Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Wydanie II
- Autor:
- Shari Thurow
- Ocena:
- 4.3/6 Opinie: 27
- Stron:
- 352
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Wydanie II
Właściwe pozycjonowanie witryn i stron internetowych pod kątem wyszukiwarek jest kluczowe dla popularności naszej witryny wśród użytkowników, a co za tym idzie, ma wpływ na jej rentowność. Każdy użytkownik wpisujący konkretne hasło czy zapytanie do wyszukiwarki jest naszym potencjalnym klientem! Warto także pamiętać o tym, że przemyślana optymalizacja witryny, dokonana jeszcze przed nadaniem jej ostatecznego kształtu, oznacza ogromne oszczędności czasu i pieniędzy. Ponieważ miliony internautów dzięki wyszukiwarkom trafiają na różne witryny, musimy sprawić, aby nasza strona jakoś szczególnie się wyróżniała. Właśnie na tym polega dziś skuteczny marketing firmy.
"Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych" to książka napisana dla wszystkich tych, którzy chcą tworzyć witryny internetowe spełniające zarówno oczekiwania użytkowników, jak i cele biznesowe. To idealny podręcznik dla projektantów witryn internetowych, programistów, webmasterów, ale też specjalistów od marketingu w internecie. Dzięki lekturze tej książki poznasz wiele skutecznych sposobów na osiąganie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach. Uzyskasz także praktyczne porady i cenne wskazówki ułatwiające projektowanie oraz budowanie witryn. Najważniejsze zagadnienia omówione w książce to:
- typy serwisów wyszukujących oraz sposób wyświetlania wyników wyszukiwania;
- proces skutecznej optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek;
- optymalizacja dokumentów nietekstowych (grafiki, plików audio oraz wideo);
- zgłaszanie witryn do wyszukiwarek i katalogów.
Popularna i dochodowa - taka staje się witryna widoczna w internecie!
Wybrane bestsellery
-
Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT – chatbot op...
AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji
(42.21 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Dzięki tej książce przekonasz się, że nic, co dotyczy zarabiania, inwestowania i rozsądnego wydawania pieniędzy, już od dawna nie jest tajemnicą. Dowiesz się, jakie mity o pieniądzach wciąż funkcjonują w społeczeństwie, i zajmiesz się prawami dotyczącymi finansów. Pozwoli Ci to na zakończenie w o...
Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Dziesiątki tysięcy przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty i usługi przez internet. Jednak tylko nieduży odsetek zdobywa w ten sposób wystarczająco licznych klientów, a naprawdę niewielu osiąga satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Nawet próby podglądania najlepszych w tej dziedzinie i kopiowania ...
Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie
(51.35 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wi...
Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej) Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej)
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
To opowieść o zemście, władzy, spisku i wielkich pieniądzach. Trzymająca w napięciu od pierwszej do ostatniej strony historia intrygi zorganizowanej przez miliardera, właściciela serwisu PayPal Petera Thiela — z udziałem najbardziej znanego na świecie zapaśnika Hulka Hogana — udowadni...
Anatomia intrygi. Opowieść o spisku wartym miliony dolarów Anatomia intrygi. Opowieść o spisku wartym miliony dolarów
(32.95 zł najniższa cena z 30 dni)32.95 zł
59.90 zł(-45%) -
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów...
Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy
(20.90 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
69.00 zł(-70%) -
Katarzyna Trawińska jest obecna w branży od wielu lat. Wybrała ją, ponieważ dystrybucja oparta na zasadach MLM najlepiej odpowiada jej potrzebom i oczekiwaniom. Kiedy tworzyła swoją markę, chciała, by wypełniała ona pewnego rodzaju misję - dawała ludziom możliwość realizowania się, odkrywania wła...(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
49.90 zł(-70%) -
Oto wyczerpujący przewodnik po sposobach wykorzystywania kanałów komunikacji wirtualnej w nawiązywaniu kontaktów biznesowych i przeprowadzaniu procesów sprzedażowych w taki sposób, by zakończyły się sfinalizowaniem transakcji. Zaprezentowano tu spójny system rozmów wideo, rozmów telefonicznych, S...
