Okres próbny. Jak przekonać do s...

Okres próbny. Jak przekonać do siebie pracodawcę

Autor: Petra Begemann

Stron: 96
Ksiazka drukowana Druk (oprawa: miękka)
Wydawca: Onepress

Jak przetrwać w nowej firmie -- zestaw pierwszej pomocy,
czyli 50 wskazówek, jak nie wpaść w panikę w nowej pracy

  • Katalog profesjonalnych zachowań
  • Sposoby odnajdowania się w nowym miejscu pracy
  • Metody efektywnego wykorzystywania wiedzy
  • Rozpoznanie kultury firmy i zasad postępowania

Z dyplomem w ręku zaczynasz szukać pracy. Wreszcie udaje Ci się znaleźć coś odpowiedniego -- być może jest to nawet praca Twoich marzeń. Myślisz, że najgorsze już za Tobą. Czy tak jest rzeczywiście? Okres próbny to najtrudniejszy moment w karierze. Jak się zachować? Jak uniknąć wpadek? Jak wyrobić sobie dobrą opinię, wzbudzić szacunek i przekonać szefa, że zatrudniając Cię, dokonał jedynego słusznego wyboru? Przede wszystkim nie panikuj!

Potrzebujesz teraz rady, jak osiągnąć sukces. A właściwie -- szczegółowych wskazówek, jak nie postępować, by przetrwać, utrzymać się na stanowisku i kontynuować oszałamiającą karierę. To właśnie oferuje Ci poradnik "Okres próbny. Jak przekonać do siebie pracodawcę".

Wiedza i chęć zdobywania nowych doświadczeń zapewniają dobry start zawodowy. To jednak dopiero początek długiej i wyboistej drogi. To, czy Twoje kompetencje i możliwości zostaną docenione, jest warunkowane przez dziesiątki niezależnych czynników. Z istnienia większości z nich nawet nie zdajesz sobie sprawy. Ten poradnik pomoże Ci je zidentyfikować. Zawiera on również komplet wskazówek, jak radzić sobie z nowymi zadaniami, oczekiwaniami i intrygami biurowymi.

Przeczytaj, zapamiętaj i zastosuj, czyli rady dotyczące:

  • struktury firmy (koledzy i szefowie),
  • niedoceniania i przeceniania własnej osoby,
  • braku zaangażowania i przerostu ambicji,
  • elastyczności i wyznaczania granic,
  • kompetencji zawodowych i tuszowania błędów.

Wykorzystaj doskonałą szansę na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia

Słowo wstępne (7)

1. Pierwszy dzień (9)

  • Musi pójść źle? - Brak przygotowania
  • Chcę pozostać takim, jakim jestem - Nieodpowiedni wygląd
  • Ta mała plamka... - Niezadbany wygląd
  • Pan Yy... i pani Ee... - Zapominanie nazwisk
  • Tylko bez niewiedzy - Niedopytywanie
  • Powszechny chaos - Osobiste podejście do złego przyjęcia
  • Komórka, wizytówka, laptop - Przecenianie symboli statusu

