Współczesne domeny zarządzania: decyzje menedżerskie - PPO i CSR - modele biznesu. Tom 44
- Autor:
- Janusz Rymaniak (red.)
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- CeDeWu
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 213
-
PDF
Opis książki: Współczesne domeny zarządzania: decyzje menedżerskie - PPO i CSR - modele biznesu. Tom 44
Praktyka organizacyjna w sferze gospodarki, sektorze publicznym i sferze społecznej ukazuje bogactwo różnorodności rozwiązań. Wynika to z faktu regulowania aktami prawnymi tylko niezbędnych oraz fundamentalnych elementów dla "ładu gospodarczego i społecznego", co inspiruje oraz kreuje przedsiębiorczość. Nowe możliwości techniczno-technologiczne implikują powstawanie nowych koncepcji, form i rozwiązań organizacyjnych, ekonomicznych i prawnych. Tworzą się nowe potrzeby oraz warunki, wywołujące sieć relacji badawczo-rozwojowych, składającą się z pytań praktyków oraz propozycji teoretyków organizacji i zarządzania.
Przedstawiona praca stanowi wynik kolejnego etapu dociekań teoretycznych i analiz empirycznych różnorodnej merytorycznie problematyki. Zaprezentowano efekty dotychczasowych badań zgrupowanych tematycznie w trzech domenach zarządzania, a mianowicie: podejmowaniu decyzji menedżerskich, kształtowaniu Pozytywnego Potencjału Organizacji (PPO) i Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR) oraz tworzeniu i funkcjonowaniu modeli biznesu. Publikacja prezentuje dotychczasowe efekty podjęte w 11 problemach badawczych, będących nie tylko w różnych stadiach zaawansowania teoretycznego, ale mających także walory aplikacyjne. Z tego względu zasługuje na uwagę zarówno teoretyków, jak i praktyków gospodarczych, w tym także inspiratorów oraz organizatorów aktywności społecznej obywateli.
Wybrane bestsellery
-
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A...
Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Era sztucznej inteligencji, która potrafi przeszukać, skompilować i (niemal) twórczo przekształcić nieskończone zasoby internetu w spójny, mający sens artykuł, właśnie nadeszła. ChatGPT jest powszechnie przedstawiany jako bat na copywriterów. W kilka sekund, szybko i sprawnie robi to, co człowiek...
Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Ta książka daje zestaw prostych, łatwych w zrozumieniu narzędzi, z których możesz skorzystać natychmiast, by od razu skierować swoją firmę na ścieżkę zwiększania rentowności. Przekonasz się, że szybkość decyzji odgrywa tu decydującą rolę — miliony przedsiębiorstw działają bez aktualnego pla...
TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie spr...(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
To prawda: świat kryptowalut jest skomplikowany. Możesz go jednak zrozumieć i nauczyć się po nim poruszać, w czym pomoże Ci ta książka — interesujący przewodnik, który przystępnie wyjaśnia technologiczne podstawy rynku kryptowalut i związanej z nim ekonomii cyfrowej. Dowiesz się stąd, jak f...
Jak nadążyć za kryptowalutami. Przewodnik po Bitcoinie i nowej cyfrowej ekonomii Jak nadążyć za kryptowalutami. Przewodnik po Bitcoinie i nowej cyfrowej ekonomii
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Czy wiesz, czym są ETF-y (z ang. exchange traded funds)? Tym akronimem, coraz popularniejszym w świecie finansów, określa się produkty, które można umieścić między tradycyjnymi funduszami inwestycyjnymi a akcjami. Z roku na rok rośnie grono zwolenników ETF-ów ― zarówno za granicą, jak i w P...
ETF-y, czyli działasz lokalnie, zarabiasz globalnie. Kompleksowy przewodnik dla polskiego inwestora ETF-y, czyli działasz lokalnie, zarabiasz globalnie. Kompleksowy przewodnik dla polskiego inwestora
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)39.50 zł
79.00 zł(-50%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(46.20 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Odpowiednia strategia to gwarancja sukcesu. Tę prawdę znali wielcy wodzowie i menedżerowie ― ci, którzy osiągali cele uważane za niedostępne. Dla rozwoju marki i firmy znaczenie strategii jest wręcz kluczowe, zwłaszcza dziś, w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Dlatego nowe wydani...
Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Takich osób jest jednak niewiele. Większość z nas potrzebuje wskazówek i narzędzi, by móc w pełni świadomie zaprojektować pozytywne doświadczenie swoich klientów na każdym etapie ich kontaktu z marką. Nie tylko w fazie wyboru, ale i podczas korzystania z produktu czy usługi. Dobra wiadomość: ta k...
Customer Experience Management. Moc pozytywnych doświadczeń na ścieżce Twojego klienta. Wydanie II Customer Experience Management. Moc pozytywnych doświadczeń na ścieżce Twojego klienta. Wydanie II
(59.40 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Są dwa rodzaje działań w marketingu. Pierwszy ma charakter doraźny, przypadkowy ― jest potrzeba, jest poszukiwanie pomysłu, jak na nią odpowiedzieć, jest kampania, są hasła, reklamy, budżet, mierzenie efektów i uspokojenie. Aż do następnej potrzeby. Drugi rodzaj to działania celowe. Nim roz...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%)
Ebooka "Współczesne domeny zarządzania: decyzje menedżerskie - PPO i CSR - modele biznesu. Tom 44" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Współczesne domeny zarządzania: decyzje menedżerskie - PPO i CSR - modele biznesu. Tom 44" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Współczesne domeny zarządzania: decyzje menedżerskie - PPO i CSR - modele biznesu. Tom 44" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-794-1577-9, 9788379415779
- Data wydania ebooka:
- 2016-01-01 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Rozmiar pliku Pdf:
- 5.2MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
Spis treści książki
Wstęp 9
Część I
Decyzje menedżerskie
1. Szczupła produkcja - próba oceny poziomu jej realizacji w wybranych przedsiębiorstwach wytwórczych - Bogdan Nogalski, Przemysław Niewiadomski 15
1.1. Szczupła produkcja - marnotrawstwo i wartość dodana 17
1.2. Ocena poziomu realizacji szczupłej produkcji - rozpoznanie wg strefy 21
1.3. Ocena poziomu realizacji szczupłej produkcji w praktyce przedsiębiorstw wytwórczych 25
1.3.1. Przedmiot i podmiot badań 25
1.3.2. Wyniki badań własnych 27
Streszczenie/Summary 36
Bibliografia 37
2. Proaktywne decyzje menedżerskie - Ryszard Rohatyński 41
2.1. Podstawowa terminologia 41
2.2. Proaktywne i reaktywne decyzje menedżerskie 43
2.3. Rozwiązywanie problemów za pomocą decyzji proaktywnych 45
2.4. Projektowanie jako przedmiot badań naukowych i działań praktycznych 46
2.5. Ocena prognozy jako narzędzia wspomagającego decyzję 50
2.6. Badanie wiarygodności prognozy 50
Streszczenie/Summary 57
Bibliografia 58
3. Podejmowanie decyzji menedżerskich w warunkach niepewności i ryzyka - Andrzej Limański, Ireneusz Drabik 59
3.1. Decyzje menedżerskie i proces decyzyjny w zarządzaniu 60
3.2. Różnorodność problemów decyzyjnych w warunkach pewności, niepewności i ryzyka 63
3.3. Racjonalność decyzji jako uwarunkowanie redukcji niepewności i ryzyka 67
Streszczenie/Summary 71
Bibliografia 72
Część II
Pozytywny potencjał organizacji i społeczna odpowiedzialność biznesu
4. Zjawisko korupcji w organizacjach sektora publicznego na przykładzie samorządów gminnych Warmii i Mazur - Bogdan Nogalski, Andrzej J. Kozłowski, Iwona Z. Czaplicka Kozłowska 77
4.1. Zjawisko korupcji w prawie i literaturze naukowej 79
4.2. Wyniki badań własnych - założenia badawcze - metodyka badań 82
4.3. Analiza wskazań o niewystępowaniu korupcji w organizacjach sektora publicznego 84
4.4. Analiza wskazań wielkości korupcji w organizacjach sektora publicznego 87
4.5. Analiza braku wskazań przez respondentów występowania lub nie korupcji w organizacjach sektora publicznego 90
