Ask, Measure, Learn. Using Social Media Analytics to Understand and Influence Customer Behavior
- Autorzy:
- Lutz Finger, Soumitra Dutta
- Promocja Przejdź
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 338
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
Opis książki: Ask, Measure, Learn. Using Social Media Analytics to Understand and Influence Customer Behavior
You can measure practically anything in the age of social media, but if you don’t know what you’re looking for, collecting mountains of data won’t yield a grain of insight. This non-technical guide shows you how to extract significant business value from big data with Ask-Measure-Learn, a system that helps you ask the right questions, measure the right data, and then learn from the results.
Authors Lutz Finger and Soumitra Dutta originally devised this system to help governments and NGOs sift through volumes of data. With this book, these two experts provide business managers and analysts with a high-level overview of the Ask-Measure-Learn system, and demonstrate specific ways to apply social media analytics to marketing, sales, public relations, and customer management, using examples and case studies.
Wybrane bestsellery
-
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A...
Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
W social mediach autentyczność to potęga ― ludzie ją doceniają i nagradzają. Przybywa obserwujących, siła marki rośnie. A czy jest ktoś bardziej prawdziwy niż człowiek, który w mediach społecznościowych występuje osobiście, korzystając przy tym ze swojego potencjału wyrażonego ciepłym głose...(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Instagram. Medium społecznościowe, które jest z nami już od kilkunastu lat, właśnie przeżywa boom. W rytmie, w jakim zamiera Facebook, Instagram rośnie, docierając do coraz większej liczby osób. Prosty, fotograficzny lub filmowy przekaz okraszony kilkoma słowami komentarza, oczywiście hashtagami ...
Magia Instagrama. Jak zdobyć milionowe zasięgi w 90 dni Magia Instagrama. Jak zdobyć milionowe zasięgi w 90 dni
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
…jeśli naprawdę chcesz nakłonić je do pracy na Twoją rzecz! Social media okazały się być nową areną wymiany luźnych myśli, koncepcji ideologicznych i wiedzy z różnych, często całkiem praktycznych dziedzin życia. Dla firm stały się idealnym kanałem komunikacji z klientami. Wiele marek robi t...
Strategiczne podejście do działania w social mediach Strategiczne podejście do działania w social mediach
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Nasze życie w dużym stopniu toczy się w internecie. Także interesy załatwiamy w sieci ― tu poszukujemy produktów i usług, opinii o nich i miejsc, w których możemy zaspokoić daną potrzebę. E-zakupy stają się codziennością. Przedsiębiorcy, świadomi preferencji zakupowych Polaków, dostosowują ...
Internet możliwości. O tym, jak wypromować firmę i zarabiać więcej, pracując mniej Internet możliwości. O tym, jak wypromować firmę i zarabiać więcej, pracując mniej
(24.50 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
To trzecie, gruntownie uzupełnione wydanie świetnego podręcznika poświęconego metodzie Running Lean. W systematyczny i praktyczny sposób pokazano w nim, jak krok po kroku przekształcić pomysł w produkt, który będzie dopasowany do potrzeb rynku i dzięki temu zapewni płacących klientów. Znajdziesz ...
Metoda Running Lean. Iteracja od planu A do planu, który da Ci sukces. Wydanie III Metoda Running Lean. Iteracja od planu A do planu, który da Ci sukces. Wydanie III
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
To kolejny tom z serii Strategyzer przeznaczonej dla wizjonerów biznesu. Skorzystają z niej przedsiębiorcy, kierownictwo dużych organizacji oraz liderzy innowacji. Znalazły się tu opisy kluczowych narzędzi pozwalających budować modele biznesowe odporne na destabilizację, zarządzać portfelem przed...
Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Alan Smith, Frederic Etiemble
(26.90 zł najniższa cena z 30 dni)26.90 zł
89.00 zł(-70%) -
Ta książka to praktyczny przewodnik wdrażania koncepcji lean i agile w funkcjonującej organizacji. Przedstawiono tu zestaw wzorców i zasad, przy tym skoncentrowano się na heurystycznym podejściu do implementacji. Sporo miejsca poświęcono eksperymentowaniu, dzięki któremu można wybrać najlepszą te...(19.90 zł najniższa cena z 30 dni)
26.95 zł
49.00 zł(-45%) -
Ta książka jest długo oczekiwaną kontynuacją bestsellerowej Siły przedsiębiorczości, siły upadku. Pozwoli Ci ona poznać nawyki i sposoby codziennego funkcjonowania ludzi sukcesu, którzy dzięki ciężkiej pracy dostali się na szczyty. Znajdziesz tu zapis szczerych rozmów z wieloma niezwykłymi osobam...
Wstawaj i walcz. Sprawdzone strategie, techniki i nawyki produktywności ludzi sukcesu Wstawaj i walcz. Sprawdzone strategie, techniki i nawyki produktywności ludzi sukcesu
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)21.95 zł
39.90 zł(-45%)
Ebooka "Ask, Measure, Learn. Using Social Media Analytics to Understand and Influence Customer Behavior" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Ask, Measure, Learn. Using Social Media Analytics to Understand and Influence Customer Behavior" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Ask, Measure, Learn. Using Social Media Analytics to Understand and Influence Customer Behavior" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-14-493-3683-7, 9781449336837
- Data wydania ebooka:
- 2014-01-23 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Język publikacji:
- angielski
- Rozmiar pliku ePub:
- 7.6MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 7.6MB
- Kategorie:
Social Media
Start-up
Spis treści książki
- Ask, Measure, Learn
- Dedication
- Dedication
- Introduction
- The Fourth V of Data
- The Promise
- The Data Focus
- More Data
- Better Technology
- Analytics Focus
- What This Book Covers
- Chapter Outline
- Safari Books Online
- How to Contact Us
- Acknowledgments
- I. Media Measurement by Function
- 1. Marketing
- Marketing and Social Media: The Promise and the Reality
- Three Myths about Social Media
- Social Media Is Cheap
- Social Media Is Fast
- Social Media Is Just Another Channel
- Branding
- Social Media: A New Class of Metrics
- Reach Does Not Equal Awareness
- Case: Virgin Atlantic Airways
- Where is Linda?
- Return on Investment: Was Linda Worth It?
- 1. Marketing
- Purchase Intent
- How to Find Purchase Intent
- Behavioral Targeting
- Social Targeting
- You Say It...
- You Like It...
- Your Friends Like It...
- Homophily versus Influence
- Social Connections versus Behavior
- The Influencer
- Summary
- Workbook
- 2. Sales
- Introduction
- Social Sales
- Data-Driven Sales
- Introduction
- Reach Versus Intention
- Social Confirmation Creates Trust
- User Ratings
- User comments
- Social Confirmation Creates Trust
- Peer Pressure
- Do Social Confirmation and Peer Pressure Work?
- Whator WhoWould Make You Buy?
- Recommendation Systems
- Collaborative Recommendations
- Content-Based Recommendations
- The Technology of Recommendation Systems
- The Cold-Start Problem
- Not Enough Data
- No Surprises
- How to Build a Recommendation System: Start Small
- Trust, Personality, and Reason
- Personal Relationships
- Reason
- Summary
- Workbook
- 3. Public Relations
- PR Often Has No Measurable ROI
- Measuring People
- Reach in PR
- Context in PR
- Context of the content
- Context of the author
- Journalism CRM
- Communication Is Human
- Six principles of influence
- Measuring Distributing
- Clipping
- The Myth of Number of Articles
- Reading Lists
- Engagement
- Clicking
- Sharing, Liking, Thumbs Up
- Commenting
- Copying
- Effort versus Impact
- Case: Spread of the Idea of Resilient India
- PR to Warn
- Examples of PR disasters
- Inappropriate selling
- Underestimation of virality
- Self-censorship
- Impersonation
- Examples of PR disasters
- No Early Warning Systems
- Nondeterministic
- Speed to disaster
- Case: McDonalds
- Warning Signals
- Summary
- Workbook
- 4. Customer Care
- New Voice of the Customer
- Dell Hell
- United Breaks Guitars
- New Voice of the Customer
- Customer Care 2.0
- Knowledge Bases and Customer Self-Service
- Happier Employees
- Smart Selection
- Positive Publicity
- Dos and Donts
- Get Clients into Your Service Channel
- Mind the Trolls
- Resources and Scaling
- Is Social Customer Care the New Commodity?
