Prawne aspekty organizacji i funkcjonowania samorządowych centrów usług wspólnych
- Autorzy:
- Krystian M. Ziemski, Iwona M. Wieczorek
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Ocena:
- 3.0/6 Opinie: 1
- Stron:
- 226
-
PDF
Opis książki: Prawne aspekty organizacji i funkcjonowania samorządowych centrów usług wspólnych
Autorami opracowania są praktycy, prawnicy i nauczyciele akademicy mający duże doświadczenie zawodowe. Taki skład osobowy pozwolił połączyć wiedzę teoretyczną z doświadczeniem praktycznym, co stanowi o innowacyjnym charakterze publikacji. W książce zaprezentowano w przystępnej formie przegląd zagadnień z zakresu tworzenia centrów usług wspólnych, akcentując zarówno korzyści, jak i zagrożenia z tym związane. Można ją traktować jako kompendium wiedzy na temat wdrażania rozwiązań z zakresu centrów usług wspólnych w jednostkach samorządu terytorialnego.
Wybrane bestsellery
-
Człowiek ― jak flaming ― należy do istot stadnych. Chętnie szukamy towarzystwa, lubimy się gromadzić i przeżywać wspólnie wyjątkowe chwile, do których potem będziemy wracać pamięcią. Magnetyczną moc eventów od dawna wykorzystuje marketing. Czas najwyższy, by zaczęły „pracować...
Eventy. Jak organizować niezapomniane wydarzenia firmowe Eventy. Jak organizować niezapomniane wydarzenia firmowe
(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? Marketerem, który poszukuje skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców formułowanych przez siebie przekazów? Handlowcem, którego premia zależy od jego relacji z partnerami biznesowymi? A...
Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps
(31.91 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji ...
10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych 10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych
(37.17 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zesp...
Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej
(43.55 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(35.69 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(25.92 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
Odpowiednia strategia to gwarancja sukcesu. Tę prawdę znali wielcy wodzowie i menedżerowie ― ci, którzy osiągali cele uważane za niedostępne. Dla rozwoju marki i firmy znaczenie strategii jest wręcz kluczowe, zwłaszcza dziś, w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Dlatego nowe wydani...
Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone
(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Odpowiedzi na to pytanie udzielił Dale Carnegie dziesiątki lat temu. W tej książce, pełnej praktycznych rad i przykładów zaczerpniętych z życia najznakomitszych liderów, znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby stać się efektywnym, inspirującym liderem. Nauczysz się posługiwać narzędziami i t...
Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły
(31.85 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(43.55 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%)
Ebooka "Prawne aspekty organizacji i funkcjonowania samorządowych centrów usług wspólnych" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Prawne aspekty organizacji i funkcjonowania samorządowych centrów usług wspólnych" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Prawne aspekty organizacji i funkcjonowania samorządowych centrów usług wspólnych" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-808-8288-1, 9788380882881
