Badania marketingowe. Planowanie, metodologia i ocena wyników
- Autor:
- Paul Hague
- Ocena:
- 5.0/6 Opinie: 1
- Stron:
- 376
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: Badania marketingowe. Planowanie, metodologia i ocena wyników
Dobre badanie rynku to klucz do bezpiecznych decyzji w każdej firmie
Dlaczego badania marketingowe są ważne?
Dokładne, rzetelne i aktualne informacje o rynku są potrzebne w każdej firmie. Bez nich trudno jest podejmować jakiekolwiek decyzje marketingowe. Co zrobić z produktem, który przynosi za małe zyski? Czy warto rozpoczynać kosztowną kampanię promocyjną? Czy klienci zaakceptują wzrost cen? Czy rynek przyjmie dodatkową ilość produktów? Takich dylematów żaden rozsądny menedżer nie odważy się rozstrzygać, nie mając dobrych informacji o rynku.
Co da Ci ta książka?
Badanie rynku to nauka, ale i sztuka. To wybieranie odpowiednich metod badania, formułowanie właściwych pytań, wybieranie środków komunikacji z uczestnikami badania, opracowywanie pozyskanych informacji i wyciąganie uzasadnionych wniosków. Rzecz w tym, że to samo badanie można przeprowadzić na sto różnych sposobów, ale nie każda droga doprowadzi do celu i pozwoli wyciągnąć ważne wnioski, a potem podjąć racjonalne decyzje. Bez względu na to, czy dopiero poznajesz techniki badania rynku, czy masz w tej dziedzinie doświadczenie, ta książka -- zestaw nowych metod, szablonów i technik -- wzbogaci Twój warsztat. Autor przelał na papier doświadczenie, które zdobył, wykonując tysiące projektów badawczych dla setek firm.
Przeczytaj tę książkę i dowiedz się, jak:
- zaplanować badanie marketingowe;
- zbierać i analizować dane;
- prowadzić badania jakościowe i ilościowe;
- dobierać próby statystyczne;
- projektować kwestionariusze i inne narzędzia badania;
- korzystać z internetowych baz danych;
- mierzyć, prezentować i oceniać wyniki badania.
Wybrane bestsellery
-
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie spr...(49.77 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Growth hacking to jedna z metodyk prowadzenia działań marketingowych, sprzedażowych i rozwoju produktu, w której celem aktywności nie są największe zasięgi, a dotarcie do możliwie najlepiej określonej grupy docelowej. Oczywiście przy zachowaniu jak najniższego kosztu tego procesu. Gdy się nad tym...
Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych
(32.43 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(46.20 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funk...
Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów Google Analytics od podstaw. Analiza wpływu biznesowego i wyznaczanie trendów
(44.85 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców. Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy...(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Biznes nie istnieje bez twardych danych, założeń, KPI i ich realizacji. Także ta jego część, która jest związana z promocją. Szczególnie online. Dziś nie można być marketerem z prawdziwego zdarzenia i nie znać chociażby narzędzi oferowanych przez Google ― Analytics, Tag Manager, Search Cons...
Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości
(37.05 zł najniższa cena z 30 dni)37.05 zł
57.00 zł(-35%) -
Są dwa rodzaje działań w marketingu. Pierwszy ma charakter doraźny, przypadkowy ― jest potrzeba, jest poszukiwanie pomysłu, jak na nią odpowiedzieć, jest kampania, są hasła, reklamy, budżet, mierzenie efektów i uspokojenie. Aż do następnej potrzeby. Drugi rodzaj to działania celowe. Nim roz...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Na czym należy bazować, by pisać naprawdę skuteczne teksty marketingowe, angażujące, przekonujące i wciągające niczym najlepszy film ― tego nie wie wielu copywriterów. Wbrew pozorom bowiem skuteczny copywriting nie polega jedynie na umiejętnym łączeniu ze sobą odpowiednich słów. Jest on prz...(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)
31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Marketing afiliacyjny to doskonały sposób generowania przychodu w internecie. Aby było to możliwe, niezbędna jest jednak odpowiednia wiedza, która zebrana została w formie tego podręcznika. Z jego pomocą i poradami specjalistów z MyLead zdobędziesz kluczowe umiejętności, które w połączeniu z wytr...(38.35 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%)
Zobacz pozostałe książki z serii Exclusive
-
Blockchain. Klucz do świata kryptowalut. Słowo, które brzmi jak obietnica bogactwa. Tylko... Czym tak naprawdę jest ów Blochchain? Niestety, w większości książek, artykułów, dyskusji w mediach tradycyjnych i Internecie mówi się o nim albo niezrozumiale, albo w mocnych uproszczeniach i z niepotrze...
Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina Świat kryptomilionerów. Znajdź swoją szansę w świecie Blockchaina
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Można, jeśli zbuduje się zdrową kulturę zespołową i właśnie o tym jest ta książka. Znajdziesz w niej zbiór prostych praktyk o wysokiej skuteczności, dzięki którym Twój zespół będzie mógł natychmiast wejść na ścieżkę pełnego uczestnictwa w zadaniach, produktywnego konfliktu i stałego postępu. Dowi...
Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole Skuteczne zarządzanie zespołem. Jak uzyskać harmonię, zaufanie i widoczne efekty pracy w zespole
Stefano Mastrogiacomo, Alexander Osterwalder i in. pełny spis w info
(43.45 zł najniższa cena z 30 dni)43.45 zł
79.00 zł(-45%) -
Pozornie skazany na sukces projekt często kończy się katastrofą. Powodów jest mnóstwo. Może to być błędne zdiagnozowanie oczekiwań klientów lub skoncentrowanie się bardziej na technologiach niż potrzebach przyszłych użytkowników. Nierzadko problemem okazuje się złe zarządzanie zespołem. Bywa i ta...
Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom Tworzenie najlepszych ofert. Produkty i usługi, na których zależy klientom
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Gregory Bernarda, Alan Smith i in.
(57.84 zł najniższa cena z 30 dni)57.84 zł
89.00 zł(-35%) -
Doktryna jakości Andrzeja J. Bliklego to projekt rozpisany na lata. Autor, profesor matematyki i dyplomowany mistrz cukierniczy, przez dwie dekady kierował firmą, której nazwę zna chyba każdy Polak. Równocześnie pracował nad swoim opus magnum. Wciąż nad nim pracuje. Książka ta bowiem zmienia się ...
Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji. Wydanie III
(64.35 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
To kolejny tom z serii Strategyzer przeznaczonej dla wizjonerów biznesu. Skorzystają z niej przedsiębiorcy, kierownictwo dużych organizacji oraz liderzy innowacji. Znalazły się tu opisy kluczowych narzędzi pozwalających budować modele biznesowe odporne na destabilizację, zarządzać portfelem przed...
Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych Niezwyciężona firma. Jak nieustannie odkrywać swoją organizację na nowo i czerpać z najlepszych modeli biznesowych
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Alan Smith, Frederic Etiemble
(26.90 zł najniższa cena z 30 dni)26.90 zł
89.00 zł(-70%) -
10 lat temu Andrzej Jeznach, polski biznesmen, postawił na dobre życie i zmienił zasady zarządzania. Odszedł od nadzoru i hierarchii i już po kilku latach jego firma pracowała właściwie sama. Kiedy się zdecydował przekazać losy firmy w ręce młodszego pokolenia, jego celem było stworzenie organiza...(17.90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
59.00 zł(-70%) -
W tym samym roku, w którym Titanic zderzył się z górą lodową, Dale Carnegie zaczął prowadzić zajęcia z wystąpień publicznych na nowojorskim Harlemie. Obydwa te wydarzenia wywarły wpływ na losy wielu ludzi. Dziś tragiczny rejs Titanica jest zaledwie jedną z wielu historii z przeszłości, a książki ...(32.43 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Gdy życie stawia Cię wobec PROJEKTU… …albo nawet - projektów, ponieważ właśnie zostałeś menedżerem, który będzie odpowiedzialny za ich realizację. Czy wiesz, jaką najbezpieczniejszą decyzję możesz wtedy podjąć? Odpowiedź jest prosta: nie podejmować wyzwania! Zrezygnować, poddać się, ...
Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie III poszerzone
(29.40 zł najniższa cena z 30 dni)31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
W tej książce przywództwo jest pokazane w niespotykany sposób. Imperatyw wyciskania z ludzi imponującej efektywności zastąpiły fundamenty przywództwa z nieskończonym nastawieniem. Awans, nagroda czy wygrana walka budzą rozkoszny dreszczyk, ale nie należy na tym opierać swojej przyszłości. Jeśli j...(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)
37.05 zł
57.00 zł(-35%)
Ebooka "Badania marketingowe. Planowanie, metodologia i ocena wyników" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Badania marketingowe. Planowanie, metodologia i ocena wyników" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Badania marketingowe. Planowanie, metodologia i ocena wyników" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Market Research: A Guide to Planning, Methodology and Evaluation
- Tłumaczenie:
- Magda Witkowska
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-0082-5, 8324600825
- Data wydania książki drukowanej:
- 2006-04-19
- Format:
- A5
- Numer z katalogu:
- 3050
- Zobacz zawartość nośnika
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Marketing
- Serie wydawnicze: Exclusive
Spis treści książki
- Badania przeprowadzane w celu podjęcia decyzji marketingowych (14)
- Rynki a badania marketingowe (17)
- Zakres informacji, jakie należy uzyskać dzięki badaniom rynku (20)
- Badania ilościowe i jakościowe (20)
- Przebieg badania rynku (23)
- Organizacja badań rynku (26)
- Ogólne uwagi dotyczące zastosowania badań marketingowych (30)
- Okres przed narodzinami - identyfikacja potrzeb (33)
- Młodość - promocja produktu (36)
- Dojrzałość - poprawianie wyników produktu (39)
- Starzenie się - prace nad kolejnym działaniem (41)
- Elementy planu badań marketingowych (45)
- Informacje potrzebne do podjęcia decyzji (46)
- Cel badania (48)
- Potrzebne dane (50)
- Dopuszczalny margines błędu (53)
- Metody i charakter badań (54)
- Zasoby (57)
- Harmonogram (59)
- Zapewnienie jakości na odpowiednim poziomie (60)
- Przygotowania pisemnej wersji planu (62)
- Po co na nowo wynajdywać koło? (65)
- Źródła (66)
- Źródła źródeł - głębsze spojrzenie (67)
- Eksperci branżowi (68)
- Internet (69)
- Internetowe bazy danych i informacje o rynku (72)
- Wyspecjalizowane informacje branżowe (73)
- Dane pochodzące z firm (73)
- Statystyki rządowe (74)
- Izby przemysłowo-handlowe i inne organizacje branżowe (76)
- Sprawozdania z badań rynku (76)
- Prasa (77)
- Katalogi (77)
- Zakres informacji dostępnych za pomocą badań źródłowych (78)
- Planowanie, rejestrowanie wyników i ocena badań źródłowych (83)
- Ograniczenia związane z badaniami źródłowymi (85)
- Lista kontaktów (86)
- Różnice między badaniami jakościowymi a ilościowymi (90)
- Problemy, które można rozwiązać dzięki badaniom jakościowym (92)
- Metody prowadzenia badań jakościowych (94)
- Badania ilościowe a dobór próby (110)
- Rodzaje badań ilościowych (110)
- Szczeble, na których zbierane są dane (113)
- Częstotliwość pomiarów (115)
- Typ respondenta (118)
- Metody zbierania danych: pomiary bezpośrednie (119)
- Metody zbierania danych: narzędzia ankietowe (122)
- Wystawienie na działanie bodźca i prezentacja produktu (126)
- Zbieranie i analiza danych (127)
- Zagadnienia związane z zarządzaniem projektem badawczym (129)
