Era Facebooka. Wykorzystaj sieci społecznościowe do promocji, sprzedaży i komunikacji z Twoimi klientami. Wydanie II
- Autor:
- Clara Shih
- Niedostępna
Opis
książki
:
Era Facebooka. Wykorzystaj sieci społecznościowe do promocji, sprzedaży i komunikacji z Twoimi klientami. Wydanie II
Nowe wydanie bestsellera - Dodatkowe omówienie serwisów Twitter i LinkedIn!
Polub tę książkę!
- Wpływ serwisów społecznościowych na przemiany społeczne i kulturowe
- Tworzenie profili i stron na Facebooku, kont na Twitterze i LinkedIn, zarządzanie nimi oraz optymalizacja
- Prowadzenie hipertargetowanych kampanii reklamowych
- Nowe studia przypadków, wyniki badań i aktualne zadania dla każdego marketera, menedżera i przedsiębiorcy
- Gościnne wypowiedzi światowej klasy ekspertów
- Listy zadań do wykonania
Sieci społecznościowe w biznesie
- O czym musisz wiedzieć?
O nowych normach społecznych, relacjach z klientami, sposobach gromadzenia i wykorzystywania kapitału społecznego. - Od czego warto zacząć?
Najlepiej od autentycznych przykładów z dziedzin sprzedaży, marketingu, obsługi klienta, innowacji i rekrutacji. - Co robić?
Krok po kroku rozgryzać techniki planowania, aktywizacji, reklamowania, promocji i analizy wskaźników. - Jak wygrać?
Poznać strategie dla korporacji, małych i średnich przedsiębiorstw, organizacji non profit, a także instytucji służby zdrowia i oświaty. - Dokąd zmierzać?
W kierunku zwiększania skali działalności i przyszłości sieci społecznościowych.
Masowe używanie mediów społecznościowych to z pewnością jedno z najważniejszych wydarzeń w marketingu i komunikacji ostatnich lat. Pojawienie się Facebooka stanowi rewolucję podobną do tej, która wiązała się z upowszechnieniem poczty elektronicznej. Jak podają oficjalne statystyki, na FB zarejestrowanych jest ponad 800 milionów aktywnych użytkowników, z których około połowa loguje się na portalu praktycznie codziennie. Przeciętny użytkownik Facebooka deklaruje posiadanie 130 przyjaciół oraz sympatię wobec kilku firm. Co zrobić, by wśród jego ulubionych stron nie zabrakło także Twojej firmy? Jak wykorzystać potencjał Facebooka i włączyć go do szerokiego wachlarza działań promocyjnych? Jak sprawić, by czas i pieniądze zainwestowane w takie działania przynosiły efekty?
Jakąkolwiek prowadzisz firmę i jakiekolwiek nie byłyby jej cele, ta książka pomoże Ci je osiągnąć, pozwalając wykorzystać potencjał sieci społecznościowych. Znana ekspertka i innowatorka Clara Shih przedstawia nowe informacje, najlepsze praktyki i listy łatwych do wykonania czynności, opartych na sprawdzonych rozwiązaniach.
Era Facebooka jest światowym bestsellerem, traktującym o wykorzystaniu tego portalu przez firmy i instytucje w celu dotarcia do nowych grup odbiorców, ulepszenia produktów i usług, zwiększenia lojalności klientów i nawiązania korzystnych relacji w sieciach społecznościowych. Pozycja ta jest skierowana do przedsiębiorców i profesjonalistów z dziedzin marketingu, sprzedaży, obsługi klienta, opracowania produktów i rekrutacji. Pokazuje, jak przejść od taktycznego, reakcyjnego stosowania sieci społecznościowych do wykorzystania strategicznego i aktywnego podejścia oraz w jaki sposób to wszystko zmierzyć. Wykorzystywana jest także jako podręcznik w szkołach wyższych na całym świecie, m.in. w Harvard Business School. Znajdziesz tu porady dla korporacji, małych i średnich firm, instytucji służby zdrowia i oświaty, organizacji non profit i osób prowadzących kampanie wyborcze. Jest to jedyny nieodzowny przewodnik po sieciach społecznościowych dla każdej organizacji!
Clara Shih - to jedna z najbardziej wpływowych kobiet w branży technologicznej. Jest założycielką i dyrektorką Hearsay Labs, dostawcy oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami w sieciach społecznościowych. W 2007 roku zainicjowała powstanie dziedziny "społecznościowego CRM", tworząc Faceconnector, pierwszą aplikację biznesową na Facebooku. Wcześniej była dyrektorem do spraw marketingu i współpracy Salesforce.com, gdzie zajmowała się partnerstwem firmy z Facebookiem i LinkedIn. Była również odpowiedzialna za strategię korporacyjną i opracowanie oprogramowania w Google i Microsofcie. Skończyła studia z zakresu informatyki i nauk ekonomicznych na Uniwersytecie Stanforda oraz zdobyła magisterium z nauk o internecie na Uniwersytecie Oksfordzkim w ramach Stypendium Marshalla.
