W komunikacyjnej przestrzeni nazw własnych i pospolitych. Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Robertowi Mrózkowi
- Autorzy:
- red. Izabela Łuc, Małgorzata Pogłódek
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 544
-
PDF
Opis książki: W komunikacyjnej przestrzeni nazw własnych i pospolitych. Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Robertowi Mrózkowi
Wybrane bestsellery
-
Social media stały się naszą codziennością. Budzimy się rano i zaglądamy do telefonu - w zależności od wieku i bańki, w której funkcjonujemy, są to Facebook, Instagram, X (dawny Twitter), TikTok, YouTube... Sprawdzamy, co słychać u znajomych i co się wydarzyło na świecie w czasie, gdy spaliśmy. A...
Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie IV poszerzone
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Era sztucznej inteligencji, która potrafi przeszukać, skompilować i (niemal) twórczo przekształcić nieskończone zasoby internetu w spójny, mający sens artykuł, właśnie nadeszła. ChatGPT jest powszechnie przedstawiany jako bat na copywriterów. W kilka sekund, szybko i sprawnie robi to, co człowiek...
Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo Biblia webwritingu. Jak pisać teksty w czasach, gdy sztuczna inteligencja robi to szybciej i nikt ich nie czyta, bo wszyscy wolą wideo
(32.94 zł najniższa cena z 30 dni)35.69 zł
54.90 zł(-35%) -
Ta książka daje zestaw prostych, łatwych w zrozumieniu narzędzi, z których możesz skorzystać natychmiast, by od razu skierować swoją firmę na ścieżkę zwiększania rentowności. Przekonasz się, że szybkość decyzji odgrywa tu decydującą rolę — miliony przedsiębiorstw działają bez aktualnego pla...
TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków TurboStrategia. 21 pewnych dróg do błyskawicznego wzrostu zysków
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie spr...(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Growth hacking to jedna z metodyk prowadzenia działań marketingowych, sprzedażowych i rozwoju produktu, w której celem aktywności nie są największe zasięgi, a dotarcie do możliwie najlepiej określonej grupy docelowej. Oczywiście przy zachowaniu jak najniższego kosztu tego procesu. Gdy się nad tym...
Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych Growth Hacking: Jak pomaga pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać obecnych
(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Klientocentryczność to strategia orientująca działania firmy na potrzeby klienta, czyli tego, kto rzeczywiście ją żywi. To jego decyzje zakupowe: kupić – nie kupić, wrócić po kolejne towary lub usługi – nie wrócić, decydują o przyszłości Twojego biznesu. W zglobalizowanym, cyfrowym św...
Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone Tworzenie doświadczeń klientów. Wydanie II poszerzone
(46.20 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Takich osób jest jednak niewiele. Większość z nas potrzebuje wskazówek i narzędzi, by móc w pełni świadomie zaprojektować pozytywne doświadczenie swoich klientów na każdym etapie ich kontaktu z marką. Nie tylko w fazie wyboru, ale i podczas korzystania z produktu czy usługi. Dobra wiadomość: ta k...
Customer Experience Management. Moc pozytywnych doświadczeń na ścieżce Twojego klienta. Wydanie II Customer Experience Management. Moc pozytywnych doświadczeń na ścieżce Twojego klienta. Wydanie II
(59.40 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Są dwa rodzaje działań w marketingu. Pierwszy ma charakter doraźny, przypadkowy ― jest potrzeba, jest poszukiwanie pomysłu, jak na nią odpowiedzieć, jest kampania, są hasła, reklamy, budżet, mierzenie efektów i uspokojenie. Aż do następnej potrzeby. Drugi rodzaj to działania celowe. Nim roz...(29.94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Dziesiątki tysięcy przedsiębiorców sprzedaje swoje produkty i usługi przez internet. Jednak tylko nieduży odsetek zdobywa w ten sposób wystarczająco licznych klientów, a naprawdę niewielu osiąga satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Nawet próby podglądania najlepszych w tej dziedzinie i kopiowania ...
Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie Tajniki skutecznych dotcomów. Jak rozwijać firmę w internecie
(47.40 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Dowiesz się, jak inspirować, przyciągać i zatrzymywać przy sobie wspaniałych ludzi, pisać niezawodny biznesplan, identyfikować wymagania rynku, tworzyć wyróżniający się plan marketingowy, przywiązywać klientów do siebie i stale poprawiać ich obsługę. Nauczysz się szeregu prostych, praktycznych i ...
Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków Stwórz teraz wspaniałą firmę! Siedem etapów na drodze do wysokich zysków
(35.40 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%)
Ebooka "W komunikacyjnej przestrzeni nazw własnych i pospolitych. Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Robertowi Mrózkowi" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "W komunikacyjnej przestrzeni nazw własnych i pospolitych. Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Robertowi Mrózkowi" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "W komunikacyjnej przestrzeni nazw własnych i pospolitych. Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Robertowi Mrózkowi" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-801-2551-3, 9788380125513
- Data wydania ebooka:
- 2015-08-28 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@onepress.pl.
- Numer z katalogu:
- 115906
- Rozmiar pliku Pdf:
- 10.0MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Kategorie:
Marketing
Spis treści książki
Spis treści
Z opinii Recenzenta — Czesław Kosyl / 5
Zamiast „słowa wstępu” kilka słów największej pochwały Profesora Roberta Mrózka — Aleksandra Cieślikowa / 7
Bibliografia prac Profesora Roberta Mrózka / 17
W przestrzeni onimicznej
Zofia Abramowicz, Leonarda Dacewicz
Proces stabilizacji i przyjmowania nazwiska dziedzicznego przez Żydów Podlasia / 31
Natalia Ananiewa
Antroponimy w inskrypcjach nagrobnych nekropolii syberyjskiej wsi Wierszyna na tle antroponimikonu cmentarza na Podolu / 43
Urszula Bijak
Polskie słownictwo speleologiczne i speleonimia na tle słowiańskim (próba rekonesansu) / 61
Maria Biolik
Kurwożej z Główki na Mazurach, czyli hipotetyczne ścieżki antroponimii / 69
Aleš Brandner
Antroponyma řeckého původu v současné ruštině / 79
Edward Breza
Nazwy osobowe związane z pojęciem rodziny / 95
Lilia Citko
Z toponimii Podlasia (nazwy z apelatywem lad, lada, lado) / 113
Bożena Cząstka-Szymon, Helena Synowiec
Onomastyka w szkole — refleksje dydaktyczne / 119
Barbara Czopek-Kopciuch
Baza mroz w polskich toponimach i antroponimach / 131
Feliks Czyżewski
Uwagi o mikrotoponimii powiatu włodawskiego / 143
Stanisław Dubisz
Nazewnictwo polonijne — łącznik między „starym” a „nowym” krajem / 157
Bogusław Dunaj, Mirosława Mycawka
Kilka uwag o klasyfikacjach nazw własnych / 165
Ernst Eichler
Regionales im deutsch-slawischen onymischen Lautersatz / 177
Sławomir Gala
Nazwiska polskie na -ek / 181
Artur Gałkowski
Propozycje a rozstrzygnięcia terminologiczno-pojęciowe dotyczące chrematonimii / 187
Kwiryna Handke
Wtórne motywacje w systemie nazewnictwa miejskiego / 201
Milan Harvalík
Ke specifičnosti propriální slovotvorby / 211
Ewa Jakus-Borkowa
Nazewnictwo hodowli psów rasowych w Polsce i w krajach niemieckojęzycznych (na przykładzie hovawartów) / 217
Fritz Frhr. Lochner v. Hüttenbach
Der steirische Flurname Brünngraben / 235
Romana Łobodzińska
Średniopolskie nazwiska śląskie motywowane nazwami roślin / 237
Małgorzata Magda-Czekaj
O kolekcjonerskich nazwach własnych — na przykładzie nazw muszli / 243
Maria Malec
Nazwiska polskie pochodne genetycznie od imion żeńskich / 255
Svatopluk Pastyřik
Několik poznámek k procesu propriální sufixace při obohacování hypokoristických podob rodných jmen v češtině / 275
Renata Przybylska
Nowe nazwy nowych inwestycji mieszkaniowych w Polsce / 281
Elżbieta Rudnicka-Fira
Żeńskie imiona chrzestne w XVI-wiecznym Krakowie — tendencje nazewnicze / 289
Małgorzata Rutkiewicz-Hanczewska
Nomina propria i nomina appellativa — układy samoistne. O podstawach neuroonomastyki / 299
Mariusz Rutkowski
Onomastyka a metaonomastyka / 317
