Service design po polsku
- Autorzy:
- Marcin Chłodnicki, Andrzej Karel
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Naukowe PWN
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 208
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
Opis książki: Service design po polsku
Wybrane bestsellery
-
To prawda: świat kryptowalut jest skomplikowany. Możesz go jednak zrozumieć i nauczyć się po nim poruszać, w czym pomoże Ci ta książka — interesujący przewodnik, który przystępnie wyjaśnia technologiczne podstawy rynku kryptowalut i związanej z nim ekonomii cyfrowej. Dowiesz się stąd, jak f...
Jak nadążyć za kryptowalutami. Przewodnik po Bitcoinie i nowej cyfrowej ekonomii Jak nadążyć za kryptowalutami. Przewodnik po Bitcoinie i nowej cyfrowej ekonomii
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Czy wiesz, czym są ETF-y (z ang. exchange traded funds)? Tym akronimem, coraz popularniejszym w świecie finansów, określa się produkty, które można umieścić między tradycyjnymi funduszami inwestycyjnymi a akcjami. Z roku na rok rośnie grono zwolenników ETF-ów ― zarówno za granicą, jak i w P...
ETF-y, czyli działasz lokalnie, zarabiasz globalnie. Kompleksowy przewodnik dla polskiego inwestora ETF-y, czyli działasz lokalnie, zarabiasz globalnie. Kompleksowy przewodnik dla polskiego inwestora
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Ta książka jest adresowana właśnie do Ciebie. Bo masz pomysł i czujesz, że mógłbyś go spieniężyć, tylko jeszcze nie wiesz jak. Bo dysponujesz wiedzą z zakresu technologii i potrafisz zgromadzić wokół siebie zespół projektowy. Bo wierzysz w siłę idei, ciężką pracę, skuteczność uporu i w to, że na ...
Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony. Wydanie II rozszerzone Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony. Wydanie II rozszerzone
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
49.00 zł(-70%) -
Czytelnik po zapoznaniu się ze schematem funkcjonowania globalnego rynku walutowego sam odkryje, że nie ma uniwersalnego leku na obecne i potencjalne bolączki walutowe świata, ponieważ gospodarki prawie wszystkich krajów tworzą obecnie system naczyń połączonych. A zatem celowa dewaluacja jednej w...
Wojny walutowe. Nadejście kolejnego globalnego kryzysu Wojny walutowe. Nadejście kolejnego globalnego kryzysu
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Nowa, długo oczekiwana książka autora słynnego Powrotu do Reims to opowieść o losach jego matki, która pod koniec życia, jako osoba nie w pełni sprawna, trafiła do ośrodka opiekuńczego. Eribon pisze o ostatnich dramatycznych miesiącach jej życia, ale też o wcześniejszej codziennej walce o przetrw...
-
Demaskatorska książka ujawniająca kulisy działalności McKinsey & Company, najpotężniejszej firmy konsultingowej na świecie, doradzającej korporacjom i rządom. McKinsey & Company to najbardziej prestiżowa globalna firma konsultingowa, zarabiająca miliardy dolarów na maksymalizacji zysków i zwiększ...
Imperium McKinseya. Ukryte wpływy najpotężniejszej firmy konsultingowej świata Imperium McKinseya. Ukryte wpływy najpotężniejszej firmy konsultingowej świata
(57.53 zł najniższa cena z 30 dni)63.92 zł
79.90 zł(-20%) -
Embark on a profound exploration of societal responsibility and the power of wealth with "The Gospel of Wealth" by Andrew Carnegie. In this seminal work, Carnegie, the pioneering industrialist and philanthropist, articulates a visionary perspective on the ethical obligations of the affluent towar...
-
Delve into the captivating life of one of history's most influential figures with "The Autobiography of Andrew Carnegie." Through the pages of this timeless ebook, Andrew Carnegie, the visionary industrialist and philanthropist, unveils the remarkable journey from his humble beginnings in Sco...
