Poradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie
- Autorzy:
- Beata Michalska-Dominiak, Piotr Grocholiński
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 3.8/6 Opinie: 4
- Stron:
- 176
- Czas nagrania:
- 4 godz. 12 min.
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
- Audiobook w mp3
Opis książki: Poradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie
Design thinking to metoda praktykowana z powodzeniem od dobrych kilkudziesięciu lat. Stosują ją światowi giganci, jak Apple czy Google. Definiowana jest jako podejście, sposób myślenia czy - jak kto woli - filozofia, w której proponowanie nowych rozwiązań zostaje poprzedzone gruntownym poznaniem i zrozumieniem potrzeb użytkowników. To metodologia absolutnie uniwersalna i intuicyjna, a dzięki filarom, na których bazuje - kulturze zrozumienia, dociekliwości i kwestionowaniu utartych schematów - pomaga nie tylko lepiej odpowiadać na ludzkie potrzeby. Pozwala także szybko odnajdować punkty zapalne, których zniwelowanie może znacząco przyczynić się do podniesienia jakości życia, pracy oraz doświadczeń zarówno pojedynczego człowieka, jak i społeczeństwa.
Tym, co gwarantuje skuteczność metody design thinking, jest usystematyzowanie procesu, w którym technologiczną wykonalność projektu łączy się z jego biznesową opłacalnością i codzienną użytecznością. Proces ten składa się z pięciu podstawowych etapów: odkrywania, definiowania wyzwania (potrzeb), tworzenia rozwiązania, prototypowania, testowania, planowania wdrożenia. Wszystkie podejmowane działania prowokują do zadania sobie podstawowych w metodologii design thinking pytań: Dla kogo projektujemy? Po co to robimy? Co w związku z tym proponujemy? Jak to wygląda? Czy działa? Czy jest możliwe do wdrożenia? W efekcie kreowane są produkty i usługi pożądane przez odbiorców, przy tym praktyczne i piękne, a jednocześnie wolne od niepotrzebnych udziwnień.
Ta książka pokazuje krok po kroku, jak posługiwać się metodą design thinking. Od poszukiwania pomysłów po pogłębionych wywiadach przeprowadzonych z klientami po przygotowanie rynkowego wdrożenia rozwiązania - szczegółowo omawia etapy procesu oraz praktyczne narzędzia, które z powodzeniem będziesz mógł wykorzystywać w swojej firmie. Znajdziesz tu studia przypadków z różnych branż oraz opinie i doświadczenia specjalistów, którzy stosują tę metodę w swoim biznesie.
Beata Michalska-Dominiak i Piotr Grocholiński to założyciele społeczności Klientocentryczni skupiającej ekspertów metodyki design thinking i service design w Polsce. Ideą Klientocentrycznych jest wspieranie marki, tworzenie nowych produktów i usług, a także pomoc organizacjom w wewnętrznej transformacji. W myśl zasady, że liczą się ludzie, konsekwentnie zmieniają rzeczywistość firm, budując nową wartość i zapewniając zupełnie nowe doświadczenia zarówno klientom, jak i pracownikom. Więcej na www.klientocentryczni.pl.
Wybrane bestsellery
-
Człowiek ― jak flaming ― należy do istot stadnych. Chętnie szukamy towarzystwa, lubimy się gromadzić i przeżywać wspólnie wyjątkowe chwile, do których potem będziemy wracać pamięcią. Magnetyczną moc eventów od dawna wykorzystuje marketing. Czas najwyższy, by zaczęły „pracować...
Eventy. Jak organizować niezapomniane wydarzenia firmowe Eventy. Jak organizować niezapomniane wydarzenia firmowe
(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? Marketerem, który poszukuje skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców formułowanych przez siebie przekazów? Handlowcem, którego premia zależy od jego relacji z partnerami biznesowymi? A...
Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps
(31.91 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji ...
10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych 10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych
(37.17 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Ten brakujący element znajdziesz w książce Briana Tracy’ego, światowej sławy eksperta w dziedzinie działań sprzedażowych. Przekonasz się, że domykania sprzedaży można się po prostu nauczyć — trzeba jedynie wiedzieć jak i trochę poćwiczyć. Otrzymasz również pokaźny zbiór przydatnych um...
Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A...
Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone
(37.17 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Ta książka daje zestaw prostych, łatwych w zrozumieniu narzędzi, z których możesz skorzystać natychmiast, by od razu skierować swoją firmę na ścieżkę zwiększania rentowności. Przekonasz się, że szybkość decyzji odgrywa tu decydującą rolę — miliony przedsiębiorstw działają bez aktualnego pla...
TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków
(31.44 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zesp...
Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej
(43.55 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(35.69 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(25.92 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT – chatbot op...
AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji
(42.21 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%)
O autorach książki
Beata Michalska-Dominiak, Piotr GrocholińskiBeata Michalska-Dominiak — doświadczony moderator design thinking, praktyk z bogatym doświadczeniem w zakresie prowadzenia i kierowania projektami oraz wsparcia procesów transformacyjnych w organizacjach. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności oraz rezydentem Art Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi. Z potencjału myślenia projektowego czerpie podczas prowadzenia szkoleń i warsztatów dla biznesu, administracji publicznej, edukacji i sektora pozarządowego (ma na koncie ponad 1000 godzin szkoleniowych). Współpracuje z uczelniami, w roli eksperta bierze udział w konferencjach i kongresach. Angażuje się w wiele inicjatyw, w ramach których sprawia, że problemy zmieniają się w wyzwania, i wspiera poszukiwanie skutecznych rozwiązań.
Piotr Grocholiński — posiada bogate doświadczenie w zakresie tworzenia strategii, modeli biznesowych, segmentacji, zarządzania produktem oraz przeprowadzania zmian w organizacji. Wiedzę i umiejętności zdobywał, pracując w środowiskach wielokulturowych (między innymi ING Bank Śląski, Nordea Bank, LG Petro Bank) oraz w ramach niezależnego wsparcia biznesowego dla firm z różnych sektorów (bankowego, ubezpieczeniowego, energetycznego, edukacyjnego, hotelowego i innych). Dzięki praktyce biznesowej i projektowej (design thinking, service design) skutecznie łączy obszar biznesowy z procesami projektowania. Pomaga liderom oraz ich zespołom przechodzić proces transformacji, patrzeć oczami klienta, wdrażać design thinking i wzmacniać kulturę innowacji. Swoimi doświadczeniami dzieli się także ze studentami Uniwersytetu Łódzkiego.
Ebooka "Poradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Poradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Poradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Poradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie (3) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Startup Academy Karolina PiotrowskaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
“Poradnik Design Thinking – czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie” to nowa książka wydana przez OnePress, a napisana przez Beatę Michalską-Dominiak i Piotra Grocholińskiego. Dziś chcielibyśmy przedstawić Ci naszą subiektywną recenzję. Już sam tytuł książki nakierowuje nas na kierunek i styl, w jakim cała publikacja jest napisana. Jest to poradnik, w którym znajduje się opis całego procesu projektowania nowych rozwiązań metodą Design Thinking, ale także szereg wskazówek. Rady zawarte w tekście dotyczą poszczególnych etapów procesu i wynikają z własnych doświadczeń autorów, którzy są praktykami DT. Beata Michalska-Dominiak i Piotr Grocholiński postanowili podzielić się swoją wiedzą na temat Design Thinking, ale nie wiedzą encyklopedyczną, a praktyczną, wynikającą z setek godzin przeprowadzonych warsztatów. Przytaczą liczne przykłady i case study, a także wyniki prac, jakie zostały wprowadzone w życie. Czego dowiesz się z książki? Metoda design thinking składa się z 5 kroków, które w książce został podzielony na etapy: Odkrywanie, Definiowanie wyzwania, Tworzenie rozwiązania, Prototypowanie i testowanie oraz Planowanie wdrożenia. To opisowe i rozplanowane w czasie elementy klasycznego modelu DT. Dzięki temu czytelnik może jeszcze bardziej dogłębniej zrozumieć istotę poszczególnych kroków i dowiedzieć się, jakie aktywności należy wykonać na każdym etapie projektowania. Misja design thinking polega głównie na tworzeniu nowych rozwiązań na podstawie obserwacji, a z książki dowiesz się, jak swój pomysł znaleźć, przetestować i wdrożyć na rynku. Ponadto, poznasz zbiór praktycznych narzędzi przydatnych w pracy z tą metodą w czasie warsztatów. Dla kogo? Poradnik design thinking skierowany jest do dwóch grup odbiorców: Dla początkujących, którzy chcą poznać metodę DT i zacząć ją wdrażać w swojej firmie lub zespole/departamencie/dziale. Z książki dowiedzą się nie tylko co składa się na cały proces, ale także jakich narzędzi użyć i jakie czynności wykonać na każdym z etapów tworzenia. Dla moderatorów, którzy poszukują usprawnień i nowych elementów, które mogliby wprowadzić w prowadzone przez siebie warsztaty. Poznają np. nowe sposoby na pobudzenie uczestników tzn. energizery, testy osobowości czy wybór pomysłów do prototypowania. Poradnik dostarczy Ci wiedzy, ale także sporo inspiracji, dzięki przytoczonym przykładom, dlatego każdy znajdzie w nim coś dla siebie. W dodatku jest napisany bardzo przystępnym językiem, który umożliwia “pochłonięcie” lektury w jeden wieczór. Dużo obrazków i zdjęć, które są typowe dla metody DT, dodatkowo sprawia że książka jest pozytywna w odbiorze. Po jej przeczytaniu będziesz mógł/mogła sam/a rozpocząć pracę z design thinking. Autorzy zwracają również uwagę na rolę moderatora warsztatów design thinking, a mianowicie dobrze, aby była to osoba nie pracująca na co dzień z daną grupą warsztatową. Dzięki temu możliwe jest trzeźwe spojrzenie na tworzone rozwiązania i nie sympatyzowanie czy negowanie wybranych z nich. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o metodzie design thinking zachęcam do przeczytania książki “Poradnik design thinking – czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie”, a jeśli chcesz, abyśmy przeprowadzili takie warsztaty w Twojej firmie, skontaktuj się z nami.
-
Recenzja: books4business.plRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Poradnik design thinking Czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie Barbara Michalska-Dominiak i Piotr Grocholiński to specjaliści ds. myślenia projektowego, które pomogli wdrożyć w wielu organizacjach. Na bazie swych doświadczeń napisali „Poradnik design thinking, czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie”. Przeanalizujmy ich propozycje. 6 kroków design thinking Design thinking, myślenie polegające na rozwiązywaniu problemów, zawiera sześć kroków: Odkrywanie (empatię) – pozyskiwanie informacji o użytkowniku dzięki bezpośredniej interakcji, „wejściu w buty klienta” (klientocentryczności) i poznanie odbiorcy poprzez wywiady i obserwacje. Szczególnie polecane są wywiady pogłębione. Jak się do nich przygotować? Autorzy rekomendują: przekazanie zespołowi segmentu klientów oraz podzielenie zespołu na podzespoły badających i notujących. Przed przeprowadzeniem wywiadu wyjaśnijmy, na czym będzie on polegać, podajmy czas trwania oraz uważnie słuchajmy. Następnie, przechodzimy do Definiowania wyzwania (określania potrzeb) – składa się z ono analizy i syntezy. Pomoc stanowią tu specjalistyczne matryce (wzory w publikacji) i zadawanie pytań HMW (how might we – jak możemy pomóc?). Dalej czeka nas Tworzenie rozwiązania (generowanie pomysłów) – sprzyja mu współpraca w różnorodnym zespole, łączenie perspektyw i nieschematyczne myślenie. Tworzenie rozwiązań przyśpiesza burza mózgów. Kolejnym etapem jest Prototypowanie – zamiana pomysłów na prototypy (makiety, storyboardy), demonstrujące kluczowe funkcje i metody zastosowania. Przydaje się do tego myślenie abstrakcyjne, a także akceptacja popełniania błędów. Prezentując prototypy musimy pokazać kontekst, zwracać się do użytkownika i unikać retoryki marketingowej. Przedostatnim stopniem jest Testowanie – skonfrontowanie wizji i efektów pracy zespołu – im więcej krytyki, tym szybsze wyłapanie usterek. Powinniśmy zatem uważnie słuchać, pytać i nie obrażać się. Strukturę wieńczy: Planowanie wdrożenia, z nieodzowną Matrycą MoSCoW (must-should-could-won’t) – określającą, które funkcje są potrzebne, a które nie. Esencja myślenia projektowego i jego przykłady Zalety design thinking? Zwiększenie sprzedaży, nowa strategia firmy, pozyskiwanie wartościowych pracowników, innowacyjny produkt oraz lepsza komunikacja zespołowa. Firmy stosujące design thinking szybko diagnozują potrzeby klientów, oszczędzają pieniądze i efektywnie sięgają po kompetencje oraz doświadczenia ludzi. Główni aktorzy to: Użytkownik/klient Zespół projektowy Projektant Sponsor. Istotnymi narzędziami zaś są warsztaty tematyczne, sesje refleksji i energizery/pobudzacze. Do firm, które odniosły sukces dzięki myśleniu projektowaniu zaliczamy m.in.: szpital dziecięcy w Pittsburghu, Agora S.A. i Amica S.A., czy Inkubator przedsiębiorczości Politechniki Łódzkiej. Książka „Poradnik design thinking, czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie” to kompleksowe teoretyczno-praktyczne instrukcje nadające firmom nowe barwy. Podążanie za wskazówkami Michalskiej-Dominiak i Grocholińskiego przyniesie przedsiębiorcom wiele dobrego.
