Podstawy zarządzania w przedsiębiorstwie
- Autor:
- Wojciech Werpachowski
- Wydawnictwo:
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 478
-
PDF
Opis książki: Podstawy zarządzania w przedsiębiorstwie
Książka jest kompendium wiedzy o zarządzaniu organizacją. Podano w niej definicje pojęć z tej dziedziny. Przedstawiono kolejne fazy rozwoju teorii zarządzania. Opisano najnowsze podejście do tych zagadnień, systemy, metody, techniki i narzędzia. Skoncentrowano się zwłaszcza na zarządzaniu przez jakość (Kaizen, Six Sigma, TQM) i zarządzaniu wiedzą. Kompleksowo omówiono problemy zarządzania produkcją – od marketingu po recykling.
W książce podano również przykłady różnych procedur, co pozwala na opracowanie systemów zarządzania na potrzeby własne. Tematyka pozostaje w obszarze zainteresowań studentów na kierunkach związanych z zarządzaniem, a także menedżerów w organizacjach różnego typu.
Wybrane bestsellery
-
Kluczową rolę w gospodarce narodowej odgrywa sektor małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Znaczący udział takich firm w produkcie krajowym stawia przed nimi poważne zadania związane z konkurencyjnością i innowacyjnością. Monografia porusza ważne problemy związane z efektywnością i produktywnoś...
Doskonalenie metod zarządzania produkcją w wybranych przedsiębiorstwach sektora MŚP Doskonalenie metod zarządzania produkcją w wybranych przedsiębiorstwach sektora MŚP
-
Człowiek ― jak flaming ― należy do istot stadnych. Chętnie szukamy towarzystwa, lubimy się gromadzić i przeżywać wspólnie wyjątkowe chwile, do których potem będziemy wracać pamięcią. Magnetyczną moc eventów od dawna wykorzystuje marketing. Czas najwyższy, by zaczęły „pracować...
Eventy. Jak organizować niezapomniane wydarzenia firmowe Eventy. Jak organizować niezapomniane wydarzenia firmowe
(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? Marketerem, który poszukuje skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców formułowanych przez siebie przekazów? Handlowcem, którego premia zależy od jego relacji z partnerami biznesowymi? A...
Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps Instrukcja obsługi ścieżki klienta, czyli praktyczny przewodnik po Customer Journey Maps
(31.91 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji ...
10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych 10 zasad dowożenia projektów nierealnych. Jak odnosić sukcesy w trudnych i złożonych projektach informatycznych
(37.17 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zesp...
Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej
(43.55 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Funkcjonujemy w rzeczywistości, którą cechują wysoka zmienność i niepewność. Otoczenie biznesowe i społeczne przedsiębiorstw w Polsce i na świecie jest złożone, bardzo niejednoznaczne ― o wiele bardziej, niż miało to miejsce jeszcze trzydzieści, dwadzieścia, a nawet dziesięć lat temu. Dlate...
Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw Modelowanie procesów biznesowych. BPMN 2.0 od podstaw
(35.69 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Znasz zasadę 80/20? Zgodnie z nią 20 procent przyczyn czy też wkładu w przedsięwzięcie przekłada się na 80 procent uzyskanych wyników. Zbyt wiele czasu bowiem poświęcamy szczegółom, zamiast skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przekonaj się, że kiedy wprowadzisz w życie zasadę 80/20, Twoja efekt...
Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem Zasada 80/20 rządzi światem. Osiągaj więcej mniejszym wysiłkiem
(25.92 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
Odpowiednia strategia to gwarancja sukcesu. Tę prawdę znali wielcy wodzowie i menedżerowie ― ci, którzy osiągali cele uważane za niedostępne. Dla rozwoju marki i firmy znaczenie strategii jest wręcz kluczowe, zwłaszcza dziś, w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Dlatego nowe wydani...
Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków. Wydanie II poszerzone
(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Odpowiedzi na to pytanie udzielił Dale Carnegie dziesiątki lat temu. W tej książce, pełnej praktycznych rad i przykładów zaczerpniętych z życia najznakomitszych liderów, znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz, aby stać się efektywnym, inspirującym liderem. Nauczysz się posługiwać narzędziami i t...
Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły Sztuka przywództwa. Jak być liderem i budować wyjątkowo skuteczne zespoły
(31.85 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie...
Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy Budowanie zaangażowania w zespołach. Jak motywować ludzi do efektywniejszej pracy
(43.55 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%)
Ebooka "Podstawy zarządzania w przedsiębiorstwie" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Podstawy zarządzania w przedsiębiorstwie" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Podstawy zarządzania w przedsiębiorstwie" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-781-4092-4, 9788378140924
- Data wydania ebooka:
- 2021-01-25 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 149107
- Rozmiar pliku Pdf:
- 12.1MB
- Kategorie:
Zarządzanie
Spis treści książki
Przedmowa 9
1. ZRÓZNICOWANE SPOSOBY ZARZĄDZANIA13
1.1.Europejski Model Zarządzania 18
1.2.Amerykaiski Model Zarządzania 21
1.3. Japoński Model Zarządzania 23
1.4. Chiński Model Zarządzania 27
1.5. Poprawa jakości wyrobów i usług 29
2. NAUKA O ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIU 55
2.1. Specyfika rozwoju zarządzania przedsiębiorstwem 55
2.2. Wynalazki i ewolucyjne podejście do zarządzania 71
2.3. Twórcy teorii zarządzania 99
2.4. Osoby, które miały istotny wpływ na teorię zarządzania107
2.5. Naukowcy propagujący w Polsce problematykę zarządzania 112
2.6. Teorie związane z zasobami ludzkimi 114
3. WYBRANE FORMY PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI 126
4. PRZYKŁADOWA CHARAKTERYSTYKA ZAKŁADU 133
4.1. Prezentacja struktury organizacyjnej i historia firmy 133
4.2. Procedury opisujące organizację Systemu Jakości 136
4.3. Procedury opisujące dokumentację systemu 136
5. SEKTOR MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW W POLSCE 211
5.1. Zadania i działalność gospodarcza firm 217
5.2. Wymagania ogólne systemu 218
6. NORMALIZACJA I JEJ ROZWÓJ 230
6.1. Rodzaje norm 234
6.2. Cele Normalizacji 236
6.3. Normalizacja na Świecie 237
6.4. Normalizacja w Europie 238
6.5. Normalizacja w Polsce 240
7. ZARZĄDZANIE PRZEZ WIEDZĘ 243
7.1. Zintegrowane systemy zarządzania 244
7.2. Ewolucja i rozwój zarządzania wiedzą 245
7.3. Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie wiedzą 248
7.4. Zasady, metody i filozofie w zarządzaniu 253
7.5. Statystyczna kontrola procesów 266
7.6. Podstawowe narzędzia do sterowania jakością 276
7.7. Obszary zastosowanie praktycznych narzędzi zarządzania 297
7.8. Integracja systemów zarządzania 302
7.9. Podstawy tworzenia systemu prewencyjno-zapobiegawczego (HACCP) 315
8. CHARAKTERYSTYKA ZAKŁADU PRODUKCYJNEGO 326
8.1. Zadania Zakładu 326
8.2. Zarządzanie współczesnym zakładem 328
8.3. Orientacja ukierunkowująca działania na cele strategiczne 332
8.4. Zastosowanie metody Six Sigma jako Filozofii Zarządzania 343
9. NAUKA O ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIU 348
9.1. Dążenie firmy do doskonałości 348
9.2. Wdrażanie filozofii zarządzania przez jakość 350
9.3. Orientacja na zmienność warunków działania 355
9.4. Strategia marketingowa 357
9.5. System Zarządzania procesami Biznesowymi (BPMS) 361
9.6. Problemy produkcyjne 363
9.7. Dążenie przedsiębiorstwa do poziomu doskonałości 366
9.8. Wyzwania związane z integracją RP z Unią Europejską 371
10. WPŁYW ZARZĄDZANIA NA JAKOŚĆ WYROBÓW I USŁUG 381
10.1. Pojęcie jakości 382
10.2. Polityka jakości 389
10.3. Ocena polityki jakościowej 390
11. FILOZOFIA TOTAL QUALITY MANAGEMENT (TQM) 396
11.1. Zasady zarządzania jakością 397
11.2. Problematyka Total Quality Management – Totalne zarządzanie jakością 403
12. BADANIE PROCESU PRODUKCYJNEGO 405
12.1. Miary zdolności procesu 405
12.2. Działania innowacyjne 411
12.3. Analiza rodzajów i skutków błędów (niezdatności) 412
12.4. Karty kontrolne Shewharta 414
13. JAKOŚĆ EKSPLOATACYJNAWYROBÓW 419
13.1. Proces sterowania jakością 420
13.2. Szacowanie poziomu jakości 424
13.3. Koszty oceny jakości 424
13.4. Ciągłe doskonalenie jakości 425
13.5. Narzędzia uzupełniające w doskonaleniu poziomu jakości 428
13.6. Współdziałanie Systemu z Dobrą Praktyką Wytwarzania 428
14. EKONOMICZNE ASPEKTY REALIZACJI CELÓW 441
14.1. Analiza ekonomiczno-finansowa firmy 443
14.2. Analiza wskaźnikowa w ocenie przedsiębiorstwa 443
14.3. Orientacja na zachodzące zmiany w procesach 448
14.4. Trendy i kierunki zmian w zarządzaniu 451
14.5. Rozwój potencjału finansowego 451
14.6. Strategia marketingowa 452
14.7. Zmiany za pośrednictwem struktury organizacyjnej 453
15. METODY OCENY OPŁACALNOŚCI PRZEDSIĘWZIĘCIA 459
15.1. Metody ROI i ROE 459
15.2. Metoda oceny stopy zyskowności inwestycji 460
16. BIZNES ELEKTRONICZNY 461
17. ZATRUDNIANIE PRACOWNIKÓW 464
Bibliografa 469
Wykaz załączników 474
Wykaz rysunków 474
Wykaz tabel 476
Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej - inne książki
-
Celem prezentowanej publikacji jest przedstawienie problematyki praw konsumenta w świetle podstaw teoretycznych, obowiązujących aktów prawnych i praktyki rynkowej. Cel został sformułowany na podstawie wieloletnich doświadczeń autorki zarówno w doradztwie gospodarczym, jak i znajomości praktyk ryn...
