ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Biznes muzyczny. Ekonomiczne i marketingowe aspekty fonografii

(ebook) (audiobook) (audiobook)
Autor:
Patryk Gałuszka
Wydawnictwo:
Placet
Ocena:
Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
Stron:
298
     PDF
Czytaj fragment

Ebook (36,80 zł najniższa cena z 30 dni)

46,00 zł (-20%)
36,80 zł

Dodaj do koszyka lub Kup na prezent Kup 1-kliknięciem

(36,80 zł najniższa cena z 30 dni)

Przenieś na półkę

Do przechowalni

Każdy z nas jest w różnym stopniu konsumentem produktów branży fonograficznej, rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, dlaczego muzyka dociera do nas w takiej lub innej formie. Pomińmy chwilowo tak oczywiste przykłady jak kupno płyty lub uczestnictwo w koncercie. Muzyka dociera do nas także za pośrednictwem mediów od radia do Internetu. Pojawia się ona w filmach i reklamach, często decydując o ich powodzeniu. Towarzyszy nam także niejednokrotnie w trakcie zakupów w sklepie lub podczas przejażdżki hotelową windą. Za tymi pozornie oczywistymi momentami obcowania z muzyką kryje się potężny, skomplikowany system przepływu środków pieniężnych od osób i instytucji korzystających z muzyki do wytwórni oraz artystów ją tworzących i wykonujących.

Czy poznanie i analiza tego jak funkcjonuje ten system nie jest fascynującym wyzwaniem?

Postęp technologiczny wynalezienie metod kompresji dźwięku (plik mp3) oraz upowszechnienie się Internetu całkowicie zmieniają dotychczasowe sposoby dystrybucji i konsumpcji muzyki, stopniowym zmianom powinien podlegać również system praw autorskich. Taki obrót spraw nie jest jednak na rękę dużym wytwórniom muzycznym. Wmawiają one opinii publicznej, że tzw. piractwo internetowe godzi w interesy artystów. W dyskusjach tych niejednokrotnie dominują emocje, a zdecydowanie brakuje podejścia merytorycznego.

Wybrane bestsellery

Patryk Gałuszka

Placet - inne książki

Zamknij

Wybierz metodę płatności