Wybrane bestsellery
-
Bestseller Promocja
Pojęcie sztucznej inteligencji (SI, ang. AI) używane jest od lat pięćdziesiątych XX wieku. Jednak dopiero niedawno stało się gorącym, odmienianym przez wszystkie przypadki i możliwości terminem, który działa na wyobraźnię ludzi na całym świecie. Sprawcą zamieszania jest ChatGPT – chatbot opracowany przez firmę OpenIA, który służy do generowania odpowiedzi na dane wprowadzone przez użytkownika. Innymi słowy: super mózg z dostępem do wszystkich zasobów internetu pomyślany tak, by dzielić się nimi z człowiekiem w sposób, jakiego ten człowiek akurat sobie życzy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Promocja
Dzięki tej książce przekonasz się, że nic, co dotyczy zarabiania, inwestowania i rozsądnego wydawania pieniędzy, już od dawna nie jest tajemnicą. Dowiesz się, jakie mity o pieniądzach wciąż funkcjonują w społeczeństwie, i zajmiesz się prawami dotyczącymi finansów. Pozwoli Ci to na zakończenie w ostateczny sposób spekulacji związanych z tą tematyką. Na kartach tej książki znajdziesz zaprezentowane w kompleksowy sposób wszystkie istotne prawdy, które dotyczą pieniędzy i bogacenia się. Jeśli przestudiujesz opisane w niej koncepcje i zaczniesz je stosować w życiu, zarówno zawodowym, jak i prywatnym, to z pewnością już wkrótce odniesiesz sukces finansowy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł (-35%) -
Promocja
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym świecie handlu wygrywają ci, którzy potrafią odpowiednio zadbać o odbiorcę swojej oferty. Jeśli chcesz należeć do tego grona ― ta książka jest dla Ciebie!- Druk
(46,20 zł najniższa cena z 30 dni)
50.05 zł
77.00 zł (-35%) -
Promocja
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funkcjonalnościom GA4. Zaprezentowano architekturę GA4, strategie danych, a także informacje dotyczące pozyskiwania, przechowywania i modelowania danych. W książce znalazło się również omówienie typowych przypadków użycia dla aktywacji danych i instrukcji przydatnych podczas implementacji tych przypadków. Co istotne, poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane praktycznymi przykładami kodu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców. Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy w mediach społecznościowych. Zasięgi, zasięgi, zasięgi ― oto Święty Graal współczesnego internetu. Nie możesz o nich zapominać, skoro wiążesz swoją przyszłość z aktywnością w sieci.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Odpowiednia strategia to gwarancja sukcesu. Tę prawdę znali wielcy wodzowie i menedżerowie ― ci, którzy osiągali cele uważane za niedostępne. Dla rozwoju marki i firmy znaczenie strategii jest wręcz kluczowe, zwłaszcza dziś, w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Dlatego nowe wydanie książki Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków zostało wzbogacone o obszerny dodatek poświęcony budowaniu przewagi konkurencyjnej w nowoczesnym, przeładowanym informacjami świecie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Instagram. Medium społecznościowe, które jest z nami już od kilkunastu lat, właśnie przeżywa boom. W rytmie, w jakim zamiera Facebook, Instagram rośnie, docierając do coraz większej liczby osób. Prosty, fotograficzny lub filmowy przekaz okraszony kilkoma słowami komentarza, oczywiście hashtagami oraz linkiem w bio. Tyle wystarczy, by dotrzeć do tzw. grupy docelowej i stać się instagramowym influencerem. Czy to naprawdę takie proste?- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
…jeśli naprawdę chcesz nakłonić je do pracy na Twoją rzecz! Social media okazały się być nową areną wymiany luźnych myśli, koncepcji ideologicznych i wiedzy z różnych, często całkiem praktycznych dziedzin życia. Dla firm stały się idealnym kanałem komunikacji z klientami. Wiele marek robi to dobrze i potrafi korzystać z bogactwa możliwości, jakie Facebook, Instagram czy LinkedIn (a także TikTok i YouTube) oferują profesjonalnym użytkownikom. Rzecz jednak nie w tym, by opanować do perfekcji interfejsy poszczególnych mediów społecznościowych i swobodnie się po nich poruszać. Interfejsy są ważne, ale ważniejsza rzecz to ludzie i sposoby dotarcia do nich, a więc strategie komunikacji B2B i B2C.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,40 zł najniższa cena z 30 dni)
31.85 zł
49.00 zł (-35%) -
Promocja
Książka Sklep online w 30 dni to taka instrukcja dla osób, które chcą samodzielnie założyć sklep internetowy. Autorka prowadzi czytelnika krok po kroku przez wszystkie etapy tego procesu, od planowania i weryfikowania pomysłu na biznes, przez wybór asortymentu i platformy, aż po zdobywanie pierwszych klientów i analizę danych. Opis działania został podzielony na małe kroki i ujęty prostym, przystępnym językiem. Do każdego rozdziału dołączono ćwiczenia do wykonania, ułatwiające wprowadzenie teorii w praktykę.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. Praktycy Porozumienia bez Przemocy nie traktują konfliktu jako zagrożenia, raczej widzą go jako moment ważny dla budowania dobrego, jakościowego kontaktu. Z uwzględnieniem tego, co ważne dla każdej ze stron. Przyznaj - to brzmi dobrze. Zarówno w odniesieniu do relacji prywatnych, jak i zawodowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.18 zł
44.90 zł (-35%)
Ebooka "Era Facebooka. Wykorzystaj sieci społecznościowe do promocji, sprzedaży i komunikacji z Twoimi klientami. Wydanie II" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Era Facebooka. Wykorzystaj sieci społecznościowe do promocji, sprzedaży i komunikacji z Twoimi klientami. Wydanie II" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Era Facebooka. Wykorzystaj sieci społecznościowe do promocji, sprzedaży i komunikacji z Twoimi klientami. Wydanie II" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Era Facebooka. Wykorzystaj sieci społecznościowe do promocji, sprzedaży i komunikacji z Twoimi klientami. Wydanie II (8) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: proto.pl 2013-08-21Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
„Era Facebooka” jest obszernym kompendium wiedzy z zakresu mediów społecznościowych skierowanym do większych i mniejszych przedsiębiorców, przedstawicieli organizacji non-profit, a także profesjonalistów z dziedziny marketingu, sprzedaży czy obsługi klienta.
Dowiadujemy się z niej między innymi, dlaczego media społecznościowe są ważne dla biznesu i jak wpływają na takie dziedziny działalności firmy jak sprzedaż, obsługa klienta, marketing, innowacje czy rekrutacja. Szczegółowo omówione zostały również zagadnienia związane z wykorzystaniem potencjału sieci społecznościowych na potrzeby przedsiębiorstw i ze strategią komunikacji wśród internetowych społeczności.
„Era Facebooka” potrafi wciągnąć. Autorka w bardzo przystępny sposób przedstawia kolejne zagadnienia, przeplata informacje teoretyczne z praktycznymi i podsuwa szereg wartościowych rozwiązań. Każda z czterech części została podsumowana wnioskami, wskazówkami i propozycjami zadań do wykonania we własnym zakresie, co bardzo pomaga w ugruntowaniu zdobytej wiedzy.
Po tytuł powinny sięgnąć osoby rozpoczynające swoją przygodę z mediami społecznościowymi oraz ci, którzy choć mają już pewne doświadczenie w tym zakresie, chcieliby usystematyzować posiadane wiadomości, a także poznać, z czym zmagają się ich klienci w kontekście komunikacji w nowych mediach. -
Recenzja: Kulturawkrakowie.pl 2013-08-05Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Ci z Was, którzy z pretensją spoglądają w stronę wiecznie obecnego logotypu Facebooka, a także Ci, którzy uparcie odmawiają zalogowania się na nowych serwisach społecznościowych muszą stanąć przed brutalną prawdą: świat bez tych mediów już nigdy nie powróci.
Nawet jeśli za pięćdziesiąt lat Pinterest prześcignie Twittera pod względem ilości użytkowników, to z pewnością dalej będą istnieć, a nawet jeśli jakimś cudem oba znikną z sieci, to pojawią się na ich miejsce kolejne.
W tych dynamicznie rozwijających się czasach dziedziny marketingu i public relations wydają się być pod presją nieustannego rozwoju, a pracodawcy muszą ciągle wysyłać pracowników na nowe szkolenia. Metod dotarcia do odbiorcy jest coraz więcej – dlatego nawet światowy bestseller z roku 2012 „Era Facebooka” autorstwa Clary Shih rok później doczekał się w Polsce drugiego wydania nakładem wydawnictwa Helion, rozszerzonego o porady dotyczące Twittera i LinkedIna.
Według wszelkich danych i statystyk, najpopularniejszym serwisem społecznościowym na świecie jest Facebook, który w październiku 2012 roku posiadał 1 miliard zarejestrowanych użytkowników na całym świecie. Co miesiąc na jego serwery wgrywanych jest ponad 1 miliard zdjęć. Dane zgromadzone na Facebooku to ponad 180 petabajtów – a to wszystko w 9 lat (data powstania serwisu to 4 lutego 2004).
