ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »
« < 1834 1835 1836 1837 1838 ... 1838 > »

Excel 2003 PL. Programowanie w VBA. Vademecum profesjonalisty

Książka ze znakomitej serii „Vademecum profesjonalisty” opisuje jedną z najbardziej znanych i rozpowszechnionych aplikacji do tworzenia arkuszy kalkulacyjnych. Jest ona kierowana przede wszystkim do grona czytelników, którym podstawowe funkcje Excela są już dobrze znane i nie wystarczają im do realizacji postawionych sobie zadań. Wiedza w niej zawarta nie skupia się na najnowszym produkcie pakietu Office, ale omawia także starsze wersje Excela, takie jak Excel 97 czy 2000. Pomimo iż książka umożliwia tworzenie aplikacji bazujących na języku programowania VBA (Visual Basic for Applications) powiązanych z Excelem, jest książką, z której mogą skorzystać także i początkujący użytkownicy komputera, gdyż napisana została w sposób przejrzysty, hierarchicznie udzielając czytelnikowi informacji dotyczących danego zagadnienia. Bardziej zaawansowani użytkownicy mogą zgłębiać bardziej zawiłe tematy, związane z programowaniem VBA, podpierając się ćwiczeniami. Książka zawiera płytę, niezbędną do wykonywania ćwiczeń zawartych w książce.
Magazyn Literacki Książki ost; 08/2004

Sztuka wojny

Poznaj chińskie zasady taktyki i strategii skuteczne w interesach i życiu osobistym.
Niewiarygodne, że zasady i metody konfrontacji z przeciwnikiem znane w odległej epoce i zupełnie innej cywilizacji z powodzeniem znajdują zastosowanie również dzisiaj.
„Sztuka wojny” Sun Tzu i „Metody wojskowe” Sun Pina przedstawiają zbiór zaleceń i rad dla każdego, kto dowodzi ludźmi, stawia czoła wyzwaniom i walczy o pozycje dla siebie i swoich podwładnych. Zawarta w tej książce wiedza nie wymaga naukowego przygotowania i jest przystępna dla każdego czytelnika. Słowa chińskich mędrców opatrzone zostały komentarzami zawierającymi wyjaśnienia trudnych fragmentów, opisami kontekstu sytuacyjnego i propozycjami zastosowania ich interpretacji w sytuacjach życia codziennego.

O skuteczności ponadczasowych chińskich nauk wiedzą azjatyccy politycy, biznesmeni i wojskowi od dwu i pół tysiąca lat. W XX wieku, po przegranej wojnie w Wietnamie, przekonały się o niej również Stany Zjednoczone, gdzie od kilkudziesięciu lat wykłada się wiedzę Sun Tzu i Sun Pina na uczelniach wojskowych.
Opanowanie skutecznych strategii przydaje się nie tylko na wojnie, ale również na co dzień. Nauki Sun Tzu nadają się do zastosowania w negocjacjach, windykacjach, marketingu, reklamie, sporcie, walce z konkurencją, zarządzaniu ludźmi i obronie własnych interesów.
edukacja 14 lipca 2004

Excel 2003 PL. Biblia

Excel kompleksowo
Jeśli mówimy „arkusz kalkulacyjny” to myślimy - Excel... Dla użytkowników jego najnowszej edycji - 2003 wydawnictwo Helion przygotowało prawdziwą „biblię”. W niej - na niemalże 900 stronach - odsłonięto przed czytelnikiem wszystkie tajemnice Excela, od zupełnych podstaw do zagadnień zaawansowanych.
„Excel 2003 PL. Biblia” autorstwa Johna Walkenbacha przyda się każdemu, kto chce (lub... musi) poznać potężne narzędzie, jakim jest arkusz kalkulacyjny. Autor systematycznie zapoznaje czytelnika z funkcjami arkusza. W książce można znaleźć ich dokładny opis wraz z przykładowymi zastosowaniami. Nie pominięto nawet elementów programowania w VBA oraz analizy danych. Słowem - wszystko, co chcieliście wiedzieć o Excelu, a nie mogliście znaleźć odpowiedniej książki na ten temat.
Dziennik Łódzki PIO; 9 czerwca 2004