-
Prezentowane opracowanie jest pierwszym tomem podręcznika z serii wydawniczej Miękkie zarządzanie w organizacji, poświęconego wybranym aspektom miękkiego zarządzania ludźmi. Poszczególne rozdziały koncentrują się wokół wybranych zagadnień z obszaru rekrutacji i selekcji ludzi do organizacji, ich ...
Miękkie zarządzanie w organizacji. Rozwój kariery i zachowania społeczne ludzi w organizacji Miękkie zarządzanie w organizacji. Rozwój kariery i zachowania społeczne ludzi w organizacji
-
W prezentowanej pracy przedstawiono trzy zagadnienia: szkodliwą dla stabilności gospodarczej finansjalizację, działania ekonomiczne rządu oraz wytyczanie kierunków rozwoju układu. Przeciwdziałanie niekorzystnym skutkom finansjalizacji i polityka rozwoju należą do zadań rządu. Dla sukcesu rozwojow...
-
Całość serii wydawniczej adresowana jest do różnych grup zawodowych, a prezentowany drugi tom zwłaszcza do środowisk naukowych, zajmujących się badaniami współczesnych trendów politycznych, społecznych, ekonomicznych i kulturowych oraz popularyzacją wiedzy na ten temat. Głównym zadaniem opracowan...
Architektura i infrastruktura Wielkiego Resetu. Tom II. Symptomy Wielkiego Resetu i składniki strukturalne cywilizacji informacyjnej Architektura i infrastruktura Wielkiego Resetu. Tom II. Symptomy Wielkiego Resetu i składniki strukturalne cywilizacji informacyjnej
-
Intuicyjnie zawsze wymienia się ludzi starszych jako przykład wykluczenia cyfrowego. Chcieliśmy poznać głębiej ten problem, a przede wszystkim zweryfikować rozmiary i przyczyny tego zjawiska. Zaprojektowaliśmy wielostronne podejście do problemu, zbadanie rozmaitych czynników mogących mieć w...
Finanse cyfrowe: wykluczenie finansowe seniorów na rynku finansowym Finanse cyfrowe: wykluczenie finansowe seniorów na rynku finansowym
-
W prezentowanym wyborze tekstów zagadnienie zaufania podjęto w sposób możliwie aktualny i wszechstronny. Odnosi się to zarówno do kwestii ogólnych, wręcz filozoficznych, związanych z narzuceniem na sposób działania maszyn pewnych norm, które od wieków postulują etycy (np. Arystoteles); jak równie...
-
Praca składa się z czterech rozdziałów. Przeprowadzona w dwóch pierwszych rozdziałach analiza piśmiennictwa stanowiła podstawę opracowania teoretycznego modelu sukcesu w rozdziale trzecim i weryfikacji założeń modelowych w rozdziale czwartym. W rozdziale pierwszym omówiono i...
Model sukcesu innowacji w przedsiębiorstwie. Przypadek sektora biopaliw Model sukcesu innowacji w przedsiębiorstwie. Przypadek sektora biopaliw
-
Publikacja jest częścią serii opracowań poświęconych finansom cyfrowym, powstałych w Zakładzie Finansów Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej. W ich przygotowaniu oprócz pracowników naukowych Zakładu Finansów udział wzięli eksperci zewnętrzni z innych ośrodk&o...
-
Książka jest II tomem serii „Zarządzanie strategiczne” W drugim tomie podręcznika zaprezentowano wybrane metody służące do sprawdzenia, jakie zasoby i sposoby budowania potencjału strategicznego organizacji są najbardziej skuteczne. Wybrano nie tylko sprawdzone i skuteczne narzędz...
Zarządzanie strategiczne. Ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa Zarządzanie strategiczne. Ocena potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
-
Książka jest I tomem serii „Zarządzanie strategiczne” Zarządzanie strategiczne jest dyscypliną dojrzałą. Nie jest jednak metodą doskonałą i wymaga uczenia się. Szacunek dla badaczy i praktyków budzi fakt, że poszukują oni nowych form diagnozowania i projektowania długookreso...
Zarządzanie strategiczne. Analiza strategiczna otoczenia przedsiębiorstwa Zarządzanie strategiczne. Analiza strategiczna otoczenia przedsiębiorstwa
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Podstawy zarządzania w przedsiębiorstwie Wojciech Werpachowski (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.