Zasady wywierania wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Komiks
- Autor:
- Robert Cialdini
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 3.9/6 Opinie: 13
- Stron:
- 64
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Zasady wywierania wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Komiks
Robert B. Cialdini jest Benjaminem Franklinem świata nauki o technikach wywierania wpływu — uważnym obserwatorem ludzkiej natury, mistrzem pióra, twórcą zgrabnych, chwytliwych sformułowań, bystrym eksperymentatorem, który wie, jak uwięzić błyskawicę w słoiku.prof. Chip Heath ze Stanford Graduate School of Business,
autor książki Pstryk. Jak zmieniać, żeby zmienić
Czy można zmienić książkę naukową w komiks? Jak najbardziej. Skoro jeden obraz wart jest więcej niż tysiąc słów, to komiks może okazać się prawdziwą skarbnicą treści! Jeśli jesteś już wyznawcą nauk Cialdiniego i miłośnikiem jego książki Wywieranie wpływu na ludzi, z pewnością docenisz formę, w jaką ujęta została esencja trzydziestoletnich badań nad psychologią wpływu. Jeżeli jednak to Twój pierwszy kontakt z tym genialnym dziełem, miej się na baczności — zawarta tu wiedza zaostrzy Twój apetyt!
Zanurz się w świat niedalekiej przyszłości, w którym toczy się walka z mrocznymi siłami pragnącymi zmienić ludzi w bezmyślną tłuszczę. Poznaj strategię, która może ocalić nasz gatunek — czyli odkryj sześć najskuteczniejszych zasad wpływania na ludzi. Naucz się działać skutecznie na gruncie prywatnym i zawodowym oraz demaskować tych, którzy usiłują wywrzeć na Ciebie wpływ. W Twoje ręce składamy broń o niepokojąco dużym polu rażenia, która pozwoli Ci dowolnie kształtować otaczającą rzeczywistość. Ta broń to psychologia wpływu. Przetestuj ją i sprawdź, jak działa, a gwarantujemy, że już nigdy się z nią nie rozstaniesz…
Dr Robert B. Cialdini jest jednym z najwybitniejszych psychologów społecznych. Rozległa wiedza naukowa z zakresu psychologii wpływu oraz ponad trzydzieści lat badań tego zagadnienia przyniosły mu międzynarodową sławę eksperta z zakresu technik perswazji, zasad współpracy oraz narzędzi negocjacji. Obecnie pracuje jako W.P. Carey Distinguished Professor na wydziale marketingu oraz jako Regents’ Professor na wydziale psychologii Uniwersytetu Stanowego Arizony. Pełni też funkcję prezesa Influence At Work, międzynarodowej firmy konsultingowej specjalizującej się w planowaniu strategicznym i szkoleniach dla organizacji w oparciu o program „sześciu reguł wywierania wpływu”. Więcej informacji na temat dr Cialdiniego i technik wywierania wpływu znajdziesz na stronie www.influenceatwork.com .
Wybrane bestsellery
-
Autor tej książki był kiedyś osobą niezwykle nieuporządkowaną. Na jego biurku zalegały stosy papierów, jego skrzynkę e-mailową zalewały setki wiadomości, na które nie był w stanie odpowiedzieć (czasem nawet nie wiedział, że je otrzymał!), zaś lista zadań „na dziś” nie mi...
Zen To Done. Proste sposoby na zwiększenie efektywności Zen To Done. Proste sposoby na zwiększenie efektywności
(16.20 zł najniższa cena z 30 dni)16.20 zł
27.00 zł(-40%) -
Odkąd pingwiny sięgały pamięcią, zawsze mieszkały na tej właśnie górze lodowej. „To nasz dom” — powiedziałyby Ci, gdybyś kiedykolwiek odnalazł drogę do ich świata z lodu i śniegu. Powiedziałyby również: „To zawsze będzie nasz dom”. To wydawałoby się całkiem logiczne ...
