Zachowania konsumentów a kształtowanie się ceny dóbr używanych na rynku elektronicznym
- Autor:
- Łukasz Zakonnik
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 250
-
PDF
Opis książki: Zachowania konsumentów a kształtowanie się ceny dóbr używanych na rynku elektronicznym
Dobra używane, czyli kiedyś przez kogoś posiadane i ponownie odprzedawane, dość długo znajdowały się na marginesie handlu. Przełomem stał się rozwój handlu elektronicznego pomiędzy osobami fizycznymi, m.in. na aukcjach internetowych czy portalach ogłoszeniowych. Możliwość globalnego handlu dobrami używanymi uwypukliła problem właściwego określania ich ceny. Autor publikacji przeanalizował zakończone transakcje na wiodącym polskim portalu aukcyjnym w kontekście ceny końcowej, a jako jeden z najistotniejszych czynników wpływu przyjął szeroki zakres obserwowanych zachowań kupujących. Efektem podjętych badań są modele kształtowania się ceny końcowej dóbr używanych, zaimplementowane w ramach autorskiego systemu informatycznego.
Wybrane bestsellery
-
Ten brakujący element znajdziesz w książce Briana Tracy’ego, światowej sławy eksperta w dziedzinie działań sprzedażowych. Przekonasz się, że domykania sprzedaży można się po prostu nauczyć — trzeba jedynie wiedzieć jak i trochę poćwiczyć. Otrzymasz również pokaźny zbiór przydatnych um...
Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A...
Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Ta książka daje zestaw prostych, łatwych w zrozumieniu narzędzi, z których możesz skorzystać natychmiast, by od razu skierować swoją firmę na ścieżkę zwiększania rentowności. Przekonasz się, że szybkość decyzji odgrywa tu decydującą rolę — miliony przedsiębiorstw działają bez aktualnego pla...
TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Growth hacking to jedna z metodyk prowadzenia działań marketingowych, sprzedażowych i rozwoju produktu, w której celem aktywności nie są największe zasięgi, a dotarcie do możliwie najlepiej określonej grupy docelowej. Oczywiście przy zachowaniu jak najniższego kosztu tego procesu. Gdy się nad tym...
Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT – chatbot op...
AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Dzięki tej książce przekonasz się, że nic, co dotyczy zarabiania, inwestowania i rozsądnego wydawania pieniędzy, już od dawna nie jest tajemnicą. Dowiesz się, jakie mity o pieniądzach wciąż funkcjonują w społeczeństwie, i zajmiesz się prawami dotyczącymi finansów. Pozwoli Ci to na zakończenie w o...
Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(46.20 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Takich osób jest jednak niewiele. Większość z nas potrzebuje wskazówek i narzędzi, by móc w pełni świadomie zaprojektować pozytywne doświadczenie swoich klientów na każdym etapie ich kontaktu z marką. Nie tylko w fazie wyboru, ale i podczas korzystania z produktu czy usługi. Dobra wiadomość: ta k...
Customer Experience Management. Moc pozytywnych doświadczeń na ścieżce Twojego klienta. Wydanie II Customer Experience Management. Moc pozytywnych doświadczeń na ścieżce Twojego klienta. Wydanie II
(59.40 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Nasze życie w dużym stopniu toczy się w internecie. Także interesy załatwiamy w sieci ― tu poszukujemy produktów i usług, opinii o nich i miejsc, w których możemy zaspokoić daną potrzebę. E-zakupy stają się codziennością. Przedsiębiorcy, świadomi preferencji zakupowych Polaków, dostosowują ...
Internet możliwości. O tym, jak wypromować firmę i zarabiać więcej, pracując mniej Internet możliwości. O tym, jak wypromować firmę i zarabiać więcej, pracując mniej
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
W tej przystępnie napisanej książce znajdziesz sekretną wiedzę, dzięki której spełnisz marzenia o świetnie prosperującej i rozwijającej się firmie. Przekonasz się, że w przyciąganiu klientów nie ma żadnej magii — musisz tylko dobrze zrozumieć, kim są Twoi idealni klienci, dowiedzieć się, gd...