Jest powszechnie wiadomym, że takiego nagromadzenia konsumentów w jednym miejscu nie można zignorować. Zaczęły masowo powstawać strony firm i mediów, zbierając fanów, którzy dobrowolnie poddawani są codziennej indoktrynacji oraz postępującemu uzależnieniu od natychmiastowej informacji. Wśród komunikatów docierających do użytkowników są również reklamy, a może nawet przeważnie reklamy. I cóż innego pozostaje pracownikom marketingu, jak tylko czym prędzej się dokształcić, między innymi poprzez chwytanie za tego typu lektury.
Książka Clary Shih to pozycja bardzo potrzebna i pomocna. Szczególnie przydatny dla mnie okazał się rozdział 11 „Jak komunikować się z klientami na stronach facebookowych i Twitterze”. Było tam wiele znanych mi faktów, ale również zupełnie nowe szczegóły, na które sama bym nigdy nie wpadła. Są tu informacje przede wszystkim praktyczne, oparte na wyszczególnionych badaniach i doświadczeniu znanych firm.
Można się dowiedzieć, ile razy zamieścić post na Facebooku, z jaką treścią, by nie zniechęcić fanów, jak najszybciej i najkorzystniej pozyskiwać nowych, jak reagować na negatywne komentarze użytkowników. W rozdziale 13. Pt „Porady dla małych firm”, oraz w 14. „Porady dla organizacji non profit, instytucji służby zdrowia, oświaty i prowadzących kampanie polityczne” znajduje się również wiele wartych przemyślenia fragmentów, które może wykorzystać dosłownie każdy, kto tylko prowadzi jakikolwiek funpage. Książka stanowi kompendium wiedzy i jest podręcznikiem, który może się przydać nawet doświadczonym specjalistom ds. marketingu i PR. Warto. -
Recenzja: poczytajka.blogspot.com Iwona Fijoł, 2013-04-24Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Internet zrewolucjonizował wiele dziedzin naszego życia. Ludzie przyzwyczaili się do szeregu udogodnień jakie oferuje sieć - zakupy online czy bankowość internetowa są nie tylko wygodniejszymi, ale często i tańszymi rozwiązaniami niż ich tradycyjne odpowiedniki. Internet ułatwił również komunikację, która oprócz generowania mniejszych kosztów dała więcej możliwości niż jej dotychczasowe formy. Zamiast dzwonić do kogoś na drugi koniec świata można porozmawiać z nim na żywo za pośrednictwem Skype'a lub przesłać mu maila czy wiadomość na Facebooku. No, właśnie - Facebook. Kolejna rewolucja, której nie spodziewałam się w moich najśmielszych wyobrażeniach. Gdy Nasza Klasa przestała być atrakcyjna dla swoich użytkowników, zarejestrowałam się na Facebooku, przewidując jednak, że z czasem portal podzieli los naszego rodzimego serwisu. Tak się jednak nie stało. Portal społecznościowy, który początkowo adresowany był głównie do uczniów szkół średnich i studentów wydostał się poza te ramy i zyskał niebywałą popularność na całym świecie. Co ciekawe, Facebook największym powodzeniem cieszy się nie w grupie młodych dorosłych, lecz wśród ludzi między 35 a 49 rokiem życia. Być może dlatego, iż szeroki wachlarz możliwości oferowanych przez serwis obejmuje także zastosowania biznesowe takie jak pozyskiwanie klientów oraz utrzymywanie dobrych relacji z obecnymi, a także przeprowadzanie rekrutacji. Właśnie na tych zastosowaniach oparła swoją książkę Clara Shih. Era Facebooka ma pomóc wykorzystać portale społecznościowe (pisze bowiem również o Twitterze oraz LinkedIn) w biznesie.
Clara Shin omówiła takie zagadnienia jak sprzedaż, obsługa klienta, marketing, innowacja i współpraca oraz rekrutacja. Swój wywód oparła na licznych statystykach oraz doświadczeniach osób wykorzystujących potencjał Facebooka oraz pozostałych portali społecznościowych. Wiedza zawarta w książce nie jest zatem czystą teorią, którą trudno odnieść do naszej sytuacji, przeciwnie - informacje praktyczne oraz wskazówki pomagają znaleźć praktyczne rozwiązania najodpowiedniejsze dla osiągnięcia naszych celów biznesowych takich jak wykreowanie marki, utrzymanie zainteresowania społeczeństwa produktem czy promocja własnego wizerunku w celu zdobycia satysfakcjonującej oferty pracy.
Potężny mechanizm Facebooka napędzany jest przez 800 milionów ludzi z całego świata, z których ponad połowa loguje się na stronie codziennie - warto wiedzieć jak to wykorzystać! Era Facebooka jest więc obowiązkową lekturą każdego, kto zajmuje się zagadnieniami social media - czy to hobbystycznie, czy profesjonalnie. -
Recenzja: seoportal.pl Justyna Antkowiak, 2012-09-21Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Media społecznościowe na początku swojego istnienia miały służyć głównie utrzymywaniu kontaktów między znajomymi i kolegami ze szkół, z którymi w większości znajomość w „realnym świecie” mogłaby nie przetrwać. Z czasem, gdy listy znajomości rozrosły się do rozległych sieci kontaktów liczących setki znajomych, przedsiębiorcy dostrzegli w tego typu portalach ogromny potencjał marketingowy. Nastała „era social media”, w której można chyba śmiało stwierdzić – króluje Facebook.
Pozycja „Era Facebooka” skierowana jest do firm oraz instytucji, które chcą nie tylko zaistnieć w internetowej przestrzeni, ale także aktywnie kreować swoją markę, budować relacje z klientami, kontrahentami oraz docierać do możliwie najbardziej sprecyzowanej grupy odbiorców.
Zmień Facebooka w CRM
Książka, mimo prawie 400 -stu stron jest napisana w przystępny sposób, dlatego osoby, które mają choćby powierzchowne pojęcie na temat mediów społecznościowych, a są zainteresowane tym tematem na pewno znajdą coś dla siebie. Autorka, Clara Shih, specjalistka od social media, założycielka Hearsay Labs pokazuje, w jaki sposób przekształcić Facebook czy inny portal na swoisty CRM. Dowodzi, że luźne kontakty, które prawdopodobnie nie miałyby racji bytu w realu, mogą okazać się bardzo wartościowe w poszukiwaniu klientów, a także partnerów biznesowych i pracowników. Liczne odniesienia autorki do swoich doświadczeń stanowiących „życiowe przykłady”, a także case study przedsiębiorców i specjalistów powoduje, że książka nie jest nudna. Po zakończeniu każdego z rozdziałów są zebrane wnioski, a także tzw. zadania do wykonania, czyli najważniejsze kroki, jakie należy podjąć chcąc osiągnąć zamierzony cel .