-
Niezależny miesięcznik branży energetycznej, adresowany do szeroko pojętej kadry zarządzającej w energetyce, ciepłownictwie, górnictwie, hutnictwie, gazownictwie, przemyśle naftowym, chemicznym, petrochemicznym. Czasopismo wydawane od 2000 roku zajmuje się energetyką konwencjonalną jak również od...(8.64 zł najniższa cena z 30 dni)
8.64 zł
10.80 zł(-20%) -
Niezależny miesięcznik branży energetycznej, adresowany do szeroko pojętej kadry zarządzającej w energetyce, ciepłownictwie, górnictwie, hutnictwie, gazownictwie, przemyśle naftowym, chemicznym, petrochemicznym. Czasopismo wydawane od 2000 roku zajmuje się energetyką konwencjonalną jak również od...(8.64 zł najniższa cena z 30 dni)
8.64 zł
10.80 zł(-20%)
Ebooka "Service design po polsku" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Service design po polsku" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Service design po polsku" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-012-1380-0, 9788301213800
- Data wydania ebooka:
- 2020-09-04 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 125786
- Rozmiar pliku ePub:
- 1.7MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 4.5MB
- Kategorie:
Ekonomia
Spis treści książki
- Okładka
- AUTORZY
- Strona tytułowa
- Strona redakcyjna
- Spis treści
- PRZEDMOWA
- WSTĘP
- 1. Wprowadzenie do projektowania usług (Marcin Chłodnicki)
- 1.1. Zrozumieć usługę
- 1.2. Projektowanie doświadczenia usługowego klienta
- 1.2.1. Usługa jako holistyczne doświadczenie
- 1.2.2. Klient musi odnieść korzyść
- 1.2.3. Interesariusze usługi
- 1.2.4. Kontrola jakości usługi przez klienta
- 1.3. Service design a projektowanie usług
- 1.3.1. Relacja usługodawca usługobiorca
- 1.3.2. Warunki przeprowadzenia procesu w ramach service design
- 1.3.3. Interdyscyplinarność zespołu projektowego
- 1.4. Czas i zmienność w usługach/przesłanki do zmiany
- 1.4.1. Usługa w kontekście czasu
- 1.4.2. Oczekiwania
- 1.4.3. Czas jako składowa usługi (składnik definiujący, krytyczny, podstawowy, determinujący)
- 1.4.4. Zarządzanie procesami w czasie
- 2. Proces badawczy
- 2.1. Badania i audyt projektowy usługi (Wojciech Jagodziński)
- 2.1.1. Istota badań
- 2.1.2. Cel badań
- 2.1.3. Myślenie w modelu 3D
- 2.1.4. Teoria przydatna w badaniach service design
- 2.1.5. Obszary badań
- 2.1. Badania i audyt projektowy usługi (Wojciech Jagodziński)
- 2.2. Etapy projektowania procesu badawczego w service design (Wojciech Jagodziński)
- 2.2.1. Lista poszukiwanych informacji (LPI)
- 2.2.2. Mapa użyteczności informacji (MUI)
- 2.2.3. Tabela pokrycia informacji (TPI)
- 2.3. Podejście ilościowe i jakościowe do badań (Wojciech Jagodziński)
- 2.3.1. Metody i techniki badawcze
- 2.3.1.1. Analiza zza biurka
- 2.3.1.2. Jakościowy wywiad badawczy
- 2.3.1.3. Zogniskowany wywiad grupowy
- 2.3.1.4. Ankieta
- 2.3.1.5. Studium przypadku
- 2.3.1.6. Obserwacja
- 2.3.1.7. Metoda cienia
- 2.3.1.8. Service safari/team journey
- 2.3.1.9. Moderowane testowanie prototypu funkcjonalnego in-depth formative test
- 2.3.1. Metody i techniki badawcze
- 2.4. Mapowanie doświadczeń klientów w procesie usługowym (Marcin Chłodnicki)
- 2.4.1. Mobilna etnografia podejście do badań skoncentrowane na kliencie
- 2.4.2. Odkrywanie autentycznych potrzeb i doświadczeń użytkowników mapa strukturalna usługi
- 2.4.3. Instrumentarium
- 3. Proces projektowy
- 3.1. Innowacyjność i kreatywność (Andrzej Karel)
- 3.1.1. Definicja i rodzaje innowacyjności oraz kreatywności
- 3.1.2. Definicje kreatywności charakterystyczne dla różnych dziedzin nauki
- 3.1. Innowacyjność i kreatywność (Andrzej Karel)
- 3.2. Design thinking (Andrzej Karel)
- 3.2.1. Przygotowanie do projektu
- 3.2.1.1. Design thinking w kontekście zespołu
- 3.2.1.2. Design thinking w kontekście przestrzeni
- 3.2.1. Przygotowanie do projektu
- 3.2.2. Badania
- 3.2.2.1. Wywiady swobodne i kontekstowe
- 3.2.2.2. Obserwacja, nagrywanie i fotografowanie
- 3.2.2.3. Wejście w rolę użytkownika
- 3.2.2.4. Angażowanie interesariuszy (co-creation)
- 3.2.2.5. Sytuacje analogiczne
- 3.2.2.6. Próbnik/sonda kulturowa (cultural probes)
- 3.2.3. Synteza i formułowanie wyzwania projektowego
- 3.2.3.1. Storytelling
- 3.2.3.2. Tworzenie klastrów
- 3.2.3.3. Macierz 2×2
- 3.2.3.4. Persona
- 3.2.3.5. Ścieżka użytkownika, service blueprint oraz scenariusze66
- 3.2.3.6. Mapy i diagramy
- 3.2.3.7. Jobs-to-be-done
- 3.2.3.8. POV (point of view)
- 3.2.3.9. How-might-we questions (HMW)
- 3.2.4. Ideacja techniki generowania nowych pomysłów
- 3.2.4.1. Burza po cichu
- 3.2.4.2. Przypadkowe słowo
- 3.2.4.3. Symbole, metafory i Creative Clues
- 3.2.4.4. Co by zrobił?
