Badania rynkowe w praktyce
- Autorzy:
- Paul Hague, Nick Hague, Carol-Ann Morgan
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 224
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: Badania rynkowe w praktyce
Badania rynku są stosowane na całym świecie, w każdej branży, w małych i dużych firmach, przez wszystkich trzeźwo myślących przedsiębiorców i menedżerów podejmujących decyzje marketingowe. W tej książce znajdziesz zrozumiałe i zwięzłe omówienie podstawowych narzędzi i metod badań rynkowych, a także dowiesz się, jak z nich korzystać. Zawarte tu bogate i wyczerpujące studia przypadków pomogą Ci zastosować zdobytą wiedzę w praktyce.
"Badanie rynkowe w praktyce" to przewodnik napisany z myślą o wszystkich, którzy prowadzą lub zamierzają prowadzić badania rynku, a nie są w tej dziedzinie profesjonalistami. Autorzy książki omawiają również przepisy o ochronie danych osobowych, a także zasady etyki zawodowej w badaniach marketingowych. The Market Research Society, które wzięło udział w opracowywaniu tej książki, jest największą światową organizacją zrzeszającą ekspertów w dziedzinie badań rynku i opinii publicznej. Należy do niego więcej niż 8000 członków w ponad 50 krajach. Misją tej organizacji jest tworzenie sprzyjających uwarunkowań prawnych oraz promowanie w środkach masowego przekazu idei badania rynku i opinii publicznej.
Wybrane bestsellery
-
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie spr...(49.77 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Growth hacking to jedna z metodyk prowadzenia działań marketingowych, sprzedażowych i rozwoju produktu, w której celem aktywności nie są największe zasięgi, a dotarcie do możliwie najlepiej określonej grupy docelowej. Oczywiście przy zachowaniu jak najniższego kosztu tego procesu. Gdy się nad tym...
Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych
(32.43 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(46.20 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców. Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy...(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Biznes nie istnieje bez twardych danych, założeń, KPI i ich realizacji. Także ta jego część, która jest związana z promocją. Szczególnie online. Dziś nie można być marketerem z prawdziwego zdarzenia i nie znać chociażby narzędzi oferowanych przez Google ― Analytics, Tag Manager, Search Cons...
Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości
(37.05 zł najniższa cena z 30 dni)37.05 zł
57.00 zł(-35%) -
Są dwa rodzaje działań w marketingu. Pierwszy ma charakter doraźny, przypadkowy ― jest potrzeba, jest poszukiwanie pomysłu, jak na nią odpowiedzieć, jest kampania, są hasła, reklamy, budżet, mierzenie efektów i uspokojenie. Aż do następnej potrzeby. Drugi rodzaj to działania celowe. Nim roz...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Na czym należy bazować, by pisać naprawdę skuteczne teksty marketingowe, angażujące, przekonujące i wciągające niczym najlepszy film ― tego nie wie wielu copywriterów. Wbrew pozorom bowiem skuteczny copywriting nie polega jedynie na umiejętnym łączeniu ze sobą odpowiednich słów. Jest on prz...(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)
31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Marketing afiliacyjny to doskonały sposób generowania przychodu w internecie. Aby było to możliwe, niezbędna jest jednak odpowiednia wiedza, która zebrana została w formie tego podręcznika. Z jego pomocą i poradami specjalistów z MyLead zdobędziesz kluczowe umiejętności, które w połączeniu z wytr...(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%)
Zobacz pozostałe książki z serii Exclusive
-
Blockchain. Klucz do świata kryptowalut. Słowo, które brzmi jak obietnica bogactwa. Tylko... Czym tak naprawdę jest ów Blochchain? Niestety, w większości książek, artykułów, dyskusji w mediach tradycyjnych i Internecie mówi się o nim albo niezrozumiale, albo w mocnych uproszczeniach i z niepotrze...
Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Można, jeśli zbuduje się zdrową kulturę zespołową i właśnie o tym jest ta książka. Znajdziesz w niej zbiór prostych praktyk o wysokiej skuteczności, dzięki którym Twój zespół będzie mógł natychmiast wejść na ścieżkę pełnego uczestnictwa w zadaniach, produktywnego konfliktu i stałego postępu. Dowi...
Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole
Stefano Mastrogiacomo, Alexander Osterwalder i in. pełny spis w info
(43.45 zł najniższa cena z 30 dni)43.45 zł
79.00 zł(-45%) -
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i ta...
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(57.84 zł najniższa cena z 30 dni)57.84 zł
89.00 zł(-35%) -
Doktryna jakości Andrzeja J. Bliklego to projekt rozpisany na lata. Autor, profesor matematyki i dyplomowany mistrz cukierniczy, przez dwie dekady kierował firmą, której nazwę zna chyba każdy Polak. Równocześnie pracował nad swoim opus magnum. Wciąż nad nim pracuje. Książka ta bowiem zmienia się ...
Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III
(64.35 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
To kolejny tom z serii Strategyzer przeznaczonej dla wizjonerów biznesu. Skorzystają z niej przedsiębiorcy, kierownictwo dużych organizacji oraz liderzy innowacji. Znalazły się tu opisy kluczowych narzędzi pozwalających budować modele biznesowe odporne na destabilizację, zarządzać portfelem przed...
Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Alan Smith, Frederic Etiemble
(26.90 zł najniższa cena z 30 dni)26.90 zł
89.00 zł(-70%) -
10 lat temu Andrzej Jeznach, polski biznesmen, postawił na dobre życie i zmienił zasady zarządzania. Odszedł od nadzoru i hierarchii i już po kilku latach jego firma pracowała właściwie sama. Kiedy się zdecydował przekazać losy firmy w ręce młodszego pokolenia, jego celem było stworzenie organiza...(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
W tym samym roku, w którym Titanic zderzył się z górą lodową, Dale Carnegie zaczął prowadzić zajęcia z wystąpień publicznych na nowojorskim Harlemie. Obydwa te wydarzenia wywarły wpływ na losy wielu ludzi. Dziś tragiczny rejs Titanica jest zaledwie jedną z wielu historii z przeszłości, a książki ...(32.43 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Gdy życie stawia Cię wobec PROJEKTU… …albo nawet - projektów, ponieważ właśnie zostałeś menedżerem, który będzie odpowiedzialny za ich realizację. Czy wiesz, jaką najbezpieczniejszą decyzję możesz wtedy podjąć? Odpowiedź jest prosta: nie podejmować wyzwania! Zrezygnować, poddać się, ...
Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
W tej książce przywództwo jest pokazane w niespotykany sposób. Imperatyw wyciskania z ludzi imponującej efektywności zastąpiły fundamenty przywództwa z nieskończonym nastawieniem. Awans, nagroda czy wygrana walka budzą rozkoszny dreszczyk, ale nie należy na tym opierać swojej przyszłości. Jeśli j...(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)
37.05 zł
57.00 zł(-35%)
Ebooka "Badania rynkowe w praktyce" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Badania rynkowe w praktyce" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Badania rynkowe w praktyce" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Market Research in Practice
- Tłumaczenie:
- Małgorzata Głogowska
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-736-1651-9, 8373616519
- Data wydania książki drukowanej:
- 2004-12-01
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 2628
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Marketing
- Serie wydawnicze: Exclusive
Spis treści książki
- Komu jest potrzebne badanie rynku? (13)
- Nowa rola badań rynkowych (14)
- Wpływ kultury regionalnej na zastosowanie badań rynkowych (15)
- Zastosowanie badań rynkowych w schematach i modelach biznesowych (16)
- Badanie rynków konsumenckich oraz business-to-business (18)
- Zakres informacji, które można uzyskać podczas badania rynkowego (19)
- Badanie jakościowe i ilościowe (21)
- Proces badania rynku (21)
- Organizacja badania rynku (23)
- Podsumowanie (25)
- Jak powstają koncepcje badania rynku? (27)
- Podmioty wykonujące badania rynku (28)
- Określenie problemu (29)
- Propozycja badania (31)
- Wymagane informacje (32)
- Dokładność (33)
- Budżet (34)
- Harmonogram (34)
- Propozycja (35)P
- odsumowanie (38)
- Po co odkrywać to, co już zostało odkryte? (39)
- Zasoby (40)
- Źródła žródeł (40)
- Eksperci z branży przemysłowej (41)
- Internet (41)
- Bazy danych i rynki danych online (43)
- Dane firmy (44)
- Dane statystyczne państwa (44)
- Organizacje handlowe i przemysłowe (45)
- Raporty badań rynkowych (45)
- Prasa (45)
- Spisy firm (46)
- Jakie informacje można uzyskać ze žródeł wtórnych? (46)
- Dystrybucja i działalność detaliczna (47)
- Planowanie, zabezpieczanie danych oraz ocena badania žródeł wtórnych (48)
- Ograniczenia związane z badaniem žródeł wtórnych (49)
- Podsumowanie (50)
- Grupa fokusowa (51)
- Zastosowanie grup fokusowych (52)
- Na co zwrócić szczególną uwagę? (54)
- Planowanie naboru i nabór do grupy (56)
