- Ocena:
- 3.6/6 Opinie: 5
- Stron:
- 248
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: IT w firmie
Dzięki nowoczesnym technologiom informatycznym najlepsze przedsiębiorstwa są w stanie w krótkim czasie udostępnić nowy produkt, zmienić strategię, zredukować koszty i osiągnąć gigantyczne zyski. Po przeczytaniu tej książki każdy polski przedsiębiorca będzie konkurencyjny na wspólnym rynku Unii Europejskiej.
Czytelnik dowie się, w jakim stopniu informacja wywiera decydujący wpływ na sukces w rzeczywistości gospodarczej zdominowanej przez technologie komputerowe. Przedsiębiorca wybierze strategię odpowiadającą jego branży i konkretną technologię znajdującą zastosowanie w jego działalności. Student pogłębi wiedzę z zakresu e-gospodarki, zarządzania i społeczeństwa informacyjnego.
Dzięki tej książce dowiesz się:
- Dlaczego dzięki RTE firma Dell ma aż 97 proc. zadowolonych klientów, Daimler-Chrysler oszczędza co najmniej 30 mln dolarów rocznie, a w supermarketach Wal Mart po 11 września 2001 nie zabrakło amerykańskiej flagi dla żadnego z kupujących?
- Jak technologie informatyczne pozwalają przekształcić tradycyjną firmę w przedsiębiorstwo działające w czasie rzeczywistym? W jaki sposób mechanizmy rynkowe wykorzystywane są do zarządzania wiodącymi korporacjami? Dlaczego aktualna informacja rynkowa jest cenniejsza niż centralne planowanie?
- Jak skutecznie wdrażać takie technologie jak: VPN, sieci optyczne, telefonię IP, systemy biometryczne, Wi-Fi, pamięci masowe, architekturę klient-serwer, WLAN, RFID? Jak dbać o bezpieczeństwo informatyczne firmy oraz ile naprawdę warta jest ciągłość funkcjonowania przedsiębiorstwa?
- Dlaczego sztuczna inteligencja znajduje zastosowanie w biznesie? Czy możliwe jest, aby komputer reagował na ludzkie emocje? Dlaczego najważniejszą cechą portalu korporacyjnego jest jakość użytkowa, a nie wizualna atrakcyjność projektu?
- Jakie szanse i zagrożenia niesie dla rodzimych firm integracja z Unią Europejską? Dlaczego strategia gospodarcza państwa spycha Polskę na manowce cywilizacji? Czy e-government może być lekarstwem na bolączki biurokracji? Czym jest gospodarka oparta na wiedzy i dlaczego do sprawnego funkcjonowania społeczeństwa informacyjnego niezbędny jest wolny rynek?
O autorze:
Tomasz Teluk jest wolnorynkowym ekspertem ekonomicznym i komentatorem. Specjalizuje się w zagadnieniach reformy opieki zdrowotnej, ochronie środowiska, nowych technologiach informacyjnych oraz globalizacji. [więcej...]
Wybrane bestsellery
-
Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT – chatbot op...
AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji
(42.21 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Dzięki tej książce przekonasz się, że nic, co dotyczy zarabiania, inwestowania i rozsądnego wydawania pieniędzy, już od dawna nie jest tajemnicą. Dowiesz się, jakie mity o pieniądzach wciąż funkcjonują w społeczeństwie, i zajmiesz się prawami dotyczącymi finansów. Pozwoli Ci to na zakończenie w o...
Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej Bądź bogaty. Teraz! Zarabiaj więcej, szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Książka Sklep online w 30 dni to taka instrukcja dla osób, które chcą samodzielnie założyć sklep internetowy. Autorka prowadzi czytelnika krok po kroku przez wszystkie etapy tego procesu, od planowania i weryfikowania pomysłu na biznes, przez wybór asortymentu i platformy, aż po zdobywanie pierws...
Sklep online w 30 dni. Zaplanuj, uruchom i zacznij zarabiać Sklep online w 30 dni. Zaplanuj, uruchom i zacznij zarabiać
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wi...
Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej) Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej)
(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów...
Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy
(20.90 zł najniższa cena z 30 dni)20.90 zł
69.00 zł(-70%) -
Katarzyna Trawińska jest obecna w branży od wielu lat. Wybrała ją, ponieważ dystrybucja oparta na zasadach MLM najlepiej odpowiada jej potrzebom i oczekiwaniom. Kiedy tworzyła swoją markę, chciała, by wypełniała ona pewnego rodzaju misję - dawała ludziom możliwość realizowania się, odkrywania wła...(14.90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
49.90 zł(-70%) -
Oto wyczerpujący przewodnik po sposobach wykorzystywania kanałów komunikacji wirtualnej w nawiązywaniu kontaktów biznesowych i przeprowadzaniu procesów sprzedażowych w taki sposób, by zakończyły się sfinalizowaniem transakcji. Zaprezentowano tu spójny system rozmów wideo, rozmów telefonicznych, S...
Sprzedaż wirtualna, zyski realne. Jak wykorzystywać technologie do skutecznej komunikacji z nabywcami Sprzedaż wirtualna, zyski realne. Jak wykorzystywać technologie do skutecznej komunikacji z nabywcami
(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
Dzięki zebranym w poradniku wskazówkom, jak używać narzędzi stosowanych na co dzień w branży SEO, poznasz najważniejsze aspekty pozycjonowania. Opisano tu aż 32 aplikacje wraz z instrukcjami ich użycia - to solidna porcja wiedzy, która przygotuje Cię do wykonywania wielu zadań związanych z prowad...
Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie
(43.45 zł najniższa cena z 30 dni)43.45 zł
79.00 zł(-45%)
Ebooka "IT w firmie" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "IT w firmie" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "IT w firmie" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: IT w firmie (3) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Wprost Nr 1108; 22-02-2004Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
RTE, LMS, VPN, RFID, HCI to niektóre pojęcia, o których pisze Tomasz Teluk w książce "IT w firmie" (wydawnictwo Helion). Dzięki znajomości tych pojęć wśród menedżerów, jak zapewnia autor, firma Dell ma 97 proc. zadowolonych klientów, Ford oszczędza 1,2 mld USD rocznie, a w marketach Wall Mart nie zabrakło po 11 września amerykańskich flag. Teluk, autor o dużym dorobku dziennikarskim, potrafi o rzeczach skomplikowanych pisać jasno i ciekawie. Po przeczytaniu jego książki każdy powinien wiedzieć, jak swoją tradycyjną firmę przekształcić w tzw. przedsiębiorstwo działające w czasie rzeczywistym (RTE). Książkę polecamy głównie tym, którzy myślą, że nowoczesne technologie to komputer służący do układania pasjansów w przerwie na kawę.
-
Recenzja: Miesięcznik Opcja na prawo Edward LeszczyńskiRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
W przypadku Internetu przedmiotem handlu jest sama informacja. Stała się ona normalnym towarem nie tylko kreującym rozwój branży IT, ale także czynnikiem przemian w gospodarce. Główne role w e-biznesie odgrywają twórcy informacji: autorzy nowych form handlu, nowych usług, "zbieracze informacji" czy też twórcy nowego oprogramowania.
E-gospodarka nie jest jednak ziemią obiecaną o nieograniczenie wysokim wzroście gospodarczym. O sukcesie, tak jak zwykle, decydują ludzie. Aby informację móc efektywnie wykorzystać, potrzebna jest jeszcze umiejętność jej tworzenia i wykorzystywania. Bardzo bogatym źródłem tej wiedzy jest książka "IT w firmie" (wyd. HELION). Pan Tomasz Teluk, autor tej publikacji, podaje główny powód napisania tej książki:
Narzędzia informatyczne wyznaczają nowe standardy kierowania organizacją. Korporacje, które dziś przewodzą poszczególnym gałęziom gospodarki, zrozumiały, że we współczesnym biznesie najsilniejszą bronią jest szybkość informacji. Najcenniejsza jest informacja z rynku, pochodząca od dostawcy, klienta, wpisana w bazę danych, przetwarzana i poddawana analizie. Kto szybciej opracuje dane wyjściowe osiąga przewagę.