Gdy góra lodowa topnieje. Wprowadzanie zmian w każdych okolicznościach Gdy góra lodowa topnieje. Wprowadzanie zmian w każdych okolicznościach
John Kotter, Holger Rathgeber, Peter Mueller, Spenser Johnson
(23.94 zł najniższa cena z 30 dni)23.94 zł
39.90 zł(-40%) -
Historie miliardera Elona Muska, autorki Harry'ego Pottera J.K. Rowling, a także Leonarda da Vinci, Billa Gatesa, Sereny i Venus Williams oraz innych ciekawych osobowości zostały przedstawione tak, by zainspirować Cię do zmian i pobudzić Twoją wyobraźnię. Przykłady zaczerpnięte z życia autorki ks...
Błękitny umysł. Myśl na odwrót, działaj na opak, poznaj nieznane! Błękitny umysł. Myśl na odwrót, działaj na opak, poznaj nieznane!
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wi...
Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej) Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdobyć miliony wyświetleń i tysiące obserwatorów w miesiąc (albo szybciej)
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Biznes nie istnieje bez twardych danych, założeń, KPI i ich realizacji. Także ta jego część, która jest związana z promocją. Szczególnie online. Dziś nie można być marketerem z prawdziwego zdarzenia i nie znać chociażby narzędzi oferowanych przez Google ― Analytics, Tag Manager, Search Cons...
Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości
(34.20 zł najniższa cena z 30 dni)37.05 zł
57.00 zł(-35%) -
Ludzie szukają konkretnego produktu lub usługi, ponieważ chcą rozwiązać jakieś swoje problemy. Oczekują konkretnych rezultatów. Są gotowi zapłacić za pewność, że dzięki zakupowi uzyskają oczekiwany efekt. Co więcej, za jakiś czas chętnie powrócą, a nawet pozostaną wierni danemu produktowi przez w...
Tajniki eksperta. Sekretny podręcznik zamieniania przypadkowych gości w stałych klientów Tajniki eksperta. Sekretny podręcznik zamieniania przypadkowych gości w stałych klientów
(40.20 zł najniższa cena z 30 dni)43.55 zł
67.00 zł(-35%) -
Wewnętrzny brak odwagi jest problemem ponadczasowym. I ponadczasową prawdą jest, że odwaga to warunek rozwoju, postępu i… szczęścia. W tej książce znajdziesz inspirujący przegląd myśli filozofów, przywódców i wizjonerów, a także wiele prawdziwych historii ludzi, którzy pokazali, jak pokonać...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.44 zł
49.90 zł(-35%) -
Książka Sklep online w 30 dni to taka instrukcja dla osób, które chcą samodzielnie założyć sklep internetowy. Autorka prowadzi czytelnika krok po kroku przez wszystkie etapy tego procesu, od planowania i weryfikowania pomysłu na biznes, przez wybór asortymentu i platformy, aż po zdobywanie pierws...
Sklep online w 30 dni. Zaplanuj, uruchom i zacznij zarabiać Sklep online w 30 dni. Zaplanuj, uruchom i zacznij zarabiać
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Są dwa rodzaje działań w marketingu. Pierwszy ma charakter doraźny, przypadkowy ― jest potrzeba, jest poszukiwanie pomysłu, jak na nią odpowiedzieć, jest kampania, są hasła, reklamy, budżet, mierzenie efektów i uspokojenie. Aż do następnej potrzeby. Drugi rodzaj to działania celowe. Nim roz...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.44 zł
49.90 zł(-35%)
Ebooka "Zasady wywierania wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Komiks" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Zasady wywierania wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Komiks" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Zasady wywierania wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Komiks" zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnym urządzeniu
Recenzje książki: Zasady wywierania wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Komiks (7)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: Gazeta MSP 2013-10-01
Recenzja dotyczy produktu typu: ksiązka drukowanaCzy można zmienić książkę naukową w komiks Jak najbardziej. Skoro jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów, to komiks może okazać się prawdziwą skarbnicą treści. Jeśli jesteś wyznawcą nauk Cialdiniego i miłośnikiem książki Wywieranie wpływu na ludzi, to zapewne docenisz formę, w jaką ujęto esencję trzydziestoletnich badań nad psychologią wpływu. Jeśli to twój pierwszy kontakt z tym genialnych dziełem, miej się na baczności - zawarta w nim wiedza zaostrzy twój apetyt.
