas. Na pewno będą inspirujące. Wiele z porad wydaje się banalnych, ale uwierzcie – najciemniej jest pod latarnią. Dopóki ktoś nam tego nie zwerbalizuje, to nie dostrzegamy problemu.
Każda z porad jest napisana krótko, w żołnierskich słowach. Esencja. W sumie nie ma przecież potrzeby rozwlekać się. Co najważniejsze oczywiście dla nas, macuserów, znajdziemy tutaj rozwiązania, które będziemy mogli zastosować w naszym makowym „workflow” – przydatne tricki systemowe, programy i filozofia.
Jeśli szukacie wyjścia z sytuacji w jakiej znaleźliście się i zauważacie, że problem leży w Waszej produktywności, a nie chcecie od razu rzucać się na głęboką wodę z kompleksowym GTD, to polecam Wam „Lifehackera”. Na pewno usystematyzujecie sobie swoje sprawy i będziecie mieli punkt wyjścia do przedsięwzięcia następnych kroków. Ja czuję, że mi pomogło…przynajmniej trochę…i nie psujcie mi tego wrażenia;-) -
Recenzja: magazynt3.pl .Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Z pewnością nieraz zdarza się Wam biadolić na uciekający przez palce czas. Jeśli tak, to mamy dla Was dobre wieści – oto książka, dzięki której zapomnicie o nerwowym zerkaniu na zegarek.
W naszej szarej codzienności pełnej wszechobecnego zabiegania warto czasem na spokojnie się zastanowić czy korzystamy z naszego czasu w sposób wydajny, który pozwoli nam na zasłużony relaks po ciężkiej pracy. Adam Pash wraz z Giną Trapani zrobili to za Was, opracowując poradnik, po którego lekturze będziecie w stanie w pełni świadomie zarządzać swoim czasem. Całość książki została podzielona na sześć rozdziałów; w każdym z nich znajdziecie zestaw kompleksowych porad i wskazówek, które w wydatny sposób zwiększą Waszą efektywność. Na początku dowiecie się, jak usprawnić codzienne korzystanie z poczty elektronicznej. Poprzez wypracowanie nawyku czyszczenia skrzynki, filtrowania korespondencji i korzystania z przydatnych funkcji programów pocztowych dojdziecie do tajników e-mailowej komunikacji, które pomogą wam szybko tworzyć proste, acz skuteczne wiadomości. Jeśli twardy dysk Waszego komputera jest zaśmiecony do tego stopnia, że tracicie czas na odnalezienie ważnego pliku, to najwyższa pora na porządki. Nie będzie jednak aż tak źle, gdyż autorzy pokażą Wam, jak optymalnie zagospodarować sobie foldery z dokumentami oraz podadzą świetne metody na szybkie wyszukiwanie potrzebnych plików. Blisko połowa książki poświęcona jest sposobom na wypracowanie własnej samokontroli wobec czynności, które podświadomie zabierają nam cenny czas. Dowiecie się tu jak efektywnie zaplanować sobie dzień oraz poznacie skuteczne metody na jego lepszą organizację, np. umiejętne sporządzanie notatek, czy prowadzenie dziennika zajęć. W końcowej części autorzy nauczą Was, jak zaaranżować miejsce pracy, by uniknąć rozproszenia uwagi i w maksymalny sposób skupić się na wykonywanej pracy. Wbrew pozorom nie jest to książka adresowana do zadeklarowanych pracoholików – każdy z Was znajdzie tu dla siebie niezwykle cenne i przydatne informacje. -
Recenzja: Popkultura.info Aleksander Bielecki, 2012-06-03Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Wszyscy, którzy narzekają na to, że doba ma tylko 24 godziny, powinni sięgnąć po książkę „Lifehacker. Jak żyć i pracować z głową”, która dostępna jest w ofercie wydawnictwa Helion.
Tytuł jest jednak trochę mylący, a przynajmniej ja spodziewałem się czegoś innego, bardziej związanego z światem niewirtualnym – zdecydowana większość zawartych w książce porad wiąże się z internetem lub komputerami i prawda jest taka, że dociekliwy użytkownik prędzej czy później do wielu rzeczy mógłby dojść samemu. Nie oznacza to na szczęście, że czas poświęcony na lekturę będzie zmarnowany, gdyż każdy znajdzie tu coś, co usprawni jego pracę lub sprawi, że będzie ona przyjemniejsza.
Nie czytaj od deski do deski
Już we wstępie autorzy radzą, aby nie czytać ich książki od deski do deski, gdyż wtedy lektura może nudzić. Lepiej zapoznać się ze spisem treści i na początek wybrać kilka interesujących dla nas porad. Dla jednych będzie to instrukcja tworzenia notatek (wbrew pozorom zdecydowana większość osób robi to w nieefektywny sposób), dla innych nauka zaawansowanego wyszukiwania w usługach udostępnianych przez Google, a pozostałym przyda się poradnik tworzenia haseł oraz sposób na uporządkowanie skrzynki odbiorczej.