- Opracowywanie schematu projektu badawczego (132)
- Wielkości prób, błąd próby oraz poziom ufności (136)
- Dobieranie prób w małych populacjach (140)
- Istotność statystyczna (141)
- Losowy dobór próby (143)
- Próby wieloetapowe i warstwowe (148)
- Dobór próby metodą przypadkowego błądzenia (150)
- Losowy dobór próby a przypadki braku odpowiedzi (150)
- Próby kwotowe (151)
- Cztery cele kwestionariusza (155)
- Typy kwestionariuszy (156)
- Różne typy pytań (157)
- Pytania behawioralne (158)
- Pytania badające nastawienie (159)
- Pytania klasyfikujące (169)
- Zasady projektowania kwestionariusza (172)
- Na co należy zwrócić uwagę, projektując kwestionariusz (174)
- Weryfikacja pytań (175)
- Ankiety pocztowe (175)
- Wywiad bezpośredni (193)
- Wywiad telefoniczny (199)
- Wywiad zogniskowany (202)
- Testy halowe i kliniczne (207)
- Ankiety pocztowe i do samodzielnego uzupełnienia (209)
- Badania internetowe (212)
- Tajemniczy klient (216)
- Co można osiągnąć, wykorzystując badania marketingowe? (220)
- Testy opakowań (224)
- Metody wykorzystywane w testach produktu (226)
- Metody formułowania pytań (229)
- Problemy związane z badaniami produktu (233)
- Znaczenie badań poziomu satysfakcji klientów (237)
- Wśród członków jakiej grupy należy przeprowadzać badania? (239)
- Jakie wskaźniki należy zmierzyć? (241)
- Jakimi metodami powinno być prowadzone badanie? (243)
- W jaki sposób ocenić poziom satysfakcji klientów? (247)
- Co oznaczają badane wskaźniki? (249)
- W jaki sposób można wykorzystać wyniki badania, by osiągnąć korzyści dla firmy? (251)
- Prosta analiza danych ilościowych - pytania zamknięte (258)
- Prosta analiza danych ilościowych - pytania otwarte (266)
- Prosta analiza danych ilościowych - odpowiedzi w formie liczbowej (269)
- Analiza wieloczynnikowa (270)
- Zarządzanie analizą danych ilościowych (275)
- Analiza danych jakościowych (279)
- Uwagi dotyczące standardowego odchylenia, błędu standardowego i błędu próby (281)
- Odbiorca raportu (284)
- Struktura dokumentu zawierającego wytyczne dotyczące projektu badawczego (285)
- Struktura oferty przeprowadzenia projektu badawczego (289)
- Struktura raportu dotyczącego wyników badania (295)
- Opracowanie koncepcji raportu (296)
- Elementy raportu (299)
- Przygotowanie do pracy nad raportem (315)
- Jak napisać raport, który będzie się dobrze czytało? (317)
- Terminowe przygotowanie raportu (320)
- Prezentacja (321)
- Zapotrzebowanie na badania rynkowe (325)
- Badacze rynku (328)
- Organizacje branżowe (330)
- Agencje badania rynku (331)
- Usługi świadczone przez agencje badania rynku (333)
- Zasady realizacji projektów i polityka jakości (337)
Przedmowa do wydania trzeciego (9)
1. Czym są badania marketingowe? (13)
2. Zastosowania (29)
3. Planowanie badań marketingowych (45)
4. Jak uzyskać informacje prawie za darmo (65)
5. Badania jakościowe (89)
6. Badania ilościowe (109)
7. Próby (135)
8. Projektowanie kwestionariusza (155)
9. Metody zbierania danych (193)
10. Testy produktu (219)
11. Badania poziomu satysfakcji klientów (237)
12. Analiza danych (257)
13. Raport (283)
14. Branża badań rynkowych (325)
Bibliografia (341)
Skorowidz (359)
Oceny i opinie klientów: Badania marketingowe. Planowanie, metodologia i ocena wyników Paul Hague (1) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(1)
(0)
(0)
(0)
(0)