- Data wydania ebooka:
- 2016-10-12 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Rozmiar pliku Pdf:
- 1.6MB
- Kategorie:
Zarządzanie
Spis treści książki
-
Wykaz skrótów 11
Wstęp 13
ROZDZIAŁ 1. Cele tworzenia samorządowych centrów usług wspólnych 19
1.1. Wprowadzenie 19
1.2. Cele i skutki utworzenia CUW w uzasadnieniu projektu ustawy z dnia 25 czerwca 2015 r. 21
1.3. Inne korzyści związane z utworzeniem samorządowych centrów usług wspólnych 25
1.4. Ryzyka związane z utworzeniem samorządowych centrów usług wspólnych 26
1.5. Podsumowanie 29
ROZDZIAŁ 2. Centra usług wspólnych w administracji rządowej 31
2.1. Wprowadzenie 31
2.2. Centrum Usług Wspólnych, działające przy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów 31
2.3. Wojskowe Oddziały Gospodarcze 34
2.4. Podsumowanie 37
ROZDZIAŁ 3. Zakres działania samorządowych centrów usług wspólnych 39
3.1. Wprowadzenie 39
3.2. Wielość centrów usług wspólnych na obszarze jednej JST 42
3.2.1. Kryterium zadań przekazanych do realizacji przez podmioty obsługiwane 43
3.2.2. Kryterium charakteru i rodzaju podmiotów obsługiwanych 44
3.2.3. Kryterium podziału danej JST na mniejsze jednostki (obszary) 44
3.2.4. Inne kryteria 46
3.3. Katalog zadań możliwych do przekazania w zakresie wspólnej obsługi 47
3.3.1. Zadania o charakterze administracyjnym 49
3.3.1.1. Usługi administracyjne 50
3.3.1.2. Pomoc prawna 52
3.3.2. Zadania o charakterze finansowym 55
3.3.3. Zadania o charakterze organizacyjnym 57
3.3.3.1. Zarządzanie kadrami i płacami 58
3.3.3.1.1. Czynności z zakresu prawa pracy 60
3.3.3.2. Obsługa informatyczna 62
3.3.3.3. Zadania związane z udzielaniem zamówień publicznych, w tym udzielaniem wspólnych zamówień publicznych 64
3.3.4. Inne zadania 64
3.3.5. Zadania o charakterze szczegółowym, wynikającym ze specyfiki danego centrum usług wspólnych 65
3.4. Podsumowanie 66
ROZDZIAŁ 4. Określenie podmiotów obsługujących i podmiotów obsługiwanych 67
4.1. Wprowadzenie 67
4.2. Regulacja prawna dotycząca jednostek obsługujących 68
4.3. Regulacja prawna dotycząca jednostek obsługiwanych 68
4.4. Jednostki organizacyjne gminy (powiatu) oraz wojewódzkie samorządowe jednostki organizacyjne jako jednostki obsługiwane 70
4.5. Jednostki organizacyjne gminy (powiatu) oraz wojewódzkie samorządowe jednostki organizacyjne jako jednostki obsługujące 74
4.6. Gminne (powiatowe, wojewódzkie) instytucje kultury 79
4.7. Inne zaliczane do sektora finansów publicznych gminne (powiatowe, wojewódzkie) osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych, z wyłączeniem przedsiębiorstw, instytutów badawczych, banków i spółek prawa handlowego 81
4.8. Określenie jednostek obsługujących i obsługiwanych 85
4.9. Organy jednostek obsługujących 87
4.10. Podsumowanie 88
ROZDZIAŁ 5. Procedura powołania (organizacji) samorządowych centrów usług wspólnych 89
5.1. Wprowadzenie 89
5.2. Etapy powołania (organizacji) CUW 90
5.2.1. Inicjatywa powołania CUW 91
5.2.2. Przygotowanie wstępnej koncepcji powołania CUW 92
5.2.3. Analiza zasadności powołania CUW 93
5.2.3.1. Analiza zakresu wspólnej obsługi 94
5.2.3.2. Zasięg terytorialny funkcjonowania CUW 94
5.2.3.3. Stopniowe (etapowe) tworzenie i optymalizacja CUW 95
5.2.3.4. Planowane korzyści i koszty wprowadzenia CUW 96
5.2.3.5. Harmonogram utworzenia CUW 97
5.2.4. Wstępna akceptacja przez organ uchwałodawczy JST przygotowanej koncepcji powołania CUW 98
5.2.5. Powołanie zespołu do spraw organizacji CUW 101
