ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Test na inteligencję perswazyjną - wersja skrócona

Ile spośród ponad setki narzędzi i technik perswazji i wywierania wpływu wykorzystujesz w trakcie procesu perswazji? Gdzie się plasujesz w porównaniu z największymi mistrzami perswazji? Oto skrócona wersja testu na PQ. Zrób go teraz i poznaj swoje mocne i słabe strony.

  1. Próbujesz przekonać potencjalnego klienta (po wielokrotnie wznawianych kontaktach), żeby podjął decyzję odnośnie do wspólnych interesów. Która z poniższych technik będzie miała największą moc perswazji?
    1. Każdy posiada ten produkt, tę usługę. (Walidacja społeczna)
    2. Co by się stało, gdyby tego nie zrobił. (Strata, niedostatek)
    3. Co zyska klient (lub firma). (Nagrody, zyski)
    4. Robi coś dobrego dla swojej rodziny, społeczeństwa. (Szacunek)
    5. Pokaż niezwykłą wartość. (Kontrast)
  2. Jakie narzędzie perswazji jest ciągle nadużywane i traci wartość w oczach rozmówców?
    1. Szukanie płaszczyzn porozumienia
    2. Taktyki finalizowania transakcji
    3. Poczucie, że coś jest pilne
    4. Statystyki
    5. Poczucie humoru
  3. Jaki kolor jest rozpoznawany jako pierwszy przez ludzki mózg?
    1. Czerwony
    2. Pomarańczowy
    3. Żółty
    4. Biały
    5. Złoty
  4. Jeśli zadzwoniłbyś do sześciu przyjaciół i miałbyś podać im dobry powód, by przyszli na prezentację firmową, które z poniższych zdań zwiększyłoby Twoją moc perswazji?
    1. Odmieni to twoje życie
    2. Dlaczego nie chcesz, żebym ci pomógł?
    3. Po prezentacji sam dostrzeżesz jej wartość
    4. Czy nie masz już dość braku perspektyw w swojej pracy?
    5. Jeśli przyjdziesz, zobaczysz rezultaty
  5. Kiedy Twoi rozmówcy lub klienci zaczynają odczuwać frustrację, dzieje się tak zazwyczaj dlatego, że:
    1. Czują, że są manipulowani
    2. Wywierane na nich naciski są zbyt duże
    3. Nie udało Ci się sprostać ich oczekiwaniom
    4. Mieli zły dzień
    5. Nie wzbudziłeś ich zaufania
  6. Jaki jest główny powód, dla którego ktoś zaufa Tobie lub Twojej firmie?
    1. Reklama i marketing
    2. Rekomendacja od przyjaciół, rodziny
    3. Znajomość firmy, branży
    4. Osobiste doświadczenia
    5. Media
  7. Aby skłonić swoich rozmówców lub inną osobę do dokonania zmiany w swoim życiu, musisz zrobić cztery rzeczy. Której z nich nie musisz robić?
    1. Pokonać ich lęki
    2. Odszukać ich motywację
    3. Wyposażyć ich w narzędzia
    4. Pomóc im zobaczyć przyszłe rezultaty
    5. Wysłuchać ich opowieści
  8. Co przede wszystkim denerwuje Twoich rozmówców podczas pierwszego spotkania?
    1. Tupet
    2. Niechciane pogawędki
    3. Brak istotnych informacji
    4. Przedłużanie spotkania
    5. Spóźnienie na spotkanie
  9. Co zdaniem "perswazjodawców" da się ukryć, natomiast rozmówcy natychmiast to wychwytują?
    1. Szczerość
    2. Kiepskie produkty, usługi
    3. Entuzjazm
    4. Przygotowanie
    5. Spójność
  10. Jeśli ktoś atakuje Cię osobiście, pierwsze, co powinieneś zrobić, to:
    1. Zadać pytanie
    2. Zignorować atak i kontynuować
    3. Przeprosić
    4. Zaprzeczyć oskarżeniom
    5. Kontratakować

Punktacja

Rozwiąż test by dowiedzieć się jaką masz wiedzę na temat perswazji