4.6. Rekomendacje 93
Streszczenie/Summary 95
Bibliografia 97
5. Zarządzanie przez wartości jako nowy nurt w zarządzaniu przedsiębiorstwem - Dorota Teneta-Skwiercz 99
5.1. Pojęcie, rodzaje i proces wyłaniania wartości organizacyjnych 100
5.1.1. Definicja "wartości" i ich rodzaje 100
5.1.2. Proces wyłaniania wartości 104
5.2. Znaczenie wartości we współczesnych organizacjach 105
5.3. Istota zarządzania przez wartości 107
5.3.1. Narodziny MBV 107
5.3.2. Pojęcie zarządzania przez wartości i warunki jego wdrożenia 110
Streszczenie/Summary 112
Bibliografia 113
6. Wykorzystanie relacji ze stakeholders w budowaniu pozytywnego potencjału przedsiębiorstwa - Ilona Penc-Pietrzak 115
6.1. Pojęcie i rodzaje stakeholders 116
6.2. Analiza stakeholders 118
6.3. Koncepcja pozytywnego potencjału organizacji 120
6.4. Relacje firmy i jej interesariuszy w budowaniu pozytywnego potencjału organizacji 124
6.5. Wykorzystanie relacji ze stakeholders w rozwijaniu pozytywnego potencjału organizacji w badanej firmie 125
Streszczenie/Summary 128
Bibliografia 129
7. Rosnące znaczenie jakości i zarządzania jakością na przykładzie podmiotów leczniczych - Dorota Michalska-Sieniawska 131
7.1. Specyfika zarządzania jakością w kontekście usług medycznych 133
7.2. Czynniki wpływające na wzrost znaczenia jakości w działalności podmiotów leczniczych 136
7.3. Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie 138
7.4. Zarządzanie jakością w podmiotach leczniczych 139
Streszczenie/Summary 144
Bibliografia 145
Część III
Modele biznesu
8. Modelowanie działań biznesowych z uwzględnieniem struktury zarządzania projektami - Bogdan Nogalski, Roman Czapiewski 149
8.1. Znaczenie i wdrażanie zarządzania strategicznego 151
8.2. Rola projektów w funkcjonowaniu współczesnych przedsiębiorstw 154
8.3. Znaczenie modelowania działań taktycznych i operacyjnych w zarządzaniu projektami 157
8.4. Przeprowadzone badania typu case study - wnioski 160
Streszczenie/Summary 163
Bibliografia 164
9. Uwarunkowania modelu biznesu w innowacyjnej organizacji - Katarzyna Tubielewicz 167
9.1. Istota modelu biznesu 168
9.2. Rodzaje modeli biznesu 171
9.3. Niedoskonałość modeli biznesu 176
9.4. Koncepcja modelu biznesu przedsiębiorstwa "X" - studium przypadku 177
Streszczenie/Summary 181
Bibliografia 182
10. Metoda oceny zgodności kultury organizacji z wymogami strategii - Małgorzata Czerska 183
10.1. Kultura organizacji jako przedmiot oceny 183
10.2. Założenia metody 185
10.3. Procedura badania 186
10.3.1. Diagnoza realizowanej strategii organizacji 186
10.3.2. Diagnoza rzeczywistej kultury organizacji 188
10.3.3. Projektowanie kultury organizacji wyznaczonej potrzebami strategii 192
10.3.4. Diagnoza "luki kulturowej" 193
Streszczenie/Summary 195
Bibliografia 196
11. Zarządzanie zapleczem portów - studium przypadku zespołu portowego Szczecin-Świnoujście - Janusz Rymaniak, Wojciech Kuźmiński 197
11.1. Teoretyczne aspekty zaplecza portu 198
11.1.1. Pojęcie i istota zaplecza portu 198
11.1.2. Rola zaplecza portowego w otoczeniu 200
11.2. Zespół portowy Szczecin-Świnoujście 202
11.2.1. Przeładunki portowe a zdolności przeładunkowe nabrzeży w portach Szczecin i Świnoujście 202
11.2.2. Jakość zaplecza dalszego portów w kontekście prognoz wielkości
przeładunków portowych 204
Streszczenie/Summary 210
Bibliografia 211
CeDeWu - inne książki
-
Książka jest dziełem znanej na rynku księgarskim spółki autorskiej, której ambicją jest przybliżanie dziejów gospodarczych Polski w sposób budzący zainteresowanie nie tylko wąskiej grupy specjalistów, ale także szerszego grona czytelników...