Zanurz się zatem w świat przyszłości, w którym toczy się walka z sitami pragnącymi zmieniać ludzi w bezmyślną tłuszczę.
Poznaj strategię, która może ocalić nasz gatunek - odkryj sześć najskuteczniejszych zasad wpływania na ludzi. -
Recenzja: efantastyka.pl Salantor, 2013-10-03
Recenzja dotyczy produktu typu: ksiązka drukowanaNie odkryję Ameryki stwierdzeniem, że poziom trudności przerobienia książki na film jest wprost proporcjonalny do objętości źródła. Gra o Tron prawdopodobnie nie poradziłaby sobie zbyt dobrze jako trylogia, nawet gdyby każda kolejna część trwała sześć godzin plus komentarz reżysera. Z tego to powodu nie wróżyłem omawianemu dziś komiksowi zbyt wielkiego sukcesu. Nie dość, że próbuje upchnąć 270 (w polskim wydaniu) stron tekstu na 50 planszach, to jeszcze materiałem źródłowym była nie powieść, lecz książka popularnonaukowa z zakresu psychologii społecznej, co tylko komplikuje sprawę. W efekcie powstało coś na kształt skryptu uniwersyteckiego, poza tekstem oferującego również odpowiednio dobrane ilustracje. Co, jak studenci zapewne potwierdzą, jest jak najbardziej pozytywnym zjawiskiem.
Fabuła Zasad wywierania wpływu… przywodzi na myśl seriale w stylu Było sobie życie, gdzie płaskie jak niemieckie autostrady postacie i fabuła tak pretekstowa, że nawet współczesne strzelanki mają pod tym względem więcej do zaoferowania, służą jedynie jako pomoc w przekazywaniu przydatnej wiedzy. Znacznie ułatwiając zrozumienie i zapamiętanie przekazu autora, identycznie jak ilustracje w przypadku prezentacji, ale nie brałbym na poważnie nikogo, kto chciałby przeprowadzać ich poważną analizę. Z drugiej strony próby tłumaczenia, dlaczego główny bohater, ukrywając się przed ostrzałem z dwóch minigunów, woli snuć długie wywody na temat psychologii, zamiast odgryźć się ogniem, z pewnością należałyby do interesujących.
Jedyną postacią posiadającą coś więcej, aniżeli wygląd, imię i ewentualnie profesję, jest sam Cialdini, pełniący w komiksie podwójną funkcję dowódcy specjalnej grupy wojskowej i kręcącego się na miejscu akcji narratora. Opisuje on sześć przedstawionych jako broń rozmaitego rodzaju metod, dzięki którym ludzie mogą wywierać na siebie nawzajem wpływ, wraz ze sposobami ich unikania bądź rozbrajania. Często i gęsto sięga przy tym do opisanych przez badaczy przykładów i tu trzeba od razu zaznaczyć, że wszelkie przytaczane przez niego publikacje posiadają amerykańskie przypisy, czytaj: jedynie nazwisko autora i datę wydania, co może stanowić problem w polskojęzycznej części Europy.
Z pewnością nie będzie nim zrozumienie sensu komiksu. Nie tylko dlatego, że każda przytaczana przez niego metoda oraz z życia wzięte przykłady na jej stosowanie zostały zaopatrzone w pomagające w przyswojeniu treści ilustracje, ale głównie ze względu na język. Cialdini nie stosuje stylu naukowego, przez co nie trzeba posiadać stopnia minimum magistra, by połapać się w jego wywodach. Zdarza mu się również powtórzyć raz przedstawioną myśl, bądź opisać ją innymi słowami, więc jeśli pierwsze czytanie nie wystarczy dla zrozumienia treści, drugie z pewnością załatwi sprawę.