Ja jednak przeczytałem „Lifehacker. Jak żyć i pracować z głową” w całości, dzięki czemu dowiedziałem się o kilku rzeczach, które na pewno usprawnią moją pracę. Były to między innymi:
- Spraw, by Twoja lista spraw była wykonywalna (czyli o tym, że lista spraw do załatwienia nie może być przesadnie rozbudowana),
- Reguła jednej minuty (jeżeli na jakąś wiadomość można odpowiedzieć w ciągu jednej minuty, lepiej zrobić to od razu i mieć święty spokój),
- Zaprogramuj przypomnienia do wysyłania w przyszłości (porada oparta na kalendarzu Google, dzięki której możemy wykorzystywać go na różne sposoby).
Wydawnictwo Helion
Książka została wydana tak, jak inne publikacje wydawnictwa Helion – jeżeli chodzi o treść, to znaleźć w niej można tylko to, co jest najważniejsze. Obrazki są czarno-białe, a całość została napisana w taki sposób, że zaawansowani czytelnicy nie będą się nudzić, a początkujący nie będą mieli problemów ze zrozumieniem, o co autorom tak naprawdę chodziło. Wszystkie zamieszczone w książce porady zostały dodatkowo oznaczone jednym z trzech stopni trudności, więc nie trzeba się martwić, że coś będzie dla nas zbyt skomplikowane. -
Recenzja: Personel Plus 2012-06-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Mimo że komputery wspomagają ludzi we wszelkich dziedzinach życia, a na każdym kroku czekają ułatwienia, wciąż pracujemy coraz więcej. Nie należy jednak mylić ilości z wydajnością. Jak sobie z tym poradzić Jak zapanować nad natłokiem zadań i obowiązków Jak wykonać więcej (oraz lepiej) zadań w tym samym czasie Dzięki tej książce Czytelnik zoptymalizuje swoje działania i dowie się, jak: usprawnić korzystanie z poczty elektronicznej; zbierać nowe pomysły; uporządkować folder z dokumentami; błyskawicznie wyszukiwać informacje czy zablokować na zawsze strony zabierające cenny czas. Znajdzie tu również mnóstwo świetnych sposobów, które pozwolą efektywniej wykorzystać czas spędzony przed komputerem: pozna najlepsze skróty klawiszowe, dobre rady w kwestii korzystania z poczty elektronicznej oraz metody na zabezpieczenie swoich danych.
-
Recenzja: polishwords.com.pl 2012-05-21Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Zarządzanie czasem i zadaniami jest jedną z podstawowych umiejętności jakie każdy człowiek posiąść powinien. Szkoła tego nie uczy więc pozostaje nauka we własnym zakresie. Sam zresztą to przerabiałem. Testowałem różne metody od list zadań na kartkach po Remember The Milk czy system Astana. Każdy ma swoje wady i zalety, nie mogę powiedzieć, że któryś jest najlepszy. Zmieniam metody co jakiś czas bo z czasem wkrada się rutyna i nuda w każdą z metod. Są jednak pewne tricki, które stosuję od lat i dzięki którym cokolwiek mogę zrobić.
Po pierwsze jestem programistą i czasem muszę ‘śnić’ aby skończyć projekt. wtedy nikt mi nie może przerywać. Po drugie pracuję głównie w mediach społecznościowych, a wejście na Facebooka to największy rozpraszacz jaki znam z życia, a muszę tam wchodzić ciągle, aby rozwijać kolejne aplikacje społecznościowe i gry. Dlatego jako programista, dev aplikacji dla Facebooka i osoba korzystająca w pracy z komputera i internetu potrzebuję wszystkich metod jakie są, aby skupić swoją uwagę.
Większość rzeczy nauczyłem się z książki Davida Allena, czy Ferrisa. Jednak to nadal nie było wystarczające ponieważ równie dużo dowiedziałem się z artykułów w sieci (w języku angielskim, bo polski net to śmietnisko spamerów). Dlatego z zainteresowaniem dowiedziałem się o publikacji serwisu Lifehacker, Adama Pasha i Giny Trapani, którzy wydali książkę zbierającą lata doświadczeń, które uzyskali w trakcie prowadzenia serwisu o poprawie produktywności. Adam Pash jest jak ja programistą, autorem książek, kierownikiem działu redaktorów Lifehacker i autorem tekstów w Popular Science czy PC World. Natomiast Gina jest założycielką Lifehacker.
No więc przejdźmy do sedna. Książka, którą napisali ma ładną okładkę, biały papier, jest wydrukowana w cz-b, okładka w kolorze, ma 250 stron i indeks na końcu. Składa się z kilku rozdziałów z których każdy zakończony jest bibliografią, a więc czymś wyjątkowym i pozytywnym jak na książkę z kategorii beletrystyki naukowej.