Social Media krok po kroku
„Era Facebooka” to poradnik dla małych, średnich firm, korporacji, a także instytucji: organizacji non profit, sztabów wyborczych, służby zdrowia oraz oświaty. Dla każdego rodzaju przedsiębiorstwa autorka przedstawia strategie działań prowadzenia konta i reklamy na Facebooku, Twitterze czy LinkedIn. W książce zawarte są opisy funkcjonalności tych trzech mediów, a także ich zalety oraz zagrożenia, jakie mogą wynikać z nieznajomości ich specyfiki. Jest to szczególnie godne uwagi, gdyż to, że dla jednej firmy Facebook jest najlepszy nie oznacza, że wszystkie na tym tak samo skorzystają.
W książce krok po kroku opisane są działania, jakie należy podjąć w celu stworzenia konta firmowego, zarządzania nim, komunikacji z klientami, hipertargetowania oraz optymalizacji kosztów związanych z reklamą w zależności od branży i potrzeb. Polecam ją głównie firmom i osobom, które słabo znają potencjał social media, a także tym, którzy mają duże obiekcje korzystania z nich w celach biznesowych. Oczywiście, wytrawni „soszaliści” także znajdą tam coś dla siebie dzięki relacjom specjalistów oraz ciekawym statystykom.
Podsumowując,to rzetelne kompendium wiedzy zarówno dla „wyjadaczy” jak i startujących firm czy organizacji. -
Recenzja: NetWorld Piotr Kociatkiewicz, 2012-09-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Portale społecznościowe, takie jak Facebook, Twitter czy Linkedln, nie tylko wywołały zmiany kulturowe, ale również wpływają na działalność biznesową. Książka wyjaśnia oddziaływanie sieci społecznościowych na podstawowe obszary działania firmy - sprzedaż, obsługę klienta, marketing, innowacje i rekrutację. Daje praktyczne rady dotyczące zastosowania sieci społecznościowych na potrzeby przedsiębiorstwa w zakresie opracowania planu działania wskaźników pomiarowych, komunikowania się z klientem w Facebooku i Twitterze oraz prowadzenia kampanii reklamowych i promocyjnych. Wskazuje, jak opracować i wdrożyć strategię najlepszego wykorzystania internetu społecznościowego do osiągnięcia celów w firmach działających komercyjnie i non profit, między innymi w instytucjach służby zdrowia, organizacjach prowadzących kampanie polityczne. Publikacją powinni zainteresować się pracownicy działów marketingu, ale również wszyscy interesujący się problematyką sieci społecznościowych.
-
Recenzja: infosocialmedia.blogspot.com Łukasz Dębski, 2012-08-09Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
(...) Książka traktuje o wykorzystaniu tego portalu przez osoby, firmy i instytucje w celu dotarcia do nowych grup odbiorców, ulepszenia produktów i usług, zwiększenia lojalności klientów i nawiązania korzystnych relacji w sieciach społecznościowych.
Po jej przeczytaniu mogę rekomendować ją zarówno osobom, które zaczynają swoją podróż w świecie social media jak i dla osób, które w nim siedzą a chcą sobie przypomnieć niektóre kwestie. Jakie? Zobaczcie w skrócie co można przeczytać w kolejnych rozdziałach.
Część I: Dlaczego sieci społecznosciowe są ważne dla biznesu
1 Czwarta rewolucja
- „Era Facebooka” odnosi się nie tylko do Facebooka, ale także Twittera, LinkedIn, MySpace, Renren, Mixi, Vkonrakte oraz innych serwisów społecznosciowych z całego świata
- W erze Facebooka firmy nie mają wyboru – muszą stać się przeźroczyste, komunikatywne i skore do współpracy, gdyż w innym wypadku ryzykowałyby pójściem z torbami
Facebook, Twitter, LinkedIn pozwalają nam wykorzystywać znajomości jako „filtry społecznościowe”, które pomagają w poruszaniu się po niesamotiwtych ilościach zasobów sieciowych
- Facebook szybko odróżnił się od swoich poprzedników, zdobywając za sprawą aktualizacji statusu i własnego modelu pywatności zaufanie i zaangażowanie użytkowników. Zanim stworzymy obecność facebookową dla firmy, warto abyśmystworzyli swoją osobistą obecność facebookową i zrozumieli dynamikę interakcji międzykudzkiej w sieciach społecznościwoych.
2 Nowe normy społeczne
- Popularność Facebooka w połączeniu z rolą profili w kreacji doświadczenia użytkownika serwisu sprawiają, że ludzie przeważnie dzielą się o wiele większą ilością informacji o sobie niż kiedykolwiek wcześniej
- Pojawiają się też nowe normy, które określają, czego ludzie oczekują od komunikacji z firmami. Do oczekiwań należą m.in. hipertargetowanie, wydawane na bieżąco odpowiedzi i spersonalizowane, otwarte interakcje
- Pojęcie przechodniego zaufania opisuje zaufanie, którym darzy się drugiego człowieka na mocy wspólnej znajomości z innymi. Zwiększa ono szansę uzyskania odpowiedzi i odsiągniecia sukcesu, gdy firma lub jednostka odzywa się do potencjalnego klienta, kandydata do pracy lub partnera biznesowego
3 Przeobrażenia relacji międzyludzkich i kapitału społecznego
- W odróżnieniu od dawniejszych serwisów społecznościowych w rodzaju Orkut i Friendster Facebook opiera ię na rzeczysistych sieciach relacji, zamiast zachecać ludzi do wchodzenia w znajomości z obcymi.
