Sztuczna inteligencja w kreowaniu wartości organizacji
- Autor:
- Andrzej Wodecki
- Wydawnictwo:
- edu-Libri
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 246
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Sztuczna inteligencja w kreowaniu wartości organizacji
Analiza modeli generowania wartości przez firmy wykorzystujące sztuczną inteligencję w swoich produktach, usługach i zasadach prowadzenia biznesu, a także wyzwania i niezbędne kompetencje.
Celem monografii było przedstawienie wpływu sztucznej inteligencji na zarządzanie, generowanie wartości i reguły konkurowania współczesnych organizacji.
Metody i techniki sztucznej inteligencji rozwijają się w zawrotnym tempie, podobnie jak wspierająca je infrastruktura (serwery, karty graficzne, dedykowane procesory itp.). Towarzyszy temu rozwój technologii informatycznych, w szczególności zdecentralizowanych, rozproszonych architektur, które umożliwiają nie tylko zapisywanie danych, ale też śledzenie i zabezpieczanie transakcji oraz uruchamianie różnych aplikacji.
Jest to wyzwanie nie tylko dla menedżerów i inwestorów, ale też badaczy zainteresowanych efektywnym modelowaniem takich zjawisk.
Przedmiot badań prezentowany w opracowaniu jest bardzo szeroki – obejmuje nie tylko wiele obszarów działania organizacji, ale również rynki i rozmaite metody sztucznej inteligencji.
Wybrane bestsellery
-
Inteligentne, autonomiczne i samouczące się systemy są z jednej strony przedmiotem zaawansowanych badań, z drugiej zaczynają znajdować zastosowania w biznesie. Oparte głównie o metody tzw. nauczania ze wzmocnieniem (ang. Reinforcement Learning, RL) są fundamentem nie tylko Przemysłu 4.0, a...
Sztuczna inteligencja we współczesnych organizacjach Sztuczna inteligencja we współczesnych organizacjach
(46.23 zł najniższa cena z 30 dni)55.20 zł
69.00 zł(-20%) -
Człowiek ― jak flaming ― należy do istot stadnych. Chętnie szukamy towarzystwa, lubimy się gromadzić i przeżywać wspólnie wyjątkowe chwile, do których potem będziemy wracać pamięcią. Magnetyczną moc eventów od dawna wykorzystuje marketing. Czas najwyższy, by zaczęły „pracować...
Eventy. Jak organizować niezapomniane wydarzenia firmowe Eventy. Jak organizować niezapomniane wydarzenia firmowe
(48.30 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? Marketerem, który poszukuje skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców formułowanych przez siebie przekazów? Handlowcem, którego premia zależy od jego relacji z partnerami biznesowymi? A...
Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps
(39.92 zł najniższa cena z 30 dni)31.91 zł
49.90 zł(-36%) -
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji ...
10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych 10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Ten brakujący element znajdziesz w książce Briana Tracy’ego, światowej sławy eksperta w dziedzinie działań sprzedażowych. Przekonasz się, że domykania sprzedaży można się po prostu nauczyć — trzeba jedynie wiedzieć jak i trochę poćwiczyć. Otrzymasz również pokaźny zbiór przydatnych um...
Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży Mistrzowskie domykanie transakcji. Klucz do zarabiania pieniędzy w sferze profesjonalnej sprzedaży
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A...
Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Ta książka daje zestaw prostych, łatwych w zrozumieniu narzędzi, z których możesz skorzystać natychmiast, by od razu skierować swoją firmę na ścieżkę zwiększania rentowności. Przekonasz się, że szybkość decyzji odgrywa tu decydującą rolę — miliony przedsiębiorstw działają bez aktualnego pla...
TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zesp...
Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%)
Ebooka "Sztuczna inteligencja w kreowaniu wartości organizacji" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Sztuczna inteligencja w kreowaniu wartości organizacji" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Sztuczna inteligencja w kreowaniu wartości organizacji" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-656-4894-5, 9788365648945
- Data wydania ebooka:
- 2019-07-11 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 95542
- Rozmiar pliku Pdf:
- 2.1MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 3.2MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 8.0MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Pobierz przykładowy rozdział EPUB
- Pobierz przykładowy rozdział MOBI
- Kategorie:
E-biznes
Zarządzanie
Spis treści książki
Wprowadzenie............................................................................................................. 9
1. Modele kreowania wartości i zarządzania przewagą konkurencyjną................. 13
1.1. Logiki kreowania wartości i osiągania przewag konkurencyjnych..................... 13
1.1.1. Wprowadzenie....................................................................................... 13
1.1.2. Wpływ technologii na logiki tworzenia wartości.................................... 14
1.1.3. Łańcuchy wartości................................................................................. 16
1.1.4. Motywacja do rozszerzenia koncepcji łańcuchów wartości.................... 20
1.1.5. Konstelacje wartości............................................................................... 21
1.1.6. Sklepy wartości...................................................................................... 22
1.1.7. Sieci wartości......................................................................................... 25
1.1.8. Siatki wartości....................................................................................... 32
1.1.9. Struktury wartości w logikach zdominowanych przez usługi................. 35
1.1.10. Podsumowanie..................................................................................... 37
1.2. Rola danych, informacji i wiedzy w generowaniu wartości............................... 39
1.2.1. Wiedza jako kluczowy zasób organizacji................................................ 39
1.2.2. Dane, informacje, wiedza i mądrość w zarządzaniu wiedzą.................. 40
1.2.3. Pojęcie łańcucha wartości wiedzy.......................................................... 42
1.2.4. Procesy transformacyjne w łańcuchu wiedzy......................................... 44
1.3. Wpływ technologii informacyjnych na konfiguracje wartości i reguły
konkurowania................................................................................................. 45
1.3.1. Upłynniona informacja w łańcuchu wartości......................................... 45
1.3.2. Wpływ technologii informacyjnych na łańcuch wartości........................ 46
1.3.3. Wpływ systemów informacyjnych na konkurencyjność i struktury
wartości................................................................................................. 47
1.4. Sieci wartości w branżach telekomunikacyjnych i informatycznych.................. 49
1.4.1. Motywacja do opracowania nowych metod oceny potencjału
biznesowego w branżach informatycznych i telekomunikacyjnych........ 49
1.4.2. Model punktów kontrolnych jako podstawa metody analizy
potencjału biznesowego......................................................................... 50
1.4.3. Modele sieci wartości w branży telekomunikacyjnej i mediów
cyfrowych.............................................................................................. 52
1.5. Kompetencje niezbędne do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej..................... 54
1.6. Podsumowanie.................................................................................................. 56
Spis treści 6
2. Metody i technologie sztucznej inteligencji.......................................................... 57
2.1. Dane, informacje i wiedza we współczesnych systemach informacyjnych......... 57
2.1.1. Inteligentne, połączone produkty........................................................... 58
2.1.2. Źródła danych ....................................................................................... 59
2.1.3. Złożoność danych.................................................................................. 62
2.1.4. Metody przetwarzania danych............................................................... 63
2.1.5. Podsumowanie....................................................................................... 66
2.2. Pojęcie i podstawowe metody sztucznej inteligencji.......................................... 68
2.2.1. Definicje sztucznej inteligencji............................................................... 68
2.2.2. Klasyfikacja środowisk........................................................................... 72
2.2.3. Rozwiązywanie problemów przez wyszukiwanie................................... 73
2.2.4. Wiedza i planowanie w sytuacjach pewnych.......................................... 77
2.2.5. Wiedza i planowanie w stanie niepewności........................................... 80
2.2.6. Uczenie się............................................................................................. 81
2.2.7. Percepcja, komunikacja i działanie......................................................... 84
2.2.8. Możliwości twórcze i prognostyczne...................................................... 85
2.2.9. Podsumowanie....................................................................................... 86
2.3. Najważniejsze technologie AI............................................................................ 87
2.4. Systemy klasy Cognitive Computing.................................................................. 90
2.4.1. Cechy systemów klasy Cognitive Computing......................................... 91
2.4.2. Komponenty i zasady projektowania systemów klasy Cognitive
Computing............................................................................................. 92
2.4.3. Systemy klasy CC jako nowa jakość w zarządzaniu............................... 95