- 3.2.4.5. Sztuczne założenie
- 3.2.4.6. Mapa myśli
- 3.2.4.7. Lista cech
- 3.2.4.8. Brainwriting
- 3.2.4.9. Antyproblem
- 3.2.5. Budowanie prototypów (prototyping)
- 3.2.6. Testowanie
- 3.2.7. Design thinking w kontekście organizacji
- 3.2.7.1. Mity związane z innowacjami
- 3.2.7.2. Bariery powstawania innowacji wnętrze organizacji
- 3.2.7.3. Bariery adaptacji innowacji przez klientów
- 3.2.7.4. Prawdy na tematy innowacyjnych pomysłów
- 3.2.7.5. Zmiany w całej organizacji
- 3.2.7.6. Organizacja ucząca się
- 3.2.7.7. Motywowanie i wspieranie pracowników
- 3.2.7.8. Waga humoru i zabawy
- 3.3. Tworzenie innowacji usługowych techniką systematic inventive thinking (Bartek Stawski)
- 3.3.1. Aksjomaty SIT
- 3.3.2. Założenia metodyki SIT
- 3.3.3. FFF = funkcja jest następstwem formy
- 3.3.4. Narzędzia manipulacji
- 4. Proces wdrożeniowy polskie realia
- 4.1. Wybrane momenty prawdy procesów wdrożeniowych service design realizowanych w polskiej rzeczywistości (Wojciech Ławniczak)
- 4.1.1. Inaczej niż kiedyś, czyli szerszy i węższy kontekst
- 4.1.2. Wybrane bariery wdrożeniowe service design w Polsce
- 4.1.3. Strategia rozwoju
- 4.1.4. Zarządzanie wiedzą
- 4.1.5. Zarządzanie ludźmi
- 4.1.6. Kapitał społeczny
- 4.1. Wybrane momenty prawdy procesów wdrożeniowych service design realizowanych w polskiej rzeczywistości (Wojciech Ławniczak)
- 4.2. Jak wdrażać? Kilka praktycznych wskazówek dotyczących myślenia i działania service design w Polsce (Wojciech Ławniczak)
- 4.2.1. Śpiesz się powoli
- 4.2.2. Szyjcie na miarę i stosujcie odpowiednią strategię
- 4.2.3. Budujcie kapitał społeczny
- 4.2.4. Przeprowadźcie analizę barier
- 4.2.5. Przeprowadźcie testowy warsztat edukacyjny, z którego wyciągniecie wnioski
- 4.2.6. Koniecznie wyjdźcie do ludzi
- 4.2.7. Zaplanujcie role w procesie wdrożeniowym (niezależnie od struktury)
- 4.3. Service design jako narzędzie nowoczesnego rozwoju organizacji (Marcin Chłodnicki)
- 4.4. Projektowanie w środowisku zdalnym (Martyna Tarnawska)
- 4.4.1. Czy projektowanie usług zdalnie jest możliwe?
- 4.4.1.1. Zastosowania
- 4.4.1.2. Atuty projektowania w środowisku zdalnym
- 4.4.1.3. Minusy i wyzwania projektowania w środowisku zdalnym
- 4.4.1. Czy projektowanie usług zdalnie jest możliwe?