- Umożliwiając utrzymanie relacji z większą liczbą ludzi, internet społecznościowy zwiększa średnią liczbę luźnych więzi w naszych osobistych sieciac h znajomości
- Większa pula ludzi, których można prosić o przysługi, przekłada się na większe możliwości realizacji zadań zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym
Część II: Sieć społecznościowa w organizacji
4 Sprzedaż w erze Facebooka
- Facebook pomaga przedstawicielom handlowy nawiązywać lepsze relacje z pojedynczymi ludźmi i poznawać ich osobiście
- W erze Facebooka , dzięki informacjom udostępnianym w serwisach społęcznościowych, proces kwalifikacji klientów odbywa się, jeszcze zanim przedstawiciel skontaktuje się po raz pierwszy z kontrahentem
5 Obsługa Klienta w erze Facebooka
- Za sprawą wartości marketingowej i brandingowej, jakązapewniają Twitter i Facebook, obsługa klienta przestaje polegać na samym reagowaniu ze strony firmy, a staje się fundamentem doświadczenia klienta
- 5 etapów sprawnej obsługi klienta w internecie społęcznościowym to: słuchanie, uznawanie otwattości komunikacyjnej, reagowanie i przyznawanie się do błędu, aktywne działanie raz crowdsourcing
6 Marketing w erze Facebooka
- Wiele serwisów społecznościowych oferuje hipertargetowanie, które pozwala firmom kierować swoje reklamy i komunikaty do grup odbiorców określonych informacjami profilowymi
- Hipertargetowane reklamy dotyczące znajomych, miejsc i ważnych dla klientów problemów są o wiele efektywniejsze od reklam skoncentrowanych na firmie
- Kiedy ktoś zostaje Twoim fanem lub czytelnikiem, zwracasz na siebie nie tylko uwagę, ale być może również uwagę częsci jego znajomych i czytelników
7 Innowacja i współpraca w erze Facebooka
- Każdy z czterech etapów innowacji (tworzenie koncepcji, prototypowanie, komercjna implementacja i konynuacja ulepszeń) jest wysoce uspołęcznionym procesem, w którym bierze udział wielu uczestników
- firmy coraz częściej przekazują proces konceptualizacji społęcznościom klientów i pracowników w ramach crowdsourcingu
- Narzędzia do współpracy wewnątrzorganizacyjnej i networkingu pozwalają prcownikom znajdować ekspertów wo brębie organizacji
8 Rekrutacja w erze Facebooka
- Rekrutacja przypomina pod wieloma względami cykl sprzedaży. Rekruterzy i zatrudniający kierownicy powinni zatem wyszlifować swoje techniki sprzedaży
- Rekruterzy korzystają w pracy głównie z linked in ale facebook oferuje możliowść dotarcia do szerszego grona odbiorców, zwłaszcza studentów
- Coraz więcej pracowników tworzy sieci społecznościowe dla byłych pracowników, którzy przenieśli się do innych firm lub przeszli na emeryturę. Byli pracownicy okazujasię świetnym źródłem ofert pracy na pół etatu i zleceń oraz nowych okazji biznesowych
- Większość pracowników znajduje się za pośrednictwem pracowników i ich sieci znajomości. Poza zaoferowaniem premii za polecenie, ułatw pracownikom polecenie kandydata by wskazać, kto z ich sieci nadawałby się na jakie stanowisko
Część III: Zastosowanie sieci społęcznościowych na potrzeby przedsiębiorstw – przewodnik
9 Jak opracować plan działania i wskaźniki pomiaru w erze Facebooka
- Plan działań powinien wynikać z twoich celów biznesowych, pragnień twoich klientów, budzetu, dostępnych środków oraz możliwości facebooka czy twittera
- Powiększość firm decyduje się komunikować za pośrednictwem internetu społęcznościowego pięcioma różnymi kanałami: osobistymi profilami na Facebooku, stronami na Facebooku, reklamami na FB, aplikacjami i Twitterem.
10 Jak nawiązywać relacje w internecie społecznościowym i nim zarządzać
- Zanim zabierzemy się za kreowanie obecności firmy na facebooku, powinieneś wykreować na nim własną, osobistą obecność i zrozunieć dynamikę interakcji osobistej na serwisach społecznościowych
- Listy znajomych pozwalają zapewnić, że dzielimy się właściwymi informacjami z właściwymi ludźmi
- Ustawienie prywatności są ważne, nawet gdy nie masz zbyt wielu znajomi
- Przy zapoznawaniu się profile społęcznościowe dostarczają informacji, dzieki którym faza wstępnego zapoznawania sie nie wymaga rozwlekłego przedstawianai się
11 Jak komunikować się z klientami na stronach facebookowych i Twitterze
- najpopularniejsze narzędzia do kreowania obecności firmy na Facebooku to strony, reklamy i aplikacje
12 Jak prowadzić kampanie reklamowe i promocyjne w internecie społecznościowym
- Na Facebooku można wykorzystać damowe narzędzia do targetowania, aby określić czy Twoi potencjalni odbiorcy są użytkownikami tych serwisów
- Facebook umożliwia różne kategorie targetowania: wiek, lokalizacja, płeć, zainteresowania
- Reklamy na Facebooku przypominają tradycyjne reklamy bannerowe w internecie, ale odznaczają się większą wydajnością
Część IV: Strategia działania w sieciach społecznościowych
13 Porady dla małych firm
- Jeżeli nie masz strony internetowej albo masz , ale nie cieszy się ona zbyt wielkim ruchem, możesz rozważyć przeniesienie działań na stronę facebookową
- Sklepy z fizycznymi siedzibami powinny korzystać z możliwości targetowania po lokalizacji oraz wykorzystywać np facebook laces czy foursquare by zwiększyc swoje obroty
- Na stronie skoncentruj się na fanach i rzeczach, które są dla nich najważniejsze
14 Porady dla organizacji non profit, instytucji służby zdrowia, oświaty i prowadzących kampanie polityczne
15 Zarządzanie, strategia i wdrażanie technologii w korporacji
- Wdrożenie narzędzi społecznościowych do użytku w przedisębiorstwei wymaga przede wszystkim wprowadzenia zmian w kulturze korporacyjnej, opracowania procesów i polityki spoęcznościowej
- Najskuteczniejsze inicjatywy polegają na współpracy między dzałami
- Wszystkie popularne serwisy społecznościowe udostępniająAPI umożliwiające integrację swoich platform z zewnętrznymi stronami i opracowywanie aplikacji
16 Przyszłość biznesu społecznościowego
Podsumowanie
Książka "Era Facebooka" naprawdę wciąga, jest napisana bardzo przystępnym językiem. Wiele w niej odniesień do rzeczywistości, każdy rozdział jest ładnie podsumowany, co ułatwia usystematyzowanie zdobytej wiedzy. Polecam książkę zarówno osobom, które dopiero zdobywają wiedzę na temat social media jak i tym, które już co nieco wiedzą;) -
Recenzja: Magazyn Sukces Marcin Jędrzejczak, 2012-06-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Na szczególną uwagę i miejsce na półce zasługuje za to „ERA FACEBOOKA", szczegółowy przewodnik po sieciach społecznościowych. Bo co tu dużo mówić, w obecnym świecie, aby utrzymać się i rozwijać na rynku, wiedza o możliwościach, jakie kryje w sobie Internet, jest niezbędna. Nawet najmniejsza firma potrzebuje dziś mistrzów EM, SEO, PPC czy GAP. Co więcej, własna, nawet najbardziej profesjonalna strona już nie wystarczy. Trzeba jeszcze efektywnie korzystać z popularnych portali. Za pośrednictwem Facebooka, a także Likedlna i Twittera można przecież sprzedawać produkty, usługi, rekrutować pracowników czy prowadzić hipertargetowane kampanie reklamowe. I właśnie o tym wszystkim pisze w „Erze..." Clara Shih, nawiasem mówiąc twórczyni „Faceconnectora", pierwszej aplikacji biznesowej na Facebooku. Szybko rozwijające się ser- wisy społecznościowe niewątpliwie s. otwierają przed firmami szereg nowych możliwości. Warto je dobrze poznać. Bo wirtualna aktywność przekłada się na całkiem realne pieniądze.
-
Recenzja: pijarukoksu.wordpress.com Jakub „Pijaru Koksu” Prószyński, 2012-05-22Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Każda branża ma swojego Świętego Graalla. W social media marketingu jest nim rzesza oddanych i aktywnych fanów, która kupuje nasze produkty, rozmawia o nich i poleca je swoim znajomym. Jest to stan idealny i bardzo trudny do zrealizowania. Choć nie powiedziałbym, że niemożliwy. Nie ma również uniwersalnej drogi, którą można by kroczyć, żeby osiągnąć te cele. Na dobrą sprawę każda marka powinna w strategii zawrzeć zupełnie inne zadania do spełnienia. Takie, które się jej najbardziej przysłużą. Żeby jednak je opracować musimy się cofnąć do podstaw.