Pierwszy rozdział mówi jak zapanować nad pocztą elektroniczną na Macu, Outlooku czy w Thunderbirdzie. Podane są konkretne rady i aplikacje. Sam miałem już wdrożonych wiele rzeczy, ale na przykład postanowiłem robić archiwizację wpisów. Mała różnica, ale jednak jakoś tak działa uspokajająco widok pustej skrzynki a nie 100 przeczytanych co prawda, ale nadal przykuwających uwagę mejli.
Drugi rozdział mówi o zarządzaniu danymi i poleca programy np. do zapamiętania haseł czy formularzy, opisuje jak zarządzać dokumentami i zdjęciami oraz jak stworzyć własny organizer. Są też takie tematy jak szyfrowanie dysku, czy dwuetapowa weryfikacja konta Google, ale nie mam pojęcia co to ma wspólnego z optymalizacją pracy niemniej pomysły na szybsze wyszukiwanie plików są ciekawe. To kolejna książka która radzi kupić drukarkę etykiet. Ale naprawdę nie mogę przekonać się do tego pomysłu. Może mam za mało papierów?
Kolejny dział, mój ulubiony to „jak zmotywować się do działania”. Tutaj pojawiają się rady jak organizować sobie tydzień, dzień, notować co się robiło, znajdować pożeraczy czasu itp. Wdrożyłem metodę twórczych zrywów ala pomodoro (pomidoro?) no i pierwsze wrażenia są świetne. Tzn. to nie jest taka metoda, żeby ją ciągle stosować bo mnie wkurza to jak już mam flow, ale jak masz coś ważnego do zrobienia i nie możesz się zabrać za to to ta metoda pomoże Ci na 100%.
Kolejny rozdział zatytułowany jest „oczyść umysł” i mówi jak korzystać z Remember The Milk, tworzyć notatki metodami o których nigdy wcześniej nie słyszałem i jak tworzyć skrzynkę pomysłów oraz listę artykułów do przeczytania w czasie relaksu. RTM mogę tylko polecić. Szkoda tylko, że wersja na Androida jest w płatnym pakiecie Pro. Jednak niemniej jeśli od jakiegoś systemu do zadań zacząć to naprawdę warto od RTM. Natomiast co do czytania tekstów później to polecam na Windowsa Read It Later, a do skrzynki pomysłów używam jakiejś aplikacji Slide Notes na Androida i zwykłego dokumentu tekstowego na Windowsie. Rozdział jest naprawdę dobry.
Następny rozdział to „świadomość za zaporą, czyli pełne skupienie”. Dowiadujemy się tutaj jak odciąć się od pożeraczy czasu (LeechBlock – polecam). Jak odciąć się od neta. Szalone? A podobno wielcy pisarze z tego korzystają ! Chcę to wypróbować też (aplikacja Quiet Hours) no i są porady na temat uporządkowania domu tak aby był przyjazny dla naszej koncentracji. Na koniec pojawiają się linki do dwóch ciekawych generatorów dźwięków zagłuszających otoczenie w miły sposób a więc natury i drugi jakiś generator Buddha Machine.
Kolejny rozdział mówi o upraszczaniu codziennych zajęć, a więc jak szybciej obsługiwać komputer: przechodzić między oknami, wyszukiwać, wklejać teksty gotowe (Texter – też ciekawy program, trzeba sprawdzić :) ), masowo skalować zdjęcia albo wchodzić na strony bez rejestracji (Bug Me Not). Na koniec przedstawiono działanie Kalendarza Google. Chcę z tego korzystać, ale póki co mam problem z synchronizacją między PC a Androidem.
Podsumowując: nawet ja, a wdrażam różne techniki poprawy metod pracy znalazlem w książce coś dla siebie. Także jeśli znasz tylko metodę Getting Things Done albo Pomidoro to na pewno książka będzie dla Ciebie bardzo przydatnym poradnikiem. Jeśli jesteś początkujący w temacie i nie wiesz za dużo o poprawie wydajności pracy to musisz mieć tę książkę. Szczerze mówiąc, ja sobie nie wyobrażam jak miałbym teraz pracować gdybym nie korzystał z kilkunastu różnych metod i trików zwiększających produktywność. Świat odciąga nas od pracy tyloma ciekawymi rzeczami, że czasem naprawdę nie chce się pracować. Szczególnie jak się jest freelancerem, ale czy pracownik etatowy też nie ma takich problemów? Czy nie zdarza Ci się wychodzić z biura po godzinach pracy? Albo żałować, że nie udało Ci się zrobić tego co chciałeś? Albo że straciłeś dzień na jakieś nieważne rzeczy i nie masz satysfakcji zawodowej? No właśnie. Ta książka jest pierwszym krokiem w kierunku poprawy metod pracy. Nie chodzi jednak o to, żeby się zapracować jak wół, ale żeby pracować tak, aby czerpać z tego satysfakcję i robić to co trzeba.