Dlaczego nie jesteśmy bogaci? Dystans gospodarki polskiej do zchodnioeuropejskiej. Wydanie II Dlaczego nie jesteśmy bogaci? Dystans gospodarki polskiej do zchodnioeuropejskiej. Wydanie II
(39.95 zł najniższa cena z 30 dni)39.95 zł
47.00 zł(-15%) -
Publikacja to zbiór opracowań na temat aktualnych, ważnych problemów prawnych występujących na rynku energii.(46.75 zł najniższa cena z 30 dni)
46.75 zł
55.00 zł(-15%) -
Przedstawione w nim rozważania mają na celu podjęcie dyskusji na temat aktualnych problemów z zakresu rachunkowości i bankowości.
Rachunkowość i bankowość XXI wieku. Zainteresowania młodego pokolenia. Tom 6 Rachunkowość i bankowość XXI wieku. Zainteresowania młodego pokolenia. Tom 6
(45.05 zł najniższa cena z 30 dni)45.05 zł
53.00 zł(-15%) -
During its entire history, the world has never changed as quickly as it is today. Customers' expectations, as well as widely understood conditions of doing business, are changing continuously.
The Concept of a Comprehensive Approach to Knowledge Management in the Organization The Concept of a Comprehensive Approach to Knowledge Management in the Organization
(65.45 zł najniższa cena z 30 dni)65.45 zł
77.00 zł(-15%) -
Koniec roku to czas, w którym porządkujemy i podsumowujemy cały rok. Bank Spółdzielczy należy do instytucji finansowych, które zgodnie z ustawą o rachunkowości sporządzają roczne sprawozdanie finansowe.(84.15 zł najniższa cena z 30 dni)
84.15 zł
99.00 zł(-15%) -
Zarówno w teorii, jak i w praktyce funkcjonuje przekonanie, iż marketing jest tą dziedziną działalności, której efekty najtrudniej jest zmierzyć, a co za tym idzie, niezwykle trudno udowodnić jest zyskowność działań podejmowanych w tym zakresie.(43.35 zł najniższa cena z 30 dni)
43.35 zł
51.00 zł(-15%) -
In this research work, Author focus on the analysis of the trade relationships between European Union and People Republic China.
European Union - China. Trade Relationships. In the 70 years of born anniversary and 47 years of scientific work European Union - China. Trade Relationships. In the 70 years of born anniversary and 47 years of scientific work
(91.80 zł najniższa cena z 30 dni)91.80 zł
108.00 zł(-15%) -
Niniejsza publikacja omawia zasady prawidłowego gospodarowania składnikami majątku w jednostce budżetowej wraz z kompletną dokumentacją.
Gospodarka majątkiem jednostki budżetowej. Wydanie II Gospodarka majątkiem jednostki budżetowej. Wydanie II
(83.30 zł najniższa cena z 30 dni)83.30 zł
98.00 zł(-15%) -
otrzeba sprawowania nadzoru nad przedsiębiorstwem wynika z konfliktu interesów między uczestnikami struktury korporacyjnej, mającego swoje korzenie w oddzieleniu własności spółki od zarządzania nią.
Kompendium wiedzy o nadzorze i kontroli nad przedsiębiorstwem (wyd. II) Kompendium wiedzy o nadzorze i kontroli nad przedsiębiorstwem (wyd. II)
(72.25 zł najniższa cena z 30 dni)72.25 zł
85.00 zł(-15%) -
W książce w sposób syntetyczny zaprezentowano istotę mikrofinansów oraz współczesne problemy stojące przed instytucjami mikrofinansowymi na świecie, w Europie oraz w Polsce.
Mikrofinanse w ograniczaniu niedoskonałości rynków kredytowych. Wydanie II Mikrofinanse w ograniczaniu niedoskonałości rynków kredytowych. Wydanie II
(64.60 zł najniższa cena z 30 dni)64.60 zł
76.00 zł(-15%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Współczesne domeny zarządzania: decyzje menedżerskie - PPO i CSR - modele biznesu. Tom 44 Janusz Rymaniak (red.) (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.