5.2.6. Przygotowanie projektów niezbędnych dokumentów 103
5.2.7. Uchwała w sprawie powołania CUW 106
5.2.8. Regulacje wewnętrzne CUW 110
5.2.9. Organizacja CUW 113
5.2.10. Inne etapy procedury 114
5.2.11. Zmiana planów finansowych jednostek obsługiwanych 114
5.2.12. Rozpoczęcie działalności CUW 115
5.2.13. Czynności dokonywane po rozpoczęciu działalności CUW 116
5.3. Podsumowanie 119
ROZDZIAŁ 6. Współdziałanie jednostek samorządu terytorialnego w zakresie powoływania samorządowych centrów usług wspólnych 121
6.1. Wprowadzenie 121
6.2. Funkcjonowanie centrum usług wspólnych w ramach związku komunalnego 122
6.2.1. Centrum usług wspólnych w ramach istniejącego związku 124
6.2.2. Centrum usług wspólnych w ramach nowego związku 128
6.2.3. Wybór jednostki zapewniającej wspólną obsługę w ramach związku 129
6.2.4. Podejmowanie uchwał w sprawie wspólnej obsługi w przypadku realizacji tych zadań przez związek komunalny 130
6.3. Funkcjonowanie centrum usług wspólnych w ramach porozumienia samorządowego 133
6.3.1. Dopuszczalność zawierania porozumień samorządowych w zakresie wspólnej obsługi 134
6.3.2. Procedura zawierania porozumień samorządowych w zakresie wspólnej obsługi 138
6.4. Rezygnacja ze współpracy 141
6.5. Podsumowanie 142
ROZDZIAŁ 7. Finansowo-prawne aspekty organizacji i funkcjonowania samorządowych centrów usług wspólnych 143
7.1. Wprowadzenie 143
7.2. Finansowy zakres działania CUW – następstwa ukształtowania zakresu działania CUW wobec rozliczania należności publicznoprawnych 144
7.2.1. Odpowiedzialność kierowników jednostek obsługujących a odpowiedzialność kierowników jednostek obsługiwanych w świetle regulacji art. 53 u.f.p. 144
7.2.2. Obowiązki i prawa CUW w zakresie rachunkowości (art. 4 u.r.) 148
7.2.3. Odpowiedzialność i obowiązki głównego księgowego w świetle regulacji art. 54 u.f.p. 150
7.2.4. Obliczanie, pobieranie i wpłacanie należności publicznoprawnych (art. 31 O.p.) 154
7.3. Funkcjonowanie samorządowych centrów usług wspólnych w kontekście centralizacji rozliczeń VAT przez jednostki samorządu terytorialnego 155
7.3.1. VAT w jednostkach samorządu terytorialnego – centralizacja rozliczeń jako system prawnie preferowany 155
7.3.2. Uchwała NSA z dnia 24 czerwca 2013 r. – gminna jednostka budżetowa nie jest podatnikiem VAT 158
7.3.3. Wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE w sprawie C-276/14 – koniec wątpliwości w zakresie statusu podatkowego jednostek budżetowych 160
7.3.4. Przepisy regulujące kwestie techniczne, związane z centralizacją rozliczeń VAT w samorządzie 161
7.4. Obowiązki podatników VAT – potencjalny zakres czynności CUW 163
7.4.1. Uwagi wstępne 163
7.4.2. Ewidencyjne obowiązki podatników VAT 163
7.4.3. Prowadzenie ewidencji VAT 164
7.4.4. Sporządzenie deklaracji VAT 165
7.4.5. Przykładowy schemat rozliczania VAT przez JST po centralizacji – zakres spraw, mogących stanowić potencjalne obowiązki CUW na gruncie VAT 167
7.4.6. Inne okoliczności podlegające ocenie przy projektowaniu optymalnego modelu funkcjonowania CUW. 170
7.5. Identyfikacja czynności powierzonych CUW na gruncie VAT 170
7.5.1. Czynności opodatkowane VAT 170
7.5.2. Wspólna obsługa jednostek organizacyjnych JST zaliczanych do sektora finansów publicznych 172
7.5.3. Wspólna obsługa gminnych instytucji kultury oraz innych zaliczanych do sektora finansów publicznych gminnych osób prawnych 174
7.6. Podsumowanie 177
ROZDZIAŁ 8. Funkcjonowanie samorządowych centrów usług wspólnych w kontekście nowelizacji ustawy – Prawo zamówień publicznych 179
