Kształtowanie konkurencyjności małej firmy. Rola doradztwa biznesowego
- Autorzy:
- Edward Stawasz, Paweł Głodek, Katarzyna Łobacz, Piotr Niedzielski
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 248
-
PDF
Opis książki: Kształtowanie konkurencyjności małej firmy. Rola doradztwa biznesowego
Dla małych przedsiębiorstw doradztwo biznesowe to jedno ze źródeł wiedzy zewnętrznej ułatwiającej prowadzenie działalności. Jest szczególnie istotne dla firm innowacyjnych, które wykorzystują nowe informacje do poszukiwania okazji rynkowych oraz wprowadzają nowe rozwiązania w swoich produktach, procesach czy modelach biznesowych.
W prezentowanej monografii poddano gruntownej analizie szereg czynników wiążących doradztwo biznesowe z konkurencyjnością małych firm innowacyjnych. Wnioski z badań jakościowych i ilościowych wskazują na istotne powiązanie doradztwa biznesowego z konkurencyjnością firm. Na szczególną uwagę zasługuje sformułowany model opisujący pośrednią rolę oddziaływania doradztwa na działalność firmy.
Publikacja jest adresowana do przedstawicieli świata nauki, którzy zajmują się szeroko rozumianym zarządzaniem małą firmą. Stanowi też wartościowy materiał dla studentów przedmiotów biznesowych i ekonomicznych oraz praktyków z sektora doradztwa biznesowego.
Wybrane bestsellery
-
Niniejsza monografia jest jednym z efektów doświadczeń zebranych w ramach projektu. Podczas jego realizacji, oprócz pozyskania wiedzy praktycznej, dokonano bowiem szeregu obserwacji i analiz o charakterze naukowym, odnoszących się do procesów komercjalizacji wiedzy, a także c...
Budowa potencjału uczelni wyższej do współpracy z przedsiębiorstwami. Rola scoutingu wiedzy Budowa potencjału uczelni wyższej do współpracy z przedsiębiorstwami. Rola scoutingu wiedzy
-
Tematem przewodnim monografii jest elastyczność mikro i małych polskich przedsiębiorstw opisana z punktu widzenia jej relacji z finansowaniem zewnętrznym z udziałem środków publicznych. Rozważania koncentrują się na kwestii identyfikacji, czynnikach, analizie oraz ocenie wpływu finansowani...
Elastyczność mikro i małych przedsiębiorstw w kontekście finansowania zewnętrznego Elastyczność mikro i małych przedsiębiorstw w kontekście finansowania zewnętrznego
(8.98 zł najniższa cena z 30 dni)19.08 zł
22.45 zł(-15%) -
Akademickie spin offy to przedsiębiorstwa tworzone przez byłych lub obecnych pracowników instytucji naukowych iwykorzystujące elementy wiedzy naukowej do budowy swojej oferty rynkowej. Stanowią ważny składnik nowoczesnej gospodarki, tworząc jeden z kanałów transferu wiedzy naukowej ...
Akademicki spin off. Wiedza, zasoby i ścieżki rozwoju Akademicki spin off. Wiedza, zasoby i ścieżki rozwoju
-
Rok 2019 był ostatnim bardzo pomyślnym rokiem dla światowej gospodarki. Od pokoleń wszystko staje się coraz szybsze, lepsze i tańsze. Światowe łańcuchy dostaw, zintegrowane międzynarodowe rynki energetyczne i finansowe, innowacyjne branże gospodarki wszystko to umożliwiły przede wszystkim Stany Z...
Koniec świata to dopiero początek. Scenariusz upadku globalizacji Koniec świata to dopiero początek. Scenariusz upadku globalizacji
(43.12 zł najniższa cena z 30 dni)43.12 zł
56.00 zł(-23%) -
To znakomity podręcznik dla początkujących przedsiębiorców. Opisano w nim nie tylko najważniejsze kwalifikacje każdego biznesmena, ale także szereg istotnych kwestii, które bardzo często zostają niedostatecznie przeanalizowane na etapie planowania działalności. Przedstawiono tu koncepcje, zasady ...