Oczywiście mówimy ciągle o pracy, ale wiadomo, że ostateczny cel dla którego wdrażamy te wszystkie metody to zwiększenie ilości czasu posiadanego dla siebie, rodziny i znajomych, zwiększenie udziału życia w życiu. Także polecam tę książkę każdemu.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Lifehacker: The Guide to Working Smarter, Faster, and Better, Third Edition
- Tłumaczenie:
- Piotr Cieślak
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-3810-9, 9788324638109
- Data wydania książki drukowanej :
- 2012-04-26
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-5198-6, 9788324651986
- Data wydania ebooka :
- 2012-09-06 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 158x235
- Numer z katalogu:
- 7919
- Rozmiar pliku Pdf:
- 5.9MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 6.3MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 12.4MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF »
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Komputer w biurze
Kompetencje osobiste
Spis treści książki
- Sztuczka 1. Opróżnij skrzynkę odbiorczą (...i niech tak zostanie) (21)
- Dlaczego warto opróżniać skrzynkę odbiorczą? (22)
- Konfigurowanie tria folderów (22)
- Przetwarzaj otrzymane wiadomości (24)
- Zachowaj porządek (25)
- Twój pierwszy raz (25)
- Haczyk (25)
- Sztuczka 2. Skróć czas odpowiedzi (26)
- Przetwarzanie wiadomości w partiach (26)
- Reguła jednej minuty (27)
- Odpisuj na zlecenie zadania... zanim jeszcze je wykonasz! (27)
- Nie zostawiaj wiadomości w skrzynce odbiorczej (28)
- Sztuczka 3. Jak pisać skuteczne wiadomości? (28)
- Tworzenie nowej wiadomości (29)
- Odpowiadanie na wiadomości (32)
- Sztuczka 4. Wyróżnij wiadomości adresowane bezpośrednio do Ciebie (35)
- Microsoft Outlook: pokoloruj mój świat na niebiesko (35)
- Inne programy pocztowe: utwórz filtr "nie do mnie" (37)
- Sztuczka 5. Korzystaj z adresów jednorazowego użytku (37)
- Publiczne adresy e-mail (37)
- Adresy pocztowe we własnej domenie (38)
- Sztuczka 6. Mistrzowskie wyszukiwanie wiadomości (39)
- Kryteria wyszukiwania (39)
- Tworzenie folderów z rezultatami wyszukiwania (42)
- Sztuczka 7. Zabezpiecz przyszłość swojego adresu e-mail (43)
- Podsumowanie (44)
- Sztuczka 8. Konsolidowanie kilku kont pocztowych w ramach usługi Gmail (45)
- Odbieraj wiadomości z innych kont pocztowych w skrzynce Gmail (45)
- Wysyłanie wiadomości z kont spoza serwisu Gmail (47)
- Sztuczka 9. Skrypty i automatyczne tworzenie powtarzających się odpowiedzi (49)
- Błyskawicznie uporaj się z typowymi odpowiedziami (50)
- Sztuczka 10. Filtrowanie wiadomości o niskim priorytecie (53)
- Filtrowanie e-maili drugiej kategorii (53)
- Odfiltrowywanie kopii (55)
- Skrzynka Priorytety w usłudze Gmail (56)
- Bibliografia (57)
- Sztuczka 11. Uporządkuj folder z dokumentami (61)
- Wielka szóstka (61)
- Przenieś folder domowy na inny dysk twardy (63)
- Nie tylko wielka szóstka (64)
- Sztuczka 12. Błyskawiczne wyszukiwanie plików znajdujących się na Twoim komputerze (65)
- Wyszukiwanie w systemie Windows (66)
- Wyszukiwanie w systemie Mac OS (68)
- Sztuczka 13. Przemeblowanie w ważnych papierach (70)
- Daj swoim dokumentom trochę przestrzeni (71)
- Jeden skoroszyt w jednej teczce (71)
- Przestrzegaj prostej, logicznej terminologii (71)
- Kup drukarkę etykiet (72)
- Porządkuj i archiwizuj (72)
- Sztuczka 14. Błyskawiczne odtwarzanie numerów i haseł (73)
- Nie używaj tego samego hasła do wszystkiego (73)
- Zapamiętaj 100 różnych haseł stworzonych według jednej reguły (73)
- Sztuczka 15. Bezpieczna obsługa haseł (75)
- Jedno, by wszystkimi rządzić, jedno, by wszystkie odnaleźć... (75)
- Wyszukiwanie haseł w programie LastPass i posługiwanie się nimi (78)
- Sztuczka 16. Zarządzanie zakładkami (79)
- Rozpoczynanie pracy w serwisie Delicious (80)
- Dodawanie zakładek (80)
- Znaczniki, a nie foldery (80)
- Obsługa serwisu Delicious za pośrednictwem adresu URL (81)
- Inne funkcje serwisu Delicious (82)
- Sztuczka 17. Zarządzanie cyfrowymi fotografiami (83)
- Importowanie zdjęć do programu Picasa (83)