Sprzedaż wirtualna, zyski realne. Jak wykorzystywać technologie do skutecznej komunikacji z nabywcami Sprzedaż wirtualna, zyski realne. Jak wykorzystywać technologie do skutecznej komunikacji z nabywcami
(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
Dzięki zebranym w poradniku wskazówkom, jak używać narzędzi stosowanych na co dzień w branży SEO, poznasz najważniejsze aspekty pozycjonowania. Opisano tu aż 32 aplikacje wraz z instrukcjami ich użycia - to solidna porcja wiedzy, która przygotuje Cię do wykonywania wielu zadań związanych z prowad...
Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie
(43.45 zł najniższa cena z 30 dni)43.45 zł
79.00 zł(-45%)
Ebooka "Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Wydanie II" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Wydanie II" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Wydanie II" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Wydanie II (4) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Internet Maker Paulina RoszczyńskaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książka Shari Thurow jest podręcznikiem przeznaczonym zarówno dla projektantów, programistów, specjalistów od marketingu jak i osób, które prowadzą własne serwisy. Autorka przedstawia sposoby na tworzenie lepszych witryn, które łatwiej będzie wypromować w wyszukiwarkach internetowych. Przemyślana struktura i optymalizacja witryny jeszcze przed nadaniem jej ostatecznego kształtu, to duża oszczędność, ale też ogromne ułatwienie w procesie pozycjonowania. To właśnie na tych aspektach skupia się głównie autorka. Książkę warto czytać od samego początku do końca, bowiem jej układ dokładnie odzwierciedla prace, jakie powinno się prowadzić projektując czy przebudowując stronę WWW. Pierwsze rozdziały traktują o zagadnieniach związanych z budową strony. Każdy temat został dokładnie omówiony i opisany ciekawymi przykładami, które najlepiej ilustrują zadany problem. Sporo miejsca poświęcono także optymalizacji dokumentów nietekstowych, takich jak grafika, pliki audio oraz wideo. Kolejna część książki opisuje wszystkie działania, jakie należy wykonać już po uruchomieniu własnego serwisu. Znajdziemy tutaj porady dotyczące zgłaszania stron do katalogów, ale nie brak tez odpowiedzi na problemy związane z duplicate content, przekierowaniami czy maskowaniem. Na koniec poruszona została kwestia cofnięcia kary za spamowanie wyszukiwarek. Podsumowując, książka powinna zostać przeczytana przez każdego, kto ma zamiar wypromować swoją stronę w wyszukiwarkach, ale i nie tylko. Pokazuje bowiem, jak zadbać o optymalizację witryny, co okaże się pomocne dla każdego webmastera, a nie tylko dla osób zajmujących się pozycjonowaniem.
-
Recenzja: NEXTRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Reklama jest dźwignią handlu, także na witrynach internetowych. Jej skuteczność, która przekłada się na zysk, w dużej mierze zależy od tego, jak łatwo jest znaleźć daną stronę, czyli jak wysoka jest jej pozycja w wyszukiwarkach. Informacje o tym, jak ją poprawić, znajdują się w książce Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych". Znajdziemy tu porady dotyczące tego, jak odpowiednio zaprojektować serwis i wypromować go, a następnie utrzymać jego wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednak zawartość publikacji nie skupia się tylko na tym. Autorka poświęca dużo miejsca na przedstawienie typów serwisów wyszukujących oraz sposobów wyświetlania wyników. Tłumaczy, jak stworzyć witrynę, która spełni oczekiwania internautów, i zrealizuje nasze cele biznesowe.