8.1. Znaczenie nowelizacji ustawy – Prawo zamówień publicznych dla działalności samorządowych centrów usług wspólnych 179
8.2. Wyzwania dla samorządowych zamawiających w świetle nowelizacji ustawy – Prawo zamówień publicznych 180
8.3. Samorządowe centra usług wspólnych a centralni zamawiający 182
8.4. Podmioty obsługiwane przez samorządowe centra usług wspólnych a zamawiający korzystający z usług centralnych zamawiających 183
8.5. Zakres wspólnej obsługi a zakres działania centralnego zamawiającego 183
8.5.1. Scentralizowane działania zakupowe 184
8.5.1.1. Umowa ramowa 185
8.5.1.2. Dynamiczny system zakupów 187
8.5.2. Pomocnicze działania zakupowe 187
8.5.2.1. Zapewnienie infrastruktury technicznej 188
8.5.2.2. Doradztwo dotyczące przeprowadzania lub planowania postępowań o udzielenie zamówienia 189
8.5.2.3. Przygotowanie postępowań o udzielenie zamówienia i przeprowadzanie ich, w imieniu i na rzecz zamawiającego 190
8.6. Centralni zamawiający a udzielanie zamówień wspólnych 191
8.7. Przykłady działalności centralnych zamawiających w administracji rządowej 193
8.8. Tworzenie centralnego zamawiającego 194
8.9. Korzyści związane z działalnością centralnych zamawiających oraz wspólnymi zamówieniami 196
8.10. Podsumowanie 197
ROZDZIAŁ 9. Funkcjonowanie samorządów centrów usług wspólnych w kontekście działania zespołów obsługi ekonomiczno-administracyjnej oraz centrów administracyjnych 199
9.1. Wprowadzenie 199
9.2. Zespół obsługi ekonomiczno-administracyjnej 200
9.3. „Przekształcenie” zespołu obsługi ekonomiczno-administracyjnej 203
9.3.1. Analiza dopuszczalności przekształcenia z.o.e.a. 204
9.3.2. Analiza dopuszczalności reorganizacji z.o.e.a. w „zwykłą” jednostkę budżetową 205
9.3.3. Analiza dopuszczalności likwidacji z.o.e.a. i przekazania jej zadań innym podmiotom 207
9.3.4. Analiza dopuszczalności połączenia z.o.e.a. z inną jednostkę budżetową 208
9.3.5. Uwagi na gruncie Zasad techniki prawodawczej 208
9.4. Centra administracyjne w obowiązującym stanie prawnym 209
9.5. Podsumowanie 210
Zakończenie 211
Bibliografia 215
Wykaz aktów prawnych 219
Wykaz orzecznictwa 223
O Autorach 225
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego - inne książki
-
Słownik został stworzony na podstawie projektu badawczego: "Kształtowanie się podmiotowości biografii jednostek w obliczu przemian neonowoczesnego społeczeństwa". Wydany w koedycji Oficyny Związek Otwarty i Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego. Napisany z perspektywy filozoficz...
Słownik samo-świato-wyrażeń. Czy te pojęcia coś dziś opisują? Słownik samo-świato-wyrażeń. Czy te pojęcia coś dziś opisują?
-
Monografia pt. Gospodarka międzynarodowa w ujęciu regionalnym. Wybrane case studies państw z Europy, Ameryk i Azji to druga część serii publikacji, dotyczących gospodarki międzynarodowej, autorstwa Magdaleny Rosińskiej- -Bukowskiej i Klaudii Zielińskiej-Lont. Pierwsza, pt. Gospodarka międzynarodo...
Gospodarka międzynarodowa w ujęciu regionalnym. Wybrane case studies państw z Europy, Ameryk i Azji Gospodarka międzynarodowa w ujęciu regionalnym. Wybrane case studies państw z Europy, Ameryk i Azji
-
Publikacja jest pokłosiem interdyscyplinarnych badań nad identyfikacją lokalnej polityki mieszkaniowej gmin wiejskich i wypełnia lukę w literaturze z zakresu socjologii, ekonomii i geografii społeczno-ekonomicznej. Autorzy posłużyli się metodą case study, opisując sześć podmiejskich gmin wiejs...
