Recenzje:
GŁUPI POMYSŁ, ALE REWOLUCYJNY To nie szczegółowe strategie i precyzyjne badania decydują o udanym biznesie. Liczy się sam pomysł, nawet najbardziej zwariowany. Jeśli zakwestionują go autorytety, prawdopodobnie ma szansę na powodzenie. Tak przynajmniej uważa Robert I. Sut-ton, autor książki Zwariowane pomysły, które się sprawdzają". Jednym z haseł, które promuje, jest idea, że świat opiera się na regułach, a postęp na ich łamaniu. Wytrychem otwierającym drzwi do sukcesu jest innowacyjność. Autor, profesor zarządzania w Uniwersytecie w Stanford, mnoży przykłady z historii największych odkryć i rewolucyjnych pomysłów. Czy o sukcesie decyduje wyobraźnia, jakiś nagły błysk nadzwyczajnej intuicji Spróbujmy sami. Sutton proponuje nam próbę zrealizowania absurdalnego pomysłu. Najpierw jednak trzeba samemu się do niego przekonać.

Marketing And More


Druga z propozycji lektury biznesowej to przewrotny (jak sama okładka) tytuł Zwariowane pomysły, które się sprawdzają. Jak zbudować kreatywną firmę Roberta I. Suttona. Wielu już po przeczytaniu spisu treści wciśnie tę książkę głęboko do szuflady, by czasem ktoś nie pomyślał, że tego typu pomysły im mogłyby przyjść do głowy - i słusznie! Bo nie do nich adresowana jest ta książka, a do tych, którzy w zarządzaniu ludźmi kierują się intuicją, dokonują kontrowersyjnych wyborów, idą na skróty. I tylko oni wiedzą, jak - ku zdumieniu innych - im się udało. Będąc szefem, np. nagradzaj za sukcesy i porażki, a wymierzaj kary za... brak działania i inicjatywy. Stosuj też inne "książkowe" metody. Musi się udać.

Dziennik Łódzki N, 03/2008