Recenzje:
Chcesz zarządzać swoim czasem w pracy i w życiu prywatnym? Nie musisz wydawać pieniędzy na szkolenia, wystarczy zastosować się do wytycznych z 15 tajemnic zarządzania czasem. O czym wiedzą ludzie sukcesu?. Kevin Kruse zdradza w niej cenne informacje, które pomogły mu oraz biznesmenom, sportowcom i innym personom znanym z pierwszych stron gazet osiągnąć wymarzony cel – zyskać dodatkowe godziny.

Tak, to jest kolejna książka o zarządzaniu czasem, jednak zupełnie inna od pozostałych. Kevin Kurse pisze we wstępie dwie ważne rzeczy, którymi przekonał mnie do sięgnięcia po nią:

Choć nie ma dwóch osób, które zarządzałyby czasem dokładnie w taki sam sposób, da się zauważyć istnienie pewnych schematów. Odkryłem, że ludzie sukcesu ani nie ustalają priorytetów na listach zadań do wykorzystania, ani nie pracują zgodnie z jakimś skomplikowanym pięcioetapowym systemem, ani nie tworzą schematów drzew logicznych, aby podejmować decyzje.

15 tajemnic zarządzania czasem – jak zarządzać czasem

Już w połowie lektury wiedziałem, że jest to książka na mocne 10/10. Kevin Kruse daje na wyciągniecie ręki bardzo cenne informacje. Sięgnąłem po nie i… udało mi się wygospodarować dodatkowe dwie godziny. Właśnie w ich trakcie piszę ten wpis, dodatkowo wykorzystując zdobyte informacje na temat szybkiego pisania i robienia sesji.

Analizując treść rozdziałów wiele rzeczy wyda Ci się oczywistych. Przyjrzyj się jednak, że mnóstwo osób, mimo wiedzy (na temat zarządzania czasem, własnego rozwoju itd.), nie robi tego, a jeśli podejmuje działania, pomija wiele szczegółów, o których piszą autorzy/trenerzy. Podobnie może być z wiadomościami znalezionymi w książce Kruse`a. Chyba, że zastosujesz się do porad. Wtedy docenisz zalety 15 tajemnic zarządzania czasem.

Przypadło mi do gustu ograniczenie treści do prezentacji najważniejszych szczegółów. Autor podaje przykłady ze swojego życia, swoich znajomych i współpracowników, uzupełnia cytatami z wywiadów przeprowadzonych na rzecz tej książki i… tylko tyle. Same potrzebne wiadomości, zero przegadania (które jest jednym ze sposobów marnowania czasu).

Całość wzbogacona jest materiałami, które można ściągnąć z serwera Wydawnictwa Helion. Stanowią one świetne uzupełnienie do praktycznego wykorzystania informacji znalezionych w książce.

Jeszcze jedna rzecz, po zapoznaniu się z tytułowymi 15 tajemnicami, znajdziesz 20 dodatkowych sztuczek, by zaoszczędzić czas i zwiększyć produktywność, a wraz z nimi poznasz tajemnice zarządzania czasem miliarderów, sportowców, studentów i 239 przedsiębiorców – efekt wspomnianych rozmów. Taki mały bonus od autora. 15 tajemnic zarządzania czasem – do kogo dedykowana jest ta książka?

Kruse zwraca się do przedsiębiorcy, osoby zajmującej stanowisko kierownicze, freelancera, ucznia/studenta oraz rodzica pracującego w domu/zajmującego się domem i dziećmi. Na pierwszy rzut oka nic ich nie łączy, a jednak jest to doskonale określona grupa docelowa. Wszyscy znajdą w publikacji coś dla siebie.

Gorąco polecam wystawiając ocenę 10/10

Napisz Tekst Kuba Sosnowski


W książce 15 tajemnic zarządzania czasem autor postanawia przekonać nas, że czas jest naszym najcenniejszym zasobem, a następnie podaje wskazówki jak właściwie nim gospodarować. Dlatego też przeprowadził wywiady i ankiety z milionerami, olimpijczykami, wzorowymi studentami i uczniami oraz wieloma przedsiębiorcami. Wnioski ze swoich badań urozmaicone własnymi doświadczeniami podzielił na 15 tajemnic zarządzania czasem.

Każdy fragment opisujący sekret zarządzania czasem zawiera na końcu pytania, które może sobie zadać przedsiębiorca, osoba zajmująca kierownicze stanowisko, wolny strzelec, uczeń/student albo osoba pracująca w domu. Podpowiadają one w jaki sposób można wykorzystać wiedzę zawartą w danym rozdziale w zależności od tego kim jesteś. Następnie znajduje się opis sekretu w jednym zdaniu oraz informacja o dodatku. Wraz z książką otrzymujemy darmowy dodatek, który można pobrać z serwera wydawnictwa. W bonusie znajdziemy m.in. podsumowanie 15 tajemnic, planner dnia, czy arkusz najważniejszego zadania.

Poza opisem tytułowych 15 tajemnic książka zawiera jeszcze podsumowanie w formie połączenia wszystkich technik, dodatkowe 20 sztuczek pozwalających zaoszczędzić czas i zwiększyć produktywność opisy wskazówek udzielonych przez każdą z ankietowanych grup ludzi odnoszących sukcesy oraz 110 cytatów dotyczących zarządzania czasem.

W książce Kevina Kruse'a znajdziemy mnóstwo różnych pomysłów i idei. Myślę, że wiedzę zawartą w publikacji najlepiej wykorzystają przedsiębiorcy czy osoby zajmujące kierownicze stanowiska, ponieważ będą oni mogli zastosować i wypróbować praktycznie każdą wskazówkę. Jednak jest ona wypełniona tak wieloma radami, że na pewno każdy znajdzie w niej coś dla siebie.

praktykarownowagi.blogspot.com/ Praktykantka