Przedsiębiorczość. Jak założyć i rozwijać własną firmę Przedsiębiorczość. Jak założyć i rozwijać własną firmę
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Nie ma sukcesu bez wysiłku. Nie istnieją magiczne pigułki i czarodziejskie metody, które pozwolą pójść na łatwiznę i uzyskać spektakularny efekt. Jest to prawdziwe szczególnie w handlu — tam nie ma drogi na skróty! Prawdą również jest to, że niezwykle skuteczny sprzedawca nie dysponuje wcal...
Fanatyczne poszukiwania klientów. Budowa efektywnych kanałów sprzedaży Fanatyczne poszukiwania klientów. Budowa efektywnych kanałów sprzedaży
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Jeśli prowadzisz własną firmę albo pracujesz jako menedżer, z pewnością jesteś zainteresowany, jak osiągnąć ambitne cele. Niełatwo jest jednak znaleźć naprawdę wartościowe porady i wskazówki, a jeszcze trudniej dostosować je do konkretnych potrzeb własnej firmy. Dlatego właśnie powinieneś przeczy...
Nawigator Modelu Biznesowego. 55 modeli, które zrewolucjonizują Twój biznes Nawigator Modelu Biznesowego. 55 modeli, które zrewolucjonizują Twój biznes
(24.90 zł najniższa cena z 30 dni)37.95 zł
69.00 zł(-45%) -
Słowo "klient" kojarz z człowiekiem, a nie z portfelem. Bądź atrakcyjny emocjonalnie. Przyciągaj ludzi, do których chcesz się zbliżyć. Odkryj w sobie to, za co inni mogą Cię chwalić i polecać. Ustne i pisemne ćwiczenia na intuicję i odblokowanie potencjału przedsiębiorczości.
Zgarnij klienta. Najszybszy, najprostszy i najbardziej skuteczny system umożliwiający pozyskanie tylu klientów, ilu nie jesteś nawet w stanie obsłużyć Zgarnij klienta. Najszybszy, najprostszy i najbardziej skuteczny system umożliwiający pozyskanie tylu klientów, ilu nie jesteś nawet w stanie obsłużyć
(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)25.85 zł
47.00 zł(-45%) -
Moc oddziaływania na ludzi i sytuacje Poznaj sześć najskuteczniejszych zasad wpływania na ludzi i... włącz je w swój naturalny repertuar zachowań. Naucz się błyskawicznie rozpoznawać, gdy ktoś próbuje Cię oszukać, i... subtelnie demaskuj te nieetyczne zabiegi.
Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)25.92 zł
39.90 zł(-35%) -
This book is devoted to upwardly mobile university lecturers or people who "escaped the collective fate of their class". The upward mobility of the academic faculty is under-researched in the peripheries of global knowledge production, although there is a significant interest in the social mobili...