Zaawansowane modele finansowe z wykorzystaniem Excela i VBA

Dla przeciętnego komputerowca Excel to sporządzanie prostych zestawień i wykonywanie mało skomplikowanych obliczeń. Tymczasem w rękach specjalisty Excel staje się potężnym narzędziem przydatnym w analizie skomplikowanych zagadnień finansowych. I tym skomplikowanym możliwościom poświęcona jest książka „Zaawansowane modele finansowe z wykorzystaniem Excela i VBA”. Autorzy Mary Jackson i Mike Staunton wydaną przez Helion pozycję już we wstępie adresują do finansistów i menedżerów, co nie wyklucza zaznajomienia się z nią osób mniej wtajemniczonych w te zagadnienia, przyszłych magistrów i słuchaczy ostatnich lat studiów licencjackich.
Dziennik Łódzki n; 05/05/04

IT w firmie

W przypadku Internetu przedmiotem handlu jest sama informacja. Stała się ona normalnym towarem nie tylko kreującym rozwój branży IT, ale także czynnikiem przemian w gospodarce. Główne role w e-biznesie odgrywają twórcy informacji: autorzy nowych form handlu, nowych usług, "zbieracze informacji" czy też twórcy nowego oprogramowania.

E-gospodarka nie jest jednak ziemią obiecaną o nieograniczenie wysokim wzroście gospodarczym. O sukcesie, tak jak zwykle, decydują ludzie. Aby informację móc efektywnie wykorzystać, potrzebna jest jeszcze umiejętność jej tworzenia i wykorzystywania. Bardzo bogatym źródłem tej wiedzy jest książka "IT w firmie" (wyd. HELION). Pan Tomasz Teluk, autor tej publikacji, podaje główny powód napisania tej książki:
Narzędzia informatyczne wyznaczają nowe standardy kierowania organizacją. Korporacje, które dziś przewodzą poszczególnym gałęziom gospodarki, zrozumiały, że we współczesnym biznesie najsilniejszą bronią jest szybkość informacji. Najcenniejsza jest informacja z rynku, pochodząca od dostawcy, klienta, wpisana w bazę danych, przetwarzana i poddawana analizie. Kto szybciej opracuje dane wyjściowe osiąga przewagę.
"IT w firmie" jest unikatową na polskim rynku publikacją adresowaną szczególnie do osób zainteresowanych wykorzystaniem technologii IT w swojej firmie . Nowoczesne korporacje nie bazują już na centralnym planowaniu, skostniałej strategii i wykonywaniu zatwierdzonych scenariuszy. Przedsiębiorstwo działające w czasie rzeczywistym opiera się na najcenniejszym z zasobów rynkowej informacji. Informacji aktualnej, jasnej, zwięzłej, wiarygodnej i kompetentnej. Podstawą wysokiej jakości informacji są dane przetwarzane za pomocą narzędzi i aplikacji IT".

Autor opisuje cechy przedsiębiorstwa działającego w czasie rzeczywistym, jego otoczenie, problematykę telepracy, najnowsze technologie w świecie oraz zapoznaje czytelnika z opinią ekspertów na tematy związane z IT. W książce zawartych jest też wiele opinii oraz wskazówek dla przedsiębiorców, np. rada dla płacących miliony złotych za tworzenie swoich witryn internetowych:
W erze informacji poznawanie firmy odbywa się przez jej strony WWW. Ten truizm trzeba powtarzać do znudzenia. Konsument nie jest już tępym odbiorcą bilbordów i telewizyjnych spotów. Konsument szuka informacji o produkcie, producencie, usługodawcy i często wie więcej o produktach firmy niż niejeden etatowy pracownik. Potrafi analizować oferty z danego segmentu i konsultować swoje oceny z innymi konsumentami. Ignorowanie przesłanek o konieczności budowania swojego wizerunku, poczynając od Internetu, jest działaniem nieracjonalnym. Firma z amatorską witryną WWW przypomina biznesmena z Klewek z wczesnych lat 90., w mokasynach, białych skarpetkach, seledynowym garniturze, ale z wielkim przenośnym telefonem analogowym dyndającym u pasa.

W "IT w firmie" znajdują się także informacje na temat wykorzystania technologii informacyjnej w świecie, w krajach biednych i bogatych oraz jakie jest miejsce Polski:
Polska należy do światowych średniaków i europejskich outsiderów pod względem dostępności narzędzi elektronicznej demokracji. Na szczeblu centralnym zmiany zachodzą topornie, lepiej radzą sobie samorządowy. Na publicznych kontraktach zarabiają firmy związane z urzędniczym establishmentem.
Miesięcznik Opcja na prawo Edward Leszczyński
« < 1834 1835 1836 1837 1838 ... 1838 > »