Ta recenzja może się Wam wydawać krótka, ale to tylko dlatego, że ciężko napisać coś więcej o komiksie autorstwa Nadji Baer (odpowiedzialnej za adaptację książki Cialdiniego) oraz Nathana Luetha (rysunki) bez łatwo wyczuwalnego lania wody. Graficznie jest prosty, ale czytelny i estetyczny, utrzymany w ciemnych kolorach i cieszący oko realistyczną kreską. Językowo również trzyma poziom, chociaż nie znam logicznego powodu, dla którego większość dymków nie posiada kropki na końcu ostatniego zdania, podczas gdy wykrzykniki i znaki zapytania hasają sobie radośnie. Miłośnikom obrazkowych historyjek może też być nie w smak ilość dialogów i narracji, w wielu miejscach przekraczających dopuszczalną komiksową średnią. Jeśli jednak podejść do tej wersji Zasad wywierania wpływu… jako do skrótu magnum opus Cialdiniego, tylko dla niepoznaki ubranej w graficzną formę, to okazuje się łatwą do przetrawienia, a nade wszystko interesującą lekcją manipulacji oraz sposobów obrony przed nią. Przy okazji zachęca również do sięgnięcia po materiał źródłowy, co w przypadku tego rodzaju dzieł uznaję jako zaletę. Jeśli jednak ktoś ma ochotę na bardziej „klasyczny” komiks, to niech lepiej zastanowi się trzy razy, inaczej spotka go zawód większy niż podczas oglądania reprezentacji Polski podczas Mistrzostw Europy. -
Recenzja: kzet.pl Michał Siromski
Recenzja dotyczy produktu typu: ksiązka drukowanaKiedy po raz pierwszy dowiedziałem się, że powstała komiksowa adaptacja jednej z najważniejszych książek w historii psychologii, w pierwszej chwili zaniepokoiłem się; czy to aby na pewno dobry pomysł i czy da się stworzyć dobrą opowieść obrazkową na podstawie niefabularnego dzieła Roberta Cialdiniego? Uzmysłowiłem sobie jednak, że przecież możliwości języka komiksu są niemal nieograniczone i dla zdolnego autora nic nie jest niemożliwe. Przypomniałem sobie także, że w pierwotnej wersji swojej książki Cialdini dla zobrazowania opisywanych zjawisk kilkukrotnie sięgnął po fragmenty komiksów, między innymi po paski „Farmy Orsona” Jima Davisa czy „Calvina i Hobbesa” Billa Wattersona.
Wydana po raz pierwszy dwadzieścia lat temu jako „Wywieranie wpływu na ludzi” (potem uzupełniona i wznowiona pod obecnym tytułem: „Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka”) książka stanowi efekt kilkunastu lat badań i obserwacji dotyczących mechanizmów wpływania na ludzi. W mojej ocenie to pozycja wybitna, łącząca w unikatowy sposób interesującą formę z niezwykle cenną treścią. Z autora uczyniła największą (może obok Philipa Zimbardo) gwiazdę współczesnej psychologii.
I chyba właśniekreowaniu Cialdiniego na „psychologa-celebrytę” służy głównie komiks Nadji Baer i Nathana Luetha.Nie przez przypadek zresztą trzeba się trochę naszukać, żeby odnaleźć w publikacji nazwiska autorów – wszędzie za to znajdziemy nazwisko Cialdiniego. Amerykański badacz gra tu główną rolę superagenta – żeby nie powiedzieć superbohatera – który na czele swojego oddziału broni ludzkości przed zakusami Sił Ciemności. Owa wroga armia zamierza przemienić ludzi w pozbawione własnej woli istoty. Na szczęście przeciwstawia jej się Robert Cialdini, który dzięki znajomości sześciu zasad wywierania wpływu na ludzi potrafi zneutralizować nawet najbardziej wymyślną broń przeciwnika.
W praktyce fabuła jest, jak łatwo zgadnąć, jedynie pretekstem dla wygłoszenia kilkudziesięciu monologów (czasem dla niepoznaki ubranych w quasi-dialogi) na temat teorii i praktyki wpływu. Jeśli dodamy do tego zaledwie poprawne rysunki, stanie się jasne, że jako komiks „Zasady wywierania wpływu…” prezentuje się dość przeciętnie. Można się nawet zżymać, że autorzy utrwalają stereotyp komiksu jako medium miałkich, napchanych akcją fabułek; niewątpliwie bardziej utalentowani twórcy wycisnęliby z materiału wyjściowego zdecydowanie więcej.