-
Recenzja: NetWorld Piotr Kociatkiewicz, 12/2008Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Witryna internetowa powinna spełniać cele biznesowe właściciela, oczekiwania użytkowników oraz regulaminy wyszukiwarek. Książka wyjaśnia, jak spełnić te wymagania. Porusza zagadnienia optymalizacji witryn ze względu na specyficzne mechanizmy działania różnych wyszukiwarek. Radzi jak budować lepsze strony internetowe w oparciu o analizę wpływu komponentów tekstowych, takich jak tekst, odnośniki i popularność, oraz komponentów nie tekstowych poprawiających odbiór witryny przez optymalizację grafiki, filmów wideo i plików audio pod kątem wyszukiwarek. Zwraca uwagę na aspekty prowadzenia akcji marketingowej. Podaje przykłady właściwych praktyk, a także działań niedozwolonych. Obala szereg mitów związanych z pozycją routingową witryny. Podręcznikiem powinni zainteresować się projektanci witryn, programiści, eksperci od użyteczności i specjaliści od marketingu w Internecie.
-
Recenzja: PC WorldRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Popularność twojej strony internetowej zależy od bardzo wielu czynników. Jednym z nich jest pozycja w wyszukiwarce internetowej, na której znajduje się witryna w wynikach wyszukiwania. Oglądalność jest szczególnie ważna, gdy dzięki odwiedzinom swojej witryny zarabiasz. Jeśli poznasz tajniki pozycjonowania stron WWW w wyszukiwarkach internetowych, możesz być pewien, że liczba odwiedzin twojego serwisu się zwiększy. Proponowaną przez nas książkę warto przeczytać z kilku powodów. Po pierwsze, prezentuje mechanizm funkcjonowania wyszukiwarek internetowych, co pozwoli ci je lepiej zrozumieć. Po drugie, wytłumaczono dogłębnie cały proces optymalizacji kodu strony WWW pod kątem wyszukiwarek. Na konkretnych przykładach omówiono dodatkową zawartość poszczególnych sekcji kodu, na którą należy zwracać uwagę, zarówno pod względem tekstu, jak i plików multimedialnych (grafika, audio, wideo). Autor tłumaczy również procedury, które należy przeprowadzić po zakończeniu optymalizacji strony WWW, czyli zgłaszanie ich do wyszukiwarek internetowych oraz katalogów witryn. Aby skorzystać z książki, potrzebujesz podstawowej wiedzy w zakresie budowy stron WWW. W szczególności chodzi o znajomość kodu HTML, XHTML oraz CSS. Treść jest jednak na tyle przejrzysta, że nawet początkujący webmasterzy zrobią z niej użytek. Zawartość książki uzupełniają przydatne wskazówki oraz uwagi dotyczące omawianych zagadnień.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Search Engine Visibility (2nd Edition) (Voices That Matter)
- Tłumaczenie:
- Anna Trojan
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-1504-9, 9788324615049
- Data wydania książki drukowanej:
- 2008-09-01
- Format:
- 170x230
- Numer z katalogu:
- 4571
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
E-biznes
Spis treści książki
- Dlaczego zapewnienie odpowiedniej widoczności witryny w wyszukiwarkach internetowych jest istotne (26)
- Zrozumienie wyników wyszukiwania (27)
- Anatomia strony z wynikami wyszukiwania (28)
- Wyszukiwarki oparte na robotach (28)
- Reklama w wyszukiwarkach (34)
- Katalogi witryn internetowych (35)
- Wyszukiwarki wyspecjalizowane (38)
- Sposoby optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek (39)
- Komponent tekstowy - omówienie (41)
- Komponent odnośników - omówienie (43)
- Komponent popularności - omówienie (46)