2.5. Podsumowanie.................................................................................................. 97
3. Wpływ sztucznej inteligencji na aktywności i konkurencyjność organizacji...... 98
3.1. Cele, przedmiot, metody i ilościowa analiza wyników badań............................ 98
3.1.1. Cele i przedmiot badań.......................................................................... 98
3.1.2. Metoda badań........................................................................................ 99
3.1.3. Analiza ilościowa wyników badań......................................................... 101
3.2. Wdrożenia systemów sztucznej inteligencji we współczesnych organizacjach... 105
3.2.1. Inwestycje w AI i wdrożenia tej klasy rozwiązań................................... 105
3.2.2. Kluczowe czynniki sukcesu.................................................................... 108
3.2.3. Bariery i czynniki ryzyka........................................................................ 113
3.2.4. Podsumowanie....................................................................................... 114
3.3. Wpływ systemów AI na aktywności w łańcuchu wartości.................................. 115
3.3.1. Nowe wymagania wobec produktów..................................................... 115
3.3.2. Metody projektowania........................................................................... 121
3.3.3. Nowe metody testowania produktów.................................................... 125
3.3.4. Nowe metody modyfikacji i aktualizacji produktów............................... 125
3.3.5. Nowe metody planowania..................................................................... 126
3.3.6. Wyzwania.............................................................................................. 127
3.3.7. Nowe kompetencje................................................................................ 128
3.3.8. Produkcja i logistyka.............................................................................. 128
3.3.9. Marketing i sprzedaż.............................................................................. 137
3.3.10. Personalizacja, serwis i obsługa posprzedażowa.................................. 149
3.3.11. Zarządzanie zasobami ludzkimi........................................................... 155
3.3.12. Zarządzanie informacjami i wiedzą..................................................... 158
3.4. Wpływ AI na konkurencyjność i rynki............................................................... 164
3.4.1. Producenci............................................................................................. 164
3.4.2. Klienci.................................................................................................... 169
Spis treści
3.4.3. Dostawcy............................................................................................... 170
3.4.4. Nowi gracze........................................................................................... 170
3.4.5. Rynki...................................................................................................... 171
3.4.6. Źródła przewagi konkurencyjnej............................................................ 172
3.5. Wpływ sztucznej inteligencji na rolę i kompetencje człowieka............................ 176
3.5.1. Nowe kompetencje................................................................................ 176
3.5.2. Nowe role w organizacjach.................................................................... 178
3.5.3. Podsumowanie....................................................................................... 179
4. Model generowania wartości w firmach i sieciach poznawczych........................ 180
4.1. Klasyfikacja technologii AI w kontekście generowania wartości........................ 180
4.1.1. Łańcuchy wartości wiedzy a procesy transformacji danych
w systemach informacyjnych................................................................. 180
4.1.2. Klasyfikacja systemów AI wg miejsca w łańcuchu wartości wiedzy........ 185
4.1.3. Klasyfikacja systemów AI wg funkcji poznawczych................................ 189
4.2. Model generowania wartości – poziom organizacji........................................... 191
4.2.1. Proces generowania wartości................................................................. 191
4.2.2. Model generowania wartości................................................................. 198
4.3. Sieci poznawcze................................................................................................ 200
4.3.1. Klasyczne konstelacje wartości a systemy wartości oparte na AI............ 202
4.3.2. Koncepcja sieci poznawczych................................................................. 211
4.3.3. Kluczowe kompetencje organizacji działających w sieciach
poznawczych......................................................................................... 215
4.4. Podsumowanie.................................................................................................. 216
5. Podsumowanie i rekomendacje przyszłych badań............................................... 218
Załącznik 1. Podsumowanie kompetencji pożądanych w organizacjach
wdrażających rozwiązania AI..................................................................................... 221
Załącznik 2. Wyzwania związane z wdrożeniem systemów sztucznej
inteligencji................................................................................................................... 225
Załącznik 3. Lista przeanalizowanych w badaniach projektów i firm
wykorzystujących AI lub wspierających ich projektowanie...................................... 228
Spis rysunków............................................................................................................. 232
Bibliografia.................................................................................................................. 233
edu-Libri - inne książki
-
Przewodnik ma być przydatny wszystkim kandydatom przygotowującym rozprawy doktorskie w dyscyplinie nauk o zarządzaniu oraz początkującym promotorom rozpraw. W Polsce wszystkie doktoraty mają taką samą naturę naukową, stawiane im są te same oczekiwania, zróżnicowanie polega tylko na dwóch różnych ...