Wszystko to nie zmienia faktu, że treści zawarte w tym komiksie to kanon wiedzy o funkcjonowaniu międzyludzkim. I choć manipulowanie innymi budzi w nas negatywne konotacje, to w istocie robimy to wszyscy: marketingowiec, który pragnie zwiększyć sprzedaż swojego produktu; twórca komiksów, który próbuje wywołać w czytelniku określone emocje; kandydat donna stanowisko pracy, który podczas rekrutacyjnej rozmowy chce wywrzeć dobre wrażenie na przyszłym pracodawcy; rodzic, który kształtuje pożądane zachowania swojego dziecka; chłopak, który na randce próbuje zaimponować atrakcyjnej dziewczynie. Bez względu na to, z jakich powodów chcemy manipulować innymi, lub przed jakiego rodzaju niepożądaną manipulacją się bronić, „Zasady wywierania wpływu na ludzi. Teoria i Praktyka. Komiks” to doskonały początek przygody z koncepcjami Roberta B. Cialdiniego. -
Recenzja: mapymysli.com katarzyna, 2013-07-18
Recenzja dotyczy produktu typu: ksiązka drukowanaKolejne wspaniałe zaskoczenie! Już kiedyś pisałam o komiksie, który mnie pozytywnie zaskoczył. Dziś napiszę o drugim i mam nadzieję – nie ostatnim. Światowy bestseller autorstwa Dr Roberta B. Cialdiniego poznałam już na studiach. Moja Przyjaciółka Kasia opowiedziała mi o niej i zaskoczona, że jeszcze jej nie znam powiedziała, że to przecież „lektura obowiązkowa” i że muszę ją koniecznie pochłonąć. Tak też zrobiłam. Robiłam tak z resztą z „Wywieraniem wpływu na ludzi” jeszcze wiele razy, kiedy szukałam odpowiedzi na pytania o manipulację i psychologiczne pułapki, w jakie możemy zostać przez kogoś wmanewrowani.
W ostatnich dniach przeczytałam nową publikację Onepress Zasady wywierania wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Komiks. Publikacja powstała dzięki połączeniu sił Roberta B. Cialdiniego, adaptatorki Nadji Baer i rysownikowi Nathanowi Lueth. Efekt końcowy – jak dla mnie genialny.
Najbardziej podoba mi się w komiksie jego wielopłaszczyznowość, metaforyczność. Akcja opowieści toczy się w niedalekiej przyszłości, a grupa ludzi pod dowództwem Dr Cialdiniego ściera się w walce z siłami ciemności w walce o wpływy. Komiks pochłonęłam bardzo szybko, ale co najważniejsze – dużo we mnie z niego zostało. Odświeżyłam sobie pamięć i czuję, że rozumiem zasady wywierania wpływu lepiej, niż kiedykolwiek wcześniej. Kolejny dowód na to, co opisuję od kilkunastu miesięcy na swoim blogu, że obraz w połączeniu ze słowem daje wspaniałe efekty w zapamiętywaniu i przyswajaniu informacji. Jestem absolutnie zauroczona publikacją i zamierzam ją polecać wszystkim, którzy są choć trochę zainteresowani oddziaływaniem międzyludzkim.
Dr Cialdini w sześciu sytuacjach zilustrowanych na łamach publikacji pokazuje jak ludzie reagują i jak łatwo poddają się wpływowi autorytetów, poczuciu niedostępności, lubieniu, pułapce wzajemności i konsekwencji, a także społecznemu dowodowi słuszności. Jeśli te mechanizmy wydają ci się obce, to sięgnij po komiks Zasady wywierania wpływu na ludzi i przestań nabierać się na haczyki manipulatorów, którzy są wokół nas. -
Recenzja: ksiazka-online.pl 2013-06-15
Recenzja dotyczy produktu typu: ksiązka drukowanaJak mówić i czynić, by ludzie robili to, co im każemy? Od czasu sprzedania 2 milionów książek Robert Cialdini stał się symbolem wielkich możliwości, które drzemią w każdym człowieku. Trzeba tylko wiedzieć, co i jak. Teraz „Wywieranie wpływu na ludzi” zostało wydane w formie … komiksu.