Dlatego warto sięgać po opracowania, które pomogą nam nie tylko lepiej zrozumieć społeczności, ale również nasze potrzeby w social media, co chcemy z nich wynieść dla naszej firmy/klienta/marki. „Era Facebooka” Clary Shih (którą recenzuję dzięki uprzejmości OnePress) to ciekawy przykład kompendium wiedzy, które pozwala nie tylko uporządkować informacje, ale momentami potrafi również zwrócić uwagę na pewien fakt, o którym nie wszyscy pamiętają: nie każde social medium jest dobre dla każdej marki. I to jest fundament tej książki, która raczej jest skierowana do początkujących „soszialistów” i klientów agencji, którzy nie do końca rozumieją czym social media marketing w ogóle jest… Dla zaawansowanych social media ninja również znajdzie się trochę treści i od tego właśnie zacznę. ;) Jak dużo może z tych prawie 400 stron można wycisnąć ktoś, kto z Facebookiem i Twitterem jest za pan brat?
Era social pro
Podczas jednej z twitterowych dyskusji Grzegorz Byszewski z Ox Media stwierdził, że książka jest warta przeczytania jeśli wyniesie się z niej chociaż jedną nową naukę. Z Ery Facebooka nawet stary wyga społecznościówek powinien wynieść chociaż kilka. Nawet, jeśli nie dla siebie to chociażby dla swoich klientów, można użyć fragmentów książki jako ściągi, kiedy trzeba uargumentować niezorientowanemu w social mediach junior brand managerowi o co w ogóle chodzi. ;)
Primo, omawiana tutaj książka to świetne źródło wiedzy socjologiczno – psychologicznej dotyczącej naszych relacji w serwisach społecznościowych i potrzeb jakie zaspokajają. Przede wszystkim jednak dogłębnie omawia pewną zmianę paradygmatu w biznesie, czyli przejście od nadawania komunikatów do dialogu. Czy nawet multilogu, czyli rozmowy z wieloma odbiorcami.
„To, co dziś widzimy, można nazwać rewolucją społeczną. Sieci społecznościowe stają się nowymi systemami operacyjnymi dla firm; zmieniają obieg pracy, sposób opracowywania innowacji, interakcję z klientami oraz wydajność – na lepsze.” – Don Tapscott, autor Makrowikinomii.
To wpływa również na zmianę norm społecznych i podejścia do rekomendacji użytkowników, co autorka również szczegółowo opisuje, a przyznam się, że takie podłoże mojej pracy niezwykle mnie zajmuje. Oczywiście nie mogło zabraknąć zastosowań social mediów w personal brandingu i teorii kapitału zaufania, czy odniesienia się do liczby Dunbara, którą z pomocą SM naginamy do granic możliwości, a wręcz jej przeczymy. ;)
Kilka rad dotyczących przekształcenia społecznościówek w swoisty CRM (Customer Relationship Manager), również nie zaszkodzi. Jak wcześniej wspomniałem w książce znajdują się liczne wycinki z raportów, co prawda sprzed kilku lat, ale to dobra baza do poszukiwań aktualnych wydań i twardych danych dla klientów i do publikacji. Wszystko w jednym miejscu, posegregowane i w zasięgu ręki, kiedy potrzebujemy podeprzeć swoje wywody cyferkami. Oczywiście książka nie dotyczy tylko Facebooka. Wspomniane są również Twitter i LinkedIn, w wielu miejscach porównano korzyści z poszczególnych platform i jakie cele możemy dzięki nim zrealizować. Także drogi ekspercie social media, ta pozycja to dobre repetytorium, kiedy trochę się zagalopujemy i rzetelne źródło materiałów dla klientów, którzy nie kumają socialu.
Social – noob, czyli uczymy się podstaw
Era Facebooka to rozbudowany książkowy tutorial dla młodych (zarówno stażem jak i wiekiem) adeptów social mediów. Znajdziemy tu informacje jak zakładać profile lub fanpage, na czym polega hipertargetowanie – czyli sprawdzanie jak duży jest nasz target, a także jak budować społeczności i jakimi treściami angażować fanów.
Każdy rozdział posiada krótkie podsumowanie, które można zebrać do jednego zeszytu i traktować niczym biblię soszialisty. ;) Czasami podczas lektury odnosiłem jednak wrażenie, że autorka obraża intelekt czytelnika tłumacząc rzeczy naprawdę fundamentalne, ale może to kwestia perspektywy?
Właściciele małych firm, organizacji non profit itd. mogą poczytać o tym jak tworzyć strategię obecności w social mediach, politykę społecznościowe i jak zrzekać się władzy na rzecz pracowników – ambasadorów. Znowu jednak odnoszę wrażenie, że na polskim rynku takich firm, które realizują social w swoich strukturach jest dość mało. Agencji robi się coraz więcej, cenniki spadają na łeb na szyję i niedługo nawet małe firmy będą realizować marketing społecznościowe outsourcingowo. Dlatego pominąłem lekturę tych rozdziałów, ale wnioskując po reszcie treści, nowicjusz SM znajdzie tam to czego szuka, czyli praktyczną wiedzę.
Na plus zasługuje to, że Clara Shih nie stara się lansować Facebooka jako narzędzia uniwersalnego i wspomina, że dla niektórych marek i firm lepszy byłby Twitter, LinkedIn lub inny serwis, który jest aktualnie popularny. Skupiamy się bardziej na metodach, sprawdzonych praktykach i strategiach niż na narzędziach, ale i te są rozebrane na części pierwsze, żeby czytelnik skończył lekturę w pełni wyedukowany.
To warto, czy nie warto?
Mam w tym miejscu drobny zgryz. Pierwszą połowę książki, która dotyczyła potrzeb i fundamentów, na których opierają się społecznościówki łyknąłem bez popitki. Tak samo część na temat strategii. Jednak przez resztę książki głównie kartkowałem kolejne rozdziały skupiając się tylko na statystykach i wypowiedziach specjalistów (m.in. Brian Solis, Dan Schawbel, czy cytowany Don Tapscott).
Dlatego słowem podsumowania, dla tych, którzy na social mediach zjedli już zęby ta książka skraca się do jakiś 100 stron fajnych faktów i teorii, które przydadzą się w pisaniu artykułów lub jako punkt zaczepienia do szukania twardych danych liczbowych. A dla tych, którzy przechodzą transformację z social casuala w social media ninja to pigułka podstawowej wiedzy, której na żadnej uczelni chyba nie uczą. ;)
Rzekłem!
