ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Wpływ ryzyka strategicznego na wartość firmy dla akcjonariuszy. Rozdział 2. Definicja i rola ryzyka oraz zarządzanie ryzykiem

(ebook) (audiobook) (audiobook)
Wydawnictwo:
CeDeWu
Ocena:
Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
Stron:
29
     PDF
Czytaj fragment

Ebook (2,89 zł najniższa cena z 30 dni)

3,40 zł (-15%)
2,89 zł

Dodaj do koszyka lub Kup na prezent Kup 1-kliknięciem

(2,89 zł najniższa cena z 30 dni)

Przenieś na półkę

Do przechowalni

Jednym z najistotniejszych rodzajów ryzyka, które oddziaływuje na firmę jest tzw. ryzyko strategiczne, stanowiące główny temat niniejszego opracowania. Waga podjętego tematu wynika często z niedostrzegania lub niedoceniania przez instytucje niebezpieczeństw, jakie niesie ryzyko strategiczne, a przede wszystkim niskiej świadomości samego pojęcia i siły ryzyka strategicznego w świecie biznesu.

Organizacje funkcjonują po to, by realizować cele stawiane im przez akcjonariuszy, będących najważniejszymi interesariuszami każdej firmy. Inwestor decydując się na inwestycję w dane przedsiębiorstwo oczekuje wzrostu wartości firmy, co powinno być równocześnie głównym celem strategii, według której podąża organizacja.

Turbulentne środowisko zewnętrze i wewnętrzne wpływa na wybór strategiczny, koncepcję oraz realizację strategii przez firmę, to ono również przekłada się na sytuację akcjonariusza inwestującego własne środki w dany podmiot. Zatem, to właśnie ryzyko występujące w bezpośrednim i pośrednim otoczeniu podmiotu determinuje poziom wartości osiąganej przez akcjonariusza.

Celem niniejszego opracowania jest identyfikacja ryzyka strategicznego, jego wielkości, siły oddziaływania na organizację oraz pokazanie, iż firmy, które mają wdrożone systemy zarządzania ryzykiem strategicznym prezentują wyższą wartość dla akcjonariuszy.

Wybrane bestsellery

Magdalena Wereda-Kolasińska

Magdalena Wereda-Kolasińska - pozostałe książki

CeDeWu - inne książki

Zamknij

Wybierz metodę płatności