"IT w firmie" jest unikatową na polskim rynku publikacją adresowaną szczególnie do osób zainteresowanych wykorzystaniem technologii IT w swojej firmie . Nowoczesne korporacje nie bazują już na centralnym planowaniu, skostniałej strategii i wykonywaniu zatwierdzonych scenariuszy. Przedsiębiorstwo działające w czasie rzeczywistym opiera się na najcenniejszym z zasobów rynkowej informacji. Informacji aktualnej, jasnej, zwięzłej, wiarygodnej i kompetentnej. Podstawą wysokiej jakości informacji są dane przetwarzane za pomocą narzędzi i aplikacji IT".Autor opisuje cechy przedsiębiorstwa działającego w czasie rzeczywistym, jego otoczenie, problematykę telepracy, najnowsze technologie w świecie oraz zapoznaje czytelnika z opinią ekspertów na tematy związane z IT. W książce zawartych jest też wiele opinii oraz wskazówek dla przedsiębiorców, np. rada dla płacących miliony złotych za tworzenie swoich witryn internetowych:
W erze informacji poznawanie firmy odbywa się przez jej strony WWW. Ten truizm trzeba powtarzać do znudzenia. Konsument nie jest już tępym odbiorcą bilbordów i telewizyjnych spotów. Konsument szuka informacji o produkcie, producencie, usługodawcy i często wie więcej o produktach firmy niż niejeden etatowy pracownik. Potrafi analizować oferty z danego segmentu i konsultować swoje oceny z innymi konsumentami. Ignorowanie przesłanek o konieczności budowania swojego wizerunku, poczynając od Internetu, jest działaniem nieracjonalnym. Firma z amatorską witryną WWW przypomina biznesmena z Klewek z wczesnych lat 90., w mokasynach, białych skarpetkach, seledynowym garniturze, ale z wielkim przenośnym telefonem analogowym dyndającym u pasa.W "IT w firmie" znajdują się także informacje na temat wykorzystania technologii informacyjnej w świecie, w krajach biednych i bogatych oraz jakie jest miejsce Polski:
Polska należy do światowych średniaków i europejskich outsiderów pod względem dostępności narzędzi elektronicznej demokracji. Na szczeblu centralnym zmiany zachodzą topornie, lepiej radzą sobie samorządowy. Na publicznych kontraktach zarabiają firmy związane z urzędniczym establishmentem. -
Recenzja: Wprost SS 8/2004Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
ITy wejdź w XXI wiek
RTE, LMS, VPN, RFID, HCI to niektóre pojęcia, o których pisze Tomasz Teluk w książce "IT w firmie" (wydawnictwo Helion). Dzięki znajomości tych pojęć wśród menedżerów, jak zapewnia autor, firma Dell ma 97 proc. zadowolonych klientów, Ford oszczędza 1,2 mld USD rocznie, a w marketach Wall Mart nie zabrakło po 11 września amerykańskich flag. Teluk, autor o dużym dorobku dziennikarskim, potrafi o rzeczach skomplikowanych pisać jasno i ciekawie. Po przeczytaniu jego książki każdy powinien wiedzieć, jak swoją tradycyjną firmę przekształcić w tzw. przedsiębiorstwo działające w czasie rzeczywistym (RTE). Książkę polecamy głównie tym, którzy myślą, że nowoczesne technologie to komputer służący do układania pasjansów w przerwie na kawę.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-736-1410-9, 8373614109