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- The Facebook Era: Tapping Online Social Networks to Market, Sell, and Innovate (2nd Edition)
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-3631-0, 9788324636310
- Data wydania książki drukowanej :
- 2012-03-23
- Format:
- 158x235
- Numer z katalogu:
- 7519
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
E-biznes
Sprzedaż
Social Media
Spis treści książki
- Współczesny klient społecznościowy (34)
- Facebook, Twitter i LinkedIn (38)
- Dlaczego Facebook zwyciężył (41)
- Google Buzz (43)
- Prywatne sieci społecznościowe (43)
- Platformy społecznościowe (45)
- Nowa, obiecująca era (52)
- Tożsamość, dzielenie się i wpływ w internecie społecznościowym (56)
- Znaczenie klientocentryzmu (65)
- Przechodnie zaufanie (66)
- Czym jest kapitał społeczny? (72)
- Nowe tryby komunikacji w internecie społecznościowym (74)
- Siła luźnych więzi (77)
- Usprawnianie networkingu poza aktywnością w sieci (83)
- Egalitaryzacja (85)
- Wartość generowana przez efekty sieciowe (86)
- Przekształcenia cyklu sprzedaży (97)
- Społecznościowy CRM (114)
- Holistyczne podejście do doświadczenia klienta (122)
- Pięć etapów sprawnego obsłużenia klienta (125)
- Szacowanie oszczędności (135)
- Nowe zasady marketingu (140)
- Hipertargetowanie (141)
- Dystrybucja społecznościowa i marketing szeptany (150)
- Bez interakcji ani rusz (159)
- Wyzwania i ograniczenia (164)
- Tworzenie pomysłów (170)
- Prototypowanie (180)
- Komercyjna implementacja (183)
- Kontynuacja ulepszeń (189)
- Która sieć społecznościowa sprawdza się w rekrutacji najlepiej? (194)
- Pozyskiwanie i prześwietlanie kandydatów (199)
- Referencje kandydatów (207)
- Reputacja pracodawcy i rekrutera (209)
- Utrzymywanie kontaktu (210)
- Rady dla kandydatów (214)
- Strzeż się kłusowników (215)
- Nadstaw ucha (221)
- Ustalenie celów biznesowych (222)
- Wybór wskaźników pomiaru (225)
- Mobilizacja zespołu (229)
- Odniesienie strategii do klienta (231)
- Rozpoczęcie działalności na Facebooku i Twitterze (232)
- Tożsamość osobista a zawodowa (238)
- Interakcja na Facebooku i Twitterze (242)
- Networking w internecie społecznościowym (249)
- Poznawanie nowych ludzi (250)
- Omówienie Twittera i stron facebookowych (257)
- Utworzenie strony facebookowej (263)
- Zdobywanie fanów oraz zatrzymywanie ich przy sobie (269)
- Zaawansowane praktyki (276)
- Najlepsze strony na Facebooku i konta na Twitterze (285)
- Prowadzenie kampanii reklamowej DirectAds na LinkedIn (295)
- Prowadzenie kampanii reklamowej na Facebooku (300)
- Jakie kryteria wykorzystać w hipertargetowaniu? (309)
- Redagowanie materiałów promocyjnych i wezwań do działania (310)
- Cele są najważniejsze (311)
- Reklamy interaktywne (313)
- Promowane tweety na Twitterze (314)
- 1. Zacznij skromnie (319)
- 2. Rozważ wykorzystanie swojego osobistego profilu zamiast strony (321)
- 3. Wykorzystaj targetowanie według lokalizacji i funkcje geolokalizacyjne (323)
- 4. Stwórz społeczność (323)
- 5. Poszerz swoją strefę wpływów (324)
- 6. Rozważ pozbycie się swojej zwykłej strony internetowej (326)
- 7. Pokaż się z ludzkiej strony (329)
- 8. Prowadź networking (329)
- 9. Szanuj swój czas (329)
- 10. Znajdź pomocników (331)
- Organizacje non profit (333)
- Służba zdrowia (340)
- Oświata (343)
- Kampanie wyborcze (347)
- Poparcie dla mediów społecznościowych (355)
- Polityka społecznościowa i powiązane procesy (361)
- Systemy i technologie społecznościowe (370)
- Uspołecznienie, personalizacja i czas rzeczywisty (378)
- Zwrot z inwestycji w internet społecznościowy (379)
- Trendy (380)
- Zakończenie (381)
Przedmowa (11)
Podziękowania (13)
O autorce (16)
Wprowadzenie (17)
CZĘŚĆ I: DLACZEGO SIECI SPOŁECZNOŚCIOWE SĄ WAŻNE DLA BIZNESU
1. Czwarta rewolucja (31)
2. Nowe normy społeczne (55)
3. Przeobrażenia relacji międzyludzkich i kapitału społecznego (71)
CZĘŚĆ II: SIEĆ SPOŁECZNOŚCIOWA W ORGANIZACJI
4. Sprzedaż w erze Facebooka (95)
5. Obsługa klienta w erze Facebooka (121)
6. Marketing w erze Facebooka (139)
7. Innowacja i współpraca w erze Facebooka (169)
8. Rekrutacja w erze Facebooka (193)
CZĘŚĆ III: ZASTOSOWANIE SIECI SPOŁECZNOŚCIOWYCH NA POTRZEBY PRZEDSIĘBIORSTW - PRZEWODNIK
9. Jak opracować plan działania i wskaźniki pomiaru w erze Facebooka (221)
10. Jak nawiązywać relacje w internecie społecznościowym i nimi zarządzać (237)
11. Jak komunikować się z klientami na stronach facebookowych i Twitterze (255)
12. Jak prowadzić kampanie reklamowe i promocyjne
w internecie społecznościowym (293)
CZĘŚĆ IV: STRATEGIA DZIAŁANIA W SIECIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Porady dla małych firm (319)
14. Porady dla organizacji non profit, instytucji służby zdrowia, oświaty i prowadzących kampanie polityczne (333)
15. Zarządzanie, strategia i wdrażanie technologii w korporacji (355)
16. Przyszłość biznesu społecznościowego (377)
Skorowidz (383)
Helion - inne książki
-
Promocja
Agile i Scrum, Scrum i Agile. Opanowawszy branżę IT, powoli, ale konsekwentnie, zdobywają inne biznesowe przyczółki i rozgaszczają się w firmach na dobre… Albo niedobre, gdy budzą niezrozumienie, protesty, a czasem nawet chęć ucieczki! Agile i Scrum brzmią tak nowocześnie, w teorii świetnie, w praktyce jednak często okazują się trudne, a co za tym idzie - rozczarowują. To przykre, ale prawda jest taka, że idee te, skądinąd słuszne i pożyteczne, w organizacjach nierzadko wdraża się na siłę i, co nawet gorsze, bez zrozumienia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
25.92 zł
39.90 zł (-35%) -