- Zasady projektowania witryn (47)
- Zasada nr 1: witryna powinna być czytelna (48)
- Zasada nr 2: witryna powinna mieć łatwy mechanizm nawigacji (51)
- Zasada nr 3: witrynę powinno się dać szybko i łatwo znaleźć (54)
- Zasada nr 4: witryna powinna charakteryzować się spójnym układem i wyglądem (57)
- Zasada nr 5: witryna powinna szybko się ładować (60)
- Podsumowanie (61)
- Komponent tekstowy (64)
- Dobór słów kluczowych (67)
- Analiza słów kluczowych (71)
- Podobne zapytania (71)
- Darmowe oraz niedrogie narzędzia do analizy słów kluczowych (74)
- Płatne narzędzia do analizy słów kluczowych (81)
- Cała prawda o błędach literowych i ortograficznych (82)
- Rozkład wyrazów (84)
- Słowa specjalne i słowa odfiltrowywane (85)
- Wewnętrzne wyszukiwarki witryn (85)
- Co należy zrobić z listą słów kluczowych (86)
- Tworzenie hierarchii witryny na podstawie motywów głównych (90)
- Rozmieszczanie słów kluczowych (92)
- Tworzenie efektywnych elementów title (93)
- Zawartość sekcji body (97)
- Priorytety słów kluczowych (98)
- Wezwanie do działania (100)
- Elementy meta (102)
- Opis alternatywny (110)
- Odnośniki i nazwy plików (112)
- Gęstość rozmieszczenia słów kluczowych (113)
- Wyróżnianie słów kluczowych (114)
- Języki obce a wyszukiwarki (115)
- Znaki specjalne (117)
- Komponent odnośników (118)
- Schematy nawigacyjne (119)
- Struktura adresów URL (139)
- Protokół wyłączenia spod działania robotów (150)
- Technologia SSI (Server-Side Includes) (154)
- Wyszukiwarki zewnętrzne i wewnętrzne (155)
- Komponent popularności (157)
- Popularność odnośnika (158)
- Pozyskiwanie odnośników (160)
- Należy uważać, do kogo się podłączamy (161)
- Ruch internetowy (162)
- Kryteria bezpośrednio niezwiązane z zawartością witryny wpływające na jej pozycję rankingową (163)
- Rozważania dotyczące projektu witryny (163)
- "Wodotryski" na stronie (164)
- JavaScript a widoczność w wyszukiwarkach (165)
- Ramki a optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek (167)
- Optymalizacja blogów oraz forów (174)
- Optymalizacja dokumentów PDF (179)
- Podsumowanie (192)
- Zrozumienie optymalizacji plików nietekstowych (196)
- Optymalizacja grafiki pod kątem wyszukiwarek (196)
- Osiem kroków na drodze do optymalizacji grafiki (200)
- Flash a widoczność w wyszukiwarkach (204)
- Strony powitalne i intra (205)
- Witryny wykonane w technologii Flash (208)
- Optymalizacja filmów wideo pod kątem wyszukiwarek (214)
- Dwanaście kroków do optymalizacji filmów wideo pod kątem wyszukiwarek (214)
- Optymalizacja podcastów oraz plików audio pod kątem wyszukiwarek (221)
- Osiem kroków do optymalizacji plików audio pod kątem wyszukiwarek (222)
- Podsumowanie (229)
- Znaczenie sieci odnośników zewnętrznych (232)
- Popularność odnośników a natężenie ruchu w witrynie (232)
- Strategie rozwoju sieci odnośników (234)
- Zgłaszanie witryn internetowych do katalogów (234)
- Możliwość zgłoszenia witryny do kilku kategorii (251)
- Zgłaszanie witryn do innych stron internetowych (258)
- Zgłaszanie witryn do wyszukiwarek (270)
- Planowanie rejestracji w wyszukiwarkach (270)
- Lista sprawdzająca dla stron i witryn zgłaszanych do wyszukiwarek (273)
- Oprogramowanie do sprawdzania pozycji rankingowych (276)
- Jak ponownie zgłosić witrynę (277)
- Zmiana wpisu w katalogu (277)
- Jeśli wniosek zostanie odrzucony (280)
- Powtórne zgłoszenie do wyszukiwarek (282)
- Podsumowanie (285)
- Czym jest spam w wyszukiwarkach? (290)