Poradnik – jakby nie było – psychologiczny autor wraz z pomocnikami – Nadją Baer oraz Nathanem Lueth zamienił w komiks udowadniając, że nauka, która jest z natury rzeczy ciekawa może być przedstawiona w każdej formie. Nawet tej obrazkowej.
Czytamy więc opowieść o przygodach pewnej tajnej formacji, która stara uchronić się ludzkość przed grożącym im niebezpieczeństwem. Są na świecie ludzie, którzy wywierając na ludzi wpływ mają tylko złe zamiary. Czy uda się przeszkodzić im w tych planach? Dr Robert B. Cialdini postara się temu zaradzić.
Autor wraz z ekipą pokazuje sześć sposobów, które pozwalają bronić się przez wpływem ale i umożliwiają przejście czytelnika do ataku. Już nie nabierze się Kowalski na dziwne promocje, podejrzane prośby czy słabe autorytety. Teraz może spokojnie wybrać się w świat z wiedzą, która daje pewność siebie i … klucz do osiągania zamierzonych celów.
Sobie tylko znanym sposobem Cialdini mówi o tym wszystkim tak prosto, jakby była to bajka dla dzieci. A przecież wywieranie wpływu to dział wypełniony godzinami badań i naukowych wywodów. Gałąź psychologii, która cały czas rozwija się rzucając nowe światło na sprawy ważne dla każdego z nas.
Nowatorska i świetna książka jeśli idzie o propagowanie teorii naukowych. Którą teorię teraz One Press weźmie na tapetę? Jestem bardzo ciekawy. -
Recenzja: http://my-books-1220.blogspot.com/ 2013-06-17
Recenzja dotyczy produktu typu: ksiązka drukowanaW każdym momencie wywierany jest na nas wpływ. Także my sami wywieramy go na kimś, często nawet o tym nie wiedząc. Szczególnie przydaje się to w organizacjach czy ludziach organizujących zbiórkę pieniędzy, bo to oni wywierają na nas ten wpływ. Gdy mamy z taką osobą do czynienia, jesteśmy zmuszani do pożądanych przez nich reakcji. Można także zaobserwować, że im więcej odczujemy takich bodźców, tym będą bardziej zautomatyzowane. No bo jak tu nie wrzucić (przykład religijny, ale się sprawdzający) złotówki do koszyczka w trakcie mszy, gdy osoba która je zbiera wpatruje się w ciebie i masz wrażenie, że razem z nią wpatrują się w ciebie wszyscy siedzący w tym przybytku jakim jest kościół. Tak samo gdy widzimy bezdomną osobę i dajemy jej kanapkę, bądź coś do jedzenia czy picia - uruchamia nam się wtedy czynnik, dzięki czemu chcemy jej pomóc.
Komiks jest adaptacją książki napisaną przez Roberta Cialdini, który zaprezentował w niej 30 lat swoich badań nad teorią wpływu. Warto mieć na półce zarówno jak i komiks - w książce z pewnością będzie to lepiej wytłumaczone, bo jest tam więcej tekstu, jednak komiks to cały ten tekst tylko bardziej zbity, bez zbędnych szczegółów i właśnie to jest fajne w komiksach - nie ma tam żadnego owijania w bawełnę!
