Komunikacja naukowa w Polsce. Partycypacja. Dialog. Zaufanie
- Autorzy:
- Izabela Warwas, Małgorzata Dzimińska, Aneta Krzewińska


- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 242
-
PDF
Opis książki: Komunikacja naukowa w Polsce. Partycypacja. Dialog. Zaufanie
Komunikacja naukowa (science communication), definiowana jako przekazywanie treści naukowych szerokiej grupie odbiorców, przeszła długą drogę – od jednokierunkowego przekazu, polegającego na podawaniu faktów naukowych i informacji w odpowiedzi na deficyt wiedzy, poprzez otwarty dialog ze społeczeństwem, aż do pełnego zaangażowania opartego na wielokierunkowej komunikacji, kokreacji i wszechstronnej współpracy. W tym duchu rozwija się model nauki obywatelskiej, która zakłada włączanie obywateli we współtworzenie wiedzy (citizen science). W przekonaniu autorów publikacji stwarza to szansę na zapobieganie rozprzestrzenianiu się dezinformacji i pseudonauki, a także może odegrać znaczącą rolę zarówno w przeciwdziałaniu wykluczeniu naukowemu, jak i w procesie demokratyzacji nauki.
Książka ma dwie unikalne cechy. Po pierwsze, zagadnienie komunikacji naukowej zostało po raz pierwszy na polskim gruncie zaprezentowane tak szeroko, kompleksowo, ujmując nie tylko jej koncepcję, lecz także wyniki badań empirycznych. Po drugie, kwestie dotyczące komunikacji badano, wykorzystując do tego konsultacje społeczne inspirowane metodą World Wide Views (WWV). Zastosowano więc unikatowe, włączające obywateli podejście badawcze, które zostało opracowane i zaimplementowane w projekcie międzynarodowym H2020 CONCISE – Communication role on perception and beliefs of EU Citizens about Science.
Wybrane bestsellery
-
Rodzina patchworkowa wyzwanie, któremu możesz sprostać! W Polsce rozwodzi się już co trzecie małżeństwo, a to daje ponad 60 tys. rozchodzących się par rocznie. Czy rozwód po polsku musi być dla każdego traumatycznym doświadczeniem i kończyć się wojną totalną? Czy stworzenie nowej, pozszywanej r...
Patchworki. Jak mądrze i dobrze zszyć nową rodzinę. Rozmowy Patchworki. Jak mądrze i dobrze zszyć nową rodzinę. Rozmowy
(31.12 zł najniższa cena z 30 dni)31.12 zł
39.90 zł(-22%) -
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wi...
Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej) Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej)
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Biznes nie istnieje bez twardych danych, założeń, KPI i ich realizacji. Także ta jego część, która jest związana z promocją. Szczególnie online. Dziś nie można być marketerem z prawdziwego zdarzenia i nie znać chociażby narzędzi oferowanych przez Google ― Analytics, Tag Manager, Search Cons...
Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości
(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)37.05 zł
57.00 zł(-35%) -
Są dwa rodzaje działań w marketingu. Pierwszy ma charakter doraźny, przypadkowy ― jest potrzeba, jest poszukiwanie pomysłu, jak na nią odpowiedzieć, jest kampania, są hasła, reklamy, budżet, mierzenie efektów i uspokojenie. Aż do następnej potrzeby. Drugi rodzaj to działania celowe. Nim roz...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
Oto pozycja, która zbiera doświadczenia dwóch specjalistów działających marketingowo na 67 rynkach i w kilkunastu językach. Ich kampanie wygenerowały łącznie 200 000 000 złotych i setki tysięcy leadów, czyli kontaktów do potencjalnych klientów. Gdy Artur Jabłoński i Marek Piasek podejmują się odp...(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Igor Gałązkiewicz napisał książkę poświęconą sztuce. To ją stawia na pierwszym miejscu i daje jej różne zadania: technologii, strategii, a nawet opakowania. Celebryty, marki, kleju dla społeczności. Raz to sztuka pozostająca w dobrej kondycji, innym razem taka, która ledwo zipie. Zawsze jednak je...(59.50 zł najniższa cena z 30 dni)
65.45 zł
119.00 zł(-45%) -
Dziesiątki tysięcy przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty i usługi przez internet. Jednak tylko nieduży odsetek zdobywa w ten sposób wystarczająco licznych klientów, a naprawdę niewielu osiąga satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Nawet próby podglądania najlepszych w tej dziedzinie i kopiowania ...
Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Takich osób jest jednak niewiele. Większość z nas potrzebuje wskazówek i narzędzi, by móc w pełni świadomie zaprojektować pozytywne doświadczenie swoich klientów na każdym etapie ich kontaktu z marką. Nie tylko w fazie wyboru, ale i podczas korzystania z produktu czy usługi. Dobra wiadomość: ta k...
Customer Experience Management. Moc pozytywnych doświadczeń na ścieżce Twojego klienta. Wydanie II Customer Experience Management. Moc pozytywnych doświadczeń na ścieżce Twojego klienta. Wydanie II
(59.40 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Kim jest copywriter? To osoba, która pisze teksty o określonej funkcji. Najczęściej są to treści reklamowe, wizerunkowe i pozycjonujące. Copywriterzy piszą teksty ofert handlowych i na firmowe strony internetowe, tworzą scenariusze spotów radiowych i telewizyjnych, opisują produkty i usługi oraz ...(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)
11.90 zł
39.90 zł(-70%) -
W tej książce znajdziesz wszystkie informacje, które są Ci potrzebne do stworzenia środowiska sprzyjającego tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Dowiesz się, jak dostrzegać i wykorzystywać naturalne talenty każdego członka zespołu. Zapoznasz się z szeregiem praktycznych wskazówek, dzięki którym zid...
Decyzyjni. Jak zwykli ludzie kreują niezwykłe produkty Decyzyjni. Jak zwykli ludzie kreują niezwykłe produkty
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%)
Izabela Warwas, Małgorzata Dzimińska, Aneta Krzewińska - pozostałe książki
-
W monografii zaprezentowano wyniki jakościowego badania przeprowadzonego w projekcie H2020 CONCISE – Communication role on perception and beliefs of EU Citizens about Science, którego celem było zbadanie roli komunikacji naukowej w kształtowaniu wiedzy, opinii i przekonań obywateli U...
Komunikacja naukowa w Polsce. Szczepionki, medycyna alternatywna, zmiany klimatyczne, GMO pod lupą Komunikacja naukowa w Polsce. Szczepionki, medycyna alternatywna, zmiany klimatyczne, GMO pod lupą
Aneta Krzewińska, Małgorzata Dzimińska, Izabela Warwas, Justyna Wiktorowicz
-
Publikacja dotyczy usług opiekuńczych i asystenckich świadczonych starszym osobom niesamodzielnym. W pierwszej części przedstawiono krótką analizę zjawisk starości i samotności osób starszych jako wieloaspektowych wyzwań dla polityk publicznych oraz charakterystykę wybranych modeli ...
Wsparcie osób niesamodzielnych. Perspektywa opiekunów i podopiecznych Wsparcie osób niesamodzielnych. Perspektywa opiekunów i podopiecznych
Agnieszka Kretek-Kamińska, Iwona Kukulak-Dolata, Aneta Krzewińska
-
We współczesnych organizacjach spotykają się cztery pokolenia pracowników. Każde z nich ukształtowały różne warunki społeczne, gospodarcze, historyczne, etyczne i kulturowe. Generacje posiadają odmienne systemy wartości, potrzeby i oczekiwania, różne nawyki oraz przyzw...
Kapitał ludzki a zarządzanie wieloma pokoleniami w organizacji Kapitał ludzki a zarządzanie wieloma pokoleniami w organizacji
-
Autorki, uczennice twórców i przedstawicieli łódzkiej szkoły metodologicznej w socjologii, podejmują refleksję nad analizami weryfikacyjnymi, które przez wiele lat stanowiły w tej szkole przedmiot dociekań teoretycznych oraz empirycznych. Szczególnie ważnym punk...
Analizy weryfikacyjne - przeszłe i obecne doświadczenia badawcze. Tom XIII Analizy weryfikacyjne - przeszłe i obecne doświadczenia badawcze. Tom XIII
-
Oddajemy w Państwa ręce kompendium na temat utrzymania aktywności zawodowej pracowników w wieku 50+. Kompendium zostało opracowane w ramach projektu pt. STAY. Wsparcie aktywności zawodowej osób 50+ w przedsiębiorstwie. Zdrowy i zmotywowany pracownik – zadowolony pracodawca, ws...