2. Koledzy i szefowie (19)

  • Granice rewirów - O miejscach parkowania i kompetencjach
  • Praca postępuje? - Nieuwzględnianie związków
  • Przecież nie jesteśmy w laboratorium! - Niedocenianie "chemii"
  • Małżeństwo z rozsądku czy wymarzone wesele? - Rozpoznanie kultury zakładu
  • Zapięty po szyję - Niewyjawianie niczego na swój temat
  • Serce na dłoni - Wyjawianie zbyt wielu informacji na swój temat
  • Powiedziane w zaufaniu... - Pochopne sojusze
  • Schemat organizacji firmy i rzeczywistość - Zła interpretacja stosunków władzy
  • Przecież jestem po studiach! - Arogancja
  • Język zamiast maczugi - Imponujące zachowanie słowne
  • Tylko tipsy? - Władza sekretarki
  • Kasia jestem - Uwaga przy przechodzeniu na "ty"
  • Syndrom pomocników - Nieustalanie granic
  • Chętnie palę? - Bezwzględność
  • Pokazanie zębów - Nieuprzejmość
  • Każdy jest testowany - Niezorientowanie się w typowych "gierkach"
  • Teraz ja! - Przecenianie siebie
  • Czy szef jest zawsze taki? - Nieprzemyślana poufałość
  • Milczenie nie zawsze oznacza zgodę - Brak żądania reakcji szefa
  • Cierpienie w milczeniu - Niewyznaczenie granic szefom cholerykom i dyktatorom
  • Bezradna reakcja - Nabieranie się na sztuczki "pedantów" i "wyzyskiwaczy"
  • Najważniejsze solidarnie? - Wystąpienia przeciw przełożonemu

3. Zadania i treści (53)

  • I co teraz?! - Nadzieja na realizację planu wdrożenia
  • Mistrz pamięci? - Brak notatek
  • Nieodbieranie długów - Nieumiejętne poszukiwanie informacji
  • Niespłacanie długów - Wywiązywanie się z zadań nie w terminie
  • Gdy głowa pęka... - Złe samozarządzanie
  • Przez tylne drzwi? - Niezrozumiałe sformułowania
  • Do czego ma to służyć? - Utrwalenie szybkich wyników
  • Droga formalna - Zaniedbywanie dziedzin kompetencji i rutynowych działań firmy
  • O ambitnych żółtodziobach i krwawiących nosach - Wychylanie się zbyt wcześnie przez okno
  • Powolne dochodzenie do sedna - Brak zaangażowania
  • W końcu jestem wykształconym XYZ! - Brak gotowości do nauki
  • Tego nie było w opisie mojego stanowiska! - Upieranie się przy kompetencjach
  • Nikt nie jest idealny? - Tuszowanie błędów
  • Przymus powtarzania - Popełnianie dwa razy tego samego błędu
  • Wszystko jasne!?? - Nieprzyznawanie się do niewiedzy
  • A w mojej starej firmie... - Brak elastyczności
  • Można by to ułatwić! - Zarozumialstwo
  • Kiedy kończy się tu pracę? - Ustawowy czas pracy
  • Miłe spotkanie towarzyskie? - Brak przygotowania do spotkań
  • Raz kozie śmierć - Przeoczenie sygnałów ostrzegawczych
  • Pomocy, nie zniosę tego! - Ataki paniki

Zalecane lektury (87)

Bibliografia (89)

Proces rekrutacyjny już za nami, zostaliśmy zatrudnieni. Ale to nie koniec! Czeka nas nowa praca, nowe obowiązki,, nowi ludzie i okres próbny. To najtrudniejszy moment w karierze. Jak się zachować? Jak uniknąć wpadek? Jak wyrobić sobie dobrą opinię, wzbudzić szacunek i przekonać go, by zatrudnił nas na stałe? Cenne podpowiedzi, jak przetrwać w nowej firmie, znajdziemy w książce Okres próbny. Jak przekonać do siebie pracodawcę. Zawiera ona 50 wskazówek, jak nie wpaśc w panikę w nowej pracy, jak profesjonalnie się zachowywać i jak efektywnie wykorzystywać posiadaną wiedzę. A także , w jaki sposób rozpoznać kulturę firmy i jak się wpisać w obowiązujące zasady. To, czy nasze umiejętności i starania zostaną docenione, zależy od wielu czynników, z których nie zdajemy sobie sprawy. Ten poradnik pomoże je zidentyfikować i wykorzystać do zaistnienia w firmie. Zawiera on również komplet wskazówek, jak radzić sobie z nowymi zadaniami, oczekiwaniami i … intrygami biurowymi!

Eurostudent gmj, 02/2008


    pokaż wszystkie
    płatności onepress.pl