Przewodnik opracowywania rozprawy doktorskiej w naukach o zarządzaniu Przewodnik opracowywania rozprawy doktorskiej w naukach o zarządzaniu
-
Książka składa się z dwóch części zawierających osiem rozdziałów. Część pierwsza zatytułowana „Kierunki zmian w polityce podatkowej państwa” odnosi się do analizy rozwiązań z zakresu wybranych podatków w Polsce – stanowiących zarówno dochó...
Zarządzanie finansami państwa i zarządzanie przedsiębiorstwami a wyzwania społeczno-gospodarcze Zarządzanie finansami państwa i zarządzanie przedsiębiorstwami a wyzwania społeczno-gospodarcze
Katarzyna Maj-Waśniowska, Katarzyna Stabryła-Chudzio, Bartłomiej Siwek, Jakub Koczar
-
Monografia przybliża Czytelnikom problematykę związaną z inteligentnymi miastami. Zawarto w niej szerokie spektrum zagadnień teoretycznych dotyczących samych miast i rozwoju miast inteligentnych, co powinno przyczynić się do lepszego zrozumienia przez Czytelnika istoty tworzenia i wspierania nowo...
Smart City - modele, generacje, pomiar i kierunki rozwoju Smart City - modele, generacje, pomiar i kierunki rozwoju
-
The authors of the monograph apply their competences in the field of risk management in the financial system in order to organise what is currently known about the COVID-19 pandemic. They recognise that by nature it is both endogenous as a result of health habits and exogenous in relation to loc...
-
Ciągle postępująca degradacja tkanki miejskiej, permanentny brak środków pieniężnych będących w dyspozycji samorządu terytorialnego powoduje, że jednostki samorządowe coraz częściej poszukują alternatywnych form finansowania przedsięwzięć rewitalizacyjnych, sięgając po dotychczas niewykorz...
Rewitalizacja miast we współpracy z podmiotem prywatnym w formule partnerstwa publiczno-prywatnego Rewitalizacja miast we współpracy z podmiotem prywatnym w formule partnerstwa publiczno-prywatnego
-
Trwają poszukiwania analogii dla COVID-19. W języku zarządzania ryzykiem używa się analogii do Białego Łabędzia, rozkładu normalnego, Czarnego Łabędzia epidemii, która pojawia się raz na sto lat, Zielonego Łabędzia wydarzenia, które pociąga za sobą ogromne straty i jest nieuniknione...
Całościowe zarządzanie ryzykiem systemowym. Pandemia COVID-19 Całościowe zarządzanie ryzykiem systemowym. Pandemia COVID-19
-
Książka stanowi studium teoretyczno-empiryczne promocji jako narzędzia stosowanego przez duże polskie miasta. Na podstawie publikacji z zakresu rozwoju regionalnego, marketingu terytorialnego, a także obowiązujących aktów prawnych w publikacji pokazano, że promocja jest głównym obsz...
-
Autorka, podejmując pioniersko na gruncie naukowym problematykę triady: startupy – zarządzanie – edukacja z pozycji poznawczych, badawczych i aplikacyjnych, odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na naukowe podejście do zjawiska startupów, które są emanacją rewolucji cyfro...
Startupy. Wyzwanie dla zarządzania i edukacji przedsiębiorczości Startupy. Wyzwanie dla zarządzania i edukacji przedsiębiorczości
-
Opracowanie wpisuje się w nurt badań nad możliwościami dalszego rozwoju na szczeblu regionalnym i niższym lokalnym. Celem, jaki postawiły sobie Autorki opracowania, było dokonanie wszechstronnej analizy warunków finansowych, które mogą sprzyjać lub osłabiać rozwój na poziomie...
Finansowe determinanty rozwoju lokalnego i regionalnego Finansowe determinanty rozwoju lokalnego i regionalnego
Krystyna Brzozowska, Małgorzata Gorzałczyńska-Koczkodaj, Magdalena Kogut-Jaworska, Marta Szaja
-
Opracowanie składa się z pięciu rozdziałów. W części pierwszej zaprezentowano podstawowe definicje oraz ewolucję zmian w obszarze logistyki w kierunku inteligentnych rozwiązań. Przedmiotem rozważań w rozdziale drugim są implikacje organizacyjne rozwoju inteligentnej logistyki i inteligentn...
Smart logistics Smart logistics
Izabela Dembińska, Blanka Tundys, Marzena Frankowska, Magdalena Malinowska
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Sztuczna inteligencja w kreowaniu wartości organizacji Andrzej Wodecki (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.