The Biographical Experience of Entering the Academic Profession. Popular-Class Lecturers at the Post-Socialist University The Biographical Experience of Entering the Academic Profession. Popular-Class Lecturers at the Post-Socialist University
Ebooka "Kształtowanie konkurencyjności małej firmy. Rola doradztwa biznesowego" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Kształtowanie konkurencyjności małej firmy. Rola doradztwa biznesowego" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Kształtowanie konkurencyjności małej firmy. Rola doradztwa biznesowego" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-808-8961-3, 9788380889613
- Data wydania ebooka:
- 2018-09-03 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 87803
- Rozmiar pliku Pdf:
- 2.6MB
- Kategorie:
Ekonomia
Mała firma
Spis treści książki
-
- Mała firma i jej znaczenie 17
- Zróżnicowanie małych firm 22
- Transformacja zarządzania w małej firmie 24
-
- Pojęcie konkurencyjności firmy 27
- Wybrane czynniki i ujęcia konkurencyjności małych firm 30
- Zróżnicowanie małych firm pod względem innowacyjności i konkurencyjności 37
-
- Pojęcie innowacji i innowacyjności firm 39
- Rodzaje innowacyjnych małych firm 42
- Zdolność innowacyjna firm 45
-
- Wprowadzenie 49
- Pojęcie wiedzy 50
- Wiedza jawna oraz wiedza ukryta 52
- Mała firma a potrzeba wiedzy zewnętrznej 53
- Wiedza biznesowa – znaczenie i źródła jej pozyskiwania przez małą firmę 54
- Zdolność absorpcji wiedzy 57
- Podsumowanie 59
-
- Wprowadzenie 63
- Doradztwo biznesowe dla małej firmy – typy, źródła, ograniczenia 63
- Wykorzystanie doradztwa biznesowego przez małe firmy 66
- Ujęcie doradztwa biznesowego dla małych firm 69
-
- Wpływ doradztwa biznesowego na konkurencyjność małych innowacyjnych firm – model konceptualny 71
- Analiza czynników określających konkurencyjność małych innowacyjnych firm 73
-
- Problem pomiaru procesu 75
- Koncepcja pomiaru i jej konsekwencje 77
- Podejście zasobowe jako płaszczyzna analizy 77
- Koncepcja modelu procesowego 78
- Analiza wpływu doradców 81
-
- Cele, zakres i metoda badań ilościowych 87
- Ogólna charakterystyka badanej próby 90
-
- Charakterystyka uzyskanych usług doradztwa biznesowego 99
- Relacje doradca – firma w procesie doradczym 104
-
- Wprowadzenie 109
- Zależności między konkurencyjnością a wybranymi czynnikami funkcjonowania firm 110
-
- Wprowadzenie 113
- Wpływ doradztwa biznesowego na poziom wiedzy biznesowej 114
- Wiedza biznesowa zarządzających a wybrane czynniki funkcjonowania firm 114
- Podniesienie poziomu wiedzy biznesowej kadry zarządzającej w wyniku uzyskania doradztwa biznesowego 115
- Podniesienie poziomu wiedzy biznesowej pracowników w wyniku uzyskania doradztwa biznesowego 118
- Wpływ doradztwa biznesowego na poziom zarządzania 119
- Zależności między poziomem zarządzania a wybranymi czynnikami funkcjonowania firm 119
- Podniesienie poziomu zarządzania w wyniku uzyskania doradztwa biznesowego 120
- Wpływ wiedzy biznesowej na zarządzanie firmami 123
- Wpływ poziomu wiedzy biznesowej i poziomu zarządzania na konkurencyjność firm 124
-
- Wprowadzenie 127
- Wpływ doradztwa biznesowego na poprawę konkurencyjności firm 128
- Wpływ podniesienia poziomu zarządzania na poprawę konkurencyjności firm 131
- Wpływ podniesienia poziomu wiedzy biznesowej i podniesienia poziomu zarządzania na poprawę konkurencyjności firm (z uwzględnieniem doradztwa biznesowego) 133
- Kompetencje menedżerskie a konkurencyjność firm z uwzględnieniem doradztwa biznesowego 136
- Wpływ doradztwa biznesowego na relację: kompetencje menedżerskie – konkurencyjność firm 139
- Łączne rezultaty uzyskane w badanych firmach w wyniku korzystania z usług doradztwa biznesowego 142
- Cechy doradztwa biznesowego a jego wpływ na wyniki firm 144
