Wiadro pełne galaretki. Odkryj sekrety doskonałej komunikacji w biznesie
- Autor:
- Andy Bounds
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 264
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: Wiadro pełne galaretki. Odkryj sekrety doskonałej komunikacji w biznesie
Powiedz NIE "galaretce" i zacznij przekazywać tylko istotne treści
- Zupełnie nowe i zaskakujące spojrzenie na komunikację
- Denerwująco proste rady - coś, na co mogłeś wpaść sam, ale tego nie zrobiłeś
- Wskazówki, które znajdą zastosowanie w każdym, nawet niestandardowym biznesie
- Praktyczne ćwiczenia, minimalizujące obecność suchej teorii
To, czego o komunikacji nie wie Andy, nie jest warte wiedzy!
Andy jest prawdziwym geniuszem, a jego rady są niezastąpione
Helen Mills, Global PR Director, AstraZeneca
Rozmowa, która się klei, wiąże ze sobą ludzi, interesy i duże pieniądze
Jak efektywna jest komunikacja, z którą masz do czynienia każdego dnia? Czy kiedykolwiek:- starałeś się ukryć ziewanie podczas czyjejś prezentacji;
- przemknął Ci koło nosa interes, który miał być Twój;
- brałeś udział w bezsensownej rozmowie, która do niczego nie była Ci potrzebna?
Bez wątpienia działo się tak wielokrotnie. Zbyt duża ilość danych i zbaczanie z tematu to problemy dotyczące niemal każdego rodzaju komunikacji w biznesie. Często porozumiewamy się w sposób, który można porównać do napełniania wiadra galaretką, a następnie obrzucania nią rozmówców - z nadzieją, że jakaś jej część pozostanie na ich ubraniach. To metoda nieefektywna, irytująca i przede wszystkim bardzo niechlujna.
Każdego dnia coś sprzedajesz. Albo wizerunek, albo pomysły, albo produkty i usługi. Wiesz, że jesteś dobry w swoim fachu, ale czy osiągasz rezultaty, na które zasługujesz? Nie przestajesz się zastanawiać, jak zacząć przekazywać więcej ważnych informacji i ograniczyć ilość mdłej "galaretki"? Najskuteczniejsze są proste metody. Wyobraź sobie, jak bardzo zwiększyłaby się Twoja efektywność, gdybyś mówił tylko o sprawach istotnych. Stałbyś się lepszym rozmówcą, prezenterem, liderem. Błyszczałbyś podczas dyskusji i spotkań, a nawet negocjacji w sprawie podwyżki. Zalety mnożyłyby się same. Wraz z przeczytaniem ostatniej strony tej książki przejdziesz na wyższy poziom gry. Już nigdy więcej nie obrzucisz nikogo "galaretką"?
Andy Bounds nauczył mnie więcej o efektywnym prowadzeniu prezentacji niż trenerka, która wcześniej szkoliła dwóch amerykańskich prezydentów.
Drayton Bird, prezes Drayton Bird Partnership, jeden z najlepszych specjalistów w zakresie marketingu bezpośredniego
Andy Bounds jest ekspertem w przekazywaniu innym sposobów efektywnej komunikacji. Ta szczególna zdolność wynika między innymi z tego, iż jego matka jest niewidoma. Mimo że ma ona wysoki współczynnik inteligencji, Andy musiał zawsze przedstawiać jej szerszy kontekst sytuacji. Podobny mechanizm działa także w biznesie. Czasem rozmawiasz z bardzo bystrymi ludźmi, którzy nie potrafią spojrzeć na rzeczywistość z Twojej perspektywy.
Andy potrafi doskonale patrzeć na świat z perspektywy innych osób, a także z powodzeniem tłumaczyć im rzeczywistość.
Tą unikalną wiedzą dzieli się on z przedstawicielami firm i uczestnikami konferencji na całym świecie. Dzięki niemu szefowie tysięcy przedsiębiorstw nauczyli się mówić w sposób, który sprawia, że ich klienci czują się swobodnie, wiedzą, że uzyskają potrzebną pomoc i ? co najważniejsze ? decydują się na zawieranie transakcji oraz długoterminową współpracę.