Czytelnik w trakcie zapoznawania się z komiksem zapozna się z sześcioma najskuteczniejszymi metodami wpływania na ludzi: wzajemnością, konsekwencją, lubieniem, autorytetem, społecznym dowodem słuszności oraz niedostępnością. Dzięki temu nauczy się jak zastosować to zarówno w codziennym życiu jak i biznesowym, a także odkryć kiedy na niego jest wywierany wpływ - myślę, że przyda się to każdemu! :)
Podobała mi się także kreska artysty, choć nie powiem Wam o tym dokładnie - na tym się po prostu nie znam. Mnie jednak przypadła do gustu. Była czarno-biała, bez zbędnych szczegółów i przepychu - dlatego komiks bardzo szybko się czytało, a ilustracje podziwiało. Choć przyznam, że co do sensu tych ilustracji mam zastrzeżenia. Czytam tekst, a obrazek jest jak z kosmosu - w ogóle o czymś innym! Nie potrafiłam więc się skupić na logice tekstu, a próbowałam rozumieć gdzie są podobieństwa w rysunku i tekście - co spowalniało moje czytanie i odczuwałam po prostu dyskomfort.
Sam tekst z komiksowych dymków czytało mi się dobrze. Nie było tam dużo specjalistycznego słownictwa, a język był przystępny dla przeciętnego człowieka, który ma dość mało wspólnego z naukowym podejściem do teorii wpływu.
Według mnie jest to pozycja, którą każdy na półce powinien mieć, a już na pewno sprzedawca, czy ktokolwiek będący w biznesie czy organizacji. -
Recenzja: Personel Plus 2013-05-01
Recenzja dotyczy produktu typu: ksiązka drukowanaCzy można zmienić książkę naukową w komiks? Jak najbardziej! Wierni czytelnicy Roberta B. Cialdiniego - uważnego obserwatora ludzkiej natury, mistrza pióra, twórcy zgrabnych, chwytliwych sformułowań, bystrego eksperymentatora - z pewnością docenią formę, w jaką została ujęta esencja jego 30-letnich badań nad psychologią wpływu. Dzięki tej pozycji można się zanurzyć w świat niedalekiej przyszłości, w którym toczy się walka z mrocznymi siłami pragnącymi zmienić ludzi w bezmyślną tłuszczę. Czytelnik może poznać strategię, dzięki której można ocalić nasz gatunek - odkryje sześć najskuteczniejszych zasad wpływania na ludzi. Nauczy się działać skutecznie na gruncie prywatnym i zawodowym oraz demaskować tych, którzy usiłują wywrzeć na niego wpływ.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Influence. Science and Practice (graphic edition)
- Tłumaczenie:
- Arkadiusz Romanek
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-6592-1, 9788324665921
- Data wydania książki drukowanej:
- 2013-04-05
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-6593-8, 9788324665938
- Data wydania ebooka:
-
2013-04-10
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Format:
- 165x242
- Numer z katalogu:
- 13906
- Rozmiar pliku Pdf:
- 12.9MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 30.2MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 66.7MB
Spis treści książki
Ze względu na strukturę książki nie zamieszczono spisu treści.
Oceny i opinie klientów: Zasady wywierania wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Komiks Robert Cialdini (13)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(5)
(3)
(1)
(2)
(1)
Opinia: anonimowa
Opinia dodana: 2013-09-25 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Opinia: Krzysztof,
Opinia dodana: 2015-12-30 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Opinia: Kasia, biuraliskta
Opinia dodana: 2015-08-25 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Opinia: anonimowa
Opinia dodana: 2013-06-23 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Opinia: Sebastian,
Opinia dodana: 2013-05-24 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Opinia: Szymon Barczak, Menadżer ds. Marketingu
Opinia dodana: 2013-04-25 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Opinia: anonimowa
Opinia dodana: 2016-03-22 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
Opinia: Grzegorz,
Opinia dodana: 2015-11-04 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
Opinia: anonimowa
Opinia dodana: 2015-04-09 Ocena: 4 Opinia potwierdzona zakupem
Opinia: anonimowa
Opinia dodana: 2019-11-06 Ocena: 3 Opinia potwierdzona zakupem
Opinia: Fabian,
Opinia dodana: 2020-05-04 Ocena: 2 Opinia potwierdzona zakupem
Opinia: Damian,
Opinia dodana: 2016-01-29 Ocena: 2 Opinia potwierdzona zakupem
Opinia: Aleksander Nowaczek, menadżer
Opinia dodana: 2015-01-01 Ocena: 1 Opinia potwierdzona zakupem
więcej opinii