Adam Siwiec
Klasyfikacja onomastyczna i jej podstawy terminologiczne na przykładzie nazw obiektów handlowych / 325
Elżbieta Umińska-Tytoń
Dynamika zmian nazewniczych — na przykładzie nazw łódzkich szpitali / 337
Bogdan Walczak
Nazwy własne w słownikach języka polskiego / 347
Stefan Warchoł
Nazwiska z końcowym -o w Lublinie w XVII wieku i ich naturalny związek z średniowieczną tradycją onimiczną / 363
Ewa Wolnicz-Pawłowska
Przezwiska osób z otoczenia księcia mazowieckiego Siemowita IV / 373
Urszula Wójcik
Nazewnictwo wiejskich ulic — własna tradycja czy powielanie nazewnictwa miejskiego / 389
Zofia i Karol Zierhofferowie
Relacje nazewnicze między urbonimami a choronimami / 395
W przestrzeni apelatywnej
Beata Gala-Milczarek
Słowotwórstwo gwarowe w ujęciu typologicznym / 403
Irena Jaros
O miejscu derywatów odrzeczownikowych w kategorii nazw środków czynności / 411
Urszula Kęsikowa
Formacje z sufiksem -iciel w języku Juliusza Słowackiego / 421
Renata Kucharzyk
Znaczenie tła kulturowego w procesie apelatywizacji (na przykładzie gwarowych nazw owadów) / 437
Renata Marciniak-Firadza
Słowotwórcze typy pejoratywnych nazw osobowych wykonawców czynności w gwarach małopolsko-mazowieckiego pogranicza językowego / 449
Halina Pelcowa
Koń w wiejskiej rzeczywistości językowej / 463
Bogusław Wyderka
Z dziejów XIX-wiecznej śląskiej leksykografii gwarowej / 471
W przestrzeni komunikacyjnej
Antonina Grybosiowa
Jak dziś rozumieć ocenę mówi dobrze po polsku / 481
Halina Kurek
Oskarżonego Jan Kowalski uznaje się za winnego, czyli o polskiej fleksji nominalnej w tekstach prawniczych / 487
Władysław Lubaś
Nazwy własne w funkcji perswazji politycznej / 497
Katarzyna Skowronek
Insynuacja w polskich tabloidach a kontekst językowo-społeczny / 513
Ewa Sławkowa
„Nie zapomnieć języka w gębie”: Wołoka Mariusza Wilka. Propozycja lektury językoznawczej / 525
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego - inne książki
-
Choć w ciągu ostatnich lat, wraz z narastaniem obaw dotyczących zmian klimatycznych, branża węglowa postrzegana jest negatywnie, to jako spadkobiercy rewolucji przemysłowej wszyscy skorzystaliśmy na wydobyciu "czarnego złota". Węgiel w znaczącym stopniu wpłynął na bieg historii i na środowisko, ...(30.10 zł najniższa cena z 30 dni)
31.40 zł
39.90 zł(-21%) -
W tomie poruszono ważne zagadnienia polsko-słoweńskiego dialogu międzykulturowego, zwracając uwagę na jego wielotorowość. Prezentowane teksty, zgromadzone w pięciu częściach, z których każda dotyczy innego typu relacji, często pogłębiają i uzupełniają dotychczasową refleksję na ten temat, niektór...
Polsko-słoweński dialog międzykulturowy. Slovensko-poljski medkulturni dialog Polsko-słoweński dialog międzykulturowy. Slovensko-poljski medkulturni dialog
Red. Monika Gawlak, Nikolaj Jež, Leszek Małczak, współpraca red. Tina Jugović
-
Książka jest interdyscyplinarnym studium z ekonomii i socjologii, opartym na materiałach zastanych oraz badaniach własnych. Analiza została przeprowadzona na podstawie badań w ramach międzynarodowego projektu "Social and cultural mechanisms of in- and exclusion: A comparative perspective. Life an...
Aktywność zawodowa pokolenia 55+. Polska na tle Czech i Węgier. Analiza porównawcza Aktywność zawodowa pokolenia 55+. Polska na tle Czech i Węgier. Analiza porównawcza
-
Publikacja Inkluzywny narzędziownik stanowisk, funkcji i zawodów w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach (słownik fleksyjno-słowotwórczy) ma pomóc tym, którzy chcą posługiwać się feminatywami i osobatywami (wobec osób niewskazujących na płeć), a nie zawsze wiedzą, które wybrać lub jak je tworzyć, i ...