-
Recenzja: Kultura i sztuka.plRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
„Poradnik design thinking – czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie" to pierwsza w Polsce książka na temat design thinking pokazująca proces w bardzo praktyczny i użyteczny sposób, prezentująca doświadczenia praktyków, którzy na co dzień wykorzystują myślenie projektowe w polskim biznesie! Design thinking to stosowana od kilkudziesięciu lat metoda, której skuteczności dowodzi między innymi sukces takich firm, jak Apple czy Google. Coraz częściej usłyszeć można o podejściu lub wręcz filozofii design thinking, która rewolucjonizuje różne sfery biznesu. Ten sposób myślenia opiera się przede wszystkim na gruntownym poznaniu i zrozumieniu potrzeb użytkowników - ostatecznych odbiorców nowych rozwiązań. Główną zaletą metody jest jej uniwersalność i intuicyjność, które sprawiają, że może być wykorzystywana niemal w każdej dziedzinie – od projektowania przedmiotów użytkowych, po przygotowywanie nowych usług czy wreszcie prowadzenie szkoleń. Podejście design thinking bazuje na trzech filarach: kulturze zrozumienia, dociekliwości i kwestionowaniu utartych schematów. Dzięki temu możliwe jest nie tylko kreowanie rozwiązań, które w pełni odpowiadają na ludzkie potrzeby, ale także niwelowanie tak zwanych punktów zapalnych. Dzięki temu szybko identyfikowane są również punkty zapalne, których zniwelowanie może znacząco przyczynić się do podniesienia jakości życia, pracy oraz doświadczeń pojedynczego człowieka i całego społeczeństwa. Jedna z głównych zalet filozofii design thinking, która sprawia, że po metodę tę sięgają wizjonerzy współczesnego biznesu jest fakt, iż pomaga ona w łatwy sposób połączyć funkcjonalność danego rozwiązania z technologiczną możliwością wykonania danego projektu oraz z jego opłacalnością. Poradnik design thinking, czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie krok po kroku powadzi czytelnika przez cały proces posługiwania się metodą design thinking. Autorzy w szczegółowy i niezwykle przejrzysty sposób przedstawiają wszystkie etapy pracy: odkrywanie, definiowanie wyzwania (potrzeb), tworzenie rozwiązania, prototypowanie, testowanie, planowanie wdrożenia oraz fundamentalne pytania, na które odpowiedzi pozwalają stworzyć projekt idealny. Książka omawia też praktyczne narzędzia, które z powodzeniem można wykorzystać we własnej firmie oraz wzbogacona została o studia przypadków z różnych branż oraz opinie i doświadczenia specjalistów, którzy stosują te metodę w swoim biznesie. Niewątpliwym atutem tej publikacji jest także przykuwająca wzrok, a jednocześnie przejrzysta szata graficzna. Trzymając tę książkę w ręce można dosłownie dotknąć efektów, jakie przynosi stosowanie metody design thinking w praktyce! O autorach: Beata Michalska-Dominiak — doświadczony moderator design thinking, praktyk z bogatym doświadczeniem w zakresie prowadzenia i kierowania projektami oraz wsparcia procesów transformacyjnych w organizacjach. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności oraz rezydentem Art Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi. Z potencjału myślenia projektowego czerpie podczas prowadzenia szkoleń i warsztatów dla biznesu, administracji publicznej, edukacji i sektora pozarządowego (ma na koncie ponad 1000 godzin szkoleniowych). Współpracuje z uczelniami, w roli eksperta bierze udział w konferencjach i kongresach. Angażuje się w wiele inicjatyw, w ramach których sprawia, że problemy zmieniają się w wyzwania, i wspiera poszukiwanie skutecznych rozwiązań. Piotr Grocholiński — posiada bogate doświadczenie w zakresie tworzenia strategii, modeli biznesowych, segmentacji, zarządzania produktem oraz przeprowadzania zmian w organizacji. Wiedzę i umiejętności zdobywał, pracując w środowiskach wielokulturowych (między innymi ING Bank Śląski, Nordea Bank, LG Petro Bank) oraz w ramach niezależnego wsparcia biznesowego dla firm z różnych sektorów (bankowego, ubezpieczeniowego, energetycznego, edukacyjnego, hotelowego i innych). Dzięki praktyce biznesowej i projektowej (design thinking, service design) skutecznie łączy obszar biznesowy z procesami projektowania. Pomaga liderom oraz ich zespołom przechodzić proces transformacji, patrzeć oczami klienta, wdrażać design thinking i wzmacniać kulturę innowacji. Swoimi doświadczeniami dzieli się także ze studentami Uniwersytetu Łódzkiego.