- 4.4.2. Dobór narzędzi
- 4.4.2.1. Eksploracja i definicja narzędzia badawcze
- 4.4.2.2. Analiza zachowań użytkownika
- 4.4.2.3. Netnografia
- 4.4.2.4. Ideacja i prototypowanie narzędzia do współtworzenia
- 4.4.2.4.1. Tworzenie nowych rozwiązań
- 4.4.2.4.2. Prototypowanie rozwiązań
- 4.4.2.4.3. Testowanie
- 4.4.2.4.4. Narzędzia warsztatowe
- 4.4.2.4.5. Narzędzia do wideokonferencji
- 4.4.2.4.6. Narzędzia do współpracy w czasie rzeczywistym
- 4.4.2.4.7. Narzędzia do facylitacji
- 4.4.3. Jak przygotować proces zdalny?
- 4.4.3.1. Przygotowanie zespołu, kontraktu i zasad współpracy
- 4.4.3.2. Facylitacja i efektywne prowadzenie spotkań
- 4.4.3.3. Synteza, dokumentacja i archiwizacja
- 4.5. Projektowanie doświadczenia usługowego klienta Customer Experience (Janusz Kamieński)
- 4.5.1. Projektowanie doświadczeń klientów? Ale po co?
- 4.5.2. Czym różni się obsługa klienta od doświadczeń klienta?
- 4.5.3. Witamy w erze doświadczeń!
- 4.5.4. Jak zaprojektować pożądane doświadczenia klientów?
- 4.5.5. Jak się ma projektowanie CX do realnej wartości świadczonej usługi?
- 4.5.6. Standaryzowanie niestandardowych doświadczeń?
- 5. Warsztat pracy (Marcin Chłodnicki)
- 5.1. Narzędzia service design
- 5.1.1. Mapa trendów (MT) narzędzie do pracy zespołowej
- 5.1.2. Mapa informacji (MIN) narzędzie do pracy zespołowej
- 5.1.3. Karta wywiadu (KW) narzędzie do pracy indywidualnej i zespołowej
- 5.1.4. Karta analizy wywiadów (KAW) narzędzie do pracy zespołowej
- 5.1.5. Ścieżka klienta (SK) narzędzie do pracy zespołowej
- 5.1.6. Mapa interesariuszy (MI) narzędzie do pracy zespołowej
- 5.1.7. Persona (PE) narzędzie do pracy zespołowej
- 5.1.8. Moodboard (MB) narzędzie do pracy zespołowej
- 5.1.9. Karta pomysłu (KP) narzędzie do pracy indywidualnej i zespołowej
- 5.1.10. Karta oceny pomysłu (KOP) narzędzie do pracy indywidualnej i zespołowej
- 5.1. Narzędzia service design
- 5.2. Service blueprint (SB) narzędzie do pracy zespołowej
- 5.3. Mapa wartości (MW) narzędzie do pracy zespołowej
- 5.4. Model biznesowy (MB) narzędzie do pracy zespołowej
- 5.5. Prototypowanie usługi (PU) narzędzie do pracy zespołowej
- 5.5.1. Wybrane techniki prototypowania usługi
- 5.5.2. Wybrane narzędzia wspierające prototypowanie usługi
- 5.6. Test usługi (TU) narzędzie do pracy zespołowej
- 6. Kazusy polskie firmy i instytucje (Marcin Chłodnicki)
- 6.1. Wybrane przykłady stosowania metodyki service design w polskich firmach i instytucjach
- 6.2. Poprawa doświadczeń interesariuszy Sądu Rejonowego w Katowicach
- 6.3. Kopalnia zgody punkt mediacyjny w Sądzie Rejonowym Katowice-Zachód
- 6.4. Lotnisko Ławica w Poznaniu
- 6.5. Warsztaty kreatywne firmy Schattdecor Polska
- 6.6. Budowanie zespołów metodą FRIS w organizacji (Adam Pluciński)
- 6.7. Service Design Network Poland Chapter organizacja wspierająca projektantów usług
- Wokabularz
- BIBLIOGRAFIA
- O AUTORACH
- PRZYPISY
Wydawnictwo Naukowe PWN - inne książki
-
Interesująca, a zarazem ważna próba spojrzenia na zjawisko przedsiębiorczości z perspektywy wyzwań etycznych oraz odpowiedzialności z nim związanych. Książka została podzielona na trzy części: teoria przedsiębiorczości, etyka przedsiębiorczości oraz odpowiedzialność przedsiębiorcy. Poruszana w pu...(63.20 zł najniższa cena z 30 dni)
63.20 zł
79.00 zł(-20%) -