- Automation and Business Intelligence
- A Case of Airline Customer Satisfaction
- Sentiment Algorithm
- Anaphora Algorithm
- Context
- Can we use it at all?
- Case Sony Ericssonspecial words
- A Dynamic Approach to Machine Learning
- Case: newBrandAnalytics
- Case: Dells customer care
- Summary
- Workbook
- 5. Social CRM: Market Research
- Case Study: Customer Lifecycle
- Analytical CRM: The New Frontier
- Issues with the Traditional Way
- Turning CRM Around
- Facebook and Open Graph
- Which Data?
- Social Media: Too Shallow?
- Personal Data: Too Sensitive?
- Summary
- Workbook
- 6. Gaming the System
- Spam and Robots
- Creating Reach
- How to Spot Bots
- Smearing Opponents
- John Sununu
- Follower Scandals
- Creating Influence and Intention
- A Turing Test on Twitter
- The US Militarys Search for Social Media Robots
- Spreading Paid Opinions: Grassroots and Astroturfing
- SOPA and PIPA Act: A Modern Grassroots Movement
- Microsofts Antitrust Case
- Chinas 50-Cent Bloggers
- Cause, Access, and Reach
- Contagiousness
- Kony2012
- Viral by Design
- The Truth about the Truth
- How to Spot Attempts to Create Contagiousness
- The Opposite of Virality: Suppressing Messages
- Blurry Lines
- The Case of Facebook
- Summary
- Workbook
- 7. Predictions
- Predicting the Future
- Prediction of Learning
- Predicting Elections
- Selection Bias
- Bad PR Bias
- Predicting Voting Behavior
- Predicting Box Offices
- The Movie Industry
- Insights with Caution
- Conclusion
- Predicting the Stock Market
- Closing Predictions
- Workbook Questions
- II. Build Your Own Ask-Measure-Learn System
- 8. Ask the Right Question
- Case Study: Major Telecom Company
- Background Knowledge
- Was He Heard?
- Case Study: Major Telecom Company
- Formulate the Question
- Creative Discovery
- Domain Knowledge
- The Right Question
- 8. Ask the Right Question
- An Industry in Search of a Question
- Summary
- Workbook Questions
- 9. Use the Right Data
- Which Data Is Important?
- Causation
- Correlation versus causation
- Direct effect
- Reverse effect
- The unknown third
- All of the above
- Correlation versus causation
- Causation
- Testing for Correlation
- Error, or Why Structured Data Is Superior
- Structured
- Unstructured
- Which Data Is Important?