- Ilość grup (56)
- Miejsca spotkań grup (56)
- Jak zachęcić respondentów do udziału w spotkaniu (57)
- Moderator grupy (58)
- Narzędzia pracy moderatora (58)
- Podsumowanie (60)
- Kiedy stosować wywiady pogłębione? (64)
- Wywiad pogłębiony a projekt badania rynku (65)
- Ile wywiadów pogłębionych należy przeprowadzić? (65)
- Rola telefonu w pogłębionym wywiadzie (66)
- Nawiązywanie współpracy podczas wywiadu (67)
- Zasady dotyczące przeprowadzania wywiadu (67)
- Wywiad (68)
- Sposób zadawania pytań (69)
- Układanie przewodnika dotyczącego wywiadu (69)
- Sondy i podpowiedzi (70)
- Podsumowanie (72)
- Obserwacja - metoda badawcza, której można zaufać (73)
- Kiedy stosować obserwację? (74)
- Zastosowanie obserwacji w kontroli (75)
- Obserwacja w centrach handlowych (75)
- Obserwacja podczas badania produktu (77)
- Rola obserwacji w badaniu dostrzegalności billboardu (77)
- Obserwacja a badanie oglądalności (78)
- Ustalanie planu obserwacji (79)
- Sprawozdanie z obserwacji (80)
- Podsumowanie (80)
- Zasady doboru próby (81)
- Dobór próby na rynku konsumenckim (81)
- Dobór wielkości próby (82)
- Błąd próby (83)
- Dobór losowy próby a brak odpowiedzi (86)
- Metoda doboru kwotowego (87)
- Dobór próby na rynkach business-to-business (90)
- Zastosowanie statystyki w określaniu wagi poszczególnych czynników (91)
- Zastosowanie statystyki do segmentacji rynku opartej na potrzebach klientów (92)
- Podsumowanie (93)
- Na czym polegają trudności związane z projektowaniem ankiety? (95)
- Rola ankiety (95)
- Różne rodzaje ankiet (96)
- Różne rodzaje pytań (96)
- Pytania dotyczące zachowania (98)
- Pytania na temat poglądów (99)
- Pytania klasyfikacyjne (102)
- Trzy etapy projektowania ankiety (105)
- Specjalne ankiety - metoda łącznego oddziaływania zmiennych (111)
- Skala SIMALTO (112)
- Podsumowanie (114)
- Korzyści związane z wywiadem osobistym (117)
- Słabe strony wywiadu osobistego (118)
- Wywiady uliczne (119)
- Wywiady w domu respondenta (121)
- Projektowanie ankiety (122)
- Problem branży badań rynkowych: odsetek odpowiedzi uzyskanych w ankietach (122)
- Hall tests (123)
- Podsumowanie (125)
- Dlaczego wywiad telefoniczny? (127)
- CATI - wywiady telefoniczne przy użyciu komputera (128)
- Sztuka przeprowadzania wywiadu przez telefon (129)
- Ograniczenia związane z wywiadem telefonicznym (131)
- Podsumowanie (132)
- Wszechobecne ankiety przeznaczone do samodzielnego wypełnienia (133)
- Kiedy stosować ankiety do samodzielnego wypełnienia (134)
- Na co zwrócić uwagę podczas projektowania ankiety do samodzielnego wypełnienia (135)
- Zalecenia praktyczne (139)
- Podsumowanie (144)
- Nowa metoda badań (145)
- Zbieranie informacji ze stron internetowych (145)
- Rozsyłanie ankiet internetowych (146)
- Metoda łącznego oddziaływania zmiennych online (148)
- Internetowe grupy fokusowe (148)
- Zastosowanie sieci do zadawania pytań (150)
- Podsumowanie (150)
- Analiza pytań zamkniętych (153)
- Analiza danych pochodzących z pytań otwartych (157)
- Analiza odpowiedzi cyfrowych (159)
- Wielowymiarowa analiza wariancji (160)
- Analiza danych jakościowych (162)
- Podsumowanie (163)
- Zasady dotyczące raportów pisemnych i prezentacji (165)
- Sprawozdanie dotyczące danych jakościowych (169)
- Sprawozdanie dotyczące danych ilościowych (170)
- Wyciąganie wniosków (175)
- Prezentacja (176)
- Podsumowanie (178)
Zespół redakcyjny (9)
Wstęp (11)
1. Wprowadzenie (13)
2. Projekt badania rynku (27)
3. Badanie žródeł wtórnych (39)
4. Grupy fokusowe (51)
5. Wywiad pogłębiony (63)
6. Obserwacja (73)
7. Dobór próby a statystyka (81)
8. Projektowanie ankiety (95)
9. Wywiad osobisty (117)
10. Wywiad telefoniczny (127)
11. Ankiety przeznaczone do samodzielnego wypełnienia (133)
12. Badania przeprowadzane przez internet (145)
13. Analiza danych (151)
14. Sprawozdanie (165)
A Kodeks Badań Marketingowych The Market Research Society (179)
Bibliografia (199)
Skorowidz (213)
Oceny i opinie klientów: Badania rynkowe w praktyce Paul Hague, Nick Hague, Carol-Ann Morgan (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.