Kompendium wiedzy dla pracodawców MŚP z zakresu zakresie utrzymania aktywności zawodowej osób w wieku 50+ Kompendium wiedzy dla pracodawców MŚP z zakresu zakresie utrzymania aktywności zawodowej osób w wieku 50+
-
Oddajemy w Państwa ręce kompendium na temat utrzymania aktywności zawodowej pracowników w wieku 50+. Kompendium zostało opracowane w ramach projektu pt. STAY. Wsparcie aktywności zawodowej osób 50+ w przedsiębiorstwie. Zdrowy i zmotywowany pracownik – zadowolony pracodawca, ws...
Zdrowy i zmotywowany pracownik 50+. Zadowolony pracodawca. Kompendium wiedzy dla pracodawców MŚP z zakresu utrzymania aktywności zawodowej osób 50+ Zdrowy i zmotywowany pracownik 50+. Zadowolony pracodawca. Kompendium wiedzy dla pracodawców MŚP z zakresu utrzymania aktywności zawodowej osób 50+
-
To pierwsza w Polsce książka metodologiczna poświęcona deliberacji. Autorka z idei i praktyki demokracji deliberacyjnej wywodzi techniki, które mogą wzbogacić instrumentarium badaczy społecznych. Prezentuje zarówno przykłady zastosowań technik deliberacyjnych zebrane z całego świata...
-
Zmienność otoczenia, wysoka konkurencyjność, rozwój gospodarki opartej na wiedzy, globalizacja i rosnąca różnorodność kulturowa sprawiają, że zarządzanie zasobami ludzkimi stanowi wielkie wyzwanie dla współczesnych organizacji. W odpowiedzi na nie powstała publikacja składają...
Zarządzanie zasobami ludzkimi w nowoczesnej organizacji. Aspekty organizacyjne i psychologiczne Zarządzanie zasobami ludzkimi w nowoczesnej organizacji. Aspekty organizacyjne i psychologiczne
(7.98 zł najniższa cena z 30 dni)16.96 zł
19.95 zł(-15%)
Ebooka "Komunikacja naukowa w Polsce. Partycypacja. Dialog. Zaufanie" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Komunikacja naukowa w Polsce. Partycypacja. Dialog. Zaufanie" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Komunikacja naukowa w Polsce. Partycypacja. Dialog. Zaufanie" zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnym urządzeniu
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-822-0552-7, 9788382205527
- Data wydania ebooka:
-
2021-07-07
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Rozmiar pliku Pdf:
- 6.1MB
Spis treści książki
Podziękowania 8
Słowo wstępne 9
1. Prezentacja założeń projektu CONCISE (Izabela Warwas) 13
2. Komunikacja naukowa i jej znaczenie dla społeczeństwa (Izabela Warwas, Aldona Podgórniak-Krzykacz) 20
2.1. Nauka i komunikacja naukowa – pojęcia 21
2.2. Wewnętrzna i zewnętrzna komunikacja naukowa 24
2.3. Modele komunikacji naukowej 27
2.4. Rosnące znaczenie komunikacji naukowej 28
2.5. Podsumowanie 31
3. Otoczenie instytucjonalne i uczestnicy procesu komunikacji naukowej w Polsce (Aldona Podgórniak-Krzykacz, Izabela Warwas) 35
3.1. Kluczowa rola uczelni oraz naukowców w kształtowaniu komunikacji naukowej 36
3.2. Pośrednicy naukowi 41
3.3. Regulatorzy na poziomie krajowym i ponadnarodowym 48
3.4. Mapa komunikatorów nauki 49
3.5. Podsumowanie 51
4. Kanały komunikacji naukowej i źródła wiedzy naukowej w Polsce (Aldona Podgórniak-Krzykacz) 54
4.1. Zainteresowanie społeczeństwa nauką a komunikacja nauki do społeczeństwa 55
4.2. Tradycyjne źródła dostępu do wiedzy naukowej 58
4.3. Cyfrowe kanały upowszechniania wiedzy naukowej 63
4.4. Bezpośrednie i partycypacyjne formy kontaktu społeczeństwa z nauką 69
4.5. Podsumowanie 71
5. Badania oparte na partycypacji – kilka uwag na temat źródeł inspiracji zastosowanego w projekcie sposobu badania (Kamil Brzeziński, Aneta Krzewińska) 74
5.1. Wprowadzenie 75
