Co to jest copywriting? Jak zacząć z copywritingiem? Odpowiedzi znajdziesz w książce Copywriting. Trafiaj słowem w umysły odbiorców. Dowiesz się jak tworzyć skuteczne treści sprzedażowe. Twój copywriting będzie wciągający i interesujący, a słowa, które napiszesz, zapadną w pamięć odbiorców na dłużej! W tym wpisie chciałbym podzielić się z Tobą informacją odnośnie etapów świadomości konsumentów. Poznaj 5 kroków do zwiekszania świadomości konsumenta i zrozum lepiej jego potrzeby!

 

 

Etap 1 to "nieświadomość"

Na tym etapie Twoi odbiorcy są nieświadomi tego, że mają potrzebę lub problem. Do tego grona zaliczają się osoby, które potrzebują przekonujących argumentów. Kiedy więc zwracasz się do nich, skup się na ich potrzebach. Ty wiesz, że mają problem, ale oni sami jeszcze nie są tego świadomi. Dlatego spraw, by odkryli potrzebę nabycia produktu lub usługi, którą oferujesz.

Pisanie do nieświadomych odbiorców wymaga delikatnego operowania słowem. Tu nie możesz stosować taktyk sprzedaży bezpośredniej. Skup się raczej na budowaniu relacji z klientem, rozmowie o potrzebach, dzieleniu się historiami oraz swoją wiedzą i materiałami. Wyklaruj im ich problem, wykorzystując swoją wiedzę na temat grupy docelowej. Kiedy pomożesz im zidentyfikować potrzebę, będą gotowi pójść o krok dalej. Uświadomią sobie konieczności posiadania Twojego produktu. Jeśli Ci się uda, przejdą do kolejnego etapu.

 

Etap 2 to "świadomość problemu"

Odbiorcy już wiedzą, co jest ich bolączką i potrzebują teraz Twojej pomocy. Twoim zadaniem jest zwrócenie uwagi na rozwiązanie problemu, którym jest Twój produkt lub usługa. Jednak zanim zaprezentujesz swoją ofertę, wykorzystując język korzyści, pokaż im, że czujesz i rozumiesz dyskomfort, który odczuwają w związku z nierozwiązaną sprawą.

Kiedy uświadomisz odbiorcę, że zdajesz sobie sprawę z tego jak się czuje, pokażesz mu, że wiesz jakie emocje przeżywa i w jakiej jest teraz sytuacji, chętniej zwróci się do Ciebie o pomoc. W ten sposób zyskasz kolejną przewagę. Poruszając emocje, wzbudzisz niepokój u odbiorcy, który będzie desperacko chciał znaleźć się w kolejnym etapie świadomości konsumenckiej.

Okładka Copywriting. Trafiaj słowem w umysły odbiorców

(druk)

29,40 zł 49,00 zł(-40%)

(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)

 

Etap 3 to "świadomość rozwiązania"

Wywołałeś maksymalny niepokój u odbiorcy i uświadomiłeś go o problemie. Teraz pora na kolejny etap, którym jest świadomość rozwiązania problemu. Kiedy odbiorca znajduje się na tym etapie, może znać wiele rozwiązań tego, co go trapi, lecz wciąż jeszcze nie poznał Twojej oferty. To czas, w którym zachęcisz go do swojego produktu lub usługi.

Wykorzystaj język korzyści i pokaż, że to, co masz mu do zaoferowania odmieni jego życie. Uświadom go, że rozwiązanie problemu jest na wyciągnięcie ręki i że właśnie Ty posiadasz ten złoty środek. 

 

Etap 4 to "świadomość produktu lub usługi"

Twój odbiorca wie już, że oferowany przez Ciebie produkt lub usługa sprawi, że jego problemy znikną. Jednak nadal nie jest jeszcze przekonany do zakupu. Teraz przychodzi moment, aby wskazać mu, co ma zrobić. 

Na tym etapie, odbiorcy najczęściej zastanawiają się, co jest dla nich właściwe i czy podejmują racjonalne decyzje. Możesz więc wykorzystać tajniki zalet i poleceń lub odwołać się do społecznego dowodu słuszności, aby popchnąć go do nabycia produktu. Teraz warto też zastosować wezwanie do działania (call to action). Dzięki tym zabiegom odbiorca zyska pewność, że zakup zaspokoi jego potrzeby.

 

Etap 5 to "największa świadomość"

W 5 etapie znajdują się odbiorcy, którzy znają już Twoją markę. To również klienci, którzy są świadomi rozwiązania, jakim jest wybór Twojej oferty,  jednak jeszcze nie podjęli żadnych konkretnych kroków.

Zastosuj więc copywriting bezpośredni, który pomoże im zrozumieć, że jest już odpowiedni czas, by podjąć działania. To ten moment, w którym powinni dokonać zakupu produktu lub zamówić usługę. Odbiorcy na tym etapie są grupą, do której najłatwiej dotrzeć, ponieważ wiedzą dokładnie czego chcą. Potrzebują jedynie impulsu, by dokonać transakcji.

 

Przejście odbiorców przez kolejne etapy świadomości jest poniekąd przejściem przez lejek sprzedażowy. Kiedy zaczynasz „przesiewać” ich od góry, masz szerokie grono nieświadomych czytelników. Z każdym kolejnym etapem przenoszą się do niższej strefy. Zmniejsza się ich ilość, a droga do celu staje się coraz prostsza. Na samym dole ścieżki znajduje się Twój produkt i to właśnie tam, trafiają świadomi odbiorcy!