- Data wydania książki drukowanej:
- 2004-01-22
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 2346
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
E-biznes
Spis treści książki
- 1.1. Od firmy tradycyjnej do RTE (11)
- 1.2. Komunikacja za pomocą narzędzi ciągłego powiadamiania (16)
- 1.3. Najlepsze praktyki - Zara (20)
- 1.4. Portal korporacyjny (23)
- 1.5. Innowacje - koło zamachowe nowej gospodarki (29)
- 1.6. Telepraca (32)
- 1.7. Telenauczanie (37)
- 1.8. Strategia e-learningu korporacyjnego (41)
- 1.9. E-learning w Polsce (44)
- 1.10. Wdrażanie projektów e-learningowych (47)
- 1.11. Systemy zarządzania szkoleniami - LMS (52)
- 1.12. Integratorzy LMS (60)
- 1.13. Systemy zarządzania treścią - CMS (63)
- 1.14. Rynek treści elektronicznych w Europie (66)
- 1.15. Dziesięć kroków do RTE (78)
- 2.1. Wirtualne sieci prywatne (VPN) (83)
- 2.2. Telefonia IP LAN (87)
- 2.3. Komunikacja bezprzewodowa Wi-Fi (90)
- 2.4. Telefonia komórkowa trzeciej generacji - 3G (93)
- 2.5. Satelitarny dostęp do internetu (96)
- 2.6. Sieci optyczne (99)
- 2.7. Systemy wideokonferencyjne (102)
- 2.8. Pamięci masowe: biblioteki taśmowe (106)
- 2.9. Terminale sieciowe: thin client (109)
- 2.10. Bezpieczeństwo systemów IT (112)
- 2.11. Sieci bezprzewodowe: Wireless LAN (115)
- 2.12. Bezpieczeństwo firmy: biometryka (119)
- 2.13. Aplikacje zapewniające ciągłość funkcjonowania przedsiębiorstwa (Business Continuity) (121)
- 2.14. Aplikacje typu "open source" w biznesie (124)
- 2.15. Identyfikacja za pomocą fal radiowych - RFID (126)
- 3.1. Marketing w czasie rzeczywistym (Real-Time Marketing) (129)
- 3.2. Hipertekst w marketingu interaktywnym (133)
- 3.3. Outernet (137)
- 3.4. Kioski multimedialne (140)
- 3.5. Awatary na usługach e-biznesu (146)
- 3.6. Bezcenna kreatywność (151)
- 3.7. Funkcjonalność i jakość użytkowa serwisów WWW (155)
- 3.8. Public relations online (161)
- 3.9. Badania Human-Computer Interaction (HCI) (165)
- 3.10. Eduteinment - wirtualne źródło przychodów (167)
- 4.1. Polska w dobie gospodarki opartej na wiedzy (173)
- 4.2. W pogoni za oddalającą się e-Europą (182)
- 4.3. Dokąd zmierzasz e-Polsko? (186)
- 4.4. Do Unii w informacyjnym korku (189)
- 4.5. W stronę technologicznego rozwoju (192)
- 4.6. Gospodarka wiedzy (197)
- 4.7. Outsourcing na wschód (200)
- 4.8. Wschodnia konkurencja (204)
- 4.9. Ranking Fast 50 (207)
- 4.10. Pod prąd globalizacji (213)
- 4.11. Lista Forbes 500 (220)
- 4.12. Offshore (222)
- 4.13. E-mail marketing czy spam? (228)
- 4.14. Technologie wojskowe a biznes (235)
O Autorze (5)
Wstęp (7)
Rozdział 1. Przedsiębiorstwo działające w czasie rzeczywistym (Real-Time Enterprise) (11)
Rozdział 2. Technologie informacyjne - rdzeń nowoczesnego biznesu (83)
Rozdział 3. Marketing w czasie rzeczywistym i współczesne systemy wspomagania sprzedaży (129)
Rozdział 4. Otoczenie biznesowe przedsiębiorstwa działającego w czasie rzeczywistym (173)
Skorowidz (239)
Oceny i opinie klientów: IT w firmie Tomasz Teluk (5) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(2)
(0)
(0)
(1)
(1)
(1)
więcej opinii