- Rodzaje spamu w wyszukiwarkach (292)
- Promowanie słów kluczowych niezwiązanych z tematyką witryny (293)
- Przesycenie słowami kluczowymi (293)
- Wpychanie słów kluczowych (294)
- Ukrywanie tekstu (294)
- Stosowanie drobnego tekstu (295)
- Ukrywanie odnośników (296)
- Farmy odnośników i pierścienie stron (296)
- Podmienianie i porywanie stron (297)
- Stosowanie przekierowań (298)
- Powielanie lub duplikowanie stron (299)
- Stosowanie stron otwierających, przejść i bramek (300)
- Maskowanie (303)
- Mnożenie domen i tworzenie mirrorów (303)
- Miniwitryny (304)
- Domeny z literówkami i cybersquatting (305)
- Spamowanie blogów i forów (305)
- Cofnięcie kary za spamowanie wyszukiwarki (306)
- Czy warto ryzykować? (306)
- Ustalenie technicznych przyczyn blokady (307)
- Analiza strony pod kątem ukrytych elementów (312)
- Przegląd regulaminów wyszukiwarek (313)
- Obalanie powszechnych mitów (319)
- Mit o gwarantowanej pozycji rankingowej (319)
- Mit o tym, że marketing witryny w wyszukiwarkach gwarantuje stałą wysoką pozycję rankingową (320)
- Mit o tym, że celem optymalizacji witryn pod kątem wyszukiwarek jest zdobycie najwyższych pozycji rankingowych (322)
- Mit o tym, że wysokie pozycje w wyszukiwarkach są równoznaczne z wysoką sprzedażą i zyskami (323)
- Mit o potrzebie zgłaszania witryny do tysięcy wyszukiwarek (325)
- Mit o natychmiastowej popularności odnośników (326)
- Mit o raportach widoczności w wyszukiwarkach (327)
- Mit o tym, że optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek nie daje dobrego zwrotu z inwestycji (328)
- Mit o tym, że ruch generowany przez wyszukiwarki nie jest tak dobry, jak ruch wygenerowany tradycyjnymi metodami marketingowymi (329)
- Mit o tym, że marketing w wyszukiwarkach to synonim reklamy w wyszukiwarkach (329)
- Mit o tym, że efektywny marketing w wyszukiwarkach zawsze powinien być realizowany przez webmastera danej firmy (331)
- Mit o tym, że wysokie pozycje rankingowe można osiągnąć bez konieczności zmiany witryny (331)
- Mit o tym, że elementy meta są sekretnym kluczem do uzyskania najwyższych pozycji rankingowych (332)
- Mit o tym, że należy zmienić całą zawartość tekstową strony na tekst sformatowany za pomocą CSS i wykorzystać standard X.X, by strona trafiła na czołowe pozycje w wyszukiwarkach (333)
- Mit o tym, że wystarczy zoptymalizować stronę główną witryny (334)
- Mit o tym, że wykupienie reklamy w wyszukiwarce poprawi pozycję rankingową w normalnych wynikach wyszukiwania (335)
- Mit o tym, że ktoś poznał algorytm wyszukiwarki (Google, Yahoo!, Live Search, Ask itd.) (336)
- Mit o tym, że lista klientów lub referencje prezentowane na witrynie firmy pozycjonującej świadczą o jej dobrej reputacji (337)
- Podsumowanie (338)
Przedmowa (13)
Wprowadzenie (17)
Rozdział 1. Przed zbudowaniem witryny (25)
Rozdział 2. Jak tworzyć jeszcze lepsze strony internetowe
- pliki tekstowe (63)
Rozdział 3. Jak budować lepsze strony internetowe
- pliki nietekstowe (195)
Rozdział 4. Po zbudowaniu witryny (231)
Rozdział 5. Dobre zwyczaje, czyli co należy, a czego nie wolno robić, dokonując optymalizacji stron w wyszukiwarkach internetowych (287)
Skorowidz (341)
Oceny i opinie klientów: Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Wydanie II Shari Thurow (27) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(6)
(8)
(7)
(3)
(1)
(2)
Oceny i opinie poprzedniego wydania
więcej opinii