5.2. Badania oparte na partycypacji – wybrane przykłady 76
5.3. Podsumowanie 81
6. Metodologia prowadzenia konsultacji społecznych w projekcie CONCISE (Aneta Krzewińska, Kamil Brzeziński) 86
6.1. Wprowadzenie 87
6.2. Dobór uczestników – czyli konsultacje nieco odmienne niż wszystkie inne 88
6.3. Strategie rekrutacyjne – garść wyzwań i doświadczeń 91
6.4. Podział uczestników na grupy – dbałość o komfort i bezpieczeństwo badanych 93
6.5. Dobrze przygotowany badacz gwarantem sukcesu – o roli facylitatorów i obserwatorów w ramach konsultacji społecznych 94
6.5.1. Zadania i wyzwania stojące przed facylitatorami i obserwatorami oraz potrzebne do ich
realizacji umiejętności i doświadczenia 96
6.5.2. Rekrutacja, szkolenie facylitatorów i obserwatorów – fundament sukcesu badawczego 100
6.6. Niezastąpiona rola personelu pomocniczego 101
6.7. Meritum konsultacji – dyskusje w grupach jako główny sposób pozyskiwania informacji 102
6.7.1. Elementy procedury badawczej związane bezpośrednio z uczestnikami 102
6.7.2. Techniki dodatkowe i pomocnicze 103
6.8. Nie mniej ważne kwestie organizacyjne 105
6.8.1. Miejsce prowadzenia dyskusji i jego odpowiednie przygotowanie 105
6.8.2. Wybór terminu konsultacji oraz agenda spotkania 107
6.8.3. Kwestie związane z poczęstunkiem, nagrodami. Czy za trud trzeba płacić? 109
6.8.4. Dodatkowa dokumentacja i materiały niezbędne do rekrutacji i rejestracji 109
6.9. Opracowanie uzyskanego materiału – ważne decyzje końcowej fazy badania 111
6.10. Podsumowanie 112
7. Nastawienie do nauki i cyfrowych komunikatów naukowych w świetle wyników badania kwestionariuszowego zrealizowanego w ramach konsultacji społecznych projektu CONCISE (Aldona Podgórniak-Krzykacz, Justyna Wiktorowicz) 115
7.1. Wprowadzenie – założenia badania 116
7.2. Ocena generalnego nastawienia do nauki 118
7.3. Odbiór nagłówków wiadomości naukowych publikowanych w mediach elektronicznych 123
7.4. Podsumowanie 138
8. Źródła informacji naukowych i zaufanie do nich w świetle wyników badania kwestionariuszowego zrealizowanego w ramach konsultacji społecznych projektu CONCISE (Justyna Wiktorowicz, Aldona Podgórniak-Krzykacz) 140
8.1. Wprowadzenie 141
8.2. Częstotliwość wykorzystania źródeł informacji o tematach naukowych 142
8.3. Zaufanie do źródeł informacji naukowej 149
8.4. Elektroniczne kanały komunikacji naukowej 153
8.5. Media tradycyjne w komunikacji naukowej 160
8.6. Podsumowanie 164
9. Ocena partycypacji w konsultacjach społecznych zrealizowanych w ramach projektu CONCISE (Agnieszka Kretek-Kamińska) 167
9.1. Wprowadzenie 168
9.2. Ocena przebiegu konsultacji ze względu na poziom realizacji wybranych zasad dyskusji grupowej 171
9.3. Zainteresowanie uczestników konsultacji poruszanymi zagadnieniami oraz ich zaangażowanie w dyskusję 178
9.4. Ocena adekwatności zastosowanej formuły konsultacji do zasięgania opinii na tematy związane ze sposobami komunikowania wiedzy dostarczanej przez naukowców 187
9.5. Opinie na temat warunków i organizacji konsultacji 191
9.6. Podsumowanie 195
10. Komunikacja naukowa w Polsce – podsumowanie 199
Aneks 208
Spis rysunków 237
Spis tabel 238
Spis wykresów 240
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego - inne książki
-
W monografii dokonano analizy nierówności dochodowych w krajach Unii Europejskiej, ze szczególnym uwzględnieniem Polski, a także przedstawiono mechanizmy wpływające na zmniejszenie tych nierówności. Z porównań gospodarek międzynarodowych wynika, że redystrybucyjna rola podatków i wydatków publicz...