Tajniki zwiększania ruchu. Sekretny podręcznik napełniania lejków sprzedażowych najlepszymi klientami Tajniki zwiększania ruchu. Sekretny podręcznik napełniania lejków sprzedażowych najlepszymi klientami
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%)
Ebooka "Zachowania konsumentów a kształtowanie się ceny dóbr używanych na rynku elektronicznym" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Zachowania konsumentów a kształtowanie się ceny dóbr używanych na rynku elektronicznym" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Zachowania konsumentów a kształtowanie się ceny dóbr używanych na rynku elektronicznym" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-808-8935-4, 9788380889354
- Data wydania ebooka:
- 2019-07-18 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 102179
- Rozmiar pliku Pdf:
- 15.5MB
Spis treści książki
Wstęp 9
Rozdział 1. Modele e‑biznesu a możliwość określania ceny dóbr używanych 21
1.1. Wprowadzenie 21
1.2. Era Internetu, informacji i wiedzy 21
1.2.1. Informacja i wiedza 22
1.2.1.1. Rodzaje wiedzy 24
1.2.1.2. Zarządzanie wiedzą 25
1.2.2. Nowe społeczeństwo i nowoczesne formy handlu 26
1.2.2.1. Rynek elektroniczny 30
1.3. Relacje i modele e‑biznesu 31
1.3.1. Relacje e‑biznesu 33
1.3.2. Topologia modeli e‑biznesu 43
1.4. Model e‑biznesu dla dóbr używanych 46
1.4.1. Model aukcyjny 51
1.4.1.1. Rodzaje aukcji 53
1.4.1.2. Kryteria podziałów aukcji 54
1.4.1.3. Podstawowe sposoby wpływu na proces licytacji na aukcjach 55
1.4.1.3.1. Programy do automatycznego składania ofert w licytacji, w określonym czasie jej trwania 55
1.4.1.3.2. Rola marketingu w promocji oferty aukcyjnej 56
1.4.1.3.3. Mechanizmy nieuczciwej konkurencji 58
1.5. Podsumowanie 59
Rozdział 2. Zachowania konsumentów wpływające na możliwość określania ceny dóbr używanych 61
2.1. Wprowadzenie 61
2.2. Konsument jako podmiot rynku 61
2.2.1. Pojęcie konsumenta 61
2.2.2. Zachowania konsumenta 64
2.2.3. Zachowania konsumenta a proces podejmowania decyzji 67
2.2.4. Cena i dochód – uwarunkowania konsumpcji 70
2.2.4.1. Wpływ dochodu na popyt 70
2.2.4.2. Wpływ ceny na popyt 71
2.2.4.3. Zachowania typowe i anomalie 72
2.2.5. E‑konsument 74
2.3. Dobra 79
2.3.1. Usługi, e‑usługi 80
2.3.2. Dobra używane – istota i znaczenie w handlu 81
2.4. Modele zachowań konsumenta 84
2.4.1. Rodzaje modeli zachowań konsumenta 84
2.4.2. Modele proste zachowań konsumenta 86
2.4.3. Modele złożone zachowań konsumenta 91
2.4.3.1. Główne modele strukturalne 91
2.4.3.2. Pozostałe modele złożone 98
2.4.3.3. Modele złożone – podsumowanie 109
2.5. Ryzyko konsumenta 109
2.6. Schemat kształtowania się ceny dóbr używanych 114
Rozdział 3. Modelowanie ceny dóbr używanych 121
3.1. Wprowadzenie 121
3.2. Sposób realizacji badania 123
3.2.1. Metodologia badania 124
3.3.1. Kategorie sprzedawanych dóbr na portalu 129
3.3.2. Określenie zmiennych 131
3.3.2.1. Opis kluczowych zmiennych 135
3.3.2.1.1. Cena 135
3.3.2.1.2. Czas 137
3.3.2.1.3. Kupujący 137
3.3. Podstawowa charakterystyka uzyskanych danych 129
3.4. Modele cen dóbr używanych sprzedawanych na portalu aukcyjnym 137
3.4.1. Dla Dzieci – Odzież – Bielizna 138
3.4.2. Dom i Ogród – Wyposażenie – Pościel, koce 139
3.4.3. Gry 140
3.4.4. Kolekcje – Medale i Odznaczenia 142
3.4.5. Kolekcje – Pamiątki PRL‑u 143
3.4.6. Komputery – Laptopy 144
3.4.7. Książki – Literatura Piękna i Faktu 145
3.4.8. Książki – Naukowe i Popularnonaukowe 146
3.4.9. Porcelana 148
3.4.10. Rękodzieło 149
3.5. Ocena wpływu określonych charakterystyk na cenę końcową dóbr używanych 150
3.5.1. Ocena wyników uzyskanych w estymacji KMNK/WMNK 150
3.5.2. Ocena wyników uzyskanych w estymacji kwantylowej 155
3.6. Usprawnienia modelu kształtowania się ceny dóbr używanych 157
3.6.1. Założenia budowy systemu informatycznego 157
3.6.2. Dane wejściowe 158
3.6.3. Okno główne programu 160
3.6.4. Uwagi końcowe 161
Zakończenie 163
Załącznik 169
Abstract 233
Bibliografia 237
Od Redakcji 247
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego - inne książki
-
Publikacja jest pokłosiem interdyscyplinarnych badań nad identyfikacją lokalnej polityki mieszkaniowej gmin wiejskich i wypełnia lukę w literaturze z zakresu socjologii, ekonomii i geografii społeczno-ekonomicznej. Autorzy posłużyli się metodą case study, opisując sześć podmiejskich gmin wiejs...