-
- Cele i zakres badań 153
- Metodyka badań 155
- Charakterystyka badanych firm 156
-
- Podstawowe cechy doradztwa typu U i doradztwa typu W 159
- Doradztwo typu U – proces i uwarunkowania 162
- Wprowadzenie 162
- Doradztwo o nieznacznym wpływie na konkurencyjność firmy 163
- Doradztwo o umiarkowanym/znacznym wpływie na konkurencyjność firmy 165
- Doradztwo typu W w procesie budowania konkurencyjności firmy 170
- Przebieg procesu doradztwa typu W – znaczenie fazy początkowej oraz diagnozy 183
- Doradztwo typu U a doradztwo typu W – porównanie cech 185
- Wprowadzenie 185
- Cechy strukturalne 185
- Zaufanie w ramach procesu doradztwa 190
- Wiedza ukryta w ramach procesu doradztwa 192
-
- Wprowadzenie 195
- Postawy wobec doradztwa – firmy polskie 196
- Postawy wobec doradztwa – firmy zagraniczne 198
-
- Rekomendacje dla teorii zarządzania małymi innowacyjnymi firmami 219
- Rekomendacje dla metodyki badań naukowych 221
- Rekomendacje dla praktyki zarządzania małymi innowacyjnymi firmami 222
- Rekomendacje dla środowiska doradczego 223
- Rekomendacje dla polityki rozwoju małego biznesu oraz polityki innowacyjnej 224
Wstęp 11
Część I. Konkurencyjność i innowacyjność małych firm 15
Rozdział 1. Pojęcie i specyfika małej firmy 17
Rozdział 2. Konkurencyjność małych firm 27
Rozdział 3. Innowacyjność małych firm 39
Rozdział 4. Zarządzanie wiedzą w małych firmach 49
Część II. Rola doradztwa biznesowego w rozwoju małych firm – ujęcie modelowe 61
Rozdział 5. Doradztwo biznesowe jako źródło wiedzy dla małych firm 63
Rozdział 6. Rola doradztwa biznesowego w kształtowaniu konkurencyjności małych innowacyjnych firm – ujęcie czynnikowe 71
Rozdział 7. Doradztwo biznesowe w ujęciu procesowym 75
Część III. Czynniki konkurencyjności małych innowacyjnych firm z uwzględnieniem doradztwa biznesowego 85
Rozdział 8. Opis badań ilościowych 87
Rozdział 9. Doradztwo biznesowe w badanych firmach 99
Rozdział 10. Determinanty konkurencyjności małych firm 109
Rozdział 11. Wpływ doradztwa biznesowego na poziom wiedzy biznesowej i zarządzania 113
Rozdział 12. Determinanty wpływu doradztwa biznesowego na poprawę konkurencyjności firm 127
Rozdział 13. Podsumowanie i wnioski 147
Część IV. Proces doradztwa w budowaniu konkurencyjności małej firmy – badania jakościowe 151
Rozdział 14. Cel, zakres i metoda badań 153
Rozdział 15. Doradztwo typu U oraz doradztwo typu W 159
Rozdział 16. Postawy wobec doradztwa biznesowego – firmy polskie oraz kontekst międzynarodowy 195
Rozdział 17. Podsumowanie i wnioski 201
Część V. Przesłanki i mechanizm doradztwa biznesowego w procesie kształtowania konkurencyjności małych innowacyjnych firm 205
Rozdział 18. Przesłanki roli doradztwa biznesowego w rozwoju małych firm 207
Rozdział 19. Mechanizm wpływu doradztwa biznesowego w procesie kształtowania konkurencyjności małych innowacyjnych firm 211
Rozdział 20. Rekomendacje 219
Bibliografia 227
Załączniki 239
Spis ilustracji 243
Spis tabel 245
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego - inne książki
-
Początki badań rozkładów dochodów i ich nierównomierności sięgają przełomu XIX i XX stulecia, kiedy ukazały się pierwsze prace włoskiego ekonomisty Vilfredo Pareto (1848-1923), współtwórcy teorii równowagi ekonomicznej. Monografia obejmuje szeroko rozumianą metodologię statystyczną dotyczącą r...
Klasyczne i nieklasyczne metody analizy nierówności dochodowych Klasyczne i nieklasyczne metody analizy nierówności dochodowych
-
Trójkąt kulinarny, body positivity, jednopłciowy model ciała to niektóre z zawartych w publikacji pojęć objaśniających jak ludzkie ciała kształtują się i są kształtowane przez społeczeństwo. Książka zabiera czytelnika w podróż przez różne sfery życia społecznego, w których ciało ludzkie odgrywa k...