-
L'onimia e una componente essenziale e indispensabile del linguaggio. I nomi propri designano oggetti animati e inanimati in modo individualizzato, in ogni caso risultante da processi Iinguistici e socio-comunicativi creativi. Nella padronanza di una lingua straniera non e opportuno, e, in li...
La competenza onomastica nell'insegnamento e nell'uso dell'italiano L2. Il contesto polacco La competenza onomastica nell'insegnamento e nell'uso dell'italiano L2. Il contesto polacco
-
Monografia dotyczy zagadnień nieczęsto podejmowanych w polskiej literaturze naukowej, a ważnych z punktu widzenia społeczności akademickiej. Jak zostało to zaznaczone we wstępie publikacji, podjęta problematyka odnosi się do jednego z etapów procesu komunikacji naukowej - bezpośredniego przedstaw...
Prezentacje multimedialne w wystąpieniach naukowych Prezentacje multimedialne w wystąpieniach naukowych
(19.08 zł najniższa cena z 30 dni)19.08 zł
22.45 zł(-15%) -
Prezentowana publikacja jubileuszowa jest dedykowana Profesor Grażynie Habrajskiej przez jej przyjaciół i uczniów. Wiele tekstów w niej zawartych nawiązuje do badawczych zainteresowań Jubilatki, liczne poświęcone są tematom aktualnie bliskim ich autorom, wszystkie zaś stanowią uhonorowanie niezap...
-
Prawidłowo przygotowana i realizowana strategia marketingowa powinna zapewniać przedsiębiorstwu obronę przed konkurencją oraz mocną pozycję na rynku. Podczas i po zakończeniu jej wdrażania konieczne jest zebranie informacji o sytuacji rynkowej i podejmowanych działaniach z zakresu marketing mix w...
Controlling działań marketingowych. Pojęcie, narzędzia, etapy Controlling działań marketingowych. Pojęcie, narzędzia, etapy
(9.98 zł najniższa cena z 30 dni)21.21 zł
24.95 zł(-15%) -
Kaukaz jest położony między Morzem Czarnym i Morzem Azowskim na zachodzie a Morzem Kaspijskim na wschodzie. Obniżenie Kumsko-Manyckie stanowi jego północną granicę. Na południu Kaukazu znajdują się natomiast takie państwa, jak Gruzja, Armenia i Azerbejdżan, które stały się przedmiotem rozważań w ...
Rozwój gospodarczy i społeczny republik Kaukazu Południowego Rozwój gospodarczy i społeczny republik Kaukazu Południowego
-
Analiza sytuacji ekonomicznej na podstawie nierówności dochodowych i ubóstwa jest bardzo ważnym zagadnieniem, które wymaga ciągłego monitoringu. W publikacji analiza taka została przeprowadzona dla województwa łódzkiego, które w badanym okresie (2016-2020) było narażone z jednej strony na wpływ p...
Sytuacja dochodowa gospodarstw domowych w województwie łódzkim Sytuacja dochodowa gospodarstw domowych w województwie łódzkim
-
Czy sztuczna inteligencja pozbawia nas pracy? Algorytmy przejmują władzę nad światem? Czy big data sprawia, że jesteśmy bezustannie inwigilowani, a ogromna ilość danych zastępuje ekspertów i naukowców? Cokolwiek sądzimy na te tematy, jedno jest pewne - istnieje heterogeniczne środow...
Data science: najseksowniejszy zawód XXI wieku w Polsce. Big data, sztuczna inteligencja i PowerPoint Data science: najseksowniejszy zawód XXI wieku w Polsce. Big data, sztuczna inteligencja i PowerPoint
-
Książka jest efektem wieloletnich badań. Analiza została sporządzona na podstawie wywiadów biograficznych przeprowadzonych z byłymi i aktualnymi więźniami, którzy na różnych etapach życia doświadczyli wykluczenia ze społeczeństwa. Ekskluzja społeczna to proces rozciągający si...
Skazani na przestępczość? Wykluczenie społeczne i reintegracja społeczna w doświadczeniu biograficznym byłych więźniów Skazani na przestępczość? Wykluczenie społeczne i reintegracja społeczna w doświadczeniu biograficznym byłych więźniów
(13.98 zł najniższa cena z 30 dni)29.71 zł
34.95 zł(-15%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana


Oceny i opinie klientów: Komunikacja naukowa w Polsce. Partycypacja. Dialog. Zaufanie Izabela Warwas, Małgorzata Dzimińska, Aneta Krzewińska (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.