Rozwój lokalny a polityka mieszkaniowa w gminach wiejskich Rozwój lokalny a polityka mieszkaniowa w gminach wiejskich
Anna Miklaszewska, Małgorzata Marks-Krzyszkowska, Paweł Starosta
-
The prepared scientific monograph entitled The importance of social innovations in the knowledge-based economy in the context of footwear sector solutions is an attempt to further exemplify social innovations by identifying real links between social need and a specific good, service, method and p...
The importance of social innovations in the knowledge-based economy in the context of footwear sector solutions The importance of social innovations in the knowledge-based economy in the context of footwear sector solutions
-
Publikacja dotyczy relacji krymsko-rosyjskich oraz rozwoju gospodarczego i społecznego Półwyspu Krymskiego. Zawiera kompleksową charakterystykę Krymu - wyjątkowej krainy geograficznej stanowiącej człon południowej części Niziny Wschodnioeuropejskiej. Znajduje się w niej opis znalezisk archeologic...
Miejsce i rola Krymu w polityce rosyjskiej i międzynarodowej Miejsce i rola Krymu w polityce rosyjskiej i międzynarodowej
-
Książka Teatr bliskiego kontaktu. Studia przypadków grup teatralnych wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym dotyczącą aktualiów rodzimego teatru niezależnego (i socjologii teatru w ogóle). Pomimo że Teatr Węgajty, Stowarzyszenie Teatralne Chorea i Teatr Szwalnia wyrastają z poniekąd już "klas...
Teatr bliskiego kontaktu. Studia przypadków grup teatralnych Teatr bliskiego kontaktu. Studia przypadków grup teatralnych
Katarzyna Kalinowska, Katarzyna Kułakowska, Ewelina Wejbert-Wąsiewicz, Emilia Zimnica-Kuzioła
(9.90 zł najniższa cena z 30 dni)9.98 zł
24.95 zł(-60%) -
W polskiej literaturze naukowej brakuje kompleksowego opracowania eksperckiego poświęconego systemowemu ujęciu zagadnień integracji planowania. Książki o tematyce planowania przestrzennego i planowania rozwoju, ujęte w kontekście geografii społeczno-ekonomicznej, gospodarki przestrzennej, urbanis...
System zintegrowanego planowania rozwoju w warunkach polskich. Założenia - zasady kierunkowe - koncepcja System zintegrowanego planowania rozwoju w warunkach polskich. Założenia - zasady kierunkowe - koncepcja
(9.98 zł najniższa cena z 30 dni)21.21 zł
24.95 zł(-15%) -
Logika i przejrzystość wywodu to zalety tej pracy [...]. Ujęcie problemów jest twórcze, oryginalne, a także ciekawe, dlatego monografię czyta się z przyjemnością. Z recenzji prof. J. Garlińskiej-Bielawskiej * Monografia pt. Gospodarka międzynarodowa. Rys teoretyczny Magdaleny Rosińskiej-...
-
W książce zostały przedstawione wyniki badań autora oparte na wywiadach z liderkami prowadzącymi podmioty gospodarki społecznej. Rozmowy koncentrowały się na poznaniu opinii kobiet zarządzających przedsiębiorstwem społecznym na temat ich stylu zarządzania, cech charakteru niezbędnych w ich pracy,...(9.98 zł najniższa cena z 30 dni)
21.21 zł
24.95 zł(-15%) -
Trójkąt kulinarny, body positivity, jednopłciowy model ciała to niektóre z zawartych w publikacji pojęć objaśniających jak ludzkie ciała kształtują się i są kształtowane przez społeczeństwo. Książka zabiera czytelnika w podróż przez różne sfery życia społecznego, w których ciało ludzkie odgrywa k...
Ciało i społeczeństwo. Socjologia ciała w badaniach i koncepcjach teoretycznych Ciało i społeczeństwo. Socjologia ciała w badaniach i koncepcjach teoretycznych
(12.90 zł najniższa cena z 30 dni)11.98 zł
29.95 zł(-60%) -
This book is devoted to upwardly mobile university lecturers or people who "escaped the collective fate of their class". The upward mobility of the academic faculty is under-researched in the peripheries of global knowledge production, although there is a significant interest in the social mobili...
The Biographical Experience of Entering the Academic Profession. Popular-Class Lecturers at the Post-Socialist University The Biographical Experience of Entering the Academic Profession. Popular-Class Lecturers at the Post-Socialist University
-
Początki badań rozkładów dochodów i ich nierównomierności sięgają przełomu XIX i XX stulecia, kiedy ukazały się pierwsze prace włoskiego ekonomisty Vilfredo Pareto (1848-1923), współtwórcy teorii równowagi ekonomicznej. Monografia obejmuje szeroko rozumianą metodologię statystyczną dotyczącą r...
Klasyczne i nieklasyczne metody analizy nierówności dochodowych Klasyczne i nieklasyczne metody analizy nierówności dochodowych
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Zachowania konsumentów a kształtowanie się ceny dóbr używanych na rynku elektronicznym Łukasz Zakonnik (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.