- Zarządzanie kolekcją zdjęć i opisywanie jej (83)
- Wyszukiwanie zdjęć (86)
- Inne funkcje programu Picasa (87)
- Sztuczka 18. Zbieranie plików multimedialnych z różnych dysków i folderów (88)
- Biblioteki systemu Windows 7 (88)
- Tworzenie bibliotek i zarządzanie nimi w systemie Windows 7 (88)
- Sztuczka 19. Tworzenie folderów na podstawie kryteriów wyszukiwania (90)
- Foldery wyszukiwania w systemie Windows (90)
- Foldery wyszukiwania w systemie Mac OS (92)
- Sztuczka 20. Tworzenie dysku chronionego hasłem na komputerze PC (93)
- Konfigurowanie szyfrowanego wolumenu danych (93)
- Zapisywanie i odtwarzanie plików z zaszyfrowanego wolumenu (95)
- Sztuczka 21. Tworzenie dysku chronionego hasłem na komputerze Mac (97)
- Tworzenie nowego, zaszyfrowanego obrazu dysku (97)
- Dostęp do dysku chronionego hasłem (98)
- Sztuczka 22. Szyfrowanie całego systemu operacyjnego Windows (99)
- Konfigurowanie zaszyfrowanego systemu operacyjnego (99)
- Sztuczka 23. Dwuetapowa weryfikacja konta Google (101)
- Konfigurowanie dwuetapowej weryfikacji (102)
- Posługiwanie się dwuetapową weryfikacją (103)
- Sztuczka 24. Zaprojektuj własny organizer (106)
- Dlaczego warto zaprojektować własny organizer? (106)
- Jak stworzyć własny organizer? (107)
- Szablony dostępne w serwisie D*I*Y Planner oraz ich formaty (107)
- Bibliografia (108)
- Sztuczka 25. Spraw, by Twoja lista spraw była wykonalna (110)
- Jesteś swoim szefem (111)
- Jak wydawać sobie polecenia? (111)
- Trening czyni mistrza (115)
- Sztuczka 26. Zorganizowany poranek (116)
- Jedna sprawa z głowy (116)
- Przygotuj się zawczasu (117)
- Sztuczka 27. Planowanie czasu (117)
- Idealny harmonogram (118)
- Harmonogramy cząstkowe (119)
- Harmonogram rzeczywisty (119)
- Sztuczka 28. Prowadź dziennik zajęć (120)
- Papier (120)
- Dziennik .LOG w Notatniku (tylko Windows) (121)
- Prosty dziennik w zwykłym pliku tekstowym (tylko Windows) (122)
- Skonfiguruj automatyczne logowanie wydarzeń w dzienniku na podstawie reguł (Windows) (124)
- Sztuczka 29. Twórczy zryw z minutnikiem w ręku (125)
- Twój pierwszy zryw (126)
- Przystosuj rodzaj zrywów do swoich możliwości (126)
- Na czym polega skuteczność ram czasowych? (127)
- Programy do mierzenia czasu (127)
- Sztuczka 30. Wykształć nowe nawyki dzięki metodzie łańcucha Jerry'ego Seinfelda (128)
- Sztuczka 31. Zapanuj nad dniem pracy (130)
- Naucz się wyłapywać nadprogramowe zadania i ogranicz je (131)
- Nie pozwól, by czas przeciekał Ci przez palce (132)
- Wypełnij grafik zajęć po pracy (132)
- Zaprogramuj sekwencję alarmów (132)
- Sztuczka 32. Zamień zadanie w grę (133)
- Przejdź na następny poziom (133)
- Współpracuj, współzawodnicz i nagradzaj się (134)
- Przekup się (134)
- Mierz czas (134)
- Programy, które pomogą Ci przemienić pracę w zabawę (135)
- Bibliografia (135)
- Sztuczka 33. Zaprogramuj przypomnienia do wysłania w przyszłości (138)
- Sztuczka 34. Sztuka tworzenia notatek (143)
- Metoda 1. Powiąż zadania z symbolami (143)
- Metoda 2. Podziel stronę na ćwiartki (143)
- Metoda 3. Rejestrowanie i podsumowanie (144)
- Wydrukuj niestandardowy papier do notatek (145)
- Sztuczka 35. Uporządkuj życie z serwisem Remember the Milk (145)
- Zarządzanie zadaniami (146)
- Zarządzanie listami i znacznikami (148)
- Konfigurowanie powiadomień o zadaniach (149)
- Przeszukiwanie zadań (150)
- Jeszcze więcej sposobów na korzystanie z serwisu RTM (152)
- Zalecane aplikacje i rozszerzenia serwisu RTM (153)
- Sztuczka 36. Uporządkuj życie za pomocą... plików tekstowych (154)
- Plik tekstowy: skąd taki pomysł? (155)
- Zarządzanie plikami tekstowymi za pomocą edytora (155)
- Zarządzanie plikami tekstowymi przy użyciu wiersza poleceń (158)
- Kilka słów o skrypcie todo.sh oraz aplikacji todo.txt Touch (158)
- Sztuczka 37. Skonfiguruj uniwersalną skrzynkę na dobre pomysły (159)
- Synchronizowanie notatek tekstowych przy użyciu aplikacji Simplenote (159)
- Evernote, czyli nie tylko notatki tekstowe (162)
- Sztuczka 38. Odłóż czytanie materiałów online na sprzyjającą okazję (166)