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-9336-3, 9788328393363
- Data wydania książki drukowanej:
- 2019-10-15
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-9463-6, 9788328394636
- Data wydania ebooka:
- 2019-10-15 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- ISBN Audiobooka:
- 978-83-283-9477-3, 9788328394773
- Data wydania audiobooka:
- 2020-01-14 Data wydania audiobooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 240x190
- Numer z katalogu:
- 167622
- Książka w kolorze:
- Tak
- Rozmiar pliku Pdf:
- 21.8MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 6.7MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 11.9MB
- Rozmiar pliku mp3:
- 204.7MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
E-biznes
Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Spis treści książki
- Słowo od autorów (9)
- Autorzy (12)
- Trochę historii (17)
- Zmiany, zmiany, zmiany... (19)
- Proces design thinking (24)
- Czas trwania procesu (34)
- Główni aktorzy procesów design thinking (36)
- Określanie celu (37)
- Konstruowanie zespołu projektowego (38)
- Testy osobowościowe (40)
- Liczebność zespołu projektowego (42)
- Przestrzeń (43)
- Zasady pracy (44)
- Przykładowa agenda (45)
- Pobudzacze (energizery) (46)
- Odkrywanie, czyli poznaj klienta (52)
- Potrzebne kompetencje (52)
- Co jest istotne? (53)
- Odkrywanie krok po kroku (55)
- Jak przełożyć głos klienta na konkretne działania? (67)
- Potrzebne kompetencje (78)
- Co jest istotne? (78)
- Definiowanie wyzwania krok po kroku (79)
- Potrzebne kompetencje (94)
- Co jest istotne? (95)
- Tworzenie rozwiązania krok po kroku (97)
- Wybrane rodzaje burzy mózgów (100)
- Selekcja pomysłów (109)
- Wybór pomysłów (111)
- Potrzebne kompetencje (118)
- Co jest istotne? (118)
- Prototypowanie krok po kroku (119)
- Formy prototypów (123)
- Prezentacja prototypów (124)
- Potrzebne kompetencje (128)
- Co jest istotne? (128)
- Testowanie krok po kroku (129)
- Iteracja (134)
- Potrzebne kompetencje (135)
- Planowanie wdrożenia krok po kroku (137)
- Praktyczne przykłady zastosowania design thinking - kilka kejsów (146)
- 1. ZAPROJEKTOWANE PO LUDZKU (148)
- 2. IDEMIA - projekt firmy Oberthur Technologies R&D Poland sp. z o.o. (152)
- 3. SMART-UP LAB (157)
- 4. BUDUJEMY INKUBATOR PRZEDSIĘBIORCZOŚCI POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ (160)
- Podziękowania (169)
- Źródła wiedzy i inspiracji (170)
1. Design thinking - krótkie wprowadzenie (14)
2. Zanim zaczniesz (32)
3. Odkrywanie (48)
4. Definiowanie wyzwania (76)
5. Tworzenie rozwiązania (92)
6. Prototypowanie (114)
7. Testowanie (126)
8. Planowanie wdrożenia (132)
Na zakończenie (166)
Onepress - inne książki
-
Storytelling oparty na danych to idealne narzędzie dla tych zespołów w firmie, których praca polega między innymi na wspieraniu procesów decyzyjnych (takich jak dział finansowy czy dział analiz). Jego celem jest skuteczne korzystanie ze skomplikowanych analiz lub z rozbudowanych danych do podejmo...(37.95 zł najniższa cena z 30 dni)
37.95 zł
69.00 zł(-45%) -
Brak pewności siebie odpowiada za poczucie bezradności i bezcelowości, za brak samokontroli, prokrastynację i rozpacz. Musisz oduczyć się autokrytycyzmu i wątpienia w swoje możliwości! Napoleon Hill usłyszał od Andrew Carnegiego: Pewność siebie jest stanem umysłu, który jest konieczny, by odnieść...