Wybrane bestsellery
-
Retoryka to sztuka budowania artystycznej, perswazyjnej wypowiedzi, a także wiedza o właściwej komunikacji między autorem treści i jej odbiorcami. W starożytności uważana była za jeden z filarów kultury. W średniowieczu nauczano jej w szkołach. Aż do XIX wieku uważano za niezbędny element wykszta...
Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać Szkoła retoryki. Jak przekonująco przemawiać, dyskutować i pisać
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Żyjemy w świecie, w którym realne kompetencje, czyli posiadane przez nas wiedza, doświadczenie i umiejętności, są zaledwie wstępem, podglebiem sukcesu. Jeśli zostaną dostrzeżone i nagrodzone bez dodatkowego zaangażowania z naszej strony, to super. Niestety, to się nieczęsto zdarza. Dużo częstsza ...
Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji Dlaczego Twój sąsiad zarabia więcej od Ciebie i jak temu zaradzić. Czyli o sztuce autoprezentacji
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Jeśli chcesz coś zmienić, spowodować, by Twoje życie w jakimś obszarze stało się inne, to wkurzenie, złość czy irytacja SĄ NAJLEPSZYMI STARTERAMI. Taka właśnie EMOCJA — związana z tym, że czegoś nie potrafisz, z czymś nie dajesz sobie rady, że inni potrafią, a Ty nie — to świetny pocz...
Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych. Wydanie 3 rozszerzone Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych. Wydanie 3 rozszerzone
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Każda rozmowa, podczas której chcemy dojść z kimś do porozumienia, to negocjacje. O ile oczywiście wyjściowo mieliśmy odrębne zdania... Ale to już wiesz. Teraz czas poznać pozostałe reguły rządzące procesem profesjonalnej komunikacji biznesowej. Przedstawi Ci je w swojej książce Paweł Kowalewski,...
Profesjonalne negocjacje. Psychologia rozmów (nie tylko) biznesowych Profesjonalne negocjacje. Psychologia rozmów (nie tylko) biznesowych
(26.94 zł najniższa cena z 30 dni)29.18 zł
44.90 zł(-35%) -
Oto Twój klucz do świata sprzedaży, w którym klient i jego oczekiwania są na pierwszym miejscu, rozmowa toczy się w sposób rzeczowy i naturalny, a podjęcie współpracy przynosi satysfakcję Tobie i Twoim klientom. Poradnik został skonstruowany zgodnie z koncepcją drogi, którą wraz z autorami przejd...
Jak nie wciskać? Czyli o relacyjnej sprzedaży w bezpośrednim wydaniu Jak nie wciskać? Czyli o relacyjnej sprzedaży w bezpośrednim wydaniu
(11.90 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
39.90 zł(-70%) -
Czy masz już dość ludzi, którzy biorą Cię za chłopca na posyłki? Męczy Cię już stawianie priorytetów innych przed swoimi własnymi? Dowiedz się jak odmawiać z przekonaniem, odzyskać kontrolę nad czasem i tworzyć zdrowe, zrównoważone relacje przekładające się na lepsze życie.
Sztuka mówienia "NIE". Broń swoich racji, odzyskaj kontrolę i czas, odmawiaj bez poczucia winy Sztuka mówienia "NIE". Broń swoich racji, odzyskaj kontrolę i czas, odmawiaj bez poczucia winy
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)21.95 zł
39.90 zł(-45%) -
Ten niezwykły podręcznik negocjacji handlowych pozwoli Ci zniwelować te różnice. Znajdziesz w nim świetnie zaprezentowane strategie, taktyki, techniki i umiejętności, dzięki którym tak pokierujesz swoim rozwojem, aby stać się silnym i skutecznym negocjatorem. W efekcie nauczysz się podchodzić do ...
Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora Korzystna transakcja. Strategie i taktyki skutecznego negocjatora
(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Dzięki tej książce zrozumiesz zasady komunikowania się. Dowiesz się, jakie przeszkody po stronie nadawcy i odbiorcy utrudniają odpowiednie zrozumienie siebie nawzajem. Prędko się zorientujesz, że kluczowe znaczenie ma opanowanie sztuki słuchania i że można się jej nauczyć. Tylko dzięki niej zaczn...(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)
25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
"Uwierz w siebie", "poznaj siebie", "bądź pewny siebie, a..." - zdobędziesz w życiu wszystko, czego chcesz, ludzie będą robić to, czego od nich oczekujesz, będziesz bogaty i spełniony. Kto wie, może nawet sięgniesz po władzę polityczną albo duchową i powiedziesz za sobą tłumy? Ludzie lubią wiedzi...