- Zorganizuj czytanie z usługą Instapaper (167)
- Narzędzia (167)
- Bibliografia (169)
- Sztuczka 39. Nie trać czasu na zbędne wizyty na stronach WWW (173)
- Instalowanie i konfigurowanie rozszerzenia StayFocusd (173)
- Odwiedzanie zablokowanej strony (175)
- Utrudnij sobie wyłączenie StayFocusd (175)
- Sztuczka 40. Permanentna blokada stron WWW, które zabierają cenny czas (176)
- Rezultat (177)
- Sztuczka 41. Ogranicz przerwy na obsługę poczty (177)
- Zamknij program pocztowy (178)
- Skonfiguruj program pocztowy tak, by sprawdzał pocztę co godzinę (178)
- Sztuczka 42. Podziel pracę na kilka pulpitów (180)
- Windows (181)
- Mac OS X (182)
- Sztuczka 43. Wydziel strefę spokojnej pracy (183)
- Przygotuj się do wejścia w trans (183)
- Bądź obecny, ale niedostępny (184)
- Wykorzystuj cichsze momenty i w miarę możliwości izoluj się (185)
- Sztuczka 44. Ustal ciche godziny bez komunikacji (185)
- Zaplanuj przerwę w komunikacji przy użyciu programu Quiet Hours (185)
- Pełna dywersja, czyli operacja "wolność" (186)
- Sztuczka 45. Porządkowanie pulpitu (187)
- Windows (187)
- Mac OS X (188)
- Sztuczka 46. Dom, przyjazny dom (190)
- Zaaranżuj miejsce na to, co przynosisz (190)
- Umieść przedmioty, o których musisz pamiętać, po drodze do wyjścia (191)
- Te rzeczy, których często używasz, miej pod ręką, pozostałe odłóż w mniej dostępne miejsca (191)
- Rozmieść przedmioty tak, by ułatwić sobie pracę (191)
- Stwórz miejsca przeznaczone do wykonywania określonych zadań (192)
- Zawsze miej pod ręką coś do notowania (192)
- Skrzynka odbiorcza (192)
- Współpracuj z domownikami (193)
- Sztuczka 47. Wydaj wyrok na zbędne informacje (193)
- Sztuczka 48. Tłumienie niepożądanych odgłosów przy użyciu szumów i dźwięków (194)
- FM3 Buddha Machine Wall (194)
- Nature Sounds for Me (195)
- Bibliografia (196)
- Sztuczka 49. Przeszukiwanie internetu na skróty (198)
- Skorzystaj z pola wyszukiwarki w przeglądarce (199)
- Szybki jak błyskawica: obsługa wyszukiwania dynamicznego Google (201)
- Sztuczka 50. Zarządzaj systemem Windows bez odrywania rąk od klawiatury (203)
- Wbudowane skróty klawiaturowe systemu Windows (203)
- Otwieraj dokumenty i uruchamiaj aplikacje przy użyciu menu Start (204)
- Błyskawiczne uruchamianie programów i otwieranie plików z Launchy (205)
- Sztuczka 51. Zarządzaj systemem Mac OS bez odrywania rąk od klawiatury (206)
- Wbudowane skróty klawiaturowe Mac OS X (207)
- Proste sposoby uruchamiania programów i otwierania plików przy użyciu programu Quicksilver (208)
- Zaawansowana obsługa programu Quicksilver (209)
- Sztuczka 52. Usprawnij wprowadzanie tekstu przy użyciu programu Texter dla systemu Windows (211)
- Definiowanie ciągów znaków dla Textera (211)
- Inne funkcje Textera (214)
- Sztuczka 53. Usprawnij wprowadzanie tekstu przy użyciu programu TextExpander dla systemu Mac OS (216)
- Konfigurowanie urywków tekstu w TextExpanderze (216)
- Zaawansowane funkcje programu TextExpander (219)
- Sztuczka 54. Automatyczne wypełnianie powtarzających się formularzy internetowych (220)
- Tworzenie profili automatycznego wypełniania (221)
- Automatyczne wypełnianie formularzy internetowych (223)
- Sztuczka 55. Hurtowe skalowanie zdjęć (224)
- Hurtowe skalowanie w systemie Windows (225)
- Hurtowe skalowanie w systemie Mac OS (225)
- Hurtowe skalowanie zdjęć w programie Picasa (Windows i Mac OS) (226)
- Sztuczka 56. Pomijanie procesu darmowej rejestracji dzięki serwisowi BugMeNot (227)
- Sztuczka 57. Przyspieszanie wyświetlania stron internetowych przy wolnym połączeniu (228)
- Dostosowywanie przeglądarki do wolnego połączenia (229)
- Blokowanie i wyłączanie funkcji wymagających dużej przepustowości (231)
- Wykorzystaj zakładki do wczytywania stron w tle (231)
- Pracuj w trybie offline zawsze, gdy to tylko możliwe (231)
- Sztuczka 58. Bezpieczne zapisywanie haseł do stron internetowych (232)
- Konfigurowanie głównego hasła w Firefoksie (233)
- Sztuczka 59. Zdobądź czarny pas mistrza harmonogramów z Kalendarzem Google (235)
- Błyskawiczne rejestrowanie wydarzeń (235)
- Włącz subskrypcję udostępnionych kalendarzy (236)