- Cost and Insider Knowledge
- Case: A Matchmaking Engine
- Data Selection
- Sampling
- Subsets
- I know keywords
- No truth
- Case: Haiti
- Summary
- Workbook
- 10. Define the Right Measurement
- Examples of Social Media Metrics
- Influence
- Consumer Preference
- The Quest for ROI
- Examples of Social Media Metrics
- The Risks of Metrics
- Influencing the metric
- Wrong behavior
- Changes Over Time and Space
- Overcoming the issues
- Summary
- Workbook
- III. Appendix
- A. All Names
- Endorsement
- Introduction
- Chapter 1, Marketing
- Chapter 2, Sales
- Chapter 3, Public Relations
- Chapter 4, Customer Care
- Chapter 5, Social CRM: Market Research
- Chapter 6, Gaming the System
- Chapter 7, Predictions
- Chapter 8, Ask the Right Question
- Chapter 9, Use the Right Data
- Chapter 10, Define the Right Measurement
- A. All Names
- Index
- About the Authors
- Colophon
- Copyright
O'Reilly Media - inne książki
-
Decentralized finance (DeFi) is a rapidly growing field in fintech, having grown from $700 million to $100 billion over the past three years alone. But the lack of reliable information makes this area both risky and murky. In this practical book, experienced securities attorney Alexandra Damsker ...(203.15 zł najniższa cena z 30 dni)
211.65 zł
249.00 zł(-15%) -
Analytics projects are frequently long, drawn-out affairs, requiring multiple teams and skills to clean, join, and eventually turn data into analysis for timely decision-making. Alteryx Designer changes all of that. With this low-code, self-service, drag-and-drop workflow platform, new and experi...(245.65 zł najniższa cena z 30 dni)
245.65 zł
289.00 zł(-15%) -
Effective, repeatable, and insightful analytics are key to ROI in customer relationship management systems. Many organizations, however, lack the automated reporting tools they need to run their businesses and instead choose to massage the data in Excel. But there's a better way. Salesforce's sta...(203.15 zł najniższa cena z 30 dni)
211.65 zł
249.00 zł(-15%) -
Slow systems are frustrating. They waste time and money. But making consistently great decisions about performance can be easy, if you understand what's going on. This book explains in a clear and thoughtful voice why systems perform the way they do. It's for anybody who's curious about how compu...(169.14 zł najniższa cena z 30 dni)
177.65 zł
209.00 zł(-15%) -
If you're planning, building, or implementing a cloud strategy that supports digitalization for your financial services business, this invaluable guide clearly sets out the crucial factors and questions to consider first. With it, you'll learn how to avoid the costly and time-consuming pitfalls a...
Digitalization of Financial Services in the Age of Cloud Digitalization of Financial Services in the Age of Cloud
(143.65 zł najniższa cena z 30 dni)152.15 zł
179.00 zł(-15%) -
Digital transformation has accelerated nearly tenfold in recent years as both a business and technology journey. Yet, most white papers and how-to guides still focus solely on the business side, rather than include methods for optimizing the technology behind it. This handbook shows CIOs, IT dire...(126.65 zł najniższa cena z 30 dni)
126.65 zł
149.00 zł(-15%) -
Product management has become a critical function for modern organizations, from small startups to corporate enterprises. And yet, the day-to-day work of product management remains largely misunderstood. In theory, product managers are high-flying visionaries who build products that people love. ...(126.65 zł najniższa cena z 30 dni)
126.65 zł
149.00 zł(-15%) -
NLP has exploded in popularity over the last few years. But while Google, Facebook, OpenAI, and others continue to release larger language models, many teams still struggle with building NLP applications that live up to the hype. This hands-on guide helps you get up to speed on the latest and mos...
Applied Natural Language Processing in the Enterprise Applied Natural Language Processing in the Enterprise
(228.65 zł najniższa cena z 30 dni)237.15 zł
279.00 zł(-15%) -
Most of the high-profile cases of real or perceived unethical activity in data science aren’t matters of bad intent. Rather, they occur because the ethics simply aren’t thought through well enough. Being ethical takes constant diligence, and in many situations identifying the right ch...
97 Things About Ethics Everyone in Data Science Should Know 97 Things About Ethics Everyone in Data Science Should Know
(143.65 zł najniższa cena z 30 dni)143.65 zł
169.00 zł(-15%) -
If you want to build an enterprise-quality application that uses natural language text but aren’t sure where to begin or what tools to use, this practical guide will help get you started. Alex Thomas, principal data scientist at Wisecube, shows software engineers and data scientists how to ...
Natural Language Processing with Spark NLP. Learning to Understand Text at Scale Natural Language Processing with Spark NLP. Learning to Understand Text at Scale
(211.65 zł najniższa cena z 30 dni)220.15 zł
259.00 zł(-15%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Ask, Measure, Learn. Using Social Media Analytics to Understand and Influence Customer Behavior Lutz Finger, Soumitra Dutta (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.