Inkluzywny narzędziownik stanowisk, funkcji i zawodów w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach (słownik fleksyjno-słowotwórczy) Inkluzywny narzędziownik stanowisk, funkcji i zawodów w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach (słownik fleksyjno-słowotwórczy)
Ewa Biłas-Pleszak, Marcin Maciołek, Katarzyna Sujkowska-Sobisz, Jaśmina Śmiech, Jolanta Tambor
-
Książka została poświęcona mechanizmom, standardom i wzajemnym relacjom pomiędzy administracją publiczną, grupami dyspozycyjnymi i mediami związanymi z procesem komunikowania w sytuacjach kryzysowych oraz próbie oceny stopnia ich profesjonalizmu. Przeprowadzone badania zostały osadzone na gruncie...
Profesjonalizacja komunikowania w sytuacji kryzysowej. Perspektywa województwa dolnośląskiego w latach 1997-2018 Profesjonalizacja komunikowania w sytuacji kryzysowej. Perspektywa województwa dolnośląskiego w latach 1997-2018
-
W książce omówiono kompetencje niezbędne do skutecznej pracy kadry badawczej oraz kadry wsparcia wraz z oceną poziomu ich rozwoju. W Europie i na świecie powoli, ale systematycznie rośnie liczba uczelni doceniających kwestię zarządzania potencjałem pracowników uczelni z wykorzystaniem koncepcji k...
Kompetencje pracowników uczelni badawczych w Polsce Kompetencje pracowników uczelni badawczych w Polsce
Barbara Kożusznik, Grzegorz Filipowicz, Olaf Flak, Katarzyna Więcek-Jakubek, Małgorzata Chrupała-Pniak
-
Autorka proponuje analizę tak nieuchwytnej wydawałoby się rzeczy jak opis atmosfery tekstu źródłowego w tekście docelowym. Zadanie to prowadziło stosunkowo niedawno do formułowania zdawkowych i subiektywnych uwag, które z naukowością nic, albo niewiele miały wspólnego, bowiem nie istniały wyspecj...
En busca de la imaginería y la atmósfera de la obra original en la traducción En busca de la imaginería y la atmósfera de la obra original en la traducción
(6.90 zł najniższa cena z 30 dni)27.92 zł
34.90 zł(-20%) -
Seria: Media i Kultura (3), ISSN 2719-9789 Książka jest wynikiem pracy badawczej nad polskim filmem i fotografią pierwszego dwudziestolecia XXI wieku. Kategorie filmu i fotografii zostały tu potraktowane szeroko, ze względu na kulturoznawczą perspektywę rozważań autorka łączy ze sobą w analiza...
Polski film i fotografia nowego wieku na tle kultury wizualnej. Widma, antropocienie, sztandary Polski film i fotografia nowego wieku na tle kultury wizualnej. Widma, antropocienie, sztandary
(6.90 zł najniższa cena z 30 dni)59.92 zł
74.90 zł(-20%) -
Prezentowany tom stanowi autorską propozycję socjologicznego opisu zjawiska koprodukcji usług społecznych jako źródła osobistej i społecznej produktywności osób starszych. Główną oś koncepcyjną opracowania, określającą jednocześnie jego cel poznawczy, stanowi próba poł...
Koprodukcja usług społecznych źródłem osobistej i społecznej produktywności osób starszych. Studium socjologiczne na przykładzie beneficjentów Programu Wieloletniego "Senior+" Koprodukcja usług społecznych źródłem osobistej i społecznej produktywności osób starszych. Studium socjologiczne na przykładzie beneficjentów Programu Wieloletniego "Senior+"
(6.90 zł najniższa cena z 30 dni)63.93 zł
79.91 zł(-20%) -
Seria: Interdisciplinary Humour Research (2), ISSN 2719-8235 Celem monografii jest analiza metafory i humoru współwystępujących w multimodalnej reklamie prasowej – w języku polskim i angielskim. Punktem wyjścia refleksji jest zwrócenie uwagi na podobieństwa koncep...
Synergistic Application of Metaphorical and Humorous Elements in Polish and English Advertising Discourse Synergistic Application of Metaphorical and Humorous Elements in Polish and English Advertising Discourse
(6.90 zł najniższa cena z 30 dni)95.92 zł
119.90 zł(-20%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: W komunikacyjnej przestrzeni nazw własnych i pospolitych. Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Robertowi Mrózkowi red. Izabela Łuc, Małgorzata Pogłódek (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.