Pewność siebie. Jak być asertywnym, pokonać lęk i sięgnąć po swoje Pewność siebie. Jak być asertywnym, pokonać lęk i sięgnąć po swoje
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%)
Zobacz pozostałe książki z serii Exclusive
-
Blockchain. Klucz do świata kryptowalut. Słowo, które brzmi jak obietnica bogactwa. Tylko... Czym tak naprawdę jest ów Blochchain? Niestety, w większości książek, artykułów, dyskusji w mediach tradycyjnych i Internecie mówi się o nim albo niezrozumiale, albo w mocnych uproszczeniach i z niepotrze...
Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Można, jeśli zbuduje się zdrową kulturę zespołową i właśnie o tym jest ta książka. Znajdziesz w niej zbiór prostych praktyk o wysokiej skuteczności, dzięki którym Twój zespół będzie mógł natychmiast wejść na ścieżkę pełnego uczestnictwa w zadaniach, produktywnego konfliktu i stałego postępu. Dowi...
Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole
Stefano Mastrogiacomo, Alexander Osterwalder i in. pełny spis w info
(34.90 zł najniższa cena z 30 dni)43.45 zł
79.00 zł(-45%) -
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i ta...
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(53.40 zł najniższa cena z 30 dni)57.84 zł
89.00 zł(-35%) -
Doktryna jakości Andrzeja J. Bliklego to projekt rozpisany na lata. Autor, profesor matematyki i dyplomowany mistrz cukierniczy, przez dwie dekady kierował firmą, której nazwę zna chyba każdy Polak. Równocześnie pracował nad swoim opus magnum. Wciąż nad nim pracuje. Książka ta bowiem zmienia się ...
Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III
(59.40 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
To kolejny tom z serii Strategyzer przeznaczonej dla wizjonerów biznesu. Skorzystają z niej przedsiębiorcy, kierownictwo dużych organizacji oraz liderzy innowacji. Znalazły się tu opisy kluczowych narzędzi pozwalających budować modele biznesowe odporne na destabilizację, zarządzać portfelem przed...
Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Alan Smith, Frederic Etiemble
(26.90 zł najniższa cena z 30 dni)26.90 zł
89.00 zł(-70%) -
10 lat temu Andrzej Jeznach, polski biznesmen, postawił na dobre życie i zmienił zasady zarządzania. Odszedł od nadzoru i hierarchii i już po kilku latach jego firma pracowała właściwie sama. Kiedy się zdecydował przekazać losy firmy w ręce młodszego pokolenia, jego celem było stworzenie organiza...(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
W tym samym roku, w którym Titanic zderzył się z górą lodową, Dale Carnegie zaczął prowadzić zajęcia z wystąpień publicznych na nowojorskim Harlemie. Obydwa te wydarzenia wywarły wpływ na losy wielu ludzi. Dziś tragiczny rejs Titanica jest zaledwie jedną z wielu historii z przeszłości, a książki ...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Gdy życie stawia Cię wobec PROJEKTU… …albo nawet - projektów, ponieważ właśnie zostałeś menedżerem, który będzie odpowiedzialny za ich realizację. Czy wiesz, jaką najbezpieczniejszą decyzję możesz wtedy podjąć? Odpowiedź jest prosta: nie podejmować wyzwania! Zrezygnować, poddać się, ...
Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
W tej książce przywództwo jest pokazane w niespotykany sposób. Imperatyw wyciskania z ludzi imponującej efektywności zastąpiły fundamenty przywództwa z nieskończonym nastawieniem. Awans, nagroda czy wygrana walka budzą rozkoszny dreszczyk, ale nie należy na tym opierać swojej przyszłości. Jeśli j...(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)
34.20 zł
57.00 zł(-40%)
Ebooka "Wiadro pełne galaretki. Odkryj sekrety doskonałej komunikacji w biznesie" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Wiadro pełne galaretki. Odkryj sekrety doskonałej komunikacji w biznesie" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Wiadro pełne galaretki. Odkryj sekrety doskonałej komunikacji w biznesie" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Wiadro pełne galaretki. Odkryj sekrety doskonałej komunikacji w biznesie (4) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Eurobankier.plRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Ludzie zbyt często mówią o nieistotnych sprawach. Andy Bounds, autor książki "Wiadro pełne galaretki. Odkryj sekrety doskonałej komunikacji w biznesie", ma w związku z tym ciekawą metaforę. Bounds uważa, że ludzie komunikując się w taki właśnie sposób, rzucają galaretką w swą publiczność, słuchaczy i rozmówców. Nie liczą przy tym na jej skuteczność, na jakość przekazanych informacji, ale wierzą, że gdy wyleją na słuchaczy całe wiadro galaretki, jakaś jej część zostanie na ich ubraniach. Że z powodzi przekazanych informacji jakimś cudem ludzie sami sobie wybiorą i zapamiętają to co ich interesuje.
Oczywiste jest, że to nie tak działa. Dlatego Bounds opracował specjalną metodę konstruowania interesujących i istotnych komunikatów mówionych i pisanych tzw. zasadę galaretki. Nazwa pochodzi od metafory z wiadrem :)
Metoda różni się od innych tym, że została oparta na zasadach komunikacji z osobami niedowidzącymi i niewidzącymi w ogóle. Andy Bounds jest półślepy - w ogóle nie widzi na jedno oko, zaś drugie oko ma wadę -14,5 dioptrii (rzadko kto ma wadę -10, a co dopiero mówić o mniejszej). Jego mama jest niewidoma w ogóle (od 8-ego roku życia). Andy musiał więc nauczyć się tłumaczyć jej pewne czynności, zjawiska i miejsca tak, żeby zrozumiała. Jak to jest trudne przekonaj się samodzielnie - zamknij oczy i spróbuj opisać jak przejść z jednego pokoju do drugiego.
Poprzez codzienne "treningi" z mamą, Andy Bounds przez lata dopracowywał sposób komunikacji, który w sposób naturalny łatwo jest zrozumieć i który natychmiast przekazuje wszystkie istotne treści. Przydaje się to w każdej sytuacji życiowej: nudnych prezentacjach, spotkaniach z których chcesz wyjść po 10 minutach, prezentacjach sprzedażowych, rozmowie z drugą osobą, pisaniu maili i każdego innego dokumentu.
Ten model komunikacji nosi nazwę "zasada galaretki" i składa się z pięciu wskazówek co robić, żeby nie obrzucać swoich słuchaczy galaretką.
1) Na pierwszym miejscu zawsze stawiaj kontekst.
2) Pamiętaj o empatii.
3) Bądź dokładny i staranny.
4) Pytaj o zapotrzebowanie na dodatkowe informacje.
5) Podawaj jedynie podstawowe i wymagane informacje.
Dlaczego ten model działa Oto wyjaśnienie.
Wskazówka pierwsza, "kontekst zawsze na pierwszym miejscu", polega na tym, aby najpierw przedstawiać szerszy kontekst, a dopiero potem szczegóły. Same szczegóły nie przekazują żadnej informacji, dopiero umieszczone na dużym obrazie, kontekście, przekazują istotne informacje. Najpierw kontekst, potem szczegóły. Przykład: "Siedzisz w wielkim, prostokątnym pokoju. Twój fotel znajduje się w połowie długości jednej ze ścian. Wstań, skieruj się w prawo i przejdź trzy metry. Między tobą a drzwiami nie ma już żadnych przeszkód". Jeśli nie przedstawisz kontekstu (zarysu pokoju), długości ścian i odległości nie będą mieć żadnego znaczenia.
Wskazówka druga, "empatia", polega na tym, aby spojrzeć na rzeczywistość z perspektywy drugiej osoby. Przykład: "Gdybym był osobą niewidomą, nie wiedziałbym jak podejść do ludzi na spotkaniu biznesowym, ponieważ nie mógłbym ich zobaczyć. Ktoś musiałby mi w tym pomóc i zasugerować z kim warto porozmawiać". Aby w pełni zrozumieć innych i opracować skuteczny komunikat, musisz wyobrazić sobie jak wygląda świat z ich punktu widzenia. Każdą sytuację można sobie wyobrazić, to zależy tylko od chęci.