- Udostępnij niestandardowy kalendarz (237)
- Zarezerwuj salę konferencyjną B (237)
- Automatyczne przesyłanie harmonogramu dnia e-mailem (238)
- Wyświetlanie prognozy pogody na bieżący tydzień w Kalendarzu Google (238)
- Zaproś przyjaciół za pośrednictwem Kalendarza Google (238)
- Obsługa wydarzeń za pośrednictwem wiadomości SMS (239)
- Poznaj skróty klawiaturowe Kalendarza Google (239)
- Bibliografia (240)
Wstęp (13)
Rozdział 1. Zapanuj nad pocztą (19)
Rozdział 2. Zarządzanie danymi (59)
Rozdział 3. Jak zmotywować się do działania? (109)
Rozdział 4. Oczyść umysł (137)
Rozdział 5. Świadomość za zaporą, czyli pełne skupienie (171)
Rozdział 6. Upraszczanie codziennych zajęć (197)
Skorowidz (241)
Helion - inne książki
-
Agile i Scrum, Scrum i Agile. Opanowawszy branżę IT, powoli, ale konsekwentnie, zdobywają inne biznesowe przyczółki i rozgaszczają się w firmach na dobre… Albo niedobre, gdy budzą niezrozumienie, protesty, a czasem nawet chęć ucieczki! Agile i Scrum brzmią tak nowocześnie, w teorii świetnie, w praktyce jednak często okazują się trudne, a co za tym idzie - rozczarowują. To przykre, ale prawda jest taka, że idee te, skądinąd słuszne i pożyteczne, w organizacjach nierzadko wdraża się na siłę i, co nawet gorsze, bez zrozumienia.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja
Skuteczna komunikacja to taka sama umiejętność jak jazda samochodem czy programowanie. Michał Bartyzel doskonale to pokazuje, rozkładając cały proces rozmowy na proste elementy. Dzięki temu czytelnik może nauczyć się rozpoznawać wzorce i dopasowywać odpowiednie techniki do kontekstu rozmowy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(44,16 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
To prawda: świat kryptowalut jest skomplikowany. Możesz go jednak zrozumieć i nauczyć się po nim poruszać, w czym pomoże Ci ta książka — interesujący przewodnik, który przystępnie wyjaśnia technologiczne podstawy rynku kryptowalut i związanej z nim ekonomii cyfrowej. Dowiesz się stąd, jak funkcjonuje bitcoin, a także w jaki sposób specyfika nowoczesnych koncepcji cyfrowej własności stopniowo zmienia świat finansów. Poznasz również tajniki inwestowania i handlu kryptowalutami. Ważną częścią książki jest rozdział poświęcony zagrożeniom w świecie krypto, w tym metodom działania hakerów i oszustów. Wszystko to, wraz z informacjami o najnowszych trendach i przyszłości kryptowalut, przygotuje Cię na zmianę — na nową cyfrową ekonomię!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Ta książka objaśnia, na czym polega istota ścieżki technicznej — z zaznaczeniem, że umiejętność dostosowania aspiracji konkretnej osoby do potrzeb organizacji jest sztuką, szczególnie w wypadku inżynierów, którzy mają wnieść istotny wkład na wysokim poziomie. Dzięki lekturze zrozumiesz swoją rolę w firmie, rozwiniesz myślenie strategiczne i nauczysz się wyznaczać standardy pracy technicznej. Przekonasz się, że możesz się stać liderem bez bezpośredniego zarządzania, dowiesz się, jak planować z wyprzedzeniem i podejmować właściwe decyzje techniczne, a także jak się rozwijać jako ekspert w swojej dziedzinie. Zrozumiesz znaczenie szerokiej, strategicznej perspektywy, przyswoisz taktyki prowadzenia projektów i określisz, co oznacza pojęcie dobrej inżynierii w Twojej organizacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,94 zł najniższa cena z 30 dni)
48.69 zł
74.90 zł (-35%) -
Promocja
Tę książkę docenią praktycy: inżynierowie uczenia maszynowego i analitycy danych, poszukujący sposobu praktycznego zaadaptowania modeli transformacyjnych do swoich potrzeb. Autorzy skupili się na praktycznej stronie tworzenia aplikacji językowych, a w poszczególnych rozdziałach ujęto wszystkie najważniejsze zastosowania transformerów w NLP. Zaczniesz od łatwych w użyciu potoków, następnie przystąpisz do pracy z tokenizatorami, klasami modeli i interfejsu Trainer API, pozwalającymi na trenowanie modeli do konkretnych zastosowań. Dowiesz się również, jak zastąpić interfejs Trainer biblioteką Accelerate, która zapewnia pełną kontrolę nad pętlą treningową i umożliwia trenowanie dużych transformerów od zera!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(63,36 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Promocja