Bezpieczeństwo informacyjne to jeden z kluczowych wymiarów czasów współczesnych. Książka wprowadza czytelnika w świat propagandy, operacji informacyjnych i wywierania wpływu. Terminy te są odczarowane. Tematy ujęte naukowo, technicznie i prawnie. Wymiary polityczne i wojskowe uwidaczniają, jak ws...(55.20 zł najniższa cena z 30 dni)
55.20 zł
69.00 zł(-20%) -
Publikacja zatytułowana Elektrownie jądrowe w nowoczesnej gospodarce. Technologie. Ekonomika. Bezpieczeństwo dotyczy zagadnień z zakresu energetyki jądrowej w tym technologii, ekonomiki i bezpieczeństwa elektrowni jądrowych w nowoczesnej gospodarce. Książka prezentuje następujące zagadnienia: te...(55.20 zł najniższa cena z 30 dni)
55.20 zł
69.00 zł(-20%) -
Publikacja poświęcona jest problematyce zarządzania zespołami ludzkimi z różnych perspektyw. Stwarza to możliwość przedstawienia różnorodnych koncepcji, metod i technik zarządzania z uwzględnieniem potrzeb organizacji publicznych. Mocną stroną książki jest oparcie badań na systematycznym przegląd...
Metody i techniki rozwiązywania problemów zarządzania Metody i techniki rozwiązywania problemów zarządzania
(63.20 zł najniższa cena z 30 dni)63.20 zł
79.00 zł(-20%) -
Książka łączy problematykę ekspatriacji z tematyką zarządzania uczelniami wyższymi i odnosi się do kontekstu polskiego. Publikacja ma charakter teoretyczno-praktyczny. W części teoretycznej przedstawiono wnikliwą analizę dorobku naukowego z ostatnich 40 lat na temat ekspatriantów akademickich. Wa...(55.20 zł najniższa cena z 30 dni)
55.20 zł
69.00 zł(-20%) -
Taką książkę mógł napisać tylko jeden autor! Profesor Grzegorz W. Kołodko światowej sławy uczony, najczęściej na świecie cytowany polski ekonomista, skuteczny polityk gospodarczy, popularyzator wiedzy, globtroter, wielbiciel natury i kultury, maratończyk. Wielowymiarowe podejście do analiz i syn...(31.20 zł najniższa cena z 30 dni)
31.20 zł
39.00 zł(-20%) -
Co wpływa na nasze zachowania konsumenckie? I czy na pewno decydujemy? A może żyjemy tylko iluzją, że decydujemy o sobie? Nowa książka Piotra Buckiego to całościowe spojrzenie na zachowania konsumenta przez pryzmat najnowszych badań, w szczególności z obszaru ekonomii behawioralnej. To książka, ...(71.20 zł najniższa cena z 30 dni)
71.20 zł
89.00 zł(-20%) -
Książka wielopoziomowo i kompleksowo porusza temat informacji zwrotnej z perspektywy indywidualnej, zespołowej i firmowej. Pokazuje bardzo celne modele, schematy, które mogą zostać zastosowane od razu, a jednocześnie nakreśla całe tło feedbacku, czyli to wszystko, co powinniśmy wiedzieć jako ludz...(63.20 zł najniższa cena z 30 dni)
63.20 zł
79.00 zł(-20%) -
Dowiedz się, jak być odpornym na wstrząsy i przygotować firmę do przetrwania oraz prosperowania podczas nawet najbardziej radykalnych zmian. Jonathan Brill jest cenionym ekspertem w dziedzinie wstrząsoodpornego wzrostu i podejmowania decyzji w warunkach niepewności. Podpowiada, jak przygotować f...(79.20 zł najniższa cena z 30 dni)
79.20 zł
99.00 zł(-20%) -
Jacek Kotarbiński swoją nową książką udowadnia, że świat marketingu ma swojego Murphyego i własne prawa, o których można mówić rzeczowo, a przy tym lekko i z humorem. 50 praw marketingu Kotarbińskiego to wyjątkowo praktyczna publikacja dedykowana przedsiębiorcom, właścicielom firm, zarządom, zesp...(55.20 zł najniższa cena z 30 dni)
55.20 zł
69.00 zł(-20%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Service design po polsku Marcin Chłodnicki, Andrzej Karel (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.