Wskazówka trzecia, "dokładność i staranność", polega na poruszaniu istotnych tematów i mówieniu o konkretnych szczegółach. Żadnych ogólników i pustych frazesów. Konkrety i konkrety - ale tylko te, które mają znaczenie. Przykład: "Podłoga jest drewniana. Leży na niej duży, prostokątny dywan. Kończy się metr przed drzwiami, więc będziesz wiedzieć, że jesteś prawie przy drzwiach. Drzwi są podwójne, a obie ich części otwierają się w twoją stronę". Ten opis pokoju pozwoli osobie niewidomej rozpoznać kiedy wejdzie na dywan i kiedy z niego zejdzie. Będzie wiedzieć jak daleko musi wyciągnąć ręce do klamki od drzwi. Będzie wiedzieć, że drzwi są podwójne i że otwierając je musi zrobić krok w tył, bo otwierają się do siebie.
Wskazówka czwarta, "pytaj o dodatkowe informacje", polega na tym, aby zawsze zapytać czy coś jeszcze powinieneś dodać. Łatwo jest wyklepać wyuczoną formułkę, licząc że ona wystarczy. Jednak nawet najlepsza formułka, przygotowana w oparciu o badania i rozmowy z podobnymi osobami, nie musi być skuteczna. Ludzie różnią się między sobą drobnymi szczegółami, a ogólna formułka je albo pomija, albo zakłada nieprawdziwe. W obu przypadkach oznacza to brak szacunku dla indywidualności rozmówcy, co jest bardzo dużym uchybieniem. Znacznie lepszy skutek odnosi przedstawienie podstawowych informacji i pytanie "czy dodać co jeszcze ".
Wskazówka piąta, "jedynie podstawowe i potrzebne informacje", polega na pomijaniu nieistotnych informacji. W opisie pokoju ze wskazówki trzeciej można by zawrzeć dodatkowe szczegóły (co wisi na ścianach, z jakiego materiału są wykonane drzwi, jaki jest wzór na dywanie, czy w pokoju stoją jakieś meble). Tylko po co Nie pomogą one osobie niewidomej w dotarciu do drzwi i ich otwarciu. Byłaby to galaretka, nudząca i denerwująca.
Posługując się zasadą galaretki, będziesz w stanie przygotować przydatne i interesujące (czyli niezanudzające) komunikaty. Obojętnie w jakich sytuacjach je wykorzystasz, zawsze okażą się skuteczne. Jeśli chcesz poćwiczyć, przejrzyj newsy i artykuły w serwisach internetowych lub gazetach. Przeczytaj mail z ofertą. Zobacz czy są one sformułowane "bez galaretki". Jeśli nie, przerób je na wersję bez galaretki. Zobaczysz jak nagle nabiorą treściwości i przyjazności. Więcej informacji na temat wykorzystania zasady galaretki w różnych sytuacjach komunikacji międzyludzkiej i biznesowej (spotkania biznesowe, prezentacje sprzedażowe, pozyskiwanie i udzielanie rekomendacji, wystąpienia publiczne) znajdziesz w książce "Wiadro pełne galaretki. Odkryj sekrety doskonałej komunikacji w biznesie" Andy′ego Boundsa. -
Recenzja: menedzer.wp.plRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Komunikacja w biznesie ma jeden, najważniejszy cel. Nie jest to rozrywka ani wywieranie wrażenia na innych. Komunikacja w biznesie ma DZIAŁAĆ. Tak aby osiągnąć to co masz w planach. Prezentacja towaru powinna prowadzić do jego sprzedaży. Przemówienie do pracowników powinno prowadzić do zwiększenia ich motywacji do pracy. Szkolenie powinno prowadzić do opanowania nowej wiedzy i umiejętności.
Problem w tym, że bardzo mało osób potrafi komunikować skutecznie — czyli biorąc pod uwagę punkt widzenia innych ludzi. Bez zrozumienia tego jakich informacji NAPRAWDĘ potrzebują słuchacze, twoje wystąpienia, szkolenia, przemówienia i dokumenty będą nieprecyzyjne, nieprzyjazne i nieeleganckie. Ich odbiorcy będą mieć wrażenie, że obrzucasz ich galaretką z wielkiego wiadra mając nadzieję, że chociaż część przyczepi się do ich ubrań. Że ich nie szanujesz i nie potrafisz zrozumieć. Jak w takiej sytuacji możesz im pomóc? Jak oni mogą kupić coś od ciebie? No, nie mogą.