Pewność siebie. Przepis na sukces według Napoleona Hilla Pewność siebie. Przepis na sukces według Napoleona Hilla
(27.03 zł najniższa cena z 30 dni)27.89 zł
42.90 zł(-35%) -
Marka osobista. To niejako alternatywne, może nowocześniejsze, a na pewno marketingowe określenie na coś, co kiedyś nazywaliśmy reputacją. A reputacja to wiadomo - słyszymy czyjeś nazwisko, widzimy czyjąś twarz i wiemy: to taki a taki lub taka a taka, zajmuje się tym i tym, zachowuje się tak i ta...
Ty w social mediach. Podręcznik budowania marki osobistej dla każdego. Wydanie III poszerzone Ty w social mediach. Podręcznik budowania marki osobistej dla każdego. Wydanie III poszerzone
(34.59 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Poradnik jest przeznaczony dla osób początkujących, które zastanawiają się nad zainwestowaniem środków w papiery wartościowe. Można to zrobić za pośrednictwem rozmaitych instrumentów finansowych - autor omawia je wszystkie, a przy tym przedstawia szanse i zagrożenia, jakie wiążą się z poszczególn...
Giełda. Poznaj podstawy i zacznij inwestować w papiery wartościowe Giełda. Poznaj podstawy i zacznij inwestować w papiery wartościowe
(53.40 zł najniższa cena z 30 dni)57.84 zł
89.00 zł(-35%) -
Branża IT jest dość nietypowa. Poza nielicznymi wyjątkami ― jak specjaliści od sprzętu ― większość osób realizujących projekty informatyczne, tworzących oprogramowania i podtrzymujących działanie systemów może pracować zdalnie. Co więcej, zdalnie oznacza czasem operowanie z drugiego k...(37.17 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Wielu ludzi zadaje sobie pytanie, dlaczego niektórzy odnoszą większe sukcesy niż inni. Jeśli zamiast szukać prawdziwej odpowiedzi, wolisz zadowolić się czymś w rodzaju „świat nie jest sprawiedliwy” albo „tylko osoby mające niezwykłe szczęście mogą być spełnione i bogate”, ...
Nawyki warte miliony. Jak nauczyć się zachowań przynoszących bogactwo (premium) Nawyki warte miliony. Jak nauczyć się zachowań przynoszących bogactwo (premium)
(64.35 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
W social mediach autentyczność to potęga ― ludzie ją doceniają i nagradzają. Przybywa obserwujących, siła marki rośnie. A czy jest ktoś bardziej prawdziwy niż człowiek, który w mediach społecznościowych występuje osobiście, korzystając przy tym ze swojego potencjału wyrażonego ciepłym głose...(37.17 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Era sztucznej inteligencji, która potrafi przeszukać, skompilować i (niemal) twórczo przekształcić nieskończone zasoby internetu w spójny, mający sens artykuł, właśnie nadeszła. ChatGPT jest powszechnie przedstawiany jako bat na copywriterów. W kilka sekund, szybko i sprawnie robi to, co człowiek...
Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo
(34.59 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Żyjemy w świecie, w którym realne kompetencje, czyli posiadane przez nas wiedza, doświadczenie i umiejętności, są zaledwie wstępem, podglebiem sukcesu. Jeśli zostaną dostrzeżone i nagrodzone bez dodatkowego zaangażowania z naszej strony, to super. Niestety, to się nieczęsto zdarza. Dużo częstsza ...
Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji
(29.18 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Retoryka to sztuka budowania artystycznej, perswazyjnej wypowiedzi, a także wiedza o właściwej komunikacji między autorem treści i jej odbiorcami. W starożytności uważana była za jeden z filarów kultury. W średniowieczu nauczano jej w szkołach. Aż do XIX wieku uważano za niezbędny element wykszta...
Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać
(31.44 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Poradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie Beata Michalska-Dominiak, Piotr Grocholiński (4) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(1)
(0)
(1)
(0)
(1)
więcej opinii