Ciało i społeczeństwo. Socjologia ciała w badaniach i koncepcjach teoretycznych Ciało i społeczeństwo. Socjologia ciała w badaniach i koncepcjach teoretycznych
(11.98 zł najniższa cena z 30 dni)25.46 zł
29.95 zł(-15%) -
Monografia dotyczy jednego z najbardziej złożonych zagadnień we współczesnej debacie na temat mobilności międzynarodowej, a jednocześnie takiego, które wciąż nie doczekało się pogłębionej analizy zarówno na gruncie europejskim, jak i polskim. Celem pracy jest diagnoza kompetencji emerytalnych pol...
Kompetencje emerytalne polskich pracowników migrujących do państw objętych koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego w Unii Europejskiej Kompetencje emerytalne polskich pracowników migrujących do państw objętych koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego w Unii Europejskiej
-
Sektor bankowy jest uznawany za specyficzną dziedzinę gospodarki, ponieważ wystawiony na zbyt wysoki poziom konkurencji może zwiększać ryzyko dla innych sektorów lub powodować kryzys. Banki jako instytucje zaufania publicznego nie mogą sobie pozwolić na psucie wizerunku i doprowadzanie do upadku ...
Kapitał intelektualny a konkurencyjność banków w Polsce Kapitał intelektualny a konkurencyjność banków w Polsce
-
Firma, która chce utrzymać się na rynku, powinna analizować swoją sytuację finansową w celu identyfikacji pojawiających się problemów i jak najszybszego ich rozwiązywania. Znajomość metod prognozowania upadłości ułatwia zarządzanie przedsiębiorstwem oraz pozwala inwestorom uniknąć strat związanyc...(11.98 zł najniższa cena z 30 dni)
25.46 zł
29.95 zł(-15%) -
Monografia poświęcona jest sektorowi nowoczesnych usług biznesowych (NUB), który stanowi jeden z ważniejszych i bardzo dynamicznie rozwijających się działów gospodarek, w tym gospodarki Polski. Ta kategoria usług stała się istotnym elementem poprawy efektywności przedsiębiorstw. Nowy potencjał w ...
Rola i efekty funkcjonowania centrów usług wspólnych w Polsce Rola i efekty funkcjonowania centrów usług wspólnych w Polsce
-
W publikacji zostały zaprezentowane kluczowe argumenty zarówno za pozytywnym, jak i negatywnym oddziaływaniem korupcji na gospodarkę. Autorka omówiła temat optymalnego poziomu przekupstwa i dokonała przeglądu badań dotyczących wpływu korupcji na wybrane zmienne makroekonomiczne. Z jednej strony k...
Wpływ korupcji na podstawowe zmienne makroekonomiczne na przykładzie państw europejskich Wpływ korupcji na podstawowe zmienne makroekonomiczne na przykładzie państw europejskich
-
W monografii przedstawiono wiele zagadnień związanych z prowadzeniem analiz finansowych za pomocą metod ilościowych. Walorem opracowania jest omówienie problemów, z jakimi spotykają się analitycy finansowi oraz prezentacja przykładów aplikacji różnych metod zarówno ułatwiających ocenę i opis omaw...(11.98 zł najniższa cena z 30 dni)
25.46 zł
29.95 zł(-15%) -
Monografia ma charakter interdyscyplinarny, sytuuje się bowiem na granicy dwóch obszarów badawczych finansów - finansów behawioralnych oraz bankowości inwestycyjnej. Jej główny cel stanowi analiza psychologicznych uwarunkowań procesów decyzyjnych na rynku kapitałowym, które dotyczą nie tylko racj...
Nadmierny optymizm analityków sporządzających rekomendacje giełdowe w wycenach przedsiębiorstw Nadmierny optymizm analityków sporządzających rekomendacje giełdowe w wycenach przedsiębiorstw
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Kształtowanie konkurencyjności małej firmy. Rola doradztwa biznesowego Edward Stawasz, Paweł Głodek, Katarzyna Łobacz, Piotr Niedzielski (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.