Dzięki tej książce dowiesz się jak zaimponować nowo poznanej osobie, mówiąc najistotniejsze rzeczy w zrozumiały sposób. Nauczysz się jak szybko i łatwo sprzedać komuś produkt. Zobaczysz jak przyjemne może być proszenie swoich klientów i znajomych o to, aby poleciły twoje usługi innym. I wreszcie — jak prowadzić prezentacje i wystąpienia tak, aby nie zanudzić słuchaczy. A to wszystko bez obrzucania słuchaczy niepotrzebną „galaretką”. -
Recenzja: POLSKA - DZIENNIK ŁÓDZKI Marek Niedźwiecki, 16/03/2009Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Andy Bounds pod bardzo intrygującym tytułem Wiadro pełne galaretki" namawia nas do odkrywania sekretów doskonałej komunikacji w biznesie. O co chodzi z tą galaretką Według Boundsa to nasz - naganny, ale najczęstszy! - sposób porozumiewania się. Napełniamy wiadro galaretką po to, by obrzucać nią rozmówców - z nadzieją, że coś przylgnie. W to miejsce autor proponuje stosowanie prostszych, efektywniej szych metod - mówienie tylko o sprawach istotnych i w sposób interesujący dla rozmówcy. Tak by oszczędzić czas obu stron. Także czytelnika autor traktuje niczym biznesowego partnera, dzięki czemu poradnik ma zwięzły i klarowny charakter. Oby więcej - takich książek i... kontrahentów.
-
Recenzja: Personel i ZarządzanieRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Zbyt duża ilość danych i zbaczanie z tematu to problemy dotyczące niemal każdego rodzaju komunikacji w biznesie. Często porozumiewamy się w sposób, który można porównać do napełniania wiadra galaretką, a następnie obrzucania nią rozmówców - z nadzieją, że jakaś jej część pozostanie na ich ubraniach. To metoda nieefektywna, irytująca i niechlujna. Natomiast rozmowa, która się klei, wiąże ze sobą ludzi, interesy i duże pieniądze. Najskuteczniejsze są proste metody. Jak bardzo zwiększyłaby się nasza efektywność, gdybyśmy mówili tylko o sprawach istotnych Stalibyśmy się lepszymi rozmówcami, prezenterami, liderami; błyszczelibyśmy podczas dyskusji i spotkań, a nawet negocjacji w sprawie podwyżki. Zalety mnożyłyby się same. Andy Bounds jest ekspertem w przekazywaniu innym sposobów efektywnej komunikacji. Ta szczególna zdolność wynika między innymi z tego, iż jego matka jest niewidoma. Mimo że ma ona wysoki współczynnik inteligencji, musiał zawsze przedstawiać jej szerszy kontekst sytuacji. Podobny mechanizm działa także w biznesie. Czasem rozmawiamy z bardzo bystrymi ludźmi, którzy nie potrafią spojrzeć na rzeczywistość z naszej perspektywy. Bounds potrafi patrzeć na świat z perspektywy innych osób, a także z powodzeniem tłumaczyć im rzeczywistość - tą unikalną wiedzą dzieli się z przedstawicielami firm i uczestnikami konferencji na całym świecie, a także ze swoimi czytelnikami.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- The Jelly Effect: How to Make Your Communication Stick
- Tłumaczenie:
- Anna Komin
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-1339-7, 9788324613397
- Data wydania książki drukowanej:
- 2008-09-30
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 4411
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Komunikacja i negocjacje
- Serie wydawnicze: Exclusive
Spis treści książki
Podziękowania (11)
Kim jestem, aby mówić Wam, jak się komunikować? (13)
1. Jak czytać niniejszą książkę (19)
2. Skąd nazwa "galaretka"? (23)
3. Zasada "galaretki" (29)
4. Spotkania biznesowe (41)
5. Jak sprzedawać więcej (111)
6. Rekomendacje (157)
7. Prezentacje (205)
8. Jak nie zginąć w "Zielonym Korytarzu Zatracenia" (255)
Jeśli potrzebujesz dodatkowej pomocy... (261)
Oceny i opinie klientów: Wiadro pełne galaretki. Odkryj sekrety doskonałej komunikacji w biznesie Andy Bounds (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.