To nie jest klasyczny, trudny w odbiorze podręcznik matematyki. To raczej praktyczny zbiór wzorów uzupełnionych zrozumiałymi wyjaśnieniami, podzielony na tematyczne rozdziały. Układ książki ułatwi managerom wyszukiwanie potrzebnych informacji i stosowanie ich w codziennej pracy. Nie zabrakło również przykładów stosowania wzorów oraz gotowych do użycia formuł Excela. W przystępny sposób wyjaśniono, jak należy obliczać odsetki składane, stopy zwrotu, poziom rentowności, amortyzację czy wskaźniki bilansowe. Pokazano także zasady przygotowywania raportów, budżetów czy wykonywania analizy statystycznej. Dodatkowo znalazło się tu wiele trików, które przyspieszają pozornie czasochłonne obliczenia. Publikację docenią szczególnie osoby z kierownictwa firmy, ale też każdy, kto chce ugruntować matematyczne podstawy prowadzenia biznesu.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Rola lidera produktu jest wyjątkowa. Trzeba się wykazać szeroką gamą talentów i umiejętności. Obowiązkiem lidera jest kreowanie wizji i strategii produktu, tworzenie zespołu produktowego oraz kierowanie nim, wreszcie - eksperymentowanie, sprawdzanie, ryzykowanie! Sukces lub porażka leżą w rękach lidera. Zarządzanie produktem to trudna sztuka, której opanowanie może jednak dać wiele satysfakcji i... przynieść całkiem niezłe pieniądze.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Ta książka jest inspiracją do rozważań o znaczeniu przywództwa IT w świecie Agile. Pozwoli Ci na przyjrzenie się obszarom zarządzanym przez kierownictwo IT i ułatwi istotną zmianę perspektywy. Po prostu spojrzysz na te obszary pod kątem podejścia Agile i równocześnie zaczniesz myśleć w duchu Agile i Lean z perspektywy kierownika działu IT. Następnie przekonasz się, że przywództwo w duchu idei IT wymaga sporej odwagi: trzeba odrzucić wiele postaw i założeń, zerwać z potulnym przyjmowaniem pośledniej roli w zarządzaniu firmą i... wziąć na siebie odpowiedzialność. Konieczne bowiem będzie kontynuowanie odważnych działań i wykorzystanie wszelkich możliwości technologii.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja
Scrum to sposób na kreatywność i współpracę w każdym projekcie. Książka Scrum dla bystrzaków wprowadzi Cię w ten popularny świat zwinnych ram postępowania w zakresie zarządzania projektami i pokaże, jak Scrum pomaga w pobudzaniu innowacyjności w każdej firmie lub branży, a nawet w życiu prywatnym. Nie musisz być programistą, by korzystać ze sprintów i z innych cech charakterystycznych dla scrumowej metody. Uratuj więcej istnień ludzkich, polepsz edukację swoich dzieci, zoptymalizuj strategię publikacji, zwiększ lojalność klientów, zarządzaj portfelem emerytalnym, zaplanuj ślub — masz nieograniczone możliwości. Stosuj Scruma, by osiągać cele — ten przewodnik pokaże Ci, jak to zrobić.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Dzięki tej książce poznasz podstawowe koncepcje CRM i przyswoisz zasady poruszania się po Salesforce. Dowiesz się, jak tworzyć czynności, zarządzać potencjalnymi klientami, konfigurować zabezpieczenia, współpracować z aplikacjami innych firm, budować przepływy, poszukiwać nowych klientów i rozwijać lejki sprzedażowe dzięki okazjom biznesowym i kontom. Nauczysz się wzmacniać działania marketingowe poprzez kampanie i analizować informacje biznesowe. Zaczniesz tworzyć różnorodne raporty i pulpity, opanujesz też obsługę takich narzędzi jak przepływy Salesforce, procesy akceptacji i reguły przydzielania ― w ten sposób uzyskasz automatyzację procesów biznesowych. Poznasz również podstawy wdrażania i testowania kodu Salesforce. Dodatkowo w przewodniku znajdziesz opisy przypadków użycia w biznesie, które pokażą Ci, jak dokładnie analizować informacje biznesowe, aby podejmować decyzje korzystne dla Twojej firmy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Promocja
Automatyka przemysłowa to najszybciej rozwijający się dział inżynierii elektrycznej. Nic w tym dziwnego - obecnie w wytwórczości dąży się do maksymalnego zautomatyzowania procesów produkcyjnych. By tak się stało, paradoksalnie potrzeba ludzi. Specjalistów, którzy rozumieją zasady, na jakich pracują maszyny, potrafią je programować, optymalizować i planować ich pracę w sposób odpowiadający bieżącym oczekiwaniom.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Promocja
Tę książkę docenią programiści, menedżerowie, inżynierowie i liderzy techniczni. Znajdziesz w niej cenne informacje o filozofii inżynierii oprogramowania, jak również o postępach w sposobie myślenia na jej temat. Na tej bazie oparto zestaw zasad ułatwiających skuteczne radzenie sobie z dwoma podstawowymi procesami inżynierii oprogramowania: uczenia się i eksploracji oraz radzenia sobie ze złożonością. W ten sposób dowiesz się, jak usprawnić wszystkie aspekty swojej pracy, a także jak stosować sprawdzone podejścia prowadzące do sukcesu z uwzględnieniem uwarunkowań ekonomicznych. Dzięki tej przełomowej publikacji nauczysz się technik rozwiązywania problemów z wykorzystaniem zarówno obecnych, jak i przyszłych technologii. W efekcie będziesz szybciej tworzyć lepsze oprogramowanie, i to w bardziej przyjemny i satysfakcjonujący sposób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
To trzecie, gruntownie uzupełnione wydanie świetnego podręcznika poświęconego metodzie Running Lean. W systematyczny i praktyczny sposób pokazano w nim, jak krok po kroku przekształcić pomysł w produkt, który będzie dopasowany do potrzeb rynku i dzięki temu zapewni płacących klientów. Znajdziesz tu omówienie zasad projektowania modelu biznesowego i testowania go w etapach z wykorzystaniem 90-dniowych cykli, dzięki czemu zdobędziesz płacących klientów bez konieczności wcześniejszego budowania produktu. To da Ci czas na stworzenie takiego, który przyniesie dochód. W książce pokazano też, jak maksymalizować proces wprowadzania produktu na rynek pod kątem szybkości, a także jak prowadzić iteracje pozwalające na jego dopasowanie do potrzeb rynku.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł (-35%) -
Promocja
Ta książka szczegółowo wyjaśnia paradygmat siatki danych, a przy tym koncentruje się na jego praktycznym zastosowaniu. Zgodnie z tym nowatorskim podejściem dane należy traktować jako produkt, a dziedziny — jako główne zagadnienie. Poza wyjaśnieniem paradygmatu opisano tu zasady projektowania wysokopoziomowej architektury komponentów siatki danych, a także przedstawiono wskazówki i porady dotyczące ewolucyjnej realizacji siatki danych w organizacji. Tematyka ta została potraktowana wszechstronnie: omówiono kwestie technologiczne, organizacyjne, jak również socjologiczne i kulturowe. Dzięki temu jest to cenna lektura zarówno dla architektów i inżynierów, jak i dla badaczy, analityków danych, wreszcie dla liderów i kierowników zespołów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%)
Zamknij
Przeczytaj darmowy fragment
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@onepress.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Era Facebooka. Wykorzystaj sieci społecznościowe do promocji, sprzedaży i komunikacji z Twoimi klientami. Wydanie II Clara Shih (4) Weryfikacja opinii następuje na podstawie historii zamowień na koncie Użytkownika umiejszczającego opinię.
(3)
(0)
(1)
(0)
(0)
(0)
więcej opinii