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zespół lepiej zrozumie problemy biznesowe, zaangażuje właściwych uczestników, poprawi komunikację, by wdrożyć najbardziej wartościową funkcjonalność we właściwej kolejności, a później dostosować oprogramowanie do zmian i wzrostu. Dzięki metodom opisanym w tej książce zespół może wypracować wspólne zrozumienie kluczowych koncepcji, terminologii, technik i racjonalnych podstaw, aby efektywniej współpracować nad każdym projektem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(42,88 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Promocja
Książka obejmuje tematykę inżynierii wymagań według programu certyfikacji IREB® CPRE® Foundation Level na poziomie podstawowym. Omawia zagadnienia wyszczególnione w planie nauczania IREB® CPRE® z naciskiem na aspekt praktyczny, a także przygotowuje do egzaminu certyfikacyjnego. Co ważne, zagadnienia teoretyczne zostały zobrazowane przykładami w stopniu określonym przez poziom poznawczy (K1, K2, K3).- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,16 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Scrum to sposób na kreatywność i współpracę w każdym projekcie. Książka Scrum dla bystrzaków wprowadzi Cię w ten popularny świat zwinnych ram postępowania w zakresie zarządzania projektami i pokaże, jak Scrum pomaga w pobudzaniu innowacyjności w każdej firmie lub branży, a nawet w życiu prywatnym. Nie musisz być programistą, by korzystać ze sprintów i z innych cech charakterystycznych dla scrumowej metody. Uratuj więcej istnień ludzkich, polepsz edukację swoich dzieci, zoptymalizuj strategię publikacji, zwiększ lojalność klientów, zarządzaj portfelem emerytalnym, zaplanuj ślub — masz nieograniczone możliwości. Stosuj Scruma, by osiągać cele — ten przewodnik pokaże Ci, jak to zrobić.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,16 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funkcjonalnościom GA4. Zaprezentowano architekturę GA4, strategie danych, a także informacje dotyczące pozyskiwania, przechowywania i modelowania danych. W książce znalazło się również omówienie typowych przypadków użycia dla aktywacji danych i instrukcji przydatnych podczas implementacji tych przypadków. Co istotne, poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane praktycznymi przykładami kodu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,16 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Dzięki tej książce poznasz podstawowe koncepcje CRM i przyswoisz zasady poruszania się po Salesforce. Dowiesz się, jak tworzyć czynności, zarządzać potencjalnymi klientami, konfigurować zabezpieczenia, współpracować z aplikacjami innych firm, budować przepływy, poszukiwać nowych klientów i rozwijać lejki sprzedażowe dzięki okazjom biznesowym i kontom. Nauczysz się wzmacniać działania marketingowe poprzez kampanie i analizować informacje biznesowe. Zaczniesz tworzyć różnorodne raporty i pulpity, opanujesz też obsługę takich narzędzi jak przepływy Salesforce, procesy akceptacji i reguły przydzielania ― w ten sposób uzyskasz automatyzację procesów biznesowych. Poznasz również podstawy wdrażania i testowania kodu Salesforce. Dodatkowo w przewodniku znajdziesz opisy przypadków użycia w biznesie, które pokażą Ci, jak dokładnie analizować informacje biznesowe, aby podejmować decyzje korzystne dla Twojej firmy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(63,36 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@onepress.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Lifehacker. Jak żyć i pracować z głową. Wydanie III Adam Pash, Gina Trapani (74) Weryfikacja opinii następuje na podstawie historii zamowień na koncie Użytkownika umiejszczającego opinię.
(18)
(25)
(20)
(4)
(7)
(0)
Oceny i opinie poprzedniego wydania
więcej opinii