Rozwój lokalny a polityka mieszkaniowa w gminach wiejskich Rozwój lokalny a polityka mieszkaniowa w gminach wiejskich
Anna Miklaszewska, Małgorzata Marks-Krzyszkowska, Paweł Starosta
-
The prepared scientific monograph entitled The importance of social innovations in the knowledge-based economy in the context of footwear sector solutions is an attempt to further exemplify social innovations by identifying real links between social need and a specific good, service, method and p...
The importance of social innovations in the knowledge-based economy in the context of footwear sector solutions The importance of social innovations in the knowledge-based economy in the context of footwear sector solutions
-
Publikacja dotyczy relacji krymsko-rosyjskich oraz rozwoju gospodarczego i społecznego Półwyspu Krymskiego. Zawiera kompleksową charakterystykę Krymu - wyjątkowej krainy geograficznej stanowiącej człon południowej części Niziny Wschodnioeuropejskiej. Znajduje się w niej opis znalezisk archeologic...
Miejsce i rola Krymu w polityce rosyjskiej i międzynarodowej Miejsce i rola Krymu w polityce rosyjskiej i międzynarodowej
-
Książka Teatr bliskiego kontaktu. Studia przypadków grup teatralnych wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym dotyczącą aktualiów rodzimego teatru niezależnego (i socjologii teatru w ogóle). Pomimo że Teatr Węgajty, Stowarzyszenie Teatralne Chorea i Teatr Szwalnia wyrastają z poniekąd już "klas...
Teatr bliskiego kontaktu. Studia przypadków grup teatralnych Teatr bliskiego kontaktu. Studia przypadków grup teatralnych
Katarzyna Kalinowska, Katarzyna Kułakowska, Ewelina Wejbert-Wąsiewicz, Emilia Zimnica-Kuzioła
(9.98 zł najniższa cena z 30 dni)21.21 zł
24.95 zł(-15%) -
W polskiej literaturze naukowej brakuje kompleksowego opracowania eksperckiego poświęconego systemowemu ujęciu zagadnień integracji planowania. Książki o tematyce planowania przestrzennego i planowania rozwoju, ujęte w kontekście geografii społeczno-ekonomicznej, gospodarki przestrzennej, urbanis...
System zintegrowanego planowania rozwoju w warunkach polskich. Założenia - zasady kierunkowe - koncepcja System zintegrowanego planowania rozwoju w warunkach polskich. Założenia - zasady kierunkowe - koncepcja
(9.98 zł najniższa cena z 30 dni)21.21 zł
24.95 zł(-15%) -
Logika i przejrzystość wywodu to zalety tej pracy [...]. Ujęcie problemów jest twórcze, oryginalne, a także ciekawe, dlatego monografię czyta się z przyjemnością. Z recenzji prof. J. Garlińskiej-Bielawskiej * Monografia pt. Gospodarka międzynarodowa. Rys teoretyczny Magdaleny Rosińskiej-...
-
W książce zostały przedstawione wyniki badań autora oparte na wywiadach z liderkami prowadzącymi podmioty gospodarki społecznej. Rozmowy koncentrowały się na poznaniu opinii kobiet zarządzających przedsiębiorstwem społecznym na temat ich stylu zarządzania, cech charakteru niezbędnych w ich pracy,...(9.98 zł najniższa cena z 30 dni)
21.21 zł
24.95 zł(-15%) -
This book is devoted to upwardly mobile university lecturers or people who "escaped the collective fate of their class". The upward mobility of the academic faculty is under-researched in the peripheries of global knowledge production, although there is a significant interest in the social mobili...
The Biographical Experience of Entering the Academic Profession. Popular-Class Lecturers at the Post-Socialist University The Biographical Experience of Entering the Academic Profession. Popular-Class Lecturers at the Post-Socialist University
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Prawne aspekty organizacji i funkcjonowania samorządowych centrów usług wspólnych Krystian M. Ziemski, Iwona M. Wieczorek (1) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(0)
(0)
(1)
(0)
(0)